Hoorde ik ook van veel klanten, dat ze vandaag alvast gingen omdat het morgen zulk klote weer wordt.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:06 schreef Neo-Mullen het volgende:
Godverdommevandaag een omzet van een zeer drukke zaterdag gedraaid.
Verwachten morgen ene rustige dag ivm het weer.
Tis ook overal hetzelfde dusquote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:19 schreef Rikketik het volgende:
Geen idee hoeveel colli, maar normaal gesproken krijgen we 's ochtends (vers) zo'n dertig containers binnen. Deze week waren het er minimaal veertig per ochtend en ook wij moeten het met veel te weinig man doen. Kwam deze week nog eens bij dat eentje vakantie had gevraagd, het ook had gekregen, maar er verder geen vuller voor in de plaats was ingepland. Lekker hoor.
Beide minimaal anderhalve vrachtwagen per dag..quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:16 schreef Bamba het volgende:
Hoeveel colli zijn jullie vers en houdbaar levering gemiddeld? Ben daar wel nieuwschierig naar eigenlijk...Wij hebben het altijd standaard druk, moeten met weinig mensen veel vulling wegwerken.
Wij krijgen de vers rond half 1, 1 uur. Dus als je druk aan het vullen bent, willen ze dingen hebben die je in tig containers moet gaan zoekenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:34 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wij krijgen altijd vracht rond half 4/4 uur
Mensen die dan vlak voor de vracht vanalles komen vragen of wij het nog op voorraad hebben en dan helemaal boos worden als ik ze informeer over de aankomsttijd van de vracht"wat is dat voor belachelijke tijd?!"
Klanten uberhaupt![]()
Herkenbaar. Als het te druk is, heb ik plots niets meer voorradigquote:Op zondag 10 januari 2010 01:11 schreef Bamba het volgende:
[..]
Wij krijgen de vers rond half 1, 1 uur. Dus als je druk aan het vullen bent, willen ze dingen hebben die je in tig containers moet gaan zoeken.
vul-norm is DE manier om uren en loonkosten te drukkenquote:Op zondag 10 januari 2010 01:15 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Herkenbaar. Als het te druk is, heb ik plots niets meer voorradig
Anders komt mijn baas weer: waarom zit je niet aan je vul-norm?
Het is ook heel inefficiënt als je al die dingen tegelijkertijd gaat doen; niks gebeurt waarschijnlijk echt 'goed' en voor je TL is er bijna geen controle meer mogelijk.quote:Op zondag 10 januari 2010 09:41 schreef AlexC het volgende:
[..]
vul-norm is DE manier om uren en loonkosten te drukken![]()
bij ons kan er niet eens zelf afgeprijst worden omdat we dan niet 'de vul-norm' kunnen halen![]()
laat staan de vele andere dingen dat ik moet doen zoals prijswijzegingen, kwaliteitsronde, worp aanpassen ect. wat veel meer tijd inneemt dan alleen afprijzen. geen wonder dat ik "langzaam" vul
wat resulteerd in (bijna) dagelijks onbetaalt overwerk![]()
wat is TL?quote:Op zondag 10 januari 2010 10:32 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
Het is ook heel inefficiënt als je al die dingen tegelijkertijd gaat doen; niks gebeurt waarschijnlijk echt 'goed' en voor je TL is er bijna geen controle meer mogelijk.
Zonder alcohol..hahaquote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:26 schreef Pindabroodje het volgende:
Wij krijgen gemiddeld tussen de 25 en 30 verscontainers per avond binnen.
En ik heb straks ook nieuwjaarsborrel
Met je SM overleggen over anders inplannen van de werkzaamheden. Bekijk je verkoopklaar-op-orde poster eens en ga aan de hand daarvan te werk.quote:Op zondag 10 januari 2010 09:55 schreef AlexC het volgende:
8 uur gaat mijn winkel open waarop ik altijd op diezelfde tijd sta ingepland om te beginnen met vullen, actiekoppen veranderen, de prijswijzigingen, kwaliteitsronde ect
ik vind dat niet zo slim?![]()
Lijkt me sterk, wij gingen met onze nieuwjaarsborrel naar zo'n bowlingbaan en daar werd gewoon bier gedronken, zelfs door de (A)SM's.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:09 schreef tukkk het volgende:
[..]
Zonder alcohol..haha
Nieuwe AH beleidt.
... op de werkvloer...quote:Op zondag 10 januari 2010 17:14 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, wij gingen met onze nieuwjaarsborrel naar zo'n bowlingbaan en daar werd gewoon bier gedronken, zelfs door de (A)SM's.
Ja, goh. Niet elke nieuwjaarsborrel wordt echter op de werkvloer gehouden, waardoor het dus niet per se vast staat dat er geen alcohol geschonken mag worden.quote:
ja, ik ga het weer eens met mijn SM over hebben, het zal niet de eerste keer zijn...quote:Op zondag 10 januari 2010 17:10 schreef tukkk het volgende:
[..]
Met je SM overleggen over anders inplannen van de werkzaamheden. Bekijk je verkoopklaar-op-orde poster eens en ga aan de hand daarvan te werk.
Of dat je eerst 5 dozen citrus van een container deli af moet halen of dat er allerlei dingen van de AGF opstaan en dan 1 of 2 of erger nog: de hele onderkant vol met deli staat.quote:Op zondag 10 januari 2010 21:21 schreef Froop het volgende:
Eén ding vraag ik me al een tijdje af: Waarom word de vers niet al bij het DC uitgesorteerd? Dat kost bij ons af en toe ontzettend veel tijd, en het is ook vreselijk storend als er onder een grote container vlees 4 colli sapjes zitten.
Is dat nog steeds zo?quote:Op zondag 10 januari 2010 23:04 schreef WasMachinator het volgende:
of die vreselijke zuivel containers waarbij tussen de toetjes, deli, maaltijden, vleeswaren en kaas zit
Jups, we kieperen die rommel altijd apart en zetten ze lekker bij de desbetreffende sectiequote:
Dat is bij mij toch heel anders. Zuivel is een arbeidsintensieve afdeling waar altijd wel 2 man opstaan ongeveer. Delikaas en Bakkerij moeten hun eigen zooi bij de kassa ophalen en dat een Versmedewerker versproducten moet halen, tsja.quote:Op zondag 10 januari 2010 23:18 schreef Renesite het volgende:
Op den duur was ik de loopjonge die de paté weer naar de Deli moest brengen, salades naar de Groenteafdeling en bepaald brood weer naar de Bakkerij.
Zuivel is het afvoerputje van de samenleving wat dat betreft.
Werk je bij een franschiser? Want het salaris van de WWM's word pas vandaag gestortquote:Op maandag 11 januari 2010 09:07 schreef Kimpossible het volgende:
Beste AHleute,
Na een tijd lurken en op die manier informatie vergaren is het nu dan toch tijd geworden voor een account. Dit omdat ik net tot de ontdekking kom dat die geliefde *kuch* AH op 8 januari j.l. maar liefst 8 eurootjes en 36 cent op mijn rekening heeft gestort, onder de noemer 'Salaris albert heijn periode 13'. Zal de rest volgen of wordt dit een gevalletje 'foutje bedankt'?
Help!
Edit: Eventjes een manneke van de loonadministratie aan de lijn gehad en die kon het ook niet verklaren. Hij gaat het uitzoeken en belt mij in de loop van de dag/week terug. Wat een leipe actie.
Thanks anyway!
Zelfde hier, alleen kreeg ik 64,09 gestort maar wel onder de zelfde benaming.quote:Op maandag 11 januari 2010 09:07 schreef Kimpossible het volgende:
Beste AHleute,
Na een tijd lurken en op die manier informatie vergaren is het nu dan toch tijd geworden voor een account. Dit omdat ik net tot de ontdekking kom dat die geliefde *kuch* AH op 8 januari j.l. maar liefst 8 eurootjes en 36 cent op mijn rekening heeft gestort, onder de noemer 'Salaris albert heijn periode 13'. Zal de rest volgen of wordt dit een gevalletje 'foutje bedankt'?
Help!
Edit: Eventjes een manneke van de loonadministratie aan de lijn gehad en die kon het ook niet verklaren. Hij gaat het uitzoeken en belt mij in de loop van de dag/week terug. Wat een leipe actie.
Thanks anyway!
Nope, gewoon bij een AHXL (1511). De jonge man die ik aan de telefoon heb gehad, heeft inmiddels teruggebeld en wist me te melden dat het een nastorting betreft van te weinig uitbetaald salaris. Er staat echter ook nog 83 euro te veel betaald open, maar dit wordt verdeeld over 12 perioden in het komende jaar ingehouden van mijn salaris. Als je dus te weinig loon ontvangt, staat er bij jou/jullie waarschijnlijk ook zo'n bedrag open. Meneer vertelde mij ook dat hierover nog een brief onderweg is die een dezer dagen kan arriveren.quote:Op maandag 11 januari 2010 10:41 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Werk je bij een franschiser? Want het salaris van de WWM's word pas vandaag gestort
Volgens mij krijg je dat toch pas in februari/maart?quote:Op maandag 11 januari 2010 12:10 schreef Kadooosh het volgende:
Krijgen we onze jaaropgave deze vrijdag mee of komt dat altijd pas later?
Beetje jammerquote:Op maandag 11 januari 2010 14:34 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je dat toch pas in februari/maart?
Jaaropgave = gelijk aan loonstrok periode 13 dus die kan je ook gewoon gebruikenquote:Op maandag 11 januari 2010 12:10 schreef Kadooosh het volgende:
Krijgen we onze jaaropgave deze vrijdag mee of komt dat altijd pas later?
Dus het salaris wat ik nu heb ontvangen is t/m 31 dec?quote:Op maandag 11 januari 2010 22:16 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Jaaropgave = gelijk aan loonstrok periode 13 dus die kan je ook gewoon gebruiken
Kan, op basis van inlenen. Dan betaald de winkel waar je elders werkt geld aan jouw huidige AH om jou in dienst te nemen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:36 schreef AlexC het volgende:
is het mogelijk om in meerdere AH winkels te werken??
Geen idee, mijn oude AH doet het al wel, wij nog niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:45 schreef Marissaatje het volgende:
Hoe staat het nou eigenlijk met AH Plaza, wanneer wordt dat overal ingevoerd?
In principe is dat wel mogelijk hoor, wij hebben in ons filiaal ook iemand die dat doet... Maar je baas moet het maar net willen, volgens mij moeten al die uren elke week handmatig overgeboekt worden naar een ander filiaal ofzo... Het schijnt nogal een gedoe te zijn!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:06 schreef AlexC het volgende:
ik wil extra uurtjes gaan draaien in een andere AH winkel, naast de AH waar ik normaal werk
ik vroeg er vandaag naar of dat kan aan een teamleider van een winkel waar er een vacature is en hij wist het niet.
Als het goed is heb je het verzamelalbum en vijf plaatjes al thuisgestuurd gekregen, samen met de Ahá van deze maand. Ik vind de boel weer erg mooi vormgegeven hoor.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:00 schreef blrrrt het volgende:
En de rage gaat weer van start!
http://voetbalplaatjes.ah.nl/
Hamsterweken zijn er volgende week ook nogquote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:31 schreef Rikketik het volgende:
Daarnaast ben ik ook gewoon blij dat die hamsterweken voorbij zijn. Mensen zijn aasgieren, zoveel leer je altijd wel tijdens die weken.
Mijn gemoedstoestand, wat doe je?!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:52 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Hamsterweken zijn er volgende week ook nog
Voetbalplaatjes starten vanaf 25 januari 2010
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
We hebben 13 periodes.quote:Op zondag 17 januari 2010 12:26 schreef Etsu het volgende:
Uitrekenen wat je van de winstuitkering krijgt, moet toch zo?
Coordinatieloon / 13 / 100 x (winstuitkering-percentage ?) = bedrag
toch?
Staat je voorraad goed? En je facings? Daar kijken ze bij ons eerst naar geloof ik. Zijn ze bij jullie uit het assortiment gegaan (lijkt me sterk)? Voor de rest zou ik het ook niet weten eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:25 schreef AlexC het volgende:
weet iemand waarom bij mij "ah handsinaasappelen med" niet meer automatisch geleverd worden, maar opeens telkens via momo besteld moeten worden?
want opeens kreeg ik ze helemaal niet meer binnen als ik ze niet via momo bestel
(wanneer het in de bonus is komen er wel een paar colli binnen)
en bij DASA lukt het toevoegen niet omdat het systeem het niet kan vinden?
Hij is het in mijn ogen verplicht te doen tenzij er zwaarwegende belangen zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:35 schreef murphyjenkins het volgende:
Ik ga binnenkort voor 4 maanden stage lopen in dublin , ik heb dit met mijn SM overlegt en hij wil mij geen onbetaald verlof geven. Dus ontslag. Mag hij dit doen ? ik heb btw een vast contract.
hoe bedoel je ? hij is dus verplicht om mij ontslag te geven ?quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:43 schreef Renesite het volgende:
[..]
Hij is het in mijn ogen verplicht te doen tenzij er zwaarwegende belangen zijn.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:50 schreef murphyjenkins het volgende:
[..]
hoe bedoel je ? hij is dus verplicht om mij ontslag te geven ?
of om onbetaald verlof te geven ?
Verlofquote:Op woensdag 20 januari 2010 12:50 schreef murphyjenkins het volgende:
[..]
hoe bedoel je ? hij is dus verplicht om mij ontslag te geven ?
Tevens dat.quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:58 schreef Dark_Angelus het volgende:
Sowieso zijn ze nogal mierenneukerig met uren, ik heb een 12 uur contract en mag ook geen uurtje meer verdienen.
Heb vorige week 13 uur gewerkt, nou wilden ze nog even dat er een uurtje af ging deze week. Ja daahaag.quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:59 schreef Renesite het volgende:
[..]
Tevens dat.
Al komt mij dat atm prima uit
Gewoon blijven komen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:19 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik zit wekelijks bijna op het dubbele van mijn contract urenMaarja, over 6 weken loopt m'n 3e jaar-contract af en dan mag ik wieberen
Heb trouwens nog geen bevestiging van mijn 'opzouten' gehoord van mijn leidinggevenden? Hoever van tevoren moet dit vermeld worden? En hoe werkt het stilzwijgend verlengingsysteem?
Kan als hj v ind dat de afdeling niet goed loopt en deze personen in zijn ogen daar verantwoordelijk voor zijn. Dan snap ik maar al te goed dat hij deze personen naar een andere afdeling verplaatst.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:58 schreef Etsu het volgende:
Ze hebben 2 mensen van de bakkerij (eentje werkt al 20 jaar en andere 10 jaar) gedwongen om ander werk te doenKassa of vers. Baas wil nieuwe, frisse gezichten.
Slaat nergens op.
28 februari loopt mijn contract af. Dat zijn 5 weken en heb nog niets gehoord. Is het zo dat als ze me 1 maart inplannen, dat ik dan gelijk een stilzwijgende verlenging heb?quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:08 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Gewoon blijven komen.
Stel je contract loopt af op 1-3-10 en je komt op 2-3-10 werken, en zij staan dat toe is je contract verlengt. Ze moeten je schriftelijk mededeelen dat je contract niet verlengt word
[..]
Kan als hj v ind dat de afdeling niet goed loopt en deze personen in zijn ogen daar verantwoordelijk voor zijn. Dan snap ik maar al te goed dat hij deze personen naar een andere afdeling verplaatst.
iddquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:49 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
28 februari loopt mijn contract af. Dat zijn 5 weken en heb nog niets gehoord. Is het zo dat als ze me 1 maart inplannen, dat ik dan gelijk een stilzwijgende verlenging heb?
Bij ons hebben ze iemand die al 35 jaar in ons filiaal werkte overgeplaatst naar een ander filiaal, ook dat kan helaas...quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:58 schreef Etsu het volgende:
Ze hebben 2 mensen van de bakkerij (eentje werkt al 20 jaar en andere 10 jaar) gedwongen om ander werk te doenKassa of vers. Baas wil nieuwe, frisse gezichten.
Slaat nergens op.
Waarom niet? Jij werkte toch altijd een keer meer dan je contract?quote:Op maandag 25 januari 2010 19:17 schreef Neo-Mullen het volgende:
En het is officieel. Vanaf 1 maart hoor ik niet meer in dit topic
Na 3 jaar trouwe dienst en veel vrienden gemaakt te hebben vond AH het toch nodig om mijn contract niet vast te leggen.
Helaasch
Nee, ben 28 februari 2007 in dienst gekomen daar. Binnenkort loopt het 3e jaarcontract af. Er was alleen sprake van hoop dat ik een stilzwijgende verlenging zou krijgen, maar dat wordt nogal lastig met die meldingen via de computersquote:Op maandag 25 januari 2010 20:36 schreef Renesite het volgende:
[..]
Waarom niet? Jij werkte toch altijd een keer meer dan je contract?
Je bent niet in discussie gegaan met je baas? Pf.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:45 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Nee, ben 28 februari 2007 in dienst gekomen daar. Binnenkort loopt het 3e jaarcontract af. Er was alleen sprake van hoop dat ik een stilzwijgende verlenging zou krijgen, maar dat wordt nogal lastig met die meldingen via de computers
Ehm, wat moet ik? 3 jaar is 3 jaar. Ik word 22 maart 20 en dat betekent sowieso geen overuren meer voor mij. Hij zei dat ik alleen een vast contract kon krijgen als ik verder zou willen binnen het bedrijf. Hij zou me dan langs allerlei dingen moeten loodsen en dat zou niet lukken (zei hij).quote:Op maandag 25 januari 2010 22:49 schreef Renesite het volgende:
[..]
Je bent niet in discussie gegaan met je baas? Pf.
Ik zal zo snel mogelijk eens met mijn ASM praten over de mogelijkheden... ze zullen op de AGF wel een groot probleem krijgen als ze niet héél snel een nieuw iemand hebben. Er zullen namelijk binnen nu en een aantal maanden heel veel met dezelfde reden vertrekken.quote:Op maandag 25 januari 2010 23:03 schreef Renesite het volgende:
Jij bent een veelvuldige overwerker, dus je moet duidelijk maken dat ze zonder jou een belangrijke schakel missen.
Dus dat. En dat jij jezelf wel als belang ziet voor die afdeling en daarnaast graag een cursus zou willen volgen voor BHVer of zo..quote:Op maandag 25 januari 2010 23:05 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ik zal zo snel mogelijk eens met mijn ASM praten over de mogelijkheden... ze zullen op de AGF wel een groot probleem krijgen als ze niet héél snel een nieuw iemand hebben. Er zullen namelijk binnen nu en een aantal maanden heel veel met dezelfde reden vertrekken.
Ah, prima loon dus. Dankjewel.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:04 schreef Renesite het volgende:
7,90 geloof ik. Maar komt nog wat overheen
quote:
Daar was ik al bang voor, nou is de kans groot dat ik er per september toch uit vlieg omdat ik te oud ben en ze me dus geen vast contract mogen geven, maar ik hoorde dat ze mijn contract nu nog een keer extra mogen verlengen, dus ik ga het maar niet pushen.quote:
http://salaris.nl.msn.com(...)mogen-langer-blijvenquote:Jongeren tot 27 jaar met een tijdelijk contract kunnen langer in dienst blijven. Met de nieuwe regeling kan een flexcontract voor jongeren een vierde keer verlengd worden en mag de tijdelijke aanstelling maximaal vier jaar duren.
Nu moet een werkgever na maximaal drie tijdelijke contracten na hoogstens drie jaar bepalen of hij iemand in vaste dienst neemt. Nu bedrijven onzeker zijn en minder mensen in vaste dienst nemen, worden flexwerkers eerder op straat gezet.
Minister Donner van Sociale Zaken wil de regeling per januari 2010 in laten gaan tot 2012. Duurt de crisis langer, dan wordt de regeling misschien verlengd.
delikaasquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:03 schreef bigbass het volgende:
ah, heb wat gevonden
[..]
http://salaris.nl.msn.com(...)mogen-langer-blijven
Misschien dat ik mag blijven dan, deli/kaas medewerkers zijn moeilijk te vinden schijnt
Maar dat zien we wel als september er aan komt.
rosbief (en peperrosbief ook volgens mijquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:10 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
delikaas
Kutyorkham van afgelopen 2 weken.
Gewoon op de site van het fnv staat de caoquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:03 schreef bigbass het volgende:
ah, heb wat gevonden
[..]
http://salaris.nl.msn.com(...)mogen-langer-blijven
Misschien dat ik mag blijven dan, deli/kaas medewerkers zijn moeilijk te vinden schijnt
Maar dat zien we wel als september er aan komt.
dankje.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:10 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Gewoon op de site van het fnv staat de cao
http://nl.sitestat.com/fnv/fnvbondgenoten/s?pdf.supermarkt_vgl_2008-2010_&ns_type=pdf&ns_url=www.fnvbondgenoten.nl/Download?id=1297982
Hoe AH zal reageren ligt helemaal aan je SM/ASM
Kwam wel net dit tegen op de AH site:quote:
Dat krijg je inderdaad, al zit er iets verschil tussen vulploeg en kassa/deli/brood en krijg je natuurlijk meer als je verkoper B(of hoe dat tegenwoordig ook heet) bent. Maar dat is dus inclusief vakantiegeld, vakatiedagen die meteen uitbetaald worden en winstuitkering.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:50 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Kwam wel net dit tegen op de AH site:
http://www.ah.nl/werk/allinloon/
Klopt dat dan wel als ik dus max 12 uur per week werk?
Bij ons ook niet.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:25 schreef bigbass het volgende:
[..]
dankje.
Ik zit het even door te lezen en kom deze regel tegen:
1. Toeslagen op door-de-weekse dagen
Aan de werknemer in volledige of onvolledige dienst wordt voor elk gewerkt
uur het uurloon betaald, verhoogd met een toeslag van:
a. op maandag tot en met vrijdag
– tussen 00.00 en 06.00 uur 50%
– tussen 20.00 en 21.00 uur 331⁄3%
– tussen 21.00 en 24.00 uur 50%
b. op zaterdag
– tussen 18.00 en 24.00 uur 50%
Is er iemand die op zaterdagavond 150% uitbetaald krijgt? Ik weet dat dat bij ons niet het geval is.
Nee, BCD uren zijn de uren dat de winkel dicht is terwijl je normaal wel zou werken. Dagen als Kerst edquote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:34 schreef Renesite het volgende:
Zijn dat niet de zogenaamde BCD uren of zo?
Zit dat niet bij je all-in loon in?
Goede vraag, maar volgens mij wel, lijkt me niet dat daar verschil in zit.. Maar ik weet het niet 100% zekerquote:Op zondag 31 januari 2010 20:41 schreef Mekkalomp het volgende:
Als je een allinloon hebt word je dan ook uitbetaald op de dagen dat je niet kan werken vanwege bijvoorbeeld kerst?
Jaquote:Op zondag 31 januari 2010 20:41 schreef Mekkalomp het volgende:
Als je een allinloon hebt word je dan ook uitbetaald op de dagen dat je niet kan werken vanwege bijvoorbeeld kerst?
Ja, als het goed is kun je het ingehouden loonheffing terugkrijgenquote:Op maandag 1 februari 2010 15:08 schreef Diconnected het volgende:
Heeft iemand al zijn jaaropgaaf gehad? Ik heb hem reeds gehad en snap er echt werkelijk niks van... Kan ik met deze informatie die er op staat ook geld terug vragen aan de belasting ofniet?
Hangt er natuurlijk af van hoeveel je werkt, maar als bijbaner krijg je het meestal allemaal terug.quote:Op maandag 1 februari 2010 15:23 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ja, als het goed is kun je het ingehouden loonheffing terugkrijgen
huh? Het is wel tegenstrijdig wat jij nu beweerd.quote:Op zondag 31 januari 2010 23:57 schreef ikbenschipper het volgende:
De toeslagurn die hierboven genoemd worden worden alleen betaald als je een week MEER dan 12 uur werkt of een contract hebt van meer dan 12 uur.
[..]
Ja
Nou dat is dus het probleem, er staat op m'n jaaropgave dat er niks is ingehouden?quote:Op maandag 1 februari 2010 15:23 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ja, als het goed is kun je het ingehouden loonheffing terugkrijgen
Weet jij toevallig wat die grens is?quote:Op maandag 1 februari 2010 15:51 schreef bigbass het volgende:
[..]
Hangt er natuurlijk af van hoeveel je werkt, maar als bijbaner krijg je het meestal allemaal terug.
Dan krijg je ook niets terugquote:Op maandag 1 februari 2010 18:09 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Nou dat is dus het probleem, er staat op m'n jaaropgave dat er niks is ingehouden?
Nope niks tegenstrijdigs aan hoor.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:16 schreef Mekkalomp het volgende:
[..]
huh? Het is wel tegenstrijdig wat jij nu beweerd.
Een allinloon krijg je als je minder dan/of 12 uur per week werkt. En als je meer werkt wordt het toch als tvt uren uitbetaald? De BCD-uren zijn toch de uren die worden uitbetaald als je niet kan werken omdat de winkel is gesloten vanwege feestdagen??? Zo ja hebben allinloon hierop recht? Ik heb namelijk begrepen dat je als je allinloon heb bepaalde rechten niet krijgt bijvoorbeeld 150%(?) op zaterdag.
Ja maar ze houden bij iedereen toch inkomstenbelasting in? Of ben ik nou gek?quote:Op maandag 1 februari 2010 18:50 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Weet jij toevallig wat die grens is?
[..]
Dan krijg je ook niets terug
Bij mij is er ook niets ingehouden.quote:Op maandag 1 februari 2010 23:10 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Ja maar ze houden bij iedereen toch inkomstenbelasting in? Of ben ik nou gek?
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:27 schreef Etsu het volgende:
Wanneer krijgen we weer salaris?
Data staan niet in OP.
Je functiejaren gelden niet meer als je naar een nieuwe schaal gaat TL op je 22ste is 10,92quote:Op zondag 7 februari 2010 15:02 schreef wes. het volgende:
omdat ik geen 87 pagina's wil doorlezen en nu niet bij de ah ben en kom deze week een vraagje.
wat verdient een teamleider met 6 functie jaren , icm 22 jaar ?
(ik krijg nu iets van 8.64 als verkoper B)
is anders makkelijk zelf uit te rekenen (nee, ik ga het niet doen), gewoon elke 28 dagen.quote:Op zondag 7 februari 2010 21:44 schreef Treces het volgende:
Kan iemand voor mij de loondata in de OP zetten?
Om de 4 weken dus?quote:Op maandag 8 februari 2010 10:04 schreef bigbass het volgende:
[..]
is anders makkelijk zelf uit te rekenen (nee, ik ga het niet doen), gewoon elke 28 dagen.
Nou hier niet, verdorie wat een geldquote:
hier ookquote:
100 per dag?quote:Op maandag 8 februari 2010 22:43 schreef bigbass het volgende:
[..]
hier ookmeestal kom ik wel boven de 400 (1 dagje in de week he
) maar deze maand zit ik er net onder...
meestal zit er dan een extra vrijdagmiddagje bij, of medewerkersvoordeel oid. Dacht dat ik de afgelopen 4 weken ook wel iets meer had gewerkt, maar blijkbaar niet. Krijg ongeveer 85/90 euro per dag met dat all in loon volgens mij.quote:
periode 3 dus dat is eind maart/ begin aprilquote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:14 schreef Rikketik het volgende:
Het is wel ongeveer wat ik verwacht had, weliswaar zonder die 75 euro. Het zou best kunnen dat die er deze keer ook weer bij zat en dan is het toch wel wat minder dan gehoopt.
Voor degenen zonder all-in loon; klopt het dat volgende maand (begin maart dus) de TVT-uren (o.i.d.) uitbetaald worden? Daar ving ik ook iets over op.
Dat had ik nou ookquote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:08 schreef Diconnected het volgende:
Damn, kreeg een berg geld binnen, stond er versteld van. En winstuitkering zat er niet bij toch? (kan niet wachten tot dat gebeurd
)
Ik snap het ook niet helemaal, wat ik begreep is dat ze vinden dat mensen op die manier te lang bezig zijn met eten maken.quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:20 schreef Etsu het volgende:
Ja, dat mag ...
Waarom verbieden?'s Avonds wordt bijna niets meer gebakken...
Bij mij dus ook, maar ik vroeg me af of het misschien een luxe van onze winkel was die volgens de regels werd afgeschft, maar zo te lezen is dat niet zo. Als ze het verbieden valt het dan misschien nog aan te vechten.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:40 schreef Etsu het volgende:
... pleur het eten de oven in, ga aan het werk en als het klaar is, haal je het op en houd je officieel je pauze ...
het is maar even 1 minuut, de oven in stoppen. Echt, de AH wordt echt te erg.
Wij mogen in de koffiepauze sowieso geen eten/drinken kopen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
Bij ons is de AH ook echt kut aan het doen.
Als wij koffiepauze hebben, halen we vaak nog een broodje of iets te drinken. Onze leidinggevenden zeggen dat als we dit doen, dat er automatisch 5 mins van je pauze afgaat, ookal ben je na 1 of 2 mins klaar.trieste n00bs zijn het
Ik tot een maand geleden ook, al heb ik me dat toen volgens mij niet genoeg gerealisserd...quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:02 schreef Diconnected het volgende:
Volgens mij heb ik het echt getroffen met mijn managers en vulploeg leiders.
True.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:02 schreef Diconnected het volgende:
Volgens mij heb ik het echt getroffen met mijn managers en vulploeg leiders.
Blijf je toch altijd houden met mensen die overkomen vanuit een ander filiaal, die nemen de regels mee die daar golden. Is soms ook niet erg, ik vind dat je open moet staan voor nieuwe invloeden. Van de andere kant vind ik óók dat ze daar vaak iets te ver in doorslaan.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:07 schreef bigbass het volgende:
En nu 2 nieuwe ASM's om de SM te ondersteunen, waarvan er 1 over een week of 8 weer vertrekt. Allebei zijn ze een stuk minder leuk met stomme regeltjes enzo.
mijn SM is zo dom:quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:10 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
Sommige AH-managers zijn zo dom, ze kijken alleen maar naar de regeltjes. Zelfs wanneer je met goede argumenten komt om regels iets anders te interpreteren beginnen ze dingen te zeggen als: Er staat Albert Heijn boven de deur, dus we doen het zoals Albert Heijn het wil. Zelfs al zou je meer omzet genereren op een iets andere manier, ze willen het niet![]()
Maar waarschijnlijk zijn ze te dom om het te snappen
maar waarna toequote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:33 schreef GasTurbine het volgende:
Bellen om dingen te vragen kan je altijd.
Bij AH krijg je 9,5 week vakantie en adv dus dat klopt ja. Echt te veel krijg het moeilijk op.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:27 schreef Kadooosh het volgende:
Zie net op mijn loonstrookje dat ik weer 110 vakantie en 61 adv uren heb.
Met een contract van 60 uur betekend dat dat ik 2 a 3 maanden op vakantie kan??
En dat mag je ook gewoon opnemen elk jaar?quote:Op zondag 14 februari 2010 00:23 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Bij AH krijg je 9,5 week vakantie en adv dus dat klopt ja. Echt te veel krijg het moeilijk op.
Nee, dat mag nietquote:Op zondag 14 februari 2010 14:48 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
En dat mag je ook gewoon opnemen elk jaar?
Ja dan zijn het functiejaren die worden altijd op 1 janari toegekent en daarbij maakt het niet uit of je in december of maart in de functie bent gekomen.quote:Op zondag 14 februari 2010 11:45 schreef bigbass het volgende:
Ik bekeek gister mijn loonstrookje en mijn uurloon is opeens van 7,99 naar 8,10 gegaan. Ik ben in maart bij de albert heijn begonnen en ben jarig in april, dus het zullen geen functiejaren of leeftijd zijn. Ik ben al een tijdje senior medewerker verkoop en heb verder niets gehoord van een functiewijziging ofzo.
Andere mensen die ik vroeg krijgen nog gewoon hetzelfde als vorige maand.
Iemand enig idee waarom ik opeens meer geld krijg?
Wat wou je er anders mee doen :squote:Op zondag 14 februari 2010 14:48 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
En dat mag je ook gewoon opnemen elk jaar?
quote:
Stjah 9 weken vakantie vind ik gewoon erg veel, wat leven we toch in een luxe landquote:Op zondag 14 februari 2010 16:02 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Wat wou je er anders mee doen :s
Als ik eerlijk ben ik ook hoor. Ik zie liever wat meer loon en lever daar met liefde 3 weken vakantie voor in. 6 Weken is voor mij echt meer dan zat (nog veel)quote:Op zondag 14 februari 2010 20:20 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
[..]
Stjah 9 weken vakantie vind ik gewoon erg veel, wat leven we toch in een luxe land.
Je krijgt elke maand vakantiegld(8%, zou je anders in 1x in mei krijgen) vakantiedagen(iets meer dan 10%, als je vakantie opneemt krijg je gewoon geen geld) adv uren(nog steeds weet ik niet precies wat dat inhoud of hoeveel het is) en het vaste deel van de winstuitkering(42% uit mijn hoofd over 12 maanden, dus 1/12*40% van je maandloon). Verder krijg je alleen het variabele deel van de winstuitkering als aparte bonus bij het loon van februari volgens mij.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:50 schreef Markachuuu het volgende:
Ik heb afgelopen dinsdag mijn contract getekend bij de AH en ik heb er zin in.Nu heb ik dit topic al even door zitten lezen en ik zag e.e.a. staan betreffende waar je recht op hebt ivm de werkuren [hoeveel % je meer krijgt uitbetaald]. Nu was mijn vraag - Ik heb een contract van 8 uur, en dus een all-in-one-loon.. Is het zo dat deze extra uitbetalingen niet gelden bij mijn contract, omdat ik al dat all-in-one krijg?
dus aankomend salaris? Hoe weet je datquote:Op donderdag 18 februari 2010 13:02 schreef bigbass het volgende:
[..]
Verder krijg je alleen het variabele deel van de winstuitkering als aparte bonus bij het loon van februari volgens mij.
Als ik vandaag gewerkt had wist ik het nu wel... Had ik mogen ombouwenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:36 schreef blrrrt het volgende:
Weet iemand al wat het winkelthema van volgende week is?
Het waren in elk geval rode borden met gele tinten (de letters denk ik). Verder heb ik het niet goed gezien, maar het eerste wat bij me opkomt is dat we weer een paar weken fun gaan hebben met de laagste prijsgarantie.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:36 schreef blrrrt het volgende:
Weet iemand al wat het winkelthema van volgende week is?
Vanavond weten we het.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 01:06 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Het waren in elk geval rode borden met gele tinten (de letters denk ik). Verder heb ik het niet goed gezien, maar het eerste wat bij me opkomt is dat we weer een paar weken fun gaan hebben met de laagste prijsgarantie.
Terugbetalings regeling, als hij daar niet mee instemt aangifte.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:46 schreef andrew.16 het volgende:
Vorige week een jongen ontslagen voor het stelen van 10.000 euro over een periode van 3 maanden. Iemand enig idee wat er met hem zal gebeuren?
U gaat door voor de koelkast het klopt.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 01:06 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Het waren in elk geval rode borden met gele tinten (de letters denk ik). Verder heb ik het niet goed gezien, maar het eerste wat bij me opkomt is dat we weer een paar weken fun gaan hebben met de laagste prijsgarantie.
Dat is het? Hij is ontslagen, heeft een strafblad en moet alleen 10.000 euro terugbetalen in een aantal termijnen?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:49 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Terugbetalings regeling, als hij daar niet mee instemt aangifte.
Wij hadden ook iemand bij ons in het filiaal die jarenlang boodschappen meenam zonder ze te betalen.. Uiteindelijk moest die persoon ook veel minder terugbetalen omdat ze niet precies konden bewijzen hoelang dat al aan de gang was.quote:Op zondag 21 februari 2010 01:55 schreef andrew.16 het volgende:
[..]
Dat is het? Hij is ontslagen, heeft een strafblad en moet alleen 10.000 euro terugbetalen in een aantal termijnen?
Mijn AH is wel eerder in aanraking gekomen met fraude, twee jaar terug waren er 13 mensen die een jaar lang fraude hadden gepleegd. SM was er nooit, ASM af en toe maar het kon hem niks schelen als er iets fouts ging (Bovendien 4 maanden lang zonder ASM en SM die altijd in het ziekenhuis lag) . Drie corrupte teamleiders: kutten met R&R, duizenden euro's aan emballagebonnen scannen, tienduizenden euro's geld stelen, beltegoed stelen, sigaretten stelen.
Ik weet dat 1 iemand ongeveer 7.500 euro heeft gestolen in een jaar tijd, en het enige wat hij moest doen is 546 euro terugbetalen. Geen idee hoeveel ze gezamelijk hebben gestolen.
Ach ja, dat krijg je als degene die sluit 19 jaar is, en bovendien ook nog de oudste.
Vulling kwam toen wel altijd af waarover ik me nog echt verbaas, want dat gebeurt nu juist niet
Klopt, het hele bedrag is zelden aan te tonen en dus lager zijn danwat daadwerkelijk gejat is.quote:Op zondag 21 februari 2010 09:56 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wij hadden ook iemand bij ons in het filiaal die jarenlang boodschappen meenam zonder ze te betalen.. Uiteindelijk moest die persoon ook veel minder terugbetalen omdat ze niet precies konden bewijzen hoelang dat al aan de gang was.
Hij is ontslagen, heeft geen strafblad en moet alleen 10.000 euro terugbetalen in een aantal termijnen?quote:Op zondag 21 februari 2010 01:55 schreef andrew.16 het volgende:
[..]
Dat is het? Hij is ontslagen, heeft een strafblad en moet alleen 10.000 euro terugbetalen in een aantal termijnen?
Mijn AH is wel eerder in aanraking gekomen met fraude, twee jaar terug waren er 13 mensen die een jaar lang fraude hadden gepleegd. SM was er nooit, ASM af en toe maar het kon hem niks schelen als er iets fouts ging (Bovendien 4 maanden lang zonder ASM en SM die altijd in het ziekenhuis lag) . Drie corrupte teamleiders: kutten met R&R, duizenden euro's aan emballagebonnen scannen, tienduizenden euro's geld stelen, beltegoed stelen, sigaretten stelen.
Ik weet dat 1 iemand ongeveer 7.500 euro heeft gestolen in een jaar tijd, en het enige wat hij moest doen is 546 euro terugbetalen. Geen idee hoeveel ze gezamelijk hebben gestolen.
Ach ja, dat krijg je als degene die sluit 19 jaar is, en bovendien ook nog de oudste.
Vulling kwam toen wel altijd af waarover ik me nog echt verbaas, want dat gebeurt nu juist niet
Hmm wel aantrekkelijk zo'n "lening" dan.quote:Op zondag 21 februari 2010 22:11 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Hij is ontslagen, heeft geen strafblad en moet alleen 10.000 euro terugbetalen in een aantal termijnen?
Klopt alleen hij krijgt GEEN strafblad omdat er geen aangifte word gedaan, hij komt wel op de warte Lijst van Albert Heijn
Ja, wat een gedoe zeg sjezus. Dat moest bij ons dus gisteravond gebeuren. Leuk met een winkeloppervlakte van 2700m2 hahahaquote:Op maandag 22 februari 2010 12:15 schreef Rikketik het volgende:
Afschuwelijk promotiemateriaal weer. Vanochtend heb ik bijvoorbeeld dat zebrapad aan stickers door de winkel gelegd. Hoe lelijk wil je het hebben?
Volgens mij was er dus wel aangifte gedaan. M'n SM heeft iemand opgebeld zodat dat wel zou gaan gebeuren, ik weet alleen niet hoe dat allemaal zit. Politie kwam ook naar kantoortje toe en hij werd de volgende ochtend wakker in de cel.quote:Op zondag 21 februari 2010 22:11 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Hij is ontslagen, heeft geen strafblad en moet alleen 10.000 euro terugbetalen in een aantal termijnen?
Klopt alleen hij krijgt GEEN strafblad omdat er geen aangifte word gedaan, hij komt wel op de warte Lijst van Albert Heijn
Ja, mooi is anders inderdaad. Heb je ook die wegwijzerpaal in elkaar moeten zetten? We misten alleen de pijl voor bovenop...quote:Op maandag 22 februari 2010 12:15 schreef Rikketik het volgende:
Afschuwelijk promotiemateriaal weer. Vanochtend heb ik bijvoorbeeld dat zebrapad aan stickers door de winkel gelegd. Hoe lelijk wil je het hebben?
Wow zo triest, wtf maakt het uit wat je neemt zolang het maar eten is en onder het bedrag is(gid hoe hoog het ook al weer is, ik werk alleen tot 5).quote:Op maandag 22 februari 2010 22:39 schreef FerdiV het volgende:
Zo dit is mijn eerste post op dit forum en dit topic. Hoi! dus![]()
Goed, ik schijt af en toe hard van die AH bij mij.
Ik werk er nu ongeveer 5 jaar, op de Deli afdeling. Maar afgelopen zaterdag gebeurde er weer eens wat vreemds. Sinds kort is het de bedoeling je eten te laten scannen bij de counter als je pauze (maaltijd) hebt. Daar wordt dan tevens gecontroleerd of het eten wel echt 'eten' is volgens hun.![]()
Goed, ik eet altijd om half 5 (moet) en heb geen zin in een warme maaltijd. Het is te vroeg, vind een half uur net te kort en er is amper bestek of het is ranzige troep. Ik neem dus meestal twee croissants en dan nog bijvoorbeeld een kaasbroodje (1 of 2). Daarbij wat te drinken. Niet heel veel dus.
Gister nam ik twee croissants en twee frikandelbroodjes. Ik ging naar de counter en scande het af en maakte nog de grap 'is dit goed eten?'. Meisje op de counter moest lachen, omdat ze het ook zo'n onzin vindt. Maar de gozer die er stond zei dat ik mijn frikandelbroodje niet mocht nemen. Ik dacht dat het een grap was, omdat hij alleen maar jokes maakt. Ik liep weg, maar hoorde tot mijn stomme verbazing dat hij de baas omriep.
Ik zat te eten in de kantine en werd opgebeld. De jongen vertelde me (of dwong me) dat ik na de pauze met mijn verpakking van de frikandelbroodjes naar de counter/kassa moest komen om het dan af te rekenen. Deed ik dat niet dan werd het gezien als diefstal en met alle gevolgen van dien (oid).![]()
Ik dacht echt "what the fuck?" Ik werk daar 5 jaar, die gozer een maand of 2, altijd eet ik dit soort dingen en ineens ben ik een dief?! En waarom is een frikandelbroodje geen eten? Misschien is het voor hem speelgoed, maar ik doe er toch echt wat anders mee...![]()
Het leuke aan mijn werk vind ik de klanten en een aantal collega's. Het minst leuke de rest van de collega's en de leiding. Stond afgelopen zaterdag echt op het punt om gewoon ontslag te nemen.
Wat heeft je SM erop gezegd dan? Want die gaat er uiteindelijk over toch..quote:Op maandag 22 februari 2010 22:39 schreef FerdiV het volgende:
Ik werk er nu ongeveer 5 jaar, op de Deli afdeling. Maar afgelopen zaterdag gebeurde er weer eens wat vreemds. Sinds kort is het de bedoeling je eten te laten scannen bij de counter als je pauze (maaltijd) hebt. Daar wordt dan tevens gecontroleerd of het eten wel echt 'eten' is volgens hun.![]()
Goed, ik eet altijd om half 5 (moet) en heb geen zin in een warme maaltijd. Het is te vroeg, vind een half uur net te kort en er is amper bestek of het is ranzige troep. Ik neem dus meestal twee croissants en dan nog bijvoorbeeld een kaasbroodje (1 of 2). Daarbij wat te drinken. Niet heel veel dus.
Gister nam ik twee croissants en twee frikandelbroodjes. Ik ging naar de counter en scande het af en maakte nog de grap 'is dit goed eten?'. Meisje op de counter moest lachen, omdat ze het ook zo'n onzin vindt. Maar de gozer die er stond zei dat ik mijn frikandelbroodje niet mocht nemen. Ik dacht dat het een grap was, omdat hij alleen maar jokes maakt. Ik liep weg, maar hoorde tot mijn stomme verbazing dat hij de baas omriep.
Ik zat te eten in de kantine en werd opgebeld. De jongen vertelde me (of dwong me) dat ik na de pauze met mijn verpakking van de frikandelbroodjes naar de counter/kassa moest komen om het dan af te rekenen. Deed ik dat niet dan werd het gezien als diefstal en met alle gevolgen van dien (oid).![]()
Ik dacht echt "what the fuck?" Ik werk daar 5 jaar, die gozer een maand of 2, altijd eet ik dit soort dingen en ineens ben ik een dief?! En waarom is een frikandelbroodje geen eten? Misschien is het voor hem speelgoed, maar ik doe er toch echt wat anders mee...![]()
Het leuke aan mijn werk vind ik de klanten en een aantal collega's. Het minst leuke de rest van de collega's en de leiding. Stond afgelopen zaterdag echt op het punt om gewoon ontslag te nemen.
Geen idee, ik werd gebeld door die gozer bij de counter. Maar hij had wel de SM gesproken, omdat hij hem omriep. Heb dat alleen niet gezien omdat ik weg liep, maar leek me wel logisch.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:05 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wat heeft je SM erop gezegd dan? Want die gaat er uiteindelijk over toch..
Bij ons misten we de blaadjes voor in dat bakje, maar het kan ook zijn dat ik die per ongeluk bij de kassa gedumpt heb.quote:Op maandag 22 februari 2010 18:45 schreef Aardappelbeertje het volgende:
[..]
Ja, mooi is anders inderdaad. Heb je ook die wegwijzerpaal in elkaar moeten zetten? We misten alleen de pijl voor bovenop...
Meen je niet?quote:Op maandag 22 februari 2010 22:39 schreef FerdiV het volgende:
(...) maar hoorde tot mijn stomme verbazing dat hij de baas omriep.
Jup, zo denk ik er dus ook over nuquote:weer een nieuwe TL die ik niet serieus hoef te nemen...
Wat zei je SM inderdaad, beetje raar dit. Ik zou ook niet betalen voor die broodjes eerlijk gezegd. Eten=Eten.quote:Op maandag 22 februari 2010 22:39 schreef FerdiV het volgende:
Aaaah, was er ook nog een specifieke reden? Of ben je gewoon te duur ?quote:
Het was of een vast contract, of opzouten. Bij mij kozen ze voor nummer 2 omdat ze volgens hen niet meer aan vaste contracten mogen doen, tenzij je een toekomst binnen de AH wilt opbouwen. En dat zie ik niet zittenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 22:33 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Aaaah, was er ook nog een specifieke reden? Of ben je gewoon te duur ?
Had ik ze ook al op geattendeerd. Meerdere malen zelfs, en ze zeiden dat ze het zouden uitzoeken, maar heb er nooit meer wat van gehoordquote:Op zaterdag 27 februari 2010 10:57 schreef Michel. het volgende:
Heb je ze er niet erop geattendeerd dat er sinds een paar weken nieuwe regels zijn met betrekking tot contracten? De regering heeft besloten om de economie te stimuleren ook een vierde tijdelijk contract, dus voor bepaalde tijd, toe te staan!
http://www.bloemenblad.nl(...)jk-contract-jongeren
/edit Ik moet leren lezen, wet is nog niet van kracht
Lol, ik pak vanavond met een andere jongen een complete ovenkip van de deli (mild spaans gekruidquote:Op zaterdag 27 februari 2010 11:45 schreef Renesite het volgende:
Echt he... Er wordt dus nu gespecificeerd wat je wel en niet mag eten? Frikandelbroodjes zijn te lekker voor een avondsnack. Echt, ik was naar mijn SM gestapt en het gevraagd, zondermeer.
Haha, dat zal zequote:Op zaterdag 27 februari 2010 11:50 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Lol, ik pak vanavond met een andere jongen een complete ovenkip van de deli (mild spaans gekruid) en die is al bijna 8 euro. We pakken natuurlijk ook nog drinken en een toetje erbij
Laatste avondmaal moet goed gevierd worden en ik denk niet dat ze veel kunnen doen zodra die kip eenmaal in de oven staat
Ha ha ha ha... dat wordt een hard gelachquote:Op zaterdag 27 februari 2010 14:38 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Haha, dat zal ze.. Naja iig jammer dat je weg moet.. van die vaste contracten is ook onzin. Ik moet over 2/3 maanden ook een vast contract krijgen; kunnen ze haast niet onderuit omdat ze mij gewoon niet kunnen missen
Ik kon balie draaien, maar moest er 3 maanden uit, vervolgens kwam ik terug en hadden ze daar 'andere mensen' voor met minder ervaring. Goed, kan gebeuren. Nadat een aantal weg gingen mocht ik alsnog niet omdat ik al te duur was voor de zaterdag - in hun ogen. Maar ik kon het wel!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:10 schreef ikbenschipper het volgende:
Wij geven toch echt OT contracten ook aan mensen zonder hogere ambitities alleen moet je dan wel iets meer betekenen dan net je vulnorm halen, en andere dingen "net aan" doen
Geen ot's is dus onzin.
Bij ons zeker wel en zou je gewoon een OT krijgenquote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:37 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik kon balie draaien, maar moest er 3 maanden uit, vervolgens kwam ik terug en hadden ze daar 'andere mensen' voor met minder ervaring. Goed, kan gebeuren. Nadat een aantal weg gingen mocht ik alsnog niet omdat ik al te duur was voor de zaterdag - in hun ogen. Maar ik kon het wel!
Ik was nooit te beroerd om kutklussen te doen, of wat dan ook.
Ik deed houdbaar zuivel kassa. Ik mocht op andere afdelingen helpen als de kassa te rustig was. Ik was altijd oproepbaar.
Ik heb op de kerstmarkt gestaan, heb wel eens de administratie op orde gebracht, opende met enige regelmaat samen met een ander de kassa-afdeling.
Dat was allemaal niet extra genoeg.
Ik was niet lief genoeg voor de gevestigde orde of zo... Likte niet te alle tijde hun kontjes.quote:Op zondag 28 februari 2010 16:06 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Bij ons zeker wel en zou je gewoon een OT krijgen
Dat gaat dan toch echt afscheid nemen worden voor je hoor!! Ongeacht ze je wel of niet kunnen missen! Ben jij een "talent"en heb je toekomst voor een functie die hoger is dan vulploegmedewerker of senior=verkoper of cassierre B, dan heb je kans dat je contract verlengt wordt en omgezet naar een OT-verband. Heb je dat niet in hun ogen, dan is het gewoon je biezen pakken en plaats maken voor een ander!!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 19:08 schreef ruud_de_vries het volgende:
Haha, dat zal ze.. Naja iig jammer dat je weg moet.. van die vaste contracten is ook onzin. Ik moet over 2/3 maanden ook een vast contract krijgen; kunnen ze haast niet onderuit omdat ze mij gewoon niet kunnen missen
Oe ben benieuwd!quote:Op maandag 1 maart 2010 01:52 schreef Cosmo. het volgende:
Crimineel, halve ah to go aankomende week in de uitverkoop
Sjur!quote:Op maandag 1 maart 2010 17:21 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik hoor hier niet meermag ik wel nog blijven lurken
?
Je belt, je baas is er dan spreek je wat met je baas af, je baas is er nog niet dan belt je baas je terug. En soms word je tussendoor gebeld, of moet je naar de arboarts zelfsquote:Op maandag 1 maart 2010 18:37 schreef waterrietje het volgende:
Wat is jullie ervaring met de controle op het ziekmelden eigenlijk? Nog nooit ziekgemeld in het halve jaar dat ik er nu werk, maar in deze situatie ben ik het toch wel van plan te gaan doen ivm een belangrijke wedstrijd die er voor mij op het programma staat. (geen vervanger kunnen vinden via de mensen die ik zo 1,2,3 vanaf hier kan bereiken)
Nu heb ik ze wel eens horen zeggen in de tijd dat ik er ging solliciteren dat er gecontroleerd werd, maar nu ben ik benieuwd, is dit ook echt zo?
Bvd
Dat is dus echt onzin dat je maar tot 8:30 uitbetaald krijgt.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:05 schreef Markachuuu het volgende:
Lieve mede-collega's,
Heb net gewerkt en ben echt furieus.Ik ben pas nieuw bij het bedrijf (16-02 m'n contract getekend, in totaal 32 uurtjes gewerkt) en was vandaag ingepland. Ik heb de hele dag school gehad van 9.10 tot 15,50 en moest toen om 5 uur beginnen bij AH XL, hier kwam ik om 16,45 aan ivm de metroreis. Ik was ingeroosterd tot half 9 (sluit dus), ik werk overigens als Cassiere, en was er vanuit gegaan dat ik een (eventuele lunch-) pauze zou hebben. Dit was echter niet het geval, ik moest de 3,5 uur gewoon doorwerken. Daar baalde ik al enigzins van, omdat ik dus niet eens een ''koffiepauze'' had om even snel iets te eten of te drinken. Enfin, wat mij nog wel het meeste irriteerde was dat we een vrij langzame, rondcommanderende troela achter de counter hadden en we uiteindelijk pas om 9.07 klaar waren. Nu ben ik absoluut niet de beroerste om nog een half uur enigzins door te werken, maar nu blijkt dat ik hier niet eens voor wordt doorbetaald? Ik ga absoluut niet elke minuut die ik langer sta of schoonmaak (of wat het dan ook zijn moge) maar ik vind een half uur te veel. En bovendien had ik dan dus met dat half uurtje álsnog pauze moeten hebben. In verband ook met de metroreis terug betekende dat ik pas om kwart voor 10 thuis was en ik alsnog eten kon gaan staan maken.
![]()
![]()
Nu is mijn vraag dus, wat kan ik hier aan doen? Kan ik ergens terecht om een klacht in te dienen? Moet ik met mijn teamleider praten, of met desbetreffende persoon waardoor het vandaag zo ontiegelijk lang duurde? Of moet ik volgende keer gewoon zeggen, jongens, jullie roosteren mij in tot half 9, ik krijg hierdoor geen pauze, adios, ik kap ermee voor vandaag?
Liefs
Welke AH werk je, als ik vragen mag?quote:Op maandag 1 maart 2010 22:05 schreef Markachuuu het volgende:
Lieve mede-collega's,
Heb net gewerkt en ben echt furieus.Ik ben pas nieuw bij het bedrijf (16-02 m'n contract getekend, in totaal 32 uurtjes gewerkt) en was vandaag ingepland. Ik heb de hele dag school gehad van 9.10 tot 15,50 en moest toen om 5 uur beginnen bij AH XL, hier kwam ik om 16,45 aan ivm de metroreis. Ik was ingeroosterd tot half 9 (sluit dus), ik werk overigens als Cassiere, en was er vanuit gegaan dat ik een (eventuele lunch-) pauze zou hebben. Dit was echter niet het geval, ik moest de 3,5 uur gewoon doorwerken. Daar baalde ik al enigzins van, omdat ik dus niet eens een ''koffiepauze'' had om even snel iets te eten of te drinken. Enfin, wat mij nog wel het meeste irriteerde was dat we een vrij langzame, rondcommanderende troela achter de counter hadden en we uiteindelijk pas om 9.07 klaar waren. Nu ben ik absoluut niet de beroerste om nog een half uur enigzins door te werken, maar nu blijkt dat ik hier niet eens voor wordt doorbetaald? Ik ga absoluut niet elke minuut die ik langer sta of schoonmaak (of wat het dan ook zijn moge) maar ik vind een half uur te veel. En bovendien had ik dan dus met dat half uurtje álsnog pauze moeten hebben. In verband ook met de metroreis terug betekende dat ik pas om kwart voor 10 thuis was en ik alsnog eten kon gaan staan maken.
![]()
![]()
Nu is mijn vraag dus, wat kan ik hier aan doen? Kan ik ergens terecht om een klacht in te dienen? Moet ik met mijn teamleider praten, of met desbetreffende persoon waardoor het vandaag zo ontiegelijk lang duurde? Of moet ik volgende keer gewoon zeggen, jongens, jullie roosteren mij in tot half 9, ik krijg hierdoor geen pauze, adios, ik kap ermee voor vandaag?
Liefs
In het AH regelboekje of de CAO(weet niet zeker meer waar ik het gelezen heb) staat iets over dat je, als je 15 minuten door gaat(en dat zal dus ook voor 30 minuten gelden) dat je dat gecompenseerd moet krijgen in geld/pauze/vakantieuren of wat dan ook. Dat zou je even op moeten zoeken en daarmee naar je leidinggevende gaan.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:05 schreef Markachuuu het volgende:
Lieve mede-collega's,
![]()
![]()
Liefs
Eten meenemen voor onderweg.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:05 schreef Markachuuu het volgende:
Lieve mede-collega's,
![]()
![]()
Liefs
Aanstaande donderdag volgens mij.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:08 schreef sarlo013 het volgende:
Ondertussen al iets bekend over de eventuele extra winstuikering?
ja, de 8equote:Op donderdag 4 maart 2010 22:33 schreef korting het volgende:
Is het een idee om de loondata in de OP te zetten?
(Krijgen we Komende maandag loon?)
17% minder ja, betekent dat niet dat we ook 17% minder winstuitkering krijgen?quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Was vrij vandaag dus heb niks gelezen.
Sowiezo kwam ahold vandaag met de winstcijfers van afgelopen kwartaal. Die waren beduidend minder. Dus even afwachten.
Zou goed kunnen. Weet eerlijk gezegd niet hoe ze dat nu precies doorberekenen naar de winstuitkering van werknemers. Neem aan dat we nog wel een aantal procenten erbij krijgen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:24 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
[..]
17% minder ja, betekent dat niet dat we ook 17% minder winstuitkering krijgen?
Wanneer je 5 jaar in dienst bent kan datquote:Op zondag 7 maart 2010 00:09 schreef TjilpTjilp het volgende:
Weet iemand misschien hoelang je maximaal onbetaald verlof mag nemen? Ik zit me namelijk ernstig te orienteren op een studentenuitwisseling in 2011/2012. Ik zou dan een semester, dus 4/5 maanden, in het buitenland zitten; is dat mogelijk?
Ik kon het in het CAO (de verkorte versie die ik heb iig) niet vinden...
Top, dan komt het goed!quote:Op zondag 7 maart 2010 00:30 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
[..]
Wanneer je 5 jaar in dienst bent kan dat
Ik zit zelf namelijk in die situatie
Wat ik begreep op mijn werk is dat we geen(of heel weinig) extra krijgen naast het vaste deel, mensen met all-in loon krijgen dus niets extra en mensen zonder all-in 41%(of iets in dei richting)quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:24 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
[..]
17% minder ja, betekent dat niet dat we ook 17% minder winstuitkering krijgen?
41% noem ik niet weinig....quote:Op zondag 7 maart 2010 11:15 schreef bigbass het volgende:
[..]
Wat ik begreep op mijn werk is dat we geen(of heel weinig) extra krijgen naast het vaste deel, mensen met all-in loon krijgen dus niets extra en mensen zonder all-in 41%(of iets in dei richting)
41% is het vaste deel, dat krijg je altijd. Ter vergelijking, vorig jaar kregen we nog eens 40% extra daar bovenop.quote:
Ligt eraan wanneer je gewerkt hebt. Tot 6 uur is 200% na 6 uur is 135%quote:Op maandag 8 maart 2010 17:03 schreef Markachuuu het volgende:
Krijg je als je een all-in-one loon (8 uur) hebt 200% uitbetaald op de zondag? Ik heb namelijk volgensmij veel te weinig salaris uitbetaald gekregen.
bij mijn weten is zondag gewoon altijd 200% hoor.quote:Op maandag 8 maart 2010 17:32 schreef sarlo013 het volgende:
[..]
Ligt eraan wanneer je gewerkt hebt. Tot 6 uur is 200% na 6 uur is 135%
Naar mijn weten dus ook... Daarom kwam ik ook 50 euro te laag uit omdat ik 3 v/d 4 weekenden op de zondag heb gewerkt.. Moet ik dit aan m'n ASM vragen?quote:Op maandag 8 maart 2010 18:17 schreef bigbass het volgende:
[..]
bij mijn weten is zondag gewoon altijd 200% hoor.
Volgens mij is mij een keer verteld dat je slechts je normale uurloon dubbel krijgt; niet je all-in salaris..quote:Op maandag 8 maart 2010 18:57 schreef Markachuuu het volgende:
[..]
Naar mijn weten dus ook... Daarom kwam ik ook 50 euro te laag uit omdat ik 3 v/d 4 weekenden op de zondag heb gewerkt.. Moet ik dit aan m'n ASM vragen?
Ja, ik heb ook bijna 100 euro minder dan normaalquote:Op maandag 8 maart 2010 22:22 schreef FerdiV het volgende:
Normaal zit ik tussen de 550 en 650. Nu krijg ik opeens 420... Volgens mij klopt er iets niet. Meer mensen last van?
Ik ook!quote:Op maandag 8 maart 2010 22:38 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook bijna 100 euro minder dan normaal...
Volgens mij ook niet. Normaal krijg ik rond de 350 euro, heb nu 310? En ook geen winstuitkering.quote:Op maandag 8 maart 2010 19:02 schreef tukkk het volgende:
Volgens mij is er geen winstuitkering bijgekomen deze keer.
Ja idd. Al krijgen wij die pas volgende week ofzo. Handig.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:57 schreef monsterd. het volgende:
Heel vreemd allemaal.. hopelijk biedt de loonstrook duidelijkheid
Hebben de allin-one mensen er nog wat aan?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:41 schreef AH-Hamster het volgende:
nabetaling winstuitkering is 24,5%. Dus totale winstuitkering 2009 is 67%
Nabetaling ontvangen we in week 14.
Dan dus wel. 24,5% van het maandsalaris erbijquote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:50 schreef Renesite het volgende:
[..]
Hebben de allin-one mensen er nog wat aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |