http://www.luizencape.nl/content/?l=nlquote:Op woensdag 6 januari 2010 09:37 schreef miss_sly het volgende:
Wat is een luizencape?
quote:Luizencape.
De Luizencape is een blauwe, nylon hoes die snel en gemakkelijk over de jas kan worden aangebracht. De hoes wordt handig met het koordje aangetrokken en aan de kapstok hangen, zonder dat luizen de kans krijgen zich op de cape te nestelen. Op het gladde materiaal hebben de ongenode gasten met hun tentakelpootjes geen grip. Als ze al op de hoes kunnen komen. De cape biedt overigens wel voldoende ruimte om te ventileren. Ook kan een natte jas daar gemakkelijk in uitlekken. De cape heeft een kleine opening waardoor de lus van de jas aan de kapstok kan worden gehangen.
Indien een persoon luizen heeft is de kans groot dat ze terecht komen op de kraag of nekpartij van de jas. Doordat jassen het meest van de tijd tegen elkaar hangen aan de kapstokken bestaat er een grote kans dat de luis zijn weg vervolgt naar de jas van de buurman c.q. buurvrouw. Deze weg wordt nu afgesneden middels de luizencape®. Luizen kunnen namelijk niet springen of vliegen!
Ook zullen de luizen niet via de kleine opening van de cape een weg naar buiten zoeken om zodoende via de kapstok weer naar de jas van de buurman te lopen. Het te gladde materiaal van de cape voorkomt dat (niet geschikt voor hun tentakelpootjes). In elke cape zit ook een vakje voor een naamkaartje zodat de eigenaar zijn jas moeiteloos kan terugvinden.
noujaquote:Op woensdag 6 januari 2010 09:37 schreef Vicky het volgende:
Ze hebben op Ambers school geen luizencapes omdat dat volgens hen geen verschil maakt aangezien ze in de klas ook naast elkaar zitten... Toch denk ik er sterk aan om een luizencape te gaan halen.
nee ik weet het.. ik nie snap nie...quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:43 schreef pinquit het volgende:
zitten kinderen tegen elkaar aan in de klas?die beesten kunnen niet springen he?
quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:43 schreef Vicky het volgende:
[..]
nee ik weet het.. ik nie snap nie...
maar ik ga dus wel een cape halen...
Ik heb er nooit 1 gekocht en ga het niet doen ook, waarom niet? Omdat de kleding met gym dan ook in een zak moet, doen ze niet, omdat de verkleedkleding dan ook de klas uit moet, doen ze niet, dus ik vind dat het weinig nut heeft.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:43 schreef Vicky het volgende:
[..]
nee ik weet het.. ik nie snap nie...
maar ik ga dus wel een cape halen...
bij ons was er ook áltijd luis. En het ging niet ook wel over. Mijn moeder kamde gewoon met een luizenkammetje iedere dag mn haar uit en dat van mn broertje en zusje. Dat was het enige dat hielp. En zodra ze neten gevonden had, al was het er maar eentje, ging er gelijk luizenshampoo tegenaan.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:57 schreef pinquit het volgende:
wij hadden vroeger een soort expedit op schoolzo'n blokkenkast. daar zat alles in. (ook schoenen
wij hadden altijd pantoffels aan) Ieder had dan een eigen vak
en er was áltijd wel luis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |