abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport dinsdag 12 januari 2010 @ 21:49:15 #251
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76740481
Volgens een melding op somda gaan de DM'90's 3443 en 3444 (ex-ZAP-stellen) naar Syntus.... wat die er nou weer mee moeten
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76740507
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
ja uitzendinggemist maar eens proberen. Al zal het wel morgen worden voordat ie dan beschikbaar is zeker?
Gelukzak dat die dingen daar bij jullie allemaal opkomen, hier moet je het doen met programma's die me geen *** interesseren. Moet je dan ook nog eens extra betalen voor zo'n uitzending? 1 ā 2 euro ofzo?

(Sorry voor het off-topic)
pi_76741245
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:37 schreef ReisT het volgende:

[..]

De sneltrein is er op de Oude Lijn helemaal niet uitgegooid en dat wordt-ie ook niet. Dat de 2100-IC wordt vertraagd is niet om een nieuwe verbinding te maken maar om de frequentie op een bestaande verbinding te verhogen.
[..]

.
Ik bedoel natuurlijk het 3-treinenconcept bij de gehele NS, en NIET het verdwijnen van een sneltrein op de Oude Lijn. Op een zeer spaarzaam aantal plaatsen in Nederland rijdt nog een 'echte' (dwz zo genoemde) sneltrein, maar ze worden uiteindelijk allemaal ver-IC-ed. En ondertussen worden veel IC teruggebracht naar sneltreinniveau. De 2100 moet onder andere de 3400, die maar tot Haarlem gaat rijden, opvangen. En dat is (was, want wordt ook IC) een sneltrein met stops in oa Aerdenhout, absoluut niet IC waardig natuurlijk, maar ja, de 2100 gaat er wel stoppen.
quote:
Onzin, NS heeft veel te veel geld voor die concessie geboden omdat ze bang waren dat een buitenlandse vervoerder ermee vandoor zou gaan. DB en Arriva hadden ook interesse maar niet tegen zo'n buitensporige prijs
Zo'n "cruciale denkfout" is dat helemaal niet; het gaat er om dat ze teveel betaald hebben, terwijl hier eerst gedaan werd alsof men de hoge tarieven had ingevoerd om maar flink winst te maken en de reiziger uit te kleden: ze hebben de tarieven nodig om nog enige acceptabele terugverdientijd te hebben (tenminste, als de bezetting ooit eens gaat stijgen).

Ik begrijp niet waarom Duvel nu opeens een betoog houdt dat NS Hispeed winst moet maken als zelfstandig bedrijf binnen de NS Groep want dat is PRECIES wat ik ook al zei (En dat ze dus niet, zoals op binnenlands spoor, de winst van rendabele lijnen gebruiken om de verliesgevende draaiende te houden).

Overigens, het rijk weet dat de NS nu veel te hoge tarieven moet rekenen om de dienst rendabel en aantrekkelijk te maken: als binnen een~anderhalf jaar de HSL niet goed operationeel is (dwz. zowel in treindienst al in bezetting), dan kan je er gif op innemen dat de concessie wordt ontbonden. Sterker nog, daar zijn in het verleden al Kamervragen over gesteld, en men zou het nog afwachten. De overheid heeft niet 7 miljard "van ons belastinggeld" gespendeerd aan een of ander rotlijntje met net zulke grote vertragingen als tarieven. Wellicht dat de HSA eerder failliet gaat dan dat dit 'afwachten' duurt, maar goed.

Vervolgens wordt een nieuwe vraag hoe geweldig het zal zijn met een nieuwe vervoerder: de beveiliging van de HSL is nog steeds een heet hangijzer en de treindienstleiding is zo handig met internationale treinen als een kind van 3 met een bord spinazie. Dat gaat echt niet veranderen als er opeens Valero's ipv V250's gaan rijden. Sterker nog, de Thalyssen blijven iig, en die staan om de haverklap stil. Eerst die problemen maar eens oplossen voor er aan een nieuwe concessie gedacht wordt.
Killing as few patients as possible.
  Redactie Sport dinsdag 12 januari 2010 @ 22:07:08 #254
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76741477
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:49 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Gelukzak dat die dingen daar bij jullie allemaal opkomen, hier moet je het doen met programma's die me geen *** interesseren. Moet je dan ook nog eens extra betalen voor zo'n uitzending? 1 ā 2 euro ofzo?

(Sorry voor het off-topic)
In NL kun je alles gratis terugkijken (op wat spul bij de commerciëlen na volgens mij)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:13:36 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76741862
laatst beschikbare RailAway op uitzendinggemist is die van 15-12 Maar goed. Otopic maar weer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:16:03 #256
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76742016
quote:
Zo'n "cruciale denkfout" is dat helemaal niet; het gaat er om dat ze teveel betaald hebben, terwijl hier eerst gedaan werd alsof men de hoge tarieven had ingevoerd om maar flink winst te maken en de reiziger uit te kleden: ze hebben de tarieven nodig om nog enige acceptabele terugverdientijd te hebben (tenminste, als de bezetting ooit eens gaat stijgen).
De reiziger wordt dan toch utigekleed omdat HSA een kutcontract heeft afgesloten? Lees voor "winst", "minder verlies": het maakt niet uit, de reiziger is de lul.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 januari 2010 @ 22:17:34 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76742114
Voer voor de discussie:
quote:
Omzet NS Highspeed gedaald

NS Hispeed heeft vorig jaar een paar procent minder omzet gehaald dan in 2008. De exploitant van de hogesnelheidslijnen Fyra, ICE TGV, Eurostar en Thalys had vooral te lijden van een daling van het aantal zakelijke reizigers. Dat zei directeur Jan-Willem Siebers dinsdag op een bijeenkomst voorafgaand aan de Vakantiebeurs in Utrecht.

Een verdubbeling van het aantal internetboekingen in twee jaar tijd en de in september begonnen hogesnelheidstrein Fyra op het traject tussen Amsterdam en Rotterdam konden de terugloop niet indammen. De kaartjesverkoop via internet bestaat voor 85 procent uit e-tickets, biljetten die mensen zelf thuis printen.

Bemoedigend
NS Hispeed noemt de eerste resultaten met de Fyra "bemoedigend''. De eerste vier maanden kende de hogesnelheidsverbinding tussen Amsterdam en Rotterdam een bezettingsgraad van 19 procent. De trein rijdt nu nog maar een keer per uur, maar het is de bedoeling de frequentie verder op te voeren. Siebers verwacht dat de bezettingsgraad dan ook omhooggaat. NS Hispeed kan dat pas doen als het nieuwe beveiligingssysteem voor de hogesnelheidslijn optimaal werkt. Momenteel kampt het systeem nog met beperkingen.

Siebers wees verder op de grote klanttevredenheid van 90 procent voor de Fyra-lijn. "Passagiers waarderen kennelijk het comfort, de snelle verbinding tussen Amsterdam en Rotterdam en ook het loungebezoek is duidelijk gestegen.'' De Fyra gaat dit jaar ook in de weekeinden rijden. Voor dit jaar staat ook nog een verdere uitbouw van de HSL-Zuid op stapel. Verder gaat de Thalys naar Parijs tien keer per dag rijden, in plaats van de huidige frequentie van zeven keer per dag.
Bron: http://www.z24.nl/bedrijv(...)ghspeed_gedaald.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:18:55 #258
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76742195
Het is de vraag in hoeverre de problemen met Thalys aan het baansysteem zijn te wijten, en in hoeverre aan het treinsysteem. Dát er iets moet gebeuren staat natuurlijk wel buiten kijf.
pi_76742296
Is het eigenlijk goedkoper om een regulier eerste klas kaartje te kopen dan om tweede klas met de HSL te gaan?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:24:50 #260
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76742555
Nee, want je moet evenzogoed een toeslag kopen.
  Redactie Sport dinsdag 12 januari 2010 @ 22:28:18 #261
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76742773
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:20 schreef Sjoegerd het volgende:
Is het eigenlijk goedkoper om een regulier eerste klas kaartje te kopen dan om tweede klas met de HSL te gaan?
2e klas: 13,50 + 7,40 = 20.90
1e klas: 23,00
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:38:18 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76743367
Prijzen Fyra:

  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:40:51 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76743523
Dat zijn tarieven om met Traxx en prio's te rijden dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76743683
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat zijn tarieven om met Traxx en prio's te rijden dus.
Dat ze voor het traject schiphol-amsterdam uberhaupt toeslag durven te vragen _!
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:54:38 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76744407
dat is gewoon om de reizigers op dat traject juist UIT de hst te jagen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76744499
Hmmm, kan iemand even in mijn arm knijpen?
retour Rotterdam - Amsterdam 1e klas met NS IC: 42,50
retour Rotterdam - Amsterdam 1e klas met Fyra: 34,80
retour Rotterdam - Amsterdam 2e klas met NS IC: 25,00
retour Rotterdam - Amsterdam 2e klas met Fyra: 21,00
Het idee van toeslag is toch dat je meer moet betalen?
So we just called him Fred too
pi_76744527
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
Voer voor de discussie:
[..]

Bron: http://www.z24.nl/bedrijv(...)ghspeed_gedaald.html
Wat een belachelijke cijfers. Voor 1/5de bezet? Dan moet het in de spits wel enorm druk zijn aangezien er overdag hooguit 20 mensen in zitten. 90% tevreden? Tevreden met een enorm aantal vertragingen, uitval, geluidsoverlast in de trein, ondraaglijke herrie in de tunnels, geen mobiel ontvangst. "Reizigers waarderen het comfort".. doe toch normaal. 'k Geloof er helemaal niks van .
pi_76744692
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:55 schreef Cothen het volgende:
Hmmm, kan iemand even in mijn arm knijpen?
retour Rotterdam - Amsterdam 1e klas met NS IC: 42,50
retour enkeltje Rotterdam - Amsterdam 1e klas met Fyra: 34,80
retour Rotterdam - Amsterdam 2e klas met NS IC: 25,00
retour enkeltje Rotterdam - Amsterdam 2e klas met Fyra: 21,00
Het idee van toeslag is toch dat je meer moet betalen?
pi_76744790
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:59 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Neenee, ik zit nu op de site van NS Hispeed en daar staat nu duidelijk 21,00 euro als totaal prijs voor een retour Amsterdam - Rotterdam en 10,50 voor de losse ritten.
So we just called him Fred too
pi_76744883
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:43 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat ze voor het traject schiphol-amsterdam uberhaupt toeslag durven te vragen _!
Houdt onderscheid tussen het type trein, zou het zelfde zijn als de ICE in Amsterdam Bijlmer zou stoppen zou het ook 2 euro extra kosten voor geen 10 km. Zag vandaag in Ah dat er zelfs ICRm (zonder loc), mat'64, VIRM aan de kant stond. Volgens mij zijn er echt wel wat problemen.

VIRM lijkt mij trouwens Duitsland niet in mogen vanwege het profiel, ICRM is te lang en ICM is niet zo voorraadig in Ah.
pi_76744944
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:55 schreef Cothen het volgende:
Hmmm, kan iemand even in mijn arm knijpen?
retour Rotterdam - Amsterdam 1e klas met NS IC: 42,50
retour Rotterdam - Amsterdam 1e klas met Fyra: 34,80
retour Rotterdam - Amsterdam 2e klas met NS IC: 25,00
retour Rotterdam - Amsterdam 2e klas met Fyra: 21,00
Het idee van toeslag is toch dat je meer moet betalen?
Maar dan moet je wel verplicht boeken.

Wel grappig dat die discount zelfs voor morgen nog te halen is.
Maar mensen zitten niet te wachten op verplicht boeken. Net als met naar brussel reizen. Een kaartje gewoon aan de automaat kopen is veel praktischer.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76744973
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:00 schreef Cothen het volgende:

[..]

Neenee, ik zit nu op de site van NS Hispeed en daar staat nu duidelijk 21,00 euro als totaal prijs voor een retour Amsterdam - Rotterdam en 10,50 voor de losse ritten.
Edit: Ascendancy was mij voor.
pi_76745011
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:02 schreef Brembo het volgende:

[..]

Houdt onderscheid tussen het type trein, zou het zelfde zijn als de ICE in Amsterdam Bijlmer zou stoppen zou het ook 2 euro extra kosten voor geen 10 km. Zag vandaag in Ah dat er zelfs ICRm (zonder loc), mat'64, VIRM aan de kant stond. Volgens mij zijn er echt wel wat problemen.

VIRM lijkt mij trouwens Duitsland niet in mogen vanwege het profiel, ICRM is te lang en ICM is niet zo voorraadig in Ah.
Het ging me er om dat de fyra op de huidige manier, met traxx, niet meer is dan de beneluxtrein, maar wel duurder.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76745058
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:02 schreef Brembo het volgende:

[..]

Houdt onderscheid tussen het type trein, zou het zelfde zijn als de ICE in Amsterdam Bijlmer zou stoppen zou het ook 2 euro extra kosten voor geen 10 km.
Nou, nee, want de Fyra stammen rijden ook elk uur als Beneluxtrein op dat traject

Pff dit topic gaat wel erg snel voor dit tijdstip
pi_76745213
hmmm, ik ruik een leuke markt:

ik koop online een aantal super discount kaarten en verkoop die op Rotterdam en Amsterdam Centraal tegen het normale NS tarief. das 3 euro winst per kaartje.
En als een trein een keer niet rijdt, dan beroep ik mij op het consumentenrecht: als NS Hispeed niet kan leveren zullen of met een alternatief moeten komen of de koop ongedaan maken.
So we just called him Fred too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')