abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77122963
Ik vind The Searchers maar een flauwe western zonder enige diepgang in de personages, nooit begrepen wat daar nu zo goed aan is.
pi_77123352
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:01 schreef Siniti het volgende:

[..]

Inderdaad, ik vond er ook te weinig aan en snapte er te weinig van om er echt diep op in te gaan.

Iig hebben we allebei bewondering voor Apocalypse Now
Ik moet toegeven dat ik Otto e Mezzo de eerste kijkbeurt wel goed vond, maar zeker niet geniaal. Daar waren meerdere kijkbeurten voor nodig. Maar ik kan me voorstellen dat je niet zo'n behoefte hebt aan een tweede kijkbeurt als de eerste je zo tegenviel.

Gelukkig kun je de genialiteit van Apocalypse Now wel inzien.
What's it going to be then, eh?
pi_77124548
It’s Complicated
Hele leuke film met Alec Baldwin en Meryll Streep die een gescheiden stel speelt die toch nog oude diepe gevoelens voor elkaar hebben met alle drama van dien. Ik heb onverwachts heel vaak gelachen om de film! Leuke topper om samen te kijken met je girl!
7,5/10
Niet perse een slechte film, maar er gebeurd zo weinig.. Ik vond het ook wel jammer dat de reden van de ondergang van de wereld niet genoemd werd. Het gedeelte met de moeder had weggelaten kunnen worden zonder af te doen aan het verhaal. Of ik vatte het niet.. dat kan ook.

6/10
IMDB: 7.8

(500) days of summer
Realistische romantische films. Dat mag ik wel. Beter dan die standaard romcom verhalen. Verveelde geen seconde en de humor was niet flauw. Hij was ook niet echt voorspelbaar of te langdradig, waar dit soort films normaal gesproken wel last van hebben.

9/10
IMDB: 8.1

[ Bericht 19% gewijzigd door rijsttafel op 22-01-2010 00:13:03 ]
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_77125444
The Time Traveler's Wife

Bijzonder originele film over een tijdreiziger die te pas en te onpas terugreist in het heden of het verleden. Daarbij ontmoet hij al op jonge leeftijd zijn toekomstige vrouw. Een romantische sci-fi film, kan dat? Blijkbaar wel, de film verliest geen moment zijn geloofwaardigheid, en de positieve en negatieve punten van een relatie waar het tijdrijzen als een rode draad door 2 geliefden speelt, wordt goed weergegeven. Een aanrader dus!

IMDB: 7.2 (11.288 votes)
Mijn cijfer: 7.8
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_77125491
Snel ook maar eens New York I Love You kijken. Lijkt qua verhaal eigenlijk gewoon Paris Je T'Aime (ook qua titel uiteraard), maar dan met een stad waar ik persoonlijk meer mee heb

Dus niet een "wat heb je gezien", maar "wat ga je zien"
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_77125583
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 00:32 schreef FireFox1 het volgende:
The Time Traveler's Wife

[ afbeelding ]

Bijzonder originele film over een tijdreiziger die te pas en te onpas terugreist in het heden of het verleden. Daarbij ontmoet hij al op jonge leeftijd zijn toekomstige vrouw. Een romantische sci-fi film, kan dat? Blijkbaar wel, de film verliest geen moment zijn geloofwaardigheid, en de positieve en negatieve punten van een relatie waar het tijdrijzen als een rode draad door 2 geliefden speelt, wordt goed weergegeven. Een aanrader dus!

IMDB: 7.2 (11.288 votes)
Mijn cijfer: 7.8
Ziet er leuk uit!
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_77125672
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 00:37 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Ziet er leuk uit!
Karina (ook in dit topic) was er iets minder positief over.

Misschien een beetje langdradig, maar ik zie dat als de tijd te nemen op de film op te bouwen
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 09:45:39 #209
140318 Thy...
Met puntjes
pi_77130571
quote:
quote:
Op maandag 18 januari 2010 09:35 schreef Atreidez het volgende:
The Road
Twee verfilmingen van boeken die mij erg goed bevielen. Deze gaan zeker op mijn 'nog te kijken' lijstje!
I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.
- Douglas Adams
pi_77131964
Where the Wild Things Are (Spike Jonze, 2009)
Tot nu wist Spike Jonze me twee keer te verrassen met een prima film (Being John Malkovich en Adaptation) en gelukkig was dat bij Where the Wild Things Are niet anders. Dat de film gebaseerd is op een kinderboek valt duidelijk op, maar toch is het ook voor volwassenen een prima film. Qua plot niet heel bijzonder, maar toch ontbreekt het niet geheel aan diepgang, alle beesten vertegenwoordigen een emotie van de tiener Max en dat weet Jonze goed weer te geven. Daarnaast gewoon enkele heerlijke momenten, het is geen echte feel-good movie, maar het komt af en toe wel in de buurt. Verder valt er genoeg te lachen, soms om kleine details en soms pure slapstick. De (originele) aanpak van Jonze valt ook te prijzen, geen specialeffects, maar gewoon kostuums en decors. Voeg daar nog een leuke soundtrack aan toe en je hebt een prima filmavondje! 8.0
pi_77137059
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:36 schreef Hulkio het volgende:
Where the Wild Things Are (Spike Jonze, 2009)
geen specialeffects,
klopt ja, die monsters kunnen in t echt ook praten.
  Redactie Games vrijdag 22 januari 2010 @ 13:18:40 #212
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_77137471
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 00:34 schreef Tim86 het volgende:
Snel ook maar eens New York I Love You kijken. Lijkt qua verhaal eigenlijk gewoon Paris Je T'Aime (ook qua titel uiteraard), maar dan met een stad waar ik persoonlijk meer mee heb
[ afbeelding ]

Dus niet een "wat heb je gezien", maar "wat ga je zien"
Schijnt een hetzelfde concept te bevatten als van Paris Je T'aime. Die was overigens wel aardig, heel wat mini-verhalen na elkaar. Ik heb eigenlijk een beetje een hekel aan Hayden Christensen (die gast kan niet z'n smoel opentrekken zonder ook maar een jankstem op te zetten.. ) Maar goed, aangezien ik binnenkort nog naar NY ga wil ik deze ook nog weleens zien..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 januari 2010 @ 14:17:02 #213
862 Arcee
Look closer
pi_77139848
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:37 schreef Terreros85 het volgende:
Ik heb gisteren Up in the air gezien.
Leuke film.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_77139983
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:07 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

klopt ja, die monsters kunnen in t echt ook praten.
Heeft Jonze het toch goed aangepakt als iemand denkt dat het echte monsters zijn
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_77142649
[14.gif]
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:05:26 #216
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_77144410
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:50 schreef boskameel het volgende:

[..]

Is dit een remake van "The Day the Earth Stood Still (1951)?
Euh, nee, het is een animatiefilm
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:09:55 #217
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_77144584
Vertige 2009
Een groep vrienden die op vakantie is, besluit een gesloten gedeelte van een berg te beklimmen, wat een hele risicovolle onderneming is. De klim valt ze al snel vies tegen en loopt uit in een drama, vooral als ze erachter komen dat ze niet alleen zijn...
Spannende film, tot aan het uur. Ook de beelden tijdens de bergbeklimming zijn fenomenaal en adembenemend. De beelden in de bergen zijn adembenemend mooi en het klimmen werd erg mooi in beeld gebracht. Spijtig dat de inspiratie op was voor de tweede helft van de film.

7
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:12:09 #218
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_77144676
Hmm watk de afgelopen 2 weken heb gezien:

2012
Universal Soldier
Surrogates
Sherlock Holmes
Saw VI
Law Abiding Citizen
Armored
9 (Nine) Animatie film

Teveel tijd
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_77145169
Transformers 2
Opnieuw deze mega blockbuster gezien van actieregisseur Michael Bay. Heb de eerste keer de film in Imax Pathe gezien en dat was geniaal! De film kreeg flinke drek over zich heen van de media vanwege het zwakke verhaal en de flauw grappen. Nu nogmaals bekeken en ik ben nog steeds van mening dat de media het fout heeft bij deze hypervette actiefilm waar de focus ligt op grafische kracht en fantastisch geluid! Het verhaal doet er niet eens toe, gewoon je focus leggen op heerlijk audiovisueel geweld dat je oren doet stuiteren!
8/10
Op vrijdag 22 januari 2010 16:24 schreef Ocelot360 het volgende:
Transformers 2
Opnieuw deze mega blockbuster gezien van actieregisseur Michael Bay. Heb de eerste keer de film in Imax Pathe gezien en dat was geniaal! De film kreeg flinke drek over zich heen van de media vanwege het zwakke verhaal en de flauw grappen. Nu nogmaals bekeken en ik ben nog steeds van mening dat de media het fout heeft bij deze hypervette actiefilm waar de focus ligt op grafische kracht en fantastisch geluid! Het verhaal doet er niet eens toe, gewoon je focus leggen op heerlijk audiovisueel geweld dat je oren doet stuiteren!
8/10
een 8???
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_77147499
Zeker! Film ziet er echt geweldig uit en het geluid is subliem!

remember kid, focus op actie, niet op verhaal...dan is de film ineens een achtbaanrit !!

Vandaag de hype gevolgd en even langs de bios geweest. Was ook mijn eerste ervaring met 3D, en daar ben ik wel erg van onder de indruk. Had niet verwacht dat dat zo'n impact zou maken. Had van te voren al beslist dat ik het verhaal van de film en de nieuwe technologie los van elkaar moest zien om de film te beoordelen, en dat is ook nog aardig gelukt. Het was wel een achtbaanrit, en er zit een ontzettend lekker tempo in het hele verhaal. Prachtig gemaakt allemaal en je kijkt continu je ogen uit. Toch is het verloop zelf nogal simpel in opzet met een hoop ruimte voor actie en special effects, maar het is mooi dat er ook films zijn die dat op een goeie manier kunnen brengen. Dan kunnen ze die diepgang altijd nog voor een prequel gebruiken
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:11:03 #223
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_77149314
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 23:26 schreef trebremmit het volgende:
Ik vind The Searchers maar een flauwe western zonder enige diepgang in de personages, nooit begrepen wat daar nu zo goed aan is.
Wat is diepgang in een personage dan?
pi_77149691
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:48 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

een 8???
Als je die film in zijn genre plaatst kan ik me daar prima in vinden. Vond het toen ook een heerlijke bioscoopfilm

Word een beetje moe van al het gezeik mbt die film.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_77149881
quote:
Wat is diepgang in een personage dan?
Tegenovergestelde van vlakke bordkartonnen personages waar geen enkele emotie in zit, mischien wilden ze het wel alleen het kwam er niet uit door het slechte acteerwerk, ook miste ik de drijfveren van john wayne, ik vond het jammer dat niet duidelijk werd waarom hij zo nors en lomp reageeerde, zo kreeg ik geen enkele sympathie voor de man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')