Ik denk dat je door de interesse voor psychologie en het lezen van de materie al verandert. Je hoeft daar de studie nog niet eens voor te doen. Tja, of je zo iemand dan niet vindt sporen is natuurlijk aan jou, subjectief enzo. Zullen genoeg psychologen zijn die wel sporen gok ik zoquote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is me opgevallen dat gasten die een psychologie studie doen zelf enorm veranderen. Ik kom regelmatig bij psychologen en ik heb vaak het idee dat zijn zelf ook niet "sporen".
Bekend?˛
Ik heb geen idee, want ik heb alleen ervaring met Psychologie en heb nooit naar iets anders gekeken eigenlijkquote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:51 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Maar wat is dan wel het verschil?Misschien moet ik ze maar eens gewoon erover mailen...
Natuurlijk kun je na de opleiding psychologie ook de GZ opleiding gaan doen, maar je krijgt dan veel geleerd over onderzoek wat je mischien niet interessant vindt en later niet nodig hebt, dus dan kun je beter een 'relevantere' opleiding doen. Ik ken aardig wat mensen die over gestapt zijn van psychologie vaan GW omdat ze erna een GGZ opleiding willen doenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:22 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Een "normale" klinisch psycholoog (master) kan ook de GZ opleiding doen, dus dat lijkt mij niet helemaal te kloppenEn als Klinisch Psycholoog kan je ook binnen de GGZ gaan werken.
Ik denk dat het wat vaker duidelijk gemaakt moet worden dat de "psychologie" waar naar in dit verband verwezen wordt eerder de "klinische psychologie" is (vermoedelijk). Dat is wel een grote tak van de psychologie, maar toch doet minimaal 50% iets anders binnen de psychologie.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is me opgevallen dat gasten die een psychologie studie doen zelf enorm veranderen. Ik kom regelmatig bij psychologen en ik heb vaak het idee dat zijn zelf ook niet "sporen".
Bekend?˛
Gefeliciteerdquote:
Ik neem aan dat je EC bedoelt? 30/30 (1e jaar)quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:36 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Hoeveel heb je er in totaal over alle jaren?
Nee, ik bedoelde hoeveel statistiek vakken je in totaal hebtquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:02 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je EC bedoelt? 30/30 (1e jaar)
Uhm, ik heb geen flauw ideequote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:10 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde hoeveel statistiek vakken je in totaal hebt
Hier in Nijmegen aan de sociale faculteit heb je ook de bachelor kunstmatige intelligentie. Ik weet hier zelf bijna niets van omdat we bij psychologie er totaal niets van meekrijgen wat daar gebeurt, maar dat ze het daar ook over mens-computer interactie hebben weet ik 100% zeker. Misschien heb je er wat aan om ook eens naar de afstudeerrichtingen van deze bachelor te kijken.quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:41 schreef King_of_cubes het volgende:
....... interaction design..... Weet hier iemand meer?
In Tilburg heb ik de boeken die nodig zijn bij de statistiek vakken nooit gebruikt (ja, om 5 opdrachten uit te maken ofzo), dus als ik jou was zou ik ook even goed nagaan of het wel zinvol is om met die boeken te beginnenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:12 schreef RRGJL het volgende:
Zou iemand van jullie me trouwens kunnen vertellen met welk boek er in Maastricht begonnen wordt, bij statistiek? Dat is het enige vak waarvan ik denk dat het wel eens problemen op zou kunnen leveren (mogelijk, misschien ook niet), en het komende half jaar studeer ik niet dus ik wil alvast ermee beginnen.
Ik heb nog alle boeken liggen van het eerste jaar, als je wilt kan ik je de titels geven of kun je ze wel lenenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:24 schreef RRGJL het volgende:
Ook goedAls iemand uit Maastricht stof heeft, op de een of andere manier, die wordt gebruikt in laten we zeggen de eerste 2 perioden, dan hoor ik dat graag.
Bij de eerste paar blokken draait de stof bijna geheel om de boeken, pas later in het jaar wordt de overstap gemaakt naar artikelen en e-readers. Zal de titels wel even pbenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:15 schreef RRGJL het volgende:
O, jullie gebruikten de boeken dus wel veel?
Zou je me de titels kunnen PB'en? Kans lijkt me groot dat ik straks toch dezelfde boeken nodig heb, dus dan heb ik ze alvast.
Bij statistiek wordt een boek van Moore en McGabe (oid) aangeraden, maar zelf vind ik het waardeloos. Onderwijsgroepen waren productief en college's nuttig. Het boek heb ik tijdens het blok niet gelezen, alleen voor de opdrachten. Hoe het in het boek staat uitgelegd (Engels) is erg verwarrend icm Nederlandse college's. Ik zou er geen boek voor kopen als ik jou was.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:12 schreef RRGJL het volgende:
Zou iemand van jullie me trouwens kunnen vertellen met welk boek er in Maastricht begonnen wordt, bij statistiek? Dat is het enige vak waarvan ik denk dat het wel eens problemen op zou kunnen leveren (mogelijk, misschien ook niet), en het komende half jaar studeer ik niet dus ik wil alvast ermee beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |