abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76557799
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:47 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb geen idee maar waarvoor hebben ze anders die scanners. Wat maakt het uit of je de gevonden poes nog op straat hebt of in huis hebt genomen.

En ook al het feit dat het zoveel stress zou schelen voor de kat.
Je zou van gekheid gewoon 2x per dag de hele week moeten bellen, op een gegeven moment zijn ze je zo beu dat ze vanzelf langskomen
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 12:10:55 #177
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_76558054
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik kom binnen, buig over d'r heen, kroel even onder d'r kin, en mevrouw doet 'prr'.

Die eigenaar kan me wat.
Ze is gelukkig aan het worden. Is het niet geweldig
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_76558063
Oh joepie, ik heb mijn nieuwe favoriete dierenarts gevonden . Ik geloof dat het de 10e was die ik belde ofzo. Jammer dat de naam me niet opviel, 'Dierenarts Aan Huis' had me een hoop ' doet u ook aan huisbezoeken'-telefoontjes gescheeld .

Maar maandagavond heb ik een afspraak, die me, let op, 29 hele euro's gaat kosten . De meeste dierenartsen zijn duurder als je erheen gaat! Verder leek ze me ook heel down to earth, want ze zei dat ze natuurlijk wel bloedonderzoek kan doen, dat zou voornamelijk gericht zijn op kattenAIDS, maar dat als de kat verder helemaal gezond oogt het ook de vraag is of dat nodig is. De meeste andere ziektes, waar ze misschien drager van zou kunnen zijn in theorie, kan je niet uit bloedonderzoek halen. Verder zei ze ook dat katten die onder stress zijn (en dat is nu) áls ze al drager zijn van iets, dat doorgaans toch doormaken. Niesziekte bijvoorbeeld, dat had zich nu al moeten uiten dan. Ze zei dat ze gewoon naar de kat zou komen kijken, en bij aanwijzingen we altijd nog ter plekke een bloedonderzoek kunnen doen. Verder zei ze ook dat ze kan checken op vlooien, niet direct op wormen, maar dat het geen kwaad kan om een kuurtje te doen. Wel met een pipetje, want haar een pil geven gaat niet lukken .

Oh, en als de kat gezond oogt, goed eet, goed drinkt, niet aan de diarree is, en rustig is, zag zij geen reden om ze niet bij elkaar te doen . Ja, waar ik bij ben dan, want we weten nog steeds niet of ze geen babietjes kunnen maken samen.
pi_76558101
Dat ik er zo'n heisa van kan maken hè . En dan hebben mensen 6 katten en nemen er wekelijks 1 als opvangpoes enzo. Zit ik me hier 2 topics lang druk te maken over 2 poezen .
  vrijdag 8 januari 2010 @ 12:12:20 #180
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_76558109
Wat goed!
The love you take is equal to the love you make.
pi_76558406
Ik lach me dood hier . Ik heb het papier weggehaald zodat ze elkaar kunnen zien, en had voor Noah 2 snoepjes neergelegd bij de deur. Hij is gék op die dingen maar heeft ze al ruim een jaar niet gehad, want dik.

Ik zat bij Izzie haar een snoepje te geven, gaat hij tegen het raam aan staan. Niet om naar Izzie te kijken, maar te kijken waar de snoepjes blijven . Hij heeft haar geen blik waardig gegund, terwijl zij best schrok.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 8 januari 2010 @ 12:27:22 #182
163650 Greys
pi_76558641
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik kom binnen, buig over d'r heen, kroel even onder d'r kin, en mevrouw doet 'prr'.

Die eigenaar kan me wat.

Maar die DA doet alsnog wel even controleren op chip toch maandagavond? En 'Dierenarts aan huis'
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 8 januari 2010 @ 12:59:11 #183
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_76559729
Izzie

C_C, kweenie of je het mee hebt gekregen, maar onze kerngezond ogende asielpoekel bleek toch ook AIDS te hebben en is er inmiddels al niet meer.
Ik zou het echt wel ff laten testen
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_76560192
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 12:20 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik lach me dood hier . Ik heb het papier weggehaald zodat ze elkaar kunnen zien, en had voor Noah 2 snoepjes neergelegd bij de deur. Hij is gék op die dingen maar heeft ze al ruim een jaar niet gehad, want dik.

Ik zat bij Izzie haar een snoepje te geven, gaat hij tegen het raam aan staan. Niet om naar Izzie te kijken, maar te kijken waar de snoepjes blijven . Hij heeft haar geen blik waardig gegund, terwijl zij best schrok.
Geweldig, ik zie t zo voor me .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_76560513
Dat bloedonderzoek komt er wel ja. Noah staat net door het raam te grommen.
pi_76560597
Poezel gaat echt met sprongen vooruit.

Prrrrrrr.......
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:31:02 #187
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_76560895
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:23 schreef Cat22 het volgende:
Poezel gaat echt met sprongen vooruit.

Prrrrrrr.......
Het lijkt dus een normale huiskat te zijn en geen verwilderde straatkat.
Misschien wordt hij/zij door iemand ontzettend gemist.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_76561130
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:31 schreef kasper het volgende:

[..]

Ik heb hier een ontzettend aanhankelijke schootpoes zitten die ook van de straat kwam en huiselijke geluiden duidelijk niet gwend was. Maar wel al ontzettend veel van mensen hield. Ook straatkatten op straat al kunnen wennen aan mensen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_76561381
Als ze toch haar bloed gaan onderzoeken laat haar dan ook even meteen checken op FelV dat is kattenleukemie, ook besmettelijk en een veelvoorkomende ziekte onder katten. Liever safe than sorry denk ik maar, ook ter bescherming van je eigen beestjes.
pi_76561565
Ik wil ook even zeggen dat dodelijke ziektes bij katten niet meteen zichtbaar hoeven te zijn. Nogal naief om ervan uit te gaan dat een kat er meteen ziek moet uitzien terwijl sommige virussen maanden nodig hebben om zich te incuberen. Ik zeg dit trouwens niet om je bang te maken hoor, maar vind wel dat er rekening mee gehouden moet worden. Heb gezien hoe prachtige gezond uitziende katten er na een aantal maanden toch aan onderdoor gingen. FIP FIV en Felv zijn geen dingen die je zo'n lief beestje toewenst.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 14:40:28 #191
105263 Litso
Interlectueel.
pi_76563824
Whoa, goede ontwikkelingen opeens
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  vrijdag 8 januari 2010 @ 14:43:43 #192
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76563929
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:46 schreef Itt het volgende:
Ik wil ook even zeggen dat dodelijke ziektes bij katten niet meteen zichtbaar hoeven te zijn. Nogal naief om ervan uit te gaan dat een kat er meteen ziek moet uitzien terwijl sommige virussen maanden nodig hebben om zich te incuberen. Ik zeg dit trouwens niet om je bang te maken hoor, maar vind wel dat er rekening mee gehouden moet worden. Heb gezien hoe prachtige gezond uitziende katten er na een aantal maanden toch aan onderdoor gingen. FIP FIV en Felv zijn geen dingen die je zo'n lief beestje toewenst.
Maar je kunt ook bij voorbaat moeilijk elke ziekte maar gaan uitsluiten.

Op kattenaids checken lijkt me geen overbodige luxe, maar je kunt toch ook niet verwachten dat ze alles bij langs gaan, just in case.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_76564419
Dat is met 1 bloedtest te testen, ik had mijn katje bloed laten prikken smorgens en kreeg dezelfde dag nog de uitslag op Felv FIV en of alle organen in orde waren...
  vrijdag 8 januari 2010 @ 15:12:36 #194
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_76565265
Indien nodig mag de pet ook hiernaartoe glibberen
  vrijdag 8 januari 2010 @ 15:13:21 #195
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76565289
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:55 schreef Itt het volgende:
Dat is met 1 bloedtest te testen, ik had mijn katje bloed laten prikken smorgens en kreeg dezelfde dag nog de uitslag op Felv FIV en of alle organen in orde waren...
Ik dacht dat je het over allerlei ziektes had.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_76565658
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:13 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik dacht dat je het over allerlei ziektes had.
Nou er zijn er meerdere maar je kan bijvoorbeeld de ziekte FIP niet echt uitsluiten met een test (geloof ik) dus testen ze meestal op die wat ik vernoemd heb.
Ik weet niet hoe ze het bij andere dierenartsen doen, maar bij die van mij hebben ze een eigen lab en daarom had ik ook zo snel de uitslag. Maar als ze vrij is van FIV en Felv en verder geen ziektekenmerken heeft dan kan je ervan uitgaan dat ze wel redelijk gezond is en niets engs met zich meedraagt.
Soms doen ze ook wel van die snaptesten (heel erg snelle test) voor FIV maar die zouden vaak een valse uitslag geven, zowel positief als negatief.
Trouwens vergeten te zeggen, vind het een heel mooi poesje
  vrijdag 8 januari 2010 @ 15:45:46 #197
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_76566754
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:21 schreef Itt het volgende:
Trouwens vergeten te zeggen, vind het een heel mooi poesje
En een hele lieve c_c
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 16:15:19 #198
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_76567986
C_C, is Noah ge-ent?
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_76569162
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:55 schreef Itt het volgende:
Ja, nou, wat ik zei, de bloedtest doe ik denk ik sowieso wel, maar op een gegeven moment zal ik er toch op moeten vertrouwen. De deur blijft overigens toch nog even dicht, elkaar zien blijkt al spannend genoeg.
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:15 schreef Poeke het volgende:
C_C, is Noah ge-ent?
Njet.
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:31 schreef kasper het volgende:

[..]

Even heel bot hè, maar misschien moet diegene dan gewoon wat moeite doen voor die poes.

Ik heb vandaag het overgrote deel van de dierenartsen in Rotterdam gebeld, maar ook die wisten niets van een vermiste poes en verwijzen je ook direct door naar Amivedi. Als je een poes kwijt bent en je wil 'm terug, kom je uiteindelijk echt wel bij Amivedi terecht. Ja, of ze moet al bekend zijn daar maar van buiten Rotterdam en regio komen. Maar ik ga niet heel Zuid-Holland bellen, had ik al besloten.
pi_76569333
Ze eet alleen écht niet van haar droge brokjes . Ik heb nog maar wat natte brokjes in huis gehaald, en straks hebben we weer een voersessie, en ach, ze kan de calorieën gebruiken, maar uiteindelijk zal ze ze toch op moeten eten.En voor elk zakje dat ik haar geef, moét ik Noah wel een beetje geven, dus die krijgt dan een half zakje. Anders wordt de nieuweling wel érg voorgetrokken .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')