Nou ja, een heel jaar, het lijkt me het meest waarschijnlijk dat als ze een baasje heeft diegene of regelmatig op die site kijkt, of helemaal niet. Dus als je de eerste tijd geen reactie krijgt, zul je die later ook wel niet krijgen. Je kunt haar natuurlijk ook gewoon allerlei luxe voer etc. geven van het geld wat we hier inzamelen en als de eigenaar dan toch op de proppen komt die een ontzettende rekening voor de neus houden. "Wat, dat geld heb je niet voor je kat over? Oh, nou, vervelend, dan moet ik haar maar houden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:20 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Precies, ik wil ook geen kat jatten.
Aan de andere kant, als niemand reageert op briefjes, Amivedi, en ze geen chip heeft, is het wel heul gemeen om mij een jaar lang in spanning te houden.
Dat.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:26 schreef Harajuku. het volgende:
Ik zou gewoon kijken of ze een chip heeft. Als blijkt dat ze die heeft is het sowieso klaar, en anders bedenk je daarna wat je gaat doen. Anders zit je je nu misschien wel voor niets gek te maken.
En dat.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:28 schreef Cat22 het volgende:
Lastige keuze Clums.
Asiel is 'makkelijker' en goedkoper (in Eindhoven kost een poes 125 euro met alle entingen, ontvlooiing, ontwormingen erop en eraan, inclusief chip en sterilisatie). Maar dan moet je haar idd weer wegbrengen.![]()
Thuis houden = zelf voor de DA kosten (en die weet je nu nog niet wat die zijn) opdraaien en een jaar in onzekerheid zitten over een eventueel baasje. En op en neer naar DA, wellicht meerdere malen (in het asiel komt de DA op huisbezoek).
Maar biedt het baasje meer kans zijn huisdier terug te vinden.
Blegh, lastig.
Bij mijn kat kun je hem inderdaad goed voelenquote:Op donderdag 7 januari 2010 21:47 schreef clumsy_clown het volgende:
By the by, chips worden toch altijd in de hals gedaan? En bij hele magere poezen zouden ze toch te voelen moeten zijn? Geen chip te bekennen in madams bevallige halsje.
Bij die van mij dan weer nietquote:Op donderdag 7 januari 2010 21:48 schreef Ole het volgende:
[..]
Bij mijn kat kun je hem inderdaad goed voelen
Chipjes kunnen soms gaan zwerven door het lichaam.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:47 schreef clumsy_clown het volgende:
By the by, chips worden toch altijd in de hals gedaan? En bij hele magere poezen zouden ze toch te voelen moeten zijn? Geen chip te bekennen in madams bevallige halsje.
Die van jou is toch niet mager?quote:
quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Chipjes kunnen soms gaan zwerven door het lichaam.
Ik bedacht me dan ook dat ik sinds zaterdag in de weer ben met het beestjequote:Op donderdag 7 januari 2010 21:49 schreef Lienekien het volgende:
Wat een dilemma's! En wat ga je je toch snel aan zo'n beestje hechten!
Ik blijf het volgen.
(En jammer dat de dierenambulance niet wilde meewerken. Ik denk dan toch dat ze per regio daar verschillend beleid op hebben.)
quote:Je hoort wel eens dat zo’n chip door het lichaam gaat zwerven. Kan dat?
Verhalen over chips die in het puntje van een staart terecht zijn gekomen vallen in de categorie ‘broodje aap’ oftewel sterke verhalen. Het kan echter wel voorkomen dat een chip zich na het inbrengen enigszins onder de huid verplaatst. Een verplaatsing binnen twee centimeter van de originele implantatieplaats is heel normaal. Migratie van de chip over grotere afstanden komt niet vaak voor. Bovendien is het van belang deze afstanden te bekijken in relatie tot de grootte van het dier. Een migratie van vijf centimeter in een Yorkshire terriër lijkt heel wat, maar valt in het niet als dat voorkomt bij een grote Duitse Herder. Mocht de chip onverhoopt zich toch verplaatsen onder de huid van het dier dan levert dit over het algemeen geen gevaar of schade aan de gezondheid van het huisdier op. Afleesapparaten zijn bovendien zo afgesteld dat ze ook nog van een redelijke afstand signalen kunnen opvangen.
Als ze mager is moet je het in de nek kunnen voelen: een rijstkorreltje. Lukte me in het begin ook bij Yoko, maar nu niet meer. Gelukkig.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Joah, ze blaast 1 keer als ik er bij kom zitten, maar daarna kan ik gewoon aaien. Ze wil het niet toegeven, maar onder d'r kinnetje kriebelen vindt ze heeeerlijk. En als ze het zat is verplaatst ze.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als ze mager is moet je het in de nek kunnen voelen: een rijstkorreltje. Lukte me in het begin ook bij Yoko, maar nu niet meer. Gelukkig.![]()
Maar als je hem niet voelt wil niet zeggen dat er geen zit.
Maarre..... jij hebt haar inmiddels uitgebreid kunnen bepotelen!?
quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:53 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Joah, ze blaast 1 keer als ik er bij kom zitten, maar daarna kan ik gewoon aaien. Ze wil het niet toegeven, maar onder d'r kinnetje kriebelen vindt ze heeeerlijk. En als ze het zat is verplaatst ze.
Ik snap je niet...quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:29 schreef Joy_Division het volgende:
Lijkt me inderdaad een achtergelaten zwerfkat, helemaal omdat die op de plek bleef zitten waar die gevonden is een behoorlijke tijd. (Geen vaste plek om terug te keren?) In ieder geval veel succes mee toegewenst.
Zeker. Maar graatmager, doodsbang in het begin, eten als een bootwerker.... dat denk je toch aan een zwerver. Evengoed moet de DA vertellen of ze gechipt is en geen ziekte onder de leden heeft.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:56 schreef Klonk het volgende:
Als eigenaar van een cypers poesje dat vermist was zou ik toch echt even de japie krekel uit willen hangen, zeker weten dat ze niet vermist is, ik zou er niet aan moeten denken dat iemand destijds hetzelfde zou hebben gedaan met Wabbes...
Ja, of ze hebben nierfalen of zo.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:01 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Zeker. Maar graatmager, doodsbang in het begin, eten als een bootwerker.... dat denk je toch aan een zwerver. Evengoed moet de DA vertellen of ze gechipt is en geen ziekte onder de leden heeft.
Want ook poezels met baas kunnen mager zijn, als ze een ziekte hebben.
Graatmagere gezonde poezels hebben in het algemeen geen goede baasjes.
Zou kunnen dat die achtergelaten is en vervolgens is het dan een zwerfkat. Maar true, die zin was niet echt helemaal netjes geformuleerd van mij.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik snap je niet...Je bent óf achtergelaten (door een baasje) óf een zwerfkat. Toch?!
Zaterdag was net na de jaarwisseling. Als ze op de vlucht is geslagen voor het vuurwerk, kon ze nog wel eens een aardige afstand hebben afgelegd.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:50 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik bedacht me dan ook dat ik sinds zaterdag in de weer ben met het beestje.
*gaat nadenken*quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:14 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mag je een nieuwe verzinnen.
Bril-jant!quote:
Ik dacht dat ik de enige wasquote:
Izzie heeft het echt niet koud bij jou hoorquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:31 schreef clumsy_clown het volgende:
Als het aan het meisje ligt, gaat ze morgen maar 's in de huiskamer snuffelen. Het blazen is afwezig, en de deur begint interessanter te worden. Het is wel wat koud en tochtig in m'n gang, dus ik heb er maar nog een laken bij gelegd
. Maar goed, alles is beter dan buiten en ze heeft een vachtje.
Lekker mopjequote:Op donderdag 7 januari 2010 23:37 schreef Adelante het volgende:
Ah, ik zat nog in het gesloten deel II
Nee, jij dan.quote:
Of je kortingsbonnen meeneemt zaterdag.quote:
Lijkt me een goede volgorde.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:45 schreef clumsy_clown het volgende:
Zit ze Noah een beetje uit te dagen door pontificaal voor die deur te gaan zitten. Niet snuffelen ofzo, gewoon zitten. Omdat het kan.
We hebben trouwens besloten dat we eerst de chip maar 's checken. Dan komt de rest.
Kortingsbonnenquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:45 schreef Cat22 het volgende:
Of je kortingsbonnen meeneemt zaterdag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |