http://www.luizencape.nl/content/?l=nlquote:Op woensdag 6 januari 2010 09:37 schreef miss_sly het volgende:
Wat is een luizencape?
quote:Luizencape.
De Luizencape is een blauwe, nylon hoes die snel en gemakkelijk over de jas kan worden aangebracht. De hoes wordt handig met het koordje aangetrokken en aan de kapstok hangen, zonder dat luizen de kans krijgen zich op de cape te nestelen. Op het gladde materiaal hebben de ongenode gasten met hun tentakelpootjes geen grip. Als ze al op de hoes kunnen komen. De cape biedt overigens wel voldoende ruimte om te ventileren. Ook kan een natte jas daar gemakkelijk in uitlekken. De cape heeft een kleine opening waardoor de lus van de jas aan de kapstok kan worden gehangen.
Indien een persoon luizen heeft is de kans groot dat ze terecht komen op de kraag of nekpartij van de jas. Doordat jassen het meest van de tijd tegen elkaar hangen aan de kapstokken bestaat er een grote kans dat de luis zijn weg vervolgt naar de jas van de buurman c.q. buurvrouw. Deze weg wordt nu afgesneden middels de luizencape®. Luizen kunnen namelijk niet springen of vliegen!
Ook zullen de luizen niet via de kleine opening van de cape een weg naar buiten zoeken om zodoende via de kapstok weer naar de jas van de buurman te lopen. Het te gladde materiaal van de cape voorkomt dat (niet geschikt voor hun tentakelpootjes). In elke cape zit ook een vakje voor een naamkaartje zodat de eigenaar zijn jas moeiteloos kan terugvinden.
noujaquote:Op woensdag 6 januari 2010 09:37 schreef Vicky het volgende:
Ze hebben op Ambers school geen luizencapes omdat dat volgens hen geen verschil maakt aangezien ze in de klas ook naast elkaar zitten... Toch denk ik er sterk aan om een luizencape te gaan halen.
nee ik weet het.. ik nie snap nie...quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:43 schreef pinquit het volgende:
zitten kinderen tegen elkaar aan in de klas?die beesten kunnen niet springen he?
quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:43 schreef Vicky het volgende:
[..]
nee ik weet het.. ik nie snap nie...
maar ik ga dus wel een cape halen...
Ik heb er nooit 1 gekocht en ga het niet doen ook, waarom niet? Omdat de kleding met gym dan ook in een zak moet, doen ze niet, omdat de verkleedkleding dan ook de klas uit moet, doen ze niet, dus ik vind dat het weinig nut heeft.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:43 schreef Vicky het volgende:
[..]
nee ik weet het.. ik nie snap nie...
maar ik ga dus wel een cape halen...
bij ons was er ook áltijd luis. En het ging niet ook wel over. Mijn moeder kamde gewoon met een luizenkammetje iedere dag mn haar uit en dat van mn broertje en zusje. Dat was het enige dat hielp. En zodra ze neten gevonden had, al was het er maar eentje, ging er gelijk luizenshampoo tegenaan.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:57 schreef pinquit het volgende:
wij hadden vroeger een soort expedit op schoolzo'n blokkenkast. daar zat alles in. (ook schoenen
wij hadden altijd pantoffels aan) Ieder had dan een eigen vak
en er was áltijd wel luis.
Gewoon wax/haarlak/gel weet ik veelquote:Op woensdag 6 januari 2010 10:07 schreef Vicky het volgende:
M. zei gister al : dat wordt kaalscheren..
Ik had ook al gehoord dat Tea Tree Oil goed werkt, maar ik word kotsmisselijk van die geur!
mja leuk was andersquote:
quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:10 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Bij M op school heeft iedereen een eigen 'locker'.
Hoihoiquote:Op woensdag 6 januari 2010 10:10 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Bij M op school heeft iedereen een eigen 'locker'.
whahaquote:Op woensdag 6 januari 2010 10:15 schreef moussy het volgende:
Ik hoor net dat er op de school van de kinderen luis is en ze vanmorgen alle jassen in luizencapes hebben gedaan
quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:15 schreef moussy het volgende:
Ik hoor net dat er op de school van de kinderen luis is en ze vanmorgen alle jassen in luizencapes hebben gedaan
Ik heb tea tree oil in een spuitflesje. Ik spuit dat bij de jongens op het haar, nek en jas. Wel handig maar het stinkt inderdaad.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:07 schreef Vicky het volgende:
Ik had ook al gehoord dat Tea Tree Oil goed werkt, maar ik word kotsmisselijk van die geur!
stuk beter idd! bij ons moet het lusje van de jas nog op de kapstok gewoon hangen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:26 schreef E.T. het volgende:
Wij hebben op school handigere luizencapes als die hierboven staan. Hier zit de cape op een dikke S-haak. ene kant van de haak hangt aan de kapstok, aan de onderste haak hang je de jas.
Maar goed, genoeg andere momenten waarbij ze over kunnen lopen idd
die heb ik wel zien hangen. Ik ga straks bij de apotheek eens kijken wat ze hebben.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:26 schreef E.T. het volgende:
Wij hebben op school handigere luizencapes als die hierboven staan. Hier zit de cape op een dikke S-haak. ene kant van de haak hangt aan de kapstok, aan de onderste haak hang je de jas.
Maar goed, genoeg andere momenten waarbij ze over kunnen lopen idd
Ja, lekker naar saunaquote:Op woensdag 6 januari 2010 10:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind Tea Tree juist lekker ruiken.![]()
oehh lekker!!quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:38 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb het koudMaar het ruikt hier naar stoofvlees dus het is goed
snap ik ook wel maar om je kind dan constant vies te noemen gaat ook wat verquote:Op woensdag 6 januari 2010 10:16 schreef Ticootje het volgende:
nou huup dat kan ik me wel voorstellen hoor. Ik baalde ook steeds als een stekker.
idd en met de wagen heb je nog wat houvast.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:41 schreef Groofsken het volgende:
Ik ga me zo toch maar eens richting stad wagen denk ik, met R in de wagen. (Ben zo bang om uit te glijden als ie in de doek zit).
Als R. in de wagen ligt val je tenminste niet óp hem als je op je buik valtquote:Op woensdag 6 januari 2010 10:42 schreef Vicky het volgende:
[..]
idd en met de wagen heb je nog wat houvast.
dat ookquote:Op woensdag 6 januari 2010 10:45 schreef pinquit het volgende:
[..]
Als R. in de wagen ligt val je tenminste niet óp hem als je op je buik valtbrrr!
quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:46 schreef huuphuup het volgende:
Stoofvlees!shit!
goed dat je het zegt, anders had k toch mooi een probleempje gehad rond zes uurEven snel pan opzetten dus.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:46 schreef huuphuup het volgende:
Stoofvlees!shit!
goed dat je het zegt, anders had k toch mooi een probleempje gehad rond zes uurEven snel pan opzetten dus.
Oh daar zou ik ook heel blij om zijn!quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:48 schreef Vivi het volgende:
*Jubel* Mijn teerbeminde doet vanaf gisteren geheel spontaan (en na 3 jaar zaniken van mij) een poging om te stoppen met roken, hopelijk houdt ie het vol, de kettingsmoker
.
ahaaa. mn mams doet t ook wel eens 's avonds nogquote:Op woensdag 6 januari 2010 10:48 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik zet het altijd `s ochtends direct op omdat ik `s middags vaak de hort op benAls ik dan om 17.00 uur thuisben krijg ik het nooit meer gaar
Ik ook, ik heb hem dan ook het omgekeerde van pikstraf gegeven!quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:48 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Oh daar zou ik ook heel blij om zijn!
Hoop dat het hem lukt
quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:53 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik ook, ik heb hem dan ook het omgekeerde van pikstraf gegeven!
Tajine! Lekker!!quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:48 schreef Groofsken het volgende:
Ik wil ook stoofvlees maken, goed idee. Heb van de sint een nieuwe pan gekregen, een soort schoorsteen van aardewerk voor op het vuur
. Tajina of zo?
Oh echt? Waarmee behandel ik zo'n pan dan?quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:55 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Tajine! Lekker!!![]()
Wel eerst je tajine behandelen voor je ermee aan de gang gaat anders doet ie *plof* *barst* op t vuur
Pinq ik maak het meestal nu en dan als het klaar is zet ik het vuur uit zodat ik gewoon boodschapjes en dergelijke kan doen en dan rond etenstijd de pan weer aan
Naar kdv brengenquote:Op woensdag 6 januari 2010 10:59 schreef Vivi het volgende:
Wat doen jullie zo de hele dag met jullie kindjes met dit weer? Ik vind het maar lastig soms, om iets te verzinnen.
4 ikea-kasten in elkaar zettenquote:Op woensdag 6 januari 2010 10:59 schreef Vivi het volgende:
Wat doen jullie zo de hele dag met jullie kindjes met dit weer? Ik vind het maar lastig soms, om iets te verzinnen.
Knutselen, op bezoek bij vrienden, koekjes bakken, ... ehmquote:
dat wordt de hele dag op het bankje dusquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:10 schreef Vivi het volgende:
De enige mensen dien ik ken met kinderen zijn jullie![]()
.
Tsja, je woont niet in de buurt van Eindhoven hè?quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:10 schreef Vivi het volgende:
De enige mensen dien ik ken met kinderen zijn jullie![]()
.
dan ikke nie wetenquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:18 schreef Vivi het volgende:
I Know Vicks. maar die dingen heb ik allemaal al zo vaak gedaan de laatste tijd!
Laten weken in koud water, liefst 24 uur volgens de kookfanatiekelingen maar ik weet niet of zo lang nodig is. Ik heb volgens mij 12 uur gedaan ofzo (gewoon 's nachts en de volgende dag weer eruit gehaald.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:00 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Oh echt? Waarmee behandel ik zo'n pan dan?
Zo dat heb ik al een tijd niet gedaan! Misschien wat voor vijdag. Lekker even zwemmen met Jen, die vindt dat echt heerlijk.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:22 schreef Brighteyes het volgende:
Zwemmen? Er is vast wel een zwembad open op woensdagmiddag.
Hertenkamp doen we elke week 3 keer, TV kijken ook te veel momenteel, er ligt hier geen sneeuw, zondag zijn we nog bij schateiland Weuveren geweest, boodschappen doen? Elke dag! en gisteren de hele middag bezig geweest met zijn kerstcadeau, het peutertaalkoffertje van Van Dalen. Zucht, de bioscoop heb ik ook wel gezien en kleien haat ik.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:20 schreef LovelyLady het volgende:
Met de slee erop uit!, koekjes bakken (maar dat is niet handig als je 10 kilo kwijt wil)
boekje lezen, tv kijken, boodschappen doen, kleien, schilderen, knutselen, dat soort dingen?
te vaak gedaan de laatste tijd?
kinderboerderij/hertenkamp oid? ochtendje uit laten razen in een ballorig achtig overdekt speeldinges?
ik ben verleden week met Amber geweest. Met Tess ben ik nog niet geweest... staat nog wel op de planningquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zo dat heb ik al een tijd niet gedaan! Misschien wat voor vijdag. Lekker even zwemmen met Jen, die vindt dat echt heerlijk.
Ja, maar hij heeft net oorontsteking gehad en ik kan zijn vleugeltjes nergens vinden. En ons zwembad is heel vies zag ik de laatste keerquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:22 schreef Brighteyes het volgende:
Zwemmen? Er is vast wel een zwembad open op woensdagmiddag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |