Niet 366 per maandquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:45 schreef Sonaled het volgende:
[..]
Dus dit geldt ook voor studenten mét recht op studiefinanciering (danwel via nullening)? Bizar, wie maakt er nu ¤4400 aan studiekosten? Dat is bijna 250 euro per maand!
Als je voor het vrijwilligerswerk binnen de normen blijft nietquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:50 schreef crossover het volgende:
Vraagje: Horen vergoedingen voor reiskosten en onkosten van vrijwilligers werk bij het belastbaar inkomen?
Volgens mij kun je studieschuld/lening helemaal niet aftrekken in box 3. IB- zaken staan helemaal los van de belasting; je betaalt ook geen inkomstenbelasting over stufi of lening.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Moet je de schuld vanaf 2010 niet gewoon opnemen in box 3 als schulden?
Sorry, toch wel:quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:56 schreef marietje85 het volgende:
[..]
Volgens mij kun je studieschuld/lening helemaal niet aftrekken in box 3. IB- zaken staan helemaal los van de belasting; je betaalt ook geen inkomstenbelasting over stufi of lening.
Oke bedanktquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Als je voor het vrijwilligerswerk binnen de normen blijft niet
Ten eerste: heb je geen recht op studiefinanciering? Zo ja, dan vraag ik me af of je überhaupt toekomt aan het invullen van deze post.quote:
Tsja, daarvoor moet je een administratie bijhouden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:46 schreef snellejelle het volgende:
Wééér een domme vraag over de aftrek van studiekosten...
Per 01-01-2010 moet ik de lening en prestatiebeurs van mijn studie gaan terugbetalen. Ik heb hier op 06-02-2009 bericht over gekregen. Ik neem aan dat dat het moment is dat de prestatiebeurs is omgezet in een lening en dat ik de bedragen dus dit jaar kan gaan aftrekken?
In het aangifte programma moet ik per jaar invullen wat ik aan prestatiebeurs heb ontvangen. Waar vind ik dat in hemelsnaam terug? Ik heb écht geen idee wat ik in bijv. 2001 aan prestatiebeurs heb ontvangen?
Staat keurig vermeld in het aangifteprogramma hoe hier mee om te gaan.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af eigenlijkOf het niet als een gewone lening gezien wordt. Maar misschien dat iemand anders daar antwoord op kan geven.
Dit is trouwens al jaren zo.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:00 schreef marietje85 het volgende:
[..]
Sorry, toch wel:
Wat geeft u aan in box 3?
U moet onder meer de volgende schulden aangeven in box 3:
* schulden voor consumptiedoeleinden, zoals een auto of een vakantie
* schulden voor de financiering van aandelen (behalve aandelen die horen bij een aanmerkelijk belang), obligaties of rechten op periodieke uitkeringen
* schulden voor de financiering van de tweede woning of andere onroerende zaken
* (hypotheek) schulden die u niet in box 1 in aftrek kunt brengen, omdat de schuld niet tot de eigenwoningschuld hoort
* schulden volgens de Wet studiefinanciering
De rente is niet aftrekbaar.
Vakantie boeken dus.quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:01 schreef sanger het volgende:
Als ik goed gerekend heb gisteren krijg ik een leuk bedragje terug
Neuh, bestemming kinderkamerquote:
Dan zul je er ook wel naar verdienenquote:Zit er bij mij niet in: ik heb de aanslag voor 2010 al binnen. Of ik even een fiks bedrag wil overmaken.![]()
Gaat hem niet wordenquote:Op donderdag 28 januari 2010 18:55 schreef Nizno het volgende:
even een dilemma, reiskosten;
vergoedingen van de werkgever voor het openbaar vervoer.
Ik krijg de vergoeding ook als ik ga fietsen lopen of kruipen.... dus dat is dan niet vergoeding voor openbaar vervoer toch?
Dat hoeft inderdaad niet zo te zijn. Je hoeft alleen de vergoeding die betrekking heeft op het reizen met openbaar vervoer in mindering te brengen op de aftrekpost.quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:55 schreef Nizno het volgende:
Ik krijg de vergoeding ook als ik ga fietsen lopen of kruipen.... dus dat is dan niet vergoeding voor openbaar vervoer toch?
Ook een goede bestemming.quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Neuh, bestemming kinderkamerkunnen we van de spaarrekening afblijven
Dat is nog maar afwachten. Het jaar is nog geen maand oud dus weinig zinnigs over te zeggen.quote:[..]
Dan zul je er ook wel naar verdienen
Dat is ook mijn standpunt, ja.quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:55 schreef Nizno het volgende:
ik vind dat ik dat best wel er op kan wagen... Laat de BD maar vertellen waarom dit al jaren fout in het aangifteprogramma staat.quote:
ik krijg gewoon een bedrag per dag, ongeacht of ik kruip loop fiets bus of trein.....quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:23 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dat hoeft inderdaad niet zo te zijn. Je hoeft alleen de vergoeding die betrekking heeft op het reizen met openbaar vervoer in mindering te brengen op de aftrekpost.
(BTW: Als je op het vraagteken klikt, staat er ook een beetje kromme uitleg,...)
klopt heb het ook van jouquote:
quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
klopt heb het ook van jou
En wat ik al zeg.. ik ga het er gewoon op wagen en wil wel eens weten waarom ze dit al jaren fout hebben staan.
Desnoods tot de rechter aan toe.
ik schreeuw heul niets.. Ik ga bezwaar maken als ze er eens over gaan zeiken... eerlijk is eerlijk.. vorig jaar heb ik het ook gedaan... jaren daarvoor niet omdat ik toen maandabo's e.d. in moest leveren en dus op basis van OV reiskosten kreeg.quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
![]()
Ik wacht af op de "Nizno Jurisprudentie"!
Maar alle gekheid op een stokje, als het al jaren fout wordt gedaan kun je mooi altijd nog moord, brand en vertrouwensbeginsel schreeuwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |