abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 januari 2010 @ 11:51:38 #1
149961 DjRex89
Voor al uw feesten en partijen
pi_76517042
Hey,

Ik ben een 3e jaars student Technische Informatica en moet nu in 1 jaar tijd 2 minors doen. De eerste zal in februari beginnen en hier heb ik gekozen voor een studiegerelateerde minor (is ook verplicht). Voor de 2e minor is het echter mogelijk om ook minors buiten je vakgebied te kiezen. Nu heb ik daar eens over nagedacht en dit lijkt me ook wel leuk alleen is het vinden van een minor nogal lastig.

Veel minors zijn niet toegankelijk voor studenten die geen studie volgen in dezelfde sector. Nu is dat voor sommige minors wel logisch, ik begrijp ook wel dat iemand die nu bijvoorbeeld Marketing doet geen minor Technische Informatica kan volgen.

Ik zelf heb wel interesse in de richting Media/Journalistiek omdat ik een tijd vrijwillig heb gewerkt voor een website om deze van content te voorzien in de vorm van artikelen. Dit deed ik puur voor de fun maar nu zie ik mijn kans om daar meer mee te doen zonder meteen van studie te veranderen/een extra studie te doen. Minors in deze richting zijn echter ook niet toegankelijk voor studenten van de technische sector..

Wat is jullie ervaring met het volgen van minors buiten je vakgebied? Is het aan te raden en hebben jullie ook last gehad van bovenstaand probleem?

[ Bericht 0% gewijzigd door DjRex89 op 07-01-2010 17:13:26 ]
Op woensdag 2 september 2009 19:28 schreef L.no het volgende:
Wat nou. :( Je bént cute. :(
Op woensdag 7 december 2016 22:05 schreef Yvie_lu het volgende:
Dus ter bevestiging. Jij bent speciaal hoor O+
pi_76517217
Tvp, k zit met ongeveer dezelfde vragen.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_76517321
Ik studeerde zelf P&A en heb een minor filosofie en ethiek gevolgd aan de Uni. Maar voordat ik daar kwam heb ik veel rondgekeken en ik kan je zeggen dat er best veel externe minoren worden aangeboden, tenminste mij viel het aanbod mee. Ik heb zelf echter gewoon contact opgenomen met de Uni en heb zo zelf een vakkenpakket mogen samenstellen (eerstejaars en derdejaarsvakken). Ze vonden het allemaal zo tof dat ik zoiets wilde doen dat het binnen een dag rond was Kortom, leg gewoon contact met de faculteit waar jij graag wat vakken zou willen volgen of een bestaande minor, grote kans dat er wel iets te regelen valt
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_76517403
Ik vind het juist goed om een minor in een hele andere sector te volgen. Juist op die manier verbreed je je kennis en kom je in contact en werk je samen met mensen die ook heel ergens anders vandaan komen.

Het heeft dan misschien geen (directe) meerwaarde voor je eigen bachelor, maar daar zijn minors ook niet voor.
pi_76517410
Er valt altijd wel wat te regelen. Ik begin binnenkort met een minor Gezondheidsrecht en ik doe geneeskunde.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 7 januari 2010 @ 12:05:03 #6
149961 DjRex89
pi_76517495
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:02 schreef Knuffleheinz het volgende:
Ik vind het juist goed om een minor in een hele andere sector te volgen. Juist op die manier verbreed je je kennis en kom je in contact en werk je samen met mensen die ook heel ergens anders vandaan komen.

Het heeft dan misschien geen (directe) meerwaarde voor je eigen bachelor, maar daar zijn minors ook niet voor.
Bij veel minors staat dat het wel mogelijk is voor studenten uit een andere sector om deze te volgen maar dat je wel moet aantonen dat het een relevante bijdrage moet leveren aan je bachelor.

Hier een voorbeeld:
quote:
De minor is toegankelijk voor studenten met een major Journalistiek of Communicatie. Voorts voor studenten die de minor Journalistiek en Voorlichting hebben voltooid. Toegang voor studenten van andere opleidingen uit de economische sector zoals IMD, IEMES, Marketing management of Commerciële economie staat open als zij op hun eigen opleiding kunnen aantonen dat de minor een relevante bijdrage levert aan hun bachelorcompetenties.
  donderdag 7 januari 2010 @ 12:07:23 #7
149961 DjRex89
pi_76517584
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:02 schreef Knuffleheinz het volgende:

Maar zoals hierboven aangegeven staat er bij veel minors wel vermeld dat het een meerwaarde moet hebben voor je eigen bachelor. Nu is dat bij Technische Informatica niet zo snel. Het enige wat ik zo snel kan bedenken zijn minors Elektrotechniek e.d.
pi_76517675
Dat is wel apart.. ik heb zelf een tijdje geleden op de UTwente een minor gedaan. Daar moedigden ze (toen) mensen van technische studies juist aan om bijv. een minor psychologie of communicatie te doen.
pi_76519340
Toen ik een van mijn minors deed, zat er ook iemand van een totale andere hogeschool. Die deed iets met multimediadesign en deze minor had er vrij weinig mee te maken.

Volgens mij was daar zelfs een website voor, alleen ben ik die net weer vergeten
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_76519382
Hoe zit het dan met hbo studenten die een minor op universiteit willen volgen. Zijn daar ook mogelijkheden voor?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_76519973
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:56 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Hoe zit het dan met hbo studenten die een minor op universiteit willen volgen. Zijn daar ook mogelijkheden voor?
ik denk dat je daarvoor het beste even met een stuidebegelijder van de faculteit van je minor kan bellen
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_76522491
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:56 schreef Lotje-Plusone het volgende:
ja dat is mogelijk
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:31:21 #13
149961 DjRex89
pi_76522625
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:09 schreef Knuffleheinz het volgende:
Dat is wel apart.. ik heb zelf een tijdje geleden op de UTwente een minor gedaan. Daar moedigden ze (toen) mensen van technische studies juist aan om bijv. een minor psychologie of communicatie te doen.
Ik weet niet hoe ze er bij mij op school over denken. Loop nu nog stage dus ben deze maand nog niet op school te vinden. Ik kwam vandaag ook pas met het idee om misschien een minor buiten mijn studierichting te gaan kiezen.

Ik zal volgende maand wel eens langs mijn begeleider gaan om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Tot die tijd hoop ik via dit topic zoveel mogelijk ervaringen en informatie te krijgen
pi_76537345
Ik weet niet waar je het doet maar het klinkt erg als mijn opleiding.. of in ieder geval ze geven het ook bij ons.

Ik doe ICT media design en ze geven bij ons ook technische informatica. We hebben eerst een gedeelde minor binnen informatica. Gamedesign, lifestyle, security. Dat soort onzin. Na de stage volgt er nog een minor. Hier kun je weer 1 van de eerdere onderwerpen volgen en dan krijg je een aantekening op je diploma maar je kan ook iets anders kiezen. Hierin ben je vrij. Ik zelf ga bijvoorbeeld een buitenland minor doen en daar een taal en cultuur cursus volgen. Iets wat niks met ICT media design heeft te maken.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:35:44 #15
149961 DjRex89
pi_76556799
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:46 schreef knivez. het volgende:
Ik weet niet waar je het doet maar het klinkt erg als mijn opleiding.. of in ieder geval ze geven het ook bij ons.

Ik doe ICT media design en ze geven bij ons ook technische informatica. We hebben eerst een gedeelde minor binnen informatica. Gamedesign, lifestyle, security. Dat soort onzin. Na de stage volgt er nog een minor. Hier kun je weer 1 van de eerdere onderwerpen volgen en dan krijg je een aantekening op je diploma maar je kan ook iets anders kiezen. Hierin ben je vrij. Ik zelf ga bijvoorbeeld een buitenland minor doen en daar een taal en cultuur cursus volgen. Iets wat niks met ICT media design heeft te maken.
De vraag is dus wat de mogelijkheden zijn omdat er in de beschrijving van de minors vaak staat dat deze alleen toegankelijk is voor studenten in die sector..
pi_76557632
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:35 schreef DjRex89 het volgende:

[..]

De vraag is dus wat de mogelijkheden zijn omdat er in de beschrijving van de minors vaak staat dat deze alleen toegankelijk is voor studenten in die sector..
Ik heb ook TI gedaan en wilde ook verbreed gaan, maar dat bleek niet te kunnen omdat de toegangseisen van de minoren absoluut niet aansloten op mijn opleiding. Uiteindelijk heb ik een verbredende minor bij de elektrotechniek gekozen
  vrijdag 8 januari 2010 @ 12:23:43 #17
149961 DjRex89
pi_76558512
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:59 schreef Sandertje23 het volgende:

[..]

Ik heb ook TI gedaan en wilde ook verbreed gaan, maar dat bleek niet te kunnen omdat de toegangseisen van de minoren absoluut niet aansloten op mijn opleiding. Uiteindelijk heb ik een verbredende minor bij de elektrotechniek gekozen
Wat houdt zo'n verbredende minor dan in? Ik vind het beetje elektrotechniek dat ik nu heb wel genoeg dus een minor elektrotechniek zie ik niet bepaald zitten..
pi_76558927
Ik studeer psychologie en volg er nu een minor Human Osteoarcheology (van biomedische wetenschappen) bij en dat gaat prima. Ik merk af en toe wel dat de archeologiestudenten een voorsprong hebben maar alles wat gewoon uitgelegd alsof iedereen het voor het eerst hoort
pi_76558965
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 12:23 schreef DjRex89 het volgende:

[..]

Wat houdt zo'n verbredende minor dan in? Ik vind het beetje elektrotechniek dat ik nu heb wel genoeg dus een minor elektrotechniek zie ik niet bepaald zitten..
Bij een verbredende minor ga je de breedte in, dus je kijkt wat er te vinden is buiten je reguliere opleiding.
Bij een verdiepende minor ga je de diepte in, hierbij ga je dieper in op de stof die je met je opleiding gehad hebt.
pi_76559345
Niet helemaal vergelijkbaar, maar misschien toch handig. Mijn hoofdrichting is politicologie, maar ik volg op dit moment voor mijn bachelor een minor Asian Studies bij de antropologiefaculteit . Beide in de sociale wetenschappen hoek, maar toch ook erg verschillend. Ik merk dat ik gewoon een stuk antropologische achtergrond en theoretische kennis mis. Ook de onderzoeksmethodiek die ik vanuit politicologie gewend ben is heel anders en dat is erg wennen. Antropologen bij mij in de werkgroepen hebben daar veel minder moeite mee. Steeds als ik een paper of essay moet schrijven grijp ik terug op mijn politicologische kennis en vaardigheden en gebruik ik de antropologievakken voornamelijk om nieuwe inzichten op te doen. Opzich zit ik hier ook niet mee, want ik wil geen antropoloog worden, maar ik merk altijd wel grote verschillen met de insteek van mijn medestudenten. Daarnaast merk ik dat veel onderwerpen gewoonweg niet in mijn interessegebied liggen. Dan moet ik bijvoorbeeld ineens een academisch onderbouwde recensie schrijven over een balletuitvoering en dat is gewoon niet echt aan mij besteed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')