abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76632949
FOK!kers,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie vinden van vrouwen in het leger?
Er was eens....
pi_76633062
Ligt eraan welke taken ze doen
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_76633149
koken uiteraard
  zondag 10 januari 2010 @ 14:35:24 #4
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_76633167
vrouwen in uniform is sowieso goed

ik zat me laatst af te vragen of er ook al vrouwen in speciale eenheden zitten
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  zondag 10 januari 2010 @ 14:38:14 #5
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_76633278
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:35 schreef Knuffelzacht het volgende:
vrouwen in uniform is sowieso goed

ik zat me laatst af te vragen of er ook al vrouwen in speciale eenheden zitten
Nee, bij de Mariniers worden sowieso geen vrouwen toegelaten. Bij de Onderzeedienst ook niet en bij het KCT zijn ze welkom maar heeft nooit iemand het aangedurfd. Er was er eentje die er op stond dat ze naar het KCT wilde maar daar zag ze gauw vanaf. Als ik me niet vergis zijn er wel vrouwen met een rode baret (Luchtmobiel..) dacht ik maar of die ook in een actieve cie meedraaien weet ik niet..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 10 januari 2010 @ 14:40:09 #6
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_76633373
Da's net zoiets als dat ik ineens besluit om aerobics-lessen te gaan geven.
Je moeder is een hamster
pi_76633476
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:40 schreef Crutch het volgende:
het past je wel
  zondag 10 januari 2010 @ 14:44:11 #8
118585 Crutch
pi_76633559
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:42 schreef boyv het volgende:

[..]

het past je wel
Undercover gayness, jwz.
Eerst een beetje doen alsof en daarna al die wijven kapotneuken.
Je moeder is een hamster
pi_76633563
quote:

Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
  zondag 10 januari 2010 @ 14:44:33 #10
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_76633578
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:38 schreef fathank het volgende:

[..]

Nee, bij de Mariniers worden sowieso geen vrouwen toegelaten. Bij de Onderzeedienst ook niet en bij het KCT zijn ze welkom maar heeft nooit iemand het aangedurfd. Er was er eentje die er op stond dat ze naar het KCT wilde maar daar zag ze gauw vanaf. Als ik me niet vergis zijn er wel vrouwen met een rode baret (Luchtmobiel..) dacht ik maar of die ook in een actieve cie meedraaien weet ik niet..
Ik weet toevallig dat KCT voor vrouwen echt niet haalbaar is. Ze hebben het uiteraard wel geprobeerd maar is gewoon te zwaar. Las laatst dat er een groep van 54 mannen er aan was begonnen en maar 33 hadden het ervan gehaald. Moet je nagaan.
Er was eens....
  zondag 10 januari 2010 @ 14:45:43 #11
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_76633630
quote:

Waarom niet? Er zijn genoeg mannen die het wel doen. Dat jij misschien het juiste type er niet voor ben, kan ik enigzins dan wel weer begrijpen...
Er was eens....
pi_76633750
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:44 schreef Maitje het volgende:

[..]

Ik weet toevallig dat KCT voor vrouwen echt niet haalbaar is. Ze hebben het uiteraard wel geprobeerd maar is gewoon te zwaar. Las laatst dat er een groep van 54 mannen er aan was begonnen en maar 33 hadden het ervan gehaald. Moet je nagaan.
Valt opzich wel mee toch. Het verloop bij de luchtmacht is groter.
  zondag 10 januari 2010 @ 14:54:08 #13
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_76634063
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:48 schreef boyv het volgende:

[..]

Valt opzich wel mee toch. Het verloop bij de luchtmacht is groter.
Ow, dat zou kunnen. Ik weet niet hoe zwaar die opleiding is.
Er was eens....
  zondag 10 januari 2010 @ 14:54:43 #14
269091 Deathwings
No such thing as overkill
pi_76634094
Niks mis mee, ik vind het prima werken.
Het is inderdaad zo dat een infanterie groep die alleen uit mannen bestaat in een gevecht beter presteerd dan een groep die zegmaar voor de helft uit vrouwen bestaan (niet dat we die op het moment hebben)
Maar tegenwoordig doet de landmacht veel meer dan conventionele gevechten voeren, denk aan hearts and minds, contact leggen met de bevolking, mensen helpen enzovoorts. En daarbij hebben vrouwen zeker een hoop toegevoegde waarde.
pi_76634164
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:54 schreef Deathwings het volgende:
Niks mis mee, ik vind het prima werken.
Het is inderdaad zo dat een infanterie groep die alleen uit mannen bestaat in een gevecht beter presteerd dan een groep die zegmaar voor de helft uit vrouwen bestaan (niet dat we die op het moment hebben)
Maar tegenwoordig doet de landmacht veel meer dan conventionele gevechten voeren, denk aan hearts and minds, contact leggen met de bevolking, mensen helpen enzovoorts. En daarbij hebben vrouwen zeker een hoop toegevoegde waarde.
Ze kunnen de wezen verzorgen die het leger maakt
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 15:00:46 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_76634371
zolang de eisen voor vrouwen niet omlaag gaan vind ik het wel best

eigenlijk zouden ze gewoon een YPR vol moeten laden met dames en die een paar maanden al kakelend over de radio met de taliban laten vechten en vlak voor ze weggaan er een heel issue van maken

kijk waha de taliban word in de pan gehakt door een stel wijven!!!

en als ze het niet aankunnen praten we er gewoon niet over
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_76635641
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:38 schreef fathank het volgende:

[..]

In princiepe mag een vrouw overal soliciteren, ook naar functie bij de marns, kct en onderzeeboten. Discriminatie is verboden in Nederland Dat er geen vrouwen bij die onderdelen dienen is weer een heel andere discussie, maar het mag wel.

Voor wat betrefd vrouwen bij defensie, ik heb er geen problemen mee. Mits ze net als elke andere collega hun werk doen en niet verwachten meer rechten te hebben als mannen. En dan doel ik voornamenlijk op douchen tijdens oefening etc.
Ik heb alleen wel een hekel aan de wijven die zich omhoog proberen te neuken. Bij een bepaalde cie binnen ons bataljon loopt ook zo'n dame rond. Mevrouw blinkt nergens in uit en werkt bij de ciestaf. Toch wint deze mevrouw de ene na de andere cie's danwel bataljonsprijs. Dan ga je toch gekke dingen denken....
  zondag 10 januari 2010 @ 15:28:32 #18
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_76635891
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:23 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

In princiepe mag een vrouw overal soliciteren, ook naar functie bij de marns, kct en onderzeeboten. Discriminatie is verboden in Nederland Dat er geen vrouwen bij die onderdelen dienen is weer een heel andere discussie, maar het mag wel.

Voor wat betrefd vrouwen bij defensie, ik heb er geen problemen mee. Mits ze net als elke andere collega hun werk doen en niet verwachten meer rechten te hebben als mannen. En dan doel ik voornamenlijk op douchen tijdens oefening etc.
Ik heb alleen wel een hekel aan de wijven die zich omhoog proberen te neuken. Bij een bepaalde cie binnen ons bataljon loopt ook zo'n dame rond. Mevrouw blinkt nergens in uit en werkt bij de ciestaf. Toch wint deze mevrouw de ene na de andere cie's danwel bataljonsprijs. Dan ga je toch gekke dingen denken....
Vrouwen die zich naar boven "neuken" gebeurd denk ik niet alleen bij defensie.

Anyway, ik neem aan dat bij een oefening een vrouw toch wel gescheiden van de mannen kan douchen.
Er was eens....
  zondag 10 januari 2010 @ 15:34:14 #19
157922 fathank
pi_76636183
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:44 schreef Maitje het volgende:

[..]

Ze zouden willen dat het slaginspercentage zo hoog zou zijn. Ik geloof dat er de laatste keer zo'n rond de 100 man begonnen zijn. Die 54 man zijn begonnen aan de ECO, de eigenlijke commando-opleiding. In de vooropleiding zijn er al zo'n 40 afgevallen.
  zondag 10 januari 2010 @ 15:39:45 #20
157922 fathank
pi_76636451
quote:

[..]

Het Korps Mariniers is niet toegankelijk voor vrouwen..

Eisen voor het Korps Mariniers
quote:
Je hebt de Nederlandse nationaliteit.
Als marinier ben je minimaal 1,65 m lang. Maximale lengte is 2,00 m.
Gewicht minimaal 65 kg (dit is het gewicht waarbij je de fysieke test kunt halen). Maximaal gewicht: je lengte in centimeters - 100 + 5% van het totaal.
Je moet minstens 17 jaar en 6 maanden oud zijn op de dag dat je aan je opleiding begint en je mag niet ouder zijn dan 27 jaar. Dit in verband met je dienverplichting.
Voor de verkorte opleidingen tot Officier der Mariniers moet je minstens 19 jaar en 6 maanden zijn.
Daarnaast moet je voldoen aan de medische en psychologische eisen van de Koninklijke Marine.
Minimaal een diploma VMBO Basisberoepsgericht of een vergelijkbaar diploma.
Het Korps Mariniers is alleen toegankelijk voor mannen.
Bron
  zondag 10 januari 2010 @ 16:07:11 #21
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_76637614
quote:

[..]

nee, dat mogen ze niet.
De onderzeedienst en het korps zijn de enige twee onderdelen waar vrouwen niet toegelaten worden. Ist verboten!
Discriminatie gelul, hetzelfde als dat je voor de mariniers minimaal 1.65m en 65 kg moet zijn, of dat je voor tanks niet langer mag zijn dan 1.80m (?). Wilt dat zeggen dat iemand die 1.85m niet capabel is om een tank te besturen? Nee, maar uit praktische redenen hebben ze ergens een grens gesteld. en voor het ene onderdeel betekend het een hogere vooropleiding, voor het andere een lichaamslengte binnen hun marges, en maar voor 2 onderdelen dat je man bent. Dus wat mij betreft is de emancipatie al meer dan geslaagd.
quote:
douchen tijdens oefeningen?

en aparte behandelingen zijn sowieso taboe. Iedereen is gelijk. Het is geen schoolreisje waar je mee bezig bent, je bent verdomme een militair. Als jij een vrouw bent zal mij dat een worst wezen, als je je werk maar goed doet. Als jij als man een rukker bent dan krijg je dat zeker te horen, en onder het motto van gelijke behandeling zal ik jou als vrouw dan ook helemaal afbranden.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zondag 10 januari 2010 @ 16:11:51 #22
118585 Crutch
pi_76637820
edit: bedankt voor je bijdrage

[ Bericht 79% gewijzigd door Bob-B op 10-01-2010 16:32:11 ]
Je moeder is een hamster
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 16:14:54 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_76637962
lekker belangrijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 10 januari 2010 @ 16:16:26 #24
118585 Crutch
pi_76638021
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:14 schreef sp3c het volgende:
lekker belangrijk
Nee, niet echt.
Je moeder is een hamster
  zondag 10 januari 2010 @ 16:17:45 #25
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_76638070
Ik vind het best kut dat vrouwen zwanger worden en tegelijkertijd een operationele stoel bezet houden terwijl ze 4 jaar niet uitzendbaar zijn.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')