abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 januari 2010 @ 18:20:47 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_76572647
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zo simpel is het eigenlijk wel ja.
Tsja, als dat al niet meer eerlijk is....

En dan kijken ze bij een VOG volgens mij nog alleen maar naar misdaden die relateerd zijn aan de functie, dus als je al 3 keer iemand met drank op het ziekenhuis ingereden hebt, dan krijg je geen VOG als je als taxichauffeur aan de slag wilt, maar wel als boekhouder.
Na veroordeling wegens voorkennis kom je waarschijnlijk niet als boekhouder aan de slag maar wel als taxichauffeur.

Maar goed.... dat de werkgevers daardoor meer "macht" zouden hebben is natuurlijk nonsens, degene die een misdaad begaat heeft de macht over zijn gedrag, dus het valt een ander niet te verwijten dat hij/zij op basis van dat gedrag iemand wel of niet in dienst wil nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_76572992
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het moet toch een allochtoon voor een hoge functie zijn??

En was als nou het aantal hoogopgeleide Chinezen in Amsterdam procentueel groter is dan het aantal hoogopgeleiden van een andere bevolkingsgroep?
Dan nog niet lijkt me.

Dit staat er in het bericht:

"Oppositiepartijen CDA, VVD en D66 zijn tegen, bleek woensdag in een debat met de wethouders Marijke Vos en Freek Ossel over het diversiteitsbeleid. Met instemming van GroenLinks bepleitte PvdA'er Peggy Burke een 'reserveringsbeleid' voor allochtonen. ''Want dit schiet niet op.'' Het streven het ambtelijk apparaat een afspiegeling te laten zijn van de etnische samenstelling van de bevolking van Amsterdam, wordt niet gehaald, aldus Burke."

Ze willen dat het ambtelijk apparaat een afspiegeling wordt van de etnische samenstelling van de bevolking van Amsterdam, dus dan denk ik dat ze het vooral over Surinamers, Marokkanen, Turken, en Antillianen hebben aangezien dat de grootste groepen allochtonen zijn in Amsterdam.

Bron: http://www.os.amsterdam.nl/tabel/9112/
There was
a HOLE
here.
It's gone now.
  Moderator vrijdag 8 januari 2010 @ 18:32:42 #153
249559 crew  Lavenderr
pi_76573045
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Tsja, als dat al niet meer eerlijk is....

En dan kijken ze bij een VOG volgens mij nog alleen maar naar misdaden die relateerd zijn aan de functie, dus als je al 3 keer iemand met drank op het ziekenhuis ingereden hebt, dan krijg je geen VOG als je als taxichauffeur aan de slag wilt, maar wel als boekhouder.
Na veroordeling wegens voorkennis kom je waarschijnlijk niet als boekhouder aan de slag maar wel als taxichauffeur.

Maar goed.... dat de werkgevers daardoor meer "macht" zouden hebben is natuurlijk nonsens, degene die een misdaad begaat heeft de macht over zijn gedrag, dus het valt een ander niet te verwijten dat hij/zij op basis van dat gedrag iemand wel of niet in dienst wil nemen.
Vind ik ook. De slachtofferrol is hierbij totaal niet op zijn plaats, en het heeft niets met meer macht van werkgevers te maken.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 18:42:19 #154
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76573358
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:13 schreef waht het volgende:

[..]

Daar hebben werkgevers helemaal geen invloed op. VOG heeft te maken met strafbare feiten. Zoals jij en ik beide weten kan alleen een onafhankelijke rechter iemand veroordelen.

Oftewel: gewoon geen misdaden plegen, dan zit het wel snor.
Het is triest dat je voor eeuwig getekend bent
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 8 januari 2010 @ 18:44:51 #155
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76573426
ach de werkgever met een gezond bedrijf heeft op dit moment sowieso meer macht dan de werknemer. voor jou tien anderen die nu in de ww zitten of hun baan dreigen te verliezen. maar zo is de situatie nu en daar moet je op inspelen, ook al moet je soms meer slikken dan pak em beet 6 jaar terug. toen was het een werknemersmarkt.

maar on topic. is het doen van deze uitspraken, terwijl je de touwtjes in handen hebt als partij, niet gewoon eventueel strafbaar? wat nou als wilders (ach nee, laat ook maar)...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 8 januari 2010 @ 19:22:12 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_76574828
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja heel erg triest, want het is immers niet eerlijk dat je nooit meer op een kinderboerderij mag werken als je in het verleden veroordeeld bent voor pedofilie, of dat je nooit meer als chauffeur mag werken als je een meisje van 15 met je dronken kop hebt doodgereden, of dat je nooit meer bij een bank mag werken als je veroordeeld bent voor fraude....

Dat heeft geen bal met "voor eeuwig getekend" zijn te maken, dat is het risico wat je loopt als je zulke misdrijven begaat, we hebben het niet over mensen die een keer een rolletje pepermunt gegapt hebben toen ze 7 waren, maar over serieuze misdrijven.

En ja, de fraudeur mag waarschijnlijk wel chauffeur worden, en de alcomobilist wel bankmedewerker, dus wat nou "voor eeuwig getekend"?
Je mag gewoon niet meer werken in een beroep waar je kennelijk niet mee om kunt gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 8 januari 2010 @ 19:25:45 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_76574978
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:44 schreef zoalshetis het volgende:
maar on topic. is het doen van deze uitspraken, terwijl je de touwtjes in handen hebt als partij, niet gewoon eventueel strafbaar? wat nou als wilders (ach nee, laat ook maar)...
Het doen van de uitspraken is waarschijnlijk niet strafbaar, want het is slechts het uitspreken van een wens of een doelstelling.

Het afwijzen van niet-allochtonen die op de functies waar het over gaat solliciteren is waarschijnlijk wel strafbaar, want discriminatie op basis van afkomst.

De beste reactie van "het volk" op zulke uitspraken is dus het solliciteren op die functies, en het liefst mensen die uitermate geschikt zijn voor de functies.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 8 januari 2010 @ 19:28:28 #158
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76575078
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het doen van de uitspraken is waarschijnlijk niet strafbaar, want het is slechts het uitspreken van een wens of een doelstelling.

Het afwijzen van niet-allochtonen die op de functies waar het over gaat solliciteren is waarschijnlijk wel strafbaar, want discriminatie op basis van afkomst.

De beste reactie van "het volk" op zulke uitspraken is dus het solliciteren op die functies, en het liefst mensen die uitermate geschikt zijn voor de functies.
maar wie doet de sollicitaties? misschien dat we daar als stadsgenoten en geschrokken van deze uitspraken een beetje recht op hebben?
pi_76581339
Amsterdam, dat is toch ook die stad waar het GVB toch ook zit?

Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 21:59:14 #160
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_76581411
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 21:57 schreef huhggh het volgende:

[ afbeelding ]
Is dat de nieuwe tool om als vrouw een moslim de hand te schudden?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:00:40 #161
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_76581469
Het is maar weer hopen op het feit dat we niet weer een links college krijgen in Amsterdam, dan wordt het weer vier jaar vertrutting, belastingverhoging en allochtonen knuffelen.
  Moderator vrijdag 8 januari 2010 @ 22:02:33 #162
249559 crew  Lavenderr
pi_76581555
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:00 schreef thewishmaster het volgende:
Het is maar weer hopen op het feit dat we niet weer een links college krijgen in Amsterdam, dan wordt het weer vier jaar vertrutting, belastingverhoging en allochtonen knuffelen.
Dat is niet te hopen voor Amsterdam, maar het zal er wel weer op uitdraaien .
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:04:36 #163
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76581648
quote:

[ afbeelding ]
!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:05:28 #164
144262 thewishmaster
pi_76581686
quote:

[ afbeelding ]
Deze afbeelding is mede mogelijk gemaakt door Job Cohen .
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:07:38 #165
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_76581784
Als je blank bent geen baan?

*Gaat bij overheid Amsterdam solliciteren verkleed als zwarte Piet
Echte mannen hebben altijd honger
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:08:21 #166
144262 thewishmaster
pi_76581818
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:07 schreef Gras_eter het volgende:
Als je blank bent geen baan?

*Gaat bij overheid Amsterdam solliciteren verkleed als zwarte Piet
Of met een burqa aan, misschien helpt dat wel.
pi_76582000
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 17:05 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Behoord het niet zo te zijn dat degene met de beste papieren en kwalificaties plus ervaring eerst in aanmerking zouden moeten komen? In andere woorden, de beste man op de juiste plek, niet omdat men toevallig allochtoon is.
Inderdaad. Discussie gesloten. Jammer PVDA.
pi_76582068
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee dat is het niet, dat is je eigen domme schuld.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:15:27 #169
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76582084
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:05 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Deze afbeelding is mede mogelijk gemaakt door Job Cohen .

ik hoop dat job afstand doet van het pvdaidee om niet-westerse mensen voorrang te geven bij sollicitaties. eerst schoenen afpakken en kijken naar kwalificaties door een onafhankelijke commissie, dan lullen we verder.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:17:12 #170
144262 thewishmaster
pi_76582160
De kans dat je zo´n figuur met baard tegenkomt in het Amsterdamse OV is trouwens veel groter dan het tegenkomen van de linker persoon op de afbeelding.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:19:15 #171
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76582260
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:17 schreef thewishmaster het volgende:
De kans dat je zo´n figuur met baard tegenkomt in het Amsterdamse OV is trouwens veel groter dan het tegenkomen van de linker persoon op de afbeelding.
lol. nee hoor. je bent al lang niet meer in de hoofdstad geweest lees ik zo. of je was vandaag vrij en zag al die mannen naar hun moskee gaan.
pi_76582273
Ach, Amsterdam , samen met Nijmegen zijn dat toch de gebieden waarin het tot in lengte van dagen niet meer goed gaat komen.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:20:14 #173
144262 thewishmaster
pi_76582302
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lol. nee hoor. je bent al lang niet meer in de hoofdstad geweest lees ik zo. of je was vandaag vrij en zag al die mannen naar hun moskee gaan.
Ik woon er alleen maar mijn hele leven, maar verder kom ik er inderdaad nooit .
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:21:04 #174
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76582337
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ach, Amsterdam , samen met Nijmegen zijn dat toch de gebieden waarin het tot in lengte van dagen niet meer goed gaat komen.
onzin. de hoofdstad gaat niet kaput. wat we nodig hebben is iemand die nog echt positief kan denken en schakelen. denk dat cohen met zijn 'schoenen' een aardig rotte plek raakt.
pi_76582430
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

onzin. de hoofdstad gaat niet kaput. wat we nodig hebben is iemand die nog echt positief kan denken en schakelen. denk dat cohen met zijn 'schoenen' een aardig rotte plek raakt.
Jullie helpen je eigen stad om zeep door telkens op dezelfde linkse debielen te stemmen. Ik schaam me dat dit de hoofdstad is van Nederland, dan liever Den Haag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bolkesteijn op 08-01-2010 22:30:54 ]
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:23:57 #176
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76582451
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:20 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Ik woon er alleen maar mijn hele leven, maar verder kom ik er inderdaad nooit .
dan begrijp ik jouw post waar ik op reageerde niet. geduld is een schone zaak. ja er zijn veel moslims in de pijp waar ik woon. en vrijdag lopen ze gewoon naar hun gebedshuis toe in vol ornaat, want het is een speciale dag.

afwachten en toekijken, registreren en onthouden en dan... kijken of je moet toeslaan. is intellect echt zo moeilijk?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:25:30 #177
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76582493
Je bent zelf een debiel flapdrol. Niks mis met amsterdam.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:27:01 #178
144262 thewishmaster
pi_76582551
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:25 schreef Klopkoek het volgende:
Je bent zelf een debiel flapdrol. Niks mis met amsterdam.
Er is zeker niks mis met Amsterdam, maar hij heeft wel gelijk over het steeds maar weer stemmen op onnozele linkse boomknuffelaars.
pi_76582804
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 16:42 schreef Klopkoek het volgende:
Prachtig idee. Mensen die nu art. 1 erbij halen zijn dezelfde gasten als die het uit de GW willen slopen.

Het gaat erom dat het bestuur een afspiegeling moet zijn van de stad en dat je bij min of meer gelijke kwalificaties een allochtoon voorrang geeft. Heel redelijk. Het gaat mis wanneer je een allochtoon alleen voorrang geeft om het allochtoon zijn en niet om de kwaliteiten, dat is fundamenteel fout.
als die allochtonen zo goed zijn als autochtonen dan zullen ze toch uit zichzelf wel de baan krijgen...
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:34:08 #180
144262 thewishmaster
pi_76582837
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:33 schreef truebastard het volgende:

[..]

als die allochtonen zo goed zijn als autochtonen dan zullen ze toch uit zichzelf wel de baan krijgen...
Die allochtonen presteren dusdanig slecht dat de linkse overheid ze weer zo nodig een handje moet helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')