abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76638872
Het is ongelooflijk hoe snel het hier met slapen aan het omslaan is. Ik heb hem al de hele dag niet in mijn armen laten slapen, maar kan hem elke keer in bed leggen. Hij valt ook nog eens zelf in slaap: we leggen hem in zijn bed en lopen zo nu en dan eventjes terug om te laten weten dat we er nog zijn, en dat werkt! En hij heeft vannacht zijn record verbroken, want hij heeft 5 uur en een kwartier tussen de voedingen in gelaten. (En nog lag hij niet te krijsen, maar ik had geen zin meer om het gemopper aan te horen.)

En nu ben ik dus bang dat dit maar tijdelijk is en dat ik straks echt niet meer tegen een nacht kan waarin hij 2 uur tussen voedingen laat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_76638995
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:28 schreef Ca.ra het volgende:

De dag van de behandeling en de dag erna heeft hij wel duidelijk meer gespuugd, maar daarna practisch niet meer. Gisteravond 1 keertje, verder niks meer! En het mooie was verder ook dat een van de leidsters van het kdv die niet wist dat we naar de osteo waren gegaan vrijdag al zei dat ze hem zo rustig vond, en dat hij zo lekker ontspannen was geweest die dag. Dus we halen het niet in ons hoofd
Plat liggen (box of speelkleed) is ook geen straf meer, dus we merken duidelijk vooruitgang! jippie!
Oh, wat fijn zeg! Dan is het natuurlijk een stuk beter te doen, als je merkt dat het beter gaat en hoop hebt dat het nog beter zal gaan.
quote:
Toch blijft de schommel hier wel favoriet hoor. Wat vond ik die dingen stom toen ik ze voor het eerst zag staan in de babywinkel. En wat ben ik er tegenwoordig blij mee! Thomas vind het zo lekker om erin te zitten, of erin te slapen als ik het stoeltje wat achterover zet.
Wat voor schommel is dat?
pi_76639787
Ik heb ook een lodger, maar hier is hij ook geen succes. Ze verzuipt er gewoon in en na twee keer proberen en twee keer ontroostbaar heb ik hem achterin de kast gegooid. Toevallig had ik vanmorgen besloten dat hij op mp gaat vandaag. Ik hoorde trouwens laatst wel dat een lodger voor sommigen fijner werkt met een handdoek erin (zelf niet geprobeerd).

Lijnloos, Xeentje gaf ook redelijk wat mondjes terug, soms zelfs echt met heel veel kracht in een boog. Ik was ook bang voor reflux, maar bij ons hielp het ook erg om haar na het eten nog een half uur tot een uur heel rustig en 'schuin omhoog' te houden. Inderdaad niet neerleggen. En als ze wel al in haar wieg moest, dan zetten we die aan het hoofdeind een stukje omhoog.

Cara wat fijn dat het beter gaat! Hopelijk is de verkoudheid ook snel over

Kersjes, sterkte met de ziekenboeg. Beterschap voor jullie alle drie
pi_76639959
Praktische vraag: we willen een campingbedje kopen en vragen ons af of het nodig is een extra matras aan te schaffen. Wat zijn jullie ervaringen?

Ivan gaat er in ieder geval 2 dagen in de week op slapen, bij opa en oma.
pi_76640305
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:01 schreef Claudia_x het volgende:
Praktische vraag: we willen een campingbedje kopen en vragen ons af of het nodig is een extra matras aan te schaffen. Wat zijn jullie ervaringen?

Ivan gaat er in ieder geval 2 dagen in de week op slapen, bij opa en oma.
hey dat bedje hebben wij ook zwart met rood.

Wij twijfelden eerst ook of zo'n extra matrasje wel nodig was maar toen ik zag hoe dun dat matrasje is wat er standaard in zat heb ik hem gelijk erbij gekocht voor een incidenteel nachtje in dat bedje is het echt niet erg hoor maar als je kindje inderdaad meerdere dagen per week erop gaat slapen zou ik voor het comfort toch zo'n extra ding kopen.

Als je wilt kan ik wel een foto nemen van het inlegmatrasje zodat je kunt zien hoe dik die is.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76640514
Hoeft niet, hoor. Ik had zelf sowieso al mijn twijfels, maar ik had even bevestiging nodig om mijn lief over de streep te krijgen.
pi_76641440
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:13 schreef Claudia_x het volgende:
Hoeft niet, hoor. Ik had zelf sowieso al mijn twijfels, maar ik had even bevestiging nodig om mijn lief over de streep te krijgen.

je krijgt spontaan pijn in je rug als je dat standaardmatrasje ziet ik gok dat het anderhalve cm dik is?
nou weegt een baby natuurlijk ook niet heel veel maar toch.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76641760
Ik moet morgen weer werken... Ik ben gewoon in staat om nu mijn baas te bellen en ontslag te nemen

Isabeau snapt er toch helemaal niks van als ik er morgen niet ben. En ze wil nog steeds niet uit de fles drinken dus datwordt een drama
  zondag 10 januari 2010 @ 17:45:06 #184
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_76641820
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, wat fijn zeg! Dan is het natuurlijk een stuk beter te doen, als je merkt dat het beter gaat en hoop hebt dat het nog beter zal gaan.
[..]

Wat voor schommel is dat?
Het is een oh-mijn-god-wie-koopt-er-nou-zon-ding-elektrische-schommel. Maar hij bleek er op het kdv zo dol op te zijn dat we toch maar besloten hebben er zelf ook eentje te kopen (marktplaats is your friend). Ik heb er toevallig vandaag foto's van gemaakt terwijl hij erin zat, staan in het fototopic.

We hadden bijna een RSI-voet van het wippen met het wippertje, en dat hielp ook lang niet altijd. De schommel is een rustigere beweging en lange tijd een van de weinige manieren geweest om Thomas overdag in slaap te krijgen. Maar sinds de osteopaat lukt het dus weer wel zelf.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zondag 10 januari 2010 @ 18:25:45 #185
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_76643442
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:43 schreef Sorbootje het volgende:
Ik moet morgen weer werken... Ik ben gewoon in staat om nu mijn baas te bellen en ontslag te nemen

Isabeau snapt er toch helemaal niks van als ik er morgen niet ben. En ze wil nog steeds niet uit de fles drinken dus datwordt een drama
Ach Sorbo, meiske toch. Ik kan me voorstellen dat je er dan als een berg tegenop ziet. En ik kan ook niks anders zeggen dan sterkte, en voor je duimen dat het meevalt.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 18:35:19 #186
5428 crew  miss_sly
pi_76643847
Sorbootje, wat een narigheid is dat he? Idd dat je neit kunt uitleggen da tje er niet bent, zo herkenbaar.

Moet je de hele dag werken? Heb je een lange reistijd? Ga je kolven op het werk?

Ik had datzelfde probleem (en nog eigenlijk, Senna is nu eenmaal geen fan van de fles, hoewel ze er op het kdv nog best wat in krijgen) en heb het als volgt opgelost: om te kolven gebruikte ik max 1 uur gedurende de dag, en ging (en ga nog steeds0 een uur eerder weg van mijn werk om thuis te voeden. Je hebt gewoon recht op 2 uur om te kolven/live te voeden, en op deze manier gaat het hier prima. In het begin was Senna echt wel uitgehongerd als ik thuiskwam, maar niets wat met meteen goed voeden niet in orde kwam. Tegenwoordig gaat het al een stuk beter.

Heel veel succes morgen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76644874
Och Sorbo toch het is ook gewoon niet makkelijk, there's no way around it. Bah.
Heel veel succes alvast meid, ik hoop dat je ondanks dat toch een leuke dag hebt met je collega's weer en ik hoop dat Isabeau zich ook goed houdt.

Ik ben een ramp met kolven omdat ik zoveel vanuit huis kan werken time ik mn momenten op kantoor echt precies zo dat ik voor ik wegga live voed en dan als ik terug kom ook voor de zekerheid staat er wel wat in de vriezer maar tot nu toe is het maar een enkele keer nodig geweest. Gedoe. Ik prijs mezelf gelukkig met een ogenschijnlijk stabiele productie.

Nijna! Ik wou al vragen waar je was

Claudia wat fijn dat het slapen zo om lijkt te slaan zeg! Das goed nieuws.

En over kleertjes, de maat 50/56 kleertjes heeft Amélie echt een stuk langer aangehad dan ik verwacht had. Ik had er zelf op gerekend dat ze 50 niet aan zou kunnen en 56 maar een week of 2 hooguit maar dat viel alles mee. Ik denk dat ze het een maand heeft aangehad en dat ik toen de kleinere dingen uit de kast heb gehaald ofzo en met anderhalf à 2 maanden zaten we wel écht in 62. En nu tsja, die rompers van Hema, maat 62/68, ik dacht dat ze nog pasten maar ik zag gister dat er van die "rekgaatjes" zitten bij de knoopjes en t zat ook wel wat krap toch wel toch maar wat grotere aangeschaft dus *kuch* haha. We zitten nu dus echt in maat 68 hier maar ik denk niet dat dat lang gaat duren. Ik hou niet van te strakke/kleine/krappe kleertjes bij een kindje, ik ben meer van het comfi zeg maar dus ik stap redelijk snel over naar een volgende maat heb k gemerkt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76645090
Sorbo, mij is de Breastflow fles aangeraden door de lactatiekundige. Voor deze fles moeten ze dezelfde techniek gebruiken als aan de borst, ik heb er veel goede verhalen over gelezen. Misschien heb je er wat aan!
  zondag 10 januari 2010 @ 19:03:36 #189
100412 mefke79
komt goed!
pi_76645232
Pff, wat gaan jullie snel! Ik kan gewoon niet alles bijhouden hoor.
Effe kijken, over kledingmaten: hema valt in mijn ogen niet groot. Shirtjes maat 62 worden hier te klein en dat geldt eigenlijk alleen voor hema, want bv H&M kan ie in maat 62 pas net aan. Rompers gaan prima, maar dat is dan ook 62/68. En rompers 62 prenatal vielen helemaal raar, die zijn allang te klein. We gaan Driekus dinsdag wegen, we gokken om 7 kilo en lengte zal wel rond de 64 cm zijn.
Dat campingbedje hebben wij ook, maar vooralsnog zonder extra matras. Zo vaak en zo lang slaapt ie er niet in en als dat wel zo is, haal ik wel een extra matrasje. O en succes met opzetten en weer afbreken, ik weet nu hoe het moet, maar die eerste keer
Sorbo, heeeel veeeel succes morgen! Komt vast goed.
Ik had vorige week ook niet zo'n zin, deze week nog minder. Op zich vind ik het niet zo erg om Driekus naar het kdv te brengen, maar dan wel graag met nut. En ik heb niet het idee dat mijn baan nut heeft op het moment. Jaa, natuurlijk om geld in het laatje te brengen, maar dat is het dan ook.
Lijnloos, gewoon even met Minke bij zowel de cb arts als je huisarts aankloppen (het ligt er maar net aan wie van de twee je het meest serieus neemt).
Toby waterpokken, dat jeukt! Sneu zeg.

Hier een snipverkouden manneke, net als Thomas. En hoesten en niezen met echt stralen snot. Gelukkig blijft ie er bij lachen. Vanwege de verkoudheid lekker met mij onder de douche, beetje stomen. Maar meneer vindt het dan leuker om wat water op te drinken wat toch voorbij komt lopen
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 10 januari 2010 @ 19:04:48 #190
100412 mefke79
komt goed!
pi_76645297
En oja, de shelter van lodger. Is dat dat ding wat je om je nek kan hangen? Die hebben we niet, we hebben de normale wrapper en die is wel heel handig voor vanalles en nog wat. Nu is het bijvoorbeeld een lekkere warme extra laag op de kinderwagen.
  zondag 10 januari 2010 @ 19:05:24 #191
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76645328
Claudia, wat supergoed zeg! Wie weet blijft het gewoon zo joh, het wordt al een grote knul he? Ik geloof er wel in dat kindjes zelf aangeven wanneer ze klaar zijn voor 'de volgende stap', misschien is dit gewoon Ivan's 'next phase'?

Sorbootje, bah! Arme jij, dikke meissie.. Hoop dat het mee zal vallen!

Huup, ik heb dat ook hoor, sinds ik Stef één keer een romper aantrok die hij al even niet aan haf gehad en ik pas goed naar hem keek nadat ik de romper dicht had gedaan.. Zo zielig, trek je de romper dicht, trek je meteen je kind krom
3!
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 19:05:51 #192
5428 crew  miss_sly
pi_76645355
vraagje, misschien herkent iemand dit: Senna zit heel vaak aan haar linkeroortje. ze vouwt het dubbel of frunnikt er wat aan. doet ze al een tijdje, maar ze lijkt verder nergens last van te hebben. kennelijk doet het geen pijn, ze heetf geen verhoging/koorts en drinkt goed. er is ook niets te zien aan het oortje.

iemand een idee wat het zou kunnen zijn of zoiets gehad?
  zondag 10 januari 2010 @ 19:07:10 #193
95408 Incantrix
pi_76645421
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:04 schreef mefke79 het volgende:
En oja, de shelter van lodger. Is dat dat ding wat je om je nek kan hangen? Die hebben we niet, we hebben de normale wrapper en die is wel heel handig voor vanalles en nog wat. Nu is het bijvoorbeeld een lekkere warme extra laag op de kinderwagen.
oow, en die wrapper hebben wij ook mogen lenen en díe vind ik echt briljant! Topding! En beterschap voor Driekus dan..

Sorry Miss, geen idee! Hoop dat Senna niets aan haar oor heeft hoor!
3!
  zondag 10 januari 2010 @ 19:08:30 #194
100412 mefke79
komt goed!
pi_76645501
Miss, misschien heeft ze haar oortje gewoon opeens ontdekt? Driekus heeft gisteren ook mijn zijn oor liggen spelen en wij dachten (door de verkoudheid) ook aan oorpijn, maar vandaag heeft ie er weer helemaal geen aandacht voor.
  zondag 10 januari 2010 @ 19:09:29 #195
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_76645568
Claudia wat fijn dat het nu zo lekker gaat met slapen!!! Ik herken je gevoel van angst... bij Alexa dacht ik ook elke keer als ze niet bij mij sliep "dit is vast de laatste keer dat het lukt, het volgende slaapje zul je zien dat ze weer bij mij wil liggen".... Komt goed hoor!!!

Sorboooo heel veel succes en plezier morgen ... Ik ben vorige week begonnen, zag er enorm tegenop, maar het is me allemaal meegevallen. Ik vond het heerlijk om weer te werken en Alexa deed het zowel bij oma als op het KDV erg goed. Punt is: je moet een beetje leren loslaten. Ik had echt zoiets van: niemand snapt Alexa, hoe kunnen zij nu de aandacht geven die ze nodig heeft, straks laten ze haar daar super lang huilen, etc, etc, etc. Helaas is het morgen fftjes allemaal uit je handen. Ik duim morgen dat Isabeau het super gaat doen en dat jij je weer helemaal workingwomanmum voelt!!!!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_76645727
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:05 schreef miss_sly het volgende:
vraagje, misschien herkent iemand dit: Senna zit heel vaak aan haar linkeroortje. ze vouwt het dubbel of frunnikt er wat aan. doet ze al een tijdje, maar ze lijkt verder nergens last van te hebben. kennelijk doet het geen pijn, ze heetf geen verhoging/koorts en drinkt goed. er is ook niets te zien aan het oortje.

iemand een idee wat het zou kunnen zijn of zoiets gehad?
ik heb gehoord dat aan oren trekken en frunniken en slaapsignaal is en voor Amélie gaat dit wel op. Als ze aan haar oortjes frunnikt of trekt en ik leg haar daarna in bed dan slaapt ze geheid. Maar ze doet dat wel om en om, niet echt met een voorkeur voor 1 oor ofzo.

Mef
ik had ook wel even een ooooooh zo! momentje ja toen het bedje eindelijk stond na de eerste keer ik had em al helemaal naar beneden gedrukt voordat ik aan die rails begon.
Arme Driekus en arme Thomas. gelukkig hebben ze er zelf niet zoveel last van maar t is toch altijd sneu om te zien.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76645871
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:04 schreef mefke79 het volgende:
Hebben wij ook
die hebben we een hele tijd gebruikt als dekentje in de wandelwagen. Maar nu voor dit winterse weer hebben we een voetenzak van Wallaboo erin liggen.

die, maar in plaats van in de cosi hebben we hem dus gewoon languit in de wagen liggen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 10 januari 2010 @ 19:17:02 #198
95408 Incantrix
pi_76645969
Heej, die hebben wij ook (wel in de cosi), een blauwe Fijn is 'ie.
3!
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 19:20:48 #199
5428 crew  miss_sly
pi_76646160
Ja huup, slaapsignalen, dat dachten wij dus de eerste paar keer ook. Maar ze doet het dus ook als ze geen slaap heeft, en ze pakt altijd hetzelfde oor. Ze is wel hartstikke vrolijk, dus ze heeft er geen nare last van.
Misschien ontdekken, mef, en heeft ze er pas een ontdekt

over kleding trouwens: de rompertjes van Hema 62/68 zitten hier nog steeds ruim
pi_76648373
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:43 schreef Sorbootje het volgende:

Ik krijg er gewoon een knoop van in m'n maag, terwijl ikzelf nog 4 weken verlof heb. Ik hoop dat het je mee gaat vallen, dat je het zelfs fijn vindt om een tijdje alleen met jezelf bezig te zijn, en het belangrijkste: dat je dochter goed uit de fles drinkt.

Ik moet in augustus naar Toronto voor m'n werk, maar ik kan mezelf er niet toe brengen om die reis nu te boeken. Ivan zal dan 9 maanden oud zijn, maar ik heb geen idee of ik dan al een paar dagen zonder hem kan. Ik vind mezelf wel een beetje suf want normaal gesproken zou ik heel enthousiast over zo'n zakenreisje zijn geweest, maar ik wil nu gewoon alleen maar bij m'n gezinnetje zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')