abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76648893
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:05 schreef miss_sly het volgende:
vraagje, misschien herkent iemand dit: Senna zit heel vaak aan haar linkeroortje. ze vouwt het dubbel of frunnikt er wat aan. doet ze al een tijdje, maar ze lijkt verder nergens last van te hebben. kennelijk doet het geen pijn, ze heetf geen verhoging/koorts en drinkt goed. er is ook niets te zien aan het oortje.

iemand een idee wat het zou kunnen zijn of zoiets gehad?
Ik kan alleen dit vinden in Het grote babietjestopic (6-12mnd) deel 5 .
quote:
Op zondag 20 december 2009 14:30 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Oeke, Beisan had hetzelfde toen ze tandjes kreeg, niets te zien, geen koorts, opgezwollen tandvlees of extreem vieze luiers, wel huilend wakker worden (ogen dicht, en dan een 10 minuten later, gewoon lekker doorslapen), snel geirriteerd ed. Ze greep ook veel naar haar oortjes. Toevallig moesten we rond dezelfde tijd ook naar de huisarts voor een vaccinatie, en we hebben toen gevraagd of het grijpen naar haar oortjes zou wijzen op een oorontsteking, en de dokter zei toen dat het grijpen naar de oortjes bij de leeftijd hoort (ze was toen 7 maanden), en dat dat nou niet specifiek wijst op een oorontsteking, behalve als je achter het oortje drukt, en ze dan erg veel pijn lijkt te hebben.

Een paar dagen later was er toen, uit het niets, een tandje te zien. We hebben geen paracetamol/tylenol gebruikt, daar er geen koorts oid was.
En naar de ha? Ik weet niet of ik het zou doen, kijk het even aan, zou ik zeggen....

We zijn nu een paar maanden verder, en ze wordt weer huilend wakker, erg onrustig slapen, en volgens mij komt er een tandje aan.... Niets te zien natuurlijk...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 10 januari 2010 @ 20:18:49 #202
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76649200
Sorbootje het gaat vast helemaal goedkomen hoor morgen Denk eens aan die blije blik van je meiske als je weer thuiskomt! Hopelijk gaat het drinken uit de fles helemaal goed morgen!

Miss geen idee over het oren trekken. Esmee zit wel vaak aan haar haartjes te friemelen maar volgens mij vind ze dat gewoon lekker Soms trekt ze er ook hard aan en dan gaat ze mij met een enorme pruillip aankijken.
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 20:45:25 #203
5428 crew  miss_sly
pi_76650724
Ow ja Stiemie, haartjes friemelen heeft Senna hier ook een tijdje gedaan. En idd soms echt trekken, gekke meid.

claudia, wat goed gevonden, die had ik nog niet gezien
tandjes had ik nog niet aan gedacht, dat zou misschien nog kunnen. Senna is natuurlijk nog geen 7 maanden, maar goed. Ik heb er voor de zekerheid vandaag een klein beetje Balneum creme achter het oortje gesmeerd, mocht het wat droog en jeukerig zijn (hoewel ik niets zie) en dan houdt het verder gewoon even op. Nergens last van blijft toch wel het belangrijkste, en dan wacht ik even tot we weer naar het cb gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76650916
De belangrijkste boodschap is volgens mij dat ze geen oorontsteking heeft als je achter haar oor drukt en ze geen tekenen van pijn vertoont. Senna is toch bijna 6 maanden? Dan lijkt me die opmerking dat grijpen naar een oor bij een leeftijd van ongeveer 7 maanden hoort ook op haar van toepassing. Met de tandjes kun je volgens mij niet zoveel... je ziet die vanzelf wel komen.

Ik had gezocht op 'baby', 'oor', 'grijpen'.
pi_76650938
Sorbootje, ! Kan me zo goed voorstellen dat je echt niet wilt morgen, maar Isabeau gaat het vast fantastisch dien op het kdv... Zal je zien dat als je haar morgen op komt halen, ze helemaal happy en goedgevuld is. Straks lekker slapen dan kun je het morgen allemaal ook een stuk beter hebben.

Miss, wat raar dat Senna zo aan haar oortje friemelt. Ik kan je helaas geen raad geven, hopelijk is het niks en wil ze gewoon lekker friemelen.

Wij zijn weer thuis, ging vandaag hartstikke goed, bijna niet spugen. Komen we thuis, tijd voor de fles... Die gaat er goed in, maar komt er vervolgens meteen ook voor een (groot) deel in losse golven, verdeeld over de afgelopen 2 uur weer uit. Nu ligt ze lekker op mijn borst tot rust te komen, maar het zit me niet lekker. Volgens mijnlief lijkt het krampjes-gerelateerd spugen te zijn, maar dat vind ik raar... Hopelijk gaat de volgende fles beter en kunnen we lekker slapen vannacht!
pi_76651232
Ach Lijnloos, wat naar toch voor Minke (en voor jullie om het maar aan te moeten zien). Morgenvroeg meteen bellen? Het zou mij ook absoluut niet lekker zitten. (Ivan spuugt eigenlijk nooit.)
pi_76652063
oooohhh Sorbootje, ik zal morgen aan je denken. Hier precies hetzelfde probleem behalve dat ik pas over 2 weken hoef te gaan werken. Madam weigert sinds twee weken heftig de fles. Pfff ik word er zo moedeloos van.

Lijnloos, wat vervelend dat dat spugen maar blijft komen....

Fijne nacht voor iedereen! Ik hoop op veel slapende kindjes...
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_76652402
Lijnloos, wat sneu dat ze zo erg moet spugen. Daar moet je zeker iets mee.
Waarschijnlijk hebben ze morgen op het cb goeie tips.
En anders meteen een afspraak maken bij de huisarts als je graag wilt dat er verder gekeken gaat worden!

Miss, vage actie van Senna. Geen idee wat ze ermee kan bedoelen....misschien speelt ze hints en zegt ze: "klinkt als...." haha Nee ik weet het niet. Heb je al een Bumbo gescoord?
Ik word steeds overboden

Claudia, wat boeken jullie een progressie met het slapen! Super! Merk je ook dat Ivan beter in zijn vel zit nu hij is uitgeslapen?

Sorbootje, succes morgen ....ik zat vorige week net zo, met een giga knoop in mijn maag. Na 2 dagen te hebben gewerkt denk ik: dat had ik eerder moeten doen! Ik vond het heerlijk! Ik hoop dat je dag morgen snel om is, en bel tussendoor anders even hoe het met je meisje is.

Pfff net even een flink potje zitten janken. Vrienden van ons hebben een kindje, een paar weken ouder als Lars, en ze hebben net de uitslagen gekregen in het ziekenhuis....arme ventje heeft het Chargesyndroom. Verschrikkelijk om te horen dat je kindje een ziekte heeft die nooit meer overgaat.
Ik vind het zo erg
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_76653401
Wat goed van dat slapen Claudia! Fijn dat hij het vandaag leek te accepteren in zn eihen bedje, hopelijk blijft dit zo goed gaan

Oh Sorbootje, ik kan me dit ZO levendig voorstellen, ik hoop dat zowel jij als Isabeau morgen een ok-dagje zullen hebben, heel veel succes morgen

Dat ziet eruit als een heerlijke voetenzak Huup! En leuke kleur ook.Zoiets is veel handiger dan een los dekentje.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_76654028
Ontzettend bedankt voor de lieve reacties. Van jullie betekent het toch net even dat beetje extra, omdat jullie allemaal in een vergelijkbare situatie zitten of hebben gezeten.

Ik ben gewoon heel erg verdrietig nu. Het is toch de eerste stap in een proces van loslaten. En zo komen er natuurlijk nog heel veel stappen. Ik wil zo graag dat mijn dochter een zelfstandige dame wordt en ja, dan is loslaten het sleutelwoord...en dat begint hier. Maar dat maakt het nog niet leuk!

De breastflow heb ik sinds vrijdag in huis en ze reageert er redelijk op. Hopelijk gaat ze écht drinken als ik niet in de buurt ben en - hoe erg ik dit ook vind klinken- ze honger krijgt. Ik kán niet naar huis om te voeden, daarvoor werk ik te ver van huis.

Jullie zijn lief.. dit had ik echt even nodig

(en alsof ze het wist dat ik wat TLC nodig had ging Isabeau zó schattig slapen na d'r laatste voeding. Rode blosjes op haar wangen en een verliefde blik naar mij... *smelt*)
  zondag 10 januari 2010 @ 21:34:24 #211
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76654136
Oh Kersjes ik lees nu pas verder terug en zie het van de waterpokken. Beterschap voor je mannetjes Hopelijk krijgen ze er niet al te veel last van!
pi_76654695
Oh ja, Miss Sly, ik ga idd met de kolf aan de slag. Dat gaat altijd wel prima, hoewel ik er wel een beetje tegen opzie om dat op mijn werk te doen. Maar goed, het is voor een goed doel.

En het zal ook vast wel weer fijn zijn om te werken. Om weer even niet alleen moeder te zijn, maar ook gewoon working-Sorbo
  zondag 10 januari 2010 @ 21:50:51 #213
100412 mefke79
komt goed!
pi_76655214
Mijn lief staat nu met Driekus onder de douche. Ik ben net vanavond al twee keer lam geschrokken omdat ie bijna lijkt te stikken in het slijm. De eerste keer kwam er ook nog een golf melk mee, de tweede keer gelukkig niet. Dus nu maar een beetje stomen en aangezien lief zelf ook snotverkouden is, mogen ze samen. Heb ook nog wat luuf in een bakje water zitten en dat er bij gezet. Oh men, ik ken dit zelf te goed, heb vaak bronchitis gehad mijn arme manneke. En dan wel heel lief tussendoor lachen... Hij krijg straks een zetpilletje en dan maar hopen dat ie goed slaapt. EN als ik het morgen niet vertrouw gaat ie niet naar het kdv.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 10 januari 2010 @ 22:02:56 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76656071
Kersjes, nu al waterpokken! Hopelijk valt het mee en krijgt Toby het niet alsnog later nog weer een keertje. Dat kan wel geloof ik, als ze het voor hun eerste jaar krijgen.

Sorbootje, sterkte morgen!

Claudia, herkenbaar, over Toronto.
Ik mag morgen voor het eerst weer. Heb net de mannen elk naar een opa en oma gebracht en dan ben ik morgen en overmorgen in Zweden. Is gelukkig dichtbij en maar voor 2 dagen, maar ik vind het toch wel even slikken weer hoor, de eerste keer weer op reis.
Maar ik kan je zeggen, het went... een soort van. Toen Sasha een half jaar oud was zat ik 7 dagen in Mexico en Puerto Rico, dat vond ik wel heel pittig hoor. Maar ik heb het gelukkig over het algemeen stervensdruk als ik op reis ben dus dan vliegt de tijd.

En bij deze dus ook meteen, Huup, succes morgen bij de fysio, laat je niet afschepen zonder meting hoor!
Tot woensdag meiden, ik ga nu slapen, de taxi komt tussen 4 en 5 uur vannacht.

Trouwens wel een voordeel van zo'n reisje, ik kijk zo uit naar morgennacht, helemaal alleen in een luxe hotelkamer met zo'n enorm groot bed, helemaal alleen voor mij en dan totale stilte! Geen kinderen, geen man, gewoon alleen maar ik en mijn kussen! De 2 kleine heren zijn nogal aan het spoken de laatste dagen 's nachts, dus een hele nacht onafgebroken slapen lijkt mij echt hemels!

Mefke, succes met Driekus, zo naar als ze zo enorm verkouden zijn.
Hier doet een gesneden ui onder zijn bedje vaak ook wonderen.
  zondag 10 januari 2010 @ 22:06:02 #215
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_76656284
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:03 schreef mefke79 het volgende:
Hier een snipverkouden manneke, net als Thomas. En hoesten en niezen met echt stralen snot. Gelukkig blijft ie er bij lachen. Vanwege de verkoudheid lekker met mij onder de douche, beetje stomen. Maar meneer vindt het dan leuker om wat water op te drinken wat toch voorbij komt lopen
Echt ik voel me zo dom, aan even lekker stomen in de douche heb ik helemaal nog niet gedacht. Ik heb gewoon niet verder gelezen, meteen Thomas opgepakt en onder de douche gesprongen. Ik had een tijd terug ook nog badspul met eucalyptus en lavendel gekocht voor tijdens verkoudheidjes. Dus een badje gevuld en onder de douche gezet, Thomas daarin en daarna de douche goed heet gezet (met de douchekop los liggend op de bodem van de douchebak) om de boel goed vol te stomen. Hij heeft lekker een aantal keer geniesd met een flinke klodder snot. Daarna lekker gevoed op bed (na wat gedoe want meneer wou ineens niet meer liggend, maar madonnahouding was wel goed....) en nu ligt hij lekker te slapen. Zo nu en dan horen we een hoestje over de babyfoon, maar hij slaapt in ieder geval.

Nu even snel bijlezen en dan ga ik ook naar boven. Morgen weer werken... joepie.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 22:10:30 #216
5428 crew  miss_sly
pi_76656589
Ow ja dat vergat ik: Kersjes beterschap voor je mannen en voor jezelf. Nu al waterpokken

En natuurlijk ook beterschap voor de zielige verkouden kindjes.
pi_76656868
oh Kersjes bah wat naar zeg nu al
beterschap!!

BE heel veel plezier ik kan me er wel wat bij voorstellen na afgelopen nacht 6 keer eruit te zijn geweest haha
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 10 januari 2010 @ 22:31:45 #218
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_76658130
Huup ik duim morgen ook voor jullie hoor. En BE, geniet van Zweden (mooi land, I love Stockholm) èn van je kussen daar
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_76658327
Huup, ik sluit me aan in de rij: ik duim ook voor jullie!

Sorbo, gaat vast helemaal goedkomen morgen!

BE, veel plezier in Zweden en in je heerlijke bed!

Oeh, en alle zieke kindjes, beterschap!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 10 januari 2010 @ 22:55:00 #220
100412 mefke79
komt goed!
pi_76659607
zooo mijn mannen zijn weer onder de douche uit. De een ligt met een zetpil in bed (te kletsen tegen zichzelf) en de ander pakt zo een paracetamol en komt langs me liggen. Be, veel succes met werken en huup jij met de meting. Sorbo, werk ze!
En allemaal trusten en fijne nachtvoeding(en)!
  zondag 10 januari 2010 @ 22:59:00 #221
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_76659817
Jullie ook een goede nacht toegewenst Mef, en nogmaals dank voor de stomen-in-de-douche-opmerking!
  zondag 10 januari 2010 @ 23:04:34 #222
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76660139
BE veel succes met je reis naar Zweden. Lijkt me niet makkelijk om een tijdje ver weg te zijn van je gezinnetje. Al kan ik me dat stukje over die ononderbroken nacht ook wel voorstellen

Huup succes bij de meting morgen! Hopelijk gaat alles gewoon heel snel helemaal goedkomen voor je meiske!
pi_76660367
Ik probeerde hier weer bij te lezen, maar ik geloof dat ik dat niet zo laat op de avond moet gaan doen...concentratieprobleem.

Moest wel lachen om die nachtelijke posts hier Komen jullie dan echt je bed uit om hier ook nog te posten? Hier is het 1 nachtvoeding, hij meldt zich 's avonds en 's nachts ongeveer om de 3,5 uur.

Las ook nog over wel of geen matras voor weekendbedje. Claudia was dat geloof ik? Ik zou het echt wel doen, zoals iemand anders ook al zei. Dat ding wat er standaard bij zit kun je geen matras noemen, meer te vergelijken met een lattenbodem

Hier gaat alles zn gangetje. Dyon begint meer per keer te drinken en spuugt minder. Tja uhh verder is het gewoon slapen en momenten die hij wakker is bij mama hangen (de ochtenden wil hij alleen maar bij je zijn).
pi_76660532
Sorbootje, heel veel sterkte morgen. De eerste periode is niet leuk (voor mama's/papa's), maar het went echt snel....en ze heeft het daar vast prima naar haar zin!
  maandag 11 januari 2010 @ 03:47:03 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76666366
Over die extra matrasjes, wij hadden een bedje waar het standaardmatrasje van de prenatal niet in paste en we hebben toen voor 5 euro zo'n noppenmatrasje bij de kampeerwinkel gekocht en op maat gesneden. Is een heel stuk goedkoper dan de 24,95 die prenatal rekende.
En mijn ouders hebben zo'n zelfopblazend matrasje gekocht voor in het bedje erbij. Is ook nog niet heel dik, maar wel een stukje zachter idd dan het standaardmatrasje wat in het bedje hoort.
  maandag 11 januari 2010 @ 07:12:31 #226
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76666835
@Meimeltje: ik kom niet speciaal mijn bed uit om te posten; maar wel om Evie te voeden. En daarna moet ik nog kolven en dat doe ik dan achter de laptop... Vandaar mijn nachtposts..

@Sorbootje: jouw lieverdje zal je vast gaan missen; en jij haar ook. maar het komt helemaal goed. Het lijkt mij ook erg wennen wanneer ik weer moet gaan werken.
Succes vandaag!

Een dikke knuffel voor Toby en zijn watterpokken en voor de verkoudheid van Driekus..

@Huup: succes met de therapie voor Amelie.

Ik zit dus weer te kolven; Evie heeft net haar fles op.
Gisteren allemaal visite gehad en ik was gisteravond echt helemaal kapot. En Evie was volgens mij overprikkelt; want die was zoooo druk en huilen enzo... gelukkig na een extra flesje en lekker bij mama liggen kwam het wel weer goed. Maar wel heel zielig...
Net met de voeding ook weer druk druk druk...
hoop dat ze zo nog ff lekker slaapt...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_76667963
BJ: dat de posts tijdens het voeden waren snapte ik, maar zelf zou ik dus mn bed niet uitkomen dan Maar is met kolven natuurlijk anders, daar wordt je al wakker van.
Heeft ze nog lekker geslapen?

Hier lijkt er 's nachts wel een ritme in te zitten. 's Avonds krijgt hij de laatste fles rond 23.30 (moet dan meestal wakker gemaakt worden). Hij meldt zich dan weer rond 03.00 uur en vanmorgen weer 7 uur en nu ligt hij nog te slapen om zich ws zo weer te melden.

Ben vandaag een dagje alleen met Dyon. Kyllian is naar het kdv op de maandag. Vanmiddag even boodschappies doen, dat vind ik met 2 kids nog er lastig...maar zal vanzelf wel wennen.
  maandag 11 januari 2010 @ 10:03:28 #228
35189 Troel
scherp en bot
pi_76668918
Een tijdje even wat rustiger aan gedaan (ben zelf met de scooter onderuit gegaan en zit met een zwaar gekneusde enkel thuis en dus voornamelijk op de bank).

Jochem heeft volgens mij een schimmelinfectie op zijn billen, ze zijn al een week lang open en ik ben vandaag begonnen met wat spruwzalf voor op zijn billen om te kijken of het daar beter van wordt. Verder is hij enorm opgeknapt de laatste tijd, het is nu net zo'n vrolijk jongetje als Ruben was op die leeftijd en niet meer dat zielige jongetje wat zo ziek is. Het hoesten is nu eindelijk helemaal verdwenen en we moeten binnenkort voor de nacontrole.
Borstvoeding ben ik heel flink aan het afbouwen. Ik vind het erg jammer, maar ik trek het zelf simpelweg niet meer, dus dan houdt het op. Ik ben in ieder geval al heel blij dat ik het bijna 3 maanden volgehouden heb.

SOrry dat ik niet op iedereen reageer, maar het gaat soms zo snel en het is hier best druk dat ik het gewoon soms allemaal niet meer teruglees
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 11 januari 2010 @ 11:36:58 #229
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76671831
@Troel: je mag inderdaad trots op jezelf zijn! 3 maanden borstvoeding is al super! dat heeft je mannetje maar mooi weer binnen En als je het niet meer trekt heeft je zoontje uiteindelijk meer aan een fitte mama; dan aan een uitgeputte mama die borstvoeding geeft,

@Meimeltje: idd kolven in bed is niet zo'n succes en voeden van Evie doe ik dan ook beneden; want ons meisje is nogal luidruchtig tijdens de fles; en zo kan papa doorslapen.
Evie heeft van8 redelijk geslapen. Melde zich precies om de 3 uur... (soms doet ze dat ook om de 4 uur..maar de laatste dagen wat minder...)

Inmiddels heb ik de voeding al opgehoogd naar 135 ml per fles....
pi_76672518
Hallo allemaal, hier Sorbo vanaf 't werk!

Heb het maar liefst tot 10 over elf volgehouden om niet naar huis te bellen. Ik verwachte een krijsende Isabeau op de achtergrond te horen, maar volgens lief was ze net een half uurtje wakker en was ze heel gezellig… Lekker is dat. Draait de wereld gewoon door zonder mij.

Mag ik nu weer naar huis alsjeblieft?
pi_76672589
Goedzo Sorbo! Hoe laat mag je naar huis?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 12:02:43 #232
5428 crew  miss_sly
pi_76672784
Ach Sorbootje, raar is dat he? de wereld draait door, zelfs voor en met jouw meisje als je er niet zelf bij bent. Vreemde ervaring vond ik dat.

Wel fijn dat het goed gaat met haar en jij kunt wel gaan aftellen nu, toch? het is al 12 uur!
Succes nog een paar uurtjes.
pi_76672817
Sorbo, ik moet een beetje lachen om je post (sorry) maar de kop is eraf, zullen we maar zeggen.
Moeilijk is het, weer beginnen met werken. Iedere moeder die ik ken wilde het liefst de loterij winnen zodat ze lekker bij hun baby konden blijven.

Hadden wij ook maar een jaar verlof.....
pi_76672934
Sorbootje wat goed! Hou vol meid! Isabeau heeft je zeker nog wel als mama nodig, maar je mag gewoon ook werken van haar. Bedenk maar eens wat een lekker dikke knuffel je krijgt als je vanmiddag/vanavond naar huis gaat.

Troel, wat goed dat je de bv zo lang hebt volgehouden, maar ook goed dat je nu bent overgestapt als je het niet langer meer vol houdt. Zoals BJ ook zegt, Jochem heeft meer aan een fitte mams. En over Jochem gesproken, even een dikke voor hem en zijn billetjes.

Meimeltje, als ik 's nachts fok! dan doe ik dat ook tijdens het voeden en dan vanuit bed via mijn iphone... dat gaat net met 1 hand, en dat zorgt er voor dat ik ook een beetje wakker blijf...

Ik heb Minke nu trouwens voor het eerst in haar eigen bedje op haar eigen kamertje gelegd (ipv de wandelwagen of box in de woonkamer)... en kan me slechts een beetje beheersen om niet de hele tijd te gaan kijken. Ging ik net toch even kijken (na al bijn 10 minuten sinds ik haar had neergelegd en ingestopt)... zit mevrouw weer helemaal onder van het spugen. zucht! Eerste flesje vanochtend ging spuugloos, maar de 2e van een uur geleden id er volgens mijn alweer bijna helemaal uit.
pi_76673849
Sorbootje, dat lijkt mij ook lastig hoor, voor het eerst weer werken.

En Lijnloos, wat zielig van het spugen van Minke!

Hier vandaag een eerste dagje alleen thuis met Isa! Spannend, maar dat gaat vast helemaal goedkomen! Ze is lekker in badje geweest vanmorgen, maar de voeding daarna ging niet zo lekker, er kwam weer veel uit, dus weer nieuwe kleren aan. Nu ligt ze lekker in haar bedje, volgens mij slaapt ze nog niet helemaal want ik hoor af en toe wat geluidjes via de babyfoon. Zo maar even kijken.

Waar leggen jullie jullie kindje te slapen overdag? Hier slaapt ze weleens in de kinderwagenbak beneden die in de box staat, maar ik merk dat ze boven in haar bedje wat rustiger slaapt. Maar even uitproberen!
pi_76674252
NieuweUser spannend zo'n eerste dag samen met Isa Ik legde Timo in het begin altijd te slapen waar ik zelf ook was, ik vond het heel moeilijk en eng hem niet constant te kunnen zien in het begin. Maar sinds een maand slaapt hij altijd in zijn bedje, daar slaapt hij nu toch wel het rustigst.

Sorbo Maar wel heel fijn dat Isabeau het zo goed doet deze ochtend Nu de middag nog en dan kun je weer lekker knuffelen met haar!

Troel 3 maanden is toch super goed! En ook goed dat je aan jezelf denkt! Als het niet meer gaat, dan gaat het gewoon niet meer. Dat is natuurlijk jammer, maar toch heel fijn dat je het nog zo'n tijd volgehouden hebt!

Timo doet het super, hij kletst de oren van ieders hoofd, lacht heel erg veel en is gewoon heel vrolijk en slaapt overdag ook prima (nu 's nachts nog weer, dat mis ik wel heel erg, die nachten dat hij zo goed doorsliep ) Maar rollen vindt hij nog totaal onbelangrijk, nou ja, dat zal wel een keer komen neem ik aan.. Hij is gewoon een beetje lui denk ik, net als zn papa en mama
pi_76674256
Ja 't is echt raar... maar ze gaat me nog wel missen als ze honger krijgt. Want mijn man heeft geen met melk gevulde borsten...

Nee serieus, het was fijn te horen dat het goed ging, maar ik vind het echt heel moeilijk. En het kolven in het invalidentoilet is ook geen lolletje

Hier op het werk is het net of ik nooit weg geweest ben. Vreemd hoor, hoe je alles meteen weer oppikt..
pi_76674518
Sorbootje, moeilijk hoor zo'n eerste dag...gelukkig nog maar een paar uurtjes (als je de hele dag moet werken?).

Wij hadden Dyon de eerste week boven in zn eigen bedje laten slapen, om hem er aan te laten wennen aangezien hij 's nachts niet in zn wiegje wilde slapen. Vanaf dat hij 9 dagen was begon hij veel te spugen en had ik hm toch liever bij me om hm in de gaten te houden. Hij slaapt dan in de kinderwagen.
Hij spuugt nu nog af en toe, maar het gaat wel beter...denk dat we hm dus binnenkort weer slaapjes boven laten doen.
pi_76674984
Troel sterkte met je enkel en Jochem met zijn billetjes. Klinkt heel naar, heeft hij er veel last van?

Sorbootje ik weet nog dat jij zo lang door hebt gewerkt voor je bevalling en dan ben je nu alweer begonnen zelfs. Bikkel ben je hoor. Ik heb deze maand nog vrijgenomen. Ik zie er ook vreselijk tegenop om Xeentje naar het kdv te brengen. Woensdag en donderdag wendagen, vorige week afgezegd maar nu kan ik er echt niet meer onderuit. Sterkte vandaag Sorbo

Xeentje slaapt overdag altijd in de woonkamer in de wandelwagen. In het begin sliep ze overdag boven in de wieg, maar dan liep ik de hele dag trap op trap af. Dit vinden we allebei veel fijner. Ze slaapt gelukkig gewoon overal doorheen. Als ze niet meer in de wandelwagen past ga ik denk ik een ledikant op wieltjes in de woonkamer zetten.
  maandag 11 januari 2010 @ 13:14:01 #240
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76675227
xenia, tegen die tijd kun je ook wel weer es proberen of ze dan niet toch beter boven slaapt. ik heb gemerkt dat dat in de huiskamer slapen wat minder goed gaat als ze wat ouder worden (sneller wakker).

troel, wat lees ik nu, gevallen met de scooter. beterschap voor je enkel! en voor jochems billen, als die spruwzalf niet werkt: snel een antisschimmelzalfje kopen! (is zonder recept te krijgen bij de apotheek: miconazolnitraat)

sorbootje, succes met wennen aan dit nieuwe ritme. ik vind 't behoorlijk stom dat je op het invalidentoilet moet kolven zeg! is er echt geen ander kamertje?
in de haak.
pi_76675861
Nee d'r is geen andere kamer, maar er staat wel een tafel en stoel en een koelkast. En een stapel tijdschriften, dus ik vind het wel ok..
pi_76676584
Och Sorbo wat vervelend is het toch hè, wat een gedoe. Ik snap je gevoel wel. Zomaar gaan ze gewoon door als ik er niet ben!

Hier ook een invalidentoiletkolfster en laat dat toilet nou net nooit gebruikt worden hier en t hier meuren als de pest brrr...

en over de meting, even snel copy/paste van facebook:

yay! Ben net gebeld, de scheefheid is procentueel afgenomen, we zitten nu onder de helmgrens =D de platheid aan t achterhoofd is een heel klein beetje toegenomen maar wel nog onder de grens.
ik ben blij vanavond eten we ijs ♥

zal vanmiddag later wat uitgebreider vertellen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 13:50:00 #243
5428 crew  miss_sly
pi_76676628
huup, fijn !
  maandag 11 januari 2010 @ 13:52:07 #244
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_76676706
Dat moet inderdaad gevierd worden huup! 't komt allemaal wel goed met je meisje haar koppie.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_76676833
Huup wat goed van Amelie haar hoofd! Lekker ijs eten vanavond
pi_76676998
huup, goed zeg
  maandag 11 januari 2010 @ 14:01:31 #247
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76677082
Foto's van aviva staan in het fototopic

Kinderfototopic Deel 170

ga eerst website bijwerken, bevallingsverhaal lezen en zo, dan gaan we hier eens bijlezen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_76677199
Hier een snel berichtje vanaf het werk. Jamie doet het prima bij de buurvrouw vandaag. Ik had gedacht dat ik het allemaal heel moeilijk zou vinden zo zonder mn mannetje. Maar eerlijk gezegd vind ik het wel lekker eens iets anders dan luiers, flessen, trootsen etc. Voel me d'r best een beetje schuldig over.
Net ook even op het kdv geweest, was even een omschakeling. Het is er niet zo schoon als thuis maar ik had ook niet anders verwacht. Die meiden zijn er om voor de kinderen te zorgen en niet om te poetsen natuurlijk. Over het algemeen is het gevoel er goed bij, nu maar hopen dat Jamie het ook leuk vind daar.
pi_76677638
@ net werkende moeders, ben vorige week ok weer begonnen en leef nog

Tuurlijk is het thuis gezellig enzo maar je moet toch een keer weer aan het werk (tenminste zo dacht ik) en soms word het ook zo "zwaar" gemaakt merk en vind ik van "goh, moet je alweer werken blablabla" maar wat martine zegt, ff wat anders en dubbel zo blij als je dan thuis komt en hoe meer je de vrije tijd waardeert.
(vind ik dan he?)

@ Davinia, wat een leuke foto's zeg.

@ Huup, fijn.

@ Bj, waarom heeft evie altijd een slabbetje om?
Of is dat toevallig op de foto's die je post?

[ Bericht 1% gewijzigd door het-is-mij op 11-01-2010 14:24:23 ]
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 14:21:19 #250
5428 crew  miss_sly
pi_76677823
fijn dat het fijn is martine. hoef je je toch niet schuldig om te voelen, joh. alleen maar fijn dat je het naar je zin hebt!

het-is-mij, het is natuurlijk voor iedereen verschillend ik g netjes werken omdat het moet, maar ik ervaar het helemaal niet als 'lekker eveb eruit en met iets anders bezig'. als ik de staatsloterij win, stop ik dezelfde dag nog
pi_76679683
Huup! Hoera voor Amélie en d'r bijna ronde hoofd!!!

Ik vind het werken niet eens zo erg. Maar het achterlaten van Isabeau. Dat vind ik moeilijk.

Maar goed, nog een uur en drie kwartier Zo en nu weer even 'lekker' kolven
  maandag 11 januari 2010 @ 15:15:06 #252
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76680058
haha het is mij:
dat slabbetje is toeval; meestal maak ik foto's na de voeding en omdat ze heel soms een mondjevol spuugt laat ik het slabbetje dan vaak nog heel even om...
  maandag 11 januari 2010 @ 15:16:24 #253
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_76680112
Aaaah Sorbooo fijn dat het nog enigszins is meegevallen!
wat een gedoe met dat kolven trouwens zeg. Ikzelf geef geen bv meer, dus had er eigenlijk niet over nagedacht zeg ignorant bitch that I am

martine ook , valt allemaal niet mee.

huup, superfijn onder die lijn!!!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_76681380
Hahaha Takkembah ik moest om je lachen t'is net een blij-dat-ik-glij titel zo

Martine nie schuldig voelen joh! Alleen maar fijn dat het zo goed gaat! Ik vond het ook wel prima om te gaan werken, ondanks dat ik héél blij was om weer thuis te zijn erna viel het werken me niet tegen. Maar goed, Amélie was toen thuis bij haar papa, das gevoelsmatig weer wat anders denk ik. Het echte grote loslaten ben ik nog steeds niet aan toe geloof ik

En over die meting, ja ik ben echt zó enorm blij en opgelucht. Pff. Ik ben niet gek ik had het goed gezien gelukkig
Okay we zijn er nog niet maar we zijn echt al een heel eind. De "blokkades" zoals de osteo het noemde zijn vrijwel helemaal weg, ze beweegt soepel alle kanten op en beneden in de box als ze wel ns in slaap dommelt dan ligt ze vaak op haar niet-voorkeurskant. Verder overdag ligt ze hele tijden op haar buik en ook op haar rug met gezicht naar niet-voorkeur. Ik ben zo blij dat er qua beweging niet echt een beperking meer blijkt te zijn. Dat scheelt enorm, als er nog een beperking was geweest had ik ook niet op herstel hoeven hopen.

We zitten nu dus onder de helmgrens van 108%, daar ben ik héél erg blij mee. Het daalt, t neemt af, het heeft effect al het gedoe en de moeite en de 80 euro per keer voor de osteo
De afplatting op haar achterhoofd is het gevolg van het pittenmatrasje waarop ze ligt. Het idee achter zo'n matrasje is dat het de druk verdeeld en zo een mindere belasting is voor zo'n koppie dan een gewoon matras. De fysio vermoedt dat Amélie erg met haar hoofd heeft liggen drukken in het matras en mja dan krijg je een platting. Goede nieuws dikke kans dat, zodra we dat matrasje overdag uit het bedje halen en haar met haar gezicht naar rechts laten slapen dat ze dan ook daar weer heel erg bijtrekt. Dus dat gaan we dan maar ns doen strakjes als ze naar bed gaat.

En nog meer goed nieuws, de heupen zien er goed uit, de plooi is raar, gek, fysio had nog nooit zoiets gezien, maar ze heeft haar heupen goed onderzocht en de benen opgemeten en ogenschijnlijk is er niets met het heupgewricht aan de hand. ze heeft wel gebeld naar de cb-arts en het daar doorgegeven om de arts ook nog ns goed te laten kijken voor de double-check maar so far so good.

En we hadden de ijsprijs van de staatsloterij dus er ligt een pot Ben&Jerry's te wachten in de vriezer om mn goede humeur te vieren
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76681785
Huup wat fijn dat het zo goed gaat En lekker genieten vanavond van je B&J

BJ wat een gedoe he dat kolven. Heb bij Linde na de eerste maand alles gekolft tot ze 4 maanden was en toen was ik zoooooo blij dat het niet meer hoefde
pi_76682872
Oh Huup, ik ben echt blij voor jullie hoor Fijn dat het allemaal de goede kant op gaat nu en dat bijna overal een goede verklaring of oplossing voor is. Laat de B&J nu maar komen!

Sorbootje mag (of is misschien) al bijna naar huis! Isabeau knuffelen!

Martine, wat fijn joh, en niet schuldig over voelen hoor... da's niet nodig.

Minke heeft het daadwerkelijk 1 uurtje volgehouden in haar eigen bedje (of misschien moet ik toegeven dat ik het een uurtje heb volgehouden) en toen is ze weer lekker bij mama komen knuffelen... heb haar nog even een half flesje gegeven omdat ze er zoveel uit had gegooid en die is goed blijven zitten. Nu ligt ze al een tijdje lekker te slapen en da's heerlijk. Ik moet wel zeggen dat ik de babyfoon wel bijna uit het raam had geknikkerd... onding! Leuk dat er een thermometer voor de kamer ingebouwd zit, maar dat ding begint dus de hele tijd te piepen als het 16 graden (volgens het apparaat de ondergrens) wordt en dan ook weer als het weer iets warmer wordt. Het was dus net tussen de 16 en 17 graden, waardoor het ding elke 20 seconden zo ongeveer begon te piepen...
Oh en ik heb het cb gebeld ivm het spugen en we gaan eerst eens andere voeding proberen (anti-spuug) en jpbm.... kijken of dat al wat helpt. Als het erger wordt dan moesten we alsnog de ha bellen. Manlief gaat dus straks die voeding halen en ik hoop dat dat al gaat helpen. En woensdag even langs het weeguurtje, kijken of Minke wel gewoon goed aankomt, maar dat lijkt er wel op. Het lijkt nu dus vooral lastig mmaar niet erg voor haar zelf.
pi_76683238
huup even via de foon juichen voor de goede uitslag! Juh!
pi_76683347
Nog een kwartier!

En ik heb maar twee keer gebeld
pi_76683465
Vervelend zeg, dat spugen, Lijnloos...
Nu maar hopen dat de andere voeding ertegen helpt.

en Sorbo
pi_76683648
quote:
Op maandag 11 januari 2010 15:45 schreef huuphuup het volgende:
De afplatting op haar achterhoofd is het gevolg van het pittenmatrasje waarop ze ligt.
dat ziet er wel heerlijk comfortabel uit zeg

en 80 euro per consult voor de osteo, pfff, wat een geld

maar super nieuws verder
  maandag 11 januari 2010 @ 16:34:01 #261
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76683657
huup! wat een fijn nieuws zeg!

lijnloos, wat een ellende die babyfoon. Ik hoop dat de nieuwe voeding beter werkt
pi_76683690
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:28 schreef Sorbootje het volgende:
Nog een kwartier!

bijna weer knuffelen met je eigenste mupke

Mef thnx (en alle anderen ook thanks echt heel erg, t is zo fijn om je ei kwijt te kunnen in zo'n topic als dit! ) Hoe is het nu met Driekus en zn voorkeur?

en Sorbo Isabeau had ook een voorkeur toch? Zijn jullie al bij een fysio binnengewandeld?

Lijnloos wat vervelend van dat spugen. Amélie heeft maar een paar keer zo enorm veel gespuugd en ik schrok me elke keer een hoedje. Kan me voorstellen dat het erg naar is als het elke voeding is. Hopelijk helpt andere voeding.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 11 januari 2010 @ 16:34:48 #263
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76683694
mijn verzekering vergoed 4 sessies osteo ongeveer
  maandag 11 januari 2010 @ 16:36:30 #264
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76683766
quote:
Nog een kwartier!

goedzo!!
pi_76683803
Oh en die babyfoon, ik weet niet welke je hebt Lijnloos, maar onze doet ook hysterisch onder de 16 en boven de 22 graden. Piepen iedere halve seconde en t licht gaat ook aan en knipperen enzo. Leuk 's nachts als de kamer afkoelt

Je kunt het geluid van de alarm-functie ook uitzetten via het menu. Bij mijn babyfoon althans. Dan knippert ie alleen met dat lichtje. Weet je wel dat er iets is maar zit je niet de halve dag naar zo'n piepje te luisteren.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76683929
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:34 schreef amaranta het volgende:
mijn verzekering vergoed 4 sessies osteo ongeveer
mijne 3, per jaar.
250,- krijg ik vergoed.

Osteo wilde dat we nog een keer langskwamen over twee weken. Ik vind het prima, maar wat mij betreft is dat wel de laatste afspraak. Hij vindt en voelt niets meer in haar nekje, dat is helemaal blokkadevrij volgens hem en hij is haar nu aan het behandelen voor het poepen. Ik vind het goed om nog 1 keer te komen om nog een laatste keer naar de voorkeur te laten kijken enzo, maar ik kwam uiteindelijk voor die voorkeur, niet voor het poepen.

Ik hou niet van mensen die iets repareren waar je niet om gevraagd hebt net een fietsenmaker die je dynamo vervangt terwijl je voor een lekke band komt
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76684148
hmm zo'n babyfoon hebben wij ook inderdaad... je kunt bij ons die alarmfunctie uitzetten.

En hier 25 euro per ostheo-behandeling vergoeding. Nou ja beter dan niks.
  maandag 11 januari 2010 @ 16:44:45 #268
35189 Troel
scherp en bot
pi_76684184
quote:
Op maandag 11 januari 2010 13:14 schreef trui het volgende:
miconazolnitraat)

Dat is het spruwzalfje al

Denk dat het wel gaat werken en wij moeten nodig afspreken, want anders heeft ie straks niets meer aan dat boxding
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76684359
Sorbo, ben je al thuis inmiddels? Ik ben zo benieuwd hoe het is gegaan? Vooral of ze d'r fles heeft gedronken.

Huup, wat goed! Dikke jompels voor jou en je meissie! Dan gaan we nu voor een stijgende dalende lijn! Zo fijn dat al jullie moeite niet voor niets is geweest!

Martine, lekker joh! Niet schuldig voelen, hoor!

Lijnloos, ik heb eens gelezen dat baby's minder spugen dan lijkt. Dat het dus lijkt alsof er weer een halve of hele voeding uitkomt, maar dat dat dan best meevalt. Dus dan komt ze ws gewoon goed aan. Hoop dat die voeding helpt!

Lente en ik hebben net kennisgenaakt op het kdv (woensdag moet ik weer werken, drie dagen per week). Leuke meiden daar en een fijne locatie. (Ik ken de organisatie gelukkig al goed omdat ze een klant van me zijn.) 't Was alleen een beetje dom van me dat we d'r precies een half uur na Lente d'r etenstijd moesten zijn en dat ik 'r niet even van tevoren had gevoed. Ze lag nl zo lekker te slapen na d'r prikjes dat ik r maar had laten liggen. Met als gevolg dat ze daar natuurlijk vreselijke honger kreeg en begon te huilen.

De kennismaking verliep dus nogal gehaast waardoor ik een wenafspraak voor een halve dag heb gemaakt op een dag waarop ik gewoon moet werken. Dan kan ik 'r dus niet halverwege de dag op komen halen. Morgen maar weer eens bellen dus om een andere afspraak te maken.

Ze kan sowieso pas per 1 februari terecht. Tot die tijd is N. één dag vrij en komen mijn en zijn moeder een dagje oppassen. Met mijn moeder zal het wel goedkomen, maar van N.'s moeder moet ze niets hebben. Ze begint al te huilen zodra ze d'r ziet. N.s moeder is nl zo bang om iets fout te doen, tot last te zijn of zich op te dringen, dat ze zich vreselijk krampachtig gedraagt. En dat merkt Lente ook wel natuurlijk. Ze heeft Lente bijv. nog nauwelijks vastgehouden. Want ze lag net zo lekker, of dat gesjouw was zielig... Vorige week is ze een dagje langsgekomen om te wennen en heeft ze Lente in bad gedaan, maar dat was geen succes. En afgelopen weekend zou ze weer langskomen. Ze zou nog even bellen om een tijd af te spreken. Niets gehoord... Blijkt dat ze wel op de huistelefoon had gebeld , maar we daarop niet opnamen. En mobiel durfde ze niet te bellen want stel dat het niet uitkwam... We namen de gewone telefoon immers niet voor niets niet op...

Ook durft ze niet met Lente in de auto en vroeg ze of ze overdag alsjeblieft beneden mag slapen, want ze durft niet met 'r de trap op en af...

Pff, ik word een beetje moe van dat onzekere gedoe eigenlijk. En ik probeer me juist zo makkelijk mogelijk op te stellen. En ik heb er ook écht vertrouwen in! Ze heeft zelf nb drie jongens grootgebracht! Dus het zal echt wel goedkomen.

Nou ja, ik ga er maar van uit dat het beter wordt zodra ze alleen met Lente is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 11-01-2010 16:54:29 ]
  maandag 11 januari 2010 @ 16:51:51 #270
35189 Troel
scherp en bot
pi_76684546
quote:
Nog een kwartier!

De eerste dag dat Jochem hier op de opvang was, hebben ze MIJ twee keer gebeld om te vragen hoe ze het met de flesjes moesten doen

Overigens zijn ze heel gek met Jochem, hier is het niet zo heel erg normaal dat kindjes al met 2,5 maand naar de opvang komen lijkt het wel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76684590
oh Ssserpente, vervelend de onzekere houding van je schoonmoeder. Zou ik ook erg onrustig van worden.
Maar ja, het zal wel meevallen zoals je al zegt, maar toch...
pi_76684966
oh Ssserpente wat naar zo'n onzekere houding van je schoonmoeder zeg niet alleen voor jou maar ook voor haarzelf lijkt me. T komt vast wel goed, ze heeft er inderdaad zelf ook wat groot gekregen dus daar kan het niet aan liggen. Helpt het niet als ze een paar uurtjes met Lente alleen is? Misschien dat als ze zich wat minder bekeken voelt dat het haar dan makkelijker afgaat? Kan je schoonmoeder ook een beetje "wennen" aan het oppassen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76685081
Onrustig is idd het goede woord, Lily. Ik krijg echt de zenuwen van d'r. Ze is alléén maar bezig zich te verontschuldigen. Laatst kwam ze zondags langs. We hadden gewoon afgesproken om twee uur. En toevallig was er ook een vriendin van mij. N.'s moeder zag haar dus zitten toen ze aanbelde. Zodra ik de deur opendeed, was het eerste wat ze zei: "Ow, ik zie dat je al visite hebt, dus we blijven maar twee minuten, hoor!" Terwijl we nb gewoon hadden afgesproken! Zegt die vriendin ook nog: "O, maar ik stond toch op het punt om weg te gaan, hoor! " N.'s moeder natuurlijk helemáál in de stress, want die vriendin ging vast weg omdat zij eraan kwam...

Vervolgens duurde het een half uur om 'r de jas uit te laten trekken (want ze ging écht zo weer weg!), nog eens een half uur om 'r te laten zitten (want ze bleef écht niet lang, hoor!) en weer een half uur om 'r wat te laten drinken (ze stond écht op het púnt op weg te gaan!).

En da's nog maar een van de vele voorbeeldjes. In het begin was ik vooral bezig om d'r gerust te stellen, maar daar ben ik mee opgehouden. 't Werd een dagtaak...
pi_76685104
Huup wat fijn dat de afplatting is afgenomen!! Dat is echt goed nieuws!
(bij onze babyfoon kan je ook de hoogste en laagste temperatuur zelf instellen, die heb ik beiden op max gezet zodat hij niet gaat piepen)
  maandag 11 januari 2010 @ 17:04:18 #275
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_76685189
Gefeliciteerd huup! Nou maar hopen dat het snel verder afneemt .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_76685397
Dat was ook eigenlijk de bedoeling vorige week, Huup. Maar dat kon niet doorgaan omdat N.'s oma plotseling opgenomen werd (achteraf niets ernstigs gelukkig). Daarom is z'n moeder maar een avondje gekomen. Toen heeft ze dus Lente in bad gedaan. Ik heb verteld waar alles stond en ben weggegaan. Expres, zodat ze niet het gevoel had dat ik op d'r vingers stond te kijken. Maar na tien minuten was Lente alweer ontroostbaar. Terwijl ze anders nooit huilt bij vreemden...

En dan moet ze d'r komende week nog de fles gaan geven ook...
pi_76685554
Irritant zeg Ssserpente. Probeer je zelf makkelijk te doen, gaat een ander een beetje -goed bedoeld- moeilijk lopen doen. Ik heb zelf in zo'n situatie altijd een beetje het gevoel op m'n tenen te moeten gaan lopen voor die ander om die weer niet voor het hoofd te stoten, terwijl je eigenlijk wilt roepen 'doe nou ff normaal!' Succes iig, ik hoop dat Lente haar toch snel wat meer gaat accepteren.

voor Amélie! Geniet van de B&J

Troel vervelend zo'n schimmelinfectie. Pas je wel op dat je het zelf niet op je borsten krijgt en Jochem in z'n mond? Zou een rottig einde van de borstvoeding zijn ik las goed dat je aan het afbouwen was toch?

Vannacht is Emma weer maar 1 keer geweest Dus dan vertel ik er maar niet bij dat ze na die voeding last kreeg van buikpijn en dat vriend tegen vijven maar op de bank is gaan slapen... En ik weet ook weer hoe stuwing voelt
pi_76685584
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:09 schreef Ssserpente het volgende:
Dat was ook eigenlijk de bedoeling vorige week, Huup. Maar dat kon niet doorgaan omdat N.'s oma plotseling opgenomen werd (achteraf niets ernstigs gelukkig). Daarom is z'n moeder maar een avondje gekomen. Toen heeft ze dus Lente in bad gedaan. Ik heb verteld waar alles stond en ben weggegaan. Expres, zodat ze niet het gevoel had dat ik op d'r vingers stond te kijken. Maar na tien minuten was Lente alweer ontroostbaar. Terwijl ze anders nooit huilt bij vreemden...

En dan moet ze d'r komende week nog de fles gaan geven ook...
Ah das wel naar ja. Dan straalt het idd op een bepaalde manier toch op Lente af, dat ze dat aanvoelt ofzo. Maar wel heel naar. Nouja een ding, je weet in ieder geval dat ze zelf ook al drie kinderen groot heeft gekregen, een middag op Lente oppassen gaat ook heus lukken. Alleen ze moet zelf nog even zien dat het niet zo'n drama is. Hopelijk ontdooit ze tegen die tijd en heeft Lente dat ook door dan

K_i_m thanks
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 11 januari 2010 @ 17:24:11 #279
35189 Troel
scherp en bot
pi_76685975
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:13 schreef WupWup het volgende:

Troel vervelend zo'n schimmelinfectie. Pas je wel op dat je het zelf niet op je borsten krijgt en Jochem in z'n mond? Zou een rottig einde van de borstvoeding zijn ik las goed dat je aan het afbouwen was toch?

We hebben allebei al spruw gehad, dus ergens ben ik een beetje bang dat ik het eerder niet goed gedaan heb en dat hij het daarom heeft. Ik heb zelf nergens last van en hij lijkt er ook niet zoveel last van te hebben (alleen met het verschonen zelf doet het hem zichtbaar veel pijn).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76686201
Huup wat een geweldig nieuws! Wat een opluchting zal dat zijn zeg!

Ssserpente lastig dat je schoonmoeder zo onzeker is.. Misschien is het handig dat ze eerst een keertje komt oppassen terwijl ze verder niks bijzonders qua badderen hoeft te doen, alleen een beetje spelen? Succes in elk geval!

Timo wilde vandaag op het kdv helemaal niks, alleen maar jengelen.. Ik vind dat zo zielig dan om te horen als ik hem kom halen Maar wat ik me wel afvraag... vanaf wanneer gaan kindjes een beetje meer zelf spelen? Af en toe speelt Timo best wel even zelf, maar hij houdt het eigenlijk nooit langer dan 5 minuten vol.. Is dat niet erg kort of valt het wel mee?
pi_76687122
Timo is vijf maanden, Chan? Dat is echt nog wel vroeg voor alleen spelen hoor.
Tot twee jaar is het nog best moeilijk voor ze om zich alleen te vermaken.
  maandag 11 januari 2010 @ 18:49:22 #282
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76688983
Amélie, jaaaaahhh!! Huupz, geweldig mooi nieuws, ben blij voor je! Normaalgesproken zou ik jaloers zijn op iemand met B&J, maar in dit geval: kéihard verdiend!

Sorbootje, boehoe, ik leef met terugwerkende kracht met je mee hoor.. Was het wel fijn om weer te werken, of heeft dit zo veel energie opgeslokt dat je er helemaal niks aan vond? En hoe vonden je collega's het dat je er weer was? Dikke voor jou, je hebt het wél mooi gedaan hoor! Stoere chick in da house!

Minke, arm meiske, zo aan het spugen joh Lijnloos.. Bluh, ik denk dat je er op zich wel goed mee omgaat, maar het lijkt me echt verschrikkelijk onzeker maken.. Succes ermee girl!

Ssserpente, hum, dat klinkt inderdaad een beetje frustrerend, want jij hebt allang bedacht dat het goed zal komen, dus dan is het lastig als ze daar zelf niet van overtuigd is. En inderdaad, die kinders pikken zoiets metéén op hoor.. Jij ook succes ermee dan maar.

Daviniaaaa, welkom hier!! Jeuj, zo leuk dat jij hier nu ook bent! (Of had ik je nu al welkom geheten? Pfff, hoofd, zeef, what's the diffrence? )

Chan, bah.. Lijkt me echt héél moeilijk om te horen..

Troel

Ehm, ja, hiero gaat het wel goed eigenlijk. Zijn gangetje, zogezegd.. Kon na de nachtvoeding niet meer slapen en op het moment dat ík een tukje had gepland vond Stef het hoog tijd voor een huiluurtje, maar verders is het best ok allemaal Hij is nog steeds de hele dag door naar me aan het lachen en glunderen, zó lief Had ik nou al verteld dat ik hem gewogen had? Ja toch? Pff, ik ben echt leeg mensen, sorry!
3!
pi_76689047
Ssserpente, ik ben thuis. Op zich is het wel goed gegaan. Ze heeft goed geslapen en was redelijk vrolijk, maar........ niet of nauwelijks uit de fles gedronken. En nu haalt ze de schade in bij mij. En het stomme is, ik heb net gewoon even de goeie ouwe aventfles gepakt en daar wat moedermelk in gedaan en na de bv toch nog even geprobeerd de fles te geven...en waarempel..het was niet veel, maar ze nam eeen paar slokjes!

Maar zó fijn om haar weer te knuffelen
pi_76690240
Sorbootje, fijn dat je weer thuis bent, lekker knuffelen met je kleine meis!
Trix, fijn dat het met Stef (op een huiluurtje na) zo goed en vrolijk gaat... Lijkt me echt genieten! Gaat het met jou ook weer de goede kant op?

Hier net echt een hilarisch moment. Mijn lief lag lekker met Minke op de bank te knuffelen na het eten... zegt ie ineens "goh, waarom wordt mijn arm helemaal warm? " Had mevrouw de luier echt nokkie vol gepiest en gepoept (zat tot oop haar oksels ongeveer) en dat was dus door de romper en het pakje heen over mijn lief heen gekomen... hihi ze heeft gewoon nu al schijt aan haar pap
pi_76690401
Timo is nu ruim 5 maanden ja.. Maar ik vroeg het me af omdat ik van de leidsters van het kdv toch wel de indruk kreeg dat hij zich wel erg kort zelf vermaakt.. En ik zou het echt heel erg naar vinden als ze hem dan maar telkens laten huilen

Sorbo lekker de hele avond knuffelen En fijn dat ze bij jou gewoon weer lekker inhaalt Dat deed Timo ook toen hij nog geen fles wilde op het kdv, maar inmiddels gaan de flesjes helemaal prima daar

Minke
  maandag 11 januari 2010 @ 21:22:45 #286
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_76696353
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:05 schreef miss_sly het volgende:
vraagje, misschien herkent iemand dit: Senna zit heel vaak aan haar linkeroortje. ze vouwt het dubbel of frunnikt er wat aan. doet ze al een tijdje, maar ze lijkt verder nergens last van te hebben. kennelijk doet het geen pijn, ze heetf geen verhoging/koorts en drinkt goed. er is ook niets te zien aan het oortje.

iemand een idee wat het zou kunnen zijn of zoiets gehad?
Een oppas kindje van mij, deed dat als ze moe was.

Huup wat super goed je krijg toch nog wel een hoop vergoed van je verzekering? hier waren de consults 40 euro per keer en we kregen 35 euro terug van de verzekering

Lijnloos hopelijk hebben ze morgen goede tips voor je bij het cb.
En je mag je best laten horen hoor, waarmee ik bedoel laat je niet afschepen als het je niet lekker zit.

Voor alle bijna terug werkende mama's s6 en sterkte maar probeer ook weer wat te genieten!
Hier was ik erg blij dat ik weer kon gaan werken, maar hier speelde erg mee dat ik thuis hordedol werd van het vele huilen, en op het werk kwam ik serieus tot rust, en nu vind ik het alleen maar lekker, afentoe wel zwaar maar dat loopt ook wel los met de tijd
Minke zo poepen en plassen

Toby beterschap, ook voor je broer
BE have fun daar in zweden!

Hier is Roy nog steeds niet helemaal in orde hoor, het spugen is toch echt wel weer aan het opspelen, maar ook hoesten, en weer wat meer huilen.
Nu is ondertussen zijn vader ook niet lekker, waren zijn neef en zijn oom ook beide ziek (spugen en buikloop) en loopt mama ook met keelpijn rond en beginnend verkouden

[ Bericht 52% gewijzigd door _Bar_ op 11-01-2010 21:40:51 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 03:11:01 #287
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76708411
*nachtmodus*

Voor Huup en Amelie; wat fijn dat het toch beter lijkt met Amelie dr hoofdje! wat goed zeg!

@Bar; wat sneu dat Roy toch nog niet helemaal fit is.. en jijzelf dus ook niet...?? dikke ; hoop dat jullie snel wat beter zijn.

@Lijnloos: ik kan me voorstellen dat je best ff wat moeite had om je kleintje alleen te laten slapen... Ik heb Evie tnt ook alleeni nog bij mij op de kamer gehad als ze sliep..
ik zal ook binnenkort eens een poging doen...

@Sorbootje; die eerste dag heb je maar mooi weer achter de rug. Fijn dat het met Isabeau goed is gegaan. Maar wel jammer dat je toch niet totaal totaal totaal onmisbaar bent he??

Het is hier dus midden in de nacht; en zit te kolven. Evie slaapt nog, maar verwacht dat die zich binnen nu en een uur gaat melden. (zul je zien; slaapt ze nu ineens wel langer door).Ben jarig vandaag en krijg wederom visite en dergelijke. Zal wel weer een vermoeiende dag worden....
  dinsdag 12 januari 2010 @ 04:55:05 #288
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76708856
Hier ook aan de nachtvoeding, de eerste sinds 10 uur gisteravond! Heerlijk hoor, heb lekker lang geslapen en dat kon ik wel weer even gebruiken Hierna nog even kolven, kan ik tenminste verder slapen zonder ploftiet

BJ, gefeliciteerd met je verjaardag meis! Hoop dat je een leuke dag zal hebben

Ar, beterschap en succes met je ziekenboeg joh! Balen, al die zieken in de omgeving..
3!
pi_76709116
Van 22.00 tot bijna 5 uur, Incantrix super

hier best genachtbtaakt... Leah wilde om de drie uur drinken en het drinken zelf duurt gauw een uurtje
en toch weer om 6.30 op natuurlijk voor de jongens, pfff
Ik heb wel flinke hoofdpijn nu.

Gefeliciteerd BJ fijne verjaardag!
  dinsdag 12 januari 2010 @ 07:09:21 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76709131
Huup, wat fijn dat het goed gaat met Amelie d'r hoofdje!
pi_76709256
Huup, fijn zeg dat het beter gaat met het hoofdje van Amélie!

En BJ gefeliciteerd!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_76709356
Lijnloos, succes bij het CB en laat je niet afschepen. Ik bedoel dus dat zij evenmin reflux kunnen uitsluiten als vaststellen....Daar is gewoon een kinderarts voor nodig.
pi_76709363
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:51 schreef Sorbootje het volgende:
Ssserpente, ik ben thuis. Op zich is het wel goed gegaan. Ze heeft goed geslapen en was redelijk vrolijk, maar........ niet of nauwelijks uit de fles gedronken. En nu haalt ze de schade in bij mij. En het stomme is, ik heb net gewoon even de goeie ouwe aventfles gepakt en daar wat moedermelk in gedaan en na de bv toch nog even geprobeerd de fles te geven...en waarempel..het was niet veel, maar ze nam eeen paar slokjes!

Maar zó fijn om haar weer te knuffelen
Dit komt me bekend voor.... mijn jongste gastkindje komt hier sinds ze 3 maanden was, en ze dronk de eerste paar keren niet uit de fles. Toen ze een beetje gewend was aan mij en mij (of mijn geur, of stem) herkende, voelde ze zich op haar gemak en dronk wel,
pi_76709376
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:29 schreef Chan het volgende:
Timo wilde vandaag op het kdv helemaal niks, alleen maar jengelen.. Ik vind dat zo zielig dan om te horen als ik hem kom halen Maar wat ik me wel afvraag... vanaf wanneer gaan kindjes een beetje meer zelf spelen? Af en toe speelt Timo best wel even zelf, maar hij houdt het eigenlijk nooit langer dan 5 minuten vol.. Is dat niet erg kort of valt het wel mee?
Thijs speelt ruim een uur in de box, maar dat is in zijn eigen omgeving en zonder lawaaiige andere kindjes om hem heen. Ik vind het wel veel gevraagd van een kind van 5 maanden om zichzelf te vermaken in een KDV.
pi_76709887
Goedemorgen allemaal!

Incantrix, ik lees nu pas je lieve reactie! Werken op zich was wel ok. En vandaag voelt het al beter. Isabeau gaat vandaag wennen op het kdv (gisteren en de rest van de week is ze gewoon bij thuis die een week vrij is. Volgende week begint de opvang. ) en ik vind het wel jammer dat ik haar niet kan brengen, maar goed, dat kan lief net zo goed als ik..

Maandag consultatiebureau...kan ik ook niet doen, is op vrije dag van . Ik blijf maar loslaten ( )

Allemaal een fijne dag gewenst vandaag!
pi_76710122
Gaat ze in L naar het KDV (en mag ik zo vrij zijn om te vragen welk?)
  Moderator dinsdag 12 januari 2010 @ 09:14:20 #297
5428 crew  miss_sly
pi_76710326
Thijs gefeliciteerd met je halfjaardag
Tot volgende week in het andere topic
pi_76710356
Dankjewel Miss! Tot volgende week!
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:00:03 #299
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_76711436
Gefeliciteerd Thijs!

Ik sluip even dit topic binnen!

Zo langzamerhand ben ik aan het rondkijken naar alles wat we nodig hebben.
De Prenatal heb ik de Doomoo seat zien staan. Ik ben erg benieuwd of jullie zo'n ding hebben en vooral benieuwd of hij ook gebruikt wordt!
A grand adventure has begun.
pi_76711938
McLaura, ze gaat in ons dorp naar het KDV.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')