quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
Dude!?! What have you been drinking?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:00 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een probleem. Een logische oplossing zou dan zijn:
Ik ga vandaag dood.
Kusjes aan iedereen.
Hier hoort de smiley overduidelijk bij de eerste zin. Maar als de smiley bij de tweede zin hoort, gaat het zo:
Ik ga vandaag dood.
Kusjes aan iedereen.
Uiteraard kan je bij dit laatste voorbeeld er nog voor kiezen om de smiley vóór de zin of áchter de zin te zetten.
Hoe dan ook, een komma of een punt na de zin en daarna een smiley en nog een punt is geheel overbodig en eigenlijk best debiel.
De meeste mensen zetten hun smiley achter de zin. Hoe zou dat komen, denk je? Ik heb het al enigszins uitgedacht, maar eerst wil ik horen hoe jij erover denkt.
Jij trekt je echt alles aan, hè? Ten eerste ging het niet eens over jou en ten tweede is het volkomen normaal in Nederland om 'alsof je het over de duivel hebt' te zeggen. Dat jij je nou persoonlijk op je (overigens extreem lange) tenen getrapt voelt slaat gewoon nergens op.quote:Op zondag 10 januari 2010 18:59 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jawel, maar het is gewoon een achterlijk spreekwoord. Je had ook gewoon kunnen zeggen dat het "toeval" is dat hij kwam toen jullie het over hem hadden.
Je kan het ook overdrijven. Ik kan een handdruk ontwijken, niemand die me er toe zal verplichten.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:01 schreef Rookert het volgende:
[..]
Niks achterlijk, gewoon normaal, heb jij niet over te beslissen. Ik ook niet, maar de massa, zelfde met die handdruk.
Als je er een zaak van wilt maken zal de rechter ook stellen dat het een spreekwoord is die zó geaccepteerd is in het Nederlands taalgebruik dat de letterlijke betekenis niet meer kan op worden gevat als belediging.
Gast, waarom nog die moeitequote:Op zondag 10 januari 2010 19:03 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Jij trekt je echt alles aan, hè? Ten eerste ging het niet eens over jou en ten tweede is het volkomen normaal in Nederland om 'alsof je het over de duivel hebt' te zeggen. Dat jij je nou persoonlijk op je (overigens extreem lange) tenen getrapt voelt slaat gewoon nergens op.
Ik heb gelijk. Smileys zijn geen taaltekens, dus het is niet betamelijk om ze als zodanig te behandelen.quote:Op zondag 10 januari 2010 18:55 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nee, je dénkt dat je gelijk hebt. Staat er iets over smileygebruik in de Van Dale of het Groene Boekje of weet ik veel wat voor boek?
Ik vrees dat bortecinem gewoon gelijk had.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:03 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je kan het ook overdrijven. Ik kan een handdruk ontwijken, niemand die me er toe zal verplichten.
Ik ga niet naar de rechter voor het gebruik van dit spreekwoord, maar ik kan er ZELF wel iets over zeggen. Ik vind het gewoon een raar spreekwoord, de betekenis is anders, maar warom dan het woordje "duivel" er in. Jullie denken zo simpel over de duivel, gekken. Snap je dat niet of zo?
Dat denk je.quote:Op zondag 10 januari 2010 18:56 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik ben belangrijk als uitzondering.
Dit is een uiterst delicate kwestie. Het is van hoog belang dat we tot een consensus komen.quote:
Nee, maar toch wilde ik er iets over zeggen, problemen mee? Het is een forum, OPENBAAR, jij bemoeit je ook zo vaak met dingen die niet voor jou zijn bedoeld, zoals dit. "Normaal", omdat het al heel lang is geaccepteerd, maar zoals ik al zei, het is zo achterlijk om in een spreekwoord het woord "duivel" op deze manier te verwerken. Je denkt zo simpel over de duivel. Je bent gewoon jaloers op mijn tenen.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:03 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Jij trekt je echt alles aan, hè? Ten eerste ging het niet eens over jou en ten tweede is het volkomen normaal in Nederland om 'alsof je het over de duivel hebt' te zeggen. Dat jij je nou persoonlijk op je (overigens extreem lange) tenen getrapt voelt slaat gewoon nergens op.
Aaah, vrees je dat echtquote:Op zondag 10 januari 2010 19:04 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik vrees dat bortecinem gewoon gelijk had.
Zoals ik al zei, je moet het woord duivel niet letterlijk meer nemen in deze context. Elk spreekwoord moet je niet letterlijk nemen, anders slaat het natuurlijk nergens op. Het gaat om de betekenis erachter die telt.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:03 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je kan het ook overdrijven. Ik kan een handdruk ontwijken, niemand die me er toe zal verplichten.
Ik ga niet naar de rechter voor het gebruik van dit spreekwoord, maar ik kan er ZELF wel iets over zeggen. Ik vind het gewoon een raar spreekwoord, de betekenis is anders, maar warom dan het woordje "duivel" er in. Jullie denken zo simpel over de duivel, gekken. Snap je dat niet of zo?
Je moet de relevantie van deze discussie niet onderschatten!quote:Op zondag 10 januari 2010 19:02 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Dude!?! What have you been drinking?
okquote:Op zondag 10 januari 2010 19:05 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dit is een uiterst delicate kwestie. Het is van hoog belang dat we tot een consensus komen.
quote:
Mijn excuses. Ik ben benieuwd naar het resultaat...quote:Op zondag 10 januari 2010 19:06 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Je moet de relevantie van deze discussie niet onderschatten!
Het is te veel last, maar ok de rest van je post:quote:Op zondag 10 januari 2010 19:05 schreef Rookert het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, je moet het woord duivel niet letterlijk meer nemen in deze context. Elk spreekwoord moet je niet letterlijk nemen, anders slaat het natuurlijk nergens op. Het gaat om de betekenis erachter die telt.
Je maakt je druk over futiele dingen, daar bezorg je je hoofd teveel last mee.
Had je gewild. Belhamel!quote:
Geen zin, geen woord, geen taalteken. Ik ben blij dat jij de discussie kan waarderen en de relevantie ervan inziet.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:05 schreef Ayca het volgende:
Sowieso,
Ik ga vandaag dood..
kan niet want een smiley kan nooit een zin zijn.
Nerds komen niet in aanmerking voor de duivel.quote:
Wat een oplossing. Als je dus elke zin wil eindigen met een smiley, moet je een enter gebruiken. Dat is niet logisch. En geen oplossing, alleen maar een workaround.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:00 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een probleem. Een logische oplossing zou dan zijn:
Ik ga vandaag dood.
Kusjes aan iedereen.Hier hoort de smiley overduidelijk bij de eerste zin.
Je hebt mij overtuigd.quote:Maar als de smiley bij de tweede zin hoort, gaat het zo:
Ik ga vandaag dood.
Kusjes aan iedereen.
Uiteraard kan je bij dit laatste voorbeeld er nog voor kiezen om de smiley vóór de zin of áchter de zin te zetten.
Hoe dan ook, een komma of een punt na de zin en daarna een smiley en nog een punt is geheel overbodig en eigenlijk best debiel.
Wat de meeste mensen gebruiken is meteen de enige juiste manier? Er geen regels zijn omtrent smiley's. Een smiley hoort bij de zin, derhalve ook een een punt erachter.quote:De meeste mensen zetten hun smiley achter de zin. Hoe zou dat komen, denk je? Ik heb het al enigszins uitgedacht, maar eerst wil ik horen hoe jij erover denkt.
Als jij zo bijdehand zou doen terwijl je tegenover mij staat stop ik je direct ondersteboven in een hoop koeiestront, mag je daar verder ouwehoeren.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:08 schreef Bilmiyorem het volgende:
We moeten zulke discussies in het echt met elkaar voeren.
Je moest eens weten..quote:Op zondag 10 januari 2010 19:08 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Nerds komen niet in aanmerking voor de duivel.
Jij denkt té moeilijk hierover en je bereikt er niets mee, behalve gedoe. Het is gewoon te vermoeiend en nutteloos om je druk erover te maken, laat het gewoon voor wat het is.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:07 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het is te veel last, maar ok de rest van je post:
Ik weet dat het een andere betekenis heeft dan de duivel, maar waarom dan het woordje "duivel" erin verwerken. Jij accepteert dit spreekwoord omdat je te simpel denkt over de duivel. Het woord duivel is nergens voor nodig, maar jij kan er ook niets aan doen dat dit spreekwoord bestaat, dus zeg gewoon dat hij (Burakius) "toevallig" kwam, toen jullie het over hem hadden.
Je edit je bericht door middel van een nieuwe postquote:
Ik neem wel bescherming mee. En ik ben helemaal niet bijdehand, je denkt zo verkeerd, komt door fok.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:09 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Als jij zo bijdehand zou doen terwijl je tegenover mij staat stop ik je direct ondersteboven in een hoop koeiestront, mag je daar verder ouwehoeren.
Maak eens een zin met een uitroepteken, inclusief smiley. Komt het uitroepteken voor je smiley of erna?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:04 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Ik heb gelijk. Smileys zijn geen taaltekens, dus het is niet betamelijk om ze als zodanig te behandelen.
Jij denkt te simpel, daarom accepteer je alles wat er gebeurt. Je moet zulke spreekwoorden gewoon niet gebruiken.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:09 schreef Rookert het volgende:
[..]
Jij denkt té moeilijk hierover en je bereikt er niets mee, behalve gedoe. Het is gewoon te vermoeiend en nutteloos om je druk erover te maken, laat het gewoon voor wat het is.
Ik kan me voorstellen dat je moeilijk in slaap komt als je je over dit soort dingen druk maakt
doe normaal ..quote:Op zondag 10 januari 2010 19:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Maak eens een zin met een uitroepteken, inclusief smiley. Komt het uitroepteken voor je smiley of erna?
Goeie morgen?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:10 schreef G.Fawkes het volgende:
Trigger! Waarom is WFL gesplitst?Niet slim, imo...
Je bent gewoon vét schattigquote:Op zondag 10 januari 2010 19:10 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik neem wel bescherming mee. En ik ben helemaal niet bijdehand, je denkt zo verkeerd, komt door fok.
Ik vind dat moslims 'inshallah' niet meer mogen gebruiken, want het wordt zo vaak gebruikt dat ik het persoonlijk als godslastering ben gaan zienquote:Op zondag 10 januari 2010 19:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jij denkt te simpel, daarom accepteer je alles wat er gebeurt. Je moet zulke spreekwoorden gewoon niet gebruiken.
En dan word ik een nerd genoemd.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:10 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je edit je bericht door middel van een nieuwe post? Technisch gezien is het dus een update.
Niet doen.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:09 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Als jij zo bijdehand zou doen terwijl je tegenover mij staat stop ik je direct ondersteboven in een hoop koeiestront, mag je daar verder ouwehoeren.
Jij gaat het nog moeilijk krijgen in de Nederlandse maatschappij als je dit gaat verkondigen in het echte levenquote:Op zondag 10 januari 2010 19:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jij denkt te simpel, daarom accepteer je alles wat er gebeurt. Je moet zulke spreekwoorden gewoon niet gebruiken.
Je weet dat dat niet hoort! Ik zou niet eens durven komen, ik word zeker vermoord.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:11 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je bent gewoon vét schattig![]()
Als er ooit een meet komt moeit Bilmiyorem gewoon doodgeknuffeld worden a la Woodstock
fok typt jouw berichten niet.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:10 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik neem wel bescherming mee. En ik ben helemaal niet bijdehand, je denkt zo verkeerd, komt door fok.
quote:Op zondag 10 januari 2010 19:11 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik vind dat moslims 'inshallah' niet meer mogen gebruiken, want het wordt zo vaak gebruikt dat ik het persoonlijk als godslastering ben gaan zien.
Dit meen je toch gvd niet ?quote:
Wat stomquote:Op zondag 10 januari 2010 19:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat is om het ""-effect te versterken.
Ik ga er een paper over schrijven:quote:Op zondag 10 januari 2010 19:07 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Mijn excuses. Ik ben benieuwd naar het resultaat...
Nou doe je het nog verkeerd ookquote:
Doe ik al. Ik maak het nog mooier, met het vak levensbeschouwing doen we niets. Ik wil dat er voortaan iedere les een presentatie moet worden gehouden, iedere leerling mag zelf kiezen waarover. Ik kies dan dit onderwerp: te simpel denken (over de duivel).quote:Op zondag 10 januari 2010 19:12 schreef Rookert het volgende:
[..]
Jij gaat het nog moeilijk krijgen in de Nederlandse maatschappij als je dit gaat verkondigen in het echte leven![]()
Echt
Dat weet ik, en zo hoor je het al helemaal niet te gebruiken want na een uitroepteken komt geen punt.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:14 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nou doe je het nog verkeerd ook_!. Kijk eens naar mijn zin, zó hoor je het te gebruiken.
Echt, jij denkt te veel.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:13 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Een gevalletje internetheld(in), denk ik.
Ik denk niet dat er genoegquote:Op zondag 10 januari 2010 19:14 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Doe ik al. Ik maak het nog mooier, met het vak levensbeschouwing doen we niets. Ik wil dat er voortaan iedere les een presentatie moet worden gehouden, iedere leerling mag zelf kiezen waarover. Ik kies dan dit onderwerp: te simpel denken (over de duivel).![]()
Wtf, vet goed idee, ik ga het echt voorstellen.
Ga nou niet mijn berichten opzettelijk veranderen, want er stond helemaal geen punt achter dat uitroepteken!quote:Op zondag 10 januari 2010 19:15 schreef Ayca het volgende:
[..]
Dat weet ik, en zo hoor je het al helemaal niet te gebruiken want na een uitroepteken komt geen punt.
internet is niet een goede weerspiegeling van de werkelijkheid nee, maar een groot verschil is het ook niet.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:14 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik via het internet anders overkom..
neequote:Op zondag 10 januari 2010 19:15 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Zie je nu in hoe dom jouw gezanik om niets overkomt?
Zou je de Egyptische hiërogliefen ook kunnen zijn als smileys?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:13 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Ik ga er een paper over schrijven:
Conflict en Samenwerking tussen Syntaxis en Smileys.
Vanaf de klassieke oudheid is er nagedacht over de verschillen en overeenkomsten tussen woord en beeld, vaak uitlopend in de privilegering van het ene medium boven het andere. Deze strijd tussen de kunsten, door Leonardo da Vinci "Paragone" genoemd, neemt door de eeuwen heen steeds weer andere vormen aan. Vandaag de dag hebben cultuurpessimisten het bijvoorbeeld over de teloorgang van de schriftcultuur door toedoen van nieuwe visuele media als televisie, film en internet. Het gebruik van smileys, dat steeds meer geïntegreerd raakt in het dagelijks leven, maakt hier onvermijdelijk deel van uit.
Ok.. mijn presentatie zal het prachtigst worden.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:15 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er genoeg![]()
![]()
zijn voor iedereen in je klas
Yeah right...quote:Op zondag 10 januari 2010 19:15 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ga nou niet mijn berichten opzettelijk veranderen, want er stond helemaal geen punt achter dat uitroepteken!
En dan durf jij over woordkeuze te gaan zeurenquote:Op zondag 10 januari 2010 19:16 schreef Burakius het volgende:
Ik weet heus wel dat het een Neerlands spreekwoord is. Spreekwoorden zijn met de paplepel ingegoten bij mij. Maar je kunt je woordkeuze aanpassen. Het was een vriendelijke vraag. Simpel.
Woordkeuze qua spreekwoord kan je niet aanpassen. Zwaktebod als je beledigd wordt door een spreekwoord....quote:Op zondag 10 januari 2010 19:16 schreef Burakius het volgende:
Ik weet heus wel dat het een Neerlands spreekwoord is. Spreekwoorden zijn met de paplepel ingegoten bij mij. Maar je kunt je woordkeuze aanpassen. Het was een vriendelijke vraag. Simpel.
Pas op remlof is er en je mag bilmi geen dom noemen ook al zeikt zij echt iedereen af vanavond.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:15 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Zie je nu in hoe dom jouw gezanik om niets overkomt?
Misschien in mijn geval wel, want in het echt doet iedereen niet zo moeilijk over mijn opmerkingen. Hier doet iedereen zielig.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:16 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
internet is niet een goede weerspiegeling van de werkelijkheid nee, maar een groot verschil is het ook niet.
Ik ben niet jou. Ik vind het geen fijne keuze van een spreekwoord als je dit expliciet tegen mij richt. Het valt bij mij in de verkeerde keelgat. Ik vraag het vriendelijk.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:17 schreef Rookert het volgende:
[..]
Woordkeuze qua spreekwoord kan je niet aanpassen. Zwaktebod als je beledigd wordt door een spreekwoord....
Meest prachtig is het toch?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:16 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ok.. mijn presentatie zal het prachtigst worden.
Wie zeik ik af? jullie lokken het gewoon op een schijnheilige manier uit, vooral wikwakka2, om vervolgens over mijn opmerkingen te gaan praten. Zogenaamd zelf wijs.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:17 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Pas op remlof is er en je mag bilmi geen dom noemen ook al zeikt zij echt iedereen af vanavond.
Wat goed dat je toegeeft dat je in het dagelijks leven óók een vervelend kindje bentquote:Op zondag 10 januari 2010 19:17 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Misschien in mijn geval wel, want in het echt doet iedereen niet zo moeilijk over mijn opmerkingen. Hier doet iedereen zielig.
ok?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:17 schreef Rookert het volgende:
[..]
Meest prachtig is het toch?
Let op je woordkeuze
Geen dank.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:18 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Wat goed dat je toegeeft dat je in het dagelijks leven óók een vervelend kindje bent.
Dat doe je inderdaad, maar als spreekwoorden er met de paplepel bij jou ingegoten zijn moet je de context en de relativiteit ervan in kunnen zien lijkt me. Maar dat is dus niet zo, sorry.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:17 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik ben niet jou. Ik vind het geen fijne keuze van een spreekwoord als je dit expliciet tegen mij richt. Het valt bij mij in de verkeerde keelgat. Ik vraag het vriendelijk.
agh, als je remlof maar overtuigd en dat gaat blijkbaar vrij makkelijk.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:18 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wie zeik ik af? jullie lokken het gewoon op een schijnheilige manier uit, vooral wikwakka2, om vervolgens over mijn opmerkingen te gaan praten. Zogenaamd zelf wijs.
Waarom is dat niet logisch? Het gebruik van smileys vereist een totaal andere omgang met syntactische kwesties, dus je moet buiten de hokjes denken. Mijn oplossing is wel degelijk relevant.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:09 schreef zarGon het volgende:
Wat een oplossing. Als je dus elke zin wil eindigen met een smiley, moet je een enter gebruiken. Dat is niet logisch. En geen oplossing, alleen maar een workaround.
Mooi.quote:Je hebt mij overtuigd.
Je begrijpt me verkeerd. Ik beweer nergens dat het de juiste manier is. Mijn vraag luidt: waarom worden de smiley's meestal ná de zin geplaatst en niet ervóór? Het is een voor de hand liggende vraag, maar ik wil hier gewoon even antwoord op.quote:Wat de meeste mensen gebruiken is meteen de enige juiste manier? Er geen regels zijn omtrent smiley's. Een smiley hoort bij de zin, derhalve ook een een punt erachter.
Ja. Er bestaan veel discrepanties omtrent het gebruik van smileys. Daarom is het belangrijk om erover te theoretiseren.quote:Wat trouwens grappig is, is dat je soms wel een uitroepteken achter een smiley ziet. Terwijl diezelfde personen geen punt achter een smiley zetten. Ze posten zowel "Leuk." als "Leuk
!".
ok..quote:Op zondag 10 januari 2010 19:19 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
agh, als je remlof maar overtuigd en dat gaat blijkbaar vrij makkelijk.
bwhahahahwhawhawawiawuawhawhawuawnanasiawiawaahhaahahhaquote:Op zondag 10 januari 2010 19:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
Even voor de herhaling en daarna ga ik er niet meer op in:
Jullie zijn gewoon achterlijk (zoals jullie mij noemen), om zulke spreekwoorden te accepteren, omdat iedereen het accepteert en het als normaal wordt gezien. Jullie denken te simpel over de duivel, je kan ook anders zeggen dat iemand "toevallig" kwam toen jullie het over hem hadden. Ik snap dat spreekwoord sowieso niet, waarom de duivel erin verwerken als je wil zeggen dat iemand komt, wanneer je het over hem hebt? Jullie denken te simpel over de taal en de duivel! Niet alles accepteren.
Ook voor jou:quote:Op zondag 10 januari 2010 19:19 schreef Rookert het volgende:
[..]
Dat doe je inderdaad, maar als spreekwoorden er met de paplepel bij jou ingegoten zijn moet je de context en de relativiteit ervan in kunnen zien lijkt me. Maar dat is dus niet zo, sorry.
Hoi!quote:Op zondag 10 januari 2010 19:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Maak eens een zin met een uitroepteken, inclusief smiley. Komt het uitroepteken voor je smiley of erna?
hahhahhahhahahhaahhahhahahhaahahhahaquote:Op zondag 10 januari 2010 19:21 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
bwhahahahwhawhawawiawuawhawhawuawnanasiawiawaahhaahahha
Mischien moet je je eens verdiepen in de oorsprong van het spreekwoord in kwestie. Dan weet je ook meteen waarom het wordt gebruikt en kan je vanavond weer rustig slapen.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
Jullie zijn gewoon achterlijk (zoals jullie mij noemen), om zulke spreekwoorden te accepteren, omdat iedereen het accepteert en het als normaal wordt gezien. Jullie denken te simpel over de duivel, je kan ook anders zeggen dat iemand "toevallig" kwam toen jullie het over hem hadden. Ik snap dat spreekwoord sowieso niet, waarom de duivel erin verwerken als je wil zeggen dat iemand komt, wanneer je het over hem hebt? Jullie denken te simpel over de taal en de duivel! Niet alles accepteren.
Hier vind ik je ook wel heel erg overdrijven. Het is gewoon een oudhollandsch spreekwoord, zoals er waarschijnlijk ook vele turkse zijn. Ook christenen hier gebruiken "als je het over de duivel hebt..." gewoon.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
Wanneer belandt jij op mijn punt?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:21 schreef zarGon het volgende:
Tof. We zijn weeral aanbeland op hetzelfde punt.
Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.
Om er maar een spreekwoord doorheen te gooien.
Ik zou graag je hulp willen bij dit lastige vraagstuk.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:21 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Mischien moet je je eens verdiepen in de oorsprong van het spreekwoord in kwestie. Dan weet je ook meteen waarom het wordt gebruikt en kan je vanavond weer rustig slapen.
Nee. Alleen als ze gedigitaliseerd worden en eenmaal bruikbaar zijn als smileys.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:16 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Zou je de Egyptische hiërogliefen ook kunnen zijn als smileys?
Toch keur ik het niet goed..quote:Op zondag 10 januari 2010 19:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Hier vind ik je ook wel heel erg overdrijven. Het is gewoon een oudhollandsch spreekwoord, zoals er waarschijnlijk ook vele turkse zijn. Ook christenen hier gebruiken "als je het over de duivel hebt..." gewoon.
De discussie over waar de punt moet komen ten opzichte van een gebruikte smiley is dan ook eentje om niet bij overeen te komen.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:21 schreef zarGon het volgende:
Om er maar een spreekwoord tegenaan te gooien.
Je bent in Nederland veruit in de minderheid en op dit terrein mag je dan inderdaad genegeerd worden.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:21 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ook voor jou:
Ik vind deze discussie wel nuttiger. Boeiend waar je je smilies post.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:23 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
De discussie over waar de punt moet komen ten opzichte van een gebruikte smiley is dan ook eentje om niet bij overeen te komen.
Ik vind vossen kutbeesten, doe normaalquote:Op zondag 10 januari 2010 19:21 schreef zarGon het volgende:
Om er maar een spreekwoord tegenaan te gooien.
De meerderheid is gewoon achterlijk.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:23 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je bent in Nederland veruit in de minderheid en op dit terrein mag je dan inderdaad genegeerd worden.
Ga je druk maken over kredietcrisis, opwarming van de aarde, je cijfers, de irritante hangjochies bij de supermarkt of je gewicht, maar niet over dit.
Geniaal idee, patent opnemen en uitvoerenquote:Op zondag 10 januari 2010 19:22 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Nee. Alleen als ze gedigitaliseerd worden en eenmaal bruikbaar zijn als smileys.
Democratie is duidelijk niet aan jou besteedt.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:24 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
De meerderheid is gewoon achterlijk.
Daar maak ik me ook druk om, maak je geen zorgen.Ik ga wel hangjochies aanspreken.
Het is geen oplossing.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:20 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Waarom is dat niet logisch? Het gebruik van smileys vereist een totaal andere omgang met syntactische kwesties, dus je moet buiten de hokjes denken. Mijn oplossing is wel degelijk relevant.
Mijns inziens hoort de smiley bij de zin.quote:[..]
Mooi.
[..]
Je begrijpt me verkeerd. Ik beweer nergens dat het de juiste manier is. Mijn vraag luidt: waarom worden de smiley's meestal ná de zin geplaatst en niet ervóór? Het is een voor de hand liggende vraag, maar ik wil hier gewoon even antwoord op.
Dat is dan voor jou zo. Voor mij kan het bijvoorbeeld soms de plaats innemen van een woord. Het is meer dan een afbeelding.quote:Overigens hoort een smiley niet bij de zin; het is uitsluitend een emotieve reflectie op de zin. Hoe kan een afbeelding deel uitmaken van een zin?
Laten we dan nu vaststellen dat het gebruiken van alleen een punt voor de smiley niet handig is. Zie voorbeeld hierboven.quote:[..]
Ja. Er bestaan veel discrepanties omtrent het gebruik van smileys. Daarom is het belangrijk om erover te theoretiseren.
quote:Op zondag 10 januari 2010 19:25 schreef Rookert het volgende:
[..]
Democratie is duidelijk niet aan jou besteedt.
Doe dat, goed plan
Persoonlijk vind ik smiley's veel interessanter dan dit gezever om niets.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:23 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik vind deze discussie wel nuttiger. Boeiend waar je je smilies post.
Jij bent gewoon een apart geval.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:26 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik smiley's veel interessanter dan dit gezever om niets.
Wees dan een man en laat je niet kennen mocht het zo bedoeld zijn.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:25 schreef Burakius het volgende:
Normaal gesproken zou ik het wel accepteren, maar aangezien de persoon die het doet niet het beste beentje voor heeft met mij, zou er eventueel meer achter kunnen zitten. Daarom vind ik de keuze van dit spreekwoord niet gepast jegens mijn persoon.
ok r ookert. ok.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:27 schreef Rookert het volgende:
[..]
Wees dan een man en laat je niet kennen mocht het zo bedoeld zijn.
Het komt nu een béétje over als "mama, ze noemen me duivel en dat vind ik niet leuk". Niet het beeld wat je wilt overbrengen van jouw persoon lijkt me.
Je hebt trouwens ook nog mensen die de smiley als een punt gebruiken.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:26 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
quote:Op zondag 10 januari 2010 19:26 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat doe ikquote:Op zondag 10 januari 2010 19:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je hebt trouwens ook nog mensen die de smiley als een punt gebruiken.
Je bazelt onzin. Meer kan ik hier niet over zeggen. Tevens moet je niet tegen mij zeggen wees een man. Je gezicht past in mijn handpalm.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:27 schreef Rookert het volgende:
[..]
Wees dan een man en laat je niet kennen mocht het zo bedoeld zijn.
Het komt nu een béétje over als "mama, ze noemen me duivel en dat vind ik niet leuk". Niet het beeld wat je wilt overbrengen van jouw persoon lijkt me.
Wellicht heb je gelijk. Dan wil ik stellen dat een smiley noodzakelijkerwijs bij de zin hoort die eraan voorafgaat:quote:Op zondag 10 januari 2010 19:26 schreef zarGon het volgende:
Het is geen oplossing.
Want stel je eens voor...
Dat ik een verhaal wil intypen met smileys.
Dan krijg je dus zoeits.
En dat is...
Niet praktisch.
Je slaat de plank volledig mis. Beargumenteer!quote:Mijns inziens hoort de smiley bij de zin.
... Een woord bestaat uit taaltekens? Dat kan je hardop voorlezen. Een smiley niet.quote:Dat is dan voor jou zo. Voor mij kan het bijvoorbeeld soms de plaats innemen van een woord. Het is meer dan een afbeelding.
Zie helemaal bovenaan.quote:Laten we dan nu vaststellen dat het gebruiken van alleen een punt voor de smiley niet handig is. Zie voorbeeld hierboven.
Handig zo'n grote hand als je later je handje gaat ophoudenquote:Op zondag 10 januari 2010 19:29 schreef Burakius het volgende:
[..]
Je bazelt onzin. Meer kan ik hier niet over zeggen. Tevens moet je niet tegen mij zeggen wees een man. Je gezicht past in mijn handpalm.
Jij hoort er anders écht bij, hè.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:27 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jij bent gewoon een apart geval.
Jij bent echt n fucking mongool he...quote:Op zondag 10 januari 2010 19:31 schreef Rookert het volgende:
[..]
Handig zo'n grote hand als je later je handje gaat ophouden
quote:Op zondag 10 januari 2010 19:25 schreef Rookert het volgende:
[..]
Geniaal idee, patent opnemen en uitvoeren
Nee, gelukkig hoor ik neit bij deze rare mensen.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:31 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Jij hoort er anders écht bij, hè.
Ja, dat zijn pas randdebielen.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je hebt trouwens ook nog mensen die de smiley als een punt gebruiken.
"Haha, wat een grapIk lach me dood
".
Nee een uitdrukking om hem zijn plaats te laten weten ten opzicht van mij kwa fysieke attributen van onze lichamen.quote:
Nogmaals.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:28 schreef Rookert het volgende:
[..]
![]()
Heeft opzich wel wat weg van een farao toch?
Toet toet! Hier komt Anchamon![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zie hem gaan, de baas
Ik had gewoon zin om hem te zeggenquote:Op zondag 10 januari 2010 19:32 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jij bent echt n fucking mongool he...
Klopt. Jij bent ook een apart geval.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:32 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nee, gelukkig hoor ik neit bij deze rare mensen.
Mij is beter als jouwquote:Op zondag 10 januari 2010 19:33 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee een uitdrukking om hem zijn plaats te laten weten ten opzicht van mij kwa fysieke attributen van onze lichamen.
Thanks.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:35 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Klopt. Jij bent ook een apart geval.
Mwah... Democratie.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:33 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je neomt remlof een randdebiel! Zal ie blij mee zijn.
Waarom voel jij je in godsnaam aangesproken als iemand iets over burakius zegt?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:32 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jij bent echt n fucking mongool he...
You're welcome.quote:
nee, ik controleer het inderdaad niet zo vaak. M'n vinger raakt soms sneller de e dan de o en dan krijg je "eo" ipv "oe"quote:Op zondag 10 januari 2010 19:37 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Mwah... Democratie.
Trouwens, net schreef je 'neit' en nu schrijf je 'neomt'. Controleer je nooit wat je hebt getypt? Waarom vindt deze typfout nu specifiek plaats bij twee klinkers?
Werk eraan.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:38 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
nee, ik controleer het inderdaad niet zo vaak. M'n vinger raakt soms sneller de e dan de o en dan krijg je "eo" ipv "oe"
Goede vraag.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:37 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Waarom voel jij je in godsnaam aangesproken als iemand iets over burakius zegt?
Liefde, crush, obssesie?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:37 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Waarom voel jij je in godsnaam aangesproken als iemand iets over burakius zegt?
Braaf.quote:
We zijn buren.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben een pure Turk.
You have no ideaquote:Op zondag 10 januari 2010 19:35 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ok? jij hebt zin in leuke dingen zeg.
burakious' pedofiele verleidingstruucjes werken goed schijnt.quote:
quote:Op zondag 10 januari 2010 19:40 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
We zijn buren.Buren zijn sluit (kalver)liefde niet uit?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wordt tijd dat iemand jou eens gaat editten.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:35 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
mooie edit.niet in de gaten wat jij tegen iedereen zegt.
ohaa.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:40 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
burakious' pedofiele verleidingstruucjes werken goed schijnt.
quote:Op zondag 10 januari 2010 19:40 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
We zijn buren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zij is echt niet knap![]()
Je heoft niet jaloers te zijn clio. Als jij een foto van me had werd je misschien wel homo.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:40 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
De profeet en z'n vrouw.quote:
Nee, dus, maar als het wel duidelijk was voor jou, waarom vraag je het?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:40 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja, dat is wel duidelijk onderhand.
Inderdaad, kijk eens naar die rimpelige ellebogen, het lijkt wel olifantenhuid!quote:Op zondag 10 januari 2010 19:41 schreef Rookert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zij is echt niet knap
Volgens mij sta jij echt negatief in het leven?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:40 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Jawel.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Buren zijn sluit (kalver)liefde niet uit?
True.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:40 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja, dat is wel duidelijk onderhand.
ok..quote:Op zondag 10 januari 2010 19:41 schreef Rookert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zij is echt niet knap
quote:Op zondag 10 januari 2010 19:41 schreef Burakius het volgende:
[..]
Je heoft niet jaloers te zijn clio. Als jij een foto van me had werd je misschien wel homo.
Volgens mij moet jij niet zoveel denken.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij sta jij echt negatief in het leven?
Vergeet haar acne nietquote:Op zondag 10 januari 2010 19:42 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Inderdaad, kijk eens naar die rimpelige ellebogen, het lijkt wel olifantenhuid!
Cubbeli Ahmet hoca. Ik denk dat een imam die bij jou past Zekeriya is.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:42 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee bedankt, ik blijf hetero.
quote:Op zondag 10 januari 2010 19:42 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee bedankt, ik blijf hetero.
Gelukkig ben ik geen imam, wat jij moeilijk kan zeggen.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:43 schreef Burakius het volgende:
[..]
Cubbeli Ahmet hoca. Ik denk dat een imam die bij jou past Zekeriya is.
Denken is goed.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:43 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij niet zoveel denken.
Hou het dan lekker voor je indien ik het onderwerp ben.quote:
Nogmaals, een workaround. Restricties instellen om zo iets door te voeren. Handig.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:30 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Wellicht heb je gelijk. Dan wil ik stellen dat een smiley noodzakelijkerwijs bij de zin hoort die eraan voorafgaat:
In hoeveel bochten ga je je nog wringen om aan te tonen dat een punt voor de smiley logisch is? Het is nogal praktisch ook, blijkt.quote:"Het is geen oplossing.Want stel je eens voor...
Dat ik een verhaal wil intypen met smileys.
Dan krijg je dus zoiets.
En dat is... niet praktisch.
"
[..]
Wat valt er uit te leggen? Als ik "Wat een grap,quote:Je slaat de plank volledig mis. Beargumenteer!
[..]
Plaatjes horen helemaal niet bij taal. Pfrt.quote:... Een woord bestaat uit taaltekens? Dat kan je hardop voorlezen. Een smiley niet.
[..]
Same.quote:Zie helemaal bovenaan.
Niet over jou.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:44 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat ligt eraan waar je over denkt.
Ja dat wordt heel vaak gedaan alleen een normaal mens doet dat niet klakkeloos, jij wel.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:45 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik snap al deze opmerkingen eigenlijk niet, je kan het toch gewoon voor iemand opnemen? Doen jullie ook zo vaak.
Groot gelijk heb je uiteraard om dit te vragen, maar hoe kan het dat jij dit bij andere users niet doet dan?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:44 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Hou het dan lekker voor je indien ik het onderwerp ben.
Bedankt.
quote:Op zondag 10 januari 2010 19:45 schreef GenusButeo het volgende:
Jongens, ik vind dit best grappig. Iemand merkte in de vorige topic op dat het vreedzaam was. Bilmiyorem deelde mee dat dat niet lang zou duren. Toen kwam Burakius aanzetten en hij ging in op een spreekwoord dat hem niet aanstond. En toen: ruzie. Bilmiyorem schiet al te graag bij. Beiden hebben eerder verklaard dat ze het wel grappig vinden om dergelijke akkefietjes te beginnen, maar iedereen gaat gewoon mee. Dat is best grappig.
Juist.. Jij zou forumadmin moeten worden.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:45 schreef GenusButeo het volgende:
Jongens, ik vind dit best grappig. Iemand merkte in de vorige topic op dat het vreedzaam was. Bilmiyorem deelde mee dat dat niet lang zou duren. Toen kwam Burakius aanzetten en hij ging in op een spreekwoord dat hem niet aanstond. En toen: ruzie. Bilmiyorem schiet al te graag bij. Beiden hebben eerder verklaard dat ze het wel grappig vinden om dergelijke akkefietjes te beginnen, maar iedereen gaat gewoon mee. Dat is best grappig.
misschien vind ik het gewoon leuk om zijn kant te kiezen?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:45 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Ja dat wordt heel vaak gedaan alleen een normaal mens doet dat niet klakkeloos, jij wel.
Er is een verschil tussen het áltijd voor dezelfde persoon opnemen ongeacht of hij zich overduidelijk niet al te snugger (zacht uitgedrukt) gedraagt en het voor iemand opnemen die gewoon gelijk heeft in een discussie.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:45 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik snap al deze opmerkingen eigenlijk niet, je kan het toch gewoon voor iemand opnemen? Doen jullie ook zo vaak.
Omdat jij TS bent die bij mij niet het recht heeft om iets over mij te zeggen en al helemaal niet als ie gaat gissen over dingen m.b.t mijn prive leven. Lijkt mij duidelijk toch ?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Groot gelijk heb je uiteraard om dit te vragen, maar hoe kan het dat jij dit bij andere users niet doet dan?
Hij heeft altijd gelijk, dat kan ook.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:47 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen het áltijd voor dezelfde persoon opnemen ongeacht of hij zich overduidelijk niet al te snugger (zacht uitgedrukt) gedraagt en het voor iemand opnemen die gewoon gelijk heeft in een discussie.
Alsjeblieft. Ik vroeg gewoon aardig wat. De rest gaat opeens heisa maken. Betrek mij er alsjeblieft nietbij. Jij bent trouwens nu degene die het vuurtje opstookt.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:45 schreef GenusButeo het volgende:
Rot op, joh.quote:
quote:Op zondag 10 januari 2010 19:47 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
misschien vind ik het gewoon leuk om zijn kant te kiezen?
Haha, dat doet me denken aan sketich bij cabaret ooit op onze schoolquote:Op zondag 10 januari 2010 19:44 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wat? Ik beantwoord z'n vraag toch..
Ik kan je serieus moeilijk ongelijk geven, helemaal mee eens, maar nogmaals, dit gaat toch ook op voor jou, wanneer je over / op anderen reageert?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:47 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Omdat jij TS bent die bij mij niet het recht heeft om iets over mij te zeggen en al helemaal niet als ie gaat gissen over dingen m.b.t mijn prive leven. Lijkt mij duidelijk toch ?
quote:Op zondag 10 januari 2010 19:48 schreef Burakius het volgende:
[..]
Alsjeblieft. Ik vroeg gewoon aardig wat. De rest gaat opeens heisa maken. Betrek mij er alsjeblieft nietbij. Jij bent trouwens nu degene die het vuurtje opstookt.
....eeeeeen zG wint de koelkast!quote:Op zondag 10 januari 2010 19:48 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Rot op, joh.Ik heb geen zin meer. Maar het was wel vermakelijk.
Nee dat zei ik niet. /failquote:Op zondag 10 januari 2010 19:49 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
whahahaahaha.. " Wees een man" zei je toch ergens in het topic ? Wees jij nu eens een man ?
Ja, maar lees de rest dan, misschien vind ik het leuk om zijn kant te kiezen, omdat ik het met hem eens ben. Waarom moet jij altijd van die gare opmerkingen maken over pedofiel zijn, alsof het meteen iets met "leifde" te maken heeft als je het voor iemand opneemt. Kinderachtig hoor.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:48 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
![]()
Juist.. Dat zeggen wij ook dus ook. Hang dan niet de randdebiel uit wanneer iemand je hierop aanspreekt.
Oké. Ik zeg niks meer.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:48 schreef Burakius het volgende:
[..]
Alsjeblieft. Ik vroeg gewoon aardig wat. De rest gaat opeens heisa maken. Betrek mij er alsjeblieft nietbij. Jij bent trouwens nu degene die het vuurtje opstookt.
Okay.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:48 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Rot op, joh.Ik heb geen zin meer. Maar het was wel vermakelijk.
wtf. Wie deed dit?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:49 schreef Rookert het volgende:
[..]
Haha, dat doet me denken aan sketich bij cabaret ooit op onze school![]()
*Telefoon gaat*
*computerstem met overdreven Turks-Nederlands accent*
"Hallo, welkom bij Achmed's Altijd Heerlijk Halal, wat wille jij bestellen?"
(blabla bestelling)
"Dankje voor die bestelling, als jij nog een kleine vragenlijst wil beantwoorden, toets 1. Jij niet wille, toets 2"
*2*
"Jij liefWat vinde jij het mooiste land, toets 1 voor Turkije, toets 2 voor Griekenland"
*toetst 2*
"Helaas, antwoord 2 is niet goed, probeer het nog eens"
*toetst 1*
"Jij liefBedankt voor bestellen bij Achmed's Altijd Heerlijk Halal, tot ziens
"
Het was geniaal
Ik ga verder als ik weer zin heb, hoor.quote:
Waar zie je mij hetzelfde doen als wat jij net tegen mij deed ?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik kan je serieus moeilijk ongelijk geven, helemaal mee eens, maar nogmaals, dit gaat toch ook op voor jou, wanneer je over / op anderen reageert?
Wacht maar.quote:
Sorry, stel jij nou dat ik over jou zei, erger is dan wat jij over Burakius zei? Zo ja, spijt het me, wist niet dat 'negatief in het leven' voor jou erger was dan in context van een pedofiel genoemd te worden.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:52 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Waar zie je mij hetzelfde doen als wat jij net tegen mij deed ?
Ik kom niet met negatieve opmerkingen over iemands priveleven. Vooral niet zoals die van jou, je baseert je uitspraak op 1 regel tekst die ik plaats?. Ik hang toch niet de psycholoog uit ofzo ?
Mensen uit 6VWO van mijn oude middelbare school, ik zat toen in de 4equote:
Ik heb niet eens zin meer om te reageren..quote:Op zondag 10 januari 2010 19:50 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, maar lees de rest dan, misschien vind ik het leuk om zijn kant te kiezen, omdat ik het met hem eens ben. Waarom moet jij altijd van die gare opmerkingen maken over pedofiel zijn, alsof het meteen iets met "leifde" te maken heeft als je het voor iemand opneemt. Kinderachtig hoor.
Wat?quote:
Eigenlijk is het helemaal niet briljant..quote:Op zondag 10 januari 2010 19:55 schreef Rookert het volgende:
[..]
Mensen uit 6VWO van mijn oude middelbare school, ik zat toen in de 4eWas echt briljant, ze gingen ook een safari houden in de wijk waar mijn school ligt, dat is namelijk best wel een sjieke buurt.
KAKKER TOURS
"Ga met me mee! Kijk, daar zien we een troep jonge leden van de kudde. We komen dichterbij en een uitzonderlijk brutaal exemplaar roept "Hey lijer!". Of daar een moeder die de kraagjes van de overhemden nog eens extra strijkt. Of een schattig meisje met haar barbies waarvan we nu al weten dat ze later een hockeysletje wordt. En daar een ander meisje dat op haar kamer huilt omdat ze niet de nieuwste tas kreeg van haar moeder, zodat ze nu bang dat ze niet meer wordt geaccepteerd door haar groepje. Het populairste meisje van dat groepje huilt even verderop op haar kamer omdat ze eigenlijk heel onzeker is.
Ga met me mee!"
Ze vraagt zich af waarom je op haar reageerde met die smiley. Dat is niet gek. Waarom? Verklaar je eens nader.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:54 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nee, maar ik wel tegen jou, dus wat is je probleem?
quote:Op zondag 10 januari 2010 19:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sorry, stel jij nou dat ik over jou zei, erger is dan wat jij over Burakius zei? Zo ja, spijt het me, wist niet dat 'negatief in het leven' voor jou erger was dan in context van een pedofiel genoemd te worden.
Ok, dan reageer je toch niet.. je hebt gewoon ongelijk en maakt onzin opmerkingen.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:55 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Ik heb niet eens zin meer om te reageren..
"Ne kadar anlatirsan anlat, soylediklerin karsindakinin anladigi kadardir "
Vertaal jij het maar voor remlof..
Ik moest gewoonquote:Op zondag 10 januari 2010 19:56 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Ze vraagt zich af waarom je op haar reageerde met die smiley. Dat is niet gek. Waarom? Verklaar je eens nader.
ja.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:56 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ok, dan reageer je toch niet.. je hebt gewoon ongelijk en maakt onzin opmerkingen.
Blij.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:56 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Excuses geaccepteerd.
Burakious is er erg blij mee.
Natuurlijk mag dat. Maar als je dat niet motiveert, dan krijg je dergelijke reacties.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:57 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik moest gewoon-en om haar, mag dat ook niet meer?
Ik hou van je man.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:56 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Excuses geaccepteerd.
Burakious is er erg blij mee.
Het is dan ook vooral leuk als je jaren op die school zit en weet hoeveel lullo's of wannabe lullo's er rond lopenquote:Op zondag 10 januari 2010 19:55 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Eigenlijk is het helemaal niet briljant..
Lastig om te motiveren.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:58 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat. Maar als je dat niet motiveert, dan krijg je dergelijke reacties.
Oké, dan heb je gelijk.quote:
Dan heb je pech.quote:
Zo, hé. Hele prestatie. Gewoon dikke pech, klaar.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:00 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nee, want ik begrijp mezelf wel en jullie niet. Weg met je pech.
siwuquote:Op zondag 10 januari 2010 20:00 schreef Rookert het volgende:
Ok ik ga Toy Story 2 kijken, even wat kwaliteit
Voor jou dus. Niet huilen hoor..quote:Op zondag 10 januari 2010 20:01 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Zo, hé. Hele prestatie. Gewoon dikke pech, klaar.
"Voor jou dus." Dat was echt een keiharde diss, man. Ik ga echt janken nu.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:01 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Voor jou dus. Niet huilen hoor..
quote:
Mensen die denken dat ik iets als dis bedoel...quote:Op zondag 10 januari 2010 20:02 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
"Voor jou dus." Dat was echt een keiharde diss, man. Ik ga echt janken nu.
Ah klote, vol met verwijswoorden e.d.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:03 schreef Ayca het volgende:
[..]
![]()
Jij doet een zeer goede zaak en voor jou heilzaam, als jij, zoals jij schrijft, volhardt te gaan naar een goede instelling, waarvan het dwaas is deze te wensen, omdat jij deze van je(zelf) kunt verkrijgen. Niet moeten de handen worden opgeheven naar de hemel en niet moet de tempelbewaarder door smeken ertoe bewogen worden om ons toe te laten tot het oor van het godenbeeld, alsof wij (dan) beter gehoor kunnen vinden: de god is in de buurt van jou, hij is met jou, hij is binnenin jou.
En deze zin valt nog mee.![]()
Dit is ook niet fijn om te leren:
Als zich aan jou voorgedaan zal hebben een bos dicht bezet met oude bomen (en) die hun gewone hoogte te boven zijn gegaan en wegnemend (een bos dat wegneemt) het zicht op de hemel door de bedekking van takken die elkaar afschermen, dan zullen die hoogte van het bos en het geheimzinnige van de plek en de verbazing over zo'n dichte en doorlopende schaduw in een open vlakte jou doen geloven aan een goddelijke macht.
Ik ga maar verder![]()
Vaarwel
Mensen die met niets beters kunnen komen en dan willekeurig met uitspraken gaan strooien.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:03 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Mensen die denken dat ik iets als dis bedoel...![]()
Mensen die denken dat ik echt denk dat ze gaan janken..![]()
Pff, ik bedoelde gewoon dat het voor mij geen pech is omdat ik mezelf toch begrijp, jullie wilden uitleg, dus eigenlijk zou het pech voor jullie moeten zijn.
Deze post laat weer eens zien hoe dom jij bent.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:08 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Mensen die met niets beters kunnen komen en dan willekeurig met uitspraken gaan strooien.
Mensen die denken dat anderen hun serieus nemen als ze hen gebieden te gaan janken.
Jij hebt pech, omdat ik er alsnog op in ga. Kan het mij wat schelen of jij jezelf begrijpt of niet.
Dit is de eerste keer dat je mij dom noemt, ik voel me gevleid. "Weer eens" ...quote:Op zondag 10 januari 2010 20:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Deze post laat weer eens zien hoe dom jij bent.
Je hebt gelijk, lekker boeiend voor jou of ik mzelf begrijp of niet, maar jij vroeg mij om die emoticon naar Ayca toe te motiveren, dat deed ik niet. Dan is het "verlies" voor jou, omdat ik het niet motiveerde. Boeiend voor mij of jij het begrijpt of neit.
Ja, leuk is dat, hè.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:12 schreef Bilmiyorem het volgende:
Zulke gesprekken meoten we in het echt voeren mensen.
Een uur lang moeilijk doen over een spreekwoord.
Een uur lang moeilijk doen over of ik m'n gezichtsuitdrukking kan motiveren. En als ik dat niet kan is het pech voor jou en dan zeggen jullie nee pech voor jou, ik nee pech voor jullie.
Weer eens, ja. Misschien vond ik het al eerder, maar zei ik er nooit iets over.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:17 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat je mij dom noemt, ik voel me gevleid. "Weer eens" ...
Als jij zegt dat je het lastig vindt om het te motiveren, dan heb jij gewoon dikke pech, want tegelijkertijd zit je te miepen over "mag ik nu ook niet meer-en?" en ik ga er toch op in! Dombo.
Ik weet overigens toch wat je motivatie is. Denk je dat ik oprecht vroeg waarom je die smiley plaatste? Je stangt gewoon. Onderhand weet iedereen dat wel weer.
aaahquote:Op zondag 10 januari 2010 20:19 schreef ClioSporT het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gezellig heejj, Fener kleuren
Ziet er leuk uit!quote:Op zondag 10 januari 2010 20:19 schreef ClioSporT het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gezellig heejj, Fener kleuren
Nou, right back at ya.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:21 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Weer eens, ja. Misschien vond ik het al eerder, maar zei ik er nooit iets over.
Nee, ik heb geen pech, want het boeit me eigenlijk niet als jullie vinden dat ik zulke emoticons niet meer mag plaatsen, als ik ze niet kan motiveren. Ik geloof ook dat het jou niet boeit dat ik ze niet kan motiveren, dus waar doen we eigenlijk moeilijk over. Zoveel posts over 1 fucking emoticon.
Al 'nane limon' geprobeerd?quote:Op zondag 10 januari 2010 20:24 schreef G.Fawkes het volgende:
Pff zelfs thee met honing helpt niet tegen mijn zere keel
Ja dat zeg ik. Ging nergens over. Bedoelde die vraag van "mag ik ook niet meer plaatsen" dus ook niet serieus.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:24 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Nou, right back at ya.
Je mag ze wel plaatsen. Je hoeft ze ook niet motiveren. Het was gewoon actie reactie. Gewoon zomaar.
Yup en yupquote:Op zondag 10 januari 2010 20:25 schreef IHVK het volgende:
[..]
Al 'nane limon' geprobeerd?
Of gewoon keelsnoepjes?
misschien.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:27 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Yup en yup
Misschien moet ik stoppen met roken
Ja.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:26 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik. Ging nergens over. Bedoelde die vraag van "mag ik ook niet meer plaatsen" dus ook niet serieus.
Natuurlijk is dat niet zo.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:21 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, Mij lijkt het wel echt leuk om te zien of iedereen zoals op fok is.
Misschien wel.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:27 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Yup en yup
Misschien moet ik stoppen met roken
- etenquote:Op zondag 10 januari 2010 20:28 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Ja.
Ik verveel me, Bilmi. Wat moet ik doen? Ik heb geen zin meer om te studeren. Ik heb al meer dan 100 pagina's aan theorie in mijn hoofd gestampt.
Misschien welquote:
Schrijven en theater. Heel arm maar gelukkig worden, dus. Literatuur doceren lijkt me ook wel wat. Maar dat zie ik dan wel.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:29 schreef Ayca het volgende:
Wat wil jij eigenlijk gaan doen na je studie?
Wat voor studie doe je? En wat wil je gaan schrijven. Ik schrijf ook maar dat zijn vaak rapporten en plannenquote:Op zondag 10 januari 2010 20:31 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Schrijven en theater. Heel arm maar gelukkig worden, dus. Literatuur doceren lijkt me ook wel wat. Maar dat zie ik dan wel.
quote:Op zondag 10 januari 2010 20:31 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Schrijven en theater. Heel arm maar gelukkig worden, dus. Literatuur doceren lijkt me ook wel wat. Maar dat zie ik dan wel.
Ohh fuck offquote:Op zondag 10 januari 2010 20:32 schreef IHVK het volgende:
Ga naar je huisarts, die kan je ermee helpen.
Waarom heel arm maar heel gelukkig en niet heel arm en gelukkig?quote:
Nee voor het grote geld moet je geen literatuur doen nee.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:31 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Het is dat de tekst in je sig zo mooi isquote:
Zeg dat tegen de farmaceutische bedrijven. Of dat zal wel meer scheikunde izjn.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee voor het grote geld moet je geen literatuur doen nee.
Maar ook geen Biologie.
Je hebt deels gelijk hoor, maar dan moet je de microbiologische kant opgaan en de hele dag met microscopen spelen.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:35 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Zeg dat tegen de farmaceutische bedrijven. Of dat zal wel meer scheikunde izjn.
Je moet eens last.fm aanmaken, dan kan ik zien wat je veel luistertquote:Op zondag 10 januari 2010 20:22 schreef Bilmiyorem het volgende:
kom uit het land met de meeste cultuur per m2, maar men is bang om bij de buren te gaan eten.
...quote:Op zondag 10 januari 2010 20:33 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Waarom heel arm maar heel gelukkig en niet heel arm en gelukkig?
Beide natuurlijk. Afhankelijk van de precieze toepassingen...quote:Op zondag 10 januari 2010 20:35 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Zeg dat tegen de farmaceutische bedrijven. Of dat zal wel meer scheikunde izjn.
Het dikgedrukte heb ik al gedaan.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
- eten
- een boek lezen
- opdrukken
- gewichtheffen
- eten
- even liggen
- een hobby zoeken
- serie kijken
- naar buiten
- een vriend(in) bellen
- bij je ouders zitten
- traplopen
- stofzuigen
- ramen lappen
- naar een vriend(in)
- buiten spelen (voetballen of zo)
Dit is mijn lijst van wat ik doe als ik me verveel. Veel succes!
Hmm ok, en theater bedoel je dat als acteur of het schrijven van theater? Als rond kan komen is het prima tochquote:Op zondag 10 januari 2010 20:31 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Van alles, maar ik luister alles via youtube.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:36 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je moet eens last.fm aanmaken, dan kan ik zien wat je veel luistert
Vriend van mij doet dat ook, zette ik eens al mijn muziek op zijn externe harde schijf, gaat ie het nummer wat in 100x betere kwaliteit op zijn computer staat via Youtube luisterenquote:Op zondag 10 januari 2010 20:38 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Van alles, maar ik luister alles via youtube.
Een rotebslogan?quote:Op zondag 10 januari 2010 20:35 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Het is dat de tekst in je sig zo mooi is
Ach, je moet toch iets doen voor je geld.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:36 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je hebt deels gelijk hoor, maar dan moet je de microbiologische kant opgaan en de hele dag met microscopen spelen.
Eten kun je nog een keer doen.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:37 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Het dikgedrukte heb ik al gedaan.
Het schuingedrukte is niet mogelijk vanwege materiële gebrekken.
Het doorgestreepte wil ik niet doen.
Het ondergestreepte ga ik maar eens doen dan. Straks.
Dankje. Heldin.
Literatuurwetenschap. Ik wil romans schrijven. Ik had al een uitgever gevonden vorig jaar, maar ik had nog geen zin om aan een roman te beginnen.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:32 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Wat voor studie doe je? En wat wil je gaan schrijven. Ik schrijf ook maar dat zijn vaak rapporten en plannen
Youtube is zo leuk om te zoeken enzo hehe. Ik heb wel een youtube account.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:40 schreef Rookert het volgende:
[..]
Vriend van mij doet dat ook, zette ik eens al mijn muziek op zijn externe harde schijf, gaat ie het nummer wat in 100x betere kwaliteit op zijn computer staat via Youtube luisteren
Oh ja, johquote:Op zondag 10 januari 2010 20:41 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is geen Roteb slogan.
Roteb plaats gedichten op hun vuilniswagen, dat is heel wat anders.![]()
![]()
Tenzij je pauperatuur gaat schrijven. Zoals Kluun.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee voor het grote geld moet je geen literatuur doen nee.
Maar ook geen Biologie.
Je schrijft niet toevallig onder het pseudoniem van ene Kimon, die sjaak kom ik nu steeds tegen in plaats van ons aller Aafjequote:Op zondag 10 januari 2010 20:42 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Literatuurwetenschap. Ik wil romans schrijven. Ik had al een uitgever gevonden vorig jaar, maar ik had nog geen zin om aan een roman te beginnen.Verder columns. Ik heb al enkele keren gepubliceerd in het NRC, maar dat was onder een pseudoniem.
Ik schrijf overigens ook rapporten en plannen voor m'n werk. Kwaliteitsmedewerker.Kutwerk, maar het verdient goed.
Allebei.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:37 schreef Ayca het volgende:
[..]
Hmm ok, en theater bedoel je dat als acteur of het schrijven van theater? Als rond kan komen is het prima toch(ok, ik geef toe voor mij zou dat niet prima zijn
) Dat kan ook natuurlijk..
We hebben een gquote:Op zondag 10 januari 2010 20:37 schreef Ayca het volgende:
[..]
Hmm ok, en theater bedoel je dat als acteur of het schrijven van theater? Als rond kan komen is het prima toch(ok, ik geef toe voor mij zou dat niet prima zijn
) Dat kan ook natuurlijk..
Komt nog wel.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:42 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Oh ja, joh? Ik heb ze trouwens nog nooit opgemerkt, maar ik bestudeer rotebwagens dan ook niet tot in de kleinste details
.
Ik had net al besloten om straks een serie te gaan kijken, lieverd. Thanks, anyway.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:41 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Eten kun je nog een keer doen.
Een boek lezen voor het slapen gaan.
Opdrukken kan ook nog een keer, is lekker.
Gewichtheffen: schaf snel gewichten aan! Zelfs ik gebruik ze, als meisje. Komt volgens mij verkeerd over, maar is lekker om m’n energie kwijt te raken.
Naar buiten is leuk, ommetje maken.
Bij je ouders zitten, is ook leuk.
Ramen lappen is echt leuk.
Buiten spelen is ook leuk..
Hoe kun je geen vriend(in) bellen? Heb je geen telefoon of geen vriend(in)?
Geen dank.
Ja of als je de Nobelprijs wint.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:43 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Tenzij je pauperatuur gaat schrijven. Zoals Kluun.
ABC is niet te overtreffen!quote:Op zondag 10 januari 2010 20:44 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je schrijft niet toevallig onder het pseudoniem van ene Kimon, die sjaak kom ik nu steeds tegen in plaats van ons aller Aafje.
Dagelijks? Doe ook thuis, dan kan het altijd.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:47 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Ik had net al besloten om straks een serie te gaan kijken, lieverd. Thanks, anyway.
Gewichtheffen doe ik in de sportschool.
Mijn telefoon is kaduuk. Morgen krijg ik een nieuwe, een Blackberry.
quote:Op zondag 10 januari 2010 20:46 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
We hebben een g
We hebben een o
We hebben een l
We hebben een d
We hebben een d
We hebben een i
We hebben een g
We hebben een g
We hebben een e
We hebben een r
Ik ga voor de Nobel.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:47 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja of als je de Nobelprijs wint.
Maar goed Kluun heeft ook redelijk wat moeten doormaken, voor hij er geld aan kon verdienen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |