abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 januari 2010 @ 21:35:18 #101
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_76824642
quote:
Op maandag 11 januari 2010 15:36 schreef Thomas B. het volgende:
Joden zijn niet tolerant. . Natuurlijk stemmen rechtse Joden tegen een maatregel die religieuze vrijheid moet inperken.
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:22:29 #102
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76827378
quote:
Op maandag 11 januari 2010 15:42 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Het jodendom is de meest tolerante van de monotheïstische religies.
Wat een lulkoek, sorry hoor.
Waar haal je dat in vredesnaam vandaan?
Intelligent, but fucked up.
pi_76827672
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:22 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Wat een lulkoek, sorry hoor.
Waar haal je dat in vredesnaam vandaan?
Ik had vanochtend nog een paar jopiesgetuigen aan de deur. Dat bedoel ik. Joden respecteren dat anderen een ander geloof aan willen hangen. Moet je vooral zelf weten.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_76828354
Israel
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_76835372
Israel

Moet eigenlijk de andere kant op:
m.a.w.: schuif het land toch weer de zee in.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_76837882
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 01:48 schreef Kees22 het volgende:
Israel

Moet eigenlijk de andere kant op:
m.a.w.: schuif het land toch weer de zee in.
Wat doen ze nou weer fout, wigger?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_76850780
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:27 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik had vanochtend nog een paar jopiesgetuigen aan de deur. Dat bedoel ik. Joden respecteren dat anderen een ander geloof aan willen hangen. Moet je vooral zelf weten.
Moslims zijn vele malen toleranter imho. Iedereen kan moslim worden terwijl het meestal erg moeilijk is om je te bekeren tot het jodendom. Best wel racistisch.
pi_76851069
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:19 schreef FIFA2010 het volgende:

[..]

Moslims zijn vele malen toleranter imho. Iedereen kan moslim worden terwijl het meestal erg moeilijk is om je te bekeren tot het jodendom. Best wel racistisch.
Je kan je niet bekeren tot het jodendom. En hoezo racistisch Alles is racistisch bij jou soort mensen. En als je moslim bent dan is het bijna niet mogelijk om van dat geloof af te stappen.
pi_76852822
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:19 schreef FIFA2010 het volgende:

[..]

Je kan je prima bekeren tot het jodendom, maar dan moet je wel serieus zijn en aantonen dat je ook daadwerkelijk je aan de joodse wetten wilt houden. Wat is daar racistisch aan? Itt sommige andere geloven gaat het niet om kwantiteit maar kwaliteit.

Bovendien, waarom zou je in vredesnaam joods willen worden als je niet bereid bent om je aan de joodse wetten te willen houden? Ik zie het probleem dus niet.
bron
pi_76853087
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:03 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Je kan je prima bekeren tot het jodendom
Oh wist ik niet

Dag argument van FIFA
pi_76875855
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 06:18 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat doen ze nou weer fout, wigger?
Oh nee, ik bedoelde de smiley , die eigenlijk de andere kant op moet kotsen om Israel weer terug te schuiven in zee. Een pure reactie op jouw smiley.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_76880402
Het jodendom is zeker wel een van de tolerantere religies. Het jodendom heeft niet, ondanks dat het geloof al duizenden jaren bestaat, i.t.t. bepaalde andere geloven de halve wereld tot hun godsdienst bekeerd en de boel met geweld veroverd. De oorzaak daarvan is dat het jodendom geen imperialistische religie is.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 02:41:15 #113
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_76880519
quote:
Vanuit een Israëlisch perspectief is er blijkbaar genoeg ruimte voor het samenleven van Joden en Arabieren, als het gaat om religie. Wat betreft politiek ligt dat wellicht anders.''
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_76883291
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:27 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Joden respecteren dat anderen een ander geloof aan willen hangen. Moet je vooral zelf weten.
Welnee, dat is gewoon onzin man. Het wordt wel vaak gezegd dat Joden anderen respecteren, maar als dat vaak gezegd wordt, betekent dat niet dat dat ook meteen waar is. En ik zou zeggen, ga eens naar een extreem-joodse plaats, en je zult zien dat ze jou niet accepteren en als vee beschouwen.
pi_76888998
Vandaag een interessant stukje in het NRC waar weer eens wordt uitgelegd waar die in zichzelf gekeerde zelfingenomenheid van Israel vandaan komt.
pi_76896168
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:24 schreef Regal het volgende:

[..]

Welnee, dat is gewoon onzin man. Het wordt wel vaak gezegd dat Joden anderen respecteren, maar als dat vaak gezegd wordt, betekent dat niet dat dat ook meteen waar is. En ik zou zeggen, ga eens naar een extreem-joodse plaats, en je zult zien dat ze jou niet accepteren en als vee beschouwen.
Been there, done that, bought the T-shirt.

Sinds wanneer zijn extremisten maatgevend voor een groep? Je lijkt wel Wilders
bron
pi_76897936
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:57 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Been there, done that, bought the T-shirt.

Sinds wanneer zijn extremisten maatgevend voor een groep? Je lijkt wel Wilders
Ik wil er alleen maar mee aangeven dat niet alle Joden hetzelfde zijn. Valt dat nou zo moeilijk te begrijpen? Jij zegt dat Joden tolerant zijn over het algemeen, wat gewoon bullshit is. Tuurlijk zijn er ook Joden die er anders tegen aankijken, maar er is toch een grote meerderheid die overal op tegen is wat niet Joods is. Dit is ook met moslims en christenen zo.

En in het Westen zijn we overigens alleen maar tolerant, omdat de meeste Europeanen totaal geen trots meer kennen in hun eigen volk. Israel is trots op hun eigen volk, en dat laten ze merken ook. Is ook niets mis mee, maar ga dan niet naar Zwitserland wijzen en het bechouwen als intolerant. Dat is namelijk de grootste onzin die er bestaat. In het Westen is er veel, veel, veel en veel meer tolerantie dan in het midden-oosten inclusief Israel.

En overigens zal ik nooit op Wilders lijken, want hij steunt Israel. En ik zal dat never nooit doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Regal op 16-01-2010 19:06:32 ]
  zondag 17 januari 2010 @ 12:06:37 #118
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_76917725
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 18:57 schreef Regal het volgende:

[..]

Ik wil er alleen maar mee aangeven dat niet alle Joden hetzelfde zijn. Valt dat nou zo moeilijk te begrijpen? Jij zegt dat Joden tolerant zijn over het algemeen, wat gewoon bullshit is. Tuurlijk zijn er ook Joden die er anders tegen aankijken, maar er is toch een grote meerderheid die overal op tegen is wat niet Joods is. Dit is ook met moslims en christenen zo.
Ik begreep prima wat je zei en dat bevestig jij. Je doet alsof extremisten maatgevend zijn voor het jodendom, wat natuurlijk klinkklare onzin is. Je ziet ze hooguit meer op straat of in de media omdat ze meer opvallen en daarom interessanter zijn voor de media (zie de vele rapportages van Nova).

Overigens is het geen joods gebruik om andersdenkende mensen als beesten af te doen...
quote:
En in het Westen zijn we overigens alleen maar tolerant, omdat de meeste Europeanen totaal geen trots meer kennen in hun eigen volk. Israel is trots op hun eigen volk, en dat laten ze merken ook. Is ook niets mis mee, maar ga dan niet naar Zwitserland wijzen en het bechouwen als intolerant. Dat is namelijk de grootste onzin die er bestaat. In het Westen is er veel, veel, veel en veel meer tolerantie dan in het midden-oosten inclusief Israel.
Je maakt wederom een generalisatie die er niet is. Dit topic gaat om één specifiek onderwerp, namelijk religieuze tolerantie. Daarin blijkt dat religieuze joden zich beter bewust zijn van de waarde van religieuze tolerantie dan Zwitsers. Er wordt niet meer beweert, dat maak jij ervan.
quote:
En overigens zal ik nooit op Wilders lijken, want hij steunt Israel. En ik zal dat never nooit doen.
Dus je steunt verder wel zijn generaliserende wereldbeeld over moslims
bron
pi_76926593
quote:

[..]

Ahum, dat is jouw vooroordeel, waarschijnlijk gebaseerd op televisiebeelden waarop je het Israelische leger Gaza zag aanvallen. Daaruit kan je echt niet afleiden of Joden wel/niet tolerant zijn.
pi_76951711
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:03 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Je kan je prima bekeren tot het jodendom, maar dan moet je wel serieus zijn en aantonen dat je ook daadwerkelijk je aan de joodse wetten wilt houden. Wat is daar racistisch aan? Itt sommige andere geloven gaat het niet om kwantiteit maar kwaliteit.

Bovendien, waarom zou je in vredesnaam joods willen worden als je niet bereid bent om je aan de joodse wetten te willen houden? Ik zie het probleem dus niet.
Dat klopt niet helemaal wat jij zegt. De Orthodoxe Joden geloven niet dat iemand anders die geen Ishak bloed in zich heeft Jood kan worden. Jij hebt het over de liberale Joden. Moet je wel even goed bij vermelden hé !
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 18 januari 2010 @ 09:56:40 #121
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_76955553
quote:

En in het Westen zijn we overigens alleen maar tolerant, omdat de meeste Europeanen totaal geen trots meer kennen in hun eigen volk.
Individualisme.

Het is niet logisch (wel evolutionair verklaarbaar) om trots te zijn op iets wat ik zelf niet gedaan heb. Ik ben niet verantwoordelijk voor "een volk" of "een land". Het is gewoon onzin om daar trots op te zijn. Sterker nog, het is gevaarlijk. Dat soort sentimenten worden al te snel misbruikt om oorlog over te voeren. Die patriottische Amerikanen die grossieren in illegale oorlogen?

Ik zie patriottisme en trots op je volk/land niet als positieve eigenschappen.

Mensen die er nog primitieve stammen-idealen op na houden zijn over het algemeen ook minder tolerant.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_76955676
quote:
Op maandag 18 januari 2010 01:59 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dat klopt niet helemaal wat jij zegt. De Orthodoxe Joden geloven niet dat iemand anders die geen Ishak bloed in zich heeft Jood kan worden. Jij hebt het over de liberale Joden. Moet je wel even goed bij vermelden hé !
Nee hoor, ik heb het ook over orthodoxe joden. Het enige verschil met liberalen is dat zij de regels wat liberaler (duh) interpreteren en het daardoor makkelijker is om aan de regels te voldoen. Als je wilt kun je prima tot het orthodoxe jodendom toetreden. Sterker nog, ik ken zeker tien mensen die dat ook gedaan hebben.
bron
pi_76956262
quote:
Op maandag 18 januari 2010 09:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Individualisme.

Het is niet logisch (wel evolutionair verklaarbaar) om trots te zijn op iets wat ik zelf niet gedaan heb. Ik ben niet verantwoordelijk voor "een volk" of "een land". Het is gewoon onzin om daar trots op te zijn. Sterker nog, het is gevaarlijk. Dat soort sentimenten worden al te snel misbruikt om oorlog over te voeren. Die patriottische Amerikanen die grossieren in illegale oorlogen?

Ik zie patriottisme en trots op je volk/land niet als positieve eigenschappen.

Mensen die er nog primitieve stammen-idealen op na houden zijn over het algemeen ook minder tolerant.
Het zijn misschien niet helemaal positieve eigenschappen, maar het is soms noodzakelijk om niet overlopen te worden. Je hoeft niet perse trots te zijn wat er voor jou plaats heeft gevonden, maar je moet wel de trots hebben om het te verdedigen. Europeanen hebben ontzettend vaak met invasies te maken gehad en overwonnen. Het zou niet netjes zijn om zoiets nu allemaal weg te gooien en om alles aan te passen aan andere volkeren.

En zoals je al zei, trots op je achtergrond kan een gevaar zijn. Jep, kijk maar naar de moslims. Ze zijn trots op hen achtergrond en dat mag ook, maar ze doen het wel in Europa. Dat mogen wij toch wel tegenhouden? Wil je dan overlopen worden?
pi_76956331
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ahum, dat is jouw vooroordeel, waarschijnlijk gebaseerd op televisiebeelden waarop je het Israelische leger Gaza zag aanvallen. Daaruit kan je echt niet afleiden of Joden wel/niet tolerant zijn.
De westerse media laat dat vrijwel zelden zien. Dus daar heb ik dat niet vandaan.
pi_76956478
quote:
Op maandag 18 januari 2010 10:02 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb het ook over orthodoxe joden. Het enige verschil met liberalen is dat zij de regels wat liberaler (duh) interpreteren en het daardoor makkelijker is om aan de regels te voldoen. Als je wilt kun je prima tot het orthodoxe jodendom toetreden. Sterker nog, ik ken zeker tien mensen die dat ook gedaan hebben.
Nee dat verschilt gewoonweg per stroming in het Jodendom. Er zijn zeker Joden die denken dat je gewoon het bloed moet hebben. Dat je een Jood moet zijn om Joods te worden is niets voor niets iets wat algemeen bekend is in de wereld.

Onder druk van de andere religies hebben ze de laatste jaren zoiets aangenomen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')