abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112617704
geen iedee maar om nou meteen te zeggen dat ze bezeten zijn vind ik echt onzin
pi_112642850
STEMMEN HOREN

Ondertussen is er in de afgelopen tien jaar wel het een en ander veranderd ten aanzien van onderzoek naar schizofrenie. In 1999 begon de Stichting Platform Paranormaal Contact (Richard Krebber) in samenwerking met een paranormaal therapeut (Harry Beckers) met het project Stemmen Horen. Van de 100 schizofrene mensen die tijdens hun vooronderzoek waren behandeld, raakte 82% van de klachten verlost. Kijk eens aan. Mensen die hinderlijke stemmen horen, zijn vaak bezeten door een problematische entiteit (meestal een overledene, vaak een familielid). Er is namelijk doorgaans sprake van een trillingsverwantschap, met andere woorden de patiënt en de Stem lijken ergens veel op elkaar, of hun problematiek is verwant. De stem kan iemand opdracht geven om allerlei dingen te doen of juist te laten. Als de patiënt met hulp van zijn therapeut gaat vragen naar de boodschap of bedoeling achter de situatie, kan de lifter of obsessor meestal geholpen worden met zijn of haar probleem. De meeste dolende, verdwaalde zielen maar ook de plaaggeesten zijn toegankelijk voor verbetering en verandering, ook in hun vreemde tussenbestaan, dat scheelt. Krebber legde ooit zijn behandelmethode vast in een boekje Handvat voor herstel dat uit drie delen bestaat. De meeste hypnotherapeuten (ik ook) werken nog steeds met die fasen.

1. de entiteit en de patiënt worden energetisch ontkoppeld doordat de therapeut of sjamaan de trilling van de laatste verhoogt;
2. de patiënt wordt afgeschermd voor toekomstige lifters en leert zichzelf voortaan beter te beschermen;
3. aan de entiteit wordt hulp geboden: hij kan dan moed verzamelen voor een echte incarnatie of in contact worden gebracht met een hogere wezen, dat hem/haar naar een tijdelijke, andere dimensie (het Licht) kan gidsen.

En zo kunnen we verdichten in het donker maar ook verlichten in het licht.

http://home.kpn.nl/pdh2000/nieuwsbrieven.htm
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
pi_112677882
helemaal mee eens!
  † In Memoriam † zondag 10 juni 2012 @ 03:38:13 #54
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_112684165
Horen ze stemmen in hun hoofd of horen ze stemmen via hun oren?
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_112684855
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 23:54 schreef sientelo het volgende:
STEMMEN HOREN

Ondertussen is er in de afgelopen tien jaar wel het een en ander veranderd ten aanzien van onderzoek naar schizofrenie. In 1999 begon de Stichting Platform Paranormaal Contact (Richard Krebber) in samenwerking met een paranormaal therapeut (Harry Beckers) met het project Stemmen Horen. Van de 100 schizofrene mensen die tijdens hun vooronderzoek waren behandeld, raakte 82% van de klachten verlost. Kijk eens aan. Mensen die hinderlijke stemmen horen, zijn vaak bezeten door een problematische entiteit (meestal een overledene, vaak een familielid). Er is namelijk doorgaans sprake van een trillingsverwantschap, met andere woorden de patiënt en de Stem lijken ergens veel op elkaar, of hun problematiek is verwant. De stem kan iemand opdracht geven om allerlei dingen te doen of juist te laten. Als de patiënt met hulp van zijn therapeut gaat vragen naar de boodschap of bedoeling achter de situatie, kan de lifter of obsessor meestal geholpen worden met zijn of haar probleem. De meeste dolende, verdwaalde zielen maar ook de plaaggeesten zijn toegankelijk voor verbetering en verandering, ook in hun vreemde tussenbestaan, dat scheelt. Krebber legde ooit zijn behandelmethode vast in een boekje Handvat voor herstel dat uit drie delen bestaat. De meeste hypnotherapeuten (ik ook) werken nog steeds met die fasen.

1. de entiteit en de patiënt worden energetisch ontkoppeld doordat de therapeut of sjamaan de trilling van de laatste verhoogt;
2. de patiënt wordt afgeschermd voor toekomstige lifters en leert zichzelf voortaan beter te beschermen;
3. aan de entiteit wordt hulp geboden: hij kan dan moed verzamelen voor een echte incarnatie of in contact worden gebracht met een hogere wezen, dat hem/haar naar een tijdelijke, andere dimensie (het Licht) kan gidsen.

En zo kunnen we verdichten in het donker maar ook verlichten in het licht.

http://home.kpn.nl/pdh2000/nieuwsbrieven.htm
Hoe kan men eigenlijk vaststellen dat die stemmen lijken op die van de patient?
Ik heb een andere theorie gehoord: de patient praat onbewust tegen zichzelf. Dat zou toch ook kunnen?
pi_112767865
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 01:59 schreef sientelo het volgende:

[..]

Hoe is het te verhelpen dan?
In de kerk, niet elke kerk, meer de charismatische, wordt het na de dienst gedaan of ook wel in healing rooms. Bij trin worden nu veel mensen van psychische stoornissen, ook autisme bevrijd en genezen. Gebeurt bij Jan Zijlstra ook. Er zijn christelijke psychiaters en die kunnen toch niet ontkennen dat hun patienten opeens overal vanaf zijn als ze bij zo'n dienst zijn geweest.
pi_112777132
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:20 schreef Gedoetje het volgende:

[..]

In de kerk, niet elke kerk, meer de charismatische, wordt het na de dienst gedaan of ook wel in healing rooms. Bij trin worden nu veel mensen van psychische stoornissen, ook autisme bevrijd en genezen. Gebeurt bij Jan Zijlstra ook. Er zijn christelijke psychiaters en die kunnen toch niet ontkennen dat hun patienten opeens overal vanaf zijn als ze bij zo'n dienst zijn geweest.
Whut?
Autisme wordt genezen?
En je gelooft dit sprookje zelf? :')

Demonische bezetenheid bestaat volgens mij wel.
Maar het komt niet in de vorm van een psychiatrische langdurige stoornis als autisme :')
Lijkt mij eerder als een eenmalige psychose oid.
Twiddel
pi_112791196
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 10:02 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Whut?
Autisme wordt genezen?
En je gelooft dit sprookje zelf? :')

Demonische bezetenheid bestaat volgens mij wel.
Maar het komt niet in de vorm van een psychiatrische langdurige stoornis als autisme :')
Lijkt mij eerder als een eenmalige psychose oid.
Ja sorry voor de formulering, ik geloof wel dat mensen van autisme genezen worden, maar dat is inderdaad geen bezetenheid. Mijn man is zelf autistisch. De man die die diensten houdt is zelf genezen/ bevrijd whatever van schizofrenie.
  Moderator dinsdag 12 juni 2012 @ 19:36:44 #59
249559 crew  Lavenderr
pi_112801059
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:13 schreef Gedoetje het volgende:

[..]

Ja sorry voor de formulering, ik geloof wel dat mensen van autisme genezen worden, maar dat is inderdaad geen bezetenheid. Mijn man is zelf autistisch. De man die die diensten houdt is zelf genezen/ bevrijd whatever van schizofrenie.
Nee hoor, met autisme kan men leren omgaan, genezen is niet mogelijk.
pi_112801896
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee hoor, met autisme kan men leren omgaan, genezen is niet mogelijk.
geen idee
pi_112802177
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:49 schreef Loppe het volgende:

[..]

geen idee
Genezen is niet mogelijk.
Je hebt het vanaf je geboorte.
Twiddel
pi_112802542
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:52 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Genezen is niet mogelijk.
Je hebt het vanaf je geboorte.
Psychiatrie is imo niet veel waard, zo dus, geen idee.
pi_112802626
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:58 schreef Loppe het volgende:

[..]

Autisme is in ieder geval erfelijk. Schijnt een hersenaandoening te zijn. Als dat genezen kan worden door een geestelijke, zouden we terecht van een mirakel spreken. :P
pi_112802915
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Autisme is in ieder geval erfelijk. Schijnt een hersenaandoening te zijn. Als dat genezen kan worden door een geestelijke, zouden we terecht van een mirakel spreken. :P
Volgens mij is het iets karmisch (vanuit een vorig leven mss). Maar ja, dat is voor de meesten al te hoog gegrepen.
pi_112802935
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:58 schreef Loppe het volgende:

[..]

Zou ik niet te snel zeggen he
Twiddel
  Moderator dinsdag 12 juni 2012 @ 20:04:45 #66
249559 crew  Lavenderr
pi_112803023
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 20:03 schreef Loppe het volgende:

[..]

Volgens mij is het iets karmisch (vanuit een vorig leven mss). Maar ja, dat is voor de meesten al te hoog gegrepen.
Of ze zijn het niet met je eens. Dat is ook nog een mogelijkheid Loppe :P
pi_112803090
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 20:03 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Zou ik niet te snel zeggen he
Ze doen ook maar hun best, weet ik wel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 20:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Of ze zijn het niet met je eens. Dat is ook nog een mogelijkheid Loppe :P
Dom.
pi_112803156
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 20:05 schreef Loppe het volgende:

[..]

Ze doen ook maar hun best, weet ik wel.

[..]

Dom.
_O-
Ben je een lekker avondje aant trollen?
Moet ook wel eens kunnen :)
Twiddel
pi_112803266
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 20:06 schreef summer2bird het volgende:

[..]

_O-
ja, triest hé ;(
  Moderator dinsdag 12 juni 2012 @ 20:09:59 #70
249559 crew  Lavenderr
pi_112803317
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 20:06 schreef summer2bird het volgende:

[..]

_O-
Jij kent Loppe ook wel een beetje he? ;)
pi_112805662
Hoogleraar: "ADHD is boerenbedrog"
Hoogleraar psychotherapie prof. dr. Paul Verhaeghe, auteur van het boek "Het einde van de psychotherapie", stelt dat aandoeningen zoals ADHD en PDD-NOS niet bestaan. De symptomen natuurlijk wel: drukke of verlegen kinderen zijn een feit. Het probleem ontstaat wanneer een patient niet als een persoon met een aantal eigenschappen wordt beschouwd, maar als die eigenschappen worden gefilterd tot een paar goed te classificeren afkortingen. Diagnose van zon soort aandoening gebeurt meestal met behulp van de DSM, een diagnostisch handboek dat niet, zoals men zou verwachten, samengesteld werd door onafhankelijke wetenschappers maar eerder een allegaartje van meningen is. De samensteller is de Amerikaanse Psychiatrische Associatie, een belangenvereniging die ooit zelfs met een stemming besloot of homoseksualiteit al dan niet een categorie moest worden. Zo worden ook te pas en te onpas aandoeningen toegevoegd, tot grote vreugde van de farmaceutische industrie. Zo kan er bijvoorbeeld weer een nieuwe pil in de markt worden gezet tegen een abnormaal lange rouwperiode. De DSM methode valt dus moeilijk wetenschappelijk te noemen, en blijkt in de praktijk al helemaal niet bij te dragen aan een structurele oplossing.
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
pi_112805933
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 08:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hoe kan men eigenlijk vaststellen dat die stemmen lijken op die van de patient?
Ik heb een andere theorie gehoord: de patient praat onbewust tegen zichzelf. Dat zou toch ook kunnen?
Tja voor dat antwoord zijn er een paar mogelijkheden:

1) Je maakt het zelf mee en weet hoe het zit
2) Je wordt helderziend en weet hoe het zit
3) Je gaat vele mensen intervieuwen en trekt daar je conclusies uit ( maar zeker weet je het dan nog niet)
pi_112806155
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:20 schreef Gedoetje het volgende:

[..]

Oke. Ik geloof zeker dat mensen door middel van geloof (in hun hart) kunnen genezen. Ik zelf heb moeite met bepaalde organisaties die heel massaal zijn en eigenlijk voel ik me daar niet goed bij. Zo zijn er ook mensen die genezen bij Jomanda; ik zelf zou daar niet heengaan.
  Moderator dinsdag 12 juni 2012 @ 21:03:51 #74
249559 crew  Lavenderr
pi_112806551
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 20:57 schreef sientelo het volgende:

[..]

Oke. Ik geloof zeker dat mensen door middel van geloof (in hun hart) kunnen genezen. Ik zelf heb moeite met bepaalde organisaties die heel massaal zijn en eigenlijk voel ik me daar niet goed bij. Zo zijn er ook mensen die genezen bij Jomanda; ik zelf zou daar niet heengaan.
Genezen van autisme?
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:01:50 #75
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_112810515
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 20:54 schreef sientelo het volgende:

[..]

Tja voor dat antwoord zijn er een paar mogelijkheden:

1) Je maakt het zelf mee en weet hoe het zit
2) Je wordt helderziend en weet hoe het zit
3) Je gaat vele mensen intervieuwen en trekt daar je conclusies uit ( maar zeker weet je het dan nog niet)
Of je vindt iets in hersenen dat correleert met het horen van stemmen. Je komt erachter hoe je het correlerende hersenfenomeen aanstuurt. Het past wat aan en wie weet ben je er dan vanaf.
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')