Geen id, ik googlede gewoon na het zien van de uitzending, waar ze verder niet speciaal voor was uitgenodigd vanwege het onderwerp stemmen horen. Probeer het ook eens, een zoekmachine is een heel handig iets: http://lmgtfy.com/?q=Naema+Tahirquote:
Beetje late reactie van mij. Maar het begon bij mij met 'lichamelijke wanen'. En daar heb ik nu nog steeds last van. En ik had last van allerlei dingen, ik weet het eigenlijk niet eens meer. Later kwam pas de erge achterdocht. Misschien heb je niks aan deze reactie maar goed.quote:Op donderdag 21 april 2011 16:38 schreef Madame_Paon het volgende:
Hallo.
Vraagje aan de mensen met schiozfrenie: hoe is het bij jullie begonnen?
Want ik heb MCDD en dat is een ontwikkelingsstoornis met kenmerken van autistische stoornissen, stemmingsstoornissen en psychotische stoornissen en het kan zich ontwikkelen tot schizofrenie.
Aangezien ik het afgelopen jaar steeds meer lichtpsychotische verschijnselen krijg, ben ik erg bang dat ik het uiteindelijk ook ga krijgen.
Ik hoor heel soms dingen die er niet zijn (geen stemmen, maar wel geluiden); proef soms dingen die er niet zijn; ruik soms dingen die er niet zijn; voel soms dingen die er niet zijn; het is een complete chaos in m'n hoofd en ik heb het idee dat ik minder slim ben: waar ik eerst zonder moeite ingewikkelde wiskundesommen kon oplossen, kan ik nu zelfs minder ingewikkelde sommen vaak niet eens oplossen; ik kan sommige gedachten niet loslaten; ik word steeds meer paranoïde.
Beginnen psychotische stoornissen, zoals schizofrenie, ook op deze manier, of is dit iets anders (ik hoop het namelijk wel)?
Verdere informatie: ik ben 20 jaar oud en heb als kind wel al een korte periode last gehad van het horen van stemmen.
Gedachte die commentaar leveren heb ik zelf ook, maar ik dacht altijd dat het uit onzekerheid kwam. Dat heb eigenlijk al zolang ik me kan herinneren en dan vooral op plekken buiten waar ik alleen ben.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 06:25 schreef Gewas het volgende:
De chaos in je hoofd herken ik wel, daar heb ik de afgelopen tijd ook veel last van. De hele tijd gedachten die door je hoofd schieten. Bij mij hebben de gedachten vaak commentaar op wat ik doe. Daarom luister ik vooral klassieke muziek. Laat de muziek spreken!
Ik had vorige week een oud therapieboekje doorgelezen die ik in 2007 had gemaakt en dat was ook de conclusie die wij hadden getrokken. Ik ga altijd van het ergste uit. Kan ik niks aan doen. Toch zat ik effe goed in de put gister.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:58 schreef Re het volgende:
soms inderdaad niet gelijk voorbarige conclusies trekken is dus het devies
Bij mij schieten gedachten ook constant door mijn hoofd heen maar ik heb geleerd hoe hiermee om te gaan. Als ik iets moet bedenken of herinneren dan laat ik 'de machine ff draaien' zonder dat ik de gedachten zelf echt beleef. Uiteindelijk op een rustig moment (bijv. tijdens het wandelen, slapen of naar de wc gaan) dan komt 'de machine' met de oplossing voor het probleem waarmee ik 'm aan de gang heb gezet. Ook kan ik soms rondvliegende gedachtes 'pakken' en ze gebruiken.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 06:25 schreef Gewas het volgende:
De chaos in je hoofd herken ik wel, daar heb ik de afgelopen tijd ook veel last van. De hele tijd gedachten die door je hoofd schieten. Bij mij hebben de gedachten vaak commentaar op wat ik doe. Daarom luister ik vooral klassieke muziek. Laat de muziek spreken!
Misschien een baantje zoeken?quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:55 schreef Gewas het volgende:
Moezeidekoe,
Ik ben een beetje verslaafd aan muziek geraakt om het zo maar even te zeggen. Vaak heb ik ook niks anders om te doen, vandaar.
Amper natuur hier (woon in een grote stad). Maar ik kom altijd tot rust met muziek.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:09 schreef moezeidekoe het volgende:
Heb je ook niet de behoefte om wat te doen? Mij hielp de natuur erg toen ik ziek was. tripjes maken, wandelen... soms alleen, soms met familie. Ik kom erg tot rust in de natuur. ik heb een grote voorliefde voor vogels. Vogels keren zich niet zomaar tegen je, ze zijn er altijd, ze doen hun ding, ze komen naar je toe als je ze eten geeft.. ze zijn vrijer dan de meeste dieren in nederland tegenwoordig... die zitten in hokken te wachten op de dood of worden verwend met kattensnoepjes en hebben hun dierlijkheid verloren.
Als je een eerder bericht van mij goed had gelezen had je kunnen zien dat ik al werk heb.quote:
Sorry ik lees niet al jouw berichten.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:22 schreef Gewas het volgende:
Als je een eerder bericht van mij goed had gelezen had je kunnen zien dat ik al werk heb.
natuurlijk niet, ik beledig nooit iemand op dit forum.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:33 schreef Gewas het volgende:
Oh, ik dacht dat je het beledigend bedoelde.
Wandelen kan echt fijn zijn, maar aangezien ik al postbode ben, ga ik niet zo snel meer een wandeling maken. Hoewel post bezorgen ook wel rustgevend kan zijn. zeker als het een rustige wijk is. Verder woon ik in een gebied in de randstad waar op loopafstand geen grote bossen zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:09 schreef moezeidekoe het volgende:
Heb je ook niet de behoefte om wat te doen? Mij hielp de natuur erg toen ik ziek was. tripjes maken, wandelen... soms alleen, soms met familie. Ik kom erg tot rust in de natuur. ik heb een grote voorliefde voor vogels. Vogels keren zich niet zomaar tegen je, ze zijn er altijd, ze doen hun ding, ze komen naar je toe als je ze eten geeft.. ze zijn vrijer dan de meeste dieren in nederland tegenwoordig... die zitten in hokken te wachten op de dood of worden verwend met kattensnoepjes en hebben hun dierlijkheid verloren.
Muziek is ook zo fijn. Eventjes wegdromen van de wereld.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:55 schreef Gewas het volgende:
Moezeidekoe,
Ik ben een beetje verslaafd aan muziek geraakt om het zo maar even te zeggen. Vaak heb ik ook niks anders om te doen, vandaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |