abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76975194
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:34 schreef Toxic69 het volgende:

[..]

Maar je moet dus 1 dag in de week standaard vrij zijn van school? En dan kijk je op hun website en dan staat de auto die je op moet halen met het juiste adres?

Is de afstand tussen je woonplaats --> de auto erg groot? Hoeveel procent van de tijd ben je onderweg met het OV? Stel je rijdt met je auto naar dichtstbijzijnde station, krijg je die tijd dan ook vergoed?
In principe moet je minimaal één werkdag beschikbaar zijn per week. Easy Way begrijpt daarentegen prima als je een keer niet kan vanwege een toetsweek of een druk lesrooster. Dit bel je gewoon even door zodat ze daarvan op de hoogte zijn.

Ze hebben een online systeem waar je op een kalender je beschikbaarheid doorgeeft. Je wordt een dag van tevoren gebeld (m.u.v. werk maandag, dan word je vrijdag gebeld). Als je de rit accepteerd wordt de informatie op internet gezet. Daar staan ritgegevens in, start/eindadres, kenteken/auto en klantinformatie (speciale verzoeken etc.)

De afstand tussen woonplaats - auto is verschillend. Het heeft ook te maken met de regio waarin je woont. Woon je in de Randstad, waar de dichtheid van bedrijven natuurlijk hoog is, dan zul je vaak niet ver hoeven te reizen voor de eerste rit. Ik woon zelf in het oosten en moet soms wel ver reizen om een auto op te halen (4uur vandaag bijvoorbeeld).

Hoeveel procent je onderweg bent met het OV kan ik echt niet zeggen. Als je meerdere ritten hebt (hikers hebben gemiddeld 2 ritten per dag) dan moet je meestal tussen de ritten door wel even met het openbaar vervoer. Dit kan variëren van een half uurtje tot 2 uur bijvoorbeeld. Soms eindig je niet in de directe omgeving van je woonplaats en zul je ook met het openbaar vervoer terug moeten.

Op het moment dat je in de bus/trein stapt krijg je betaald. Auto valt hier niet onder.
  maandag 18 januari 2010 @ 18:14:22 #202
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_76975599
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:04 schreef Mallet het volgende:

[..]

In principe moet je minimaal één werkdag beschikbaar zijn per week. Easy Way begrijpt daarentegen prima als je een keer niet kan vanwege een toetsweek of een druk lesrooster. Dit bel je gewoon even door zodat ze daarvan op de hoogte zijn.

Ze hebben een online systeem waar je op een kalender je beschikbaarheid doorgeeft. Je wordt een dag van tevoren gebeld (m.u.v. werk maandag, dan word je vrijdag gebeld). Als je de rit accepteerd wordt de informatie op internet gezet. Daar staan ritgegevens in, start/eindadres, kenteken/auto en klantinformatie (speciale verzoeken etc.)

De afstand tussen woonplaats - auto is verschillend. Het heeft ook te maken met de regio waarin je woont. Woon je in de Randstad, waar de dichtheid van bedrijven natuurlijk hoog is, dan zul je vaak niet ver hoeven te reizen voor de eerste rit. Ik woon zelf in het oosten en moet soms wel ver reizen om een auto op te halen (4uur vandaag bijvoorbeeld).

Hoeveel procent je onderweg bent met het OV kan ik echt niet zeggen. Als je meerdere ritten hebt (hikers hebben gemiddeld 2 ritten per dag) dan moet je meestal tussen de ritten door wel even met het openbaar vervoer. Dit kan variëren van een half uurtje tot 2 uur bijvoorbeeld. Soms eindig je niet in de directe omgeving van je woonplaats en zul je ook met het openbaar vervoer terug moeten.

Op het moment dat je in de bus/trein stapt krijg je betaald. Auto valt hier niet onder.
Bedrijf waar ik werkzaam voor ben verschilt hierin. Je kan gebeld worden voor ritjes in de avond, of een spoedritje, maar een rit kan ook al twee weken vastliggen.
Tevens krijg ik betaald vanaf het moment dat ik thuis vertrek, of ik met OV ga, of met de auto.
Benzine die ik verbruik krijg ik vergoed, iets van 16ct per kilometer.

Sta nu midden in Den Haag, wachtend...
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_76976080
*edit* Wat 2 posts hierboven staat.
pi_76976100
quote:
[b]Op maandag 18 januari 2010 17:15
Was gezellig vanochtend, niet?
Ja dat moest gewoon een keer gebeuren, dat mensen die elkaar kennen van dit forum mekaar tegenkomen bij de bushalte

Ja t was gezellig
pi_76976161
Kun je dat ook als dame doen?
pi_76976337
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:27 schreef P.F het volgende:
Uiteraard! Easyway heeft ook meiden in dienst

Enige vereisten zijn minimaal halfjaar je rijbewijs, een week ov, en (gemiddeld) 1 dag in de week beschikbaar.
pi_76976478
Ik heb over een week een jaar mijn rijbewijs, week ov, en wel vaak beschikbaar ja !
pi_76976499
Ik kan alleen niet heel goed rijden (rij nooit schade hoor ) maar dat hoop ik hierdoor te leren !
pi_76976730
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:33 schreef P.F het volgende:
Ik kan alleen niet heel goed rijden (rij nooit schade hoor ) maar dat hoop ik hierdoor te leren !
Je zult regelmatig moeten parkeren op plekken waar je dat liever niet doet, maar je krijgt het gauw genoeg door. Ben gewoon voorzichtig dan komt dat wel goed. Je maakt bij je sollicitatie ook een rit dus als zij er vertrouwen in hebben dan hoef je je daar niet zorgen om te maken.

Realiseer je wel dat je niet alleen in (dure) auto's zit maar ook vooral in de bus/trein
Verder is het een geweldig baantje.

Kijk anders hier even: http://www.easyway.nl
pi_76976889
Ja het is meer als boost voor mijn zelfvertrouwen, parkeren en zo ben ik wel goed in. Snelweg ook, alleen rijden in de stad vind ik doodeng
pi_76976949
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:41 schreef P.F het volgende:
Ja het is meer als boost voor mijn zelfvertrouwen, parkeren en zo ben ik wel goed in. Snelweg ook, alleen rijden in de stad vind ik doodeng
Want?
pi_76977013
Oh, al die mensen die voor mijn auto springen. Misschien moet ik eerder een koeriersdienst zoeken zonder dure auto's
  maandag 18 januari 2010 @ 18:44:45 #213
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_76977062
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:27 schreef P.F het volgende:
Ja, dat kan.

Ik zag dat iemand al een linkje stuurde van het hiken, maar de vraag is; wat doe je liever? Alleen in de auto, of met iemand rijden?

Het belangrijkste van prive-chauffeur is dat je beheerst, constant en zo soepel mogelijk rijdt. Grootste compliment, in mijn ogen, wat je kan krijgen is als de klant achterin in slaap valt (geldt niet als hij of zij zich klem heeft gezopen ).

Kijk anders eens op de site www.chauffeurscentrale.nl
pi_76977283
Wahahaha meteen de geinteresseerde stelen voor privechauffeur he
Maar je mag niet keihard je eigen muziek draaien terwijl jij in die auto moet rijden alsof ie van goud is

Neenee, hiker ftw

[ Bericht 1% gewijzigd door Keuzer op 18-01-2010 19:00:02 ]
  maandag 18 januari 2010 @ 19:04:29 #215
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_76978027
Als de klant er in zit meestal niet. Maar krijgen jullie fooi? Soms leuke gesprekken, of hulp voor stage etc?
pi_76978098
Je beantwoordt je eigen vraag
pi_76978494
Ik heb aan een ritje van vorige week toch anders wel mooi een ijskrabber overgehouden
En vanochtend een leuk gesprek met Keuzer Ik kom trouwens vrij vaak hikers tegen, dus die leuke gesprekken zijn geen enkel probleem.
pi_76979184
Soms herken je elkaar gewoon hè.. Je weet het op een gegeven moment gewoon wie hikers zijn en wie gewoon als "student" op het OV staan te wachten.

Nu moet ik wel zeggen dat ik laatst in Meerkerk een hiker tegenkwam (althans dat dacht ik).. Hij reed richting het depot en later zag ik hem bij de halte. Alleen was deze jongen echt niet het hiker-type zegmaar. Ik denk dat, indien hij voor EW werkt, EW daar niet blij mee zou zijn. Afgeragde spijkerbroek, Air Maxjes eronder en lekker van zich af spuwend.
pi_76979655
Haha ja je herkent mekaar direct, altijd een schoudertas en een overhemd...
Bij de halte in meerkerk verdenk ik ook altijd iedereen ervan hiker te zijn, dat beeld van die gozer dat je net schetst komt mij ook wel bekend voor maar volgens mij zijn dat nou net geen hikers
pi_76980293
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:35 schreef Keuzer het volgende:
Haha ja je herkent mekaar direct, altijd een schoudertas en een overhemd...
Bij de halte in meerkerk verdenk ik ook altijd iedereen ervan hiker te zijn, dat beeld van die gozer dat je net schetst komt mij ook wel bekend voor maar volgens mij zijn dat nou net geen hikers
Maar ze doen wel iets met auto's of niet? Ik zag hem namelijk in een Mercedes aan komen rijden en toen dacht ik.. Wat een patser.. Daarna reed hij richting het depot en daarna bij de bushalte zag ik hem. Zo`n mooiboy
  maandag 18 januari 2010 @ 19:55:07 #221
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_76980722
Ik heb wel eens met een klant Golden Earring meegezongen in de auto

Ik vind prive-chauffeur leuker dan hiken, je kan soms lekker geinen met de klant, leuke gesprekken et cetera. Er zitten ook wel eens saaie mensen tussen hoor, begrijp me niet verkeerd.
En ik mag auto's rijden die niet altijd in de lease voorkomen
pi_76980909
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:55 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik heb wel eens met een klant Golden Earring meegezongen in de auto

Ik vind prive-chauffeur leuker dan hiken, je kan soms lekker geinen met de klant, leuke gesprekken et cetera. Er zitten ook wel eens saaie mensen tussen hoor, begrijp me niet verkeerd.
En ik mag auto's rijden die niet altijd in de lease voorkomen
Ik blijf toch liever hiken.. Die auto's zijn natuurlijk wel heftig, maar je moet zo comfortabel proberen te rijden natuurlijk.. Dus echt veel kan je er niet mee toch..? Even flink doortrekken, gewoon een beetje goed doorrijden..
  maandag 18 januari 2010 @ 20:01:35 #223
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_76981055
Natuurlijk kan dat, als de klant niet achterin zit.

Heb ook een aantal keer gehad dat de klant wilde dat ik 'm flink op de staart trapte. En als je dan een auto hebt met meer dan 400pk...
pi_76982731
Zou Maharbal nog thuis gekomen zijn of inmiddels een minder vriendelijke conducteur getroffen hebben en ergens in een celletje zitten te wachten totdat zijn ouders er zijn met zijn ID?
pi_76982765
Je vergelijkt nog steeds uitzonderingsgevallen met dagelijkse routine voor een hiker. Wij zijn niet afhankelijk van de bui van een klant of wij op een bepaalde manier mogen rijden, muziek mogen luisteren etc. Als je ook maar lang genoeg het werk doet dan heb je als hiker ook wel de autos die jij rijdt, en dan kun je als hiker ook nog eens relatief veel vaker sportief rijden in die leuke autos.

Daarom ben ik liever hiker, ik ben niet afhankelijk van de grappen en grollen van de persoon achterin.
Niks te min over prive chauffeurs verder, vriend van mij doet het ook. Maar jouw argumenten gaan niet helemaal op :p.

Verder ben ik bijna thuis..alle conducteurs zijn erg begripvol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')