Ik ben het met je eens dat dat new-age gedoe aan het doorslaan is.quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is het hem dus, er is niets mis met een tikje (beuk was overdreven natuurlijk) maar door al dat new-age gewauwel is dat opeens een soort taboe, alsof koters heilig zijn..
Slaan moet natuurlijk een soort laatste redmiddel zijn, maar zeker niet iets dat gemeen is of als kindermishandeling moet worden opgevoed. De klap hoeft niet eens echt pijn te doen, de dreiging is voldoende om bij het volgende vergrijp alleen maar te doen alsof.
Ouders van tegenwoordig zijn echt zo verschrikkelijk soft en dat zie je overal terug in het openbare leven.
Dat zou je dan ook kunnen uitleggen als bang zijn. Bang voor de blik en de reactie van moeders.quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
knip
Nu hoef ik ze maar boos aan te kijken en ze is weet dat ze moet stoppen.
Is hier niet veel anders, maar negatieve aandacht is zeker iets wat kinderen vragen ja.,quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:30 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
alsof een kind staat te springen om negatieve aandacht
daarbij wist ik dat als ik ging huilen ik een tik kon krijgen zodat ik een echte rede had om te huilen. ik wist dus wel beter en hield mijn smoel dicht als mijn ouders dat wilden.
huilen mocht ik doen als het echt nodig was: bij pijn na een valpartij en dergelijke. niet dat zeurderige gejank om niets omdat het kind zijn zin niet krijgt.
hoevaak ik wel niet zie dat de moeder uiteindelijk inbindt en het kind zijn zin geeft, precedent is geboren en het kind zal het de volgende keer weer doen. ik hoefde niet te zeuren want dan kreeg ik helemaal niet meer wat ik wilde
en dat is heel normaal in een opvoedingquote:Op woensdag 21 juli 2010 14:32 schreef Casos het volgende:
[..]
Dat zou je dan ook kunnen uitleggen als bang zijn. Bang voor de blik en de reactie van moeders.
Ben je een meisje dan?quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:30 schreef Dibble het volgende:
Of van die kinderen die wanneer ze mij zien zo gaan wijzen; kijk mammie een jongennnn!
Kapotschoppen.
Dat kan inderdaad, ik zie het eerder bang zijn voor de consequenties die er aan vast zitten, dus in de hoek staan of wat voor vergelijkbare straf er dan ook aan vast zit..quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:32 schreef Casos het volgende:
[..]
Dat zou je dan ook kunnen uitleggen als bang zijn. Bang voor de blik en de reactie van moeders.
nee ze gaat zitten donderen omdat ze positieve aandacht van je wil krijgen, geen negatieve aandacht. ze wil aandacht van mama en niet een tik of ander soort straf.quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Is hier niet veel anders, maar negatieve aandacht is zeker iets wat kinderen vragen ja.,
Als ik in gesprek ben bv of met het huishouden bezig en ze vragen aandacht en ik heb even geen tijd gaat ze over op negatief aandacht vragen, dan gaat ze dus zitten donderen om aandacht.
Als ik haar dan die negatieve aandacht geef heeft ze haar zin, in plaats daarvan zet ik haar in de hoek, dan wordt ze genegeerd en dat heeft veel neer effect op haar.
Ze moet gewoon ook leren dat ik niet 24/7 tijd voor haar heb maar dat ze zichzelf ook moet kunnen vermaken.
Dibble kan niet met dreumessen en kleine peutertjes omgaanquote:
het verschilt ook per kind: mij had je er vroeger echt niet mee als ik in een hoek zou moeten staan of alleen op mijn kamer zou moeten zitten. die tik vond ik vele malen ergerquote:Op woensdag 21 juli 2010 14:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad, ik zie het eerder bang zijn voor de consequenties die er aan vast zitten, dus in de hoek staan of wat voor vergelijkbare straf er dan ook aan vast zit..
maar wel zeker een of andere mp3 speler/ipod/iphone/whatever op je kop zetten met het volume helemaal voluit?quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:35 schreef MargrietjeO het volgende:
Ik irriteer me soms ook echt dood aan kinderen, maar besef snel wel dat ik eigenlijk de ouders boos aan moet kijken want die moeten hun kinderen goed opvoeden.
In 1 van mijn studieboeken heb ik een hele hoop gehad over opvoedtrucjes bij kinderen en mocht zelf ook niet misdragen of herrie maken in openbare gelegenheden als kind dus word dan echt pissig op ouders van irritante kinderen.
Zoals mijn buitenlandse overburen, die gooien hun kinderen pas naar buiten vanaf een uur of 9/10 in de avond!! En de hele tijd gillen en huilen en dat soort... ik kan nergens chagrijniger van worden... ik wil gewoon rustig een boekje kunnen lezen in bed voor ik ga slapen en niet urenlang naar gekrijs luisteren.
Dus, ouders van kinderen, ik mocht als kind ook niet krijsen in de trein of winkel en ben een brave volwassene geworden, ik eis dus ook gewoon rustig in de trein te kunnen zitten zonder gehoorbeschadigingen op te lopen door jullie kids!
Daar ben ik het mee eens, ik wil absoluut niet dat mijn kinderen over me heen lopen, zie dat wel eens, wil een kind een snoepje, mag het niet, gaat huilen en krijgt dan wel een snoepje.quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:36 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
nee ze gaat zitten donderen omdat ze positieve aandacht van je wil krijgen, geen negatieve aandacht. ze wil aandacht van mama en niet een tik of ander soort straf.
gelukkig werkt bij jou de hoek goed genoeg en dat vind ik alleen maar primabeter dan een tik, maar als de hoek niet werkt moet men niet bang zijn een keer een tik te geven. beter een tik uitdelen dan een onhandelbaar kind creeëren
Of bellen aan de telefoon en je van heel het gesprek kan meegenieten.quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:39 schreef najazeg het volgende:
[..]
maar wel zeker een of andere mp3 speler/ipod/iphone/whatever op je kop zetten met het volume helemaal voluit?
quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:39 schreef snakelady het volgende:
Hier is het zo als ze gaan huilen om een snoepje krijgen ze heel de week geen snoepje meer.
Maar dat is dan toch niet anders dan een opvoedkundige tik? Dan zijn ze toch ook bang voor de consequenties?quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad, ik zie het eerder bang zijn voor de consequenties die er aan vast zitten, dus in de hoek staan of wat voor vergelijkbare straf er dan ook aan vast zit..
Inderdaad, bij mijn oudste zou een tik effectiever zijn, maar die heeft dat nooit nodig gehad omdat ze altijd al goed luisterd.quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:38 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
het verschilt ook per kind: mij had je er vroeger echt niet mee als ik in een hoek zou moeten staan of alleen op mijn kamer zou moeten zitten. die tik vond ik vele malen erger(al was die nooit hard en was het meer het schrikeffect dat het hem deed!)
Nee, maar ik heb als kind geleerd nooit zomaar mensen aan te wijzen etc. En dan komt zo'n handeling van een verwend tyfuskotertje wel onbeschaafd over.quote:
quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens, ik wil absoluut niet dat mijn kinderen over me heen lopen, zie dat wel eens, wil een kind een snoepje, mag het niet, gaat huilen en krijgt dan wel een snoepje.
En zo krijgen ze alles voor elkaar door te gaan huilen.
Hier is het zo als ze gaan huilen om een snoepje krijgen ze heel de week geen snoepje meer.
een kind die zo wijst en weet te zeggen dat jij een jongen bent is mss hooguit net twee. Alsof die dat uit onfatsoen doet. Zo'n kind weet wrs niet eens beter. Maak je ergens anders druk over zeg, pfffquote:Op woensdag 21 juli 2010 14:40 schreef Dibble het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb als kind geleerd nooit zomaar mensen aan te wijzen etc. En dan komt zo'n handeling van een verwend tyfuskotertje wel onbeschaafd over.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:41 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
![]()
en dat is wat ik bedoel: teveel mensen die WEL over zich heen laten lopen. bang om het kind zijn zin niet te geven 'want dan gaat hij huilen' en 'omdat ik werk zie ik hem niet zoveel dus de tijd die we samen zijn wil ik positief houden'
.. of het kinderdagverblijf!quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:44 schreef HeatWave het volgende:
Een kind hoort opgevoed te worden, door de ouders, niet door de oppas of opa en oma...
quote:
Nee, lees eens even goed, ik ben goed opgevoed, dus nee geen keiharde muziek in de trein.quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:39 schreef najazeg het volgende:
[..]
maar wel zeker een of andere mp3 speler/ipod/iphone/whatever op je kop zetten met het volume helemaal voluit?
Daar heb ik ook een teringhekel aan en iedereen die mij kent weet dat ik mijn tel waarschijnlijk dus toch niet opneem in de trein of het wordt een fluistergesprek dat hoogstens 1 min duurt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Of bellen aan de telefoon en je van heel het gesprek kan meegenieten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |