Ik ben het met de anderen eens, vanuit de eigen groep kan wel eens meer gezag uitgaan dan van het officiële gezag. Sociale controle werkt soms nog wel.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dit moet niet gedaan worden door hun eigen groep, maar door het gezag. Die moeten dat doen.
Dan zit er toch een steekje los bij hen dat ze het gezag niet accepteren.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben het met de anderen eens, vanuit de eigen groep kan wel eens meer gezag uitgaan dan van het officiële gezag. Sociale controle werkt soms nog wel.
Dat denk ik ook wel. Ze bewonderen waarschijnlijk hun oudere broers en nemen van hen meer aan dan van de politie.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben het met de anderen eens, vanuit de eigen groep kan wel eens meer gezag uitgaan dan van het officiële gezag. Sociale controle werkt soms nog wel.
Ja. En sowieso vind ik het toch goed dat mensen uit de wijk zelf proberen de boel weer recht te trekken. Niet iedereen is dus over de rooie.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel. Ze bewonderen waarschijnlijk hun oudere broers en nemen van hen meer aan dan van de politie.
Wat een onzin. Als ik jou voor je kop sla opstraat op straat en jij slaat me terug. Dan heb jij toch geen schuld, dat is terrecht.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:44 schreef KoosVogels het volgende:
Fijn dat sommige users dit incident aan kunnen grijpen om hun onvervalste Marokkanen-haat te botvieren. Begrijp me niet verkeerd, hetgeen dat is gebeurd met dat meisje is natuurlijk vreselijk. Echter, we moeten natuurlijk wel realistisch blijven. Waar twee vechten, hebben twee schuld. Het is ook een beetje zot om de Molukkers nu plots te vertroetelen.
Dat ligt er maar net aan wat de reden is waarom jij begint te slaan.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:50 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als ik jou voor je kop sla opstraat op straat en jij slaat me terug. Dan heb jij toch geen schuld, dat is terrecht.
Eens.quote:Dat die Marokkanen die op dat meisje inreden het zieknhuis ingeslagen zijn lijkt me dan ook een logisch gevolg van zo'n idiote actie.
Correct is anders. Maar op zo'n moment nemen emoties de overhand en handelt men niet naar het boekje.
Dit is een stuk goedkoper en kan de politie zich met echte criminelen bezig houden dan wat molukse en marokaanse tuig bezig houden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat is toch van de zotte!!!!!!
Daar hebben we gvd de politie voor, niet zgn. oudere jongeren.
Ik denk dat mensen van grote criminelen minder last hebben dan van kleine crimineeltjes die de buurt onveilig maken. Ik hoop wél dat de politie zich daar mee bezig blijft houden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:03 schreef 311258 het volgende:
[..]
Dit is een stuk goedkoper en kan de politie zich met echte criminelen bezig houden dan wat molukse en marokaanse tuig bezig houden.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen van grote criminelen minder last hebben dan van kleine crimineeltjes die de buurt onveilig maken. Ik hoop wél dat de politie zich daar mee bezig blijft houden.
Idd van grote criminelen heeft de burger erg weinig last. Die doen hun zaakjes wel onder de tafel.quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen van grote criminelen minder last hebben dan van kleine crimineeltjes die de buurt onveilig maken. Ik hoop wél dat de politie zich daar mee bezig blijft houden.
Tuurlijk mensen hebben weinig last van die Pedofiele Zwemleraar die kinderen verkrachten.quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Idd van grote criminelen heeft de burger erg weinig last. Die doen hun zaakjes wel onder de tafel.
Huh? Ik begrijp je punt niet helemaal.quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:09 schreef 311258 het volgende:
[..]
Ik denk dat een kinderverkrachter of een moordenaar toch voor meer ` last` zorgen.
Dan wat hangjongeren die onderling gaan lopen knokken zoals in culemborg.
Mischien moet Wilders die slachtoffers en familie van die Pedofiele Zwemleraar gaan bezoeken.
Maar ja dat is geen Moslim.
Daar heeft men de recherche voor, niet de straat agent.quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:11 schreef 311258 het volgende:
[..]
Tuurlijk mensen hebben weinig last van die Pedofiele Zwemleraar die kinderen verkrachten.
Gaaap next.
Helemaal eens hoor. Het is alleen jammer dat de politie verkeerde prioriteiten stelt. Sterker nog, deze straatterroristen worden niet eens meer crimineel genoemd.quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Idd van grote criminelen heeft de burger erg weinig last. Die doen hun zaakjes wel onder de tafel.
Daarnaast zit daar de recherche al op.
Van die kleine criminelen, daar moet de politie op de straat zich vaker mee gaan bemoeien.
Het is de taak van de politie om veiligheid voor iedereen te garanderen.
http://www.rtl.nl/%28/act(...)des_in_Nederland.xmlquote:De politie registreert jeugdbendes en verdeelt ze in drie categorieën: hinderlijke groepen, overlast gevende groepen en criminele groepen. De eerste groep zorgt vooral voor overlast op straat door bewoners te bedreigen. Zijzijn meestal nog wel te corrigeren en in de hand te houden.
Een zwaardere categorie zijn de overlastgevende jeugdgroepen. Ze terroriseren hun eigen buurt, gebruiken geweld en plegen al misdrijven zoals diefstal en drugshandel. De zwaarste groep zijn de criminele jeugdbendes. Gewelddadige groepen jongeren die bijvoorbeeld stelselmatig overvallen plegen.
Die zit toch al vast!! Of heb ik weer wat gemist?quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:11 schreef 311258 het volgende:
[..]
Tuurlijk mensen hebben weinig last van die Pedofiele Zwemleraar die kinderen verkrachten.
Gaaap next.
Is misschien wel zo, maar sociale controle werkt ook. In de Molukse wijken is het al decennia zo dat de politie de ouderen/oudere jongeren inschakelt in geval van problemen. Die ouderen zorgen dat de desbetreffende jongere op het bureau verschijnt, zonder z'n vrienden. Het verschijnen van politie in de wijk werkt vaak als een rode lap op een stier en maakt de situatie onnodig agressief.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dit moet niet gedaan worden door hun eigen groep, maar door het gezag. Die moeten dat doen.
Zij deed aangifte van vandalisme......quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:54 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan wat de reden is waarom jij begint te slaan.
Zeker jongeren die tot een paar jaar geleden zelf de wijk terroriseerden..quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat is toch van de zotte!!!!!!
Daar hebben we gvd de politie voor, niet zgn. oudere jongeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |