abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76883899
doen wij ook, ik roep AU dat werkt
net als bij de verwarming en wat kabeltjes die niet weg te werken waren
pi_76902808
Oke, Seb speelt ineens gewoon best lang in zijn eentje. Dat is de wet van Seb of zo Steeds als ik op het CB ben en ze vragen kan hij dit en dit al en ik zeg nee gaat hij het dezelfde dag nog doen. Zeggen ze op het kdv dat hij niet goed alleen kan spelen gaat hij het doen. Vreemd kind.
ti amo pił di ieri ma meno di domani
pi_76902903
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:55 schreef Grijs het volgende:
Troel, gefeliciteerd met Rubens 2e verjaardag!

En wat fijn dat X. nu loopt! Grappig om te zien hoe Marlien en X. dan toch min of meer gelijk opgaan. Marlien loopt al een poosje, maar praatte niet zoveel. En nu Marlien steeds meer begint te praten, begint X. te lopen.
Ja enorm leuk om te zien
Beide goede timing. En vaak is het zo eerst het een dan later het ander.
pi_76903019
voor het kitten
pi_76956009
Ik vond het helemaal geen leuk weekend en Seb duidelijk ook niet want die was niet te genieten gisteren. En mijn man was niet lekker dus joepie. Op een gegeven moment was Seb zo in een huilbui dat hij paars werd, dat was lang geleden dat hij dat heeft gehad. Maar goed het is gelukkig weer maandag

Wij zijn terug van een gesprek op het kdv. Het was een heel prettig gesprek. De locatiemanager is een ontzettend lief en leuk mens. En Seb en mijn favo leidster was er ook bij. Waar ging het over? Nou ze hebben een keer in de maand 'kindbesprekingen' met al de leidsters bij elkaar, daar besteden ze dan speciale aandacht aan bepaalde kinderen. Seb is daar al een paar keer 'besproken'. (Vast agendapunt? )
Hij huilt veel op de groep, teveel vinden ze. En eerst dachten ze dat het angst was, hij gaat namelijk huilen als een leidster bv even naar de keuken gaat. Toen gingen ze dus uitleggen wat ze gingen doen. Nou doen ze dat al een paar maanden maar er zit geen verbetering in. En als hij huilt en je pakt hem op dan is het goed maar als je hem dan weer neer wil zetten is het draaaaama.
Hij heeft dus veel individuele aandacht nodig. Dat kan, maar je kan dat onmogelijk de hele dag geven. Dat kan daar niet, dat kan thuis ook niet. Dus nu is de afspraak dat ze hem een half uur of zo echt individuele aandacht geven door schoot spelletjes of met de bal spelen. En de rest van de tijd gaan ze hem weer op de mat zetten met speelgoed en uitleggen dat hij zelf moet spelen. Zijn draaaaama gedrag negeren dus, daarvoor wilde ze toestemming van ons hebben want dat doen ze niet graag. Nou ja ik doe het thuis ook zo dus dat is oke. En 's ochtends moet ik wachten tot een leidster hem over kan pakken van mij zodat ik zelf niet met een rotgevoel wegga.

Het zal mij benieuwen of het vruchten af gaat werpen Ben wel tevreden met het gesprek en de uitkomst.
pi_76956295
Fijn dat het gesprek zo goed is gegaan. En het klinkt ook wel goed
pi_76956810
Estrys fijn dat het een goed gesprek is en dat ze ook voor een oplossing wordt gekeken. Toch wel een opluchting he?

Ik vroeg me af of hier iemand extra vitamine geeft aan kinderen, en dan met name visolie.
Ik kreeg vandaag de tip om 1 capsule of tablet te geven per dag om te kijken of Koen wat rustiger te worden en zo de concentratie kan opbouwen om wat meer op zich zelf te gaan spelen.
Aan de ene kant heb ik zoiets van baadt het niet dan schaadt het niet, aan de andere kant, hij is zoals hij is. Ik ga de tip in gedachte houden maar weet nog niet zo goed wat ik er mee moet

Ennieweej wij zijn weer bij het CB geweest, natuurlijk was er wel "iets" waar ze over vielen. Het praten. Het was fijn geweest als hij wat meer kon zeggen. Was te verwachten. Verder helemaal goedgekeurd en complimentjes over hoe hij de bouwstenen op elkaar stapelde en dat hij zich daar zo uitsloofde
Koen weegt nu 10.8 kilo (in aug was dat nog 9.6) en is 84.5 cm (in aug was dat 75.5cm)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2010 10:47:23 ]
pi_76956939
Wij geven niks extra's qua vitamine, ik vergeet zelfs de vitamine D druppels heel regelmatig

morgen mogen wij ook weer naar het CB, ben heel benieuwd wat dana nu weegt en wat ze er van zeggen dat ze nog steeds niet los loopt (wel achter het loopkarretje nu en zonder echt erop te steunen, dus ik heb het idee dat ze gewoon een beetje bang is)

Hebben ze nog tips gegevens ofzo om het praten te stimuleren LL?
Naja fijn dat hij het verder in elk geval helemaal goed deed altijd fijn om te horen toch
pi_76956947
quote:
Op maandag 18 januari 2010 10:46 schreef LovelyLady het volgende:
Estrys fijn dat het een goed gesprek is en dat ze ook voor een oplossing wordt gekeken. Toch wel een opluchting he?

Ik vroeg me af of hier iemand extra vitamine geeft aan kinderen, en dan met name visolie.
Ik kreeg vandaag de tip om 1 capsule of tablet te geven per dag om te kijken of Koen wat rustiger te worden en zo de concentratie kan opbouwen om wat meer op zich zelf te gaan spelen.
Aan de ene kant heb ik zoiets van baadt het niet dan schaadt het niet, aan de andere kant, hij is zoals hij is. Ik ga de tip in gedachte houden maar weet nog niet zo goed wat ik er mee moet

Ennieweej wij zijn weer bij het CB geweest, natuurlijk was er wel "iets" waar ze over vielen. Het praten. Het was fijn geweest als hij wat meer kon zeggen. Was te verwachten. Verder helemaal goedgekeurd en complimentjes over hoe hij de bouwstenen op elkaar stapelde en dat hij zich daar zo uitsloofde
Koen weegt nu 10.8 kilo (in aug was dat nog 9.6) en is 84.5 cm (in aug was dat 75.5cm)
Toevallig had Jen gister een vitaminepil van mij opgegeten.

Ik ben , persoonlijk, niet zo'n fan van vitaminesupplementen. Maar vind je dat Koen te druk is? Denk je dat hij er zelf echt last van heeft? Ik denk dat je zoiets wel kan bespreken bij een CB.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_76957277
Ik geef extra vitamines

Floradix Kindervital, even alle info onder spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is geweldig spul maar wel duur
pi_76957702
Visolie capsules zijn ook duur
pi_76957749
quote:
Op maandag 18 januari 2010 10:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Toevallig had Jen gister een vitaminepil van mij opgegeten.

Ik ben , persoonlijk, niet zo'n fan van vitaminesupplementen. Maar vind je dat Koen te druk is? Denk je dat hij er zelf echt last van heeft? Ik denk dat je zoiets wel kan bespreken bij een CB.
Ik kreeg die tip pas nadat ik bij het CB was geweest. Ik vind niet dat Koen te druk is, ik vind dat Koen onrustig is en dat zijn concentratie niet op en top is. Hij is snel afgeleid maar ik vraag me af, welk kind is niet snel afgeleid ?

@blabla ik heb een foldertje gekregen met tips waar in staat hoe ik Koen kan stimuleren.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2010 11:16:17 ]
pi_76961223
En seb is weer ziek. 38,9 was zijn temp zojuist. Het rs virus heerst op het Kdv. Maar echt veel hoesten doet ie niet. Nou ja in de gaten houden maar weer. Schiet lekker op.
  maandag 18 januari 2010 @ 13:03:29 #212
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_76961575
Estrys, dat klinkt als een goed gesprek. Hopelijk gaat het beter met Seb met deze "maatregelen" en huilt hij minder vaak. Balen dat hij nu weer ziek is.

Ik heb ook geen vitaminepillen voor Lennon, alleen vitamine D. Twan krijgt ook geen vitaminepillen...
Make love, not war ☮
  maandag 18 januari 2010 @ 13:10:14 #213
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_76961841
LovelyLady, welke tips zijn dat? Ik ben altijd bang dat ik Annicka niet genoeg stimuleer met praten, omdat ik zelf zo'n stille ben. Ik denk er soms gewoon niet aan te praten. En ze gaat niet naar het kdv, dus daar krijgt ze ook niets te horen, natuurlijk...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_76962476
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik typ het wel even over onder het genot van een kopje thee.
Onder de spoiler een kleine samenvatting van wat er in de folder staat: Weinig nieuws als je het mij zegt.
SPOILER
pi_76980772
ik snap het niet. selene wil onder geen beding mee naar binnen bij de gyn. die echt geen erge dingen doet. enkel een echo met een vrolijk kijkende simmu. iemand hier enig idee? ik vind het zo sneu voor sandrax nu, die kan niet meekijken naar de guppies en oppas regelen is lastig voor ons.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 18 januari 2010 @ 22:20:23 #216
108648 cattie
lieve moeder
pi_76988841
Afleiden met een favoriet speeltje? Lastig.

iemand een idee hoe lang de eenkennigheids/verlatingsangst fase kan duren? Fee heeft er nu al zeker 3 maanden erg last van. Ik mag niet uit haar gezichtsveld, ook 's nachts niet.
pi_76989562
Jeetje Cattie, dat is wel heel erg extreem
Pfff ik heb geen idee. Hier was het niet zo erg en ging het na een tijdje vanzelf over. Alleen nu heeft hij het 's avonds even zodra het licht uitgaat en zijn slaapkamer uitloopt. Maar dat huilen duurt even 5 minuutjes en dan is het stil.
Ik heb verder geen tips, je zal zelf ongetwijfeld ook wel van alles geprobeerd hebben?
pi_76991104
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:20 schreef cattie het volgende:
Afleiden met een favoriet speeltje? Lastig.

iemand een idee hoe lang de eenkennigheids/verlatingsangst fase kan duren? Fee heeft er nu al zeker 3 maanden erg last van. Ik mag niet uit haar gezichtsveld, ook 's nachts niet.
lang vrees ik Gelukkig gaat het 's nachts wel goed.

Ik denk dat Seb het nu heersende RS virus heeft opgepikt op het kdv. Hij heeft behoorlijke hoestbuien en hoest ook nogal wat slijm op en zo. Hij drinkt ook minder, dus dat ga ik even in de gaten houden.
Hij krijgt wel veel op het kdv (virussen that is)
  dinsdag 19 januari 2010 @ 08:50:17 #219
114177 Diaan73
pi_76998999
Cattie, dat is inderdaad wel heel extreem. Ik heb geen idee eigenlijk. Geen ervaring mee. Het lijkt me wel erg lastig, vooral 's nachts. Sterkte
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:01 schreef Estrys het volgende:

[..]

lang vrees ik Gelukkig gaat het 's nachts wel goed.

Ik denk dat Seb het nu heersende RS virus heeft opgepikt op het kdv. Hij heeft behoorlijke hoestbuien en hoest ook nogal wat slijm op en zo. Hij drinkt ook minder, dus dat ga ik even in de gaten houden.
Hij krijgt wel veel op het kdv (virussen that is)
Ik heb ergens gelezen dat kindjes die naar kdv gaan inderdaad vaker ziek zijn, maar later als ze naar school gaan een betere weerstand hebben opgebouwd als kindjes die niet zijn gegaan en dan minder vaak ziek zijn.
Make love, not war ☮
pi_76999258
M. hoest zich ook het apenzuur. Hij heeft bronchitis en weer een AB kuur. Nummer vijf of zes, sinds ie bestaat. Dat is best veel toch? Ook een kdv kind ( 2 dagen), maar zelfs daar zeiden ze dat hij veel ziek is.

Ik heb geen eenkennigheidstips Cattie, sorry.

Beterschap Seb!
pi_77000113
Bodpa dat is echt heel veel hoor wat sneu dat M weer ziek is.
pi_77000754
selene doet met vlagen ook nog heel erg verlatingsangstig hoor. zelfs als sangdrax erbij is. wij hebben baat bij vaste structuren. mama gaat elke dag op dezelfde tijd koken, alles altijd helemaal hetzelfde. het scheelt dat mama ook een zwaar gewoontediertje is die ook van slag raakt als iets opeens anders moet. ik had begrepen dat het tot 2 jaar vrij normaal is en dat je er weinig aan kn doen, maar dat helpt jou niet. voor 's nachts: misschien toch jij en je man elkaar afwisselen om de nacht en dat de ander dan oordopjes indoet?
pi_77001592
Seb is zo vaak wakker geweest van het hoesten. En zo erg hoesten dat hij ervan moest overgeven. Vannacht had hij koorts en heben we hem een paracetamol gegeven, daarna heeft hij nog geslapen tot zeven uur. Toen ik hem uit bed haalde zat hij tot aan zijn nek in de poep Zijn temp van 37,5, dus niet hoog maar hij deed zo zielig dat ik hem maar naar mijn ouders heb gebracht ipv het kdv. Anders had ik hem denk ik vanmiddag weer kunnen halen met koorts. Hij was wel lekker aan het spelen toen ik wegging. En zonder te huilen
pi_77003603
Hier ook een hoestend kindje. Maar toch is Dana niet zo vaak ziek terwijl ze wel op het kdv zit en er vaak briefjes hangen dat er iets heerst. *afklopt*

Vandaag naar het Cb geweest, helemaal goedgekeurd. Blokjes stapelen, boekjes lezen en praten ging allemaal goed. Dat ze nog niet los loopt vonden ze niet zo heel vreemd omdat ze wel als zo duidelijk praat. Ze bellen in mei om te kijken of ze dan wel al os loopt.
ze weegt nu 10,2 gram en is 81,2 cm lang
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:32:03 #225
12913 GreatWhiteSilence
pi_77003798
Bedankt voor de tips, LovelyLady. Inderdaad weinig nieuws onder de zon. Ik zal dus hard aan de slag moeten...

Vervelend dat Seb zo aan het kwakkelen is, Estrys.

Over poepluiers gesproken: Annicka heeft 's nachts nooit poepluiers en ik verdenk haar er zelfs van met de eerste te wachten tot ze verschoond is. Is dit 'normaal' of heb ik een rare baby?

Verlatingsangst merk ik zelf eigenlijk weinig van, maar Annicka gaat dan ook alleen af en toe naar opa en oma. Daar is ze eventjes niet blij mee, maar na een minuut of twee is het ergste leed geleden. Vorig jaar moederdag was het ergst, toen moest en zou ik bij haar blijven, ook papa was niet voldoende. Ik ben voor mijn doen heel vroeg naar bed gegaan toen. Maar sindsdien hebben we het niet meer zo erg gehad.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 januari 2010 @ 11:38:05 #226
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77004043
ook hier geen verlatingsangst (gelukkig).

Dat heeft jan ook een poos gehad GWS .. ik heb toen een poosje eerst zijn papfles gegeven en nog een kwartiertje gewacht voor ik zijn luier verschoonde ... 9 van de 10 keer was het dan wel raak

Bla .. wat is dana licht

beterschap voor alle hoestende kindjes
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_77004378
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:32 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Bedankt voor de tips, LovelyLady. Inderdaad weinig nieuws onder de zon. Ik zal dus hard aan de slag moeten...
Hoezo? Je kan je kind niet dwingen. Hoe oud is Annicka?
Zegt ze nog niets of al wel wat.
Ik maak me er echt niet druk meer om. Het komt vanzelf wel. Mijn oppaskindje praatte ook nooit zoveel en toen was hij al 2, nu 3 maanden later kwebbelt hij de oren van je kop en zegt hij alles bijna vlekkeloos na.
pi_77004657
Bel ik net naar mijn ouders, heeft Seb nog niet eens opgemerkt dat ik weg ben. Nee hoor zegt mijn vader, die zit lekker te spelen hier, heeft geen tijd om jou te missen. nou en bedankt, uit het oog...
pi_77005135
einstein praatte pas vanaf dattie 3 was he dames!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 12:08:27 #230
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_77005177
Haha, ja Estrys, 't is ook nooit goed he? Huilt 'ie eens niet omdat je weg bent...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_77005626
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:08 schreef Grijs het volgende:
Haha, ja Estrys, 't is ook nooit goed he? Huilt 'ie eens niet omdat je weg bent...
En als hij lang slaapt dan verveel ik me ineens Zucht, kinderen
  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:49:39 #232
12913 GreatWhiteSilence
pi_77008615
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:46 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Hoezo? Je kan je kind niet dwingen. Hoe oud is Annicka?
Zegt ze nog niets of al wel wat.
Ik maak me er echt niet druk meer om. Het komt vanzelf wel. Mijn oppaskindje praatte ook nooit zoveel en toen was hij al 2, nu 3 maanden later kwebbelt hij de oren van je kop en zegt hij alles bijna vlekkeloos na.
Nou, geen 'echte woorden' iig. Volgens mij zegt ze 'em' als ze heel erg graag wil drinken en ze heeft een paar keer 'aai' gezegd(ik geloof dat dit 'poes' betekent). En 'hi' (hoi, maar dan op zijn Engels), als ze je ziet. Dat is het wel zo'n beetje. Ze is net een jaar.

Maar ik praat zelf nauwelijks, ik moet mij er echt aan herinneren dat de input toch ergens vandaan moet komen (bij mij vandaan dus )...
pi_77012709
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:38 schreef DJMO het volgende:
Bla .. wat is dana licht
ghehe ik moest echt 3x kijken voordat ik t zag
pi_77013274
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Nou, geen 'echte woorden' iig. Volgens mij zegt ze 'em' als ze heel erg graag wil drinken en ze heeft een paar keer 'aai' gezegd(ik geloof dat dit 'poes' betekent). En 'hi' (hoi, maar dan op zijn Engels), als ze je ziet. Dat is het wel zo'n beetje. Ze is net een jaar.

Maar ik praat zelf nauwelijks, ik moet mij er echt aan herinneren dat de input toch ergens vandaan moet komen (bij mij vandaan dus )...
Seb zegt ook niks hoor, ja ta ta en tie tie en mammammaaaa en daaa. Moeten ze dan al woorden zeggen?
pi_77013561
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:03 schreef Estrys het volgende:

[..]

Seb zegt ook niks hoor, ja ta ta en tie tie en mammammaaaa en daaa. Moeten ze dan al woorden zeggen?
Het alfabet

Welnee, pas bij de 18 maanden controle werd er hier gevraagd of ze al wat woordjes kon, maar toen was het ook niet erg als dat nog niet het geval was.
pi_77013589
Tyler praat ook nog niet hoor. Zegt niet wel heel vaak DIE! papa en mama, heuj en soms lijkt het alsof hij Tyler zegt. Ja en lalala, tatata, tietietie etc horen we ook vaak. En hij kan ook schreeuwen, wat best grappig klinkt.
Hij is nu dik 9 kg en zo'n 76cm.
pi_77013981
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het alfabet

Welnee, pas bij de 18 maanden controle werd er hier gevraagd of ze al wat woordjes kon, maar toen was het ook niet erg als dat nog niet het geval was.
hij lost wel al 4 sterren sudoku's op
pi_77014072
Die van mij maakt het huis schoon.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 16:43:40 #239
12913 GreatWhiteSilence
pi_77015136
Nou ja, ze weet wel het ronde blokje meteen door het ronde gat te doen. (En probeert vervolgens ook het vierkantje en het driehoekje door hetzelfde gat te proppen. )

Wat praten betreft heeft ze nog even dus. Ik weet niet ze wat wanneer nu moet kunnen, maar ik maak me er wel vaak zorgen over dat ik zelf 'vergeet' te praten en ze aan mij dus weinig voorbeeld heeft.

Annicka vind de stofzuiger trouwens geweldig. Vooral als ik haar kleding opzuig en ze niet meer weg kan kruipen...
pi_77015471
Annicka Dat ga ik maar niet proberen hier ...
pi_77015481
Ik vergeet ook vaak te praten tegen hem hoor. Zitten we samen zwijgend een boterham te eten en zo. Ik probeer er nu een beetje op te letten om wat meer te praten. Mijn man vond dat helemaal een probleem, die praat van zichzelf ook niet zoveel dus die heeft er ook wat moeite mee. Probeer anders eens samen een boekje te lezen
pi_77016528
de mijne zit dolgelukkig in de box blij met een doosje krentjes een oude libelle te lezen

maar serieus: imho kan je doorslaan in het hele "kindje stimuleren" idee hoor! veel dingen gaan gewoon helemaal vanzelf. net als met dat praten, ik durf te wedden dat jullie allemaal ongemerkt toch wel heel veel praten met je kleintje. dingen "kom, zullen we eens fijn even een stukje gaan wandelen?" tellen toch ook?

ze doen dingen na waar je dan weer niet op rekent. zo is selene echt beland in de peuterpubertijd en mag shinnie (de poes) onder geen enkel beding met haar speeltjes spelen!!! selene doet echt een beetje gemeen tegen shinnie en geeft haar (van mij afgekeken dus) op der lazer als ze vind dat shinnie stout doet. nou doe ik dat doorgaans door al wapperend met mijn handen betreffende poes (of kind) de juiste richting in te 'wapperen' en dat doet selene nu dus ook. en die arme shin pikt het.... (filmpje strakjes in het filmpjestopic)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 januari 2010 @ 17:21:14 #243
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77016758
ik heb mezelf aangeleerd om bij alles wat ik doe uit te leggen aan jan waar ik mee bezig ben (afwassen, stofzuigen, opruimen etc etc, maar ook eerst je ene handje, nu je andere handje door de mouwen). Bij de luier verschonen zing ik tegenwoordig vaak alle kinderliedjes die ik maar kan bedenken :x toch zie ik jan voorlopig niet echt praten. hij is er helemaal niet mee bezig ..

Hij heeft vandaag helemaal niet geslapen .. hooguit een half uurtje na het middag eten, maar sindsdien is het één stuk chagrijn bij wie ik niet uit de buurt mag .. zodra ik m alleen op bed leg is het brullen .. en dat ben ik totaal niet gewend van hem
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

dinsdag 19 januari 2010 @ 18:30:38 #244
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_77019641
Estrys, fijn dat het gesprek goed is gegaan! Hopelijk komt er ook snel resultaat. En beterschap voor Seb!

GWS, Isis praat ook nog niet hoor buiten tata, da en een hoop onverstaanbaar gebrabbel. En ik let er echt op te praten. We lezen wel elke dag boekjes enzo, maar ach ze is net 1 dus tijd zat! Komt volgens mij vanzelf goed

Simmu, Selene afleiden met iets dat ze heel erg lekker vind? Hier zijn dat de fruitreepjes van Nestle of plakje kaas. Of een leuk boekje oid? Wel grappig dat ze je precies nadoet bij de kat

Vanmorgen zijn we bij de anesthesist geweest voor volgende week (buisjes en neusamandelen) dus ik dacht dat ze goed gewogen en gemeten werd. Is het allemaal een beetje op de gok Man op de weegschaal staan en dan Isis erbij. En dat was maar 9 kilo extra. Fijn .. een half jaar geleden was ze ook al (bijna) 9 kilo... van de week dus maar even naar het cb om goed te wegen en te meten.
pi_77021645
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 17:21 schreef DJMO het volgende:
Hij heeft vandaag helemaal niet geslapen .. hooguit een half uurtje na het middag eten, maar sindsdien is het één stuk chagrijn bij wie ik niet uit de buurt mag .. zodra ik m alleen op bed leg is het brullen .. en dat ben ik totaal niet gewend van hem
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:38 schreef DJMO het volgende:
ook hier geen verlatingsangst (gelukkig).
het kan een fase zijn hoor
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 januari 2010 @ 19:39:07 #246
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77022783
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:17 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

[..]

het kan een fase zijn hoor
ik zat nog weemoed aan mijn post terug te denken toen hij daarstraks na de avondfles (om kwart over zes al ) wel ging slapen, en dus nét weer wakker werd .. omdat ik m verdenk van tandjes/kiesjespijn zijn mondje maar ingesmeerd met dentinox .. en nu is het (eindelijk ) stil ... nog niet rustig ...

dinsdag 19 januari 2010 @ 22:01:50 #247
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_77030529
Ik praat wel veel tegen Maarten, wat ik ga doen, wat DJMO ook zegt, ik ga je jas aantrekken, eerst deze arm, dan die enz. enz. Nou heb ik dat ook geleerd op mijn werk om te doen, werk met verst. gehandicapten die ongeveer op het niveau van Maarten nu zitten, sommige wat hoger, sommige nog wat lager...

Maarten heeft afgelopen dagen een "ik weiger te eten dagen" gehad. En dan at hij voorheen nog blij zijn fruit, broodje en yoghurt en nu zelfs dat met grote moeite (een half broodje bijv.). En als avondeten was het 3 happen warm eten en 3 happen yogurt. En daar gewoon de hele nacht op door slapen hč?
Gelukkig vandaag weer wat beter gegeten, kan hij weer op voort een paar dagen.
Morgen heeft hij voorleesontbijt op het kdv, gaan ze om 9 uur ontbijten en ze moeten in pyjama komen! Geweldig!
18-11-2008 Maarten Alexander
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 januari 2010 @ 08:58:14 #248
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77041525
ah leuk Marie! dat doort dingen loop je nou wel mis als je een thuisblijf moeder bent

Mjah .. ik weet niet wat het nou was, maar ongetwijfeld de wet v an FOK! die meespeelde .. ik ben uit pure wanhhop gisteren om tien voor tien ofzo maar naast jan gaan liggen en om twaalf uur heb ik m in zijn eigen bed gelged. Om vier uur er weer uit weer naast mij, en toen uiteindelijk met pijn en moeite kunnen rekken tot een uur of acht. Het was gewoon compleet drama met slapen, en ik hoop dat het een eenmalig iets was

nu is meneer ook nog verkouden dus dat kan natuurlijk icm tandjes flink hebben meegespeeld. duimen maar dat het vandaag beter gaat en maar weer flink smeren met luuf en badderen met eucalyptus...

pi_77041594
Hier was het 21:30 uur - 23:30 uur- 2 uur en om 6 uur
En zo erg hoesten de hele tijd. En als ik hem dan eruit haalde was hij wel even stil en ging ik even snel zijn luier doen maar toen werd hij boos: schreeuwen, overstrekken, schoppen. Niet stil te krijgen. Zelfs een flesje duurde wel een paar minuten voordat hij ging drinken zo boos dat ie was.
pi_77041864
Jen slaapt al 3 dagen in haar eigen bedje (cosleeper). Ik was even vergeten hoe lekker het is dat ik gewoon de ruimte heb om te draaien in plaats van een kind dat echt strak tegen je aan ligt. HEERLIJK!
pi_77041895
Jeetje Tico is ze alweer bijna 2
pi_77041999
Haha, ticootje, wacht maar, wie weet lig je volgend jaar met aan twee kanten een kindje aan je geplakt...
pi_77042029
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 09:26 schreef Bass-Miss het volgende:
Haha, ticootje, wacht maar, wie weet lig je volgend jaar met aan twee kanten een kindje aan je geplakt...
Ja, maar dan heb ik een bed van 220x220. Nu moet ik het doen met 160, en das krap!
pi_77042050
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 09:20 schreef Estrys het volgende:
Jeetje Tico is ze alweer bijna 2
Niet! Dat duurt nog heel lang!
pi_77042093
Wij hebben ons bed verbreed met een eenpersoons ernaast te zetten, en toch liggen we met drie op de plaats van 1 man.
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:02:42 #256
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_77042736
Sinds een goeie week wil ons meisje van 20 maanden niet meer slapen. Ze krijst alles bij elkaar als je weg gaat en wordt pas weer stil als je weer komt. Het lijkt op verlatingsangst. Als je op haar kamertje blijft huilt ze niet en valt ze uiteindelijk wel in slaap. Maar het duurt soms wel een uur. Sinds gisteren geprobeerd om weg te gaan en elke 10 minuten terug te komen. Om 22.15 sliep ze nog niet, ondanks dat ze kapot was. Toen toch maar even gebleven, en een paar minuten later was ze vertrokken.

Als ze zo krijst gaat ze staan en gooit haar knuffel uit bed. Misschien een manier om je terug te laten komen? We zijn een paar weken geleden verhuisd, zou het de verandering zijn?

Kennen jullie dit, en wat is nou echt goed om te doen? Dat van die 10 minuten was een tip van het CB, maar dat werkte uiteindelijk dus ook niet...
pi_77043089
ja, ik herken het wel. Dana heeft dat ook een tijdje gedaan. Ze gooide dan haar speentje altijd uit bed, duidelijk om te zorgen dat we terug kwamen.
Ik moet eerlijk toegeven dat wij haar uiteindelijk maar weer mee naar beneden namen waar ze dan meestal in je armen in slaap viel en haar dan terug in dr bedje legde.

En ineens was het over, echt van de ene op de andere dag. heeft ook niet lang geduurd hier, een week of 2 mischien. Nu raakt ze aleen nog zo overstuur als ze snachts wakker word, en dan lukt het ons momenteel ook niet om haar weer in slaap te krijgen en het CB gaf ook het advies om steeds terug te komen in dr kamertje, maar heb nog niet de kans gekregen het uit te proberen omdat ze nu niet meer wakker is geworden (of in elk geval niet meer gehuild heeft)

Mischien toeval maar we hebben nu ook 2 nachtlampjes in dr kamertje

Succes ermee
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 januari 2010 @ 10:20:24 #258
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77043148
Je kan pas zeggen of iets werkt na een week of drie (ofzo) consequent volhouden, dat is niet na één keer al te zeggen Coelho En wat echt goed om te doen is je hart te volgen .. niet het advies van het cb :x

pi_77043236
Ik laat Jen echt niet jankend achter... Waarom zou ik dat doen, ze valt uiteindelijk wel in slaap, maar met wat voor gevoel.. "Ik roep mama want er is iets aan de hand, maar mijn mama komt niet". In plaats daarvan ga ik er gewoon even bij liggen, vertel ik haar over de dag en zeg dan weltrusten. Als ik wegl;oop en ze geeft dan nog een gil dan reageer ik daar niet meteen op. Maar na een minuut moet het wel stil zijn.
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:30:31 #260
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_77043437
We proberen ook wel alles uit te leggen, maar het maaktniet uit of we 5min blijven of een uur: als ze nog niet slaapt als je weggaat is het krijsen. We zijn bang dat als we nu aanwennen dat we blijven tot ze slaapt, dat dat straks ook weer afgeleerd moet worden. Bovendien wil je ook niet elke avond tot half tien boven zitten.
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:33:06 #261
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_77043517
Oh, dat hebben wij nu ook hier. Ik zag toevallig een paar dagen geleden dat er nieuwe kiezen doorkwamen, dus wij hebben het campingbed maar weer opgezet in onze slaapkamer. Als straks alles door is ga ik het wel weer boven proberen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_77043520
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:30 schreef Coelho het volgende:
We proberen ook wel alles uit te leggen, maar het maaktniet uit of we 5min blijven of een uur: als ze nog niet slaapt als je weggaat is het krijsen. We zijn bang dat als we nu aanwennen dat we blijven tot ze slaapt, dat dat straks ook weer afgeleerd moet worden. Bovendien wil je ook niet elke avond tot half tien boven zitten.
Tja, ik doe het wel. En ik heb idnerdaad een tijd gehad dat ik niet weg kon. En nu kan ik na 5 minuutjes alweer weg. Het is toch gewoon een fase. Ze hebben echt nog niet de link gelegd dat achetr de deur mama gewoon nog aanwezig is. Als je uit het zicht bent ben je ook echt weg, en dat is voor een dreumes best beangstigend.
Daarom wil ik haar niet in paniek achterlaten.
pi_77043588
Oh en als het straks weer wat langer licht blijft gaan wij toch eens aan de slag om haar op haar kamertje te laten slapen. Misschien ga ik er tijdelijk met een matras naast liggen. Maar ik zie het niet zitten dat ik straks een baby heb die 6x per nacht wakker wordt en een dreumes heb die daarvan wakker wordt.
pi_77043734
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:20 schreef DJMO het volgende:
En wat echt goed om te doen is je hart te volgen .. niet het advies van het cb :x
dat vind ik zo'n stom antwoord. Er is niet altijd iets mis met het uitproberen van andere adviezen, ook al komen ze van het CB.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 januari 2010 @ 10:53:14 #265
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77044140
mjah Bla, ik bedoelde meer dat je gewoon ten alle tijde je hart moet volgen ook al zeggen anderen (in dit geval dus het cb) wat anders en zeker wanneer dat andes tegen je gevoel in gaat .. t staat er alleen wat krom, dat geef ik toe

pi_77045658
ja maar soms is het niet goed om alleen je hart te volgen en kan een advies wat gebaseerd is op kennis/ ervaring en niet alleen op gevoel veel beter zijn.
(ik volg ook graag mijn gevoel hoor en laat mijn meisje ook niet graag huilen, maar toch kun je niet zo stellig zeggen dat het volgen van je gevoel altijd het beste is)

maargoed, dat is een andere discussie, het ging me er idd om hoe het opgeschreven was
pi_77045707
Soms ben je zo wanhopig dta je zelfs het advies van het CB gaat proberen

Seb huilde eerst best wel als ik hem naar bed bracht en nu doet hij dat vooral nog bij de middagslaapjes. Maar ik hoor precies aan zijn huiltje of dat het is omdat hij gewoon moe is maar niet toe wil geven of dat hij niet gaat slapen omdat hij niet moe genoeg is zeg maar. En als het is omdat hij erg moe is maar niet toe wil geven dan laat ik hem huilen, binnen 5 minuten is het dan stil. Anders ga ik nog even binnen, leg ik hem goed en aai even en ga dan weer weg. Dat is een beetje die 5-10-15 minuten regel of zo?
pi_77045733
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:38 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ja maar soms is het niet goed om alleen je hart te volgen en kan een advies wat gebaseerd is op kennis/ ervaring en niet alleen op gevoel veel beter zijn.
(ik volg ook graag mijn gevoel hoor en laat mijn meisje ook niet graag huilen, maar toch kun je niet zo stellig zeggen dat het volgen van je gevoel altijd het beste is)

maargoed, dat is een andere discussie, het ging me er idd om hoe het opgeschreven was
Dat ben ik niet met je eens. Jen is mijn kind dus mijn opvoeding. Dan kan een andere aanpak misschien beter zijn, maar als ik daar zelf geen vrede mee heb doe ik het toch gewoon op mijn manier en niet op de betere manier.
pi_77045916
Soms krijg je tips van het CB waar je zelf nog niet aan gedacht had dat kan best nuttig zijn.

Mijn CB arts adviseerde ook om op mijn gevoel af te gaan, maar geeft tips. "Misschien moet je daar of daar eens aan denken."
pi_77045989
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:44 schreef Estrys het volgende:
Soms krijg je tips van het CB waar je zelf nog niet aan gedacht had dat kan best nuttig zijn.
Ik heb ze nog niet gehad...

Maar natuurlijk krijg je van veel mensen advies, en soms zit er ook best iets bij wat nuttig is. Maar er zijn ook genoeg dingen waarvan we best weten dat het werkt, maar dat het misschien niet de beste oplossing voor ons is.
pi_77046088
Je moet eruit pikken wat op jullie van toepassing is. en de rest laat je links liggen
pi_77046411
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:46 schreef Ticootje het volgende:
Maar natuurlijk krijg je van veel mensen advies, en soms zit er ook best iets bij wat nuttig is. Maar er zijn ook genoeg dingen waarvan we best weten dat het werkt, maar dat het misschien niet de beste oplossing voor ons is.
Jij denkt dat het de beste is, en het voelt voor jou als de beste manier ja, maar dat wilt niet zeggen dat jou manier de beste is.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik doe ook meestal wat voor ons het beste voelt, maar ik ben me er wel van bewust dat het een besluit is dat op gevoel is gebaseerd en dat niet per definitie het slimste is
pi_77046745
Seb is vandaag trouwens weer naar het kdv. Zal mij benieuwen of de 'negeer' methode gaat lukken. Hij zal wel blij zijn als ik hem op kom halen straks
pi_77046915
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:56 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Jij denkt dat het de beste is, en het voelt voor jou als de beste manier ja, maar dat wilt niet zeggen dat jou manier de beste is.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik doe ook meestal wat voor ons het beste voelt, maar ik ben me er wel van bewust dat het een besluit is dat op gevoel is gebaseerd en dat niet per definitie het slimste is
Nee, ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik weet namelijk dat mijn manier van aanpak niet altijd de beste is.

Ik verkondig ook niet dat er maar 1 manier van opvoeden is en dat ik het beter weet.

Maar ik volg wel graag mijn gevoel en mijn eigen verstand.
  woensdag 20 januari 2010 @ 12:24:58 #275
114177 Diaan73
pi_77047602
Wij volgen ook ons gevoel en verstand en af en toe pakken we een tip van iemand anders/cb op. De adviezen van cb zijn vaak "algemeen" en niet voor elk kind van toepassing. Elk kind heeft weer een eigen/andere aanpak nodig denk ik. Iedere ouder doet/weet vaak wel wat hij het beste voor zijn of haar kind is.

Opvoeden is ook niet altijd makkelijk...
Make love, not war ☮
pi_77065406
hallo Tinny meldt zich weer een keer!

Mijn dochter van 21 maanden doet de laatste tijd een beetje lastig.

Alles moet via een bepaalde volgorde en manier gaan. Je mag haar ook absoluut niet helpen.
Voorbeeld:
- ze wil zelf haar jasje uit doen... goed... lukt niet komt ze na een tijdje naar je toe... ga je helpen... driftbuitje
- ze wil met je een boekje lezen, zij reikt het toe.. jij pakt het vast en wilt gaan voorlezen driftbui.
- we gaan samen koken, dan moet alles via een bepaalde volgorde gaan. bijvoorbeeld eerste de pan pakken, dan de spghetti er in doen... en niet eerst spaghetti pakken want dan heb je een driftbui..
- als jij de pan al klaar zet, dan schreeuwt ze nee.. ik wil doen en legt ze alles weer terug precies zoals het lag en begint ze dus echt weer van scratch af ZELF te pakken

Eerst dachten we dat het haar ontwikkeling was en dat ze zo meer zelfstandigheid kweekte maar nu het zo vaak (om de 20 min wel iets af en toe) voorkomt ga je toch denken dat het NEUROTISCH is, zeker ook omdat het al wel een maand of 2 wel zo erg is... Ze is wel heel intelligent (legt moeilijke puzzles in 1 x , meerdere woorden en kleuren zijn geen probleem voor haar, ze is wat verder dan leeftijdgenootjes van die leeftijd en ze heeft een sterk karakter)

Zoals (altijd) heb je aan het CB niet veel , die wuiven het weg en zeggen dat het bij de opvoeding/ontwikkeling hoort...

Iemand hier ervaring met bovenstaand gedrag? of herkent dit??
pi_77084925
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:40 schreef tinny het volgende:
hallo Tinny meldt zich weer een keer!

Mijn dochter van 21 maanden doet de laatste tijd een beetje lastig.

Alles moet via een bepaalde volgorde en manier gaan. Je mag haar ook absoluut niet helpen.
Voorbeeld:
- ze wil zelf haar jasje uit doen... goed... lukt niet komt ze na een tijdje naar je toe... ga je helpen... driftbuitje
- ze wil met je een boekje lezen, zij reikt het toe.. jij pakt het vast en wilt gaan voorlezen driftbui.
- we gaan samen koken, dan moet alles via een bepaalde volgorde gaan. bijvoorbeeld eerste de pan pakken, dan de spghetti er in doen... en niet eerst spaghetti pakken want dan heb je een driftbui..
- als jij de pan al klaar zet, dan schreeuwt ze nee.. ik wil doen en legt ze alles weer terug precies zoals het lag en begint ze dus echt weer van scratch af ZELF te pakken

Eerst dachten we dat het haar ontwikkeling was en dat ze zo meer zelfstandigheid kweekte maar nu het zo vaak (om de 20 min wel iets af en toe) voorkomt ga je toch denken dat het NEUROTISCH is, zeker ook omdat het al wel een maand of 2 wel zo erg is... Ze is wel heel intelligent (legt moeilijke puzzles in 1 x , meerdere woorden en kleuren zijn geen probleem voor haar, ze is wat verder dan leeftijdgenootjes van die leeftijd en ze heeft een sterk karakter)

Zoals (altijd) heb je aan het CB niet veel , die wuiven het weg en zeggen dat het bij de opvoeding/ontwikkeling hoort...

Iemand hier ervaring met bovenstaand gedrag? of herkent dit??

Klinkt als een normaal grietje van bijna 2. Peuterpuberen noemen ze dat.
pi_77085508
Ik vind het niet zo heel vreemd klinken hoor.
Hier ook een dametje die graag alles zelf wilt doen en echt heeeel lang bezig kan zijn met een schoentje aantrekken, en je mag echt niet helpen want dan word ze enorm boos!

Zelfde als met boekjes lezen, soms geeft ze mij een boekje aan, maar dan mag ik niet gaan lezen, dan moet ik het dus alleen vasthouden zodat ze op mijn schoot kan kruipen en dan wilt ze zelf het boek vasthouden en bepalen op welke bladzijde ze witl kijken.

Ah en meerdere woorden en kleuren en zelfs abc is hier geen probleem, maar daarmee vind ik haarn og niet heel intelligent hoor. Mischien moeten we tegenwoordig eens niet zo snel zijn met stempels plakken en accepteren dat ieder kind een ander mensje is met dus ook andere karaktereigenschappen en andere dingen waar ze goed in zijn.
pi_77086392
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 08:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Klinkt als een normaal grietje van bijna 2. Peuterpuberen noemen ze dat.
juh, mij eigenlijk ook wel. hier eentje die tijdens het eten hysterisch begint de krijsen omdat poes met haar doosje speelt. alles is voor bassie (heeft daar trouwens ook vet pech mee hoor. madam dient maar te leren delen)
pi_77086554
Tja, soms denk je dat de buren de kinderbescherming al minstens 10x gebeld hebben vanwege de vreselijke krijsbuien. Dat die krijsbuien zich ook voordoen als je de verkeerde pasta vormpjes hebt opgeschept...

OOOOOOOOOORrrrrraa!!!!!!!!!!!!AAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! (Dora pasta)
pi_77087089
pi_77087165
Lijkt mij ook normaal Tinny.

Tyler deed net 5 stapjes los! Hij schrok er wel van en ging snel zitten.
pi_77087304
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:12 schreef _Ingrid_ het volgende:
Lijkt mij ook normaal Tinny.

Tyler deed net 5 stapjes los! Hij schrok er wel van en ging snel zitten.
go tyler!!!!!!!!
pi_77087528
Tyler, wat goed!!
pi_77089187
overigens ben ik heel erg tegen het label "hoogintelligent", zeker op deze leeftijd. kinderen moeten gewoon kind zijn. wat heeft het nu voor meetwaarde om zo'n arm wurm al voor de schooltijd een dik vet label op zijn/haar hoofd te plakken! als een kindje extra behoefte heeft aan dingen merk je dat vanzelf wel, niks mis om daarmee mee te gaan, maar ik krijg compleet de griebels van die mensen die nu al over speciaal onderwijs beginnen, en extra lessen, en de chrrrrrrrrristelijke school omdat die beter is dan de openbare en..en..en.. (ja, dit heeft me al een paar ruzies opgeleverd)
pi_77089301
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:11 schreef simmu het volgende:
overigens ben ik heel erg tegen het label "hoogintelligent", zeker op deze leeftijd. kinderen moeten gewoon kind zijn. wat heeft het nu voor meetwaarde om zo'n arm wurm al voor de schooltijd een dik vet label op zijn/haar hoofd te plakken! als een kindje extra behoefte heeft aan dingen merk je dat vanzelf wel, niks mis om daarmee mee te gaan, maar ik krijg compleet de griebels van die mensen die nu al over speciaal onderwijs beginnen, en extra lessen, en de chrrrrrrrrristelijke school omdat die beter is dan de openbare en..en..en.. (ja, dit heeft me al een paar ruzies opgeleverd)
Ja maar labels zijn in! Voor elk kind een label!

Ik heb serieus iemand in de familie die heeft 3 kinderen, en op een of andere manier "mankeren" ze alledrie wat. Zielig he voor de ouders???
"Kijk mijn kind is bijzonder"

Ik denk dat ik straks een heel bijzonder kind heb zonder label!

(En ik bedoel dit niet kwetsend tegenover kinderen waar wel echt iets mee is, maar de hype van labels plakken vind ik waanzin)
pi_77089688
ja mee eens, krijg je toch wat van, dat gesmijt met labels, laat een kind lekker kind zijn!
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:26:16 #288
12913 GreatWhiteSilence
pi_77089757
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:11 schreef simmu het volgende:
Tja, dat laatste zal wel moeten als de school met jouw voorkeur een wachtlijst heeft van 5 jaar, terwijl het kind met 4 jaar al naar school 'moet'. Ikzelf zit bijvoorbeeld te denken aan thuisonderwijs en dan is het ook heel handig nu alvast te kijken hoe en wat...
pi_77089877
oh, an sich heb ik weinig tegen de christelijke school. ik heb echter wel iets tegen het idee dat wij heul niet gelovig zijn, en dat onze kinderen wel naar een christelijke school 3 dorpen verderop moeten omdat andere mensen dat wel nodig vinden met de smoes dat "dat nu eenmaal betere scholen zijn want ze zijn christelijk en ze doen daar vaak aan extra onderwijs voor de hoogbegaafde kindjes"
pi_77089895
remember: we wonen in een durp in drenthe. hier is gewoon een schooltje per durp. klaar.
pi_77089929
jeetje Seb is net 1. Ik denk echt nog niet na over scholen. Ik denk dat Seb gewoon naar de school gaat in de wijk. Waar wij straks gaan wonen zijn 2 scholen. 1 op loopafstand, nou die gaat het worden. Of denk ik dan weer te simpel?Het is 'gewoon' onderwijs, voor zover dat nog mogelijk is tegenwoordig. Wel een RK school, maar volgens mij doen ze daar weinig meer aan op die school van wat ik heb gehoord van een vriendin die les geeft op zo'n zelfde school. Behalve dan kerstverhaal en dat soort dingen.

In het durrup waat ik vroeger woonde waren twee scholen. Hadden ze gewoon een lijn door het dorp getrokken en de mensen aan de ene kant gingen naar die school en aan de andere kant naar de andere. Het was een RK school maar geloof niet dat ik daar nou veel van gemerkt heb.
pi_77090340
Wij hebben een basisschool aan het einde van de straat liggen, dus dat is de eerste school waar ik informatie over ga inwinnen. En verder wonen er in onze wijk/ straat veel kindjes, dus ik hou er ook een beetje rekening mee dat ze niet naar een heel andere school gaat als dr buurtgenootjes.
pi_77090396
Ik wil Jen op een school hebben die ik leuk vind. Er zitten er zo'n 6 in de buurt dus lekker ff kijken,.
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:46:56 #294
108648 cattie
lieve moeder
pi_77090554
Go Tyler!

Tinny, klinkt helemaal normaal.

Fee zal naar dezelfde school gaan als Ive. Ik ben ook tegen dat soort labels. Soewieso kan ik echt niet zien of Fee slim is of niet. Ik vind natuurlijk van wel, maar objectief, .
GWS, waarom wil je thuisonderwijs?

Maandag ga ik met Fee naar een homeopaat. Ze heeft nu extreme verlatingsangst, ook 's nachts. Hopelijk kan er iets aan gedaan worden, voordat we over onze wallen struikelen.
pi_77090693
mijn schatje is natuurlijk de allerslimste en de allerliefste en het meest geweldige kleine meisje ooit he. dat weten jullie toch wel!
pi_77090712
Hoop dat het werkt Cattie, want zo is het ook geen doen wat ik opmaak uit je posts. Ik ga mn kind uit bed halen, die ligt er al vanaf 9 uur in
pi_77090721
arme fee. ik heb zelf met zulke dingen altijd zoiets van "kleintje zelf heeft er nog het meeste last van". hopelijk helpt het!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')