abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76593629
Ik kan me herinneren dat er in het zwangerschapstopic eens iemand was die geen kraamhulp wilde maar haar moeder bij zich wilde die verpleegster was geweest. Daar werd heel fel op gereageerd, want je zou absoluut niet zonder kraamhulp kunnen.

Voor het op gang helpen van de borstvoeding is hulp heel wenselijk, met name bij een eerste kindje, maar daar heb je geen kraamhulp voor nodig. En bij mij is de verloskundige 2 keer langsgeweest om mij medisch te inspecteren. Inmiddels denk ik dat je makkelijk zonder een kraamhulp zou kunnen, en bij een tweede zou ik serieus overwegen om geen kraamzorg aan te vragen. Ik heb me vooral aan haar en haar stagiaire geërgerd.

En inderdaad, wat zat die kraamhulp veel te schrijven! En maar beppen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_76593808
Hahaha ik had juist een superlieve kraam en die zat wel veel te schrijven maar dat deed ze in mijn kraamboek, zo heb ik nu een soort dagboek van de kraamweek en das eigenlijk hardstikke leuk om terug te lezen

Maar Ssserpente ik heb me idd verbaasd over de hoeveelheid vragen. Die medische vragen hebben wij ook gehad en die heb ik prima naar waarheid beantwoordt, lijkt me alleen maar goed om dat in de gaten te houden. Maar de wvk die de intake hier deed zat echt met het schaamrood op de kaken te stamelen dat het nieuw was en dat ze het eigenlijk niet nodig vond maarja ze moest het vragen enz enz. Je kon merken dat de wvk zich er knap ongemakkelijk bij voelde.
Misschien dat het per regio verschilde of misschien dat wij bij voorbaat al tot een risicogroep zijn gerekend omdat we niet fulltime werken en nog ingeschreven staan bij de universiteit ofzo.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 9 januari 2010 @ 12:01:42 #78
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76594335
over dat doorslapen; dat doet Evie ook niet hoor.
meestal meldt ze zich om de 3-4 uur.. en deze week heeft ze 1 keer 5 uur gehaald. en dat was echt ff heeeeeeeeerlijk.
maar denk niet dat we mogen klagen hoor.
Ons meisje is niet heel ontevreden of huilerig over het algemeen.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 9 januari 2010 @ 12:16:26 #79
95752 crew  Chell
Kluns
pi_76594718
Ik vind het echt heel dubbel al die vragen van het CB. Enerzijds natuurlijk wel heel goed dat ze dingen in de gaten houden, maar jeetje...zoveel privédingen willen weten...

Ik zou ook niet weten of ik alles wel zomaar eerlijk zou vertellen...

Aan de andere kant... zonder CB is er helemaal zo weinig zicht op gezinnen waar het wél mis gaat...
pi_76594728
pff en nu zit k er weer helemaal doorheen omdat k nu weer vind dat dr koppie keischeef is
ze komt net onder de douche vandaan dus k kon even goed kijken. Man ik word zo gek van mezelf
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76594889
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:16 schreef Chell het volgende:
Ik vind het echt heel dubbel al die vragen van het CB. Enerzijds natuurlijk wel heel goed dat ze dingen in de gaten houden, maar jeetje...zoveel privédingen willen weten...

Ik zou ook niet weten of ik alles wel zomaar eerlijk zou vertellen...

Aan de andere kant... zonder CB is er helemaal zo weinig zicht op gezinnen waar het wél mis gaat...
Vind ik ook hoor, dat laatste. er lijkt de laatste zoveel mis te gaan dus ik vind het alleen maar goed dat er echt goed gekeken wordt waar er een risico zit. En laten we eerlijk zijn, we staan over het algemeen ook vooraan om jeugdzorg de schuld te geven als het ergens mis gaat (niet wij per se maar men in het algemeen zeg maar).
Maar toch moet ik dan wel even slikken als het aan mij zelf ook gevraagd wordt haha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zaterdag 9 januari 2010 @ 12:28:50 #82
5428 crew  miss_sly
pi_76595149
Wat goed van Ivan, claudia
Senna doet het 's avonds tegenwoordig erg goed, maar overdag niet als ik haar in bed leg. Op het kdv, bij schaap of bij de oma's slaapt ze toch wel een paar uur overdag, maar ik heb haar nu al 2 keer in bed geprobeerd te leggen, en het is een drama Straks nog maar een keer proberen.

Ik vond de vragen van ons CB eigenlijk nogal meevallen. Ook tijdens de bezoeken aahet cb niet, volgens mij. Of ik ben te naief en ze stellen hun vragen zodanig dat ik niets in de gaten heb en nietsvermoedend antwoord geef

huup, met z'n nat koppie haar ziet het er misschien toch erger uit dan het is? Maandag weer naar de fysio, toch? Ik hoop zo dat het meevalt en je je nu vergist
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76595317
nah met nat haar kun je eigk juist precies zijn hoe het ervoor staat
maandag idd. Bah, I'm dreading it

wat gek? doe jij iets anders dan schaap?
misschien wil ze gewoon geen seconde mama missen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76595416
Claudia wat fijn dat Ivan zo goed gaat slapen

En Huup voor het bolleke van Amelie

Claudia bij een 2e vond ik de kraamzorg juist nog veeeeel fijner want die kon mooi voor Linde zorgen op de momenten dat je zelf helemaal door de baby opgeslokt wordt. Dat zorgde er echt voor dat ze geen negatieve aandacht ging vragen op dat moment
pi_76595449
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:16 schreef huuphuup het volgende:
pff en nu zit k er weer helemaal doorheen omdat k nu weer vind dat dr koppie keischeef is
ze komt net onder de douche vandaan dus k kon even goed kijken. Man ik word zo gek van mezelf
Ach, Huup toch. Op een of andere manier zul je er toch minder mee bezig moeten zijn, hoe lastig dat ook is. Ik zou zelf waarschijnlijk elke dag foto's maken en die dan met elkaar vergelijken, maar daar zou ik mezelf ook helemaal gek mee maken. Je wilt gewoon de best mogelijke start voor je dochter, dat is volkomen begrijpelijk, maar er zijn nog verschillende scenario's mogelijk en het enige wat je kunt doen is geduld hebben.

Ik ben er trouwens van overtuigd dat je dochter prachtig wordt, met haar bos haar, volle lippen en mooie kijkers. Er is heus niemand die een scheef koppie ziet (tenzij die een scheefhoofdfetisj heeft ). Ik weet het, je hebt daar niets aan. Soms moet je ook gewoon even flink verdrietig erom kunnen zijn. Maandag komt ook zo dichtbij.

Ivan slaapt al 2 uur en een kwartier. Ik blijf maar zijn kamer binnenlopen om te kijken of hij nog ademt.
pi_76595501
Och Huup ik duim dat het toch meevalt.

Claudia wat knap van Ivan!
Niels demonstreert op dit moment dat hij dat nog niet kan, krijsen joh , maar mijn lief zit erbij.

Ik geloof dat ik ook veel te veel aan het CB verteld heb...

Oh en ik had ook zo'n kraam als jou Huup, en nu dus ook een verslagje bij iedere dag in het kraamlogboek

Hier wordt geregeld, sinds gisteravond heeft hij plotseling niet meer genoeg aan een borst. Maar hij hapt nog steeds niet goed aan dus nu doen mijn tepels pijn

Thanks voor jullie tips over de fles geven, ik ga het proberen!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76595705
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:38 schreef Stiemie het volgende:

Claudia bij een 2e vond ik de kraamzorg juist nog veeeeel fijner want die kon mooi voor Linde zorgen op de momenten dat je zelf helemaal door de baby opgeslokt wordt. Dat zorgde er echt voor dat ze geen negatieve aandacht ging vragen op dat moment
We hebben een jonge hond rondlopen die veel aandacht opeist. De kraamhulp maakte dat eigenlijk alleen maar lastiger. Ik was niet alleen de hele tijd met de baby bezig, maar ook met achter de hond aanrennen omdat die weer eens iets uit de tas van de kraamhulp had gepakt. Ze bleef die tas ook maar op de grond zetten.

Maar goed, mijn kraamhulp is ook maar heel weinig geweest dus ze deed al die dingen niet die anderen zo fijn vinden. Ik geloof dat het Icantrix was die hier een foto plaatste van een bordje gesneden fruit in de vorm van een gezichtje of zo. Ik moest er bijna om huilen, want wat had ik graag zo'n kraamhulp gehad! Een volgende keer zou ik liever mijn moeder over de vloer hebben.
pi_76596119
Och lieve huup, probeer jezelf niet zo gek te maken. Je hebt werkelijk een prachtige dochter die het hartstikke goed doet en wel dankzij jou! Dat scheve hoofdje is maar een detail en je doet er momenteel álles aan om dat vlekje weg te poetsen. Dus eigenlijk moet je gewoon trots zijn, want je bewijst maar even een supermoeder te zijn!

Linda is het niet 'gewoon' een spuitluier? (ik zeg ook maar wat)

Vandaag maar een binnendagje met dit weer

heej de titel is weer terugveranderd, ik vond het eigenlijk ook een goede verbetering
pi_76596397
@ Wupwup, nee, die herken ik wel Het gaat me voornamelijk om de kleur en de stank dat ik 'm anders vind als anders. Dat hele dunne kan volgens mij geen kwaad.

@ Mefke, ik heb even opgezocht wat overloopdiarree is, maar ik weet niet of dat het is. Ze poepte zondag of maandag, weet het niet meer precies, nog gewoon geel en zuur en de volgende dag bruin en stinkend...

Ivan, jongen, wat goed dat je slaapt Claudia, Lotte is nu 3,5maand en ik luister 's avonds nog steeds of ze het nog wel doet Ze ademt namelijk zonder dat je het hoort, dus ik sta regelmatig met mn vinger onder d'r neus

Huupie, ik hoop dat het allemaal meevalt maandag bij die meting. En scheef hoofd of niet, je hebt wel een prachtig meiske

En over kraamhulp...die had ik ook niet. Maar we hebben het prima gered met z'n 3tjes
Lotte!
Noah!
  zaterdag 9 januari 2010 @ 13:25:01 #90
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_76596881
uhmm okay ik begrijp Roy zijn frustratie van gisteren....

Meneer wilt kruipen... ja serieus kruipen, en als je dan niet vooruit gaat, dan gaan we toch achteruit....
Ben zelf nog wel overtuigd dat het toevallig was, maar zodra ik hem op zijn buik neerleg gaan zijn benen in kruipstand....
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_76597240
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 13:09 schreef Linda2205 het volgende:
@ Wupwup, nee, die herken ik wel Het gaat me voornamelijk om de kleur en de stank dat ik 'm anders vind als anders. Dat hele dunne kan volgens mij geen kwaad.

@ Mefke, ik heb even opgezocht wat overloopdiarree is, maar ik weet niet of dat het is. Ze poepte zondag of maandag, weet het niet meer precies, nog gewoon geel en zuur en de volgende dag bruin en stinkend...

tandjespoep? (ik blijf m'n bek een douw geven )
pi_76597531
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 13:35 schreef WupWup het volgende:

[..]

tandjespoep? (ik blijf m'n bek een douw geven )
Verder lijkt ze nergens last van de hebben en niemand herkent het ook Naja, moet woensdag toch naar de dokter met d'r voor de inentingen, dus als het dan nog niet weg is, vraag ik het nog wel even na.

Enne, je bek een douw geven?
Lotte!
Noah!
pi_76597540
Bar gaat Roy echt al kruipen Wat een snelle!

En Claudia dat schiet dan niet echt op nee met de kraamzorg. Wij hadden echt een hele fijne en lieve kraamverzorgster. Ze is zelfs eens een uurtje met Linde naar de kinderboerderij geweest zodat wij even samen een uurtje konden bijslapen. En ze deed Linde ook in bad, kleedde haar aan en speelde met haar als het zo uitkwam. En Linde was ook helemaal weg van haar dus dat scheelde wel.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 13:46:24 #94
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_76597593
Stieme als hij het straks en morgen enzo weer doet moet ik volmondig ja zeggen .....
Ben ook serieus verbaasd.

Maar nu ligt hij prinsheerlijk te slapen in de wagen
pi_76597777
Bar, wat knap van Roy zeg!! En ik vind het zo fijn om te horen dat het zoveel beter gaat met hem! Het is ook in jouw posts te merken vind ik, veel vrolijker en gelukkiger. Echt fijn!
(Owja...ik heb een Lebkuchen-recept, wil je dat?)
Lotte!
Noah!
  zaterdag 9 januari 2010 @ 13:56:27 #96
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_76597933
nou pm maar hoor Linda, lebkuchen
pi_76598396
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 13:56 schreef _Bar_ het volgende:
nou pm maar hoor Linda, lebkuchen
Krijg zo visite, maar vanavond en anders morgen
Lotte!
Noah!
pi_76598670
En dan is ineens mijn kleine baby geen kleine baby meer, maar een grote baby... 6 maanden alweer wat gaat de tijd toch hard!

Tot snel in het volgende topic allemaal
  zaterdag 9 januari 2010 @ 15:17:08 #99
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_76600496
tot snel mooie grote waar is je kleine man Flower?
pi_76600909
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 13:44 schreef Linda2205 het volgende:

Enne, je bek een douw geven?
Iets roepen. Zal wel regionale uitspraak zijn

Tot over 4 1/2 maand FTA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')