Ja enorm leuk om te zienquote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:55 schreef Grijs het volgende:
Troel, gefeliciteerd met Rubens 2e verjaardag!
En wat fijn dat X. nu loopt! Grappig om te zien hoe Marlien en X. dan toch min of meer gelijk opgaan. Marlien loopt al een poosje, maar praatte niet zoveel. En nu Marlien steeds meer begint te praten, begint X. te lopen.
Toevallig had Jen gister een vitaminepil van mij opgegeten.quote:Op maandag 18 januari 2010 10:46 schreef LovelyLady het volgende:
Estrys fijn dat het een goed gesprek is en dat ze ook voor een oplossing wordt gekeken.Toch wel een opluchting he?
Ik vroeg me af of hier iemand extra vitamine geeft aan kinderen, en dan met name visolie.
Ik kreeg vandaag de tip om 1 capsule of tablet te geven per dag om te kijken of Koen wat rustiger te worden en zo de concentratie kan opbouwen om wat meer op zich zelf te gaan spelen.
Aan de ene kant heb ik zoiets van baadt het niet dan schaadt het niet, aan de andere kant, hij is zoals hij is. Ik ga de tip in gedachte houden maar weet nog niet zo goed wat ik er mee moet![]()
Ennieweej wij zijn weer bij het CB geweest, natuurlijk was er wel "iets" waar ze over vielen. Het praten. Het was fijn geweest als hij wat meer kon zeggen. Was te verwachten. Verder helemaal goedgekeurd en complimentjes over hoe hij de bouwstenen op elkaar stapelde en dat hij zich daar zo uitsloofde
Koen weegt nu 10.8 kilo (in aug was dat nog 9.6) en is 84.5 cm (in aug was dat 75.5cm)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is geweldig spul maar wel duur![]()
Ik kreeg die tip pas nadat ik bij het CB was geweest. Ik vind niet dat Koen te druk is, ik vind dat Koen onrustig is en dat zijn concentratie niet op en top is. Hij is snel afgeleid maar ik vraag me af, welk kind is niet snel afgeleid ?quote:Op maandag 18 januari 2010 10:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Toevallig had Jen gister een vitaminepil van mij opgegeten.![]()
Ik ben , persoonlijk, niet zo'n fan van vitaminesupplementen. Maar vind je dat Koen te druk is? Denk je dat hij er zelf echt last van heeft? Ik denk dat je zoiets wel kan bespreken bij een CB.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik typ het wel even over onder het genot van een kopje thee.
Onder de spoiler een kleine samenvatting van wat er in de folder staat: Weinig nieuws als je het mij zegt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lang vrees ikquote:Op maandag 18 januari 2010 22:20 schreef cattie het volgende:
Afleiden met een favoriet speeltje? Lastig.
iemand een idee hoe lang de eenkennigheids/verlatingsangst fase kan duren? Fee heeft er nu al zeker 3 maanden erg last van. Ik mag niet uit haar gezichtsveld, ook 's nachts niet.
Ik heb ergens gelezen dat kindjes die naar kdv gaan inderdaad vaker ziek zijn, maar later als ze naar school gaan een betere weerstand hebben opgebouwd als kindjes die niet zijn gegaan en dan minder vaak ziek zijn.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:01 schreef Estrys het volgende:
[..]
lang vrees ikGelukkig gaat het 's nachts wel goed.
Ik denk dat Seb het nu heersende RS virus heeft opgepikt op het kdv. Hij heeft behoorlijke hoestbuien en hoest ook nogal wat slijm op en zo. Hij drinkt ook minder, dus dat ga ik even in de gaten houden.
Hij krijgt wel veel op het kdv (virussen that is)
Hoezo? Je kan je kind niet dwingen. Hoe oud is Annicka?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:32 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Bedankt voor de tips, LovelyLady. Inderdaad weinig nieuws onder de zon. Ik zal dus hard aan de slag moeten...
En als hij lang slaapt dan verveel ik me ineensquote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:08 schreef Grijs het volgende:
Haha, ja Estrys, 't is ook nooit goed he? Huilt 'ie eens niet omdat je weg bent...
Nou, geen 'echte woorden' iig. Volgens mij zegt ze 'em' als ze heel erg graag wil drinken en ze heeft een paar keer 'aai' gezegd(ik geloof dat dit 'poes' betekent). En 'hi' (hoi, maar dan op zijn Engels), als ze je ziet. Dat is het wel zo'n beetje. Ze is net een jaar.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:46 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Hoezo? Je kan je kind niet dwingen. Hoe oud is Annicka?
Zegt ze nog niets of al wel wat.
Ik maak me er echt niet druk meer om. Het komt vanzelf wel. Mijn oppaskindje praatte ook nooit zoveel en toen was hij al 2, nu 3 maanden later kwebbelt hij de oren van je kop en zegt hij alles bijna vlekkeloos na.
Seb zegt ook niks hoor, ja ta ta en tie tie en mammammaaaa en daaa. Moeten ze dan al woorden zeggen?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Nou, geen 'echte woorden' iig. Volgens mij zegt ze 'em' als ze heel erg graag wil drinken en ze heeft een paar keer 'aai' gezegd(ik geloof dat dit 'poes' betekent). En 'hi' (hoi, maar dan op zijn Engels), als ze je ziet. Dat is het wel zo'n beetje. Ze is net een jaar.
Maar ik praat zelf nauwelijks, ik moet mij er echt aan herinneren dat de input toch ergens vandaan moet komen (bij mij vandaan dus)...
Het alfabetquote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:03 schreef Estrys het volgende:
[..]
Seb zegt ook niks hoor, ja ta ta en tie tie en mammammaaaa en daaa. Moeten ze dan al woorden zeggen?
hij lost wel al 4 sterren sudoku's opquote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het alfabet![]()
Welnee, pas bij de 18 maanden controle werd er hier gevraagd of ze al wat woordjes kon, maar toen was het ook niet erg als dat nog niet het geval was.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:21 schreef DJMO het volgende:
Hij heeft vandaag helemaal niet geslapen .. hooguit een half uurtje na het middag eten, maar sindsdien is het één stuk chagrijn bij wie ik niet uit de buurt mag .. zodra ik m alleen op bed leg is het brullen .. en dat ben ik totaal niet gewend van hem
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:38 schreef DJMO het volgende:
ook hier geen verlatingsangst (gelukkig).
ik zat nog weemoed aan mijn post terug te denken toen hij daarstraks na de avondfles (om kwart over zes alquote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:17 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
[..]het kan een fase zijn hoor
Ja, maar dan heb ik een bed van 220x220. Nu moet ik het doen met 160, en das krap!quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:26 schreef Bass-Miss het volgende:
Haha, ticootje, wacht maar, wie weet lig je volgend jaar met aan twee kanten een kindje aan je geplakt...
Niet! Dat duurt nog heel lang!quote:
Tja, ik doe het wel. En ik heb idnerdaad een tijd gehad dat ik niet weg kon. En nu kan ik na 5 minuutjes alweer weg. Het is toch gewoon een fase. Ze hebben echt nog niet de link gelegd dat achetr de deur mama gewoon nog aanwezig is. Als je uit het zicht bent ben je ook echt weg, en dat is voor een dreumes best beangstigend.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:30 schreef Coelho het volgende:
We proberen ook wel alles uit te leggen, maar het maaktniet uit of we 5min blijven of een uur: als ze nog niet slaapt als je weggaat is het krijsen. We zijn bang dat als we nu aanwennen dat we blijven tot ze slaapt, dat dat straks ook weer afgeleerd moet worden. Bovendien wil je ook niet elke avond tot half tien boven zitten.
dat vind ik zo'n stom antwoord. Er is niet altijd iets mis met het uitproberen van andere adviezen, ook al komen ze van het CB.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:20 schreef DJMO het volgende:
En wat echt goed om te doen is je hart te volgen .. niet het advies van het cb :x
Dat ben ik niet met je eens. Jen is mijn kind dus mijn opvoeding. Dan kan een andere aanpak misschien beter zijn, maar als ik daar zelf geen vrede mee heb doe ik het toch gewoon op mijn manier en niet op de betere manier.quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:38 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ja maar soms is het niet goed om alleen je hart te volgen en kan een advies wat gebaseerd is op kennis/ ervaring en niet alleen op gevoel veel beter zijn.
(ik volg ook graag mijn gevoel hoor en laat mijn meisje ook niet graag huilen, maar toch kun je niet zo stellig zeggen dat het volgen van je gevoel altijd het beste is)
maargoed, dat is een andere discussie, het ging me er idd om hoe het opgeschreven was
Ik heb ze nog niet gehad...quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:44 schreef Estrys het volgende:
Soms krijg je tips van het CB waar je zelf nog niet aan gedacht haddat kan best nuttig zijn.
Jij denkt dat het de beste is, en het voelt voor jou als de beste manier ja, maar dat wilt niet zeggen dat jou manier de beste is.quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:46 schreef Ticootje het volgende:
Maar natuurlijk krijg je van veel mensen advies, en soms zit er ook best iets bij wat nuttig is. Maar er zijn ook genoeg dingen waarvan we best weten dat het werkt, maar dat het misschien niet de beste oplossing voor ons is.
Nee, ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik weet namelijk dat mijn manier van aanpak niet altijd de beste is.quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:56 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Jij denkt dat het de beste is, en het voelt voor jou als de beste manier ja, maar dat wilt niet zeggen dat jou manier de beste is.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik doe ook meestal wat voor ons het beste voelt, maar ik ben me er wel van bewust dat het een besluit is dat op gevoel is gebaseerd en dat niet per definitie het slimste is
quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:40 schreef tinny het volgende:
halloTinny meldt zich weer een keer!
Mijn dochter van 21 maanden doet de laatste tijd een beetje lastig.
Alles moet via een bepaalde volgorde en manier gaan. Je mag haar ook absoluut niet helpen.
Voorbeeld:
- ze wil zelf haar jasje uit doen... goed... lukt niet komt ze na een tijdje naar je toe... ga je helpen... driftbuitje
- ze wil met je een boekje lezen, zij reikt het toe.. jij pakt het vast en wilt gaan voorlezen driftbui.
- we gaan samen koken, dan moet alles via een bepaalde volgorde gaan. bijvoorbeeld eerste de pan pakken, dan de spghetti er in doen... en niet eerst spaghetti pakken want dan heb je een driftbui..
- als jij de pan al klaar zet, dan schreeuwt ze nee.. ik wil doen en legt ze alles weer terug precies zoals het lag en begint ze dus echt weer van scratch af ZELF te pakken
Eerst dachten we dat het haar ontwikkeling was en dat ze zo meer zelfstandigheid kweekte maar nu het zo vaak (om de 20 min wel iets af en toe) voorkomt ga je toch denken dat het NEUROTISCH is, zeker ook omdat het al wel een maand of 2 wel zo erg is... Ze is wel heel intelligent (legt moeilijke puzzles in 1 x , meerdere woorden en kleuren zijn geen probleem voor haar, ze is wat verder dan leeftijdgenootjes van die leeftijd en ze heeft een sterk karakter)
Zoals (altijd) heb je aan het CB niet veel , die wuiven het weg en zeggen dat het bij de opvoeding/ontwikkeling hoort...
Iemand hier ervaring met bovenstaand gedrag? of herkent dit??
juh, mij eigenlijk ook wel. hier eentje die tijdens het eten hysterisch begint de krijsen omdat poes met haar doosje speelt. alles is voor bassiequote:Op donderdag 21 januari 2010 08:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Klinkt als een normaal grietje van bijna 2. Peuterpuberen noemen ze dat.
go tyler!!!!!!!!quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:12 schreef _Ingrid_ het volgende:
Lijkt mij ook normaal Tinny.
Tyler deed net 5 stapjes los! Hij schrok er wel van en ging snel zitten.
Ja maar labels zijn in! Voor elk kind een label!quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:11 schreef simmu het volgende:
overigens ben ik heel erg tegen het label "hoogintelligent", zeker op deze leeftijd. kinderen moeten gewoon kind zijn. wat heeft het nu voor meetwaarde om zo'n arm wurm al voor de schooltijd een dik vet label op zijn/haar hoofd te plakken! als een kindje extra behoefte heeft aan dingen merk je dat vanzelf wel, niks mis om daarmee mee te gaan, maar ik krijg compleet de griebels van die mensen die nu al over speciaal onderwijs beginnen, en extra lessen, en de chrrrrrrrrristelijke school omdat die beter is dan de openbare en..en..en.. (ja, dit heeft me al een paar ruzies opgeleverd)
Tja, dat laatste zal wel moeten als de school met jouw voorkeur een wachtlijst heeft van 5 jaar, terwijl het kind met 4 jaar al naar school 'moet'. Ikzelf zit bijvoorbeeld te denken aan thuisonderwijs en dan is het ook heel handig nu alvast te kijken hoe en wat...quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:11 schreef simmu het volgende:
overigens ben ik heel erg tegen het label "hoogintelligent", zeker op deze leeftijd. kinderen moeten gewoon kind zijn. wat heeft het nu voor meetwaarde om zo'n arm wurm al voor de schooltijd een dik vet label op zijn/haar hoofd te plakken! als een kindje extra behoefte heeft aan dingen merk je dat vanzelf wel, niks mis om daarmee mee te gaan, maar ik krijg compleet de griebels van die mensen die nu al over speciaal onderwijs beginnen, en extra lessen, en de chrrrrrrrrristelijke school omdat die beter is dan de openbare en..en..en.. (ja, dit heeft me al een paar ruzies opgeleverd)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |