Jawel hoor, ze kunnen zelfs aanwijzen wat ze bedoelen, ze kunnen kleuren duiden, aantallen duiden en zelfs zinsstructuren aanpassen naar hun wensen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:30 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Voor zover ik weet begrijpen kunnen papegaaien inderdaad heel goed geluiden imiteren maar begrijpen ze geen drol van wat ze eigenlijk uitkramen. Ik kan ook prima tegen mijn kat miauwen waar hij dan weer een reactie op geeft, maar ik begrijp ook geen drol van wat ik dan uitkraam. Dat onze taal veel verder is dan die van andere diersoorten is toch ook helemaal geen discussie? Het feit dat we over zoiets kunnen praten geeft dat al aan.
Oke, ik geef het op. Je hebt gelijk, Bonobo's zijn de superieure wezens op deze planeet. Laat het mij weten wanneer Bonobo's computers kunnen gebruiken en ze kunnen werken in kantoren.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Jawel hoor, ze kunnen zelfs aanwijzen wat ze bedoelen, ze kunnen kleuren duiden, aantallen duiden en zelfs zinsstructuren aanpassen naar hun wensen.
Dat beperkt, vergeleken met een kind van een jaar of 3 a 4.
Die bonobo's ga je dan maar liever helemaal niet op in, dus nogmaals de vraag, bewijs eens dat de mens dat ook kan?
Ik heb het niet over de eigen soorttaal, ik heb het over het "spreken" van een intersoortelijke taal en dan graa net zo vergaand als die bonobo's.
Die kunnen namelijk zo'n beetje op volwassen mensen niveau comminuceren, generatie 2 waarbij we die kennis erin hebben gezet(ze zijn al verder nu, maar wat ik weet houdt op bij generatie 2, wat al waanzinnig is, laat staan wat ze over 10 generatie's kunnen, zoals het gebruiken van computers enzo waar ze ook al mee bezig zijn).
Wat een lozer ben je toch....quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:47 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Oke, ik geef het op. Je hebt gelijk, Bonobo's zijn de superieure wezens op deze planeet. Laat het mij weten wanneer Bonobo's computers kunnen gebruiken en ze kunnen werken in kantoren.
Kusjes op je tepeltjes, Penisbaard.
"De bonobo-aap vertrok trouw iedere morgen om 8:00 van huis om om half 9 op kantoor te kunnen staan, alwaar hij zich bediende van een heerlijke kop koffie."quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:47 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Oke, ik geef het op. Je hebt gelijk, Bonobo's zijn de superieure wezens op deze planeet. Laat het mij weten wanneer Bonobo's computers kunnen gebruiken en ze kunnen werken in kantoren.
Kusjes op je tepeltjes, Penisbaard.
Ik heb ongelijk omdat Bonobo's iets kunnen doen wat wij ze aangeleerd hebben? Zonder ons zaten die Bonobo's nog bananen te eten in het bos, nu vissen ze naar hoge baantjes in het bedrijfsleven en gebruiken ze computers.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat een lozer ben je toch....
Het ging erom dat mensen overal beter in waren, er NIETS was dat mensen niet konden en dieren wel.
Nu je ongelijk hebt ga je raar lopen doen, zielig lopen doen, maar dat is niet verbazingwekkend te noemen.
Ik denk eerlijk gezegd dat er al wel bonobo's zijn die zo in een kantoor kunnen en het beter zullen doen dan de gemiddelde manager, maar zo heel moeilijk is dat nu ook weer niet.
Zie je, zielig gedoe om zo je verlies maar weg te spoelen...bestond er maar een smilie die heel hard met zijn voeten stampt, zijn vingers in zijn oren stopt en heel hard nee roept, zou goed bij jou passen nu.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:50 schreef Penisbaard het volgende:
[ afbeelding ]Superieur aan
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:49 schreef erodome het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat er al wel bonobo's zijn die zo in een kantoor kunnen en het beter zullen doen dan de gemiddelde manager, maar zo heel moeilijk is dat nu ook weer niet.
"quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Zie je, zielig gedoe om zo je verlies maar weg te spoelen...bestond er maar een smilie die heel hard met zijn voeten stampt, zijn vingers in zijn oren stopt en heel hard nee roept, zou goed bij jou passen nu.
Alsof jij iets kent wat jou niet is geleerd zeg, pleur dan alle uitvindingen maar weg, want ze zijn vaak geinspireerd door dingen uit de natuur, die geobserveerd zijn, uitgeplozen zijn en toegepast zijn, teld niet, want je bent er niet helemaal zelf op gekomen!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:52 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Ik heb ongelijk omdat Bonobo's iets kunnen doen wat wij ze aangeleerd hebben? Zonder ons zaten die Bonobo's nog bananen te eten in het bos, nu vissen ze naar hoge baantjes in het bedrijfsleven en gebruiken ze computers.
Dit dus. Alles waaruit blijkt dat bonobo's zo 'enorm intelligent' zijn bestaat uit dingen die wij ze hebben aangeleerd.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:52 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Ik heb ongelijk omdat Bonobo's iets kunnen doen wat wij ze aangeleerd hebben? Zonder ons zaten die Bonobo's nog bananen te eten in het bos, nu vissen ze naar hoge baantjes in het bedrijfsleven en gebruiken ze computers.
Best leuk hoor dat ze kunnen leren, maar als wij als mensen met ons leervermogen computers, mammoettankers, satellieten en auto's maken en die bonobo's komen niet verder dan een stok om hun rug mee te krabben kan ik ze moeilijk als onze superieure zien.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Alsof jij iets kent wat jou niet is geleerd zeg, pleur dan alle uitvindingen maar weg, want ze zijn vaak geinspireerd door dingen uit de natuur, die geobserveerd zijn, uitgeplozen zijn en toegepast zijn, teld niet, want je bent er niet helemaal zelf op gekomen!
Het gaat hier om leervermogen, wat een natuurlijke eigenschap van het dier in kwestie is, een vermogen dat jij en ik niet bezitten en zeker niet om dat zo vlotjes en zo vergaand te doen.
Iets wat ze ZELF doorgeven aan hun jongen en aan de anderen in de groep, 2 apen leerde het in eerste instantie, alle apen in de groep kunnen het in meer of mindere mate, de jongen worden ermee grootgebracht en gaan er zelf mee aan de haal, verzinnen nieuwe zinsstructuren en toepassingen voor de taal.
Mensen, wezens die zich het snelst kunnen aanpassen aan situaties en het beste oplossingen voor problemen kunnen verzinnen, hebben niet zo'n groot leervermogen als een stel apen ja? En we geven ook geen informatie door van ouder op kind? Dat zijn allemaal dingen die mensen ook doen en nog beter ook.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Alsof jij iets kent wat jou niet is geleerd zeg, pleur dan alle uitvindingen maar weg, want ze zijn vaak geinspireerd door dingen uit de natuur, die geobserveerd zijn, uitgeplozen zijn en toegepast zijn, teld niet, want je bent er niet helemaal zelf op gekomen!
Het gaat hier om leervermogen, wat een natuurlijke eigenschap van het dier in kwestie is, een vermogen dat jij en ik niet bezitten en zeker niet om dat zo vlotjes en zo vergaand te doen.
Iets wat ze ZELF doorgeven aan hun jongen en aan de anderen in de groep, 2 apen leerde het in eerste instantie, alle apen in de groep kunnen het in meer of mindere mate, de jongen worden ermee grootgebracht en gaan er zelf mee aan de haal, verzinnen nieuwe zinsstructuren en toepassingen voor de taal.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:59 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Mensen, wezens die zich het snelst kunnen aanpassen aan situaties en het beste oplossingen voor problemen kunnen verzinnen, hebben niet zo'n groot leervermogen als een stel apen ja? En we geven ook geen informatie door van ouder op kind? Dat zijn allemaal dingen die mensen ook doen en nog beter ook.
Alles wat ik geleerd heb, heb ik geleerd van andere mensen. Niet van een Bonobo aap.
Dat geld toch ook voor jou zeg...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:56 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Dit dus. Alles waaruit blijkt dat bonobo's zo 'enorm intelligent' zijn bestaat uit dingen die wij ze hebben aangeleerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |