In Maastricht is dat precies hetzelfde.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:52 schreef SH. het volgende:
[..]
Geen idee hoe het bij Maastricht zit, maar meer algemeen: Als je goed meedoet en veel oefent, dan zou je het gewoon moeten halen. Mocht je toch nog problemen hebben, dan kun je altijd een bijspijkercursus volgen.
In Rotterdam (waar ik dus zit) faalden veel mensen het eerste jaar met statistiek, maar dat kwam vaak doordat ze niet goed de stof bijhielden en oefenden. Het lag niet zozeer aan hun achtergrond (hbo of vwo).
quote:Op maandag 19 juli 2010 22:12 schreef crossover het volgende:
[..]
Ik heb even geteld, en het zijn er iets minder. 8 tot 10 nachten per maand schat ik, en dan werk ik van 22.45 tot 08.15.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed;
Ik werk zelf ook bij de GGZ en dat is prima te combineren. Ik draai overigens allerlei diensten, maar het sluit echt heerlijk aan. Afgelopen jaar had ik bijvoorbeeld van 8.45 - 12.30 college en dan ging ik van 14.30 - 22.30 werken (of ik deed er nog een slaapdienst voor / achter). Mocht ik vrij hebben, dan draai ik ook weleens een nachtdienst, maar dat is de laatste tijd wel minder.
Ik ben daar overigens binnen gekomen op basis van mijn afgeronde HBO opleiding. Slaapdiensten mocht je bij ons met een MBO doen (of wanneer je totaal iets anders doe, daar werd niet echt naar gekeken), maar momenteel heb je die bijna niet meer."It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
een p bestaat niet meer. Dan moet je of de bachelor doen, of kun je niet echt iets vermelden.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:10 schreef MarkoPantelic het volgende:
Hoi,
Ik zit eraan te denken om psychologie te gaan studeren en vroeg me twee dingen af:
- Ik heb begrepen dat de meeste WO-opleidingen vol zitten, waar is er dan wel nog plek? Alleen in Leiden en Amsterdam of kun je bijvoorbeeld in Rotterdam met een beetje mazzel ook nog terecht? Aangezien ik daar nu al studeer zou dat een stuk makkelijker zijn.
- Ik ben misschien van plan alleen mijn P te halen en dan na (hopelijk) een jaar weer te stoppen en iets anders te gaan doen, aangezien ik niet zeker weet of ik er wel echt helemaal verder mee wil. Is dit handig of heb ik er eigenlijk vrij weinig aan? Ik snap dat een extra Propedeuse goed staat op je CV maar wat raden jullie aan? Heb ik er echt iets aan of is het vrij zonde van de tijd en het geld?
Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,
Marko
overigens toen ik psy ging doen was het eigenlijk maar voor een jaar want psy is toch geitenwollensokken bezig zijn met jankerts de hele dag, ben een beetje blijven plakken...quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:41 schreef automatic_ het volgende:
Als je denkt dat je het naar een jaar weer zat bent / dat je dan toch iets anders zou willen doen, dan zou ik er niet aan beginnenJe hebt er dan toch geen flikker aan in mijn ogen. Oké, de dingen die je bij psychologie leert ben je natuurlijk nooit kwijt, maar de leuke (en nuttige?) vakken zitten niet in je eerste jaar.
Op de site van Tilburg is (nog) niets te vinden of het vol zit, dus misschien is daar nog plek
Maar wat wilde je daarna gaan doen dan?quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:07 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
overigens toen ik psy ging doen was het eigenlijk maar voor een jaar want psy is toch geitenwollensokken bezig zijn met jankerts de hele dag, ben een beetje blijven plakken...
ik wilde eigenlijk criminologie doen en dan de master tot rechercheur, maar dat zat vol. Toen maar psy gaan doen in de hoop het jaar daarna te beginnen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:11 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Maar wat wilde je daarna gaan doen dan?
Ooo oke, dan snap ik het inderdaadquote:Op woensdag 28 juli 2010 14:15 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
ik wilde eigenlijk criminologie doen en dan de master tot rechercheur, maar dat zat vol. Toen maar psy gaan doen in de hoop het jaar daarna te beginnen.
Hoezo bestaat een "P' niet meer dan? Ik heb er toch echt een uitreiking van gehadquote:Op woensdag 28 juli 2010 13:12 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
een p bestaat niet meer. Dan moet je of de bachelor doen, of kun je niet echt iets vermelden.
maar als je denkt dat je het leuk vind, zou ik het gewoon proberen. Of anders wat boeken lezen en kijken of die je genoeg prikkelen voor de opleiding
hoe lang geleden was dat? Ik dacht dat het met de BaMa structuur afgeschaft was? Misschien is het een soort van nostalgisch iets geworden?quote:Op donderdag 29 juli 2010 01:52 schreef verregentmeisje het volgende:
[..]
Hoezo bestaat een "P' niet meer dan? Ik heb er toch echt een uitreiking van gehadOf bedoel je dat de 'P' van nu het vermelden niet meer waard is?
Klopt. Bij de VU hebben ze op sommige faculteiten nog een hele uitreiking van een papiertje, maar het voegt niets meer toe. Onze faculteit wilde geen papiertje gaan uitreiken wat niets waard is en de administratieve taken verhoogde.quote:Op donderdag 29 juli 2010 02:27 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
hoe lang geleden was dat? Ik dacht dat het met de BaMa structuur afgeschaft was? Misschien is het een soort van nostalgisch iets geworden?
De P is niet afgeschaft en de BaMa heeft er niets mee te maken. En sinds de invoering van het bindend studieadvies is de P eigenlijk alleen maar belangrijker geworden. Verder kun je idd op zich niet al te veel met het papiertje en het zegt ook niet zo veel dat je je 1e jaar hebt afgerond, maar het bestaat wel nog gewoon.quote:Op donderdag 29 juli 2010 02:27 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
hoe lang geleden was dat? Ik dacht dat het met de BaMa structuur afgeschaft was?
Ik heb vorig jaar (2009) mijn P gehaaldquote:Op donderdag 29 juli 2010 02:27 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
hoe lang geleden was dat? Ik dacht dat het met de BaMa structuur afgeschaft was? Misschien is het een soort van nostalgisch iets geworden?
Die introweek kent 100 procent aanwezigheidsplicht. Levert 2 studiepunten op. Was 1 dag volledig in het teken van teambuilding met je onderwijsgroep (zelfde als blok van Sociaal gedrag). En nog wat kleine dingetjes, vooral PGO-training.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:55 schreef Morpho het volgende:
Ik begin per september aan de Universiteit Maastricht met mijn Bachelor Psychologie. Ik ben zelf momenteel 25 jaar oud en heb altijd een fascinatie gekoesterd met betrekking tot psychologie.
Ik heb hiervoor een studie afgerond in de IT en tevens ook werkzaam geweest in de IT. Ik hoop uiteindelijk een mooi raakvlak te kunnen vinden tussen beide velden. Ik moet bekennen dat ik met een frisse neus aan deze studie begin en mij laat verrassen door de mogelijkheden alhoewel ik mij wel meer geneigd voel richting research te sturen.
Momenteel ben ik mij aan het amuseren met het lezen van een aantal leuke boeken zoals "The Lucifer Effect - How Good People Turn Evil" - Philip Zimbardo(Stanford Prison Expirement) en "Obedience to Authority" - Stanley Milgram(Milgram experiment on obedience to authority figures) en "Brainwashing - The science of thought control" - Kathleen Taylor. Amazon.co.uk had deze bundel tegen een leuke prijs beschikbaar. Ik heb ook al redelijk wat zitten bladeren door "Introduction to Psychology" van Atkison & Hilgard's.
Ik heb een vraag aan de mensen die momenteel al studerend zijn aan de uni van Maastricht. Wat moet ik mij gaan voorstellen bij de facultaire introductieweek? Is alles bijvoorbeeld verplichte deelname? Wat moet ik mij voorstellen bij de teambuilding activiteiten en het kamp?
Ik moet eerlijk bekennen dat voornamelijk de uni gerelateerde uitleg mij boeit, het sociale op deze manier hoeft voor mij niet perse
Lol serieus?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:01 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Die introweek kent 100 procent aanwezigheidsplicht. Levert 2 studiepunten op.
Bedoel je deze:quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:01 schreef Black-Death het volgende:
Was 1 dag volledig in het teken van teambuilding met je onderwijsgroep (zelfde als blok van Sociaal gedrag). En nog wat kleine dingetjes, vooral PGO-training.
Want anders zijn dat wel 2 hele makkelijke puntenquote:Onderwijsvorm
4 onderwijsgroepsbijeenkomsten, 2 hoorcolleges, 1 practicumbijeenkomst.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:54 schreef SH. het volgende:
[..]
Bedoel je deze:
[..]
Want anders zijn dat wel 2 hele makkelijke puntenNu nog, maar toch.. In Rotterdam kregen we die PGO-training gewoon naast/tijdens de reguliere bijeenkomsten, niks 2 studiepunten
@sinaasappelsapje: Gefeliciteerd
Ja, de PGO training + teambuildingsdag = 2 studiepunten.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |