Ach, doe niet zo kinderachtig man. Als je echt verliefd bent, wil je toch niets anders dan die persoon? Ik snap TS in kwestie wel maar ik heb er jammer genoeg geen ervaring mee. Dermate toch een tvp.quote:
Ik ben net 17...quote:Op zondag 10 januari 2010 15:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je krijgt geen stufi of zo? geen ov?
Mijn ouders zullen er op tegen zijn, ik heb namelijk zeer streng katholieke ouders.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:06 schreef Desunoto het volgende:
Kan je niets regelen van dat je bijvoorbeeld om het weekend een heel weekend bij haar bent en dan zij een heel weekend bij jou of zoiets?
Ah Jezus dat is mooi klote.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:07 schreef SietzeFranckel het volgende:
[..]
Mijn ouders zullen er op tegen zijn, ik heb namelijk zeer streng katholieke ouders.
Hoe dan? Krijg je toch alleen met een abbo van de NS die 40% korting?quote:Op zondag 10 januari 2010 15:09 schreef keepwalking het volgende:
Neem zo'n kortingskaart, scheel alweer 40%.
Oeh streng katholiek.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:07 schreef SietzeFranckel het volgende:
[..]
Ik ben net 17...
[..]
Mijn ouders zullen er op tegen zijn, ik heb namelijk zeer streng katholieke ouders.
Ja, dat bestaat. En ze is gewoon Nederlands hoor.... hoezo?quote:Op zondag 10 januari 2010 15:10 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Oeh streng katholiek.
Bestaat dat in Den Haag ja ?
En van welke ethisch afkomt is zij ?
En wat heeft Katholiek zijn met trein reizen te maken?
Dan snap ik niet waarom je niet met de trein mag omdat je ouders streng katholiek zijnquote:Op zondag 10 januari 2010 15:12 schreef SietzeFranckel het volgende:
[..]
Ja, dat bestaat. En ze is gewoon Nederlands hoor.... hoezo?
Neen, het gaat over dat ze bij mij mag logeren en andersom. Katholieken zijn erg gehecht aan de maagdelijkheid van hun zoon/dochter.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:14 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Dan snap ik niet waarom je niet met de trein mag omdat je ouders streng katholiek zijn![]()
Sowieso als jij dat niet bent en al 17 bent. Recht van eigen mening ?
Vrijheid van geloof overtuiging ? Bah wat zitten pubers onder de plak bij paps en mams tegenwoordig zeg.
Dat was in mijn tijd (zo 5 jaar geleden)
Wel anders
Ja je gaat hem niet gratis krijgen natuurlijk. Maar als je regelmatig op en neer reist heb je die 55 euro voor een voordeelurenabonnement er zo uit.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:10 schreef SietzeFranckel het volgende:
[..]
Hoe dan? Krijg je toch alleen met een abbo van de NS die 40% korting?
Maar als jij als Zoon/Dochter aangeeft dat je niet Katholiek bent.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:15 schreef SietzeFranckel het volgende:
[..]
Neen, het gaat over dat ze bij mij mag logeren en andersom. Katholieken zijn erg gehecht aan de maagdelijkheid van hun zoon/dochter.
En treinen kan ook maar dat zal mijn maandloon kosten, ik verdien alleen maar 180 euro in de maand..
Dat is ze ook. Ik houd ook echt zielsveel van haar.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:17 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Maar als jij als Zoon/Dochter aangeeft dat je niet Katholiek bent.
Maar gewoon lekker Anarchist mogen je ouders je echt niet verbieden om te slapen met dat meisje.
Desnoods schakel je hulp in .
Maar voor je zover gaat zou ik eerst wel even goed na checken of het de moeite waard is.
Dan kan je 6x per maand langs, lijkt mij zat!quote:Op zondag 10 januari 2010 15:04 schreef SietzeFranckel het volgende:
Mijn vriendin woont in Eindhoven en ik in Den Haag. Treinkaartjes kosten rond de 30 euro en ik verdien maar 180 euro in de maand en wil haar zo vaak mogelijk zien. Heeft iemand ervaring met lange afstandsrelaties?
Ik moet ook kleding en mijn telefoonkosten betalen met dat geld.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:23 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dan kan je 6x per maand langs, lijkt mij zat!
Dan kun je 6x per maand langs, zonder kleding en onaangekondigd! Als dat geen echte liefde is!quote:Op zondag 10 januari 2010 15:24 schreef SietzeFranckel het volgende:
[..]
Ik moet ook kleding en mijn telefoonkosten betalen met dat geld.
Wat een oudersquote:Op zondag 10 januari 2010 15:24 schreef SietzeFranckel het volgende:
[..]
Ik moet ook kleding en mijn telefoonkosten betalen met dat geld.
quote:Op zondag 10 januari 2010 15:17 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Maar als jij als Zoon/Dochter aangeeft dat je niet Katholiek bent.
Maar gewoon lekker Anarchist mogen je ouders je echt niet verbieden om te slapen met dat meisje.
Desnoods schakel je hulp in .
Maar voor je zover gaat zou ik eerst wel even goed na checken of het de moeite waard is.
En zij 6x per maand bij jou, dan heb je al 12x per maand!quote:Op zondag 10 januari 2010 15:23 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dan kan je 6x per maand langs, lijkt mij zat!
Dan woon je er al zowatquote:Op zondag 10 januari 2010 15:28 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
En zij 6x per maand bij jou, dan heb je al 12x per maand!
Kost 55 euro zo'n ding (per jaar dacht ik, maar DAT weet ik niet zeker) en het scheelt per keer 40% dus dat heb je er zo uit. Verder ligt het helemaal aan de relatie en jullie zelf of het standhoudt of niet. 't Is te doen maar het is wel kut.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:10 schreef SietzeFranckel het volgende:
[..]
Hoe dan? Krijg je toch alleen met een abbo van de NS die 40% korting?
Je ouders moeten gewoon niet zo moeilijk doen.quote:
Nee dat is lekkerquote:Op zondag 10 januari 2010 15:38 schreef murp het volgende:
en als jouw ouders haar ouders bellen en als die ouders verzekeren dat jij op de logeerkamer komt te slapen?
Volgens mij per jaar ja. Maar ts wil niet echt luisteren naar deze oplossing.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:33 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Kost 55 euro zo'n ding (per jaar dacht ik, maar DAT weet ik niet zeker) en het scheelt per keer 40% dus dat heb je er zo uit. Verder ligt het helemaal aan de relatie en jullie zelf of het standhoudt of niet. 't Is te doen maar het is wel kut.
als het zo is, dan is het nou eenmaal zoquote:Op zondag 10 januari 2010 15:40 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Nee dat is lekker![]()
Dat dit kan in Nederland ouders die door eigen geloofsovertuiging het liefdes leven van een puber verpesten.
Vind het een beetje old fashioned allemaal.
Terwijl onderzoeken hebben aangewezen dat juist de kinderen uit strenge katholieke gezinnen vaak totaal ontsporen wanneer ze wel eindelijk bevrijd zijn. Maar met die feiten wat doen ho maar.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:40 schreef murp het volgende:
[..]
als het zo is, dan is het nou eenmaal zo
Dat gaat ook zo lekker op je 17e.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:35 schreef Ixnay het volgende:
- Koop een auto (diesel)
- Zorg dat je een OV kaart hebt
- Zorg dat je met je vriendin gaat samenwonen
- Veel meer opties.....
Wat is nuquote:Op zondag 10 januari 2010 17:05 schreef Tahiti het volgende:
[ afbeelding ]
Luie donders ook tegenwoordig
Goeie tips, al zou ik mezelf op gaan eten bij 1x per maand.quote:Op zondag 10 januari 2010 23:50 schreef FL_Freak het volgende:
Een paar tips.
- Zie elkaar 1 keer in de maand. Dan houd je genoeg geld over voor andere dingen.
- Webcammen/msnnen. Ik zou toch voor bellen gaan want je moet niet teveel wennen aan een msn relatie
- Ik vind dat ze ook de helft moet betalen van het kaartje. Dan kun je vlug al 2 keer op en neer!
Als je niks anders kan, dan doe je het wel hoor.quote:Op maandag 11 januari 2010 00:00 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Goeie tips, al zou ik mezelf op gaan eten bij 1x per maand.
Een retourtje is rond de 30 euro...Ik moet nog beginnen met werken as zaterdag en gezien de contract ga ik 180 per maand verdienen als de elke week een maand lang 12 uur per week werk. En ik krijg iedere eerste vrijdag van de maand uitbetaald.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:48 schreef Lotteh het volgende:
[..]
Als je niks anders kan, dan doe je het wel hoor.
En een retourtje is 20 euro, je kan toch wel 40 euro per maand aan je vriendin uitgeven om er 2 keer langs te gaan?
Gewoon zo snel mogelijk een kortingskaart nemen. En krijg je geen zakgeld/kleedgeld wat je kan gebruiken om de tijd tot je je eerste loon krijgt te overbruggen? Ik heb ook meer dan een jaar zonder OV-kaart toch wel 1 keer per maand naar mijn vriend geweest, en verder ook geen inkomen. Gewoon zuinig doen met wat je krijgt, en dan moet het wel lukken toch?quote:Op maandag 11 januari 2010 11:53 schreef SietzeFranckel het volgende:
[..]
Een retourtje is rond de 30 euro...Ik moet nog beginnen met werken as zaterdag en gezien de contract ga ik 180 per maand verdienen als de elke week een maand lang 12 uur per week werk. En ik krijg iedere eerste vrijdag van de maand uitbetaald.
Lange afstandsrelaties werken niet als je elkaar bijna nooit in het echt ziet.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:04 schreef SietzeFranckel het volgende:
Mijn vriendin woont in Eindhoven en ik in Den Haag. Treinkaartjes kosten rond de 30 euro en ik verdien maar 180 euro in de maand en wil haar zo vaak mogelijk zien. Heeft iemand ervaring met lange afstandsrelaties?
Dat dus.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:55 schreef DjimmyR het volgende:
Ik hoor jou alleen maar over haar, maar heeft zij er ook wel iets voor over, komt ze zelf ook wel naar jou..
Venlo - Den Haag is 40 euro voor een retourtje. Met de auto ben ik net zoveel kwijt.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:50 schreef Armoed het volgende:
Mijn laatste vriendin woonde meer dan anderhalf uur van me vandaan. De trein (enkeltje, bleef daar slapen) was iets van 11 euro dus ik heb geen idee hoe je bij die bedragen komt (Breda - Utrecht Centraal).
Toen ontdekte ik de bus, en dat is 6 euro heen en weer zonder overstapgezeik.
Dat ben ik zeker met je eens. Alleen in hoeverre heeft zoiets een echte toekomst. Op een gegeven moment zullen er keuzes gemaakt moeten worden. Al helemaal als jullie samen zouden gaan wonen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:13 schreef _Loki het volgende:
Ik doe m'n verhaal wel weer even.
Mijn vriend woont zo'n 3 uur reizen met het OV van me vandaan, en we hebben nu al bijna 13 maanden met elkaar. Als je het echt graag wilt en als je veel van elkaar houdt, dan lukt het echt wel.Kort verhaal, maar heb het al vaak verteld.
Ahh respect dat je het zo lang volhoud. Ik zou het niet kunnen. Maar mochten jullie samen gaan wonen dan moet 1 van de 2 toch zijn eigen stekkie verlaten.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:28 schreef _Loki het volgende:
^ Daar zijn we ook al lang uit, ik studeer en hij is bijna klaar met MBO, dus gaat waarschijnlijk een duale HBO-opleiding in de buurt zoeken.Het scheelt ook dat we allebei weekend-ov hebben dus we kunnen in het weekend gratis reizen. In het begin zagen we elkaar iedere 3-4 weken, en dat kostte wel wat. Gelukkig was dat maar een paar maandjes.
Of beide.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:36 schreef Timmetjuhs het volgende:
[..]
Ahh respect dat je het zo lang volhoud. Ik zou het niet kunnen. Maar mochten jullie samen gaan wonen dan moet 1 van de 2 toch zijn eigen stekkie verlaten.
Ja ok ergens heb je wel gelijk. Ookal ben ik meer het type dat er van houdt om even snel op en neer te kunnen mocht ik er zin in hebben.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:25 schreef _Loki het volgende:
Ik woon nu bijna een half jaar op kamers, dus ik ben het gewend. Hij is het al een hele tijd van plan dus dat is ook geen probleem denk ikMaar we zien wel hoe het loopt. Dat hebben we altijd al gedaan.
Best lekker hoor, zo'n nuchtere relatie zonder verplichtingen ^^
Jou moet ik hebben! hoe heb je dat aangepakt? woon je ergens op de helft? is de een naar de ander gegaan?quote:Op zondag 10 januari 2010 15:16 schreef powerflux het volgende:
veel ervaring mee.. 5 jaar geleden mee begonnen (200KM tussen elkaar) en nu wonen we al meer dan een jaar samen.
gewoon in de weekenden gaan, om en om naar elkaar toe en hou je weekenden vrij. zorg niet dat je ineens met je vrienden weg gaat terwijl je al had afgesproken. kortom: goed onderhouden die relatie
geen idee hoe oud je ben, maar mij zou het geen kud interesseren waar ik ging wonen, in the end werk je toch fulltime, ben je alleen savonds thuis en wil je je weekend rustig doorbrengen. Of je homies nou om de hoek wonen of 3 uur van je rijden, plannen dan maarquote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:25 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Jou moet ik hebben! hoe heb je dat aangepakt? woon je ergens op de helft? is de een naar de ander gegaan?
mijn vriendin woont ook een km of 225 hiervandaan en das al meer dan een jaar zo, maar toch heb ik zo af en toe mn twijfels.. geen idee hoe dat moet in de toekomstsamenwonen wil ik wel en zij ook, maar hoe en waar? hier in breda ken ik veel mensen, en in bijvoorbeeld zwolle helemaal niemand.. wat is het belangrijkste voor me? voorlopig zit ik nog verbonden aan school hier voor iets van anderhalf jaar
Das ook een mooie ja, heb ook iemand gekend wiens vriendin in Noorwegen woondequote:Op maandag 25 januari 2010 14:00 schreef igor-smirnoff het volgende:
lol ik heb een vriendin in Tsjechiëen woon zelf in leiden
quote:Op maandag 25 januari 2010 22:35 schreef Rossonerri het volgende:
TS ik heb zelfde probleem![]()
ik heb van de zomer een meisje via PP2g ontmoet een schat van een meid 2 maande geleden heb ik haar voor het eerst gezien en het was meteen raak op eerste dateen sindsdien hebben we wat samen.
Ik zelf woon in Rotterdam, zij woont in Bemmel(buurt van Nijmegen)dat is dus vanuit Rotterdam na 1uur overstappen in Utrecht en 15 min wachten en dan komt trein naar Nijmegen en ben ik daar pas weer over een uur(dus totaal ong. 2uur lang reizen, en aangezien zij school heeft kunnen we meestal alleen in weekenden afspreken en zelfs dat is beperkt omdat ik vaak op zaterdag moet werken![]()
en om om zoveel tijd samen te brengen moet ik rond 7uur op om eerst op me gemak wakker te worden en op tijd trein te halen(8uur 's ochtends) en s avonds tsjah half 6 kan ik weer 2 uur lang uit het raam gaan kijken en genieten van het natuur dat zo snel voorbij flitst![]()
ik ben zeker per dag aan vervoer 35; euro kwijt(ben gestopt met schooldus ov kan ik vergeten) ,+20 om iets leuks te doen samen, ok ik heb een baantje maar ik hou echt heel weinig voor mezelf over omdat ik zo vaak mogelijk haar wil zien dat heb ik er ook voor over want bij haar voel ik me toch op me gemak.
(en dit allemaal zonder dat haar ouders er iets van weten)
Mijn Tip voor TS.
Probeer een week van tevoren al af te spreken en houd wat geld opzij voor de onkosten je kan moeilijk haar zien en niks ervoor willen dokken, tenzij je voelt dat het misschien niet wat gaat worden dan kan ej het zo snel mogelijk stop zetten want het kost je allen maar geld en moeite voor niks.
Su6
Ze is bang dat haar ouders het gaan verbieden om mij langer te zien, ik vindt het ook vaag maar jaquote:Op maandag 25 januari 2010 23:37 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Waarom weten haar ouders er niets van??
Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is hoor om in het begin zoiets te vertellen maar na 2 maanden wordt het toch eens hoog tijd lijkt me
quote:Op maandag 25 januari 2010 23:43 schreef Rossonerri het volgende:
[..]
Ze is bang dat haar ouders het gaan verbieden om mij langer te zien, ik vindt het ook vaag maar ja![]()
Ik weet wel dat ze binnen 1 week ofzo erover zal beginnen en dan zal het wel duidelijk zijn, mijn grootste angst is dus als ze het gaan verbieden, dan ga echt wel exploderen denk ik
Er zijn paar verschillen indd, maar volgens haar ligt het niet daar aanquote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:15 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Waarom zouden ze het verbieden?
Verschil in geloof? Groot verschil in leeftijd? Zie je eruit als een hooligan?![]()
Gewoon zsm even langsgaan bij die lui, even een middagje doorbijten, je netjes gedragen en duidelijk laten merken dat je niet alleen op haar kut uit bent (of in ieder geval doen alsof) dat vergroot je kans meestal wel
Ik ben 21 en dat is juist hetgene waar ik een beetje tegenop ziequote:Op maandag 25 januari 2010 13:49 schreef Bee-R34 het volgende:
[..]
geen idee hoe oud je ben, maar mij zou het geen kud interesseren waar ik ging wonen, in the end werk je toch fulltime, ben je alleen savonds thuis en wil je je weekend rustig doorbrengen. Of je homies nou om de hoek wonen of 3 uur van je rijden, plannen dan maar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.totaal prijs bus: ¤ 15,- reistijd bus: +/- 7 uur
totaal prijs trein: ¤ 34,- reistijd trein: +/- 1,5 uur
tjah t ligt dr aan wat je belangrijker vind...
maar je moet ook af en toe de kruidvat binnenlopen want die hebben nog best vaak zo'n actie van met zn tweeën reizen door heel Nederland voor maar 12.50 ofzo... en ik DENK dat t dan niet uitmaakt of je alleen of met 2 gaat... maarja good luck
sja, kiezen dan maar. meisje met jou in de toekomst (mits het goed gaat uiteraard), of breezersletjes alom tijdens het uitgaanquote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:04 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Ik ben 21 en dat is juist hetgene waar ik een beetje tegenop ziedan zit je daar "rustig" in het weekend... terwijl ik het liefste gewoon lekker ga stappen op zaterdagavond of wat dan ook... maargoed, dat heeft zij dus helemaal niet.. ze is al klaar met der opleiding en werkt gewoon.. terwijl ik nog in mn studententijd zit, en ik het eigenlijk jammer vind om dat nu al op te geven, terwijl dat dan waarschijnlijk wel zal gebeuren
Eens, mij is het ook 6,5 jaar gelukt met drie jaar reistijd.. op een gegeven moment was het toch echt op, en dat heeft grotendeels met de afstand te maken gehad. Onze levens groeiden te ver uit elkaar.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:37 schreef Timmetjuhs het volgende:
[..]
Dat ben ik zeker met je eens. Alleen in hoeverre heeft zoiets een echte toekomst. Op een gegeven moment zullen er keuzes gemaakt moeten worden. Al helemaal als jullie samen zouden gaan wonen.
Tsjechië? In de buurt van de Oostenrijkse grens? Even een keer carpoolen dan maar?quote:Op maandag 25 januari 2010 14:00 schreef igor-smirnoff het volgende:
lol ik heb een vriendin in Tsjechiëen woon zelf in leiden
Toch een hoop gepraat de afgelopen tijd, en zie nu in dat dat eerste eigenlijk veel en veel meer waard is! Heb nu echt wel weer zin in de toekomstquote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:54 schreef Bee-R34 het volgende:
[..]
sja, kiezen dan maar. meisje met jou in de toekomst (mits het goed gaat uiteraard), of breezersletjes alom tijdens het uitgaan
Mag ik vragen hoe jij aan één uur reizen komt tussen R'dam en Utrecht? Ik zit in Utrecht op school en als ik in R'dam ga winkelen, zit ik echt geen uur in de trein. Ik ben binnen een uur in Rotterdam vanuit mijn huis en ik woon vlakbij Eindhoven.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:35 schreef Rossonerri het volgende:
TS ik heb zelfde probleem![]()
ik heb van de zomer een meisje via PP2g ontmoet een schat van een meid 2 maande geleden heb ik haar voor het eerst gezien en het was meteen raak op eerste dateen sindsdien hebben we wat samen.
Ik zelf woon in Rotterdam, zij woont in Bemmel(buurt van Nijmegen)dat is dus vanuit Rotterdam na 1uur overstappen in Utrecht en 15 min wachten en dan komt trein naar Nijmegen en ben ik daar pas weer over een uur(dus totaal ong. 2uur lang reizen, en aangezien zij school heeft kunnen we meestal alleen in weekenden afspreken en zelfs dat is beperkt omdat ik vaak op zaterdag moet werken![]()
en om om zoveel tijd samen te brengen moet ik rond 7uur op om eerst op me gemak wakker te worden en op tijd trein te halen(8uur 's ochtends) en s avonds tsjah half 6 kan ik weer 2 uur lang uit het raam gaan kijken en genieten van het natuur dat zo snel voorbij flitst![]()
ik ben zeker per dag aan vervoer 35; euro kwijt(ben gestopt met schooldus ov kan ik vergeten) ,+20 om iets leuks te doen samen, ok ik heb een baantje maar ik hou echt heel weinig voor mezelf over omdat ik zo vaak mogelijk haar wil zien dat heb ik er ook voor over want bij haar voel ik me toch op me gemak.
(en dit allemaal zonder dat haar ouders er iets van weten)
Mijn Tip voor TS.
Probeer een week van tevoren al af te spreken en houd wat geld opzij voor de onkosten je kan moeilijk haar zien en niks ervoor willen dokken, tenzij je voelt dat het misschien niet wat gaat worden dan kan ej het zo snel mogelijk stop zetten want het kost je allen maar geld en moeite voor niks.
Su6
Dat klopt niet, het is wel 55 euro per jaar. De pas zelf is 4 jaar geldig, maar het product wat erop staat niet.quote:Op donderdag 4 februari 2010 22:32 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe jij aan één uur reizen komt tussen R'dam en Utrecht? Ik zit in Utrecht op school en als ik in R'dam ga winkelen, zit ik echt geen uur in de trein. Ik ben binnen een uur in Rotterdam vanuit mijn huis en ik woon vlakbij Eindhoven.
Ik heb zelf ook een lange afstandsrelatie en mijn ex woont ook ver weg. Het ga nu al bijna 1,5 jaar goed tussen mij en mijn vriend. Ik woon in Helmond en hij in Culemborg. Dat is ongeveer 1,5 uur reizen. Wel zitten we allebei op een HBO en hebben we een OV. Zelf zit ik in Utrecht op school, dus we spenderen veel tijd bij elkaar omdat ik daar vaak blijf slapen. Maar als ik jou was zou als ik eerste een kortingskaart aanschaffen. Dan krijg je 40% korting en die 55 euro haal je er makkelijk uit. Het is trouwens niet 55 euro per jaar, maar één keer en dan is hij 4 jaar geldig. Verder raad ik je toch aan om te praten met je ouders over dat je mag blijven slapen, want elkaar zien voor één dag is bijna niet te doen.
Oh, dan is dat nu met die chipkaart. Toen ik mijn kortingskaart kocht, was dat nog niet zo.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:59 schreef Lotteh het volgende:
[..]
Dat klopt niet, het is wel 55 euro per jaar. De pas zelf is 4 jaar geldig, maar het product wat erop staat niet.
Nee hoor, is altijd al zo.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:20 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Oh, dan is dat nu met die chipkaart. Toen ik mijn kortingskaart kocht, was dat nog niet zo.
Ik bedoel dat als ik vanuit Rotterdam instap en na 45 min ong ben ik in Utrecht en weer ong 15 min wachten op trein naar Nijmegen dat is bij elkaar al 1uur , ik pak gewoon de intercity en die wel lekker snel in Utrecht dat wel behalve met vertragingen.en naar Nijmegen zelf is 1uurquote:Op donderdag 4 februari 2010 22:32 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe jij aan één uur reizen komt tussen R'dam en Utrecht? Ik zit in Utrecht op school en als ik in R'dam ga winkelen, zit ik echt geen uur in de trein. Ik ben binnen een uur in Rotterdam vanuit mijn huis en ik woon vlakbij Eindhoven.
Ik heb zelf ook een lange afstandsrelatie en mijn ex woont ook ver weg. Het ga nu al bijna 1,5 jaar goed tussen mij en mijn vriend. Ik woon in Helmond en hij in Culemborg. Dat is ongeveer 1,5 uur reizen. Wel zitten we allebei op een HBO en hebben we een OV. Zelf zit ik in Utrecht op school, dus we spenderen veel tijd bij elkaar omdat ik daar vaak blijf slapen. Maar als ik jou was zou als ik eerste een kortingskaart aanschaffen. Dan krijg je 40% korting en die 55 euro haal je er makkelijk uit. Het is trouwens niet 55 euro per jaar, maar één keer en dan is hij 4 jaar geldig. Verder raad ik je toch aan om te praten met je ouders over dat je mag blijven slapen, want elkaar zien voor één dag is bijna niet te doen.
offtopic: voor 174 euro met 29 uur werken zou ik niet eens mn nest uit komenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:58 schreef FlyingDutchman_1987 het volgende:
ik heb een relatie gehad van 2 jaar voor mn 18e, met een meissie uit Zeeland. woon zelf heel mn leven al in Gelderland.
slordige 4 uur reizen met het OV.
zagen elkaar echter elk weekend.
1 van de 4 weekenden bij mij thuis, en 1 van de 4 weekenden bij haar thuis.
hadden allebei een na schooltijd baantje en voor in het weekend als we niet bij elkaar waren.
werkte 29 uur en had 174 euro bruto.
zij had ook zoiets
slordige 300 euro bij elkaar per maand.
hadden we genoeg geld bij elkaar om elkaar 2 weekenden per 4 weken te zien, en ook nog wat centen om niet heel de dag binnen te hoeven zitten.
met alle respect, als alles uit jou zak moet komen, ook voor haar treinkosten is 't echt een tering wijf
een relatie komt toch van 2 kanten? zeker met een low budget, ook op dat front![]()
Edit: die 40% kortingskaart heb je d'r met 4 keer reizen uit
Moet je je niet druk om maken, haar ouders maken ook weleens gekke geluiden, misschien ook wel als je er bent. Gewoon doen joh.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 @ 00:40 schreef Rossonerri het volgende:
[..]
Ik bedoel dat als ik vanuit Rotterdam instap en na 45 min ong ben ik in Utrecht en weer ong 15 min wachten op trein naar Nijmegen dat is bij elkaar al 1uur , ik pak gewoon de intercity en die wel lekker snel in Utrecht dat wel behalve met vertragingen.en naar Nijmegen zelf is 1uur![]()
Over die korting kaart ben ik wel hevig aan het nadenken ik ga denk ik morgen ofzo langs bij centraal om precieze informatie na te vragen
En sinds 3 dagen of zo weten der ouders ook van mij:P dus eigenlijk hebben we nu vrij spelem kunne we genietne van onzeen zelfs als ik daar mocht slapen zou ik dat niet durven, het idee alleen dat de ouders in zelfde huis zijn terwijl ik samen met haar in bed ligt en 'gekke ' geluiden maken...
![]()
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |