abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76554722
Mijn topic, wat hebben jullie gedaan?
-
pi_76554807
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:30 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

Voor zover ik weet begrijpen kunnen papegaaien inderdaad heel goed geluiden imiteren maar begrijpen ze geen drol van wat ze eigenlijk uitkramen. Ik kan ook prima tegen mijn kat miauwen waar hij dan weer een reactie op geeft, maar ik begrijp ook geen drol van wat ik dan uitkraam. Dat onze taal veel verder is dan die van andere diersoorten is toch ook helemaal geen discussie? Het feit dat we over zoiets kunnen praten geeft dat al aan.
Jawel hoor, ze kunnen zelfs aanwijzen wat ze bedoelen, ze kunnen kleuren duiden, aantallen duiden en zelfs zinsstructuren aanpassen naar hun wensen.
Dat beperkt, vergeleken met een kind van een jaar of 3 a 4.

Die bonobo's ga je dan maar liever helemaal niet op in, dus nogmaals de vraag, bewijs eens dat de mens dat ook kan?
Ik heb het niet over de eigen soorttaal, ik heb het over het "spreken" van een intersoortelijke taal en dan graa net zo vergaand als die bonobo's.
Die kunnen namelijk zo'n beetje op volwassen mensen niveau comminuceren, generatie 2 waarbij we die kennis erin hebben gezet(ze zijn al verder nu, maar wat ik weet houdt op bij generatie 2, wat al waanzinnig is, laat staan wat ze over 10 generatie's kunnen, zoals het gebruiken van computers enzo waar ze ook al mee bezig zijn).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:45:49 #253
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_76554968
topic wending?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:47:28 #254
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_76555029
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Jawel hoor, ze kunnen zelfs aanwijzen wat ze bedoelen, ze kunnen kleuren duiden, aantallen duiden en zelfs zinsstructuren aanpassen naar hun wensen.
Dat beperkt, vergeleken met een kind van een jaar of 3 a 4.

Die bonobo's ga je dan maar liever helemaal niet op in, dus nogmaals de vraag, bewijs eens dat de mens dat ook kan?
Ik heb het niet over de eigen soorttaal, ik heb het over het "spreken" van een intersoortelijke taal en dan graa net zo vergaand als die bonobo's.
Die kunnen namelijk zo'n beetje op volwassen mensen niveau comminuceren, generatie 2 waarbij we die kennis erin hebben gezet(ze zijn al verder nu, maar wat ik weet houdt op bij generatie 2, wat al waanzinnig is, laat staan wat ze over 10 generatie's kunnen, zoals het gebruiken van computers enzo waar ze ook al mee bezig zijn).
Oke, ik geef het op. Je hebt gelijk, Bonobo's zijn de superieure wezens op deze planeet. Laat het mij weten wanneer Bonobo's computers kunnen gebruiken en ze kunnen werken in kantoren.

Kusjes op je tepeltjes, Penisbaard.
pi_76555038
Ik denk dat we een Bonobo in moeten gaan zetten om Erodome te snappen.
pi_76555119
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:47 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

Oke, ik geef het op. Je hebt gelijk, Bonobo's zijn de superieure wezens op deze planeet. Laat het mij weten wanneer Bonobo's computers kunnen gebruiken en ze kunnen werken in kantoren.

Wat een lozer ben je toch....

Het ging erom dat mensen overal beter in waren, er NIETS was dat mensen niet konden en dieren wel.
Nu je ongelijk hebt ga je raar lopen doen, zielig lopen doen, maar dat is niet verbazingwekkend te noemen.

Ik denk eerlijk gezegd dat er al wel bonobo's zijn die zo in een kantoor kunnen en het beter zullen doen dan de gemiddelde manager, maar zo heel moeilijk is dat nu ook weer niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_76555124
Wait, wut? Ik heb die onzindiscussie waarin mijn topic is verzand de afgelopen pagina's niet helemaal gelezen maar men betoogt dat bonobo's superieur zijn aan mensen?
-
pi_76555138
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:47 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

"De bonobo-aap vertrok trouw iedere morgen om 8:00 van huis om om half 9 op kantoor te kunnen staan, alwaar hij zich bediende van een heerlijke kop koffie."

Het is niet ver weg meer.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:50:24 #259
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_76555156

Superieur aan

vrijdag 8 januari 2010 @ 10:51:18 #260
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_76555192
Een bonobo was de architect van de Sixtijnse Kapel
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:52:09 #261
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_76555215
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat een lozer ben je toch....

Het ging erom dat mensen overal beter in waren, er NIETS was dat mensen niet konden en dieren wel.
Nu je ongelijk hebt ga je raar lopen doen, zielig lopen doen, maar dat is niet verbazingwekkend te noemen.

Ik denk eerlijk gezegd dat er al wel bonobo's zijn die zo in een kantoor kunnen en het beter zullen doen dan de gemiddelde manager, maar zo heel moeilijk is dat nu ook weer niet.
Ik heb ongelijk omdat Bonobo's iets kunnen doen wat wij ze aangeleerd hebben? Zonder ons zaten die Bonobo's nog bananen te eten in het bos, nu vissen ze naar hoge baantjes in het bedrijfsleven en gebruiken ze computers.
pi_76555232
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:50 schreef Penisbaard het volgende:
[ afbeelding ]

Superieur aan

[ afbeelding ]
Zie je, zielig gedoe om zo je verlies maar weg te spoelen...bestond er maar een smilie die heel hard met zijn voeten stampt, zijn vingers in zijn oren stopt en heel hard nee roept, zou goed bij jou passen nu.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:52:54 #263
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_76555236
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:49 schreef erodome het volgende:

________________________________________________________!!!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:53:34 #264
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_76555260
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:52 schreef erodome het volgende:

[..]

Zie je, zielig gedoe om zo je verlies maar weg te spoelen...bestond er maar een smilie die heel hard met zijn voeten stampt, zijn vingers in zijn oren stopt en heel hard nee roept, zou goed bij jou passen nu.
" " Is genoeg in dit geval
pi_76555336
Wat is dit
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_76555359
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:52 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

Ik heb ongelijk omdat Bonobo's iets kunnen doen wat wij ze aangeleerd hebben? Zonder ons zaten die Bonobo's nog bananen te eten in het bos, nu vissen ze naar hoge baantjes in het bedrijfsleven en gebruiken ze computers.
Alsof jij iets kent wat jou niet is geleerd zeg, pleur dan alle uitvindingen maar weg, want ze zijn vaak geinspireerd door dingen uit de natuur, die geobserveerd zijn, uitgeplozen zijn en toegepast zijn, teld niet, want je bent er niet helemaal zelf op gekomen!

Het gaat hier om leervermogen, wat een natuurlijke eigenschap van het dier in kwestie is, een vermogen dat jij en ik niet bezitten en zeker niet om dat zo vlotjes en zo vergaand te doen.
Iets wat ze ZELF doorgeven aan hun jongen en aan de anderen in de groep, 2 apen leerde het in eerste instantie, alle apen in de groep kunnen het in meer of mindere mate, de jongen worden ermee grootgebracht en gaan er zelf mee aan de haal, verzinnen nieuwe zinsstructuren en toepassingen voor de taal.
pi_76555375
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:52 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

Dit dus. Alles waaruit blijkt dat bonobo's zo 'enorm intelligent' zijn bestaat uit dingen die wij ze hebben aangeleerd.
-
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:57:53 #268
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_76555413
Alsof je alles beter moet kunnen om superieur te zijn
Ok stelletje hokboeren
pi_76555437
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Alsof jij iets kent wat jou niet is geleerd zeg, pleur dan alle uitvindingen maar weg, want ze zijn vaak geinspireerd door dingen uit de natuur, die geobserveerd zijn, uitgeplozen zijn en toegepast zijn, teld niet, want je bent er niet helemaal zelf op gekomen!

Het gaat hier om leervermogen, wat een natuurlijke eigenschap van het dier in kwestie is, een vermogen dat jij en ik niet bezitten en zeker niet om dat zo vlotjes en zo vergaand te doen.
Iets wat ze ZELF doorgeven aan hun jongen en aan de anderen in de groep, 2 apen leerde het in eerste instantie, alle apen in de groep kunnen het in meer of mindere mate, de jongen worden ermee grootgebracht en gaan er zelf mee aan de haal, verzinnen nieuwe zinsstructuren en toepassingen voor de taal.
Best leuk hoor dat ze kunnen leren, maar als wij als mensen met ons leervermogen computers, mammoettankers, satellieten en auto's maken en die bonobo's komen niet verder dan een stok om hun rug mee te krabben kan ik ze moeilijk als onze superieure zien.

Verder is het 1 op 1 leren van mensen natuurlijk iets anders dan een uitvinding doen geïnspireerd op een natuurverschijnsel, maar dat snap jij ook wel als je objectief nadenkt.
-
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:58:34 #270
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_76555438
Bonobo's hebben het toch veel te druk met neuken de hele dag, of was dat een andere soort?
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_76555445
Nou, ik denk dat een bonobo-aap en Erodome niet veel van elkaar verschillen...
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:59:57 #272
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_76555495
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Mensen, wezens die zich het snelst kunnen aanpassen aan situaties en het beste oplossingen voor problemen kunnen verzinnen, hebben niet zo'n groot leervermogen als een stel apen ja? En we geven ook geen informatie door van ouder op kind? Dat zijn allemaal dingen die mensen ook doen en nog beter ook.
Alles wat ik geleerd heb, heb ik geleerd van andere mensen. Niet van een Bonobo aap.
pi_76555523
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:59 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

Mensen, wezens die zich het snelst kunnen aanpassen aan situaties en het beste oplossingen voor problemen kunnen verzinnen, hebben niet zo'n groot leervermogen als een stel apen ja? En we geven ook geen informatie door van ouder op kind? Dat zijn allemaal dingen die mensen ook doen en nog beter ook.
Alles wat ik geleerd heb, heb ik geleerd van andere mensen. Niet van een Bonobo aap.
Inderdaad.
-
pi_76555540
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:56 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Dit dus. Alles waaruit blijkt dat bonobo's zo 'enorm intelligent' zijn bestaat uit dingen die wij ze hebben aangeleerd.
Dat geld toch ook voor jou zeg...
Alles moet aangeleerd worden om ermee verder te kunnen.

Zo leren net als wij, door vb e.d., als ze dat vb niet krijgen kunnen ze het niet leren.
Als jij als baby nooit een taal had geleerd had je nu nooit en te nimmer nog volledig die taal kunnen bevatten.

Dat ze een intersoortelijke taal in verhouding zo makkelijk oppakken verteld dat dat vermogen er gewoon natuurlijk inzit en dat ze dit kunstje waarschijnlijk ook met andere intersoortelijke talen uit kunnen halen, dat weten we niet zeker omdat wij die talen niet kennen, maar onwaarschijnlijk is het niet.

Wij hebben dit vermogen niet, na vele jaren van dik onderzoek, uitpluizerij en alles erop en eraan komen we niet verder dan dat we denken dat die brul gevaar betekend, we kennen misschien 3 grove woorden uit een intersoortelijke taal.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:02:38 #275
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_76555589
Wat is overigens het nut van intersoortelijke taal?
Ok stelletje hokboeren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')