quote:Op maandag 11 januari 2010 15:36 schreef Thomas B. het volgende:
Joden zijn niet tolerant. . Natuurlijk stemmen rechtse Joden tegen een maatregel die religieuze vrijheid moet inperken.
Wat een lulkoek, sorry hoor.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:42 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het jodendom is de meest tolerante van de monotheïstische religies.
Ik had vanochtend nog een paar jopiesgetuigen aan de deur. Dat bedoel ik. Joden respecteren dat anderen een ander geloof aan willen hangen. Moet je vooral zelf weten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:22 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wat een lulkoek, sorry hoor.
Waar haal je dat in vredesnaam vandaan?
Wat doen ze nou weer fout, wigger?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 01:48 schreef Kees22 het volgende:
Israel![]()
Moet eigenlijk de andere kant op:
m.a.w.: schuif het land toch weer de zee in.
Moslims zijn vele malen toleranter imho. Iedereen kan moslim worden terwijl het meestal erg moeilijk is om je te bekeren tot het jodendom. Best wel racistisch.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:27 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik had vanochtend nog een paar jopiesgetuigen aan de deur. Dat bedoel ik. Joden respecteren dat anderen een ander geloof aan willen hangen. Moet je vooral zelf weten.
Je kan je niet bekeren tot het jodendom. En hoezo racistischquote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:19 schreef FIFA2010 het volgende:
[..]
Moslims zijn vele malen toleranter imho. Iedereen kan moslim worden terwijl het meestal erg moeilijk is om je te bekeren tot het jodendom. Best wel racistisch.
Je kan je prima bekeren tot het jodendom, maar dan moet je wel serieus zijn en aantonen dat je ook daadwerkelijk je aan de joodse wetten wilt houden. Wat is daar racistisch aan? Itt sommige andere geloven gaat het niet om kwantiteit maar kwaliteit.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:19 schreef FIFA2010 het volgende:
[..]
Moslims zijn vele malen toleranter imho. Iedereen kan moslim worden terwijl het meestal erg moeilijk is om je te bekeren tot het jodendom. Best wel racistisch.
Oh wist ik nietquote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:03 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je kan je prima bekeren tot het jodendom
Oh nee, ik bedoelde de smileyquote:Op vrijdag 15 januari 2010 06:18 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wat doen ze nou weer fout, wigger?
quote:Vanuit een Israëlisch perspectief is er blijkbaar genoeg ruimte voor het samenleven van Joden en Arabieren, als het gaat om religie. Wat betreft politiek ligt dat wellicht anders.''
Welnee, dat is gewoon onzin man. Het wordt wel vaak gezegd dat Joden anderen respecteren, maar als dat vaak gezegd wordt, betekent dat niet dat dat ook meteen waar is. En ik zou zeggen, ga eens naar een extreem-joodse plaats, en je zult zien dat ze jou niet accepteren en als vee beschouwen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:27 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Joden respecteren dat anderen een ander geloof aan willen hangen. Moet je vooral zelf weten.
Been there, done that, bought the T-shirt.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:24 schreef Regal het volgende:
[..]
Welnee, dat is gewoon onzin man. Het wordt wel vaak gezegd dat Joden anderen respecteren, maar als dat vaak gezegd wordt, betekent dat niet dat dat ook meteen waar is. En ik zou zeggen, ga eens naar een extreem-joodse plaats, en je zult zien dat ze jou niet accepteren en als vee beschouwen.
Ik wil er alleen maar mee aangeven dat niet alle Joden hetzelfde zijn. Valt dat nou zo moeilijk te begrijpen? Jij zegt dat Joden tolerant zijn over het algemeen, wat gewoon bullshit is. Tuurlijk zijn er ook Joden die er anders tegen aankijken, maar er is toch een grote meerderheid die overal op tegen is wat niet Joods is. Dit is ook met moslims en christenen zo.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:57 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Been there, done that, bought the T-shirt.
Sinds wanneer zijn extremisten maatgevend voor een groep? Je lijkt wel Wilders
Ik begreep prima wat je zei en dat bevestig jij. Je doet alsof extremisten maatgevend zijn voor het jodendom, wat natuurlijk klinkklare onzin is. Je ziet ze hooguit meer op straat of in de media omdat ze meer opvallen en daarom interessanter zijn voor de media (zie de vele rapportages van Nova).quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:57 schreef Regal het volgende:
[..]
Ik wil er alleen maar mee aangeven dat niet alle Joden hetzelfde zijn. Valt dat nou zo moeilijk te begrijpen? Jij zegt dat Joden tolerant zijn over het algemeen, wat gewoon bullshit is. Tuurlijk zijn er ook Joden die er anders tegen aankijken, maar er is toch een grote meerderheid die overal op tegen is wat niet Joods is. Dit is ook met moslims en christenen zo.
Je maakt wederom een generalisatie die er niet is. Dit topic gaat om één specifiek onderwerp, namelijk religieuze tolerantie. Daarin blijkt dat religieuze joden zich beter bewust zijn van de waarde van religieuze tolerantie dan Zwitsers. Er wordt niet meer beweert, dat maak jij ervan.quote:En in het Westen zijn we overigens alleen maar tolerant, omdat de meeste Europeanen totaal geen trots meer kennen in hun eigen volk. Israel is trots op hun eigen volk, en dat laten ze merken ook. Is ook niets mis mee, maar ga dan niet naar Zwitserland wijzen en het bechouwen als intolerant. Dat is namelijk de grootste onzin die er bestaat. In het Westen is er veel, veel, veel en veel meer tolerantie dan in het midden-oosten inclusief Israel.
Dus je steunt verder wel zijn generaliserende wereldbeeld over moslimsquote:En overigens zal ik nooit op Wilders lijken, want hij steunt Israel. En ik zal dat never nooit doen.
Ahum, dat is jouw vooroordeel, waarschijnlijk gebaseerd op televisiebeelden waarop je het Israelische leger Gaza zag aanvallen. Daaruit kan je echt niet afleiden of Joden wel/niet tolerant zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:57 schreef Regal het volgende:
[..]
Ik wil er alleen maar mee aangeven dat niet alle Joden hetzelfde zijn. Valt dat nou zo moeilijk te begrijpen? Jij zegt dat Joden tolerant zijn over het algemeen, wat gewoon bullshit is. Tuurlijk zijn er ook Joden die er anders tegen aankijken, maar er is toch een grote meerderheid die overal op tegen is wat niet Joods is. Dit is ook met moslims en christenen zo.
En in het Westen zijn we overigens alleen maar tolerant, omdat de meeste Europeanen totaal geen trots meer kennen in hun eigen volk. Israel is trots op hun eigen volk, en dat laten ze merken ook. Is ook niets mis mee, maar ga dan niet naar Zwitserland wijzen en het bechouwen als intolerant. Dat is namelijk de grootste onzin die er bestaat. In het Westen is er veel, veel, veel en veel meer tolerantie dan in het midden-oosten inclusief Israel.
En overigens zal ik nooit op Wilders lijken, want hij steunt Israel. En ik zal dat never nooit doen.
Dat klopt niet helemaal wat jij zegt. De Orthodoxe Joden geloven niet dat iemand anders die geen Ishak bloed in zich heeft Jood kan worden. Jij hebt het over de liberale Joden. Moet je wel even goed bij vermelden hé !quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:03 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je kan je prima bekeren tot het jodendom, maar dan moet je wel serieus zijn en aantonen dat je ook daadwerkelijk je aan de joodse wetten wilt houden. Wat is daar racistisch aan? Itt sommige andere geloven gaat het niet om kwantiteit maar kwaliteit.
Bovendien, waarom zou je in vredesnaam joods willen worden als je niet bereid bent om je aan de joodse wetten te willen houden? Ik zie het probleem dus niet.
Individualisme.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:57 schreef Regal het volgende:
En in het Westen zijn we overigens alleen maar tolerant, omdat de meeste Europeanen totaal geen trots meer kennen in hun eigen volk.
Nee hoor, ik heb het ook over orthodoxe joden. Het enige verschil met liberalen is dat zij de regels wat liberaler (duh) interpreteren en het daardoor makkelijker is om aan de regels te voldoen. Als je wilt kun je prima tot het orthodoxe jodendom toetreden. Sterker nog, ik ken zeker tien mensen die dat ook gedaan hebben.quote:Op maandag 18 januari 2010 01:59 schreef Burakius het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal wat jij zegt. De Orthodoxe Joden geloven niet dat iemand anders die geen Ishak bloed in zich heeft Jood kan worden. Jij hebt het over de liberale Joden. Moet je wel even goed bij vermelden hé !
Het zijn misschien niet helemaal positieve eigenschappen, maar het is soms noodzakelijk om niet overlopen te worden. Je hoeft niet perse trots te zijn wat er voor jou plaats heeft gevonden, maar je moet wel de trots hebben om het te verdedigen. Europeanen hebben ontzettend vaak met invasies te maken gehad en overwonnen. Het zou niet netjes zijn om zoiets nu allemaal weg te gooien en om alles aan te passen aan andere volkeren.quote:Op maandag 18 januari 2010 09:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Individualisme.
Het is niet logisch (wel evolutionair verklaarbaar) om trots te zijn op iets wat ik zelf niet gedaan heb. Ik ben niet verantwoordelijk voor "een volk" of "een land". Het is gewoon onzin om daar trots op te zijn. Sterker nog, het is gevaarlijk. Dat soort sentimenten worden al te snel misbruikt om oorlog over te voeren. Die patriottische Amerikanen die grossieren in illegale oorlogen?
Ik zie patriottisme en trots op je volk/land niet als positieve eigenschappen.
Mensen die er nog primitieve stammen-idealen op na houden zijn over het algemeen ook minder tolerant.
De westerse media laat dat vrijwel zelden zien. Dus daar heb ik dat niet vandaan.quote:Op zondag 17 januari 2010 15:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ahum, dat is jouw vooroordeel, waarschijnlijk gebaseerd op televisiebeelden waarop je het Israelische leger Gaza zag aanvallen. Daaruit kan je echt niet afleiden of Joden wel/niet tolerant zijn.
Nee dat verschilt gewoonweg per stroming in het Jodendom. Er zijn zeker Joden die denken dat je gewoon het bloed moet hebben. Dat je een Jood moet zijn om Joods te worden is niets voor niets iets wat algemeen bekend is in de wereld.quote:Op maandag 18 januari 2010 10:02 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb het ook over orthodoxe joden. Het enige verschil met liberalen is dat zij de regels wat liberaler (duh) interpreteren en het daardoor makkelijker is om aan de regels te voldoen. Als je wilt kun je prima tot het orthodoxe jodendom toetreden. Sterker nog, ik ken zeker tien mensen die dat ook gedaan hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |