abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 6 januari 2010 @ 09:34:18 #1
7074 moussy
kuttekop
pi_76470610
Game on?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_76470625
huup, spannend!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76470634
en luizen!

hier nergens last van, maar dat zal op school wel sneller zijn denk? op de peuterspeelzaal heeft elk kindje een eigen luizencape

goedemorgen!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  † In Memoriam † woensdag 6 januari 2010 @ 09:37:03 #4
7074 moussy
kuttekop
pi_76470692
Ga je een luizencape kniftyknitteren Pinq?
pi_76470699
Wat is een luizencape?
pi_76470713
Ze hebben op Ambers school geen luizencapes omdat dat volgens hen geen verschil maakt aangezien ze in de klas ook naast elkaar zitten... Toch denk ik er sterk aan om een luizencape te gaan halen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76470730
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:37 schreef miss_sly het volgende:
Wat is een luizencape?
http://www.luizencape.nl/content/?l=nl
quote:
Luizencape.
De Luizencape is een blauwe, nylon hoes die snel en gemakkelijk over de jas kan worden aangebracht. De hoes wordt handig met het koordje aangetrokken en aan de kapstok hangen, zonder dat luizen de kans krijgen zich op de cape te nestelen. Op het gladde materiaal hebben de ongenode gasten met hun tentakelpootjes geen grip. Als ze al op de hoes kunnen komen. De cape biedt overigens wel voldoende ruimte om te ventileren. Ook kan een natte jas daar gemakkelijk in uitlekken. De cape heeft een kleine opening waardoor de lus van de jas aan de kapstok kan worden gehangen.

Indien een persoon luizen heeft is de kans groot dat ze terecht komen op de kraag of nekpartij van de jas. Doordat jassen het meest van de tijd tegen elkaar hangen aan de kapstokken bestaat er een grote kans dat de luis zijn weg vervolgt naar de jas van de buurman c.q. buurvrouw. Deze weg wordt nu afgesneden middels de luizencape®. Luizen kunnen namelijk niet springen of vliegen!

Ook zullen de luizen niet via de kleine opening van de cape een weg naar buiten zoeken om zodoende via de kapstok weer naar de jas van de buurman te lopen. Het te gladde materiaal van de cape voorkomt dat (niet geschikt voor hun tentakelpootjes). In elke cape zit ook een vakje voor een naamkaartje zodat de eigenaar zijn jas moeiteloos kan terugvinden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76470822
Aaah, handig.
Op het kdv waar Senna zit, hebben ze aan de kapstok voor ieder kindje gewoon een grote blauwe zak hangen waar jasjes, mutsen, sjaals, etc in gedaan moeten worden. Hangen dus geen jassen naast elkaar aan de kapstok.

Het is me trouwens vanochtend gelukt schaap had een spoedopdracht en die kwam om 5 uur 's nachts thuis. Dus moest ik vanochtend alleen opstaan, douchen, ontbijten, aankleden, Senna voeden, aankleden en dan op tijd naar het kdv brengen en zelf op tijd op mijn werk zijn. Heel luxe dat ik dat nog niet eerder heb hoeven doen, maar ik zag er best tegenop. En het is gelukt
pi_76470833
zitten kinderen tegen elkaar aan in de klas? die beesten kunnen niet springen he?
pi_76470838
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:37 schreef Vicky het volgende:
Ze hebben op Ambers school geen luizencapes omdat dat volgens hen geen verschil maakt aangezien ze in de klas ook naast elkaar zitten... Toch denk ik er sterk aan om een luizencape te gaan halen.
nouja
die jassen hangen de hele dag doodstil tegen elkaar aan. Kindjes zitten dan wel naast elkaar maar niet de hele tijd stil tegen elkaar aan toch?

Peet to the rescue
maakt hij wel gelijk een goeie beurt bij zn baas Mous

Die functie waar hij nu over aan t praten is is eigenlijk wat te hoog voor hem, als in, niet de goede vooropleiding en zulks. Maar zn baas is wel erg op hem gesteld en tevreden met hem enzo en hij was zelfs erg blij dat mn lief belde om te informeren naar de functie dus ik denk dat hij wel een kansje maakt.
T zou leuk zijn
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76470845
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:43 schreef pinquit het volgende:
zitten kinderen tegen elkaar aan in de klas? die beesten kunnen niet springen he?
nee ik weet het.. ik nie snap nie...
maar ik ga dus wel een cape halen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76470856
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:43 schreef Vicky het volgende:

[..]

† In Memoriam † woensdag 6 januari 2010 @ 09:50:36 #13
7074 moussy
kuttekop
pi_76471002
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:43 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik heb er nooit 1 gekocht en ga het niet doen ook, waarom niet? Omdat de kleding met gym dan ook in een zak moet, doen ze niet, omdat de verkleedkleding dan ook de klas uit moet, doen ze niet, dus ik vind dat het weinig nut heeft.

Ik ga Peet Diego noemen ipv de receptioniste in rokje, typegeit, belmiep enz enz Tis alleen nog voor vandaag en morgen, vrijdag mag hij al weer op cursus (de tweede )
pi_76471073
Nou, je voorkomt iig dat ze via de jassen gaan, lijkt me?
Wat doen ze met gym met de kleding dan?
pi_76471102
Ja ik heb die cape ook altijd onzin gevonden. Een luis zal niet erg snel het hoofd van zijn gastheer verlaten door op een jas of kussensloop of wat dan ook te blijven. Het zijn immers bloedzuigers en zonder bloed overleven ze niet. De kans dat de luizen overlopen tijdens het spelen is gewoon veel groter, en veel waarschijnlijker de bron van besmetting.

Wat wel kan helpen is een paar drupjes tee tree oil in het haar, elke dag dus. Dat vinden luizen geen prettige geur of wat dan ook en dan lopen ze dus ook niet snel naar dat stinkhoofd over. Je hebt ook spray, en dat kun je op de jas in de kraag spuiten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 6 januari 2010 @ 09:55:19 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76471126
Bij ons op het kdv is het niet verplicht maar een paar kindjes uit Sasha's groep hebben wel van blauwe zakken en eentje heeft een hele spannende (en vooral grote!) tas van koterkado hiervoor.
  woensdag 6 januari 2010 @ 09:55:29 #17
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_76471134
Ik heb hier wel moeten lachen om dat hele luizenverhaal hoor. Ineens had ieder kindje een luizentas voor de jasjes e.d., want er waren luizen geconstateerd (niet in S haar groepje hoorde ik later). Maar ondertussen werd er in de groep fanatiek 'verkleed' met pietenpetjes, mijters en later kerstmutsen .
  woensdag 6 januari 2010 @ 09:56:18 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76471159
Deze dus, met eigen naam erop: http://www.koterkado.nl/proddetail.asp?prod=13125
pi_76471177
Whehe Groof Dat werkt dan ook niet inderdaad.

En wij hadden vroeger ok wel luizen op school, maar geen capes en dingen en bij ons ging het ook wel weer over
En Tea Tree helpt wel, maar ík vind het ook geen prettige geur
pi_76471200
wij hadden vroeger een soort expedit op school zo'n blokkenkast. daar zat alles in. (ook schoenen wij hadden altijd pantoffels aan) Ieder had dan een eigen vak

en er was áltijd wel luis.
  Moderator woensdag 6 januari 2010 @ 09:58:27 #21
5428 crew  miss_sly
pi_76471218
Zoiets hangt er bij ons kdv dus standaard voor ieder kindje aan de kapstok, met eigen naam erop. Ik doe er bijv ook de doek in als ik haar met de doek weggebracht heb. Hoef ik die niet verder mee te sjouwen naar mijn werk enzo
pi_76471266
Jen heeft nog niet zulke lange haartjes, dus daar zal ik het niet zo erg vinden om elke dag te kammen.

Bij Priscil, haar tot over haar schouders,was het echt een ramp en een tijdrovende klus. Zelfs met veel antiklitcreme is het gewoon niet fijn om zulk haar te moeten kammen met een luizenkam..

Oh en jullie weten ook van de electische kam? Dan hoef je dus geen rotzooi in de haartjes te doen bij luis, gewoon blijven kammen, maar de luien die je tegenkomt worden dan gedood met een stroomschok, en elke keer dat ie dat doet hoor je volgens mij ook een piepje. Leuk om te horen dat een massamoord aan het plegen bent.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_76471307
die kam kende ik nog niet nee

ik heb 1 keer hoofdluis gehad, toen heeft mn moeder ook gewoon elke dag gekamd, tot het over was.
ze had wel van die shampoo gekocht, maar niet gebruikt toen ze op de gebruiksaanwijzing las: "mag niet op de hoofdhuid komen"
pi_76471314
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:57 schreef pinquit het volgende:
wij hadden vroeger een soort expedit op school zo'n blokkenkast. daar zat alles in. (ook schoenen wij hadden altijd pantoffels aan) Ieder had dan een eigen vak

en er was áltijd wel luis.
bij ons was er ook áltijd luis. En het ging niet ook wel over. Mijn moeder kamde gewoon met een luizenkammetje iedere dag mn haar uit en dat van mn broertje en zusje. Dat was het enige dat hielp. En zodra ze neten gevonden had, al was het er maar eentje, ging er gelijk luizenshampoo tegenaan.

Ik weet nog dat mn vader me altijd vies noemde als ik luis had hij vond mn lange haar stom en zei dat mn haar vies was en dat het kortgeknipt moest worden en dat ik vaker moest wassen, dat was volgens hem dé oplossing.
nu weet k wel beter gelukkig maar toen voelde ik me echt heel erg vies als er weer ns luis was.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76471335
wat gemeen van je vader zeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')