abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 januari 2010 @ 12:41:25 #141
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_76518811
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:47 schreef Mylene het volgende:
De Telegraaf kwam dus met het verhaal dat de boel op oudejaarsavond escaleerde doordat een oude Marokkaanse man door Molukkers in elkaar was geslagen. En omdat de politie niets deed namen Marokkaanse jongeren het heft in eigen handen door stenen te gooien door de ramen van Molukkers hun woningen.

Tenzij de actie van de Molukse jongeren om die oude Marokkaanse man laf te grazen te nemen ook weer een reactie op iets is geweest. Dat weet je niet.
Het probleem in Nederland ligt echt bij de Marokkaanse jeugd. De Marokkaanse gemeenschap doet vrijwel niets om dit probleem op te lossen. Ook de gevestigde politiek doet tot op heden niets om het probleem op te lossen. De oplossing ligt voor de hand: cellen staan momenteel leeg. Vervelend kut-Marokkaantje spelen op straat? Prima, ga maar een jaar of 5-10 zitten! Niet mee eens? Maak maar gebruik van je dubbele nationaliteit en verdwijn!
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2010 @ 12:43:12 #142
137949 Disana
pi_76518875
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Is ook niet slim natuurlijk. Ik begrijp het wel. Gaat ie niet, dan krijg je op een bepaald moment het commentaar dat hij zo anti de Marokkaanse reljeugd is, maar bij escalatie zijn gezicht niet laat zien.
Maar gaat hij wel en stel......hij wordt vermoord, dan slaat overal de vlam in de pan.

Dus, het is onverstandig om daarheen te gaan.

Maar goed, hij heeft het wél aangeboden, dus niemand kan zeggen dat hij te laf is om te gaan kijken.
Nogal een kunst met zijn bewaking. Vind het niet iets om je op voor te laten staan, en hij wilde toch alleen maar scoren.
  donderdag 7 januari 2010 @ 12:52:11 #143
3542 Gia
User under construction
pi_76519223
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Nogal een kunst met zijn bewaking. Vind het niet iets om je op voor te laten staan, en hij wilde toch alleen maar scoren.
Het is een feit dat Wilders er wel op aangekeken zou worden als hij zich verre van dit geweld houdt en er niets over zegt. Dus, hij moest toch wat.
Maar ik blijf erbij dat het vooral voor hem zeer onverstandig is om nu naar deze wijk toe te gaan. En zeker om dit ook nog eerst aan te kondigen. Degene die hem vermoordt, wordt in de moslimgemeenschap als held gezien. Maar er zullen dan zeker over en weer rellen volgen.

Dus, hij kan er beter wegblijven. We hebben levend meer aan hem.
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2010 @ 12:54:24 #144
137949 Disana
pi_76519303
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is een feit dat Wilders er wel op aangekeken zou worden als hij zich verre van dit geweld houdt en er niets over zegt. Dus, hij moest toch wat.
Maar ik blijf erbij dat het vooral voor hem zeer onverstandig is om nu naar deze wijk toe te gaan. En zeker om dit ook nog eerst aan te kondigen. Degene die hem vermoordt, wordt in de moslimgemeenschap als held gezien. Maar er zullen dan zeker over en weer rellen volgen.

Dus, hij kan er beter wegblijven. We hebben levend meer aan hem.
Dat laatste is de vraag

En ik vraag me ook af of iemand hem juist hier en nu werkelijk zou willen vermoorden. Maar jij zult wel weer aan de Marokkanen daar denken.
pi_76519668
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:41 schreef voice-over het volgende:

[..]

Het probleem in Nederland ligt echt bij de Marokkaanse jeugd. De Marokkaanse gemeenschap doet vrijwel niets om dit probleem op te lossen. Ook de gevestigde politiek doet tot op heden niets om het probleem op te lossen. De oplossing ligt voor de hand: cellen staan momenteel leeg. Vervelend kut-Marokkaantje spelen op straat? Prima, ga maar een jaar of 5-10 zitten! Niet mee eens? Maak maar gebruik van je dubbele nationaliteit en verdwijn!
Inderdaad.
Het komt heus niet zomaar dat mensen die een aantal jaren geleden riepen dat Pim Fortuyn een racist was nu gewoon kenbaar maken dat ze op Wilders gaan stemmen. Dit is in mijn omgeving, zowel autochtoon als allochtoon, jong en oud.
Mensen waar ik een paar jaar geleden nog felle discussies mee had over problemen met Marokkanen, zelfs die beginnen steeds meer haat te ontwikkelen tegen dat volk.
En nee, ik zeg niet dat elke Marokkaan per definitie een klootzak is, nee mijn Marokkaanse buren en een aantal vrienden van me zijn echt heel relaxed. Maar op een gegeven moment wegen die 10 goede Marokkanen totaal niet meer op tegen de 1000-en die tot op het bot klootzakken zijn.

Maar ach, je zal altijd een groepje mensen hebben die met oogkleppen rondlopen en het voor dat volk zal opnemen omdat ze anders die ene goede Marokkaan die het wel goed doet kwetsen.
  donderdag 7 januari 2010 @ 13:32:47 #146
36038 Shaman
retro-progressief
pi_76520597
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:45 schreef Gia het volgende:
Gaat ie niet, dan krijg je op een bepaald moment het commentaar dat hij zo anti de Marokkaanse reljeugd is, maar bij escalatie zijn gezicht niet laat zien.
In Culemborg zal niemand het hem kwalijk nemen als hij niet komt. De Molukkers moeten hem niet, de Marokkanen moeten hem niet, de linkse meerderheid (SP, PvdA, GL D'66) moet hem niet en ik denk dat ook de CDA/VVD minderheid er niet op zit te wachten als Wilders olie op het vuur komt gooien...

Wat ik me afvraag is wat Wilders, behalve media aandacht, denkt te kunnen bereiken met zijn komst?
Zouden Wilders-stemmers uiteindelijk niet afhaken op die doorzichtige mediageilheid?
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2010 @ 14:56:29 #147
137949 Disana
pi_76523541
quote:
Helikopters Culemborg deden oefening

CULEMBORG - De Apache-helikopters die woensdag boven Culemborg vlogen, hadden niets te maken met de problemen in de wijk Terweijde.

Volgens een woordvoerder van Defensie deden de laagvliegende heli's een reguliere oefening, zoals die wel vaker in die regio worden gehouden.

Defensie had zich niet gerealiseerd dat mensen zouden denken dat de helikopters deel uit zouden maken van de massale politieinzet in de wijk. Ook op internetsites en Twitter werd druk gespeculeerd over de reden van de helikoptervluchten.
http://www.omroepgelderla(...)g-deden-oefening.htm

Ja ja...
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2010 @ 14:57:34 #148
137949 Disana
pi_76523588
quote:

Moluks-Marokkaans overleg C'borg

CULEMBORG - Op het stadhuis van Culemborg is overleg gaande over de problemen in de wijk Terweijde. Molukse en Marokkaanse vertegenwoordigers zitten om de tafel met de burgemeester. Die was eerder vanochtend in de wijk.

Woensdagavond was er een eerste verzoeningsgesprek bij de plaatselijke voetbalclub Fair Play. Zo'n 75 Marokkanen spraken daar met drie Molukse vertegenwoordigers.

Daar is afgesproken dat oudere Marokkaanse jongeren in de wijk gaan patrouilleren. Zij moeten de jeugd aanspreken op slecht gedrag.
pi_76524017
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:57 schreef Disana het volgende:

[..]

Nou hopen dat het helpt, dit schiet ook niet op.
  donderdag 7 januari 2010 @ 15:10:31 #150
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_76524099
quote:
Daar is afgesproken dat oudere Marokkaanse jongeren in de wijk gaan patrouilleren. Zij moeten de jeugd aanspreken op slecht gedrag.

Dat is toch van de zotte!!!!!!
Daar hebben we gvd de politie voor, niet zgn. oudere jongeren.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_76524340
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:10 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat is toch van de zotte!!!!!!
Daar hebben we gvd de politie voor, niet zgn. oudere jongeren.
Is ook van de zotte, maar als het helpt.
De politie hebben ze geen respect voor dus laten hun het proberen.
Er moet nu direct wat gebeuren.
  donderdag 7 januari 2010 @ 15:18:30 #152
110987 ErwinRommel
pi_76524407
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:16 schreef shomila het volgende:

[..]

Is ook van de zotte, maar als het helpt.
De politie hebben ze geen respect voor dus laten hun het proberen.
Er moet nu direct wat gebeuren.
Nu ja, ik heb er mijn hele grote twijfels bij.
De politie moet desnoods dat respect maar eens afdwingen.
Deze maatregel is er eentje van pappen en nathouden inmho.
pi_76524421
Beste erwin, wat wil je nou? Dat "zij de problemen met hun jeugd zelf oplossen" of de politie zich er weer druk om maakt.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_76524546
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:18 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nu ja, ik heb er mijn hele grote twijfels bij.
De politie moet desnoods dat respect maar eens afdwingen.
Deze maatregel is er eentje van pappen en nathouden inmho.

De politie moet dat ook afdwingen ,maar dat gebeurt nu niet in een week tijd.
En ik weet ook niet of ze luisteren naar die oudere, maar ze kunnen het proberen.
Dat stukje met prem waren ook oudere marokkaanse jongeren en daar luisterde die jongeren ook niet naar.
  donderdag 7 januari 2010 @ 15:23:07 #155
3542 Gia
User under construction
pi_76524575
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:32 schreef Shaman het volgende:

[..]

In Culemborg zal niemand het hem kwalijk nemen als hij niet komt. De Molukkers moeten hem niet, de Marokkanen moeten hem niet, de linkse meerderheid (SP, PvdA, GL D'66) moet hem niet en ik denk dat ook de CDA/VVD minderheid er niet op zit te wachten als Wilders olie op het vuur komt gooien...

Wat ik me afvraag is wat Wilders, behalve media aandacht, denkt te kunnen bereiken met zijn komst?
Zouden Wilders-stemmers uiteindelijk niet afhaken op die doorzichtige mediageilheid?
Als hij niks doet kan hem dat door de linkse kliek verweten worden. Dan wordt hem lafheid toegedicht. Wel veel praten, maar handelen ho maar. Dat niemand in Culembourg op hem zit te wachten doet er niet toe.

Maar goed, schijnbaar gaat hij, gelukkig, ook niet.
  donderdag 7 januari 2010 @ 15:24:20 #156
110987 ErwinRommel
pi_76524620
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:18 schreef Aloulou het volgende:
Beste erwin, wat wil je nou? Dat "zij de problemen met hun jeugd zelf oplossen" of de politie zich er weer druk om maakt.
Dit moet niet gedaan worden door hun eigen groep, maar door het gezag. Die moeten dat doen.
pi_76524686
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:24 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dit moet niet gedaan worden door hun eigen groep, maar door het gezag. Die moeten dat doen.
'Het Gezag'. Dat is helaas aan slijtage onderhevig
pi_76524716
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Als hij niks doet kan hem dat door de linkse kliek verweten worden.
Lol, wat "De linkse kliek" heeft het liefste gewoon dat ie z'n waffel een keer houdt denk ik. Bovendien heeft het geen ene reet met links of rechts te maken, het gaat erom dat verstandige mensen zich met dit soort zaken bezighouden. En Wilders hoort niet bij die groep.
pi_76524781
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

'Het Gezag'. Dat is helaas aan slijtage onderhevig
Zoals de gemiddelde Nederlander die meent dat de politie "boeven moet vangen" en zich niet met verkeerscontroles moet bezighouden ? Laten we wel zijn, er zijn maar weinig Nederlanders die gezag accepteren, waarom zou dat voor allochtonen anders moeten zijn ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2010 15:28:38 ]
pi_76524863
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Zoals de gemiddelde Nederlander die meent dat de politie "boeven moet vangen" en zich niet met verkeerscontroles moet bezighouden ? Laten we wel zijn, er zijn maar weinig Nederlanders die gezag accepteren, waarom zou dat voor allochtonen anders moeten zijn ?
Heb ik het over allochtonen dan?
Iedereen heeft zich aan 'het gezag' te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')