Nee, bij de Mariniers worden sowieso geen vrouwen toegelaten. Bij de Onderzeedienst ook niet en bij het KCT zijn ze welkom maar heeft nooit iemand het aangedurfd. Er was er eentje die er op stond dat ze naar het KCT wilde maar daar zag ze gauw vanaf. Als ik me niet vergis zijn er wel vrouwen met een rode baret (Luchtmobiel..) dacht ik maar of die ook in een actieve cie meedraaien weet ik niet..quote:Op zondag 10 januari 2010 14:35 schreef Knuffelzacht het volgende:
vrouwen in uniform is sowieso goed
ik zat me laatst af te vragen of er ook al vrouwen in speciale eenheden zitten
het past je welquote:Op zondag 10 januari 2010 14:40 schreef Crutch het volgende:
Da's net zoiets als dat ik ineens besluit om aerobics-lessen te gaan geven.
Undercover gayness, jwz.quote:
quote:Op zondag 10 januari 2010 14:40 schreef Crutch het volgende:
Ik weet toevallig dat KCT voor vrouwen echt niet haalbaar is. Ze hebben het uiteraard wel geprobeerd maar is gewoon te zwaar. Las laatst dat er een groep van 54 mannen er aan was begonnen en maar 33 hadden het ervan gehaald. Moet je nagaan.quote:Op zondag 10 januari 2010 14:38 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee, bij de Mariniers worden sowieso geen vrouwen toegelaten. Bij de Onderzeedienst ook niet en bij het KCT zijn ze welkom maar heeft nooit iemand het aangedurfd. Er was er eentje die er op stond dat ze naar het KCT wilde maar daar zag ze gauw vanaf. Als ik me niet vergis zijn er wel vrouwen met een rode baret (Luchtmobiel..) dacht ik maar of die ook in een actieve cie meedraaien weet ik niet..
Waarom niet? Er zijn genoeg mannen die het wel doen. Dat jij misschien het juiste type er niet voor ben, kan ik enigzins dan wel weer begrijpen...quote:Op zondag 10 januari 2010 14:40 schreef Crutch het volgende:
Valt opzich wel mee toch. Het verloop bij de luchtmacht is groter.quote:Op zondag 10 januari 2010 14:44 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ik weet toevallig dat KCT voor vrouwen echt niet haalbaar is. Ze hebben het uiteraard wel geprobeerd maar is gewoon te zwaar. Las laatst dat er een groep van 54 mannen er aan was begonnen en maar 33 hadden het ervan gehaald. Moet je nagaan.
Ow, dat zou kunnen. Ik weet niet hoe zwaar die opleiding is.quote:Op zondag 10 januari 2010 14:48 schreef boyv het volgende:
[..]
Valt opzich wel mee toch. Het verloop bij de luchtmacht is groter.
Ze kunnen de wezen verzorgen die het leger maaktquote:Op zondag 10 januari 2010 14:54 schreef Deathwings het volgende:
Niks mis mee, ik vind het prima werken.
Het is inderdaad zo dat een infanterie groep die alleen uit mannen bestaat in een gevecht beter presteerd dan een groep die zegmaar voor de helft uit vrouwen bestaan (niet dat we die op het moment hebben)
Maar tegenwoordig doet de landmacht veel meer dan conventionele gevechten voeren, denk aan hearts and minds, contact leggen met de bevolking, mensen helpen enzovoorts. En daarbij hebben vrouwen zeker een hoop toegevoegde waarde.
In princiepe mag een vrouw overal soliciteren, ook naar functie bij de marns, kct en onderzeeboten. Discriminatie is verboden in Nederlandquote:Op zondag 10 januari 2010 14:38 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee, bij de Mariniers worden sowieso geen vrouwen toegelaten. Bij de Onderzeedienst ook niet en bij het KCT zijn ze welkom maar heeft nooit iemand het aangedurfd. Er was er eentje die er op stond dat ze naar het KCT wilde maar daar zag ze gauw vanaf. Als ik me niet vergis zijn er wel vrouwen met een rode baret (Luchtmobiel..) dacht ik maar of die ook in een actieve cie meedraaien weet ik niet..
Vrouwen die zich naar boven "neuken" gebeurd denk ik niet alleen bij defensie.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:23 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
In princiepe mag een vrouw overal soliciteren, ook naar functie bij de marns, kct en onderzeeboten. Discriminatie is verboden in NederlandDat er geen vrouwen bij die onderdelen dienen is weer een heel andere discussie, maar het mag wel.
Voor wat betrefd vrouwen bij defensie, ik heb er geen problemen mee. Mits ze net als elke andere collega hun werk doen en niet verwachten meer rechten te hebben als mannen. En dan doel ik voornamenlijk op douchen tijdens oefening etc.
Ik heb alleen wel een hekel aan de wijven die zich omhoog proberen te neuken. Bij een bepaalde cie binnen ons bataljon loopt ook zo'n dame rond. Mevrouw blinkt nergens in uit en werkt bij de ciestaf. Toch wint deze mevrouw de ene na de andere cie's danwel bataljonsprijs. Dan ga je toch gekke dingen denken....
Ze zouden willen dat het slaginspercentage zo hoog zou zijn. Ik geloof dat er de laatste keer zo'n rond de 100 man begonnen zijn. Die 54 man zijn begonnen aan de ECO, de eigenlijke commando-opleiding. In de vooropleiding zijn er al zo'n 40 afgevallen.quote:Op zondag 10 januari 2010 14:44 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ik weet toevallig dat KCT voor vrouwen echt niet haalbaar is. Ze hebben het uiteraard wel geprobeerd maar is gewoon te zwaar. Las laatst dat er een groep van 54 mannen er aan was begonnen en maar 33 hadden het ervan gehaald. Moet je nagaan.
Het Korps Mariniers is niet toegankelijk voor vrouwen..quote:Op zondag 10 januari 2010 15:23 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
In princiepe mag een vrouw overal soliciteren, ook naar functie bij de marns, kct en onderzeeboten. Discriminatie is verboden in NederlandDat er geen vrouwen bij die onderdelen dienen is weer een heel andere discussie, maar het mag wel.
Voor wat betrefd vrouwen bij defensie, ik heb er geen problemen mee. Mits ze net als elke andere collega hun werk doen en niet verwachten meer rechten te hebben als mannen. En dan doel ik voornamenlijk op douchen tijdens oefening etc.
Ik heb alleen wel een hekel aan de wijven die zich omhoog proberen te neuken. Bij een bepaalde cie binnen ons bataljon loopt ook zo'n dame rond. Mevrouw blinkt nergens in uit en werkt bij de ciestaf. Toch wint deze mevrouw de ene na de andere cie's danwel bataljonsprijs. Dan ga je toch gekke dingen denken....
Bronquote:Je hebt de Nederlandse nationaliteit.
Als marinier ben je minimaal 1,65 m lang. Maximale lengte is 2,00 m.
Gewicht minimaal 65 kg (dit is het gewicht waarbij je de fysieke test kunt halen). Maximaal gewicht: je lengte in centimeters - 100 + 5% van het totaal.
Je moet minstens 17 jaar en 6 maanden oud zijn op de dag dat je aan je opleiding begint en je mag niet ouder zijn dan 27 jaar. Dit in verband met je dienverplichting.
Voor de verkorte opleidingen tot Officier der Mariniers moet je minstens 19 jaar en 6 maanden zijn.
Daarnaast moet je voldoen aan de medische en psychologische eisen van de Koninklijke Marine.
Minimaal een diploma VMBO Basisberoepsgericht of een vergelijkbaar diploma.
Het Korps Mariniers is alleen toegankelijk voor mannen.
nee, dat mogen ze niet.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:23 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
douchen tijdens oefeningen?quote:Voor wat betrefd vrouwen bij defensie, ik heb er geen problemen mee. Mits ze net als elke andere collega hun werk doen en niet verwachten meer rechten te hebben als mannen. En dan doel ik voornamenlijk op douchen tijdens oefening etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |