Nah... dat vind ik nou juist weer een plat stukje dat alleen maar meevaart op het succes van het Speld.nl stukje. Speld.nl borduurde kunstig voort op de kamervragen over Kinderen voor Kinderen, Sinterklaas en wat al niet meer; GS bedrijft platte spot waar geen enkele laag in zit.quote:
Smaad is heel iets anders dan satire, dat snap je hopelijk wel.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:27 schreef paddy het volgende:
[..]
De PVV wordt ook gewoon aangeklaagd wegens smaad
Ben jij zelf nou ook zo'n snottebel die niet binnen drie seconden doorhad dat dit bericht van a tot z verzonnen is?quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:31 schreef paddy het volgende:
Vrijheid van mening is dus.....Ik mag zeggen dat je pedofiel bent en dit op internet zetten? Of ik mag zeggen dat jij hebt gezegd dat je de koningin op 30 april wil vermoorden? Dat jij zegt dat de buurman de overbuurvrouw uit de wijk wil zetten omdat de hele familie moordenaars of criminelen zijn?
Laat mij dergelijke satire dan maar nooit snappen
GS heeft dan ook niet voor niets veel en veel meer bezoekers dan Speld.nlquote:Op woensdag 6 januari 2010 12:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Nah... dat vind ik nou juist weer een plat stukje dat alleen maar meevaart op het succes van het Speld.nl stukje. Speld.nl borduurde kunstig voort op de kamervragen over Kinderen voor Kinderen, Sinterklaas en wat al niet meer; GS bedrijft platte spot waar geen enkele laag in zit.
Klopt, kortzichtigheid kent geen grenzen. Satire moet kunnen door een pas overleden persoon te misbruiken daarvoor maar satirisch marokkaanse criminelen rifapen noemen is een halszaak en daarbij ben jij juist één van de eersten die moord en brand schreeuwt in koor met je voyeuristische vriendje.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:13 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Dat er serieus mensen zijn die NIET begrijpen dat als dergelijke satire verboden wordt werkelijk geen enkele uiting meer veilig is beangstigt me.
De kortzichtigheid kent geen grenzen meer.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:31 schreef paddy het volgende:
Vrijheid van mening is dus.....Ik mag zeggen dat je pedofiel bent en dit op internet zetten? Of ik mag zeggen dat jij hebt gezegd dat je de koningin op 30 april wil vermoorden? Dat jij zegt dat de buurman de overbuurvrouw uit de wijk wil zetten omdat de hele familie moordenaars of criminelen zijn?
En het is niet voor niets dat ik er vrijwel nooit komquote:Op woensdag 6 januari 2010 12:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
GS heeft dan ook niet voor niets veel en veel meer bezoekers dan Speld.nl
Wat er precies staat, interesseert me niet eens. Flauw, ongein, maakt niet uit. GS snapt de essentie van deze discussie en laat zien hoe ze denken over dit soort politieke pruttelarijen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Nah... dat vind ik nou juist weer een plat stukje dat alleen maar meevaart op het succes van het Speld.nl stukje. Speld.nl borduurde kunstig voort op de kamervragen over Kinderen voor Kinderen, Sinterklaas en wat al niet meer; GS bedrijft platte spot waar geen enkele laag in zit.
Inderdaad zoals Mohammed een Fascist noemen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Klopt, kortzichtigheid kent geen grenzen. Satire moet kunnen door een pas overleden persoon te misbruiken
Ha, de vrouw die voortdurend ongesteld is. Welkom in het topic!quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Klopt, kortzichtigheid kent geen grenzen. Satire moet kunnen door een pas overleden persoon te misbruiken daarvoor maar satirisch marokkaanse criminelen rifapen noemen is een halszaak en daarbij ben jij juist één van de eersten die moord en brand schreeuwt in koor met je voyeuristische vriendje.
Over kortzichtigheid en mond snoeren gesproken beste gronk.
Dat weet ik nog niet zo als ik de verontwaardigde reacties her en der lees over het Speld.nl stukje. Ik vermoed eerder dat er toch wel aardig wat PVV aanhangers zullen zijn die zich mede bespot voelen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:36 schreef Buzios het volgende:
Waar ik in een ander forum nog heb geprobeerd om enkele standpunten van de PVV kritisch te bekijken, objectief te boordelen en een aantal zelfs heb verdedigd.....
kan ik hier allleen maar de conclusie trekken dat de PVV toch weer bezig is haar eigen glazen in te gooien.
Dat is idd wel de geëigende manier van bepaalde aanhangers van een politieke voorkeur om te reageren op andersdenkenden, maar is natuurlijk vrijwel zeker vaak smaad/laster. Dat begrijp je idd goed, tegen de parodie van andersdenkenden zetten die lui vaak smaad en laster in van de meest lugubere soort en verkopen dat dan ook zogenaamd als parodie.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:31 schreef paddy het volgende:
Vrijheid van mening is dus.....Ik mag zeggen dat je pedofiel bent en dit op internet zetten?
Wel als het duidelijk is dat het satire is. En dat is bij De Speld zo, als je de website bekijkt, kun je niet anders concluderen dat het satire is.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:31 schreef paddy het volgende:
Ik moet toegeven meneer Vogels dat dit inderdaad een zeer zielige vertoning is van de PVV.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
Ook de hypocrisie van sommige rechtsmensen kent weer eens geen grenzen. Hoe treurig moet je zijn om je in alle bochten te wringen om toch maar in de bres te kunnen springen voor de PVV.
Dat las ik. Vandaar de toevoeging 'sommige' rechtsmensen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:40 schreef Buzios het volgende:
[..]
Ik moet toegeven meneer Vogels dat dit inderdaad een zeer zielige vertoning is van de PVV.
quote:Disclaimer
De artikelen die geplaatst worden op deze website zijn persiflerend, satirisch of parodiërend van aard. Ze geven slechts de visie of mening weer van de redactie van De Speld. Opgevoerde personages of rechtspersonen kunnen gefingeerd zijn. De redactie behoudt zich het recht voor stijlmiddelen te gebruiken die, ondanks dat de intentie daartoe bij de redactie ontbreekt, ertoe kunnen leiden dat lezers van Speld.nl zich geschokt, beledigd of gekwetst voelen. Speld.nl aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor materiële of immateriële schade ontstaan door via Speld.nl openbaar gemaakte publicaties.
Er zijn nu zelfs mensen die het ineens kwalijk vinden dat de dode Ramses hiervoor werd gebruikt. Ik wed dat de vrienden van Ramses dit prima kunnen waarderen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
Ook de hypocrisie van sommige rechtsmensen kent weer eens geen grenzen. Hoe treurig moet je zijn om je in alle bochten te wringen om toch maar in de bres te kunnen springen voor de PVV.
Ik vind het dom dat ze gereageerd hebben.Had een ander voor ze moeten doen. Het waren gewoon leugens die hun eigen leven gaan leiden. Zo heb ik meerdere rechtszaken gezien waar, ook al blijkt iemand onschuldig te zijn, deze schuldvraag door de burger altijd blijft hangen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:31 schreef 311258 het volgende:
[..]
Kunt u begrip opbrengen dat de PVV (voorvechters van de vrijheids van menings uiting zeggen ze tenminste) dit artikel wil laten verwijderen.?????
Die is al honderden jaren dood zonder directe nabestaanden. (als hij al bestaan heeft)quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:37 schreef 311258 het volgende:
[..]
Inderdaad zoals Mohammed een Fascist noemen.
Ik spreek hier voor mezelf. En ik heb altijd aangegeven dat ik geen PVV aanhanger ben , maar ik ben zeker niet per definitie tegen. Ik vind dat ze een aantal goede punten in hun parijprogramma hebben, en ook een aantal hele slechte. De punten daar waar ik me in kan vinden verdedig ik met mijn argumenten.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat weet ik nog niet zo als ik de verontwaardigde reacties her en der lees over het Speld.nl stukje. Ik vermoed eerder dat er toch wel aardig wat PVV aanhangers zullen zijn die zich mede bespot voelen.
Inderdaad de vrijheids van menings uiting geld alleen voor de PVV aldus de PVV.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:36 schreef Buzios het volgende:
Waar ik in een ander forum nog heb geprobeerd om enkele standpunten van de PVV kritisch te bekijken, objectief te boordelen en een aantal zelfs heb verdedigd.....
kan ik hier allleen maar de conclusie trekken dat de PVV toch weer bezig is haar eigen glazen in te gooien.
Je bedoelt dat je vindt dat ze niet hadden moeten reageren? Dat ben ik met je eens. Maar als niet-sympathisant van de PVV moet ik ook wel weer lachen om de hypocrisie van die partij.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:46 schreef Buzios het volgende:
[..]
Ik spreek hier voor mezelf. En ik heb altijd aangegeven dat ik geen PVV aanhanger ben , maar ik ben zeker niet per definitie tegen. Ik vind dat ze een aantal goede punten in hun parijprogramma hebben, en ook een aantal hele slechte. De punten daar waar ik me in kan vinden verdedig ik met mijn argumenten.
Ik ben op dit moment geen aanhanger van geen enkele partij.
Wel vind ik dit een belachelijke actie van de PVV.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |