Bij jou ook overal zo koud binnen? Deze tijd van het jaar is het in veel huizen waar het 's zomers goed te doen is zonder airco, nu stervenskoud en ook niet warm te krijgen (graad of 17 binnen) - ik gebruik 2 elektrische kachels van 3000W en nog is het overdag buiten warmer.quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:26 schreef Snakey het volgende:
Het is hier in Fuengirola (Zuid Spanje) zonnig en zo'n 18 graden. Maar morgen waarschijnlijk heel de dag regen.
Het is redelijk binnen, hoewel alleen een t-shirt te weinig zou zijn. 's Avonds hebben we een gaskachel in de hal die het hele huis aangenaam maakt. Zodra je in de zon bent is het lekker warm, maar het briesje maakt het huis een stuk frisser dan dat het buiten is.quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:29 schreef illusions het volgende:
[..]
Bij jou ook overal zo koud binnen? Deze tijd van het jaar is het in veel huizen waar het 's zomers goed te doen is zonder airco, nu stervenskoud en ook niet warm te krijgen (graad of 17 binnen) - ik gebruik 2 elektrische kachels van 3000W en nog is het overdag buiten warmer.
Mijn vrouw had dat dus in Nederland...... ALWEER bewolkt, wanneer schijnt de $#$#@#@$ zon nu eens in dit landje?quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:12 schreef Fogel het volgende:
Het is het gebrek aan licht wat voor depressies zorgt en niet zozeer de kou. Als remedie bestaan er felle lampen die zonlicht simuleren, en het schijnt te helpen.
Hier hebben we tegen de 270 dagen per jaar met neerslag als ik het goed herinner.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Mijn vrouw had dat dus in Nederland...... ALWEER bewolkt, wanneer schijnt de $#$#@#@$ zon nu eens in dit landje?
Maar ja, als je dus Zuidelijk California gewend bent waar het dus 300+ dagen per jaar zonnig is, dan is dat ook niet vreemd..... in Italie en Spanje is het ook veel vaker zonnig.
En nu heb ik aan de kou zelf ook geen hekel inderdaad..... maar WEER bewolking en WEER regen.... ik ben toch wel heel blij dat ik daar vanaf ben. Het is nu dus meer van: Hey het regent eens, leuk!
Je hebt hier dus ook niet dat als het mooi weer is dat de standen en zwembaden tjokvol zitten (of noem andere activiteit waar het druk is als het mooi weer is), want het weekend daarop, en daarop, en daarop.... is het ook gegarandeerd goed weer in de hele zomer, en men hoeft dus niet perse NU iets doen, want volgende week zou het wel eens kunnen regenen.....
De zomerwarmte van 30+ graden..... neem ik dan wel voor lief. Ik kijk 10x liever naar blauwe lucht dan naar grijze, grauwe bewolkte lucht.
Je kunt hier inderdaad rustig een buitenactiviteit - zoals naar het strand gaan - een week of twee van te voren in plannen, en dan zo goed als gegarandeerd lekker weer hebben.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:48 schreef Fogel het volgende:
Ik ben iemand die ook met regen gaat zwemmen, heerlijk rustig danmaar ik zie je punt dat het rustig is als alles altijd kan.
Ik zie het punt helemaalquote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:09 schreef maartena het volgende:
[..]
-knip-
Het voelt gewoon wel wat plezieriger aan dat je niet enorm afhankelijk bent van het weer als je iets wil plannen. Een BBQ in de tuin met wat vrienden is hier ook nog nooit in het water gevallen bijv.
Tja dat vind ik dan niet meer echt in de buitenlucht BBQ'en. Je kunt dan bijna net zo goed gaan steengrillen ofzo.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 07:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik zie het punt helemaal
De BBQ gaat bij mij ook gewoon aan als het regent, dan gaat de regenvaste zonnewering over het terras heen (gebruik dat ding zowat meer tegen regen dat tegen zon).
nog steeds baggerweer maar ....fingers crosed, het schijnt de komende dagen beter te worden..!!quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:13 schreef rechtsedirecte het volgende:
regen,regen,regen..ik word er helemaal niet goed van....!! het hele voorjaar was al slecht en nu lijkt de zomer niet veel beter te worden..
Het is hier in de WINTER dus blijkbaar beter/warmer weer dan bij jou in de ZOMER!quote:Op maandag 11 januari 2010 19:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
nog steeds baggerweer maar ....fingers crosed, het schijnt de komende dagen beter te worden..!!
Vrijdag weer!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:32 schreef F_PT het volgende:
regent keihard hier in het zuiden van frankrijk
water komt alweer naar binnen
het wordt hier warmer. Tis gek hoe -3 aan kan voelen als lekker warm...nu hoef ik geen mailliot onder de broek meer aan, geen 4 lagen truien en m'n mega-handschoenen, maar volstaat de normale kleding.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:15 schreef TallMan het volgende:
Het sneeuwt momenteel. Ligt al een maand onafgebroken sneeuw hier.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:13 schreef rechtsedirecte het volgende:
regen,regen,regen..ik word er helemaal niet goed van....!! het hele voorjaar was al slecht en nu lijkt de zomer neit veel beter te worden..
Koning Winter wil zich nog niet laten kennen!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 05:07 schreef wonderer het volgende:
We konden het gras weer zien.
Dus het ging weer sneeuwen.
Is dat niet vreselijk beangstigend, om in op een plek te wonen waar tornado's van de een op het andere moment je hele leven zouden kunnen wegvagen?quote:
Nice. Ik heb er ook wel eens wat gezien maar niet zó dichtbij.quote:
Geen idee, het is ZEER zeldzaam in California, niet zoals het midwesten waar ze elk jaar voorkomen. Ze komen hier net zo vaak voor als zeg in...... Nederland.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:42 schreef Snakey het volgende:
Is dat niet vreselijk beangstigend, om in op een plek te wonen waar tornado's van de een op het andere moment je hele leven zouden kunnen wegvagen?
Ik ook niet, het was mijn foto niet.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:11 schreef popolon het volgende:
Nice. Ik heb er ook wel eens wat gezien maar niet zó dichtbij.
Ja ik ook hoor; zelfs in het zuiden van Frankrijk heeft de zon dit jaar nog moeite om erdoor te komen! Bovendien blijft het een beetje fris!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:23 schreef illusions het volgende:
Pff, ben de winter nou wel zat. Overdag is het wel okay, maar 18 graden met waterkou en een beetje wind is gewoon niet genoeg om in de zon te liggen.Ik wil m'n beschutte dakterras terug, daar lag ik in januari wel te zonnen.
vandaag was het wel een heerlijk zonnetje!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:50 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ja ik ook hoor; zelfs in het zuiden van Frankrijk heeft de zon dit jaar nog moeite om erdoor te komen! Bovendien blijft het een beetje fris!
Ik wil ook gauw lente hoor!
K denk wel een cm. of 30 gister, en het sneeuwt alweer...K vind het wel mooi, maar fietsen door zoveel sneeuw is wel lastig..quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:18 schreef Knutknuttsson het volgende:
Hier is het sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw
Weer een lading gevallen vandaag! Gaat maar door zeg....vind het nog steeds mooi trouwensquote:Op donderdag 28 januari 2010 08:56 schreef AKnynke het volgende:
[..]
K denk wel een cm. of 30 gister, en het sneeuwt alweer...K vind het wel mooi, maar fietsen door zoveel sneeuw is wel lastig..
Vandaag was wel prut-sneeuw vind ik...Ik denk dat er ondertussen op plaatsen wel een halve meter ligt. Ik vind het ook wel mooi! Deze winter is 10x zo fijn als vorige winter!quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:52 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Weer een lading gevallen vandaag! Gaat maar door zeg....vind het nog steeds mooi trouwens
Zuur inderdaadquote:Op vrijdag 19 februari 2010 08:20 schreef TallMan het volgende:
Temperaturen komen weer boven nul, met bijbehorende regen/natte sneeuw
maar op de (vroege) ochtend is het mooi weer. Vandaag hangt er nevel overigens, dus geen blauwe lucht, maar ach.. straks in het droge seizoen weer 6 maanden blauwe luchtenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 08:02 schreef maartena het volgende:
Mijn zusje zit weer eens in Indonesie (Jakarta), vorig jaar ook al 2 keer..... voor een project. Ze zei op facebook al dat er rain storms waren.
quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:13 schreef Snakey het volgende:
Het is hier (Zuid Spanje) nu lekker warm aan het worden, en blijven. Zo´n 28 graden elke dag met een licht zeebriesje, prima te doen.
We zijn hier eind juni weer weg om in augustus drie weken terug te zijn. Dat is wanneer er hier een fohnwind staat die behoorlijk warm is, zo´n 40 graden en de wind koelt dus niet af.
Heb jij zo'n pensioenshuisje daar?quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:13 schreef Snakey het volgende:
Het is hier (Zuid Spanje) nu lekker warm aan het worden, en blijven. Zo´n 28 graden elke dag met een licht zeebriesje, prima te doen.
We zijn hier eind juni weer weg om in augustus drie weken terug te zijn. Dat is wanneer er hier een fohnwind staat die behoorlijk warm is, zo´n 40 graden en de wind koelt dus niet af.
Neuh. Dit was een investering om hierna inderdaad wel een huis hier te kopen. Maarja, dan moet niet ineens de markt in elkaar zakken waardoor m'n investering zo'n 40% minder waard is.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:55 schreef popolon het volgende:
[..]
Heb jij zo'n pensioenshuisje daar?![]()
22 garden, beetje bewolkt. Prima dus.
15 graden en af en toe een bui beter? En 's nachts ca 4 graden. Zo ja dan weet je waar je moet zijnquote:Op zaterdag 10 september 2011 18:59 schreef popolon het volgende:
23 graden en zonnig.
Hoepel eens op zomer.
's Nachts is het een graad of 5 a 10 dus da's al bijna perfect.quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
15 graden en af en toe een bui beter? En 's nachts ca 4 graden. Zo ja dan weet je waar je moet zijn![]()
In deze provincie zijn er al plekken met nachtvorst
Ligt er helemaal aan. Het kan 15 graden Celcius zijn, het kan 30 graden Celcius zijn. In Februari weet je het nooit. In SF is het denk ik te koud.quote:Op maandag 2 januari 2012 21:15 schreef Fogel het volgende:
Zeg maartena, kan je eind februari een beetje aan het strand liggen in LA (evt SF)? En dat dus zonder het al te koud te krijgen, en met mogelijkheid om zonder blauwe lippen te gaan zwemmen?
Aan? In!quote:Op maandag 2 januari 2012 22:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Ligt er helemaal aan. Het kan 15 graden Celcius zijn, het kan 30 graden Celcius zijn. In Februari weet je het nooit. In SF is het denk ik te koud.
Maar 15 graden kan voor een Noor toch niet te koud zijn? Noren liggen toch allang aan de fjorden bij dat soort temperaturen?
Het was vandaag een graad of 18, das prima toch?quote:Op zondag 11 september 2011 15:46 schreef illusions het volgende:
Heb 't nou wel gehad met die hitte hier in Spanje, zo komt er weinig meer van werken terecht.
California in Februari KAN ook een "regenvakantie" worden, in Feb is het gewoon te onzeker. Dan kun je dus beter naar Curacao gaan of zo, kun je gegarandeerd aan het strand liggen, en ook nog eens duiken/snorkelen etc.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:55 schreef Fogel het volgende:
Aan? In!
Zal niet de eerste keer zijn dat ik met 15 graden ga zwemmen inderdaad, maar dat is niet de bedoeling van een zonvakantie natuurlijk.
bbrrrrrrrrr...quote:
Als je wat meer zekerheid in het weer wil hebben: Van begin Mei tot pak-em-beet November, regent het vrijwel nooit.... als het een keer regent, is het een zomer onweersbuitje dat 's avonds een keer langs komt. In Februari heb je toch veel onzekerheid. 't kan vriezen, 't kan dooien. Misschien toch maar Canarische Eilanden?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 07:25 schreef Fogel het volgende:
Ik zat al naar Aruba en Bonaire te kijken inderdaad, maar hotels zijn daar nogal aan de prijs. 6500usd voor 9 nachten... Da's me toch te gortig.
Wat betreft Aruba moet je niet in de grote hotels verblijven.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 07:25 schreef Fogel het volgende:
Ik zat al naar Aruba en Bonaire te kijken inderdaad, maar hotels zijn daar nogal aan de prijs. 6500usd voor 9 nachten... Da's me toch te gortig.
quote:
yep, nog tips?quote:
check! die lag al klaarquote:
Yep, hier ook al een tijd. En we hebben nu ook een watering ban, dus buiten planten water geven zit er niet in.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:16 schreef popolon het volgende:
* popolon regendans doet. Vier weken droogte.
inderdaad, en ik reis in 10 uur bijna een complete dag terug in de tijd.quote:Op zondag 15 juli 2012 00:21 schreef popolon het volgende:
Wel grappig, ga je in een dag van de winter naar de zomer.
Jaaa! Ik kijk ook al enige tijd uit naar de herfst en winter - en nu is ie dan eindelijk van start gegaan!quote:Op zaterdag 7 september 2013 17:01 schreef popolon het volgende:
De zomer is gelukkig bijna over. Herfst en winter:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |