Zeker waar, mijn opmerking was dan ook vooral gedoeld op de mogelijkheid om via een schakelprogramma door te gaanquote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:42 schreef oompaloompa het volgende:
Ik ben het niet met SH. eens dat dat pas relevant is voor je master. In je bachelor heb je genoeg tijd en mogelijkheden onderzoek met die onderzoekers in hun richting te doen, ik zou dus al meteen kiezen voor een uni met de (voor jouw) juiste richtingen.
Kijk anders even hier:quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:04 schreef broodmetwater het volgende:
Hmm i see, bedankt voor jullie reacties. In Tilburg studeren zou fijn zijn, dat is teminste niet zo ver. Maar ik even naar dat site IB-groep ( http://ib-groep.nl/partic(...)s_WO/Psychologie.asp ) gekeken en in dat lijstje staat Tilburg er niet bij. Weet toevallig iemand of er nog plek is of is er ergens informatie te vinden op internet, en anders moet ik gaan bellen.
Ah dan heb ik je verkeerd begrepen. Tilburg heeft lang een nf gehad die ze nooit haalden en het daarom een tijd geleden maar afgeschaft. Echter waren er vorig jaar opeens bijna 100 studenten meer. Het kan dus zijn dat ze besloten hebben weer een nf in te stellen. Het beste kun je denk ik even bellen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:12 schreef SH. het volgende:
[..]
Zeker waar, mijn opmerking was dan ook vooral gedoeld op de mogelijkheid om via een schakelprogramma door te gaanMisschien had ik dat iets duidelijker neer moeten zetten
Voor vorig jaar was er geen NF, dus misschien dit jaar dan ook niet
Ik heb totaal geen problemen gehad met de reguliere statistiek. Ik heb alleen wel echt een beta vakkenpakket op de middelbare school gehad dus wel wat meer wiskunde dan normaal. Andere studenten hebben er juist wel veel problemen mee gehad. Ik denk dat je even bij jezelf na zult moeten gaan of wiskunde/logische puzzels etc. je goed liggen. Als je daar weinig moeite mee hebt zal de statistiek meevallen. Anders gewoon vanaf het begin goed bij houden.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:29 schreef broodmetwater het volgende:
Hopelijk![]()
Trouwens ik lees net dat statistiek behoorlijk pittig is Tilburg, is dat ook echt zo? Zelf heb ik niet echt veel statistiek op het HBO gehad (eerste dan), en de statistiek dat ik daar heb gekregen noem ik niet echt statistiek. Hoe moeilijk ervaren jullie statistiek?
Ik ben echt een statistiek ramp, maar ik loop op dit moment wel bij. Oké, ik heb wel wat herkansingen moeten doen (2 van de 4), maar het is mij wel gelukt. Je moet het gewoon goed bij houden (cliche) en er wel even iets voor doen. Hiervoor heb ik HBO gedaan en ik had wiskunde op HAVO niveau, dus ik moest wel een toets doen voor de UvT.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:29 schreef broodmetwater het volgende:
Hopelijk![]()
Trouwens ik lees net dat statistiek behoorlijk pittig is Tilburg, is dat ook echt zo? Zelf heb ik niet echt veel statistiek op het HBO gehad (eerste dan), en de statistiek dat ik daar heb gekregen noem ik niet echt statistiek. Hoe moeilijk ervaren jullie statistiek?
Ik ben er ook niet bang voor, ik wil gewoon weten wat me te wachten staat zodat ik me daar op kan voorbereiden. Desnoods kan ik al in de vakantie beginnen met zelfstudie voor statistiek, tenminste als ik wordt aangenomen.quote:Hallo,
Ik heb ook helemaal geen wiskunde of statistiek gehad en kwam op de opleiding door een propedeuse. Mij werd heel erg afgeraden om psychologie te gaan doen vanwege statistiek en andere achterstanden maar ook ik heb het kunnen halen.
Waar een wil is , is een weg en als je het wilt dan lukt het je gewoon.
Op zich is statistiek niet echt heel moeilijk. je moet alleen veel tijd in investeren omdat je de juiste statistische toets moet gebruiken. Als je het kunstje kent dan denk je; wat simpel...
Maar nogmaals dat kost tijd en met de juiste inzet lukt het gegarandeerd
veel succes met kiezen en laat je niet bang maken!
Ik kom zelf van het MBO, wat een verschrikkelijke niveau. Echt om ziek van te worden. Maar in ieder geval, ik heb alleen wat statistiek gehad op het HBO gehad en dat viel echt reuze mee.quote:Ik ben echt een statistiek ramp, maar ik loop op dit moment wel bij. Oké, ik heb wel wat herkansingen moeten doen (2 van de 4), maar het is mij wel gelukt. Je moet het gewoon goed bij houden (cliche) en er wel even iets voor doen. Hiervoor heb ik HBO gedaan en ik had wiskunde op HAVO niveau, dus ik moest wel een toets doen voor de UvT.
Ik vind, over het algemeen, dat de docenten het allemaal erg goed uitleggen & er zijn ook diverse werkgroepen waar je ook echt iets aan hebt.
Mijn eerste studiejaar besteedde ik maximaal 6 uur per week aan de studie als niet minder. Ondertussen zit ik eerder tegen de 40 uur aan...quote:Op maandag 19 juli 2010 11:09 schreef pluisje1986 het volgende:
Hallo allemaal,
Yeah ik ben ingeloot voor Psychologie in Maastricht. Ook ik ben ingeloot op basis van mijn HBO propedeuse en ook mij hebben ze bang gemaakt voor statistiek.. Is het echt zo moeilijk? Of ligt het aan de studenten bijvoorbeeld doordat ze te weinig studeren of "stappen" missen? Hoeveel uur per week is de studiebelasting?
![]()
Tijdens mijn HBO opleiding heb ik 25 uur per week gewerkt en ik vraag me af of dit haalbaar is tijdens de opleiding Psy? Ondanks het feit dat ik 25 uur werk heb ik toch 80 EC's in 1 jaar gehaald..Ik voel me door alle horror verhalen toch onzeker wat statistiek betreft!
Ik ben benieuwd naar jullie reacties en zou het leuk vinden om in contact te komen met iemand die ook een HBO propedeuse achtergrond heeft en hoe jij statistiek hebt 'getackeld'..![]()
Geen idee hoe het bij Maastricht zit, maar meer algemeen: Als je goed meedoet en veel oefent, dan zou je het gewoon moeten halen. Mocht je toch nog problemen hebben, dan kun je altijd een bijspijkercursus volgen.quote:Op maandag 19 juli 2010 11:09 schreef pluisje1986 het volgende:
Hallo allemaal,
Yeah ik ben ingeloot voor Psychologie in Maastricht. Ook ik ben ingeloot op basis van mijn HBO propedeuse en ook mij hebben ze bang gemaakt voor statistiek.. Is het echt zo moeilijk? Of ligt het aan de studenten bijvoorbeeld doordat ze te weinig studeren of "stappen" missen? Hoeveel uur per week is de studiebelasting?
![]()
Kan je ook werken naast deze opleiding of is dat niet haalbaar?quote:Op maandag 19 juli 2010 13:52 schreef SH. het volgende:
[..]
Geen idee hoe het bij Maastricht zit, maar meer algemeen: Als je goed meedoet en veel oefent, dan zou je het gewoon moeten halen. Mocht je toch nog problemen hebben, dan kun je altijd een bijspijkercursus volgen.
In Rotterdam (waar ik dus zit) faalden veel mensen het eerste jaar met statistiek, maar dat kwam vaak doordat ze niet goed de stof bijhielden en oefenden. Het lag niet zozeer aan hun achtergrond (hbo of vwo).
Full-time of gewoon bijbaan? Want je hebt natuurlijk gewoon contacturen. In Rotterdam zit je aan de 7 verplichte contacturen per week (excl. colleges). Voor een bijbaan heb je in ieder geval tijd.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:28 schreef pluisje1986 het volgende:
[..]
Kan je ook werken naast deze opleiding of is dat niet haalbaar?
Ik werk nu 25 uur per week en dat is haalbaar naast een HBO opleiding.. Vraag me alleen af of dit ook haalbaar is op de uni? Hoeveel studeer jij per week?quote:Op maandag 19 juli 2010 18:38 schreef SH. het volgende:
[..]
Full-time of gewoon bijbaan? Want je hebt natuurlijk gewoon contacturen. In Rotterdam zit je aan de 7 verplichte contacturen per week (excl. colleges). Voor een bijbaan heb je in ieder geval tijd.
Beste kun je dan proberen een relevante baan te vinden. 2 vriendinnen van me werken 25 uur p/w bij het ggz. Ze hebben allebei een jaar vertraging in hun bachelor maar wel al superveel werkervaring in het veld.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:15 schreef pluisje1986 het volgende:
[..]
Ik werk nu 25 uur per week en dat is haalbaar naast een HBO opleiding.. Vraag me alleen af of dit ook haalbaar is op de uni? Hoeveel studeer jij per week?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |