abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76693437

Turken op FOK!? . Hè, wat doen die hier, waar komen ze vandaan?

Nou eigenlijk begon het hiermee. User IHVK opende dit prachtige topic. Hij vroeg zich oprecht af hoeveel Turken er op dit forum aanwezig waren.

De Turken op FOK! bleven natuurlijk niet stil en de één na de andere meldde zich in dit topic. Zoveel Turken op FOK!? Iedereen schrok er wel een beetje van. Het leek wel bijna een tsunami, .

Na een dubieuze start mondde het topic toch uit in slowchat en uiteindelijk gaven Triggershot en yvonne de doorslag en is het topic veranderd in een echte GC-reeks.
De eerste paar topics van deze mooie reeks bestonden opvallend genoeg uit monologen van stukovich, Triggershot en Emel. . En af en toe ook dialogen tussen deze users, . En iets tussen 2 van de drie, wat niemand begreep, .

IHVK, Burakius, Saban en één of andere kangoeroe lieten zich ook wel eens zien. Eigenlijk moet ik ook zeggen dat zonder Emel dit topic waarschijnlijk allang doodgebloed zou zijn, maar dat mag je niet zeggen, dus dat doe ik niet.

Enfin, later zijn er wat andere users bijgekomen en sommige zijn weggegaan.

Leuke dynamische boel dus! .

De Begintopics: 2 t/m 21 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22

Wie zijn hier NIET welkom? Flamers, trollers en Turken/moslim-bashers. .
Kortom, mensen die zich niet volwassen kunnen gedragen.

Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, .

quote:
- En iedere vatandaş die ik vergeten ben, .

- als je hierop klikt! -

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2010 20:27:31 ]
pi_76693510
Omg, het gaat helemaal niet goed IHVK verander even die TT wil je
pi_76693511
niet voor lang..
Ik ben een pure Turk.
pi_76693529
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:25 schreef Ayca het volgende:

[..]

Van Turkse schrijvers bedoel je want deze boeken zijn in het Turks, vandaar dat ik zei proberen te lezen Ik heb hier ook nog een kinderboek liggen in het Turks over het Osmaanse Rijk misschien kan ik dat beter lezen
Dat wilden je ouders je vroeg leren. Cool.
Ik ben een pure Turk.
pi_76693548
Tijdreizen hierzo.
pi_76693553
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:28 schreef Ayca het volgende:
Omg, het gaat helemaal niet goed IHVK verander even die TT wil je
Cool story, Hansel.
pi_76693574
Riemen vast
pi_76693586
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:28 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Dat wilden je ouders je vroeg leren. Cool.
Is van mijn broertje Het gaat meer over alle sultans enz. En is verteld in de ik-persoon
pi_76693589
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:29 schreef IHVK het volgende:
Riemen vast
Ik ben een pure Turk.
pi_76693591
247------------------------> 274
pi_76693597
Faal! Het moet #274 zijn, niet #247.
pi_76693625
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:23 schreef Ayca het volgende:

[..]

Lekker voor je
Materialist
Ekster
pi_76693626
Dat zag ik zelf ook wel ja
pi_76693646
Wat zouden jullie toch zonder mij moeten.
pi_76693648
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:29 schreef Ayca het volgende:

[..]

Is van mijn broertje Het gaat meer over alle sultans enz. En is verteld in de ik-persoon
Probeer gewoon dat andere boek of is je Turks slecht?
Ik ben een pure Turk.
pi_76693654
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:29 schreef TheMagnificent het volgende:
Faal! Het moet #274 zijn, niet #247.
Spuit elf.
Cool story, Hansel.
pi_76693680
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:30 schreef IHVK het volgende:
Wat zouden jullie toch zonder mij moeten.
fissa
Ik ben een pure Turk.
pi_76693716
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:31 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

fissa
Die heb ik op mijn computer staan

Yes-R en Derenzo ofzo
pi_76693718
Ayca mag jij nu naar buiten?
Ik ben een pure Turk.
pi_76693724
Jammer, ik denk dat het einde van de winter in zicht komt . Alle sneeuw smelt.
Cool story, Hansel.
pi_76693731
Hey als jullie de (fictieve want bestaat niet) baas van de wereld zouden zijn, zouden jullie dan vrijheid van meningsuiting absoluut maken en alles goedkeuren.

Of zouden jullie een beetje dictatoriaal worden en iedereen die je dom vindt, mond laten houden?
pi_76693738
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:31 schreef Rookert het volgende:

[..]

Die heb ik op mijn computer staan

Yes-R en Derenzo ofzo
Zelfs ik ken die (denk ik) niet.. watskeburt met jou
Ik ben een pure Turk.
pi_76693763
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:32 schreef IHVK het volgende:
Hey als jullie de (fictieve want bestaat niet) baas van de wereld zouden zijn, zouden jullie dan vrijheid van meningsuiting absoluut maken en alles goedkeuren.

Of zouden jullie een beetje dictatoriaal worden en iedereen die je dom vindt, mond laten houden?
Ik wil eerste zeggen, maar denk het tweede. Jij?
Ik ben een pure Turk.
pi_76693766
http://www.xs4all.nl/~atwisk/tvtunes/mp3/Netwerk%20-%20Begin.mp3

Toch wel één van de beste introdeuntjes van (informatieve) programma's op de Nederlandse buis
Tegenwoordig korten ze hem in
pi_76693777
quote:

Ik denk dat er geen andere manier bestaat om eeuwig de baas van de wereld te zijn dan al je tegenstanders de mond te snoeren.
Cool story, Hansel.
pi_76693794
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ayca mag jij nu naar buiten?
Waarom zou ik nu naar buiten willen?
pi_76693829
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:33 schreef Ayca het volgende:

[..]

Waarom zou ik nu naar buiten willen?
Ik moet even weg, maar mag niet. Het lijkt soms alsof m'n ouders alleen maar strenger worden, terwijl ik ouder word.
Ik ben een pure Turk.
pi_76693841
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:25 schreef Burakius het volgende:

[..]

Bilinmeyen Osmanli heb ik volgens mij ook hier ergens liggen. Ik heb van Habertürk niet zo een hoge pet op, dus alles wat zij produceren bekijk ik met argwaan.
Waarom bekijk je die met argwaan? Het programma waarover ik het had, 'Tarihin Arka Odasi', wordt bijvoorbeeld gepresenteerd door Murat Bardakçi en Erhan Afyoncu. De tweede is een van Turkije's beste historici. De eerste, Murat Bardakçi, is een familievriend van de Ottomaanse koninklijke familie. Hij heeft veel informatie dus uit de eerste hand. Daarnaast beheerst hij het Ottomaans, het Arabisch, het Perzisch en het Frans als geen ander. Hij heeft duizenden Ottomaanse officiële, primaire, bronnen in zijn handen gehad, dus hij weet wel waar hij over spreekt.
pi_76693844
quote:

Vrijheid van meningsuiting is veel te moeilijk om zelf over te beslissen. Er zijn honderden dingen die je moet definiëren wil je iets vast kunnen stellen.

Je mag niet schelden!
Wat is een scheldwoord?

Geen godsdienst beledigen!
Wat is een godsdienst?

Etc
pi_76693859
quote:

Het eerste...
pi_76693863
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:34 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik moet even weg, maar mag niet. Het lijkt soms alsof m'n ouders alleen maar strenger worden, terwijl ik ouder word.
Alsof ze je als 6-jarige wel alleen 's nachts naar buiten lieten.
Cool story, Hansel.
pi_76693870
quote:

[..]

Je woont in een pauperbuurt met verkrachters op elke hoek?
pi_76693883
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:33 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik denk dat er geen andere manier bestaat om eeuwig de baas van de wereld te zijn dan al je tegenstanders de mond te snoeren.
Klopt.

Maar volgens mij is het juist een teken van sterkte als je andere mensen hun mening laat uitspreken ipv een teken van zwakte wat sommige lijken te denken.

Soms lees hoor ik iets en dan denk ik damn, waarom houdt die persoon zijn (excusez le mot) bek niet gewoon?

Dus het is een lastige kwestie.
pi_76693918
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:32 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Zelfs ik ken die (denk ik) niet.. watskeburt met jou
Shit

Weet niet, deze is is echt minstens 5 of 6 jaar oud, toen leefde jij nog niet
pi_76693930
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:34 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Alsof ze je als 6-jarige wel alleen 's nachts naar buiten lieten.
Het is nu toch geen nacht. Ik mag nu gewoon niet weg, eerst deden ze daar minder moeilijk over.
Ik ben een pure Turk.
pi_76693931
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:34 schreef Rookert het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting is veel te moeilijk om zelf over te beslissen. Er zijn honderden dingen die je moet definiëren wil je iets vast kunnen stellen.

Je mag niet schelden!
Wat is een scheldwoord?

Geen godsdienst beledigen!
Wat is een godsdienst?

Etc
De grens zou eigenlijk moeten liggen bij haatzaaien, opruiing en oproep tot (massaal) geweld.

Echter, wat is haatzaaien? Wat is opruiing ?
pi_76693943
quote:

[..]

Ik denk dat ik wel even naar een vriendin ofzo zou mogen, maar die woont hier in de buurt, anders zou er denk ik wel iemand mee moeten gaan
pi_76693968
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:35 schreef IHVK het volgende:

[..]

Klopt.

Maar volgens mij is het juist een teken van sterkte als je andere mensen hun mening laat uitspreken ipv een teken van zwakte wat sommige lijken te denken.

Soms lees hoor ik iets en dan denk ik damn, waarom houdt die persoon zijn (excusez le mot) bek niet gewoon?

Dus het is een lastige kwestie.
Maar wat heeft het dan voor nut om mensen vrijheid van meningsuiting te geven als je toch alleen maar bij jezelf denkt dat ze hun muil moeten houden ? Als dictator lijkt mij dat sowieso niet zo fijn.
Cool story, Hansel.
pi_76693971
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:35 schreef Rookert het volgende:

[..]

Je woont in een pauperbuurt met verkrachters op elke hoek?
Weet niet wat ik hierover kan zeggen. De bewoners zijn denk ik niet erg, maar het is wel een stille buurt.
Ik ben een pure Turk.
pi_76693980
quote:

[..]

Shit

pi_76694018
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:36 schreef Ayca het volgende:

[..]

Ik denk dat ik wel even naar een vriendin ofzo zou mogen, maar die woont hier in de buurt, anders zou er denk ik wel iemand mee moeten gaan
Ik wil naar de ah, dat is heel dichtbij.
Ik ben een pure Turk.
pi_76694021
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:30 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Probeer gewoon dat andere boek of is je Turks slecht?
Mijn Turks is nou niet echt vloeiend Maar lezen kan ik wel ik ga het gewoon even proberen
pi_76694025
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:36 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Maar wat heeft het dan voor nut om mensen vrijheid van meningsuiting te geven als je toch alleen maar bij jezelf denkt dat ze hun muil moeten houden ? Als dictator lijkt mij dat sowieso niet zo fijn.
Maar je hoeft niet per se een dictator te zijn, je mag ook een verlichte monarch zijn.

Punt wat ik eigenlijk probeer te maken is. Zeggen dat open minded bent is één ding, maar het in praktijk brengen kan soms lastiger zijn, want we hebben allemaal onze slechte kanten.
pi_76694044
quote:

[..]

Shit

en bedankt.
Ik ben een pure Turk.
pi_76694071
- Halil İnalcık
- İlber Ortaylı
- Ekmeleddin İhsanoğlu
- Erhan Afyoncu
- Murat Bardakçı
- Ahmed Akgündüz

Als je een boek van een van hen leest over het Ottomaanse Rijk, dan zit je goed.
pi_76694083
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:37 schreef Ayca het volgende:

[..]

Mijn Turks is nou niet echt vloeiend Maar lezen kan ik wel ik ga het gewoon even proberen
Wat is vloeiend? Kun je gewoon een gesprek voeren? Even ter vergelijking, is je Turks of Engels beter?
Ik ben een pure Turk.
pi_76694098
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:36 schreef IHVK het volgende:

[..]

De grens zou eigenlijk moeten liggen bij haatzaaien, opruiing en oproep tot (massaal) geweld.

Echter, wat is haatzaaien? Wat is opruiing ?
Het leuke dat je bij verbod op haatzaaien iets verbied wat aanzet tot iets wat niet verboden is, namelijk haten

Volgens John Stuart Mill in zijn boek On Liberty ligt de grens bij oproepen tot 'physical harm'. Aldus mijn leerstof voor tentamen van vorige week

Blij dat ik niet hoef te definiëren
pi_76694139
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:36 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Weet niet wat ik hierover kan zeggen. De bewoners zijn denk ik niet erg, maar het is wel een stille buurt.
Je ouders hadden liever tussen de schreeuwende scootersjonnies met nitraten gezeten?

Als je nu niet naar buiten mag woon je niet in een al te veilige buurt volgens je ouders
pi_76694154
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:38 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

en bedankt.
Altijd
pi_76694217
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:39 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Wat is vloeiend? Kun je gewoon een gesprek voeren? Even ter vergelijking, is je Turks of Engels beter?
Hmpf een gesprek voeren kan ik wel maar soms kom ik wat moeilijk uit mijn woorden, ik zou zeggen op hetzelfde niveau ongeveer..
pi_76694257
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:40 schreef Rookert het volgende:

[..]

Je ouders hadden liever tussen de schreeuwende scootersjonnies met nitraten gezeten?

Als je nu niet naar buiten mag woon je niet in een al te veilige buurt volgens je ouders
Nee, natuurlijk niet, maar dat had misschien toch wel veiliger kunnen zijn? Deze buurt is gewoon heel stil.

Ik denk niet dat het heel veel verschilt van andere buurten, soms lopen er gewoon van die gare mannen rond die vies naar je lachen.
Ik ben een pure Turk.
pi_76694262
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:40 schreef Rookert het volgende:

[..]

Of haar ouders zijn gewoon erg beschermend zoals mijn ouders
pi_76694297
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:39 schreef TheMagnificent het volgende:
- Halil İnalcık
- İlber Ortaylı
- Ekmeleddin İhsanoğlu
- Erhan Afyoncu
- Murat Bardakçı
- Ahmed Akgündüz

Als je een boek van een van hen leest over het Ottomaanse Rijk, dan zit je goed.
Ok, thanks ik zal eens kijken
pi_76694325
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:42 schreef Ayca het volgende:

[..]

Hmpf een gesprek voeren kan ik wel maar soms kom ik wat moeilijk uit mijn woorden, ik zou zeggen op hetzelfde niveau ongeveer..
Tussen mijn Engels en Turks niveau zit een groot verschil. Vind Turks veel simpeler. Niet dat m'n Engels zo heel slecht is.
Ik ben een pure Turk.
pi_76694329
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:38 schreef IHVK het volgende:

[..]

Maar je hoeft niet per se een dictator te zijn, je mag ook een verlichte monarch zijn.

Punt wat ik eigenlijk probeer te maken is. Zeggen dat open minded bent is één ding, maar het in praktijk brengen kan soms lastiger zijn, want we hebben allemaal onze slechte kanten.
Jij ergert je dus aan mensen die zich geen blad voor de mond nemen als het op cotnroversiele dingen aankomt?
Cool story, Hansel.
pi_76694336
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:43 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet, maar dat had misschien toch wel veiliger kunnen zijn? Deze buurt is gewoon heel stil.

Ik denk niet dat het heel veel verschilt van andere buurten, soms lopen er gewoon van die gare mannen rond die vies naar je lachen.
Heb je je ouders verteld van die wildvreemde opa waar je bij ging zitten in de bus? Denk dat je dan niet meer alleen naar buiten mag
pi_76694337
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:39 schreef Rookert het volgende:

[..]

Het leuke dat je bij verbod op haatzaaien iets verbied wat aanzet tot iets wat niet verboden is, namelijk haten

Volgens John Stuart Mill in zijn boek On Liberty ligt de grens bij oproepen tot 'physical harm'. Aldus mijn leerstof voor tentamen van vorige week

Blij dat ik niet hoef te definiëren
Haten is niet verboden inderdaad.

Lastige/Interessante kwestie, vooral gezien de rechtszaak tegen Geert Wilders die gaat beginnen deze maand.
pi_76694358
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:43 schreef Ayca het volgende:

[..]

Geen wonder met al jouw internethosselpraktijken
pi_76694369
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:43 schreef Ayca het volgende:

[..]

Welkom bij de club. Ik word ook niet anders dan m'n ouders, maar soms is het gewoon irritant voor mij. M'n pa kan zo eng kijken naar sommige jongens. Ik heb nu al medelijden met zijn schoonzoon.
Ik ben een pure Turk.
pi_76694413
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:45 schreef Rookert het volgende:

[..]

Heb je je ouders verteld van die wildvreemde opa waar je bij ging zitten in de bus? Denk dat je dan niet meer alleen naar buiten mag
Ja! Ik zei anne.. ik moet iets vertellen, maar niet boos worden. Een Turkse man in de bus vroeg me naast hem te zitten en ik heb dit gedaan. Ze vond het niet erg. (wel een uitzondering hoor)
Ik ben een pure Turk.
pi_76694435
Spreken jullie allemaal steenkolen Engels? Of juist steenkolen Turks? Bestaat daar een woord voor in eht turks, ?
Cool story, Hansel.
pi_76694477
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:45 schreef Rookert het volgende:

[..]

Geen wonder met al jouw internethosselpraktijken
Nouja zeg..
pi_76694481
Ik heb zolang geen Engels gesproken dat het waarschijnlijk superlastig gaat zijn.

Turks gaat wel.
pi_76694501
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:45 schreef IHVK het volgende:

[..]

Haten is niet verboden inderdaad.

Lastige/Interessante kwestie, vooral gezien de rechtszaak tegen Geert Wilders die gaat beginnen deze maand.
Yup, ben ook wel benieuwd hoe dat in elkaar gaat steken, ze gaan toch wel in cassatie denk ik. Het is toch al bij het gerechtshof, niet de rechtbank?

Al die comments op nieuwssites ook over blabla Marokkanen blabla Turken. Mensen moeten eens leren dat hangjongere op de hoek die mensen intimideert niet per definitie moslim is of zich gedraagt naar de Islam
pi_76694506
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:47 schreef wikwakka2 het volgende:
Spreken jullie allemaal steenkolen Engels? Of juist steenkolen Turks? Bestaat daar een woord voor in eht turks, ?
Vooral steenkolen Engels denk ik.
Ik ben een pure Turk.
pi_76694508
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:44 schreef Ayca het volgende:

[..]

Ok, thanks ik zal eens kijken
Halil İnalcık is op dit moment zeg maar de grootste historicus van Turkije, dus bij hem zit je sowieso goed. Je kunt ook Engelstalige boeken van hem vinden op Bol.com, als je Turks zo moeilijk lezen vindt.

http://www.bol.com/nl/s/a(...)ml?_requestid=102885

Deze wil ik bijvoorbeeld ook nog een keer lezen:

The Ottoman Empire: The Classical Age 1300-1600

http://www.bol.com/nl/p/e(...)001228286/index.html
pi_76694533
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:46 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ja! Ik zei anne.. ik moet iets vertellen, maar niet boos worden. Een Turkse man in de bus vroeg me naast hem te zitten en ik heb dit gedaan. Ze vond het niet erg. (wel een uitzondering hoor)
En als je Turkse had weggelaten?
pi_76694535
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:44 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Tussen mijn Engels en Turks niveau zit een groot verschil. Vind Turks veel simpeler. Niet dat m'n Engels zo heel slecht is.
Het is meer dat ik gewoon bang ben dat ik het verkeerd ga zeggen
pi_76694538
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:48 schreef IHVK het volgende:
Ik heb zolang geen Engels gesproken dat het waarschijnlijk superlastig gaat zijn.

Turks gaat wel.
Maar hoort een Turkse Turk meteen dat het om een Nederlandse Turk (of Turkse Nederlander, whatever ) gaat?
Cool story, Hansel.
pi_76694549
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:47 schreef wikwakka2 het volgende:
Amerikaans accent
pi_76694559
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:34 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Waarom bekijk je die met argwaan? Het programma waarover ik het had, 'Tarihin Arka Odasi', wordt bijvoorbeeld gepresenteerd door Murat Bardakçi en Erhan Afyoncu. De tweede is een van Turkije's beste historici. De eerste, Murat Bardakçi, is een familievriend van de Ottomaanse koninklijke familie. Hij heeft veel informatie dus uit de eerste hand. Daarnaast beheerst hij het Ottomaans, het Arabisch, het Perzisch en het Frans als geen ander. Hij heeft duizenden Ottomaanse officiële, primaire, bronnen in zijn handen gehad, dus hij weet wel waar hij over spreekt.
Oké dat wist ik niet, maar met zo een status kan hij dus ook bepaalde dingen manipuleren. Ik zou vooralsnog nog steeds niet alles als zoete koek inslikken. Eerst zelf lezen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_76694568
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:49 schreef Rookert het volgende:

[..]

En als je Turkse had weggelaten?
Wat denk jij wel niet over m'n ouders? M'n moeder werkt met oudjes, ze weet hoe leuk die het vinden om te praten met jongeren. Al was dit oudje niet zo oud... maar toch.
Ik ben een pure Turk.
pi_76694582
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:49 schreef Ayca het volgende:

[..]

Het is meer dat ik gewoon bang ben dat ik het verkeerd ga zeggen
In het Turks of Engels?
Ik ben een pure Turk.
pi_76694589
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:48 schreef Ayca het volgende:

[..]

Nouja zeg..
Rookert wants to trade with you.
Accept.
Rune shield als je mijn vriendje bent
Ayca:
pi_76694610
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:50 schreef Rookert het volgende:

[..]

Rookert wants to trade with you.
Accept.
Rune shield als je mijn vriendje bent
Ayca:
doe normaal gek.
Ik ben een pure Turk.
pi_76694621
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:49 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Wat denk jij wel niet over m'n ouders? M'n moeder werkt met oudjes, ze weet hoe leuk die het vinden om te praten met jongeren. Al was dit oudje niet zo oud... maar toch.
Ik weet niet, maar de vorige keer zei je dat ie 'toch Turks' was, alsof ie dan geen pedo kan zijn ofzo
pi_76694649
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:50 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

In het Turks of Engels?
Turks dus
pi_76694652
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:49 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Maar hoort een Turkse Turk meteen dat het om een Nederlandse Turk (of Turkse Nederlander, whatever ) gaat?
Dat wel. Volgens mij kunnen ze het ruiken ofzo.
pi_76694681
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:48 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Vooral steenkolen Engels denk ik.
Ik moet zeggen dat de steenkolenfactor op zich wel meevalt bij de meeste studiegenoten, een hoop spreken juist zeer goed Engels als je het vergelijkt met wat internationale studenten. Steenkolen vind je voornamelijk terug bij de wat oudere generatie .
Cool story, Hansel.
pi_76694688
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:51 schreef Rookert het volgende:

[..]

Ik weet niet, maar de vorige keer zei je dat ie 'toch Turks' was, alsof ie dan geen pedo kan zijn ofzo
Dat heb ik vast per ongeluk gezegd.. Misschien dat ze het bij een andere afkomst wel erg zuoden vinden.
Ik ben een pure Turk.
pi_76694703
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:49 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Vaak wel ja, of je moet helemaal geen accent hebben maar dat lijkt me lastig als je je hele leven in Nederland hebt gewoond.
pi_76694716
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:49 schreef Burakius het volgende:

[..]

Oké dat wist ik niet, maar met zo een status kan hij dus ook bepaalde dingen manipuleren. Ik zou vooralsnog nog steeds niet alles als zoete koek inslikken. Eerst zelf lezen.
Uiteraard. Maar dat doe ik bij alles.
pi_76694736
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:51 schreef IHVK het volgende:

[..]

Of juist niet, ze missen de knoflookgeur.
Cool story, Hansel.
pi_76694741
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:51 schreef Ayca het volgende:

[..]

Turks dus
Ik juist vooral met het Engels. Ik spreek nooit Engels hahaha.
Ik ben een pure Turk.
pi_76694773
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:51 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik ben een uitzondering. Mijn Engels is echt poep. Snap nooit hoe ik voldoendes kan halen.
Ik ben een pure Turk.
pi_76694780
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:52 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Dat heb ik vast per ongeluk gezegd.. Misschien dat ze het bij een andere afkomst wel erg zuoden vinden.
Per ongeluk

"Hoe kom je aan die 3 voor Engels? "
"Ja, per ongeluk "
"Oh ok "

pi_76694819
Het ligt ook aan de kleding had ik gehoord.
pi_76694828
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:52 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat de steenkolenfactor op zich wel meevalt bij de meeste studiegenoten, een hoop spreken juist zeer goed Engels als je het vergelijkt met wat internationale studenten. Steenkolen vind je voornamelijk terug bij de wat oudere generatie .
Studiegenoten met welke afkomst? Ik kan toetsen Engels heel goed maken, maar ik spreek het gewoon heel slecht. Er zijn mensen die slechter Engels lezen dan ik, maar het veel beter kunnen spreken. Stiekem ben ik van de oudere generatie.
Ik ben een pure Turk.
pi_76694837
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:53 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik ben een uitzondering. Mijn Engels is echt poep. Snap nooit hoe ik voldoendes kan halen.
Dat komt omdat jij van de nagesynchroniseerde buitenlandse cartoongeneratie bent. IHVK, ik en theMagnificent weten nog wat échte tekenfilms waren.
Cool story, Hansel.
pi_76694851
Ik moet wel eens lachen als ik mijn neven in Turkije Engels hoor praten; ''Ay em gowink'', wat dan zoiets als ''I am going'' moet betekenen.
pi_76694900
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:53 schreef Rookert het volgende:

[..]

Per ongeluk

"Hoe kom je aan die 3 voor Engels? "
"Ja, per ongeluk "
"Oh ok "

Dit was echt per ongeluk.. Turk zijn maakt niet (veel) uit. Als het een jongere was geweest, zouden ze het bij alle afkomsten niet leuk vinden. Turkse misschien zelfs extra..
Ik ben een pure Turk.
pi_76694909
Ik schaamde me dood toen die uitwisselingsstudenten uit Turkije kwamen en een presentatie gingen houden
pi_76694934
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:55 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik moet wel eens lachen als ik mijn neven in Turkije Engels hoor praten. ''Ay em gowink'', wat dan zoiets als ''I am going'' moet betekenen.
Ik moet ook wel eens een traantje wegpinken als ik een van mijn docenten weer eens 'srie' hoor zeggen .
Cool story, Hansel.
pi_76694956
Meer CNN, Prison Break, Family Guy, That 70s Show en andere series zonder ondertiteling kijken
pi_76694958
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:54 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Dat komt omdat jij van de nagesynchroniseerde buitenlandse cartoongeneratie bent. IHVK, ik en theMagnificent weten nog wat échte tekenfilms waren.
Hoe komt het dat jongere kinderen nog beter kunnen spreken dan? Onzin! Alsof jij in die 2 jaar veel meer hebt gekeken. Ik keek genoeg met mijn braddaa.
Ik ben een pure Turk.
pi_76695009
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:56 schreef Ayca het volgende:
Ik schaamde me dood toen die uitwisselingsstudenten uit Turkije kwamen en een presentatie gingen houden

gewoon doen alsof je een koerd bent.
Ik ben een pure Turk.
pi_76695024
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:56 schreef Rookert het volgende:
Meer CNN, Prison Break, Family Guy, That 70s Show en andere series zonder ondertiteling kijken
Want als 5-jarige ben je echt in CNN of Prison Break geinteresseerd .
Cool story, Hansel.
pi_76695028
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:56 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik moet ook wel eens een traantje wegpinken als ik een van mijn docenten weer eens 'srie' hoor zeggen .
Troe ent troe
Sink about it

pi_76695033
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:56 schreef Rookert het volgende:
Ik heb genoeg gekeken, ik kan er neits aan doen. Het is gewoon mijn "accent"
Ik ben een pure Turk.
  maandag 11 januari 2010 @ 20:58:16 #100
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_76695048
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:48 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Halil İnalcık is op dit moment zeg maar de grootste historicus van Turkije, dus bij hem zit je sowieso goed. Je kunt ook Engelstalige boeken van hem vinden op Bol.com, als je Turks zo moeilijk lezen vindt.

http://www.bol.com/nl/s/a(...)ml?_requestid=102885

Deze wil ik bijvoorbeeld ook nog een keer lezen:

The Ottoman Empire: The Classical Age 1300-1600

[ afbeelding ]

http://www.bol.com/nl/p/e(...)001228286/index.html
Hey TM. Heb je ook historische romans over het ottmaanse tijdperk. Preferably English
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')