In principe moet je minimaal één werkdag beschikbaar zijn per week. Easy Way begrijpt daarentegen prima als je een keer niet kan vanwege een toetsweek of een druk lesrooster. Dit bel je gewoon even door zodat ze daarvan op de hoogte zijn.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:34 schreef Toxic69 het volgende:
[..]
Maar je moet dus 1 dag in de week standaard vrij zijn van school? En dan kijk je op hun website en dan staat de auto die je op moet halen met het juiste adres?
Is de afstand tussen je woonplaats --> de auto erg groot? Hoeveel procent van de tijd ben je onderweg met het OV? Stel je rijdt met je auto naar dichtstbijzijnde station, krijg je die tijd dan ook vergoed?
Bedrijf waar ik werkzaam voor ben verschilt hierin. Je kan gebeld worden voor ritjes in de avond, of een spoedritje, maar een rit kan ook al twee weken vastliggen.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:04 schreef Mallet het volgende:
[..]
In principe moet je minimaal één werkdag beschikbaar zijn per week. Easy Way begrijpt daarentegen prima als je een keer niet kan vanwege een toetsweek of een druk lesrooster. Dit bel je gewoon even door zodat ze daarvan op de hoogte zijn.
Ze hebben een online systeem waar je op een kalender je beschikbaarheid doorgeeft. Je wordt een dag van tevoren gebeld (m.u.v. werk maandag, dan word je vrijdag gebeld). Als je de rit accepteerd wordt de informatie op internet gezet. Daar staan ritgegevens in, start/eindadres, kenteken/auto en klantinformatie (speciale verzoeken etc.)
De afstand tussen woonplaats - auto is verschillend. Het heeft ook te maken met de regio waarin je woont. Woon je in de Randstad, waar de dichtheid van bedrijven natuurlijk hoog is, dan zul je vaak niet ver hoeven te reizen voor de eerste rit. Ik woon zelf in het oosten en moet soms wel ver reizen om een auto op te halen (4uur vandaag bijvoorbeeld).
Hoeveel procent je onderweg bent met het OV kan ik echt niet zeggen. Als je meerdere ritten hebt (hikers hebben gemiddeld 2 ritten per dag) dan moet je meestal tussen de ritten door wel even met het openbaar vervoer. Dit kan variëren van een half uurtje tot 2 uur bijvoorbeeld. Soms eindig je niet in de directe omgeving van je woonplaats en zul je ook met het openbaar vervoer terug moeten.
Op het moment dat je in de bus/trein stapt krijg je betaald. Auto valt hier niet onder.
Ja dat moest gewoon een keer gebeuren, dat mensen die elkaar kennen van dit forum mekaar tegenkomen bij de bushaltequote:
Uiteraard! Easyway heeft ook meiden in dienstquote:
Je zult regelmatig moeten parkeren op plekken waar je dat liever niet doet, maar je krijgt het gauw genoeg door. Ben gewoon voorzichtig dan komt dat wel goed. Je maakt bij je sollicitatie ook een rit dus als zij er vertrouwen in hebben dan hoef je je daar niet zorgen om te maken.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:33 schreef P.F het volgende:
Ik kan alleen niet heel goed rijden (rij nooit schade hoor) maar dat hoop ik hierdoor te leren
!
Want?quote:Op maandag 18 januari 2010 18:41 schreef P.F het volgende:
Ja het is meer als boost voor mijn zelfvertrouwen, parkeren en zo ben ik wel goed in. Snelweg ook, alleen rijden in de stad vind ik doodeng
Ja, dat kan.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:27 schreef P.F het volgende:
Kun je dat ook als dame doen?
Maar ze doen wel iets met auto's of niet? Ik zag hem namelijk in een Mercedes aan komen rijden en toen dacht ik.. Wat een patser.. Daarna reed hij richting het depot en daarna bij de bushalte zag ik hem. Zo`n mooiboyquote:Op maandag 18 januari 2010 19:35 schreef Keuzer het volgende:
Haha ja je herkent mekaar direct, altijd een schoudertas en een overhemd...
Bij de halte in meerkerk verdenk ik ook altijd iedereen ervan hiker te zijn, dat beeld van die gozer dat je net schetst komt mij ook wel bekend voor maar volgens mij zijn dat nou net geen hikers
Ik blijf toch liever hiken.. Die auto's zijn natuurlijk wel heftig, maar je moet zo comfortabel proberen te rijden natuurlijk.. Dus echt veel kan je er niet mee toch..? Even flink doortrekken, gewoon een beetje goed doorrijden..quote:Op maandag 18 januari 2010 19:55 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik heb wel eens met een klant Golden Earring meegezongen in de auto
Ik vind prive-chauffeur leuker dan hiken, je kan soms lekker geinen met de klant, leuke gesprekken et cetera. Er zitten ook wel eens saaie mensen tussen hoor, begrijp me niet verkeerd.
En ik mag auto's rijden die niet altijd in de lease voorkomen
Hiker en nog tot zolaat onderwegquote:Op maandag 18 januari 2010 20:32 schreef Maharbal het volgende:
Je vergelijkt nog steeds uitzonderingsgevallen met dagelijkse routine voor een hiker. Wij zijn niet afhankelijk van de bui van een klant of wij op een bepaalde manier mogen rijden, muziek mogen luisteren etc. Als je ook maar lang genoeg het werk doet dan heb je als hiker ook wel de autos die jij rijdt, en dan kun je als hiker ook nog eens relatief veel vaker sportief rijden in die leuke autos.
Daarom ben ik liever hiker, ik ben niet afhankelijk van de grappen en grollen van de persoon achterin.
Niks te min over prive chauffeurs verder, vriend van mij doet het ook. Maar jouw argumenten gaan niet helemaal op :p.
Verder ben ik bijna thuis..alle conducteurs zijn erg begripvol!
Precies, ken ze ook wel die gewoon zeggen dat ik maar zo hard moet rijden als ik zelf leuk vindquote:Op maandag 18 januari 2010 20:01 schreef tha_rizzo het volgende:
Natuurlijk kan dat, als de klant niet achterin zit.
Heb ook een aantal keer gehad dat de klant wilde dat ik 'm flink op de staart trapte. En als je dan een auto hebt met meer dan 400pk...
Tijd geleden nog, op een rustig stuk zegt klant tegen me "beide handen op 't stuur en goed vasthouden, geef nu maar plankgas." Ding vloog weg, zat binnen no-time op 220 km/h, en dat ding bleef maar gaan.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:17 schreef duguid het volgende:
[..]
Precies, ken ze ook wel die gewoon zeggen dat ik maar zo hard moet rijden als ik zelf leuk vind
Wat was dat voor iets dan?quote:Op maandag 18 januari 2010 21:26 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Tijd geleden nog, op een rustig stuk zegt klant tegen me "beide handen op 't stuur en goed vasthouden, geef nu maar plankgas." Ding vloog weg, zat binnen no-time op 220 km/h, en dat ding bleef maar gaan.
Ja ik controleer ook ALTIJD of m'n portemonnee + huissleutels in m'n jas zitten, maar vandaag op de één of andere manier niet. In alle haast snel in de auto gestapt vanochtend om naar m'n eerste adres te rijden, en daarbij vergeten dat ik gisteren m'n portemonnee in een andere jas had zitten.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:41 schreef enpe het volgende:
Damn wat een dag Maharbal.....nu weet ik ook weer waarom ik altijd 10x check of ik alles wel bij me heb. Overigens wel fijn dat die conducteurs allemaal zo relaxt waren, anders had je helemaal voor nop gewerkt vandaag.
Jag XF-R, en nee, jullie mogen me niet aanrakenquote:Op maandag 18 januari 2010 21:35 schreef Keuzer het volgende:
[..]
Wat was dat voor iets dan?![]()
En het is natuurlijk gewoon een beetje ouwehoeren... zowel privechauffeur als hiker is zoals maharbal zei: t beste bijbaantje dat een student kan hebben
We gaan hier niet hele lijstjes met leuke auto's plaatsen he, dan ben ik ook nog wel ff bezigquote:Op maandag 18 januari 2010 21:47 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Jag XF-R, en nee, jullie mogen me niet aanraken
Maar heb ook al eens lekker in een RS4 mogen rijden.
quote:Op maandag 18 januari 2010 21:55 schreef Keuzer het volgende:
Nee nee, ik vroeg hem waarin hij dan wel niet naar 220 knalde in dat verhaal![]()
Hij deed zelf ook mee met opscheppen toen
quote:Op maandag 18 januari 2010 21:47 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Jag XF-R, en nee, jullie mogen me niet aanraken
Maar heb ook al eens lekker in een RS4 mogen rijden.
Hm.....ik heb volgens mij een voedselvergiftiging? Nog een mooie toevoeging aan deze al mooie werkdagquote:
Dit.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:31 schreef Mathijz het volgende:
Blijf het trouwens waardeloos vinden dat de site niet om kan gaan met firefox
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/1419quote:Op maandag 18 januari 2010 22:31 schreef Mathijz het volgende:
Blijf het trouwens waardeloos vinden dat de site niet om kan gaan met firefox
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |