Bij veel minors staat dat het wel mogelijk is voor studenten uit een andere sector om deze te volgen maar dat je wel moet aantonen dat het een relevante bijdrage moet leveren aan je bachelor.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:02 schreef Knuffleheinz het volgende:
Ik vind het juist goed om een minor in een hele andere sector te volgen. Juist op die manier verbreed je je kennis en kom je in contact en werk je samen met mensen die ook heel ergens anders vandaan komen.
Het heeft dan misschien geen (directe) meerwaarde voor je eigen bachelor, maar daar zijn minors ook niet voor.
quote:De minor is toegankelijk voor studenten met een major Journalistiek of Communicatie. Voorts voor studenten die de minor Journalistiek en Voorlichting hebben voltooid. Toegang voor studenten van andere opleidingen uit de economische sector zoals IMD, IEMES, Marketing management of Commerciële economie staat open als zij op hun eigen opleiding kunnen aantonen dat de minor een relevante bijdrage levert aan hun bachelorcompetenties.
Maar zoals hierboven aangegeven staat er bij veel minors wel vermeld dat het een meerwaarde moet hebben voor je eigen bachelor. Nu is dat bij Technische Informatica niet zo snel. Het enige wat ik zo snel kan bedenken zijn minors Elektrotechniek e.d.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:02 schreef Knuffleheinz het volgende:
Ik vind het juist goed om een minor in een hele andere sector te volgen. Juist op die manier verbreed je je kennis en kom je in contact en werk je samen met mensen die ook heel ergens anders vandaan komen.
Het heeft dan misschien geen (directe) meerwaarde voor je eigen bachelor, maar daar zijn minors ook niet voor.
ik denk dat je daarvoor het beste even met een stuidebegelijder van de faculteit van je minor kan bellenquote:Op donderdag 7 januari 2010 12:56 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Hoe zit het dan met hbo studenten die een minor op universiteit willen volgen. Zijn daar ook mogelijkheden voor?
ja dat is mogelijkquote:Op donderdag 7 januari 2010 12:56 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Hoe zit het dan met hbo studenten die een minor op universiteit willen volgen. Zijn daar ook mogelijkheden voor?
Ik weet niet hoe ze er bij mij op school over denken. Loop nu nog stage dus ben deze maand nog niet op school te vinden. Ik kwam vandaag ook pas met het idee om misschien een minor buiten mijn studierichting te gaan kiezen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:09 schreef Knuffleheinz het volgende:
Dat is wel apart.. ik heb zelf een tijdje geleden op de UTwente een minor gedaan. Daar moedigden ze (toen) mensen van technische studies juist aan om bijv. een minor psychologie of communicatie te doen.
De vraag is dus wat de mogelijkheden zijn omdat er in de beschrijving van de minors vaak staat dat deze alleen toegankelijk is voor studenten in die sector..quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:46 schreef knivez. het volgende:
Ik weet niet waar je het doet maar het klinkt erg als mijn opleiding.. of in ieder geval ze geven het ook bij ons.
Ik doe ICT media design en ze geven bij ons ook technische informatica. We hebben eerst een gedeelde minor binnen informatica. Gamedesign, lifestyle, security. Dat soort onzin. Na de stage volgt er nog een minor. Hier kun je weer 1 van de eerdere onderwerpen volgen en dan krijg je een aantekening op je diploma maar je kan ook iets anders kiezen. Hierin ben je vrij. Ik zelf ga bijvoorbeeld een buitenland minor doen en daar een taal en cultuur cursus volgen. Iets wat niks met ICT media design heeft te maken.
Ik heb ook TI gedaan en wilde ook verbreed gaan, maar dat bleek niet te kunnen omdat de toegangseisen van de minoren absoluut niet aansloten op mijn opleiding. Uiteindelijk heb ik een verbredende minor bij de elektrotechniek gekozenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:35 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
De vraag is dus wat de mogelijkheden zijn omdat er in de beschrijving van de minors vaak staat dat deze alleen toegankelijk is voor studenten in die sector..
Wat houdt zo'n verbredende minor dan in? Ik vind het beetje elektrotechniek dat ik nu heb wel genoeg dus een minor elektrotechniek zie ik niet bepaald zitten..quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:59 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Ik heb ook TI gedaan en wilde ook verbreed gaan, maar dat bleek niet te kunnen omdat de toegangseisen van de minoren absoluut niet aansloten op mijn opleiding. Uiteindelijk heb ik een verbredende minor bij de elektrotechniek gekozen
Bij een verbredende minor ga je de breedte in, dus je kijkt wat er te vinden is buiten je reguliere opleiding.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:23 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Wat houdt zo'n verbredende minor dan in? Ik vind het beetje elektrotechniek dat ik nu heb wel genoeg dus een minor elektrotechniek zie ik niet bepaald zitten..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |