abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76692420
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:04 schreef deedeetee het volgende:
Wat een rare opmerking !
God schiep ook de homoseksuele mens hoor. Hij heeft immers alles geschapen

Dus God schiep.... eeeuhhhmmm een aanval op zijn eigen schepping, offe zoiets dergelijks.
Vrije wil.
pi_76693255
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:54 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Jammer, je eerste zin was goed.
Binnen je eigen huis mag je zelf weten wat je doet, maar houd er rekening mee dat Hij alwetend is en alles ziet en dat je op de Dag des Oordeels verantwoording moet afleggen.
De Paus heeft het hier specifiek over het huwelijk en daarin heeft hij gelijk. De definitie van huwelijk is een verbintenis tussen een man en een vrouw.

quote:
volgens de Van Dale
hu·we·lijk het; o -en 1 bij wet geregelde verbintenis tussen twee personen; echt(vereniging) 2 plechtigheid bij een huwelijk
staat niets over dat het man en vrouw moet zijn.
quote:
Twee mannen kunnen nooit op natuurlijke wijze een kind krijgen, zij die kinderen adopteren denken alleen maar aan zichzelf, toch een soort drang naar een normaal leven met kinderen, maar niet denkend aan het belang van zo'n kind. Ieder kind heeft recht op een vader en een moeder.
Een kind heeft een vader- en een moederfiguur nodig, maar wie zegt dat die niet beide van hetzelfde geslacht kunnen zijn, ook al zouden ze dan niet door 2 personen van hetzelfde geslacht op natuurlijke wijze ter wereld kunnen komen.
  maandag 11 januari 2010 @ 20:26:06 #78
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_76693398
De Van Dale wordt tegenwoordig door rechtse ongelovigen gemaakt, het heeft niks meer met een woordenlijst en spelling te maken, maar het staat vol met propaganda.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_76693409
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:06 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Vrije wil.
Dat is ook een keuze, een die nadelig uitvalt.
Of hij is niet zo geweldig dat hij niet alles kan overzien, god dan.
Of hij heeft bewust iets gecreerd wat tegen hem is.
Of de paus heeft ze niet meer op een rij.

1,2, en 3 zijn goed.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76694075
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:26 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dat is ook een keuze, een die nadelig uitvalt.
Of hij is niet zo geweldig dat hij niet alles kan overzien, god dan.
Of hij heeft bewust iets gecreerd wat tegen hem is.
Of de paus heeft ze niet meer op een rij.

1,2, en 3 zijn goed.
Je snapt het niet, terwijl dit toch echt basisschool-stof is: De mens heeft van God vrije wil gekregen.
pi_76694116
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:39 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Je snapt het niet, terwijl dit toch echt basisschool-stof is: De mens heeft van God vrije wil gekregen.
Geaardheid is geen vrije wil.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  † In Memoriam † maandag 11 januari 2010 @ 20:40:34 #82
137949 Disana
pi_76694133
quote:

[..]

En vervolgens mogen homo's daar niets mee doen als het aan god's vertegenwoordiger op aarde ligt. Er ligt slechts een oproep homoseksuelen niet te vervolgen (zeer recent) en daar houdt het alweer mee op.
pi_76694155
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Geaardheid is geen vrije wil.
Dat is een andere discussie, waar ook een hoop standpunten over in te nemen zijn.
pi_76694180
quote:

[..]

ja en?
Dat betekent niet dat elke willekeurige redenatie ook consistent is. Ook basisschool stof.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76694198
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:40 schreef Disana het volgende:

[..]

En vervolgens mogen homo's daar niets mee doen als het aan god's vertegenwoordiger op aarde ligt. Er ligt slechts een oproep homoseksuelen niet te vervolgen (zeer recent) en daar houdt het alweer mee op.
En daarmee is de Katholieke kerk al aanzienlijk vriendelijker dan de andere grote religies.
pi_76694278
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:41 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Dat is een andere discussie, waar ook een hoop standpunten over in te nemen zijn.
Je kan geen standpunt innemen over feiten. Feiten zijn.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_76694290
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:42 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

En daarmee is de Katholieke kerk al aanzienlijk vriendelijker dan de andere grote religies.
en?
Moeten men de mate van vriendelijkheid meten aan de relatieve mate van achterlijkheid van andere religies?
And that is the news.''
pi_76694339
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je kan geen standpunt innemen over feiten. Feiten zijn.
Wat jij stelde is geen feit, en als je dat wel denkt ben je net zo dogmatisch als de Paus.
pi_76694381
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:43 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

en?
Moeten men de mate van vriendelijkheid meten aan de relatieve mate van achterlijkheid van andere religies?
We moeten niets wat mij betreft.
  † In Memoriam † maandag 11 januari 2010 @ 20:46:25 #90
137949 Disana
pi_76694399
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:42 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Welnee. Het was slechts een signaal naar sommige katholieke landen waar ze wel vervolgd worden. Het is nauwelijks een rib uit het lijf van de paus om zijn volgelingen eindelijk eens op te roepen het vervolgen te staken. Zie jij in overwegend seculiere of protestantse landen homoseksuelen van staatswege vervolgd worden? Hij liep decennia achter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Disana op 11-01-2010 20:52:24 ]
pi_76694403
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:45 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Wat jij stelde is geen feit, en als je dat wel denkt ben je net zo dogmatisch als de Paus.
Het Pausje neemt een sprookjesboek als basis. Ik wetenschappelijk onderzoek.

Ik sta sterker. Want als het de paus uitkomt, gelooft ie wel in wetenschap.

pi_76694465
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:46 schreef Disana het volgende:

[..]

Welnee. Het was slechts een signaal naar sommige katholieke landen waar ze wel vervolgd worden. Het is nauwelijks een rib uit het lijf van de paus om zijn volgelingen eindelijk eens op te roepen het vervolgen te staken. Zie jij in overwegend seculiere of protestantse landen homokseksuelen van staatswege vervolgd worden? Hij liep decennia achter.
Uhm, in welk Katholiek land worden homo's dan vervolgd? Overigens zijn de Katholieken in Nederland ook een grotere groep dan de Protestanten.
  † In Memoriam † maandag 11 januari 2010 @ 20:52:03 #93
137949 Disana
pi_76694682
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:47 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Uhm, in welk Katholiek land worden homo's dan vervolgd? Overigens zijn de Katholieken in Nederland ook een grotere groep dan de Protestanten.
Uit mijn hoofd kan ik Guyana en Trinidad noemen, de rest zou ik moeten opzoeken. Ik heb mijn informatie van de radio.
pi_76694821
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd kan ik Guyana en Trinidad noemen, de rest zou ik moeten opzoeken. Ik heb mijn informatie van de radio.
Guyana is 8% Katholiek, Trinidad 26%, allebei aanzienlijk minder dan bijvoorbeeld Nederland.
  † In Memoriam † maandag 11 januari 2010 @ 20:56:42 #95
137949 Disana
pi_76694949
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:54 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Guyana is 8% Katholiek, Trinidad 26%, allebei aanzienlijk minder dan bijvoorbeeld Nederland.
De paus deed zijn oproep met name aan katholieke landen waar homo's nog vervolgd worden. Dat is wat ik heb gehoord en wat ik ook aanneem. Ongetwijfeld zijn er meerdere van zulke landen te vinden, maar het punt is dat de paus hiermee heel weinig heeft toegegeven aan het feit dat ook homo's recht op een normaal bestaan hebben inclusief liefdesleven, een veilig bestaan en gelijke rechten.
pi_76695071
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:46 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

We moeten niets wat mij betreft.
Precies. Respect kan die paus dus naar fluiten.
And that is the news.''
pi_76695091
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:56 schreef Disana het volgende:

[..]

De paus deed zijn oproep met name aan katholieke landen waar homo's nog vervolgd worden. Dat is wat ik heb gehoord en wat ik ook aanneem. Ongetwijfeld zijn er meerdere van zulke landen te vinden, maar het punt is dat de paus hiermee heel weinig heeft toegegeven aan het feit dat ook homo's recht op een normaal bestaan hebben inclusief liefdesleven, een veilig bestaan en gelijke rechten.
Ik heb even op wikipedia gekeken en er zijn verder geen (overwegend) Katholieke landen die bekend staan om homovervolging: http://upload.wikimedia.o(...)mosexuality_laws.svg

En gelijke rechten als in homohuwelijk? Je weet toch wel hoe zeldzaam dat is in de wereld, Portugal was het 8e van bijna 200 landen die dat kent.
pi_76695128
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:58 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Precies. Respect kan die paus dus naar fluiten.
Die van jou kennelijk, mijn respect heeft hij nog steeds.
  † In Memoriam † maandag 11 januari 2010 @ 21:00:59 #99
137949 Disana
pi_76695184
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:59 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Ik heb even op wikipedia gekeken en er zijn verder geen (overwegend) Katholieke landen die bekend staan om homovervolging: http://upload.wikimedia.o(...)mosexuality_laws.svg

En gelijke rechten als in homohuwelijk? Je weet toch wel hoe zeldzaam dat is in de wereld, Portugal was het 8e van bijna 200 landen die dat kent.
Je kunt erover doordrammen maar je gaat voorbij aan mijn punt. Ik heb geen idee waarom je dat doet. Ik blijf bij mijn stelling dat deze man, deze geloofsleider, bitter weinig voor homoseksuelen doet waar hij mogelijk wel een verschil kan maken.
  maandag 11 januari 2010 @ 21:01:19 #100
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_76695202
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:47 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Uhm, in welk Katholiek land worden homo's dan vervolgd?
Wil je beweren dat ze gelijk behandeld worden?
Tussen met de dood vervolgd worden en gelijkwaardig behandeld worden zit een wereld van verschil en ik ken geen enkel RK land waarbij ze gelijkwaardig behandeld worden.
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')