abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95527840
Trouwens, de psychiater vond dat ik erg verbitterd ben. Ook niet zo gek, als ik aan alles terugdenk.

Ik luister nog steeds veel Franstalige muziek:

Zit veel emotie in deze muziek.

Ik ga me maar weer uitloggen, merk weer dat er een achterdocht begint op te komen nu ik een paar dagen op dit forum rondgehangen heb. De groeten allemaal.

En bedankt nog, Re. Jij bent zeker een van de beste moderators.
pi_95566247
Na het zien van een aflevering over het horen van stemmen is het me maar weer al te duidelijk, ik kan beter de rest van mijn leven zwijgen als het graf over mijn 'handicap' ook al heb ik en mensen zoals mij het zwaarder dan normaal en kunnen zulke mensen rekenen op gezondheidszorg. Helaas worden mensen die stemmen horen uitgesloten, zeg maar dag tegen je dromen dat je ooit nog dat ene huis krijgt en wees blij met een hokje, reken maar niet op een auto en zet een vrouw en kind maar helemaal uit je hoofd. Ook al heb ik de diploma's, certificaten, werkervaring en de wil om een carriere op te bouwen zal ik altijd tegen mensen aanlopen die zo denken als de vrouw die vanaf 44:38 het stigma weer duidelijk vertaald: http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1097985

Zoals ik het zie zijn er mensen die maar al te goed beseffen in wat voor wereld ze leven en hebben hierdoor allerlei angsten opgebouwd. Om toch een gevoel van veiligheid te creeren kunnen ze bepaalde groepen mensen zonder gene buiten hun 'perfecte' wereldje sluiten. Terwijl volgens dezelfde redenering kan worden gezegd dat bepaalde bevolkingsgroepen volgens de statistiek eerder geneigd zijn tot criminele activiteiten, dus moeten ze allemaal maar zo behandeld worden. Als een iemand dan in die bevolkingsgroep geboren wordt dan moeten dat soort mensen anders behandeld worden om te voorkomen dat ze vroeg of laat criminele activiteiten gaan vertonen, want let maar op statistiek wijst ons hierop.

Hulde voor mensen zoals Iris Sommer, schande mensen zoals die Naema Tahir, ze heeft notabene als jurist voor mensenrechten gewerkt maar heeft er blijkbaar geen moeite mee er een mening op na te houden die is gebaseerd op allerlei oppervlakkige vooroordelen waardoor ze door haar eigen angsten de zwakkere mens uit de maatschappij buitensluit zodat zij zichzelf weer wat veiliger kan wanen, maakt niet uit of die mensen nog iets van levensgeluk mogen meemaken, zolang zij de gezonde mens het maar zo veilig mogelijk heeft. Zo iemand die liever op onderbuikgevoelens inspeelt om zo bij een meerderheid aan populariteit te winnen, waar ken ik dat toch van. Mensen zoals Naema Tahir :r
  zaterdag 16 april 2011 @ 01:11:26 #128
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95570721
Waar kan ik meer lezen over Naema Tahir?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_95578298
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 01:11 schreef Re het volgende:
Waar kan ik meer lezen over Naema Tahir?
Geen id, ik googlede gewoon na het zien van de uitzending, waar ze verder niet speciaal voor was uitgenodigd vanwege het onderwerp stemmen horen. Probeer het ook eens, een zoekmachine is een heel handig iets: http://lmgtfy.com/?q=Naema+Tahir
pi_95579660
Mijn oom is schizofreen. Ik heb ook nog herinneringen uit de tijd dat hij dat niet was. Het contrast tussen die twee perioden vind ik dus erg vervelend, het ga nu overigens wel veel beter (speciale huisvesting, medicatie). Eerst was het zo dat hij mijn ouders/mij continu opbelde omdat hij dacht dat hij vergiftigd, vergast e.d. werd, toen is hij opgepakt omdat hij met een bijl rondliep (wel verstopt in een tas, het zou 'zelfverdediging' zijn.) sindsdien kon het RIAGG hem verplichten tot opname. Nadat hij een tijd in de isoleercel zat is hij nu vrijwillig onder medicatie en heeft hij speciale huisvesting.
  donderdag 21 april 2011 @ 16:38:30 #131
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_95811095
Hallo.
Vraagje aan de mensen met schiozfrenie: hoe is het bij jullie begonnen?
Want ik heb MCDD en dat is een ontwikkelingsstoornis met kenmerken van autistische stoornissen, stemmingsstoornissen en psychotische stoornissen en het kan zich ontwikkelen tot schizofrenie.
Aangezien ik het afgelopen jaar steeds meer lichtpsychotische verschijnselen krijg, ben ik erg bang dat ik het uiteindelijk ook ga krijgen.
Ik hoor heel soms dingen die er niet zijn (geen stemmen, maar wel geluiden); proef soms dingen die er niet zijn; ruik soms dingen die er niet zijn; voel soms dingen die er niet zijn; het is een complete chaos in m'n hoofd en ik heb het idee dat ik minder slim ben: waar ik eerst zonder moeite ingewikkelde wiskundesommen kon oplossen, kan ik nu zelfs minder ingewikkelde sommen vaak niet eens oplossen; ik kan sommige gedachten niet loslaten; ik word steeds meer paranoïde.

Beginnen psychotische stoornissen, zoals schizofrenie, ook op deze manier, of is dit iets anders (ik hoop het namelijk wel)?

Verdere informatie: ik ben 20 jaar oud en heb als kind wel al een korte periode last gehad van het horen van stemmen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_96420235
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 16:38 schreef Madame_Paon het volgende:
Hallo.
Vraagje aan de mensen met schiozfrenie: hoe is het bij jullie begonnen?
Want ik heb MCDD en dat is een ontwikkelingsstoornis met kenmerken van autistische stoornissen, stemmingsstoornissen en psychotische stoornissen en het kan zich ontwikkelen tot schizofrenie.
Aangezien ik het afgelopen jaar steeds meer lichtpsychotische verschijnselen krijg, ben ik erg bang dat ik het uiteindelijk ook ga krijgen.
Ik hoor heel soms dingen die er niet zijn (geen stemmen, maar wel geluiden); proef soms dingen die er niet zijn; ruik soms dingen die er niet zijn; voel soms dingen die er niet zijn; het is een complete chaos in m'n hoofd en ik heb het idee dat ik minder slim ben: waar ik eerst zonder moeite ingewikkelde wiskundesommen kon oplossen, kan ik nu zelfs minder ingewikkelde sommen vaak niet eens oplossen; ik kan sommige gedachten niet loslaten; ik word steeds meer paranoïde.

Beginnen psychotische stoornissen, zoals schizofrenie, ook op deze manier, of is dit iets anders (ik hoop het namelijk wel)?

Verdere informatie: ik ben 20 jaar oud en heb als kind wel al een korte periode last gehad van het horen van stemmen.
Beetje late reactie van mij. Maar het begon bij mij met 'lichamelijke wanen'. En daar heb ik nu nog steeds last van. En ik had last van allerlei dingen, ik weet het eigenlijk niet eens meer. Later kwam pas de erge achterdocht. Misschien heb je niks aan deze reactie maar goed.
pi_96420242
De chaos in je hoofd herken ik wel, daar heb ik de afgelopen tijd ook veel last van. De hele tijd gedachten die door je hoofd schieten. Bij mij hebben de gedachten vaak commentaar op wat ik doe. Daarom luister ik vooral klassieke muziek. Laat de muziek spreken!
  vrijdag 6 mei 2011 @ 09:09:18 #134
297133 Captain_Maximum
To the Max!!!
pi_96421444
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 06:25 schreef Gewas het volgende:
De chaos in je hoofd herken ik wel, daar heb ik de afgelopen tijd ook veel last van. De hele tijd gedachten die door je hoofd schieten. Bij mij hebben de gedachten vaak commentaar op wat ik doe. Daarom luister ik vooral klassieke muziek. Laat de muziek spreken!
Gedachte die commentaar leveren heb ik zelf ook, maar ik dacht altijd dat het uit onzekerheid kwam. Dat heb eigenlijk al zolang ik me kan herinneren en dan vooral op plekken buiten waar ik alleen ben.
signatuurloos
pi_97294082
Ik sta weer te stuiteren vandaag.

Vanochtend begon het al onderweg naar mijn werk. Een aantal vervelende mensen tegenkomen (zoals gewoonlijk) maar ik zal hier verder niet op ingaan. Daarna op het werk hele verhalen verteld maar er werd amper naar geluistert en ook niet op gereageerd. Wat helemaal vreemd was was dat ik binnen een uur weer naar huis kon omdat er geen werk meer was (dit gebeurt normaal nooit).

Oorzaak zal denk ik zijn dat ik er vreemd/niet normaal uitzie. Maar als ik in de spiegel kijk zie ik niks geks.

Dus ik kom thuis en ik wil mensen bellen, neemt niemand zijn telefoon op. En nee, er is niks mis met de telefoon. Ik zal het je nog mooier vertellen, de twee vrienden die ik nog heb zetten mij op de negeermodus. Reageren nergens meer op.

Dan maar lekker roken de rest van de dag. Maar raad eens wat er gebeurt, net stond dat irritante ventje van de buren over de schutting te hangen en verteld mij 'dat roken slecht voor je is'. Hier word je toch zeker niet goed van?

Het doet mij pijn dat ze mij 'gek' hebben verklaard, veel andere mensen zijn zeker zieker in hun kop.

Weet niet of het helpt dat ik dit hier heb opgeschreven maar dat interesseert me niet eens eigenlijk.
pi_97295793
He, ik heb net eindelijk een normaal iemand gesproken. Gaat gelijk weer beter.

Nu hippiemuziek aan het luisteren van Woodstock. Geweldig! Ik zou ook wel een hippie willen worden denk ik soms.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2011 15:14:59 ]
  woensdag 25 mei 2011 @ 15:58:28 #137
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97297660
soms inderdaad niet gelijk voorbarige conclusies trekken is dus het devies :)
pi_97325577
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2011 15:58 schreef Re het volgende:
soms inderdaad niet gelijk voorbarige conclusies trekken is dus het devies :)
Ik had vorige week een oud therapieboekje doorgelezen die ik in 2007 had gemaakt en dat was ook de conclusie die wij hadden getrokken. Ik ga altijd van het ergste uit. Kan ik niks aan doen. Toch zat ik effe goed in de put gister.

Ik wil nog iets zeggen. Ik heb nu 2 vrienden alleen die zie ik bijna nooit. De ene heb ik al bijna 3 maanden niet gezien en neemt zijn telefoon zelfs niet meer op. De andere komt eens in de maand. Dit begint wel op eenzaamheid te lijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2011 08:06:20 ]
  donderdag 26 mei 2011 @ 08:15:24 #139
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97325705
gewas: is zoiets niet misschien een idee?

http://www.altrecht.nl/Ex(...)ab%20MGv%20okt08.pdf
pi_97329256
Ik heb het gelezen. Bedankt voor de link, Re. :)

We hadden het er al vaker over gehad met de behandelaar om iets te ondernemen om aan een vriendengroep te komen, of in ieder geval om iets te doen te hebben met iemand. Ik denk dat ik bij de volgende afspraak hiernaar ga vragen. ^O^
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:53:53 #141
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97334123
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 06:25 schreef Gewas het volgende:
Bij mij schieten gedachten ook constant door mijn hoofd heen maar ik heb geleerd hoe hiermee om te gaan. Als ik iets moet bedenken of herinneren dan laat ik 'de machine ff draaien' zonder dat ik de gedachten zelf echt beleef. Uiteindelijk op een rustig moment (bijv. tijdens het wandelen, slapen of naar de wc gaan) dan komt 'de machine' met de oplossing voor het probleem waarmee ik 'm aan de gang heb gezet. Ook kan ik soms rondvliegende gedachtes 'pakken' en ze gebruiken.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97338347
Ik heb geen schizofrenie maar wel een psychotische depressie gehad. Vreemd genoeg moet ik dus dezelfde medicatie slikken als sommigen van jullie (seroquel) naast de antidepressiva. Ik heb gisteren geeist dat ik die seroquel wil gaan afbouwen. Als ik naar jullie ziektebeeld kijk ben ik een stuk "gezonder', ik heb nooit last gehad van waanbeelden buiten die depressie om. ik functioneer prima, alleen ben ik sociaal wat minder goed. Ik heb namelijk als persoon wel last van zwart/wit denken, en ik heb het sneller door wanneer mensen tegen me zijn. ben jarenlang gepest en ik merk het wanneer dynamieken in een groep veranderen en mensen afstandelijker tegen me gaan doen. Door sommigen was dat aangegeven als paranoia, maar tot nu toe heb ik het altijd bij het rechte eind gehad.

Schenkstroop, dat van het staan klinkt meer als OCD - een dwangritueel dat je "moet"afmaken.. of hoort dat ook bij schizofrenie?

Gewas, je legt wel erg veel nadruk op muziek, kan je je zonder moeilijker uiten?
pi_97339383
Moezeidekoe,

Ik ben een beetje verslaafd aan muziek geraakt om het zo maar even te zeggen. Vaak heb ik ook niks anders om te doen, vandaar. :P
pi_97339890
Heb je ook niet de behoefte om wat te doen? Mij hielp de natuur erg toen ik ziek was. tripjes maken, wandelen... soms alleen, soms met familie. Ik kom erg tot rust in de natuur. ik heb een grote voorliefde voor vogels. Vogels keren zich niet zomaar tegen je, ze zijn er altijd, ze doen hun ding, ze komen naar je toe als je ze eten geeft.. ze zijn vrijer dan de meeste dieren in nederland tegenwoordig... die zitten in hokken te wachten op de dood of worden verwend met kattensnoepjes en hebben hun dierlijkheid verloren.
  donderdag 26 mei 2011 @ 15:10:03 #145
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97339925
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:55 schreef Gewas het volgende:
Moezeidekoe,

Ik ben een beetje verslaafd aan muziek geraakt om het zo maar even te zeggen. Vaak heb ik ook niks anders om te doen, vandaar. :P
Misschien een baantje zoeken?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97340389
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:09 schreef moezeidekoe het volgende:
Heb je ook niet de behoefte om wat te doen? Mij hielp de natuur erg toen ik ziek was. tripjes maken, wandelen... soms alleen, soms met familie. Ik kom erg tot rust in de natuur. ik heb een grote voorliefde voor vogels. Vogels keren zich niet zomaar tegen je, ze zijn er altijd, ze doen hun ding, ze komen naar je toe als je ze eten geeft.. ze zijn vrijer dan de meeste dieren in nederland tegenwoordig... die zitten in hokken te wachten op de dood of worden verwend met kattensnoepjes en hebben hun dierlijkheid verloren.
Amper natuur hier (woon in een grote stad). Maar ik kom altijd tot rust met muziek.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Misschien een baantje zoeken?
Als je een eerder bericht van mij goed had gelezen had je kunnen zien dat ik al werk heb.
  donderdag 26 mei 2011 @ 15:22:42 #147
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97340406
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:22 schreef Gewas het volgende:

Als je een eerder bericht van mij goed had gelezen had je kunnen zien dat ik al werk heb.
Sorry ik lees niet al jouw berichten.
Een gedicht over Maanvis
pi_97340787
Oh, ik dacht dat je het beledigend bedoelde. :P
  donderdag 26 mei 2011 @ 15:36:50 #149
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97340901
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:33 schreef Gewas het volgende:
Oh, ik dacht dat je het beledigend bedoelde. :P
natuurlijk niet, ik beledig nooit iemand op dit forum.
Een gedicht over Maanvis
pi_97342135
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:09 schreef moezeidekoe het volgende:
Wandelen kan echt fijn zijn, maar aangezien ik al postbode ben, ga ik niet zo snel meer een wandeling maken. Hoewel post bezorgen ook wel rustgevend kan zijn. zeker als het een rustige wijk is. Verder woon ik in een gebied in de randstad waar op loopafstand geen grote bossen zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:55 schreef Gewas het volgende:
Moezeidekoe,

Muziek is ook zo fijn. Eventjes wegdromen van de wereld. O+
signatuurloos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')