abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 januari 2010 @ 11:38:05 #226
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77004043
ook hier geen verlatingsangst (gelukkig).

Dat heeft jan ook een poos gehad GWS .. ik heb toen een poosje eerst zijn papfles gegeven en nog een kwartiertje gewacht voor ik zijn luier verschoonde ... 9 van de 10 keer was het dan wel raak

Bla .. wat is dana licht

beterschap voor alle hoestende kindjes
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_77004378
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:32 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Bedankt voor de tips, LovelyLady. Inderdaad weinig nieuws onder de zon. Ik zal dus hard aan de slag moeten...
Hoezo? Je kan je kind niet dwingen. Hoe oud is Annicka?
Zegt ze nog niets of al wel wat.
Ik maak me er echt niet druk meer om. Het komt vanzelf wel. Mijn oppaskindje praatte ook nooit zoveel en toen was hij al 2, nu 3 maanden later kwebbelt hij de oren van je kop en zegt hij alles bijna vlekkeloos na.
pi_77004657
Bel ik net naar mijn ouders, heeft Seb nog niet eens opgemerkt dat ik weg ben. Nee hoor zegt mijn vader, die zit lekker te spelen hier, heeft geen tijd om jou te missen. nou en bedankt, uit het oog...
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_77005135
einstein praatte pas vanaf dattie 3 was he dames!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 19 januari 2010 @ 12:08:27 #230
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_77005177
Haha, ja Estrys, 't is ook nooit goed he? Huilt 'ie eens niet omdat je weg bent...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_77005626
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:08 schreef Grijs het volgende:
Haha, ja Estrys, 't is ook nooit goed he? Huilt 'ie eens niet omdat je weg bent...
En als hij lang slaapt dan verveel ik me ineens Zucht, kinderen
  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:49:39 #232
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_77008615
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:46 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Hoezo? Je kan je kind niet dwingen. Hoe oud is Annicka?
Zegt ze nog niets of al wel wat.
Ik maak me er echt niet druk meer om. Het komt vanzelf wel. Mijn oppaskindje praatte ook nooit zoveel en toen was hij al 2, nu 3 maanden later kwebbelt hij de oren van je kop en zegt hij alles bijna vlekkeloos na.
Nou, geen 'echte woorden' iig. Volgens mij zegt ze 'em' als ze heel erg graag wil drinken en ze heeft een paar keer 'aai' gezegd(ik geloof dat dit 'poes' betekent). En 'hi' (hoi, maar dan op zijn Engels), als ze je ziet. Dat is het wel zo'n beetje. Ze is net een jaar.

Maar ik praat zelf nauwelijks, ik moet mij er echt aan herinneren dat de input toch ergens vandaan moet komen (bij mij vandaan dus )...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_77012709
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:38 schreef DJMO het volgende:
Bla .. wat is dana licht
ghehe ik moest echt 3x kijken voordat ik t zag
pi_77013274
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Nou, geen 'echte woorden' iig. Volgens mij zegt ze 'em' als ze heel erg graag wil drinken en ze heeft een paar keer 'aai' gezegd(ik geloof dat dit 'poes' betekent). En 'hi' (hoi, maar dan op zijn Engels), als ze je ziet. Dat is het wel zo'n beetje. Ze is net een jaar.

Maar ik praat zelf nauwelijks, ik moet mij er echt aan herinneren dat de input toch ergens vandaan moet komen (bij mij vandaan dus )...
Seb zegt ook niks hoor, ja ta ta en tie tie en mammammaaaa en daaa. Moeten ze dan al woorden zeggen?
pi_77013561
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:03 schreef Estrys het volgende:

[..]

Seb zegt ook niks hoor, ja ta ta en tie tie en mammammaaaa en daaa. Moeten ze dan al woorden zeggen?
Het alfabet

Welnee, pas bij de 18 maanden controle werd er hier gevraagd of ze al wat woordjes kon, maar toen was het ook niet erg als dat nog niet het geval was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_77013589
Tyler praat ook nog niet hoor. Zegt niet wel heel vaak DIE! papa en mama, heuj en soms lijkt het alsof hij Tyler zegt. Ja en lalala, tatata, tietietie etc horen we ook vaak. En hij kan ook schreeuwen, wat best grappig klinkt.
Hij is nu dik 9 kg en zo'n 76cm.
pi_77013981
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het alfabet

Welnee, pas bij de 18 maanden controle werd er hier gevraagd of ze al wat woordjes kon, maar toen was het ook niet erg als dat nog niet het geval was.
hij lost wel al 4 sterren sudoku's op
pi_77014072
Die van mij maakt het huis schoon.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 16:43:40 #239
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_77015136
Nou ja, ze weet wel het ronde blokje meteen door het ronde gat te doen. (En probeert vervolgens ook het vierkantje en het driehoekje door hetzelfde gat te proppen. )

Wat praten betreft heeft ze nog even dus. Ik weet niet ze wat wanneer nu moet kunnen, maar ik maak me er wel vaak zorgen over dat ik zelf 'vergeet' te praten en ze aan mij dus weinig voorbeeld heeft.

Annicka vind de stofzuiger trouwens geweldig. Vooral als ik haar kleding opzuig en ze niet meer weg kan kruipen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_77015471
Annicka Dat ga ik maar niet proberen hier ...
pi_77015481
Ik vergeet ook vaak te praten tegen hem hoor. Zitten we samen zwijgend een boterham te eten en zo. Ik probeer er nu een beetje op te letten om wat meer te praten. Mijn man vond dat helemaal een probleem, die praat van zichzelf ook niet zoveel dus die heeft er ook wat moeite mee. Probeer anders eens samen een boekje te lezen
pi_77016528
de mijne zit dolgelukkig in de box blij met een doosje krentjes een oude libelle te lezen

maar serieus: imho kan je doorslaan in het hele "kindje stimuleren" idee hoor! veel dingen gaan gewoon helemaal vanzelf. net als met dat praten, ik durf te wedden dat jullie allemaal ongemerkt toch wel heel veel praten met je kleintje. dingen "kom, zullen we eens fijn even een stukje gaan wandelen?" tellen toch ook?

ze doen dingen na waar je dan weer niet op rekent. zo is selene echt beland in de peuterpubertijd en mag shinnie (de poes) onder geen enkel beding met haar speeltjes spelen!!! selene doet echt een beetje gemeen tegen shinnie en geeft haar (van mij afgekeken dus) op der lazer als ze vind dat shinnie stout doet. nou doe ik dat doorgaans door al wapperend met mijn handen betreffende poes (of kind) de juiste richting in te 'wapperen' en dat doet selene nu dus ook. en die arme shin pikt het.... (filmpje strakjes in het filmpjestopic)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 januari 2010 @ 17:21:14 #243
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77016758
ik heb mezelf aangeleerd om bij alles wat ik doe uit te leggen aan jan waar ik mee bezig ben (afwassen, stofzuigen, opruimen etc etc, maar ook eerst je ene handje, nu je andere handje door de mouwen). Bij de luier verschonen zing ik tegenwoordig vaak alle kinderliedjes die ik maar kan bedenken :x toch zie ik jan voorlopig niet echt praten. hij is er helemaal niet mee bezig ..

Hij heeft vandaag helemaal niet geslapen .. hooguit een half uurtje na het middag eten, maar sindsdien is het één stuk chagrijn bij wie ik niet uit de buurt mag .. zodra ik m alleen op bed leg is het brullen .. en dat ben ik totaal niet gewend van hem
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

dinsdag 19 januari 2010 @ 18:30:38 #244
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_77019641
Estrys, fijn dat het gesprek goed is gegaan! Hopelijk komt er ook snel resultaat. En beterschap voor Seb!

GWS, Isis praat ook nog niet hoor buiten tata, da en een hoop onverstaanbaar gebrabbel. En ik let er echt op te praten. We lezen wel elke dag boekjes enzo, maar ach ze is net 1 dus tijd zat! Komt volgens mij vanzelf goed

Simmu, Selene afleiden met iets dat ze heel erg lekker vind? Hier zijn dat de fruitreepjes van Nestle of plakje kaas. Of een leuk boekje oid? Wel grappig dat ze je precies nadoet bij de kat

Vanmorgen zijn we bij de anesthesist geweest voor volgende week (buisjes en neusamandelen) dus ik dacht dat ze goed gewogen en gemeten werd. Is het allemaal een beetje op de gok Man op de weegschaal staan en dan Isis erbij. En dat was maar 9 kilo extra. Fijn .. een half jaar geleden was ze ook al (bijna) 9 kilo... van de week dus maar even naar het cb om goed te wegen en te meten.
pi_77021645
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 17:21 schreef DJMO het volgende:
Hij heeft vandaag helemaal niet geslapen .. hooguit een half uurtje na het middag eten, maar sindsdien is het één stuk chagrijn bij wie ik niet uit de buurt mag .. zodra ik m alleen op bed leg is het brullen .. en dat ben ik totaal niet gewend van hem
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:38 schreef DJMO het volgende:
ook hier geen verlatingsangst (gelukkig).
het kan een fase zijn hoor
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 januari 2010 @ 19:39:07 #246
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77022783
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:17 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

[..]

het kan een fase zijn hoor
ik zat nog weemoed aan mijn post terug te denken toen hij daarstraks na de avondfles (om kwart over zes al ) wel ging slapen, en dus nét weer wakker werd .. omdat ik m verdenk van tandjes/kiesjespijn zijn mondje maar ingesmeerd met dentinox .. en nu is het (eindelijk ) stil ... nog niet rustig ...

dinsdag 19 januari 2010 @ 22:01:50 #247
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_77030529
Ik praat wel veel tegen Maarten, wat ik ga doen, wat DJMO ook zegt, ik ga je jas aantrekken, eerst deze arm, dan die enz. enz. Nou heb ik dat ook geleerd op mijn werk om te doen, werk met verst. gehandicapten die ongeveer op het niveau van Maarten nu zitten, sommige wat hoger, sommige nog wat lager...

Maarten heeft afgelopen dagen een "ik weiger te eten dagen" gehad. En dan at hij voorheen nog blij zijn fruit, broodje en yoghurt en nu zelfs dat met grote moeite (een half broodje bijv.). En als avondeten was het 3 happen warm eten en 3 happen yogurt. En daar gewoon de hele nacht op door slapen hè?
Gelukkig vandaag weer wat beter gegeten, kan hij weer op voort een paar dagen.
Morgen heeft hij voorleesontbijt op het kdv, gaan ze om 9 uur ontbijten en ze moeten in pyjama komen! Geweldig!
18-11-2008 Maarten Alexander
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 januari 2010 @ 08:58:14 #248
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77041525
ah leuk Marie! dat doort dingen loop je nou wel mis als je een thuisblijf moeder bent

Mjah .. ik weet niet wat het nou was, maar ongetwijfeld de wet v an FOK! die meespeelde .. ik ben uit pure wanhhop gisteren om tien voor tien ofzo maar naast jan gaan liggen en om twaalf uur heb ik m in zijn eigen bed gelged. Om vier uur er weer uit weer naast mij, en toen uiteindelijk met pijn en moeite kunnen rekken tot een uur of acht. Het was gewoon compleet drama met slapen, en ik hoop dat het een eenmalig iets was

nu is meneer ook nog verkouden dus dat kan natuurlijk icm tandjes flink hebben meegespeeld. duimen maar dat het vandaag beter gaat en maar weer flink smeren met luuf en badderen met eucalyptus...

pi_77041594
Hier was het 21:30 uur - 23:30 uur- 2 uur en om 6 uur
En zo erg hoesten de hele tijd. En als ik hem dan eruit haalde was hij wel even stil en ging ik even snel zijn luier doen maar toen werd hij boos: schreeuwen, overstrekken, schoppen. Niet stil te krijgen. Zelfs een flesje duurde wel een paar minuten voordat hij ging drinken zo boos dat ie was.
pi_77041864
Jen slaapt al 3 dagen in haar eigen bedje (cosleeper). Ik was even vergeten hoe lekker het is dat ik gewoon de ruimte heb om te draaien in plaats van een kind dat echt strak tegen je aan ligt. HEERLIJK!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')