abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76583137
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:38 schreef Stiemie het volgende:
Ah Huup echt eentje in de categorie sap dus

Witte lijst?

kloepoek?

er is een actie bij www.baby-slofje.nl gratis verzenden en zulks:
quote:
Deze zondag is het weer Koopzondag Online: de hele zondag lekker online shoppen met aantrekkelijke kortingen en leuke acties in 12 webshops vol kinderkleding en aanverwante artikelen. Profiteer van de uitverkoop en neem alvast een kijkje in de nieuwe lentecollecties.

Baby-Slofje biedt zondag gratis verzending en daar profiteer jij als nieuwsbrieflezer nu alvast van! Vanaf nu tot zondagavond 22.00u verzenden wij je bestelling gratis naar elk adres in Europa!

Nu lekker winkelen bij Baby-Slofje.nl, zonder verzendkosten! Bovendien pakken we je cadeautjes gratis in en krijg je bij je bestelling een gratis Hip Mama Magazine (zolang de voorraad strekt).

Gun jij iemand een goed begin van 2010? Mail ze deze nieuwsbrief!
De volgende nieuwsbrief van Baby-Slofje.nl ontvang je half februari.
wie zn mailadres naar me pm't stuur ik de nieuwsbrief even door bij interesse, ik kan 5 adressen invullen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76583236
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:40 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we het internet nog . . http://forums.craniology.org/index.php?showtopic=341

Als je ze echt wil vinden zijn er helaas zat te vinden. Volgens onze kinderarts bestond het vroeger ook niet, maar dat is dus gewoon gelul.
thnx voor de link, ff lezen.
maar ondanks dat ze er wel zijn, schijnt het aantal kinderen met plattingen wel explosief gegroeid te zijn sinds half jaren '90 ongeveer ben benieuwd hoe dat er dan allemaal uitziet over pak em beet 20 jaar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76583298
Ik knip de nageltjes ook niet hoor, maar nav tip in het ziekenhuis bijt ik ze bij haar af... Heb ook wel ervaring met mijn eigen nagels Op die manier kan ik het ook redelijk netjes en beheerst doen. Vijl zou het alleen wel een stukje minder scherp kunnen maken. Misschien ook maar eens proberen. Mevrouw had in al haar enthausiasme ook haar eigen gezicht alweer te pakken (grote kras van neus naar oor). Heerlijk die controle over der eigen handjes. En mij dan verbaasd aan gaan zitten kijken alsof ik er wat aan kan doen...

Linda, dat klinkt heel apart... Ik kan je alleen niet helpen, Minke krijgt fv en die heeft heel fijn gele poep... Ook erg constant daarin. Hoop dat het snel weer "normaal" wordt en dat Lotte er geen last van heeft.
pi_76585301
he he eindelijk bijgelezen. Ik pik er even wat stukjes uit:
Linda, geen idee over die poep. Het enige wat ik me kan bedenken is overloopdiarree, dan zit er dus een blokkade (harde poep) en dan kan iets heel duns er wel langs. Maar dat is maar een idee hoor, geen idee of dat kan. Maar juist omdat ze zo duwt.
Ssserpente, de reden dat de mond van oudjes invalt en die van onze ukken niet: " Bij het trekken van tanden en kiezen verdwijnt ook de tandwortel, het gedeelte dat het kaakbot in stand houdt. Een gezonde kaak met tanden en kiezen heeft een hoogte van ongeveer 30 mm. Zonder het eigen gebit wordt de kaak functieloos en gaat slinken. Dit proces heet kaakbotresorptie."
Lijnloos, Driekus had lange nagels bij de geboorte, die beet ik af en soms kon ik er een stukje afscheuren. Nu gewoon met een vijl en nagelknippertje.
Huup, ik hoop zo voor je en voor amelie dat het onder de 110% zit. Ik ga donderdag ook eens om een inschatting vragen. Ben benieuwd, maar ik denk dat we hier wel goed zitten.
Ik had het straks al even over de buikspieroefeningen, Driekus doet ze nu ook in de box of op het kleed, koppie omhoog, beentjes de lucht in en oefenen maar. Raar kind..
Oja, hoe leer je zo'n uk dat ie door moet hoesten? Nou stopt ie halverwege een hoestje, maar dan is het slijm niet weg en schiet ie er niets mee op. Net flink met luuf gesmeerd en nou ligt ie in bed. krakend en rochelend. Hij kijk er af en toe verschrikt bij, maar dat is het dan, veel last lijkt ie niet te hebben.

Nou dames, ik duik het bed in, succes met de nachtvoedingen. We zullen morgen wel wakker worden in een nog wittere wereld, maar binnen blijven weer
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_76590684
Tsss is het hier 's nachts juist altijd zo gezellig, is er nu helemaal niemand Esmee heeft besloten dat ze na de fles nog gezellig bij mama haar stem wil oefenen en ze ligt hier naast me op de bank te kraaien en te gieren van de lach. Heel erg schattig al begin ik nu na bijna anderhalf de lol ervan toch iets minder in te zien
  zaterdag 9 januari 2010 @ 07:19:24 #56
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76590833
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 05:19 schreef Stiemie het volgende:
Tsss is het hier 's nachts juist altijd zo gezellig, is er nu helemaal niemand Esmee heeft besloten dat ze na de fles nog gezellig bij mama haar stem wil oefenen en ze ligt hier naast me op de bank te kraaien en te gieren van de lach. Heel erg schattig al begin ik nu na bijna anderhalf de lol ervan toch iets minder in te zien
hellow
ik ben idd een beetje laat voor mijn doen
maar paps heeft de nachtfles gedaan; dus ik heb Evie net de 1e van de morgen gegegven en zit nu weer in de kolfmodus...
(zoo dat is ook wel nodig; om middernacht voor het laatst gekolfd.. en het blijft lopen..)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 9 januari 2010 @ 09:07:24 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76591207
Haha, Fabian heeft ons ook laten slapen. 22.15 gisteravond en toen 4.30 vanmorgen.
Maar ik had last van ischias dus ik heb me even gefocused op het voeden. En daarna weer gaan slapen. Tot een uurtje of 8 weer
  zaterdag 9 januari 2010 @ 09:10:47 #58
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76591232
Davinia, hartelijk welkom. Hopelijk gaat je meissie snel goed drinken!
  zaterdag 9 januari 2010 @ 09:16:32 #59
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76591290
Huup, ik hoop voor je dat je een goede uitslag krijgt en dat je lieve meissie onder de 110% zit.

Nieuwe User, volgens mij had ik jou ook nog niet welkomm geheten, bij deze dus.

Claudia, ik vind die opmerking over de banaan wel een beetje lomp hoor.
pi_76591295
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:36 schreef Stiemie het volgende:
Nou bij de intake kwam ons werk wel ter sprake en toen wist ik dus al dat ik per februari werkloos zou zijn, maar heb dus niks gezegd...
Nee, natuurlijk niet! Dat gaat ze geen reet aan. Ze geven mij het gevoel dat ze per gezin een risico-analyse maken. De intakemevrouw heeft bijvoorbeeld in ons dossier gezet dat we een jong hondje hebben. Daar kwam ik achter toen ik er de vorige keer was en iemand anders over de hond begon. Ze zag er vast een potentieel gevaar in, terwijl de hond heel lief was en Ivan gewoon in de box lag.

Dat was natuurlijk ook niet goed, je baby in de box laten slapen. Ik krijg een heel recalcitrant gevoel van dat mens.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 09:20:21 #61
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76591336
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 09:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet! Dat gaat ze geen reet aan. Ze geven mij het gevoel dat ze per gezin een risico-analyse maken. De intakemevrouw heeft bijvoorbeeld in ons dossier gezet dat we een jong hondje hebben. Daar kwam ik achter toen ik er de vorige keer was en iemand anders over de hond begon. Ze zag er vast een potentieel gevaar in, terwijl de hond heel lief was en Ivan gewoon in de box lag.

Dat was natuurlijk ook niet goed, je baby in de box laten slapen. Ik krijg een heel recalcitrant gevoel van dat mens.
Wij moeten nou ook een of andere lijst invullen om te kijken of wij tot de risicogroep behoren en of we dus begeleiding nodig hebben. Want tegenwoordig krijg je dus alleen begeleiding als zij vermoeden dat het verkeerd zal gaan ofzo.
Een lijst van minister Rouvoet ofzo??
Met nogal persoonlijke vragen zei ze. Ik heb er nog niet naar gekeken eerlijk gezegd.
pi_76591351
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 09:07 schreef amaranta het volgende:
Haha, Fabian heeft ons ook laten slapen. 22.15 gisteravond en toen 4.30 vanmorgen.
Ik kan me daar oprecht níks bij voorstellen! Het record staat hier op 5 uur tussen voedingen in, en dat heeft hij maar één keer gehaald. Heeft het je goed gedaan, een keer wat langer kunnen slapen? Ik voel me al een herboren mens als ik tweemaal 3 uur slaap achter elkaar krijg.

Huup, de speentip heb ik vannacht met succes toegepast. Ik heb om 2 uur gevoed en om 4.45 uur begon Ivan te mopperen en wat te huilen. Ik heb hem een speen gegeven, hij viel vrijwel meteen weer in slaap en werd pas om 6:45 uur wakker! Hoera! Dat is gewoon bijna 5 uur achter elkaar slapen.
pi_76591368
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 09:20 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wij moeten nou ook een of andere lijst invullen om te kijken of wij tot de risicogroep behoren en of we dus begeleiding nodig hebben. Want tegenwoordig krijg je dus alleen begeleiding als zij vermoeden dat het verkeerd zal gaan ofzo.
Een lijst van minister Rouvoet ofzo??
Met nogal persoonlijke vragen zei ze. Ik heb er nog niet naar gekeken eerlijk gezegd.
Ach, weet je, het is natuurlijk goed dat ze er zijn voor mensen die het nodig hebben. Laat die mensen dat toch lekker zelf aangeven, dat ze hulp willen. Het zou me eigenlijk niet eens zo storen als ze gewoon eerlijk toegaf dat ze een risico-analyse maakt, maar alles gaat nu zo omzichtig. Ik krijg daar de kriebels van.
pi_76591518
Ja Claudia dat is het ergste dat "we willen alles weten, maar we doen er echt helemaal niks mee hoor "

Met Linde hebben we een erg moeilijke start gehad. Ik gaf borstvoeding maar dat ging gewoon niet. Lactattiekundige geweest, extra kraamhulp gehad, maar ze bleef maar huilen. Soms 5 uur achter elkaar keihard krijsen. Maar overstappen op kv was natuurlijk geen plan want dat was slecht volgens de verloskundige en cb. Ik trok het na een maand bijna niet meer en we zijn kunstvoeding gaan bijgeven en toen bleek dat we helemaal geen huilbaby hadden, ze had gewoon honger Dat vond ik zo erg dat ze gewoon al die tijd gehuild had omdat ze honger had. Dat duurde dus best even voordat ik daar overheen was en echt volop van Linde kon genieten. En wat schreef het cb in daarover na afloop ons dossier (zag ik later) "Ouders genieten nu pas" Alsof ik voor mijn lol zo'n rotstart heb gehad... Dat soort dingen kan ik dan zo boos over worden.
pi_76592086
ook goedemorgen! Ik durf bijna niet te zeggen hoe lang wij geslapen hebben vandaag. Ik was zelf gewoon eerder wakker van mijn volle blaas dan Driekus voor zijn fles. Wij laten het cb een beetje links liggen, geen idee wat er in het dossier staat, al kan ik wel iets gokken als "moeder geeft aan op kv overgestapt te zijn omdat bv niet meer ging " en "kind wil met 10 weken maar 4 voedingen, kan nooit". En dus hebben we afgelopen dagen ook niet met het cb overlegd toen Driekus wel heel erg moe werd van het kdv en dus de laatste fles steeds moeilijker ging. Hij is maandag 15 weken, is laat geboren en echt al wel 7 kilo, dus wij gaan zo langzaam richting 4 flessen en hij heeft gisteravond voor het eerst 1 scheppie rijstebloem in de fles gehad. Gevolg: een goed uitgeslapen jochie dat bijna 10 uur geslapen heeft.
Stiemie, wat zul jij je lullig gevoeld hebben bij Linde! Wij hebben hier trouwens helemaal geen lijst gehad Amaranta, terwijl ons cb toch van dezelfde ggd is....raar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_76592268
Mefke wij geven hier ook bijna altijd 4 flessen (6 schepjes en 180 ml water) hoor. Geen idee of het mag enzo, maar we voeden op verzoek en Esmee geeft echt niet aan dat ze meer trek heeft. Kan er moeilijk onder dwang nog een fles bijproppen...
pi_76592889
If it's any comfort mef, Amélie krijgt ook al een tijd maar vier voedingen. En das met borstvoeding en dat doet ze helemaal zelf. En aan dr drie onderkinnen te zien komt ze niets tekort

En ja ik heb ook een beetje het idee dat ik bij het cb mn woorden toch wel een beetje moet afwegen. Ondanks dat ik een heel fijn cb heb en zij erg met ons meedenken en heel erg op 1 lijn zitten qua ideeën met ons ben ik me er toch héél erg van bewust dat alles in een dossier wordt bijgehouden en dat datzelfde dossier straks bij de gg&gd terecht komt en dat het daar blijft tot mn kind 12 is. Nou zeg ik niet dat ik het cb niet vertrouw (in tegendeel!) of dat ik paranoide ben wat mn gegevens betreft maar juist omdat sommige dingen zo'n momentopname zijn ben ik bang dat zoiets 12 jaar lang zo'n dossier blijft overheersen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76593034
Ivan is zojuist voor het eerst in zijn leven helemaal uit zichzelf in slaap gevallen! En ook nog eens zonder te huilen!
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:15:45 #69
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_76593109
Wooohoooo claudia!!!! Wat goed van Ivan!!!

En voor wat beteft die voedingen, Alexa krijgt soms ook 4 voedingen, en soms nog 5. Ze komt gewoon niet altijd meer voor de standaard 5 voedingen. Als ze honger krijgt, worden bay's ook echt wel wakker/chagerijnig/etc.

Is er een dossier op het CB??? Nooit bij stilgestaan eigenlijk .... Reflecteert ook weer dat wat zij denken mij niet veel interesseert...
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_76593152
Goed zo, Ivan

Hier is het record 's nachts ook 5 uur.
Leah huilt trouwens zelden en is heel makkelijk. Ze valt ook altijd zelf in slaap zonder inbakeren ofzo.

Vannacht werd ze om 4.00 uur wakker en was ze wel heel onrustig de uren erna. Ook na de voeding. Niet huilen maar wel heel onrustig...

Nu gaat het weer.
pi_76593246
Jullie gaan wel goed om met het CB vind ik.

Ik was me daar 10 jaar geleden helemaal niet zo van bewust. Van dat big brother is watching you, en alles wordt opgeschreven (wat inderdaad zo is).
Nu heb ik met Damon een behoorlijk dik dossier want hij week veel af van de norm met alles maar ik heb er nooit echt last van gehad trouwens.

Maar nu valt het me op hoeveel er wordt opgeschreven. De kraamzorg zat van de 3 uur zeker een uur te schrijven. De intake van de CB vraagt je het hemd van het lijf...
Overal staat van alles van je....

heel goed om daar bewust van te zijn
pi_76593247
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan is zojuist voor het eerst in zijn leven helemaal uit zichzelf in slaap gevallen! En ook nog eens zonder te huilen!
heeeey wat goed!
en fijn ook dat het speentje vannacht geholpen heeft

Lily wat fijn dat Leah zo'n rustig meiske is.

En Takkembah, ik trek me op zich ook niet zoveel aan van het cb in die zin, het is een advies en als ik het er niet mee eens ben doe k het anders Maar het is wel zo dat er idd een dossier wordt bijgehouden welke aan je kind gekoppeld wordt en dat gaat een hele tijd mee dus mja op de een of andere manier zit dat toch in mn achterhoofd.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:26:59 #73
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_76593377
huup, ik moet zeggen dat ik nu ook heel anders zal gaan de komende keer.... Maakt me erg nieuwsgierig wat erin staat....

Waarschijnlijk dat Alexa een erg recalcitrante moeder heeft maar nu ondertussen wel een supertevredenkind heeft

Ik zal er de volgende keer eens naar vragen....
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_76593517
Haha nouja het valt waarschijnlijk heel erg mee hoor met wat erin staat. Bij mij zal er in elk geval niets schokkends instaan
Maar bijvoorbeeld werd er aan mij gevraagd of ik vroeger wel eens geslagen werd door mijn ouders. Ja mijn ouders waren wel van de opvoedende tik maar toch heb ik "nee" geantwoord omdat ik op geen enkele manier wil dat men het idee heeft dat mijn ouders mij vroeger mishandelden ofzo zo heb ik het zelf absoluut niet ervaren. Of nog suffer, dat er straks gedacht wordt dat er een risico is dat ik het zelf ook zo ga doen qua opvoeding. (ik ben zelf niet zo van de tik nmlk.)
Dus tsja, dat is wat ik bedoel met woorden afwegen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76593595
Jeumig, wat een vragen zeg!

Hier zijn tijdens de intake alleen wat medische zaken doorlopen, als medische afwijkingen ed. En tijdens het laatste bezoek vroeg de wvk: "Heb je nog vragen? Nee? Gaat alles goed? Mooi!"
pi_76593629
Ik kan me herinneren dat er in het zwangerschapstopic eens iemand was die geen kraamhulp wilde maar haar moeder bij zich wilde die verpleegster was geweest. Daar werd heel fel op gereageerd, want je zou absoluut niet zonder kraamhulp kunnen.

Voor het op gang helpen van de borstvoeding is hulp heel wenselijk, met name bij een eerste kindje, maar daar heb je geen kraamhulp voor nodig. En bij mij is de verloskundige 2 keer langsgeweest om mij medisch te inspecteren. Inmiddels denk ik dat je makkelijk zonder een kraamhulp zou kunnen, en bij een tweede zou ik serieus overwegen om geen kraamzorg aan te vragen. Ik heb me vooral aan haar en haar stagiaire geërgerd.

En inderdaad, wat zat die kraamhulp veel te schrijven! En maar beppen.
pi_76593808
Hahaha ik had juist een superlieve kraam en die zat wel veel te schrijven maar dat deed ze in mijn kraamboek, zo heb ik nu een soort dagboek van de kraamweek en das eigenlijk hardstikke leuk om terug te lezen

Maar Ssserpente ik heb me idd verbaasd over de hoeveelheid vragen. Die medische vragen hebben wij ook gehad en die heb ik prima naar waarheid beantwoordt, lijkt me alleen maar goed om dat in de gaten te houden. Maar de wvk die de intake hier deed zat echt met het schaamrood op de kaken te stamelen dat het nieuw was en dat ze het eigenlijk niet nodig vond maarja ze moest het vragen enz enz. Je kon merken dat de wvk zich er knap ongemakkelijk bij voelde.
Misschien dat het per regio verschilde of misschien dat wij bij voorbaat al tot een risicogroep zijn gerekend omdat we niet fulltime werken en nog ingeschreven staan bij de universiteit ofzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 9 januari 2010 @ 12:01:42 #78
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76594335
over dat doorslapen; dat doet Evie ook niet hoor.
meestal meldt ze zich om de 3-4 uur.. en deze week heeft ze 1 keer 5 uur gehaald. en dat was echt ff heeeeeeeeerlijk.
maar denk niet dat we mogen klagen hoor.
Ons meisje is niet heel ontevreden of huilerig over het algemeen.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 9 januari 2010 @ 12:16:26 #79
95752 crew  Chell
Kluns
pi_76594718
Ik vind het echt heel dubbel al die vragen van het CB. Enerzijds natuurlijk wel heel goed dat ze dingen in de gaten houden, maar jeetje...zoveel privédingen willen weten...

Ik zou ook niet weten of ik alles wel zomaar eerlijk zou vertellen...

Aan de andere kant... zonder CB is er helemaal zo weinig zicht op gezinnen waar het wél mis gaat...
pi_76594728
pff en nu zit k er weer helemaal doorheen omdat k nu weer vind dat dr koppie keischeef is
ze komt net onder de douche vandaan dus k kon even goed kijken. Man ik word zo gek van mezelf
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76594889
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:16 schreef Chell het volgende:
Ik vind het echt heel dubbel al die vragen van het CB. Enerzijds natuurlijk wel heel goed dat ze dingen in de gaten houden, maar jeetje...zoveel privédingen willen weten...

Ik zou ook niet weten of ik alles wel zomaar eerlijk zou vertellen...

Aan de andere kant... zonder CB is er helemaal zo weinig zicht op gezinnen waar het wél mis gaat...
Vind ik ook hoor, dat laatste. er lijkt de laatste zoveel mis te gaan dus ik vind het alleen maar goed dat er echt goed gekeken wordt waar er een risico zit. En laten we eerlijk zijn, we staan over het algemeen ook vooraan om jeugdzorg de schuld te geven als het ergens mis gaat (niet wij per se maar men in het algemeen zeg maar).
Maar toch moet ik dan wel even slikken als het aan mij zelf ook gevraagd wordt haha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zaterdag 9 januari 2010 @ 12:28:50 #82
5428 crew  miss_sly
pi_76595149
Wat goed van Ivan, claudia
Senna doet het 's avonds tegenwoordig erg goed, maar overdag niet als ik haar in bed leg. Op het kdv, bij schaap of bij de oma's slaapt ze toch wel een paar uur overdag, maar ik heb haar nu al 2 keer in bed geprobeerd te leggen, en het is een drama Straks nog maar een keer proberen.

Ik vond de vragen van ons CB eigenlijk nogal meevallen. Ook tijdens de bezoeken aahet cb niet, volgens mij. Of ik ben te naief en ze stellen hun vragen zodanig dat ik niets in de gaten heb en nietsvermoedend antwoord geef

huup, met z'n nat koppie haar ziet het er misschien toch erger uit dan het is? Maandag weer naar de fysio, toch? Ik hoop zo dat het meevalt en je je nu vergist
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76595317
nah met nat haar kun je eigk juist precies zijn hoe het ervoor staat
maandag idd. Bah, I'm dreading it

wat gek? doe jij iets anders dan schaap?
misschien wil ze gewoon geen seconde mama missen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76595416
Claudia wat fijn dat Ivan zo goed gaat slapen

En Huup voor het bolleke van Amelie

Claudia bij een 2e vond ik de kraamzorg juist nog veeeeel fijner want die kon mooi voor Linde zorgen op de momenten dat je zelf helemaal door de baby opgeslokt wordt. Dat zorgde er echt voor dat ze geen negatieve aandacht ging vragen op dat moment
pi_76595449
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:16 schreef huuphuup het volgende:
pff en nu zit k er weer helemaal doorheen omdat k nu weer vind dat dr koppie keischeef is
ze komt net onder de douche vandaan dus k kon even goed kijken. Man ik word zo gek van mezelf
Ach, Huup toch. Op een of andere manier zul je er toch minder mee bezig moeten zijn, hoe lastig dat ook is. Ik zou zelf waarschijnlijk elke dag foto's maken en die dan met elkaar vergelijken, maar daar zou ik mezelf ook helemaal gek mee maken. Je wilt gewoon de best mogelijke start voor je dochter, dat is volkomen begrijpelijk, maar er zijn nog verschillende scenario's mogelijk en het enige wat je kunt doen is geduld hebben.

Ik ben er trouwens van overtuigd dat je dochter prachtig wordt, met haar bos haar, volle lippen en mooie kijkers. Er is heus niemand die een scheef koppie ziet (tenzij die een scheefhoofdfetisj heeft ). Ik weet het, je hebt daar niets aan. Soms moet je ook gewoon even flink verdrietig erom kunnen zijn. Maandag komt ook zo dichtbij.

Ivan slaapt al 2 uur en een kwartier. Ik blijf maar zijn kamer binnenlopen om te kijken of hij nog ademt.
pi_76595501
Och Huup ik duim dat het toch meevalt.

Claudia wat knap van Ivan!
Niels demonstreert op dit moment dat hij dat nog niet kan, krijsen joh , maar mijn lief zit erbij.

Ik geloof dat ik ook veel te veel aan het CB verteld heb...

Oh en ik had ook zo'n kraam als jou Huup, en nu dus ook een verslagje bij iedere dag in het kraamlogboek

Hier wordt geregeld, sinds gisteravond heeft hij plotseling niet meer genoeg aan een borst. Maar hij hapt nog steeds niet goed aan dus nu doen mijn tepels pijn

Thanks voor jullie tips over de fles geven, ik ga het proberen!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76595705
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:38 schreef Stiemie het volgende:

Claudia bij een 2e vond ik de kraamzorg juist nog veeeeel fijner want die kon mooi voor Linde zorgen op de momenten dat je zelf helemaal door de baby opgeslokt wordt. Dat zorgde er echt voor dat ze geen negatieve aandacht ging vragen op dat moment
We hebben een jonge hond rondlopen die veel aandacht opeist. De kraamhulp maakte dat eigenlijk alleen maar lastiger. Ik was niet alleen de hele tijd met de baby bezig, maar ook met achter de hond aanrennen omdat die weer eens iets uit de tas van de kraamhulp had gepakt. Ze bleef die tas ook maar op de grond zetten.

Maar goed, mijn kraamhulp is ook maar heel weinig geweest dus ze deed al die dingen niet die anderen zo fijn vinden. Ik geloof dat het Icantrix was die hier een foto plaatste van een bordje gesneden fruit in de vorm van een gezichtje of zo. Ik moest er bijna om huilen, want wat had ik graag zo'n kraamhulp gehad! Een volgende keer zou ik liever mijn moeder over de vloer hebben.
pi_76596119
Och lieve huup, probeer jezelf niet zo gek te maken. Je hebt werkelijk een prachtige dochter die het hartstikke goed doet en wel dankzij jou! Dat scheve hoofdje is maar een detail en je doet er momenteel álles aan om dat vlekje weg te poetsen. Dus eigenlijk moet je gewoon trots zijn, want je bewijst maar even een supermoeder te zijn!

Linda is het niet 'gewoon' een spuitluier? (ik zeg ook maar wat)

Vandaag maar een binnendagje met dit weer

heej de titel is weer terugveranderd, ik vond het eigenlijk ook een goede verbetering
pi_76596397
@ Wupwup, nee, die herken ik wel Het gaat me voornamelijk om de kleur en de stank dat ik 'm anders vind als anders. Dat hele dunne kan volgens mij geen kwaad.

@ Mefke, ik heb even opgezocht wat overloopdiarree is, maar ik weet niet of dat het is. Ze poepte zondag of maandag, weet het niet meer precies, nog gewoon geel en zuur en de volgende dag bruin en stinkend...

Ivan, jongen, wat goed dat je slaapt Claudia, Lotte is nu 3,5maand en ik luister 's avonds nog steeds of ze het nog wel doet Ze ademt namelijk zonder dat je het hoort, dus ik sta regelmatig met mn vinger onder d'r neus

Huupie, ik hoop dat het allemaal meevalt maandag bij die meting. En scheef hoofd of niet, je hebt wel een prachtig meiske

En over kraamhulp...die had ik ook niet. Maar we hebben het prima gered met z'n 3tjes
Lotte!
Noah!
  zaterdag 9 januari 2010 @ 13:25:01 #90
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_76596881
uhmm okay ik begrijp Roy zijn frustratie van gisteren....

Meneer wilt kruipen... ja serieus kruipen, en als je dan niet vooruit gaat, dan gaan we toch achteruit....
Ben zelf nog wel overtuigd dat het toevallig was, maar zodra ik hem op zijn buik neerleg gaan zijn benen in kruipstand....
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_76597240
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 13:09 schreef Linda2205 het volgende:
@ Wupwup, nee, die herken ik wel Het gaat me voornamelijk om de kleur en de stank dat ik 'm anders vind als anders. Dat hele dunne kan volgens mij geen kwaad.

@ Mefke, ik heb even opgezocht wat overloopdiarree is, maar ik weet niet of dat het is. Ze poepte zondag of maandag, weet het niet meer precies, nog gewoon geel en zuur en de volgende dag bruin en stinkend...

tandjespoep? (ik blijf m'n bek een douw geven )
pi_76597531
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 13:35 schreef WupWup het volgende:

[..]

tandjespoep? (ik blijf m'n bek een douw geven )
Verder lijkt ze nergens last van de hebben en niemand herkent het ook Naja, moet woensdag toch naar de dokter met d'r voor de inentingen, dus als het dan nog niet weg is, vraag ik het nog wel even na.

Enne, je bek een douw geven?
Lotte!
Noah!
pi_76597540
Bar gaat Roy echt al kruipen Wat een snelle!

En Claudia dat schiet dan niet echt op nee met de kraamzorg. Wij hadden echt een hele fijne en lieve kraamverzorgster. Ze is zelfs eens een uurtje met Linde naar de kinderboerderij geweest zodat wij even samen een uurtje konden bijslapen. En ze deed Linde ook in bad, kleedde haar aan en speelde met haar als het zo uitkwam. En Linde was ook helemaal weg van haar dus dat scheelde wel.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 13:46:24 #94
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_76597593
Stieme als hij het straks en morgen enzo weer doet moet ik volmondig ja zeggen .....
Ben ook serieus verbaasd.

Maar nu ligt hij prinsheerlijk te slapen in de wagen
pi_76597777
Bar, wat knap van Roy zeg!! En ik vind het zo fijn om te horen dat het zoveel beter gaat met hem! Het is ook in jouw posts te merken vind ik, veel vrolijker en gelukkiger. Echt fijn!
(Owja...ik heb een Lebkuchen-recept, wil je dat?)
Lotte!
Noah!
  zaterdag 9 januari 2010 @ 13:56:27 #96
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_76597933
nou pm maar hoor Linda, lebkuchen
pi_76598396
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 13:56 schreef _Bar_ het volgende:
nou pm maar hoor Linda, lebkuchen
Krijg zo visite, maar vanavond en anders morgen
Lotte!
Noah!
pi_76598670
En dan is ineens mijn kleine baby geen kleine baby meer, maar een grote baby... 6 maanden alweer wat gaat de tijd toch hard!

Tot snel in het volgende topic allemaal
  zaterdag 9 januari 2010 @ 15:17:08 #99
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_76600496
tot snel mooie grote waar is je kleine man Flower?
pi_76600909
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 13:44 schreef Linda2205 het volgende:

Enne, je bek een douw geven?
Iets roepen. Zal wel regionale uitspraak zijn

Tot over 4 1/2 maand FTA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')