abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76736832
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:19 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Mensen (bijna) dood rijden noem jij geen overlast?
Ja, even met een slakkengangetje 10 meter over de stoep bij een kruising waar verder niemand is omdat dat een shortcut is en waar je overzicht hebt, dat is inderdaad precies hetzelfde als mensen (bijna) doodrijden

Mocht je willen weten welke krusiing het is: Hengelosestraat/Goolkatenweg in Enschede. Verderop waren wegwerkzaamheden, dus ik dacht even snel een andere route te pakken door effe 10 meter over de stoep te gaan. Nee, officieel mag het niet, ja de boete is terecht (want zo staat het in de wet). Dat ik 66 euro absurd hoog vind voor dit, dat is alleen mijn eigen mening, klaar.

Maar daar ging het helemaal niet om, ik vroeg me alleen af waar die 6 euro administratiekosten vandaan komen.
Vervolgens blijf jij het hele topic lang alleen maar zeiken over dingen die daar niks mee te maken hebben.
pi_76736839
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hoe vaak zie jij een kind de snelweg oversteken dan?
Vertel dat eens aan Koos Spee en zijn opvolger, je begint het te begrijpen
*verwijderd door Admin*
pi_76736905
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:37 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ja, even met een slakkengangetje 10 meter over de stoep bij een kruising waar verder niemand is omdat dat een shortcut is en waar je overzicht hebt, dat is inderdaad precies hetzelfde als mensen (bijna) doodrijden

Mocht je willen weten welke krusiing het is: Hengelosestraat/Goolkatenweg in Enschede. Verderop waren wegwerkzaamheden, dus ik dacht even snel een andere route te pakken door effe 10 meter over de stoep te gaan. Nee, officieel mag het niet, ja de boete is terecht (want zo staat het in de wet). Dat ik 66 euro absurd hoog vind voor dit, dat is alleen mijn eigen mening, klaar.

Maar daar ging het helemaal niet om, ik vroeg me alleen af waar die 6 euro administratiekosten vandaan komen.
Vervolgens blijf jij het hele topic lang alleen maar zeiken over dingen die daar niks mee te maken hebben.
Precies
*verwijderd door Admin*
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:41:36 #204
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_76737027
quote:
Gelukkig is die vraag al een paar keer beantwoord, dus kunnen we nu gewoon ophouden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_76737093
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:41 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Gelukkig is die vraag al een paar keer beantwoord, dus kunnen we nu gewoon ophouden.
Jij bent anders degene die steeds het vuurtje weer aanwakkert, en nu je ziet dat je ongelijk hebt, moet iedereen er gewoon ineens mee ophouden?
pi_76737126
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:41 schreef karr-1 het volgende:

[..]

OK doei

Gaan wij nog even verder.
Vuile kutoverheid die de boetes niet mogen verhogen, dus dan maar administratiekosten in rekening brengen. Ordinaire diefstal, niet meer en niet minder.
Ik denk dat ik er een topic over ga openen in KLB

nee, toch maar niet, dat trekt nog veel meer van Fok!'s moraalridders aan
*verwijderd door Admin*
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:44:39 #207
152789 karr-1
pi_76737173
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:42 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Jij bent anders degene die steeds het vuurtje weer aanwakkert, en nu je ziet dat je ongelijk hebt, moet iedereen er gewoon ineens mee ophouden?
Mijn ongelijk is nog steeds niet aangetoond, maar dat is een heel ander onderwerp wat hier niet thuis hoort. Maar ga zonder mij rustig door.
pi_76737213
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:43 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

OK doei

Gaan wij nog even verder.
Vuile kutoverheid die de boetes niet mogen verhogen, dus dan maar administratiekosten in rekening brengen. Ordinaire diefstal, niet meer en niet minder.
Boetes zijn diefstal?

Zoals ik al eerder zei, het is vrij makkelijk om ze te ontlopen hoor.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_76737222
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:33 schreef Alicey het volgende:
Misschien wil er iemand een boekje voor het bloeden..
Het boek valt voor karr-1?!
pi_76737261
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:44 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Mijn ongelijk is nog steeds niet aangetoond,
Kan je een paint maken van die plaat voor je kop?
quote:
maar dat is een heel ander onderwerp wat hier niet thuis hoort. Maar ga zonder mij rustig door.
Ben je nou nog niet weg?
*verwijderd door Admin*
pi_76737364
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Boetes zijn diefstal?

Zoals ik al eerder zei, het is vrij makkelijk om ze te ontlopen hoor.
Nee de administratiekosten.

En vrij makkelijk ontlopen is ook niet altijd waar. Maar daar zijn andere topics voor.
*verwijderd door Admin*
pi_76737386
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:44 schreef karr-1 het volgende:
Mijn ongelijk is nog steeds niet aangetoond, maar dat is een heel ander onderwerp wat hier niet thuis hoort. Maar ga zonder mij rustig door.
Het is al wel aangetoond, alleen "beleef" je het zelf niet zo. "Kwestie van formulering" enzo
En als dat hier al niet thuishoort, wat dan wel?!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2010 20:50:12 ]
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:52:00 #213
152789 karr-1
pi_76737555
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:48 schreef r_one het volgende:

[..]

Het is al wel aangetoond, alleen "beleef" je het zelf niet zo. "Kwestie van formulering" enzo
En als dat hier al niet thuishoort, wat dan wel?!
Mijn eigen woorden gebruiken werkt alleen als het ook relevant is. In dit geval is het niet eens grappig, laat staan relevant.
pi_76737561
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:48 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Nee de administratiekosten.

En vrij makkelijk ontlopen is ook niet altijd waar. Maar daar zijn andere topics voor.
Nou, vertel eens hoeveel boetes krijg jij zo per jaar en waarvoor?

Te hard rijden, door rood, rijden zonder gordel, bellen, allemaal zaken waar je makkelijk een boete voor krijgt en waar ik me toch ook wel eens aan schuldig maak, toch is het jaren geleden dat ik een boete heb gekregen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_76737753
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nou, vertel eens hoeveel boetes krijg jij zo per jaar en waarvoor?

Te hard rijden, door rood, rijden zonder gordel, bellen, allemaal zaken waar je makkelijk een boete voor krijgt en waar ik me toch ook wel eens aan schuldig maak, toch is het jaren geleden dat ik een boete heb gekregen.
Te hard rijden doe ik nooit (vind ik)
en inderdaad ga ik vol, maar dan ook vol in de ankers bij iedere flitspaal / flitsauto / vuilnisbak / aanhanger in de berm, dus boetes heb ik nooit.

Door rood rij ik alleen als het een kruizing is waar ik de enige aanwezige ben. (dus ook geen flitspaal)
Rijden zonder gordel doe ik nooit, is gewoon dom als je dat wel doet
Bellen, ik neem aan dat je bedoel niet handsfree, doe ik nooit want mijn autoradio heeft bluetoothverbinding met mijn telefoon. Dus ik bel handsfree
*verwijderd door Admin*
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:57:36 #216
247356 infp2009
More cowbell!
pi_76737817
quote:

[..]
..., ja de boete is terecht (want zo staat het in de wet). Dat ik 66 euro absurd hoog vind voor dit, dat is alleen mijn eigen mening, klaar.
Het is geen terechte boete omdat het in de wet staat, dat is een cirkelredenering. Het is terecht dat het een overtreding is en je er een boete voor krijgt, want hoe leuk je het ook kunt vertellen (slakkengangetje, blabla) het is gevaarlijk omdat het een onverwachte pauperactie is. Punt twee, natuurlijk is het een relatief hoog bedrag, dat is expres zo in de hoop dat je het niet meer doet. Maar die hoop lijkt ongegrond, aangezien het eerder zal zijn dat je de volgende keer dat je het doet eerst beter om je heen gaat kijken.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_76737937
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:57 schreef infp2009 het volgende:
dat is expres zo in de hoop dat je het niet meer doet.
Zoals al gezegd, als iedereen in Nederland zich aan de regels zou houden, zou Woutertje B. een enorm begrotingstekort hebben.
Als ze echt willen dat je het uit je hoofd laat, zou de pakkans veel groter zijn, en de boete een veelvoud van 60 euro.
*verwijderd door Admin*
pi_76737977
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:52 schreef karr-1 het volgende:
Mijn eigen woorden gebruiken werkt alleen als het ook relevant is. In dit geval is het niet eens grappig, laat staan relevant.
Niet?

Egwel
pi_76738187
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:57 schreef infp2009 het volgende:

[..]

Het is geen terechte boete omdat het in de wet staat, dat is een cirkelredenering. Het is terecht dat het een overtreding is en je er een boete voor krijgt, want hoe leuk je het ook kunt vertellen (slakkengangetje, blabla) het is gevaarlijk omdat het een onverwachte pauperactie is.
Jij was er niet bij, dus je gokt maar wat. Ik weet van mezelf dat het 0,0 gevaar opleverde, omdat er geen kip op de stoep te bekennen was en de situatie overzichtelijk. Maar goed, dat zul jij toch wel niet geloven.
quote:
Punt twee, natuurlijk is het een relatief hoog bedrag, dat is expres zo in de hoop dat je het niet meer doet. Maar die hoop lijkt ongegrond, aangezien het eerder zal zijn dat je de volgende keer dat je het doet eerst beter om je heen gaat kijken.
Het was een agent in een burgerauto, dus wat heeft dat beter kijken nou voor zin? Ik denk niet dat ik het zo snel weer ga doen, maar ook dat zul jij wel niet geloven.
pi_76738272
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:56 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Te hard rijden doe ik nooit (vind ik)
en inderdaad ga ik vol, maar dan ook vol in de ankers bij iedere flitspaal / flitsauto / vuilnisbak / aanhanger in de berm, dus boetes heb ik nooit.

Door rood rij ik alleen als het een kruizing is waar ik de enige aanwezige ben. (dus ook geen flitspaal)
Rijden zonder gordel doe ik nooit, is gewoon dom als je dat wel doet
Bellen, ik neem aan dat je bedoel niet handsfree, doe ik nooit want mijn autoradio heeft bluetoothverbinding met mijn telefoon. Dus ik bel handsfree
Je rijdt dus 'te hard' als je harder rijdt dan de wettelijk toegestane snelheid.

Maar je zegt zelf dat je nooit boetes hebt, dus ik heb gelijk als ik zeg dat het nogal makkelijk te voorkomen is
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:08:21 #221
247356 infp2009
More cowbell!
pi_76738325
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:05 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Jij was er niet bij, dus je gokt maar wat. Ik weet van mezelf dat het 0,0 gevaar opleverde, omdat er geen kip op de stoep te bekennen was en de situatie overzichtelijk. Maar goed, dat zul jij toch wel niet geloven.
[..]

Het was een agent in een burgerauto, dus wat heeft dat beter kijken nou voor zin? Ik denk niet dat ik het zo snel weer ga doen, maar ook dat zul jij wel niet geloven.
Het doet er echt helemaal niet toe dat er 0,0 gevaar was. Heb je over het stukje 'pauperactie' heen gelezen of zo?

NB. Dit zeg ik terwijl ik normaal gesproken regels compleet nutteloos vind, maar in het verkeer zijn ze bijzonder functioneel.

En ik geloof je dat je het niet meer gaat doen!
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_76738407
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je rijdt dus 'te hard' als je harder rijdt dan de wettelijk toegestane snelheid.
Van de week werd ik ingehaald op de Ring Alkmaar. Toegestane snelheid is 70. Ik reed 30. Ik schat de snelheid van die ander 60.
Er lag wel een enorm pak sneeuw. Wettelijk mocht hij nog 10 km harder, ik vind dat hij te hard reed.
quote:
Maar je zegt zelf dat je nooit boetes hebt, dus ik heb gelijk als ik zeg dat het nogal makkelijk te voorkomen is
Makkelijk? Ik zou liever op de weg letten ipv op de berm...
*verwijderd door Admin*
pi_76738702
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:09 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Van de week werd ik ingehaald op de Ring Alkmaar. Toegestane snelheid is 70. Ik reed 30. Ik schat de snelheid van die ander 60.
Er lag wel een enorm pak sneeuw. Wettelijk mocht hij nog 10 km harder, ik vind dat hij te hard reed.
[..]

Makkelijk? Ik zou liever op de weg letten ipv op de berm...
Met 70 ergens doorheen scheuren waar het glad is valt volgens mij gewoon onder roekeloos rijden en dat is toch echt wettelijk strafbaar.

Enneh, dan doe je dat toch? Rijd je gewoon 10 kilometer per uur langzamer, hoef je niet op de berm te letten. Je hebt zelfs meer tijd om te reageren op wat er op de weg waar je beter op kan letten gebeurt! Dus ja: makkelijk
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:17:26 #224
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_76738851
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Met 70 ergens doorheen scheuren waar het glad is valt volgens mij gewoon onder roekeloos rijden en dat is toch echt wettelijk strafbaar.

Enneh, dan doe je dat toch? Rijd je gewoon 10 kilometer per uur langzamer, hoef je niet op de berm te letten. Je hebt zelfs meer tijd om te reageren op wat er op de weg waar je beter op kan letten gebeurt! Dus ja: makkelijk
Dat is een artikel 5, ja. Maar hij voldeed wel aan de wet die de maximumsnelheid heeft geregeld. So much voor 'te hard rijden'.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_76738934
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Gevaar veroorzaken is inderdaad strafbaar. Maar jij had het over de maximum snelheid en nu begin je over roekeloos rijgedrag.
*verwijderd door Admin*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')