Wij kregen de vaccinaties ook in ons eerste jaar, maar wij hadden ook al in januari of juni verpleeghulpstage en dan is het verplicht.quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:58 schreef Rituals het volgende:
In Nijmegen moeten alle eerstejaars geneeskundestudenten gevaccineerd worden tegen Hepatitis B (ik weet niet of dat bij alle universiteiten al zo vroeg is?). Ik had alle drie de vaccinaties al gehad, dus werd er meteen een antistoftiterbepaling gedaan. Nu heb ik vandaag een brief gekregen dat de uitslag van de antistoftiter (anti-HBs) negatief is, dus ik ben niet/onvoldoende beschermd tegen Hepatitis B. Weet iemand hoe dit kan?
Als je een complete non-responder bent (na 6 vaccinaties nog steeds geen meetbare titer), dan moet je na elke blootstelling passief geimmuniseerd worden, dus het zou erg onhandig zijn, maar volgens mij is het geen bezwaar om aan je co-schappen te kunnen beginnen. Zou wat zijnquote:Op woensdag 20 januari 2010 19:14 schreef Rituals het volgende:
Ik heb in november al verpleegstage gehad, maar daarvoor was de vaccinatie niet verplicht.
Ik behoor inderdaad niet tot de risicogroepen. In deze brief staat alleen dat de uitslag negatief is. Ik heb 26 januari een nieuwe afspraak, dus misschien kan ik dan even vragen hoeveel IU/L ik heb. Waarschijnlijk zal ik dan die boosterprikken krijgen? Hopelijk werkt dat! Want heeft het gevolgen als mijn uitslag negatief blijft? Er is namelijk gezegd dat je (in principe) niet aan je co-schappen mag beginnen als je niet gevaccineerd wilt worden (uitzonderingen daargelaten). Maar ik neem aan/hoop dat een negatieve uitslag geen reden is om niet aan je co-schappen te mogen beginnen?
Klinkt inderdaad erg onhandig! Hopen dan maar dat ik geen complete non-responder ben.quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:20 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Als je een complete non-responder bent (na 6 vaccinaties nog steeds geen meetbare titer), dan moet je na elke blootstelling passief geimmuniseerd worden, dus het zou erg onhandig zijn, maar volgens mij is het geen bezwaar om aan je co-schappen te kunnen beginnen. Zou wat zijn
Ik heb het ook gehad (kreeg overigens wel meteen de labuitslag, ik geloof dat mijn titer toen 15 was). Er volgde een booster inderdaad, en daarna had ik 600. In de meeste gevallen komt het wel goedquote:Op woensdag 20 januari 2010 19:32 schreef Rituals het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad erg onhandig! Hopen dan maar dat ik geen complete non-responder ben.
Iig niet die vergelijkingen met noten en dat soort dingen, staat ergens in Anamnese en Lichamelijk onderzoek. Met een orchidometer oid toch?quote:
zo'n kralenketting toch, omvang vergelijken met die balletjesquote:Op woensdag 20 januari 2010 22:26 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Iig niet die vergelijkingen met noten en dat soort dingen, staat ergens in Anamnese en Lichamelijk onderzoek. Met een orchidometer oid toch?
Ja klopt, ik kon het niet niet vinden in mijn vaardigheden boekjesquote:Op woensdag 20 januari 2010 22:26 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Iig niet die vergelijkingen met noten en dat soort dingen, staat ergens in Anamnese en Lichamelijk onderzoek. Met een orchidometer oid toch?
Hiep hoi. Ik heb letterlijk het brandende pand verlatenquote:22:53:05 20-01-10 Melding : brand in ketelhuis leyenburg stroomstoring mgl evacuatie patienten (Grip 1: ja)
Regio : [HAA] 15. Haaglanden
Nogal wiedes dat je antistoftiter negatief is. Als je recentelijk niet in de buurt geweest bent bij Hep B dan zullen er ook geen antistoffen daarvoor door je bloed circuleren. Ik weet niet wanneer je die vaccinatie hebt gehad, maar ik geloof dat ie 15 jaar geldig is, en er is destijds vast wel een antistoftiter bepaald na de derde vaccinatie. Als die positief was, is het goed.quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:58 schreef Rituals het volgende:
In Nijmegen moeten alle eerstejaars geneeskundestudenten gevaccineerd worden tegen Hepatitis B (ik weet niet of dat bij alle universiteiten al zo vroeg is?). Ik had alle drie de vaccinaties al gehad, dus werd er meteen een antistoftiterbepaling gedaan. Nu heb ik vandaag een brief gekregen dat de uitslag van de antistoftiter (anti-HBs) negatief is, dus ik ben niet/onvoldoende beschermd tegen Hepatitis B. Weet iemand hoe dit kan?
Ik ben nu eerstejaars. De vaccinaties heb ik vorig jaar gedaan via de GGD (ivm met een vakantie). De antistoftiterbepaling is 6 weken na mijn laatste vaccinatie gedaan, dus zou positief moeten zijn lijkt me?quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:41 schreef Pluizel het volgende:
[..]
Nogal wiedes dat je antistoftiter negatief is. Als je recentelijk niet in de buurt geweest bent bij Hep B dan zullen er ook geen antistoffen daarvoor door je bloed circuleren. Ik weet niet wanneer je die vaccinatie hebt gehad, maar ik geloof dat ie 15 jaar geldig is, en er is destijds vast wel een antistoftiter bepaald na de derde vaccinatie. Als die positief was, is het goed.
Ik ben overigens ook in mijn eerste jaar al gevaccineerd voor hep b, ivm de stages die we dat jaar al moesten doen.
?quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:30 schreef Merel1808 het volgende:
Alle eerstejaars AMC-ers staan nu halfnaakt hier in de kelder, ik ben benieuwd wat ze er van vonden
Was wel tof, toch wel apart om daar bijna naakt te liggen, een medestudente te hebben die op zoek is naar je ribaanhechtingen en maar een paar assistenten erbij roept die allemaal een beetje in je borst lopen te prikken. We hadden wel bij elkaar de plek van de schildklier goed(gegoktquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:30 schreef Merel1808 het volgende:
Alle eerstejaars AMC-ers staan nu halfnaakt hier in de kelder, ik ben benieuwd wat ze er van vonden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |