Sowieso, heel SV drijft nu op die paar uurtjes met Jaap.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:33 schreef Copycat het volgende:
Maar ze beknotten die groei zelf op deze manier. Dat is het hele eieren eten.
Het open podium van Marian kan het nog wel eens aardig gaan doen. Voor de rest heb ik al enige tijd niet meer het idee dat ze actief op zoek zijn naar meer content. De pijler is inderdaad Jaap.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:38 schreef Stefan het volgende:
[..]
Sowieso, heel SV drijft nu op die paar uurtjes met Jaap.
Om de Terror Jaapshow een succes te maken moet eerst SV succesvol worden, maar ze doen het andersom: ze willen met de TJS van SV een succes maken. Dus 1 programma moet een 24/7 zender bekend maken.
Of scoren de ochtendshow van Johan en Hoe Peter hoe Beter ook als een toet?
Wat valt er samen te werken meer dan dit dan?quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:35 schreef Dementor het volgende:
[..]
Daarom hoop ik ook dat ze dit gewoon lezen en gaan nadenken over de samenwerking, dat er ook andere manieren van samenwerken bestaan.
Dat SV zich echt alleen met het beschikbaar stellen van de faciliteiten en het promoten van de internetzender bezig gaat houden en de producerende partij(en) gewoon een tijdslot geven waarin ze hun ding kunnen doen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:40 schreef Stefan het volgende:
[..]
Wat valt er samen te werken meer dan dit dan?
En dat zie jij Johan doen? De man die niet eens zijn telefoon even uit handen kan geven?quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:43 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dat SV zich echt alleen met het beschikbaar stellen van de faciliteiten en het promoten van de internetzender bezig gaat houden en de producerende partij(en) gewoon een tijdslot geven waarin ze hun ding kunnen doen.
Ja, want dan kan hij in grote lijnen bepalen wat er gaat gebeuren i.p.v. zich bezig te moeten houden met de inhoud van ieder programma.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:44 schreef Disana het volgende:
[..]
En dat zie jij Johan doen? De man die niet eens zijn telefoon even uit handen kan geven?
Ik zie dat niet gebeuren.
Als producent ja, maar Bram en Johan zijn 4 handen op 1 buik dus de redactionele vrijheid is in dit geval een wassen neus denk ik.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:42 schreef Copycat het volgende:
Je moet gewoon redactionele vrijheid hebben. Punt ende uit.
Ik denk dat hij daartoe niet in staat is en het is ook de vraag of met name Liesbeth haar positie nog op wil geven. De status quo is nu al geruime tijd dat Liesbeth en Alsido vrijwel alles bepalen (tot aan tijdstippen toe) en dat Johan er als een vlinder met argusogen boven fladdert.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:46 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ja, want dan kan hij in grote lijnen bepalen wat er gaat gebeuren i.p.v. zich bezig te moeten houden met de inhoud van ieder programma.
Minder stress voor Johan en een duidelijkere taakomschrijving voor de medewerkers binnen SV.
We zien wel wat er gaat gebeuren.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat hij daartoe niet in staat is en het is ook de vraag of met name Liesbeth haar positie nog op wil geven. De status quo is nu al geruime tijd dat Liesbeth en Alsido vrijwel alles bepalen (tot aan tijdstippen toe) en dat Johan er als een vlinder met argusogen boven fladdert.
Vertrouwen waarin? Je hebt A: de fasciliteiten van Vlemmix, en B: de goedbedoelde pogingen om te presenteren van Jaap.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:48 schreef Dementor het volgende:
Ik denk dat naarmate het vertrouwen groeit er ook meer vrijheid zal komen.
Probeer met een onbekend iemand als host maar eens gasten te vinden.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:52 schreef Stefan het volgende:
[..]
Vertrouwen waarin? Je hebt A: de fasciliteiten van Vlemmix, en B: de goedbedoelde pogingen om te presenteren van Jaap.
Als je daar geen vertrouwen in hebt moet je het niet eens uitzenden.
maar Johan denkt: Gratis content van de man die 500.000 kijkers trok elke dag op RTL5.
Er is al een scenario van twee maanden. Op basis daarvan kun je al voorzichtig conclusies trekken.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:51 schreef Dementor het volgende:
[..]
We zien wel wat er gaat gebeuren.
Ik ga hier niet aansturen op mogelijke toekomstige scenario's.
Ha wat dacht je, het rattelt hier flink in de bovenkamer.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Er is al een scenario van twee maanden. Op basis daarvan kun je al voorzichtig conclusies trekken.
Hoe kom je in hemelsnaam bij dat vier handen op een buik-idee?quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:47 schreef Stefan het volgende:
Als producent ja, maar Bram en Johan zijn 4 handen op 1 buik dus de redactionele vrijheid is in dit geval een wassen neus denk ik.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Jaap het zo wel best vindt. Jaap heeft zo'n 'wie-mijn-werk-doet-is-mijn-knechtje' instelling en daar zal hij het nooit mee bereiken.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:26 schreef Dementor het volgende:
[..]
Omdat de locatie en faciliteiten niet van Jaap zijn.
Maar goed, als je gasten niet wilt betalen en als zelfs onkostenvergoeding al een probleem is moet je er ook niet teveel van verwachten nnatuurlijk.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:56 schreef Dementor het volgende:
[..]
Probeer met een onbekend iemand als host maar eens gasten te vinden.
Ik ben het met je eens. Jaap is veel te gemakzuchtig.quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:05 schreef Pearlbitch het volgende:
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Jaap het zo wel best vindt. Jaap heeft zo'n 'wie-mijn-werk-doet-is-mijn-knechtje' instelling en daar zal hij het nooit mee bereiken.
Ik denk dat de naam Jaap Amesz ook niet echt veel goede deuren opent.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:56 schreef Dementor het volgende:
Probeer met een onbekend iemand als host maar eens gasten te vinden.
Daar geloof ik ook niet in.quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hoe kom je in hemelsnaam bij dat vier handen op een buik-idee?
Eens. Ik denk niet dat Balkenende spontaan de polonaise gaat lopen als hij een uitnodiging krijgt om bij Terror Jaap in de show te komen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk dat de naam Jaap Amesz ook niet echt veel goede deuren opent.
Dat ligt voor de hand, maar wie zit er te wachten op Balkenende of vergelijkbaar, die zie ik wel bij P&W ! Vis uit de vijver waar je wel toegang toe hebt of kunt verkrijgen, maar doe het zorgvuldig en met een idee !quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:19 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Eens. Ik denk niet dat Balkenende spontaan de polonaise gaat lopen als hij een uitnodiging krijgt om bij Terror Jaap in de show te komen.
En laat die vijver geen Vlemmixvijver zijn, want dat is gewoon geen niveau whatsoever. Wees kritischer.quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:26 schreef Jian het volgende: Vis uit de vijver waar je wel toegang toe hebt of kunt verkrijgen, maar doe het zorgvuldig en met een idee !
Dorien Wiersma en Heleen van Royen samen op de bank dan ?quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:26 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat ligt voor de hand, maar wie zit er te wachten op Balkenende of vergelijkbaar, die zie ik wel bij P&W ! Vis uit de vijver waar je wel toegang toe hebt of kunt verkrijgen, maar doe het zorgvuldig en met een idee !
Ja, die zullen echt graag bij Jaap willen komenquote:Op donderdag 4 februari 2010 11:33 schreef Pearlbitch het volgende:
Dorien Wiersma en Heleen van Royen samen op de bank dan ?
Zou leuk zijn, maar hoogst waarschijnlijk op dit moment te hoog gegrepen, dus zoek het elders. Met wat creativiteit en wat intelligent gebruik van contacten, moet het in mijn ogen te doen zijn om wat interessantere, geschiktere gasten op de bank te krijgen als nu !quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:33 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Dorien Wiersma en Heleen van Royen samen op de bank dan ?
Dat is wat ik zeg en dat is wat een redactie/regie van een beetje niveau, net als wij dat doen, allang zou hebben onderkend. En daar gaan we weer, ze zouden bereid moeten zijn om enigszins te investeren in een persoon of personen die dat in de vingers hebben, i.p.v. gebruik te maken van mensen die toevallig daar rondlopen, maar geen enkele affiniteit hebben met dit soort zaken.quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
En laat die vijver geen Vlemmixvijver zijn, want dat is gewoon geen niveau whatsoever. Wees kritischer.
Nog te hoog?quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:42 schreef Jian het volgende:
[..]
Zou leuk zijn, maar hoogst waarschijnlijk op dit moment te hoog gegrepen,
Misschien wil die gast van die 'zachte g enz.' wel langskomen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:03 schreef tuinfluiter het volgende:
Jaap heeft nog minder niveau dan Jensen, ook daar wil bijna geen gast naar toe.
De regisseur belooft bij deze volgende week een top show af te leveren...
Met o.a. Natasia die langs komt.
Dorien zal hoogstwaarschijnlijk bedanken, maar van Heleen van Royen weet ik het nog niet eens zo zeker.quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:35 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, die zullen echt graag bij Jaap willen komen.
Totaal andere situatie en ook onvergelijkbaar naar mijn mening. Bij Jensen komen natuurlijk wel degelijk gasten van "formaat" , neem Matt Damon, Antonio Banderas, Uri Geller, Rita Verdonk, Patricia Paay etc. etc. En die gasten willen natuurlijk ook wel komen bij Jensen want daar is het natuurlijk gewoon een kwestie van de gevraagde gages betalen .... en dat geld is er bij Vlemmix eenvoudig niet !quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:03 schreef tuinfluiter het volgende:
Jaap heeft nog minder niveau dan Jensen, ook daar wil bijna geen gast naar toe.
De regisseur belooft bij deze volgende week een top show af te leveren...
Met o.a. Natasia die langs komt.
Je krijgt niet eens reiskostenvergoeding, denk niet dat Heleen gratis uit Portugal overkomt.quote:
Helemaal geen slecht idee, als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien wil die gast van die 'zachte g enz.' wel langskomen.
Lijkt me echt een type voor de show van Jaap.
Ik vond het al vreemd dát hij nog niet langs is geweestquote:Op donderdag 4 februari 2010 14:01 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Helemaal geen slecht idee, als je het mij vraagt.
Waarschijnlijk omdat Japio zelf niet kan zien of hij een Harde L heeftquote:Op donderdag 4 februari 2010 14:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vond het al vreemd dát hij nog niet langs is geweest
Hard elletje bedoel jequote:Op donderdag 4 februari 2010 14:24 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat Japio zelf niet kan zien of hij een Harde L heeft
Gaat niet lukken.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:01 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Helemaal geen slecht idee, als je het mij vraagt.
Om te kijken was het gewoon niet leuk, en ik betwijfel of dat ook het geval was geweest als Jaap niet ziek was, Bram er wel was en die schoorsteenveger gewoon was gekomen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:45 schreef Dementor het volgende:
[..]
Maar de show ging wel door ondanks een zieke Jaap, een regisseur die niet kon komen en een gast die helaas moest afzeggen omdat hij van het dak was gevallen.
Johan wil ook bewust in die kansloze vijver vissen. Marian wou de new kids uitnodigen, dus had ik voor haar ff het emailadres van hun producent opgezocht, kwam johan aan met dat het niet mocht en dat het eerst maar eens een wat betere show moest worden.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Tabula Rasa moet die ruimte claimen. Het is toch Jaap's show die hij maakt mbv de middelen van Johan? Johan en zijn 'team' moeten wat redactie betreft buitenspel worden gezet, want inderdaad: je blijft zo in die kansloze vijver vissen. Ben je als host al niet sterk, dan heb je sterkere gasten nodig.
Klopt allemaal.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Om te kijken was het gewoon niet leuk, en ik betwijfel of dat ook het geval was geweest als Jaap niet ziek was, Bram er wel was en die schoorsteenveger gewoon was gekomen.
Het probleem zit hem in de volgende dingen:
1) De gasten zijn niet interessant genoeg om hun tijdsdeel mee in te vullen. Dit zie je aan het feit dat Jaap er ongeïnteresseerd bij gaat zitten en vragen gaat stellen als 'wat is je doel' en 'wat wil je meegeven aan de kijker'. Een hele simpele oplossing hiervoor is om de show gewoon in te korten tot de helft van de tijd, en de gasten dus ook maar de helft van de tijd te geven.
2) Jaap is geen natuurtalent voor wat betreft het hosten van een talkshow. Dit probleem wordt mijns inziens veroorzaakt doordat jaap niet van nature een mensenmens is, die andere mensen en wat hun drijfveren zijn interessant vindt. Kijk voor de flauwekul eens naar Kirsten als ze vanavond komt, dat is echt een wereld van verschil met Jaap. Alleen al door haar geïnteresseerde houding verlopen de gesprekken met de gasten veel soepeler.
3) Er wordt teveel geredeneerd vanuit de visie 'er is geen budget, dus we hoeven geen kwaliteit te leveren'. Ik hoop zelf op een wat meer perfectionistische instelling. John de Mol heeft dat namelijk ook, altijd al gehad ook toen ie voor een hongerloontje bij de tros bezig was, en zie waar het hem gebracht heeft.
Bovendien, zorgen dat het geluid netjes is, dat de gesprekken een beetje goed verlopen, dat de kaartjes goed klaar liggen, dat het telefoonnr van natasia ergens klaar ligt, dat de gasten op tijd komen etc etc.. dat heeft allemaal niets met budget te maken!
Ook dat hoor ik wel vaker voorbij komen "verwachten jullie niet gewoon te veel?"quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:25 schreef Ian_Nick het volgende:
Ik zal wel een simpele klootmongool zijn maar ik vond het gister overheersend hilarisch.
Verwachten jullie niet gewoon te veel?
Helemaal niets, maar of ze streven naar kwaliteit of niet veranderd niets aan het feit dat we het voorlopig moeten doen met een Jaap Show die volledig gratis moet zijn. Ik bedoelde het ook verder niet als een soort van post tégen jullie verder puicke argumentenquote:Op donderdag 4 februari 2010 15:28 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ook dat hoor ik wel vaker voorbij komen "verwachten jullie niet gewoon te veel?"
Wat is er mis met streven naar kwaliteit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |