Ja, heel goed. Ben een beetje druk geweest deze week, dus geen tijd gehad voor nieuwtjes of foto's.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:21 schreef maok het volgende:
Hoe is het met kippekatje?
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:05 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Ja, heel goed. Ben een beetje druk geweest deze week, dus geen tijd gehad voor nieuwtjes of foto's.
Sinds twee dagen rent ze niet meer helemaal weg als ik de ren benader met eten. Ze mauwt dan zelfs naar me. Tenminste zo ziet het er uit, er komt nog geen geluid uit. Als ik dan het deurtje open doe zoekt ze toch weer de veilige schutting op, maar zodra ik me omdraai gaat ze al naar het eten. Ze begint dus al wat aan me te wennen en merkt dat ik toch het beste met haar voor heb.
Gisteren was ik de hele dag weg en toen ik thuis kwam zaten de kippen buiten de ren voor het deurtje, had ze die dus weer laten ontsnappen door het gaas omlaag te drukken. Die kippen zijn een beetje dom en weten dan niet hoe ze terug moeten en wachten tot iemand het poortje open doet. Aan de voetstappen in de sneeuw te zien hadden ze samen met het katje de hele tuin doorgewandeld.
Zo lievquote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:05 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Ja, heel goed. Ben een beetje druk geweest deze week, dus geen tijd gehad voor nieuwtjes of foto's.
Sinds twee dagen rent ze niet meer helemaal weg als ik de ren benader met eten. Ze mauwt dan zelfs naar me. Tenminste zo ziet het er uit, er komt nog geen geluid uit. Als ik dan het deurtje open doe zoekt ze toch weer de veilige schutting op, maar zodra ik me omdraai gaat ze al naar het eten. Ze begint dus al wat aan me te wennen en merkt dat ik toch het beste met haar voor heb.
Gisteren was ik de hele dag weg en toen ik thuis kwam zaten de kippen buiten de ren voor het deurtje, had ze die dus weer laten ontsnappen door het gaas omlaag te drukken. Die kippen zijn een beetje dom en weten dan niet hoe ze terug moeten en wachten tot iemand het poortje open doet. Aan de voetstappen in de sneeuw te zien hadden ze samen met het katje de hele tuin doorgewandeld.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:05 schreef bloodymary het volgende:
Sinds twee dagen rent ze niet meer helemaal weg als ik de ren benader met eten. Ze mauwt dan zelfs naar me. Tenminste zo ziet het er uit, er komt nog geen geluid uit.
quote:Op maandag 18 januari 2010 11:01 schreef bloodymary het volgende:
Was ik nou een kip of een vogeltje?
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 18 januari 2010 11:01 schreef bloodymary het volgende:
[ afbeelding ]
Een kip is toch ook een vogelquote:Op maandag 18 januari 2010 11:01 schreef bloodymary het volgende:
[ afbeelding ]
Een echte waak poezelquote:Op maandag 18 januari 2010 11:01 schreef bloodymary het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 04:34 schreef Lijnloos het volgende:
Lief... Dit moet ik ff blijven volgen!
Geniaalquote:Op maandag 18 januari 2010 11:01 schreef bloodymary het volgende:
[ afbeelding ]
deze foto!quote:
Er is een oude kip maar die legt niet in de winter (zijn de dagen te kort, tenzij je er een lamp in zou hangen) en de drie wit met zwarte die echt haar maatjes zijn zijn pas acht maanden oud en leggen nog niet, die zullen in het voorjaar wel beginnen. Misschien broedt het katje ze wel uit dan.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 05:11 schreef MissHobje het volgende:
[..]
super kjoet zeg! enne die kippen zijn niet van de leg enzo? grappig dat ze er zo tussen mag van ze dan!
Ik ookquote:
Uitkijken dat de kippen niet zwanger raken van de kat dan.quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:24 schreef bloodymary het volgende:
Nou, we hebben geen haan, dus ik zou niet weten waar die kuikentjes vandaan zouden moeten komen....
quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:48 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Uitkijken dat de kippen niet zwanger raken van de kat dan.
Krijg je vreemde kuikens van denk ik
dan had de eigenaar een halsbandje moeten omdoen bij die kat...quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:59 schreef rece het volgende:
Leuk hoor die kat en die kippen, maar is er geen eigenaar van de kat in de buurt die hem/haar wellicht mist?
Toen ik ze hier voor het eerst zag was ze pas een week of zeven. Ik heb in de buurt rondgevraagd, maar niemand wist er iets van. Verder wonen we hier nogal landelijk, veel boerderijen in de buurt waar ook veel "wilde" katjes zitten en zo.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:59 schreef rece het volgende:
Leuk hoor die kat en die kippen, maar is er geen eigenaar van de kat in de buurt die hem/haar wellicht mist?
quote:
Hey lieffie!! Ja goed!! Met jou dan?? Wat een leuk beestje dit hč!! Ze kijkt ook zo eigenwijs!!quote:
Ook goedquote:Op woensdag 20 januari 2010 23:44 schreef conleche het volgende:
[..]
Hey lieffie!! Ja goed!! Met jou dan?? Wat een leuk beestje dit hč!! Ze kijkt ook zo eigenwijs!!
Wat een lulverhaal.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:00 schreef Ladylike het volgende:
[..]
dan had de eigenaar een halsbandje moeten omdoen bij die kat...
zelfs mijn kittens liepen met een elastiekje (haarbandje) van mij omdat alle halsbandjes nog te klein waren
Ok mooi, had de indruk dat je dat totaal niet gedaan had. Dan heeft zij/hij het getroffen met zo'n huis voor een zwerfkat.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:12 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Toen ik ze hier voor het eerst zag was ze pas een week of zeven. Ik heb in de buurt rondgevraagd, maar niemand wist er iets van. Verder wonen we hier nogal landelijk, veel boerderijen in de buurt waar ook veel "wilde" katjes zitten en zo.
?quote:Op donderdag 21 januari 2010 08:26 schreef rece het volgende:
[..]
Wat een lulverhaal.
[..]
Ok mooi, had de indruk dat je dat totaal niet gedaan had. Dan heeft zij/hij het getroffen met zo'n huis voor een zwerfkat.
Het is ook bijzonder en leuk natuurlijk. Zeker als je foto's plaatst, prachtig om te zienquote:Op woensdag 20 januari 2010 23:59 schreef bloodymary het volgende:
Haha, zo leuk al die reacties. En dat allemaal hierin de tuin......
oh dus als een van de kittens er vandoor glipt tijdens het dweilen of als mijn kindje ineens de deur had open gedaan, had ik maar moeten denken: och wat boeit het.. heb er nog 4..?quote:
wellicht is het via de dierenbescherming mogelijk om een vangkooi te lenen. vaak mag dat wel, ze zijn allang blij dat iemand bereid is om het katje op hun erf te laten wonen en te laten helpen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 09:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is ook bijzonder en leuk natuurlijk. Zeker als je foto's plaatst, prachtig om te zien
Ik vraag me wel af hoe het verder zal gaan. Het beestje zal geslachtsrijp worden, de vraag is of het dan blijft of op zoek gaat naar een partner. Vangen om te laten helpen zal wel onmogelijk zijn.
je hebt ook bandjes voor buitenkatten hoorquote:Op donderdag 21 januari 2010 09:45 schreef simmu het volgende:
even over halsbandjes voor katjes; die dingen zijn levensgevaarlijk voor katten die veel buiten komen. de kans dat ze zichzelf eraan ophangen is levensgroot. laat je beest dan gewoon chippen.
Als iemand hem in huis heeft genomen en niets hebben laten weten aan bijvoorbeeld Amivedi of het lokale asiel zijn het gewoon eikels zonder fatsoen. Een bandje om een kitten is levensgevaarlijk omdat de kitten te licht is om het bandje open te doen springen als de kitten zichzelf eraan ophangt.quote:Op donderdag 21 januari 2010 09:29 schreef Ladylike het volgende:
[..]
oh dus als een van de kittens er vandoor glipt tijdens het dweilen of als mijn kindje ineens de deur had open gedaan, had ik maar moeten denken: och wat boeit het.. heb er nog 4..?
zo is herkenbaar voor de buitenwereld dat het geen zwerfkittens zijn en is de kans groter dat je ze terug vindt.
Ik heb ooit 1 kat gehad waar ik het bandje vanaf had gehaald omdat hij een nieuwe moest en de dag erna was hij vermist
Hij was zo klein (klein boskatje) mooi, knuffelig en fluffy dat ik gewoon bijna zeker weet dat iemand hem in huis genomen heeft. Ik heb hem nooit meer gezien
Punt gemaakt ik stop over bandjes.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:30 schreef honda1990 het volgende:
Hou is op over die bandjes ik wil een filmpje van die kip/kat
Je UIquote:Op donderdag 21 januari 2010 10:56 schreef rece het volgende:
[..]
Als iemand hem in huis heeft genomen en niets hebben laten weten aan bijvoorbeeld Amivedi of het lokale asiel zijn het gewoon eikels zonder fatsoen. Een bandje om een kitten is levensgevaarlijk omdat de kitten te licht is om het bandje open te doen springen als de kitten zichzelf eraan ophangt.
Chippen is veel beter en een volwassen kat heeft genoeg gewicht om het bandje wel open te laten springen bij verhanging.
[..]
Punt gemaakt ik stop over bandjes.
Ja, het gaat wel, maar heel langzaam. Als ik 's morgens met eten aan kom dan miauwt ze naar me, maar als ik dichterbij ga gaat ze weg, maar niet zoals eerst helemaal achter de schutting, maar in een hoekje van de ren. Dus ze gaat wel wennen. Met dit weer ben ik ook niet zo veel buiten, als ik in het voorjaar meer buiten ben en de achterdeur staat open, dan zal ze wel nog sneller wennen. En zodra ik haar te pakken krijg, ga ik er uiteraard mee naar de dierenarts, als ze daar tenminste oud genoeg voor is, ik vind 1 zo'n kipkat in de tuin wel genoeg en hier zijn veel katers op de kust!quote:[b]Op donderdag 21 januari 2010 10:11 Maar TS ik ben benieuwd of je haar vertrouwens al wat meer hebt kunnen winnen.
Ja ik ook, en een update.quote:Op zondag 24 januari 2010 16:42 schreef Mama_Mia het volgende:
Oh wat ontzettend liefik wil meer foto's!!!
Wat liefquote:Op maandag 1 februari 2010 21:57 schreef bloodymary het volgende:
Zo, al weer een tijdje geleden, maar alles gaat goed met het kippekatje, er is niet zo heel veel te melden. Ze (dat weet ik nu zeker aan de manier waarop ze plast) groeit gestaag en vermaakt zich nog steeds prima met de kippen. Ze wordt steeds minder schuw, maar aanraken gaat nog niet, ze loopt al niet meer zo ver weg als ik met eten aan kom. Verder blijf ik het frappant vinden dat ze steeds maar in het kippenhok, de ren en rond de kippen blijft en niet verder op avontuur gaat.
Het hek is verder compleet van de dam. Omdat ze de kippen steeds liet ontsnappen door op het gaas te gaan zitten heb ik het hek maar volledig open gezet, dus ze zwerven de hele dag gezellig met zijn vijven door de tuin. Het katje vind het heel leuk om in de sneeuw te spelen en dartelt vrolijk rond met de kippen. Ze spelen echt samen, het katje tikt met haar poot tegen de nekjes van de kippen, die haar vervolgens op haar kop pikken. Alles heel zachtjes, echt als spelen.
[ afbeelding ]
Voor het katje maakt het niet veel uit, die sprong toch wel over het hek. Het hok was altijd al open, maar het hek van de ren is nu ook open. Maar nu kunnen ze wel gezellig met zijn allen op avontuur in de tuin.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:17 schreef zoalshetis het volgende:
echt té lief allemaal. ook leuk dat het hok open is. zal het katje goed doen in haar omgevingsdriften.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |