abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 januari 2010 @ 22:48:46 #101
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76659220

Fijn dat ze het zelf ook al door had

"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_76659242
Thank god, the Alzheimer hasn't kicked in yet
  † In Memoriam † zondag 10 januari 2010 @ 22:49:15 #103
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_76659251
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:48 schreef Merel het volgende:
en nu niet meteen naar de drank grijpen hè
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  † In Memoriam † zondag 10 januari 2010 @ 22:49:40 #104
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_76659275
Het werk is klaar Willemijn
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  zondag 10 januari 2010 @ 22:49:46 #105
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76659282
Zie Noortje daar dan staan smurken .
KuikenGuppy
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 januari 2010 @ 22:50:13 #106
163650 Greys
pi_76659308
Met die Something About Mary kuif
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 10 januari 2010 @ 22:50:48 #107
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76659346
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:50 schreef Greys het volgende:
Gadver, moet je daar nou over beginnen? .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 10 januari 2010 @ 22:50:59 #108
286808 BiggusMaccus
...voorheen Scope
pi_76659355
Toedeledokie!
pi_76659392
Gelukkig

Ik was toch echt even bang dat ze weer mocht blijven!
  zondag 10 januari 2010 @ 22:51:37 #110
286808 BiggusMaccus
...voorheen Scope
pi_76659397
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:50 schreef Greys het volgende:
Dat kan ook nog op dr kin zitten??
pi_76659455
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:51 schreef BiggusMaccus het volgende:

[..]

Dat kan ook nog op dr kin zitten??

Die laatste uithaal, daar gaat mn servies weer
  zondag 10 januari 2010 @ 22:53:18 #112
286808 BiggusMaccus
...voorheen Scope
pi_76659503
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:52 schreef Shoombak het volgende:
Ja, ik kan hier ook de glaszetter weer bellen
  ESF Reporter zondag 10 januari 2010 @ 22:54:04 #113
87554 Cee
Welluk?
pi_76659540
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:53 schreef BiggusMaccus het volgende:

[..]

Ja, ik kan hier ook de glaszetter weer bellen
Ik heb er ook weer een paar dode pixels bij op m'n flatscreen.
  zondag 10 januari 2010 @ 23:03:46 #114
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76660092
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:52 schreef Shoombak het volgende:

[..]

Hoeveel servies is er al gebroken dan, gedurende alle aflevering?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_76660332
Dank je, Willem. Irene mag gelukkig blijven, Willemijn eindelijk weg.
Wij gaan hier een feestje bouwen.
  zondag 10 januari 2010 @ 23:30:13 #116
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_76661581
tvp voor morgen
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  maandag 11 januari 2010 @ 00:19:05 #117
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76663908
Ik heb het topic nog niet gelezen, maar wel net de show gezien, dus effe commentaren

Willemijn: Nummer kan bijna niet fout, ze zong het dan ook netjes, tweede nummer 'I will survive' was nogal slecht. Ik heb het Caroline Kaart ook op deze manier horen zingen en dat was wel mooi! Dus het kan wel klassiek, maar niet zoals Willemijn deed. Ik vond het niet mooi, en weer geen controle over haar stem als ze moet gaan bewegen

Rosalie: Annie MG Schmidt , erg moeilijk nummer om te zingen hoor!! Conny Stuart deed het als eerste en fantastisch, en Rosalie ook!! Ik vind de muziek uit de musical Aida niet bepaald aantrekkelijk, in tegenstelling tot de muziek uit de opera, maar goed. Ik vond dit nummer dan ook niet erg aantrekkelijk, maar wel goed gezongen.

Irene: Wat heeft die voor kutnummers moeten zingen zeg!! Eerst een achterlijke vertaling van Vincent. Detijds veel en veel beter gedaan door Martine Bijl. Ook veel beter gezongen trouwens, ik was er niet kapot van ,de versie van Irene. Tweede nummer, een niemendalletje uit Grease. En dan daar je tekst bij kwijtraken. Ik was niet zo onder de indruk van Irene deze week

Sophie: Moeilijk nummer, maar het eerste refrein daar bakte ze wel erg weinig van qua timing vond ik. Je kunt niet zomaar met elk nummer tussen het ritme doorzingen of doortimen en gewoon de melodie bijna kwijtraken daardoor, dat zouden meer mensen zich eens moeten realiseren. Tweede nummer een van mijn lievelingsnummers van Judy Garland, ze zong het in de filmmusical Summerstock, dat sowieso een aanrader is. De swing die Judy in dat nummer doet, die miste ik wel bij Sophie, en ik vond dan ook dat ze dat nummer echt een beetje stijfjes ten tonele bracht.

Noortje: In het eerste nummer vond ik haar vrij onverstaanbaar eigenlijk, en het tweede nummer, ach

Samenvattend, weinig echt slechte zang vanavond, alleen het tweede nummer van Willemijn was erg slecht.
En voor wat de mis en scene betreft, tja, daar moet je van houden

Ik denk dat Noortje de winnaar wordt, zeker gezien de uitlatingen van de 100 kilo kipfilet.

En dan nu even de uitslag kijken
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_76666888
Willemijn eindelijk weg!

Wordt spannend volgende week, de overgebleven dames gun ik allemaal wel de rol
pi_76667310
Nou, Willemijn eindelijk naar huis

Volgende week wordt het moeilijk hoor, deze 4 zijn allemaal wel kandidaten.
Alhoewel ik denk dat Noortje er met de rol vandoor gaat, haar tweede nummer zong ze echt erg mooi.
  maandag 11 januari 2010 @ 08:50:00 #120
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76667583
Ik zou nu idd echt niet meer kunnen voorspellen wie in de finale gaan komen. Behalve Noortje dan, dat is een finalist. Maar verder?
Niet meer actief op Fok!
pi_76668521
hmm was toch wel erg duidelijk dat willemijn er uit zou gaan, volgende keer zeer waarschijnlijk Irene. Ze zal dan een sing off moeten zingen tegen Rosalie waarschijnlijk. Noortje wordt Mary en Sophie tweede. Terwijl ik zelf eigenlijk helemaal voor Sophie ben. Vind haar net een beetje meer Mary maar Noortje acteert en zingt beter.
Brigitte (rood), Freek (oranje) en Noortje (geel) wie kiest die kleuren ??
  maandag 11 januari 2010 @ 09:52:16 #122
8369 speknek
Another day another slay
pi_76668621
Sophie gaat winnen. Dat iemand anders beter kan zingen is secundair. Aan een nieuwe Chantal Janzen verdien je veel meer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_76673522
Ben echt blij dat Willemijn er eindelijk uit is zeg! Volgende week Irene eruit en dan Rosalie, Sophie en Noortje in de finale. Waarbij Rosalie natuurlijk als eerste afvalt en Noortje wint
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 11 januari 2010 @ 13:24:40 #124
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_76675641
Gisteren voor het eerst een aflevering helemaal gezien. Ze kunnen gewoon stoppen hoor, die Noortje steekt er met kop en schouders bovenuit. Dat is echt de enige die "boven de nummers staat" die ze brengt en waarbij ik niet het gevoel krijg dat ze voor iedere noot keihard moet werken. Sophie is die met het donkere haar toch? Dat zal inderdaad wel de runner up worden.
Die dame die er uit ging moet geen musicals doen, die kan wel zingen, maar komt beter tot haar recht als ze ingetogen en laag kan zingen, ze ontspoorde vrijwel direct als het omhoog ging.

Tot zover mijn beschouwing als relatieve buitenstaander
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 11 januari 2010 @ 13:37:35 #125
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_76676139
quote:
Op maandag 11 januari 2010 13:24 schreef TAV74 het volgende:
Gisteren voor het eerst een aflevering helemaal gezien. Ze kunnen gewoon stoppen hoor, die Noortje steekt er met kop en schouders bovenuit. Dat is echt de enige die "boven de nummers staat" die ze brengt en waarbij ik niet het gevoel krijg dat ze voor iedere noot keihard moet werken. Sophie is die met het donkere haar toch? Dat zal inderdaad wel de runner up worden.
Die dame die er uit ging moet geen musicals doen, die kan wel zingen, maar komt beter tot haar recht als ze ingetogen en laag kan zingen, ze ontspoorde vrijwel direct als het omhoog ging.

Tot zover mijn beschouwing als relatieve buitenstaander
Je bent dan misschien een buitenstaander, je hebt vele malen meer inzicht dan menig OZNMP-verslaafde hier die roept dat het plaatje beter klopt met Sophie of die vindt dat Rosalie de allerbeste Mary is!
  maandag 11 januari 2010 @ 13:43:16 #126
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_76676384
quote:
Op maandag 11 januari 2010 09:52 schreef speknek het volgende:
Sophie gaat winnen. Dat iemand anders beter kan zingen is secundair. Aan een nieuwe Chantal Janzen verdien je veel meer.
Impliceer je daarmee dat Sophie een veel groter dozengehalte heeft dan Noortje? Of een lekkerder wijf is? Ik probeer even de overeenkomst te zien tussen Chantal en Sophie!

Overigens is het kiezen van 'een nieuwe Chantal waaraan je meer verdient' een commerciele keuze, en niet van de consument (die het laatste woord heeft). Die kijkt veelal gewoon wie ze het liefst als buurvrouw zouden hebben en daar stemmen ze dan op!
  maandag 11 januari 2010 @ 13:47:15 #127
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76676530
Ik vind Noortje veel meer geschikt als 'de nieuwe Chantal' ivm algehele dozerigheid en altijd-blijven-lachen-mentaliteit.
KuikenGuppy
  maandag 11 januari 2010 @ 13:54:33 #128
8369 speknek
Another day another slay
pi_76676806
quote:
Op maandag 11 januari 2010 13:43 schreef JeanVe het volgende:
Impliceer je daarmee dat Sophie een veel groter dozengehalte heeft dan Noortje? Of een lekkerder wijf is? Ik probeer even de overeenkomst te zien tussen Chantal en Sophie!

Overigens is het kiezen van 'een nieuwe Chantal waaraan je meer verdient' een commerciele keuze, en niet van de consument (die het laatste woord heeft). Die kijkt veelal gewoon wie ze het liefst als buurvrouw zouden hebben en daar stemmen ze dan op!
Als buurvrouw die elke man vanuit z'n zolderraam zonnend in de tuin zou begluren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_76676923
nvm

[ Bericht 98% gewijzigd door Shoombak op 12-01-2010 08:45:49 ]
  dinsdag 12 januari 2010 @ 06:45:19 #130
119229 keizerpinguin
Dancing in the dark
pi_76709067
Carmen blijft een Toppertje ook al is ze er al uit gemoeten.....
Born this way
pi_76711225
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 06:45 schreef keizerpinguin het volgende:
Carmen blijft een Toppertje ook al is ze er al uit gemoeten.....
gisteren mary backstage even gezien, Carmen kwam daar ook even vertellen wat ze er van vond dat ze er uit was. Wat een nep lach heel irritant...wordt toch wat volwassener.
pi_76711834
Net even alles terug gekeken, kon zondag niet kijken. Mijn mening:

Willemijn: eerste nummer was wel ok, hoewel niet geweldig. Tweede nummer vond ik ronduit slecht, en erg afgezaagd om haar juist I will survive te laten zingen.

Rosalie: erg goed in beide nummers, maar vind haar nog steeds geen Mary.

Irene: 'Vincent' vond ik erg goed, 'Hopelessly devoted to you' niet zo, maar dat komt mede doordat ik sowieso al een hekel aan dat nummer heb.

Sophie: wel goed, maar ze raakt me nooit echt (behalve met Fields of Gold, een paar weken geleden). En ze moet eens ophouden met lachen - die big smile de hele tijd..

Noortje: eerste liedje was qua stijl precies hetzelfde als haar nummer van vorige week, zelfs de dans kwam aardig overeen - van haar wil ik nu juist wel eens een wat agressiever nummer zien. Ze is verder wel goed.

Vond de Sing-Off redelijk terecht, hoewel ik Irene nog steeds een finaleplaats gun, op basis van haar optredens van de twee voorgaande weken.

Mijn top 4 nu:

1. Irene
2. Noortje
3. Sophie
4. Rosalie (hoewel ik haar qua zang/inleving beter vind dan Sophie, maar ze is gewoon geen MP)
pi_76711901
vind irene altijd zo triest kijken, je ziet er bijna niet lachen. Lijkt wel alsof ze er geen plezier in heeft als ze staat te zingen. Al vond ik er wel steen goed met dat nummer uit Annie liveshow 5
  dinsdag 12 januari 2010 @ 15:35:48 #134
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_76722932
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:16 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

Sophie: wel goed, maar ze raakt me nooit echt (behalve met Fields of Gold, een paar weken geleden). En ze moet eens ophouden met lachen - die big smile de hele tijd..

Ik vond dat optreden een paar weken geleden vrij makkelijk scoren. Prachtige sprookjesachtige setting, kleding en lichteffecten. Dromerige en zeer makkelijk te zingen melodie en compleet afgekeken van Eva Cassidy. Die had iedereen wel goed kunnen doen.

Hoe dan ook, hoogstwaarschijnlijk zullen zowel Noortje als Sophie de rol van Mary spelen (los van wie de eerste cast wordt). Als ik ga, hoop ik in ieder geval Noortje te zien!
pi_76724736
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:35 schreef JeanVe het volgende:

[..]

Hoe dan ook, hoogstwaarschijnlijk zullen zowel Noortje als Sophie de rol van Mary spelen (los van wie de eerste cast wordt). Als ik ga, hoop ik in ieder geval Noortje te zien!
was ook bij opzoek naar Evita, uiteindelijk heeft zowel Anne als Marjolein de rol gespeeld van Evita. Ach ja we zien het wel, hoop toch dat het Sophie uiteindelijk wordt.
pi_76725109
Rosalie heeft me dit keer echt positief verrast. In het begin viel ze me amper op, maar ik gun haar steeds meer een finaleplaats.
pi_76729806
Ja ik had eerst best wel een hekel aan Rosalie, maar ze is toch echt wel heel erg goed. Maar ik vind nog steeds dat ze veel te oud lijkt voor Mary Poppins. Misschien moeten ze haar een makeover geven ofzo.
In dat filmpje van de Mary Missie geloof ik, waar ze bijna geen makeup op had, vond ik haar trouwens al wat jonger ogen.
pi_76729862
ja idd, ben het daar helemaal mee eens. Wel echt een talent maar helaas geen mary
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:44:27 #139
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_76737161
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:10 schreef tessie het volgende:
Ja ik had eerst best wel een hekel aan Rosalie, maar ze is toch echt wel heel erg goed. Maar ik vind nog steeds dat ze veel te oud lijkt voor Mary Poppins. Misschien moeten ze haar een makeover geven ofzo.
In dat filmpje van de Mary Missie geloof ik, waar ze bijna geen makeup op had, vond ik haar trouwens al wat jonger ogen.
Ik ben ook fan van Rosalies grote talent en ik gun haar ook een glansrijke toekomst, maar ik vind dat ze zelf ook wel in moet zien dat ze qua type gewoon niet in het plaatje past. Hoewel ze absoluut niet lelijk is, is ze geen klassieke schoonheid en mist ze die elegante bouw die vereist is voor de rol. Dat moet je op een gegeven moment gewoon accepteren. Net zoals iemand die heel klein of juist heel lang, of een donkere huidskleur ook niet geschikt is voor die rol. Die passen dan weer in een ander plaatje. Zo werkt het nu eenmaal met casting.

Wel vind ik het ergens vreemd vind dat ze is uitgekozen voor een finaleplek en diezelfde mensen die daar voor gezorgd hebben, roepen nu steeds dat ze het type niet is! Ik snap dan ook best dat ze moe wordt om dat steeds maar te horen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 01:05:51 #140
119229 keizerpinguin
Dancing in the dark
pi_76749055
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 09:51 schreef SilverBrooke het volgende:

[..]

gisteren mary backstage even gezien, Carmen kwam daar ook even vertellen wat ze er van vond dat ze er uit was. Wat een nep lach heel irritant...wordt toch wat volwassener.
Carmen is de benjamin van het gezelschap.
Is dus nog wat jong in haar doen en laten, nog weinig levens ervarig zoals Nichtje Nijhlot dat ook vond
Dat is ook de reden waarom ze niet door was.
en die lach tja daar kan ze niks aan doen..... zo is ze nou eenmaal niks nep aan.
Born this way
pi_76752264
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:35 schreef JeanVe het volgende:

[..]

Ik vond dat optreden een paar weken geleden vrij makkelijk scoren. Prachtige sprookjesachtige setting, kleding en lichteffecten. Dromerige en zeer makkelijk te zingen melodie en compleet afgekeken van Eva Cassidy. Die had iedereen wel goed kunnen doen.

Klopt, was inderdaad makkelijk scoren, maar toen wist ze het ook wel over te brengen. Ze heeft meerdere nummers gezongen die ik erg leuk vind, maar daar raakte ze mij dan weer niet mee.

Het zal idd wel Noortje of Sophie worden, en dan hoop ik toch op Sophie, geloof ik.. heb wel het idee dat zij de rol het best zal kunnen spelen.
pi_76928950
Vanavond de halve finale!

Gezongen gaat worden:
Doe iets (Show me) - My fair lady
I have nothing - Whitney Houston
Stuff like that there - Bette Midler
Mens, durf te leven - Wende Snijders
A song for you - Donnie Hathaway
Heel alleen - Les misérables
Out here on my own - Fame 2009
Jaloezie - Adèle Bloemendaal

pi_76929779
1e nummer:
Irene: Stuff Like That There
Noortje: I Have Nothing
Sophie: Mens, Durf te Leven
Rosalie: Doe Iets

2e nummer:
Irene: Heel Alleen
Noortje: Jaloezie
Sophie: Out Here On My Own
Rosalie: A Song For You

Wordt spannend vanavond
  zondag 17 januari 2010 @ 17:21:57 #144
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76929853
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:55 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

Mens, durf te leven - Wende Snijders

Pardon!!!!!!!??!!!!

Niks van Wende Snijders bij!!!

Nummer is geschreven door Dirk Witte en Jean-Louis Pisuisse is de allereerste die er een hit mee had in de jaren 20!!!!!! Toen schreven ze het nog als :' Mensch, durf te leven'.

Wende is alleen maar de zoveelste die het nummer covert. EN nog heel slecht ook. Ik kan daar dus echt van over de pis raken als ze zoiets schrijven
Ere wie ere toekomt hoor!!!!
  ESF Reporter zondag 17 januari 2010 @ 17:30:41 #145
87554 Cee
Welluk?
pi_76930115
Stuff like that there. Kelly Clarkson deed die geweldig tijdens AI.
pi_76931172
Waarschijnlijk bedoelen ze daar gewoon mee dat ze de versie van Wende Snijder gaat zingen... Ik neem aan dat ze zelf vast ook wel weten van wie een nummer is....
  zondag 17 januari 2010 @ 18:00:42 #147
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_76931231
quote:
Op zondag 17 januari 2010 17:21 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Pardon!!!!!!!??!!!!

Niks van Wende Snijders bij!!!

Nummer is geschreven door Dirk Witte en Jean-Louis Pisuisse is de allereerste die er een hit mee had in de jaren 20!!!!!! Toen schreven ze het nog als :' Mensch, durf te leven'.

Wende is alleen maar de zoveelste die het nummer covert. EN nog heel slecht ook. Ik kan daar dus echt van over de pis raken als ze zoiets schrijven
Ere wie ere toekomt hoor!!!!
Oke OKE!! Calm down....!

Ik begrijp je frustratie maar denk aan je hart!

Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  zondag 17 januari 2010 @ 18:09:01 #148
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76931598
quote:
Op zondag 17 januari 2010 17:59 schreef tessie het volgende:
Waarschijnlijk bedoelen ze daar gewoon mee dat ze de versie van Wende Snijder gaat zingen... Ik neem aan dat ze zelf vast ook wel weten van wie een nummer is....
Dat hoop ik ook al niet, aangezien ik toch echt mag hopen dat een aanstaande musicalster geen copycat hoeft te worden van een ander, maar haar eigen interpretatie kan geven??

En Poeke, ik denk wel om mijn hart hoor.
pi_76931967
Ze verwachten toch ook steeds dat de deelneemsters hun eigen interpretatie aan de nummers geven.... Ik ben niet zo thuis in de muziekale termen enzo, maar ik bedoelde meer dat er misschien een nieuw arrangement (zo heet dat toch?) in de uitvoering van Wende Snijders was, wat ze nu gebruiken, en dus niet zoals het in de uitvoering van de jaren 20 was..... Zo vreemd is dat toch niet?
  † In Memoriam † zondag 17 januari 2010 @ 18:22:30 #150
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_76932091
ER: adem in en adem uit

Godmother of Radio 49
How fragile we are
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: