Zo normaal blijkt dat dus niet. Ik lees net op de achterkant dat dit een wijziging in een wet is, die is afgelopen 2 juli ingegaan...quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Die boete moet nu eenmaal administratief verwerkt worden, dus berekenen ze de kosten daarvan gewoon door aan de veroorzaker ervan. Lijkt me vrij normaal.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:01 schreef DABAMaster het volgende:
ze mochten de boetes niet verhogen, derhalve hebben ze nietszeggende 'administratiekosten' toegevoegd, wat wél mag
Ok duidelijk dus.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:01 schreef DABAMaster het volgende:
ze mochten de boetes niet verhogen, derhalve hebben ze nietszeggende 'administratiekosten' toegevoegd, wat wél mag
Ik vind het toch echt een vrij normale gang van zaken dat kosten doorberekend worden aan de veroorzaker ervan. Dat het niet altijd zo geweest is, doet daar m.i. weinig aan af.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:03 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Zo normaal blijkt dat dus niet. Ik lees net op de achterkant dat dit een wijziging in een wet is, die is afgelopen 2 juli ingegaan...
Zeg dan gewoon dat de boete 66 euro is in plaats van die fucking administratiekosten, dan weet je gelijk wat je moet betalen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik vind het toch echt een vrij normale gang van zaken dat kosten doorberekend worden aan de veroorzaker ervan. Dat het niet altijd zo geweest is, doet daar m.i. weinig aan af.
En dan vervolgens weer mensen die zeiken dat de overheid transparanter moet.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:06 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon dat de boete 66 euro is in plaats van die fucking administratiekosten, dan weet je gelijk wat je moet betalen.
Omslachtig gedoe altijd
Wat een kulquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Die boete moet nu eenmaal administratief verwerkt worden, dus berekenen ze de kosten daarvan gewoon door aan de veroorzaker ervan. Lijkt me vrij normaal.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik vind het toch echt een vrij normale gang van zaken dat kosten doorberekend worden aan de veroorzaker ervan. Dat het niet altijd zo geweest is, doet daar m.i. weinig aan af.
Dit is wel de meest debiele antwoord wat je kan bedenken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Welke kosten, karr-1?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Uitschrijven van de boete, verzenden van de giro, controleren of er wel betaald is, eventuele incasso als er niet betaald is etc. Dat hoef ik toch niet meer uit te leggen he.quote:
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:05 schreef -jos- het volgende:
Administratiekosten slaan inderdaad nergens op. De administrateurs worden toch betaald door de overheid, en de overheid betaald dat geld uit het geld van de boetes. In feite moet de burger dubbel betalen.
Je vergeet nog de huur van het kantoorpand, de toner die nodig is om te printen, de controleurs om te kijken of er wel voldoende boetes administratiekosten worden berekend. En natuurlijk de minister van financiën die alvast nieuwe kostenposten bedenkt om zodoende ongehoorzame burgers te straffen de schatkist te spekken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:57 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Uitschrijven van de boete, verzenden van de giro, controleren of er wel betaald is, eventuele incasso als er niet betaald is etc. Dat hoef ik toch niet meer uit te leggen he.
Dat wordt allemaal grotendeels geautomatiseerd door een computersysteem uitgespuugd en gecheckt. Al jaren. Kosten dezes: een fractie van 6 euro. Daar vertel ik je toch niet iets nieuws, hoop ik.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:57 schreef karr-1 het volgende:
Uitschrijven van de boete, verzenden van de giro, controleren of er wel betaald is, eventuele incasso als er niet betaald is etc. Dat hoef ik toch niet meer uit te leggen he.
Wat vind je daar zo lachwekkend aanquote:
Waarom niet eigenlijk? Of betaalde je baas ze?quote:Op zondag 10 januari 2010 12:26 schreef Tha_Duck het volgende:
Nu ik weer een eigen auto heb heb ik weer de mogelijkheid om in beroep te gaan tegen bekeuringen. Voorheen reed ik lease en dan doe ik dat niet.
Waarschijnlijk vindt hij een boete alleen maar onrechtvaardig als hij hem zelf moet betalen...quote:Op zondag 10 januari 2010 13:29 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk? Of betaalde je baas ze?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |