Maar hij beschreef Ringo en John niet echt positief in dat boek, wel?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:39 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Staat in het boek van Tony Barrow in elk geval.
Valt wel mee. Hij is gewoon realistisch. Sommige mensen vinden het vervelend wanneer het sprookje niet lijkt te kloppen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:45 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Maar hij beschreef Ringo en John niet echt positief in dat boek, wel?
Tja, je weet niet of hij daadwerkelijk realistisch is of gewoon zijn eigen verwrongen mening als feiten weergeeft. Naar het schijnt staat dit erin:quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:47 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Valt wel mee. Hij is gewoon realistisch. Sommige mensen vinden het vervelend wanneer het sprookje niet lijkt te kloppen.
Valt toch echt moeilijk voor te stellen.quote:He paints the Beatles drummer as a silent person unable to make conversation because he felt he had "academic deficiencies" and because he was a late-comer to the group. I was a little offended that he basically portrays Ringo as a stupid man incapable of small talk beyond a few pithy one-liners.
Uiteraard! Meer sensatie.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:58 schreef Arn0 het volgende:
Tja, toch vind ik de Lennon interviews interessanter dan de McCartney interviews.
Leo Blokhuis zei dat ook ooit, toen hij McCartney in 2005 interviewde.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:03 schreef Arn0 het volgende:
Ik las een tijd terug een interview met McCartney en in de intro werd vermeld dat de interviewer geen vragen over The Beatles mocht stellen, maar toch ging het interview vrij lang over The Beatles, ergens wel jammer
Namen wil ik horen!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:19 schreef Arn0 het volgende:
Het werd gezegd door een kwaliteitsmagazine
Het DM (De Morgen) Magazine. Nu weet je waarschijnlijk nog niets, want het is een Belgisch magazinequote:
quote:Op zondag 17 januari 2010 15:03 schreef Realisten88 het volgende:
Ja, maar probeer eens als McCartney, of Starr, onder The Beatles uit te komen
Aangezien je mij quote: Ik heb ook nergens gezegd dat jij het tegendeel zou hebben beweerdquote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:24 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Ik vind Ringo een goede drummer, nergens heb ik het tegendeel gezegd. Alleen zijn solo werk is en blijft prut. Ook wbt drumwerk.
Wow, je duikelt wel dingen op zegquote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:47 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik heb het net beluisterd en voor de break dacht ik:"Valt toch mee?". Totdat hij over zijn moeder begon
Een drum-solo is wat anders dan een fill, natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:33 schreef psychedelicate het volgende:
Weet je dat zeker? Ik weet dat hij een hekel had aan solo's (The End), maar ik heb nog nooit ergens gelezen dat hij de fills van A Day In The Life niet wilde spelen.
Ik kan McCartney als artiest volledig los van The Beatles zien, daarvoor heeft hij genoeg fantastisch werk in z'n solo-carriere gemaakt. Ik ben dan ook voornamelijk een solo-McCartney-fan. En juist de solo-Beatles platen hebben ontzettend veel kritiek gekregen. In de huidige tijd, maar ook zeker in de jaren '70 en jaren '80.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:38 schreef TNA het volgende:
Ik krijg toch het gevoel dat Ringo een overmatige portie drumtalent wordt toegedicht, puur en alleen omdat hij een Beatle was. Net als soloplaten van de heren, omdat het Beatles waren mogen we er niet te kritisch naar kijken en moeten we het automatisch toch wel goed vinden. Ik probeer albums te beoordelen alsof ik niets van de achtergrond van de artiest weet. McCartney is een groot muzikaal genie, maar hij heeft ook platen afgeleverd die ik een onvoldoende zou geven.
Da's juist wat ik zo aan hem waardeer. Altijd zeggen hoe hij op dat moment over iets dacht, zonder verborgen agenda, en ook al kwam het de promotie van z'n plaat niet ten goede. En ach, zoals Lennon al zei: “If you ever get famous, try to outlive your biographers.”quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:55 schreef webfreak het volgende:
John en zijn meningen over anderen... Daar kun je sowieso geen pijl op trekken.
De man heeft over vrijwel al zijn collega's zowel zeer positieve als zeer negatieve dingen gezegd.
De ene keer was Ringo "nog steeds de beste rock&roll drummer allertijden", de andere keer juist niet. Dan begon 'ie weer over Harrison's asociale gedrag jegens Yoko, niet veel later speelt diezelfde Harrison op zijn plaat.
Geeft Lennon een openhartig interview... Komt 'ie een paar jaar later met "jaja, dat heb ik gelogen" of "dat was een grap". Lennon kon keihard liegen, en was uiterst wispelturig als het op zijn omgeving aankwam. Maar dat was zijn goed recht.
Je kunt er gewoon niets van op aan. Wat me niet zo uitmaakt overigens. Het kan niet altijd koek en ei zijn.
Dat heeft vooral te maken met de persoonlijkheid. Lennon is de coolste popster aller tijden. Moet zeggen dat ik McCartney in de laatste tijd flink ontdooit vind. Het ligt er ook heel erg in welke omstandigheden het interview wordt gegeven. Tijdens die korte promo-rondjes komt geen enkele interviewer door het schild heen, maar af en toe lees je een interview waarin hij meer loslaat dan op al die persmomentjes bij elkaar. Zoals ik laatst een dubbel-interview met Pete Doherty van een tijdje terug las, waarin McCartney vertelde dat hij in de tijd met Heather een paparazzi-fotograaf geslagen had.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:58 schreef Arn0 het volgende:
Tja, toch vind ik de Lennon interviews interessanter dan de McCartney interviews.
Waar?quote:Op zondag 17 januari 2010 16:06 schreef zeebeschuit het volgende:
Heb het gratis cd'tje net maar even gehaald
[ afbeelding ]
In London veronderstel ik.quote:
In de winkel.quote:
Ja, dat is expres zo gedaan, dat was al zo op "12 single om het op een bootleg release te laten lijken.quote:Op zondag 17 januari 2010 16:13 schreef zeebeschuit het volgende:
De voorkant is me 'n potje lelijkJe ziet 't niet zo op de foto die ik ervan maakte maar het is een grote pixelbende. Alsof ze een 50kb plaatje 20x hebben lopen uitvergroten
![]()
[ afbeelding ]
Hoe duur is 't? Anders fiets ik nog effe snel naar de supermarkt om er een te halenquote:Op zondag 17 januari 2010 16:13 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
In de winkel.
De voorkant is me 'n potje lelijkJe ziet 't niet zo op de foto die ik ervan maakte maar het is een grote pixelbende. Alsof ze een 50kb plaatje 20x hebben lopen uitvergroten
![]()
[ afbeelding ]
£1.50 . Zit ook 'n magazine bij met interview met paul.quote:Op zondag 17 januari 2010 16:23 schreef blckbb het volgende:
[..]
Hoe duur is 't? Anders fiets ik nog effe snel naar de supermarkt om er een te halen
http://www.dailymail.co.u(...)day-life-legend.htmlquote:Op zondag 17 januari 2010 16:26 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
£1.50 . Zit ook 'n magazine bij met interview met paul.
Oeh ik ga fietsen!quote:Op zondag 17 januari 2010 16:26 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
£1.50 . Zit ook 'n magazine bij met interview met paul.
En alweer pakt-ie Madonna even terugquote:"Last year he very nearly ended up in Them Crooked Vultures, Dave Grohl's supergroup side venture with Josh Homme from Queens of the Stone Age and John Paul Jones from Led Zeppelin. Grohl had appeared with McCartney at the Grammys, when his regular drummer was detained elsewhere, and later that night they went out for dinner.
'We went out for a bite to eat afterwards and Dave told me he was starting this band with Josh. I asked him who was playing bass and he rather sheepishly told me he'd approached John. So you read it here first; Paul McCartney was nearly the bass player in Them Crooked Vultures. Actually, I'm sure it wouldn't have happened but it's an interesting project."
Hoezo alweer?quote:Op zondag 17 januari 2010 16:44 schreef Aisumasen het volgende:
Ik had 'em wel graag in Them Crooked Vultures zien spelen!
[..]
En alweer pakt-ie Madonna even terug: "[..] I was thinking, well, maybe we can play Get Back, maybe something from Driving Rain. It was great, seriously great. Can you imagine Madonna half an hour before a gig saying, you know what, let's do Like A Virgin tonight?"
Sowieso is de krant die naar Nederlandse verkooppunten wordt vervoerd een uitgeklede versie. eBay over 2 weekjes.quote:Op zondag 17 januari 2010 17:08 schreef blckbb het volgende:
Hmmm bij de winkel geen engelse kranten, heeft een benzinepomp nog kans denken jullie?
't zal wel kansloos zijn om er een te bemachtigen in NL of niet? Ik moest sowieso nog even naar de winkel voor wat drinken maar ze hebben daar alleen de Hollandse kranten... En anders koop ik er binnenkort wel eentje van eBayquote:Op zondag 17 januari 2010 17:08 schreef blckbb het volgende:
Hmmm bij de winkel geen engelse kranten, heeft een benzinepomp nog kans denken jullie?
Ja, het ziet eruit als een youtube-filmpje op de laagste kwaliteit.quote:Op zondag 17 januari 2010 16:13 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
In de winkel.
![]()
[ afbeelding ]
Marga van Praag ontpopte zich daar terstond tot rasjournalist: "Wie stopt er eigenlijk hun sokken als ze op reis zijn?"quote:Op zondag 17 januari 2010 17:52 schreef Arn0 het volgende:
Net de "persconferentie" (pers = fans) gezien van The Beatles in Nederland in 1964. Wat een hoog niveau qua vragen zeg
Ik wist niet dat zij dat wasquote:Op zondag 17 januari 2010 18:06 schreef webfreak het volgende:
[..]
Marga van Praag ontpopte zich daar terstond tot rasjournalist: "Wie stopt er eigenlijk hun sokken als ze op reis zijn?"
En dat niveau heeft ze gedurende haar hele carrière volgehouden
Staat die ook ergens online?quote:Op zondag 17 januari 2010 17:52 schreef Arn0 het volgende:
Net de "persconferentie" (pers = fans) gezien van The Beatles in Nederland in 1964. Wat een hoog niveau qua vragen zeg
In Nederland hebben ze een andere versie dan hier. Daar zitten er nooit mags en cd's bijquote:Op zondag 17 januari 2010 17:12 schreef blckbb het volgende:
[..]
't zal wel kansloos zijn om er een te bemachtigen in NL of niet? Ik moest sowieso nog even naar de winkel voor wat drinken maar ze hebben daar alleen de Hollandse kranten... En anders koop ik er binnenkort wel eentje van eBay
Voor zover ik weet niet nee, althans niet op Youtube etc. Ik heb hem van een bootleg DVD.quote:
Het is ondertussen ook online verschenen.quote:Op zondag 17 januari 2010 17:12 schreef blckbb het volgende:
[..]
't zal wel kansloos zijn om er een te bemachtigen in NL of niet? Ik moest sowieso nog even naar de winkel voor wat drinken maar ze hebben daar alleen de Hollandse kranten... En anders koop ik er binnenkort wel eentje van eBay
Mooiquote:Sean Lennon’s holidays with his father
by Sean Lennon, Times Online
I don’t belong to that group of people who keep their childhoods neatly folded and tucked away, seldom seen, in a dresser drawer. My memories are scattered about the room like dust mites floating in sunlight.
I’m unable to climb aboard even the tiniest steam train of thought without running over old origami animals in the Wild West of my youth.
I never gasp in surprise on seeing myself through the flicker of old film, my pale plumpness negotiating clumsy limbs in a sandbox vast as the Sahara. I never wonder while looking through faded photos, who it is standing on tiny bow legs between my mother and father, not yet knowing how to smile for a camera, blissfully unaware of troubles to come.
Every moment leading up to my father’s death has been permanently etched on the insides of my eyelids, like haunted hieroglyphs on the walls of a sunken sarcophagus. The day my mother told me he’d been gunned down outside our house, I awoke as if from a dream and have been awake ever since.
Because my grandfather was a sailor, my father always felt an affinity with the sea. He bought a house in Cold Spring Harbor, Long Island, another in Palm Springs, Florida, and another on the beach in Bermuda – the place where he famously circumvented his writer’s block, producing all the songs for Double Fantasy in a final flurry of creativity.
It was in Bermuda that I learnt to swim the sidestroke. I remember splashing vigorously with one eye submerged, the other searching for my father’s approval, his slender frame obscured by blinking rivulets.
In Florida, the seagulls ate stale bread out of my hand; I caught lizards in paper cups and watched their discarded tails twitch cryptically on the warm terracotta terrace.
Most of our summers were spent on the bay in Long Island. We had an old stone house with a swimming pool shaded by rows of oak trees, a vast green lawn overlooking a private beach, and a rickety wooden dock sinking slowly into the sea. It was there that I learnt to skip stones, to make paper planes, to build a fire, to put a worm on a hook, to draw monkeys and to steer a sailing boat.
Tyler and Pam Coneys were an American couple who worked for my parents in the capacity that most of our employees did – that is to say, in whatever capacity was required of them at that moment. Pam, whose honeycomb hair was broomstick-thick, reminded me of Popeye’s wife, Olive: frail exterior with a steel constitution. (She was once ejected through the windscreen of Tyler’s van, and was found walking in a trance miles from where the accident had occurred. She lay in a coma for days – the first time I can remember feeling truly terrified.)
Tyler was as thin as his moustache was thick, and he had the unlikely appearance of a beach-bum Charlie Chaplin. He owned a yachting club on the bay, and it was under his guidance that my father purchased the small green fibreglass sailing boat we named Flower.
It is around Flower’s maiden voyage that one of my most vivid memories revolves. My father, Tyler, our assistant Fred Seaman and I boarded the tiny vessel and set out into the harbour. Tyler let each of us have a turn at steering the boat. My father went first. Then it was my turn. “See that ribbon?” Tyler pointed at a strand of red plastic tied to the mast. “When that ribbon is pointing that way, turn the wheel this way. When the ribbon changes direction, turn the other way.” Simple enough, even for a four-year-old.
The ship’s wheel was cold in my hands, and my father snapped photos furiously with his brown leather-bound Polaroid camera. It is difficult to describe the elation of commanding a sailing boat when you’re four years old, but as the wind swept violently through my bowl-cut bangs, I felt as though I were steering unstoppably into my own unfathomable adulthood.
Then came Fred’s turn. Again Tyler reminded us about the ribbon and the direction of the wind, but it seemed that either Fred had not listened, or that he had been misnamed Seaman. As soon as the ribbon flinched, Fred wrenched the wheel, toppling our boat, and sending us all hurtling headfirst into the turbulent tide. Only Tyler managed miraculously to position himself on the belly of our boat, a triumphant smirk peeking through his moist moustache, his hand outstretched holding a white-and-red life jacket.
As I wondered what my toes might look like to the fish below, I noticed my favourite pair of flip-flops floating swiftly out to sea.
It wasn’t until I considered losing them that I was overcome by a feeling of dread. “My flip-flops, my flip-flops!” I yelped. “Don’t worry,” my father said. “I’ll get you some new ones. Just grab Tyler’s hand.” It seemed that no one realised what a tragedy it was to lose those flip-flops, adorned as they were by my favourite superheroes; they had guarded my feet against sand and stone for the duration of the summer, and my stomach ached at the thought of losing them.
Perhaps it is just coincidence that the man who toppled our boat turned out years later to be the man to topple our family’s trust. For soon after my father died, we found that Fred had been hoarding stolen goods, including my father’s diaries, clothes and some still-missing guitars. I am not sure what happened to Flower, but I can scarcely look at the ocean without wondering where my favourite flip-flops might be.
Sean Lennon
January 2010
M'n grootste bezwaar aan de bekende Amoeba-opnames is dat Paul die dag zo slecht bij stem was, en dat het weer zo'n platgedrukte mix is, typisch in de stijl van "Memory Almost Full". En ook dat de setlist zélfs op zo'n uniek moment uit dezelfde voorspelbare nummers bestond. Dat - de 'geheime' optredens in de zomer van 2007 - was het moment dat ik definitief de hoop opgaf dat McCartney bepaalde monsterhits uit de 70's ooit nog eens live zou spelen.quote:Op zondag 17 januari 2010 21:57 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Het is ondertussen ook online verschenen.
En toen heb je een pentagram gemaakt met brandende fakkels, en de goden vervloekt, terwijl op de achtergrond C Moon op repeat klonk.quote:Op zondag 17 januari 2010 23:53 schreef Aisumasen het volgende:
Dat - de 'geheime' optredens in de zomer van 2007 - was het moment dat ik definitief de hoop opgaf dat McCartney bepaalde monsterhits uit de 70's ooit nog eens live zou spelen.
Hey, hoe weet je dat!?quote:Op maandag 18 januari 2010 07:09 schreef webfreak het volgende:
[..]
En toen heb je een pentagram gemaakt met brandende fakkels, en de goden vervloekt, terwijl op de achtergrond C Moon op repeat klonk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |