Ja, ik ga binnenkort maar es richting denhaag weer en daar es in de makeup spullen snuffelenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik kwam nog iets tegen van Maybelline dat rimpels/lijntjes en poriën onzichtbaar zou wegwerken. Er stond geen tester bij en ik moest de bus halen, maar misschien kan je zelf eens op onderzoek uit gaan?
En die nepwimpers, kwestie van oefenen. Binnen no-time heb je het voor elkaar.
Het lijkt me dat de anti pukkel troep qua ingrediënten wel aardig hetzelfde zullen zijn als de dure middelenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:18 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bedoel je Essence Pure Skin? Die is niet nieuw en is bij alle grote fillialen te koop. Even naar Den Haag fietsen dus.
Maar: jij bent toch ook al de 30 voorbij? Dan zou ik eens ophouden met dat gerommel in de marge van goedkope tienermake-up, en gewoon eens een investering doen in een aantal écht goede producten.
Essence is gemaakt voor tieners, en een tienerhuid is echt anders dan een volwassen huid.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:24 schreef purplerose het volgende:
[..]
Het lijkt me dat de anti pukkel troep qua ingrediënten wel aardig hetzelfde zullen zijn als de dure middelen
En het zou handig zijn als ik een dure middelen budget zou hebben
Je zou ook eens kunnen kijken naar de Clinique producten (zowel huidverzorging als make-up). Die zijn niet zo "achterlijk" duur als je denkt, want je doet met dat spul heel erg lang waardoor het per maand eigenlijk net zoveel kost als de "normale" merken.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:24 schreef purplerose het volgende:
Ik lees wel veel goeie dingen over de garnier pure A lijn voor onzuivere huid, ik denk dat ik me eens in die ga verdiepen. Heb ooit es een 3 in 1 face wash masker spul ervan gebruikt en die was erg fijn en ze hebben daar ook nacht en dag creme en reinigings spullen voor.
Heet het toevallig matte morphose foundation? Dan is het van L'orealquote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
En nee, ik weet niet meer de naam van dat Maybelline spul, het zat in elk geval in een glazen potje met roze deksel.
aah dat soort feestjesquote:Op woensdag 17 februari 2010 21:56 schreef purplerose het volgende:
[..]
Psies het soort feestjes dat jij nu in gedachten hebt![]()
![]()
[..]
Ik denk dat ik idd niet anders kan dan het te accepteren tis ook nog niet super erg ofzo, zie er nog jeugdig genoeg uitmaar toch, soms irriteert he
Ik ga denk van het weekend nog wat kliederen voor de shoot en zal dan de kleur wat verder door laten lopen
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nepwimpers eng vindhet staat prachtig maar het gepruts met lijm en whatever, dat kan bij mij niet goed gaan
quote:
Ik heb zo een hele fijne onzuivere, onregelmatige en gemengde huid vooral vettig op de T-zone dus en last van meeëters (de naam alleen alquote:Op zaterdag 27 februari 2010 20:48 schreef BBQ-kip het volgende:
Beste wat je kunt doen voor je huid is zonnebescherming. Da's eigenlijk het enige wat je kunt doen om ervoor te zorgen dat je zo min mogelijk rimpeltjes en de typische leren baklaphuid krijgt
Weinig zon en je huid lekker schoon houden om littekentjes van puistjes en grote poriën door meeëters te voorkomen.
Wat voor huid heb je purplerose? Droog met puistjes ofzo?
Ik vind Clinique overigens niet echt overtuigend, het doet wel iets maar is veel te duur en doet ook niet helemaal wat het belooft voor mij. Maar goed, daar zijn de meningen erg over verdeeld, sommige mensen vinden het geweldig.
Ik gebruik in een ideale week (tsja... het is druk, dus dat komt er niet altijd helemaal zo van):
- elke week uitgebreid Kruidvat merk scrub met abrikozenpit of Angels On Bare Skin van Lush
- om de dag als ik douche doe ik mijn gezicht met Zwitsal Natural Plus wasgel of Garnier Pure wasgel.
- elke ochtend mijn gezicht schoonmaken met rozenlotion van Kruidvat. Echt fijne spul, lekker licht en niet uitdrogend. Soms 's avonds als ik een vettige huid heb door het weer ofzo ook nog.
- elke ochtend Olaz Beautyfluid en als ik een droge huid heb zoals in de winter, een iets vettere lotion/creme. Vanaf de lente gebruik ik Clinique Cityblock Factor 25, maar als die leeg is stap ik over op ROC 40 denk ik.
- elke avond na gebruik van make-up gezicht schoonmaken met Zwitsal Naturel Plus babydoekjes. Ik gebruik geen waterproof make-up, dus da's prima dan. Indien geen make-up gebruikt is, rozenlotion.
- Voor het slapen gaan cremetje op, wisselend qua textuur, afhankelijk van mijn huid dan (droog, vettig, puistjes etc.) en soms geen, als ik te moe ben en in slaap donder
We zitten in een permanent klushuis, dus veel stof en vuiligheid. Goed schoonmaken en smeren is echt belangrijk heb ik gemerkt, anders ziet mijn huid er niet uit.
Met bovenstaande routine is het helemaal prima, alleen wat minipuistjes als ik ongesteld ben, maar daar kan ik echt niets aan doen. Horrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrorrrrrrrrrrrrrrrrmones![]()
Ik ben overigens 27 en heb geen rimpels of baklappenhuid, heb eerlijk gezegd nog nooit zo'n mooie huid gehad als nu
Op het moment gebruik ik dus ook vanalles overal vandaan, misschien is dat wel het probleem vandaar dat ik nu voor spullen van 1 lijn heb gekozen. Als dit niet werkt ga ik ook weer over naar cheapass stuffquote:Op zaterdag 27 februari 2010 20:50 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ik gebruik echt cheapass shit voor m'n huid. Make-up remover van Aldi, gezichtsschuim en dagcreme van Diadermine, scrub van de Hema en nu een bodybutter van Yes to Carrots. Over allen zeeeeeeer tevreden!
Met cheapass bedoelde ik ook meer het huismerk ofzo van de kruidvatquote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:31 schreef BBQ-kip het volgende:
Cheap ass maakt niet zo uit, alleen cheap ass wat er vooral leuk uit ziet moet je niet hebben. Gevaar van die Essence-spulletjes is dat ze er leuk en poezelig uitzien voor weinig geld en lekker ruiken enzo (parfummetjes, irriterende stofjes voor je gezicht enzo), dat ze mee kwaad dan goed doen.
Maar misschien werkt het wel goed hoor, kan ook natuurlijk.
Ervaring met dit soort spul is dat het veel parfum bevat en dat de balans tussen ingrediënten op zich niet zo fijn is afgesteld, dus heel uitdrogend of heel vet ofzo.
Ook die zal ik volgende week in denhaag ff van dichtbij bekijkenquote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:57 schreef Burdie het volgende:
PR, je zou eens naar Diadermine kunnen kijken, dat is ook niet erg duur.
En L'Oréal gezichtscreme kost geloof ik 8 euro per potje.
Ik gebruik deze beide merken altijd voor mijn klanten en krijg altijd positieve reacties.
Volgens mij zit dat verschil voornamelijk in de prijsquote:Op zondag 28 februari 2010 20:47 schreef Mutsje30 het volgende:
Ik gebruik wel vaak make-up van Essence. En ben daar ook echt tevreden over. Dagcréme gebruik ik van the body shop.
Maar wil toch ook eens investeren in iets 'duurdere' producten.
Zou er echt verschil zijn tussen een potje dagcreme van bijv. de body shop, of eentje van bijv Chanel?
Mmm de groffe is niet echt scherp genoeg om te vijlen. Ik dacht dat het nageltopic alleen voor het showen van je mooie nagels was, daar maar even kijken, bedankt in ieder geval.quote:Op zondag 28 februari 2010 20:47 schreef Burdie het volgende:
1. de meest groffe vijl (de grijze) gebruik je om je nagels in vorm te vijlen
2. de andere grijze stuk (als het goed is, is deze kant ruwer dan het witte stuk) gebruik je om je nagels te polijsten
3. het witte stuk gebruik je als laatst om de boel weer mooi te laten glanzen.
Er is btw ook een nageltopic.
Er is een verschil tussen schrobben en tussen reinigenquote:Op zondag 28 februari 2010 20:49 schreef Mutsje30 het volgende:
Nog een vraagje: zou het niet juist slecht zijn voor je gezichtshuid om deze elke avond schoon te boenen?
Ik gebruik wel iets om m'n oogmake up mee af te halen, maar voor m'n gezicht gebruik ik alleen lauw water. (heb wel regelmatig last van meeëters)
Ik heb altijd het idee, dat dat niet goed is, dat geschrob.
Nou, dan ga ik dat toch eens proberen. Moet ik alleen nog even een nachtcrème aanschaffenquote:Op maandag 1 maart 2010 09:09 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen schrobben en tussen reinigen
De bovenste laag van de opperhuid ververst zich elke paar dagen. Die huidcellen vallen er dan niet allemaal spontaan af zonder wat hulp, waardoor ze o.a. de poriën kunnen verstoppen (samen met het andere vuil) en je daardoor meeëters kan krijgen.
Als je minimaal 1x per dag je gezicht wast met een gezichtsmelk of lotion (géén ouderwetse zeep, dat droogt je huid uit), er daarna overheen gaat met een watje met een beetje tonic (die de dode huidcellen verwijdert) en daarna nog een niet-vette crème smeert om het tekort aan vocht e.d. weer aan te vullen, dan is dat véél beter dan alleen maar lauw water.
1x per week een scrubje kan trouwens ook geen kwaad
Zo zul je zien dat je ook minder meeëters krijgt en dat je huid er stralender uitziet omdat die dode huidcellen weg zijn.
Tip is wel om - liefst alle seizoenen - 's morgens even een dagcrème te smeren met een zonnefactor. Dat gaat beschadiging van UV stralen tegen.
Als je niet té veel uit wilt geven dan is die nachtcrème van Oil of Olaz wel fijn. Ruikt lekker en trekt snel in.quote:Op maandag 1 maart 2010 09:10 schreef Mutsje30 het volgende:
[..]
Nou, dan ga ik dat toch eens proberen. Moet ik alleen nog even een nachtcrème aanschaffen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |