abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 januari 2010 @ 13:58:31 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76889097
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 13:57 schreef Nee het volgende:

[..]

Wat heeft de stelling "Geluk hangt niet af van materie" met links te maken?
Hij kwam van Klopkoek
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 13:58:53 #252
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_76889102
Avatar houdt de Amerikaanse maatschappij wel een spiegel voor inderdaad.
Maar tegelijk is het ook de Amerikaan die een eeuwenoud volk red van de vernietiging
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_76889348
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 12:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het is idd zo dat de mens de aarde langzaam sloopt. Maar vergelijk nu eens hoe we in Nederland met de aarde omgaan, en hoe we dat 40 jaar geleden doen. We zuiveren ons afvalwater nu, gif wordt niet zo maar gedumpt, en we weten dat de bomen niet tot in de hemel groeien. Het is een leerproces waarbij 'rijke' samenlevingen op een verstandige manier met grondstoffen en afvalstoffen omgaan. Ik ben van mening dat technische ontwikkelingen ons zullen helpen om daar nog beter mee om te gaan.
Hier wellicht, maar dat is niet zo in de (derde wereld) landen waar de meeste grond- en delfstoffen gewonnen worden. Daar wordt de bodem en natuur gewoon uitgeput en kapotgemaakt.
quote:
Wat een film als Avatar eigenlijk zegt - als ik het goed begrijp, want ik heb 'm niet gezien - is dat we beter in berenvellen kunnen gaan lopen en onze moderne maatschappij af moeten zweren. Diezelfde maatschappij heeft er wel voor gezorgd dat iedereen in Nederland te eten heeft en over bepaalde vormen van luxe kunnen beschikken waarvan 19e eeuwse rijkelui niet eens durfden te dromen. Kortom, het gehak op de moderne maatschappij is voor een heel klein deel terecht, maar kortzichtig. Het alternatief is in ieder geval niet het mijne.
Ik denk dat het niet zo zeer de oertijd verheerlijkt, maar de hebberige consumptiemaatschappij een spiegel voorhoudt.
pi_76889760
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:07 schreef OldJeller het volgende:
Ik denk dat het niet zo zeer de oertijd verheerlijkt, maar de hebberige consumptiemaatschappij een spiegel voorhoudt.
Prima, maar zowel een hebberige consumptiemaatschappij als een 'gewone' consumptiemaatschappij zorgen er voor dat mensen werk en brood op de plank hebben.

Daar kunnen we ook nog een warm gevoel bij te kweken, door onze zonden af te kopen met Obama's Cap 'n Trade programma bijvoorbeeld, maar tot iets anders dan banenverlies en minder economische groei zal het niet leiden. De natuur zal er echt niet beter van worden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_76890030
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:20 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Prima, maar zowel een hebberige consumptiemaatschappij als een 'gewone' consumptiemaatschappij zorgen er voor dat mensen werk en brood op de plank hebben.

Daar kunnen we ook nog een warm gevoel bij te kweken, door onze zonden af te kopen met Obama's Cap 'n Trade programma bijvoorbeeld, maar tot iets anders dan banenverlies en minder economische groei zal het niet leiden. De natuur zal er echt niet beter van worden.
Brood op de plank, inderdaad. Maar dat is niet wat nagejaagd wordt, maar carrières om allerlei dingen aan te kunnen schaffen waarbij het de vraag is of mensen daar gelukkig van worden. Waarvoor doen ze het eigenlijk, waarvoor bewandelen ze eigenlijk die weg? In de meeste gevallen zijn ze gewoon vervangbaar en absoluut niet de spil in een bedrijf.
Waarom moet er altijd economische groei zijn?
  zaterdag 16 januari 2010 @ 14:34:12 #256
45206 Pietverdriet
pi_76890210
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:28 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Brood op de plank, inderdaad. Maar dat is niet wat nagejaagd wordt, maar carrières om allerlei dingen aan te kunnen schaffen waarbij het de vraag is of mensen daar gelukkig van worden. Waarvoor doen ze het eigenlijk, waarvoor bewandelen ze eigenlijk die weg? In de meeste gevallen zijn ze gewoon vervangbaar en absoluut niet de spil in een bedrijf.
Waarom moet er altijd economische groei zijn?
Er moet economische groei zijn omdat productiemethodes steeds effectiever en beter worden, en als er dan geen economische groei is hebben er minder mensen een baan, neemt de de werkeloosheid toe en krimpt de economie.
Let wel, zonder welvaard en economisch groei konden we ons ueberhaupt geen milieu veroorloven.
pi_76890310
quote:

[..]

Wat een film als Avatar eigenlijk zegt - als ik het goed begrijp, want ik heb 'm niet gezien - is dat we beter in berenvellen kunnen gaan lopen en onze moderne maatschappij af moeten zweren. Diezelfde maatschappij heeft er wel voor gezorgd dat iedereen in Nederland te eten heeft en over bepaalde vormen van luxe kunnen beschikken waarvan 19e eeuwse rijkelui niet eens durfden te dromen. Kortom, het gehak op de moderne maatschappij is voor een heel klein deel terecht, maar kortzichtig. Het alternatief is in ieder geval niet het mijne.
Ook de conservatieve kant van het politieke spectrum heeft bij wijlen hevige kritiek op de consumptiemaatschappij, de massamens, de decadentie die daarvan het gevolg is, hè. Volgens mij wordt dat nu uitgevlakt.
I´m back.
pi_76890369
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er moet economische groei zijn omdat productiemethodes steeds effectiever en beter worden, en als er dan geen economische groei is hebben er minder mensen een baan, neemt de de werkeloosheid toe en krimpt de economie.
Let wel, zonder welvaard en economisch groei konden we ons ueberhaupt geen milieu veroorloven.
Als er geen groei is, maar het blijft gelijk, blijft het aantal banen dan toch ook gelijk?
Verder zullen er wel investeringen gedaan worden als er ergens een goed concept is voor bv nieuwe productiemethodes. Maar dat moet zich allemaal m.i. gewoon op natuurlijke wijze ontplooien, niet krampachtig forceren.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 14:44:37 #259
45206 Pietverdriet
pi_76890533
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:38 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Als er geen groei is, maar het blijft gelijk, blijft het aantal banen dan toch ook gelijk?
Nee, want door technologische vooruitgang neemt de efficientie toe.
quote:
Verder zullen er wel investeringen gedaan worden als er ergens een goed concept is voor bv nieuwe productiemethodes. Maar dat moet zich allemaal m.i. gewoon op natuurlijke wijze ontplooien, niet krampachtig forceren.
Vind je niet dat bedrijven gewoon moeten kunnen innoveren? En waar haal je dat krampachtig forceren vandaan?
pi_76890606
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, want door technologische vooruitgang neemt de efficientie toe.
Maar die efficiente komt er wel vanuit het bedrijf, omdat ze daardoor meer verdienen. Hebben ze daarvoor geld nodig -> vesteringen, aandelen.
quote:
[..]

Vind je niet dat bedrijven gewoon moeten kunnen innoveren? En waar haal je dat krampachtig forceren vandaan?
Uiteraard, maar dat moet vanzelf gaan. Omdat er zo gehamerd wordt op economische groei. Wordt er een jaar geen groei behaald: jammer.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 14:53:41 #261
45206 Pietverdriet
pi_76890805
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:47 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Maar die efficiente komt er wel vanuit het bedrijf, omdat ze daardoor meer verdienen. Hebben ze daarvoor geld nodig -> vesteringen, aandelen.
[..]
ja, maar niet noodzakelijk, ten eerste hoeven ze niet meer te verdienen, de concurrentie doet het immers ook. Het is vooral ook overleven en mogelijk groeien, nieuwe producten brengen etc etc
quote:
Uiteraard, maar dat moet vanzelf gaan. Omdat er zo gehamerd wordt op economische groei. Wordt er een jaar geen groei behaald: jammer.
Zeg dat maar tegen de mensen die hun werk verliezen.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 14:56:14 #262
45206 Pietverdriet
pi_76890879
Old Jeller, heb je geen economie gehad op school?
pi_76891355

Het is allemaal niet zo noodzakelijk als het lijkt. Het houdt de mensen aan het werk in plaats van drie of vier dagen per week te werken.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 15:14:40 #264
45206 Pietverdriet
pi_76891408
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:12 schreef OldJeller het volgende:

Het is allemaal niet zo noodzakelijk als het lijkt. Het houdt de mensen aan het werk in plaats van drie of vier dagen per week te werken.
Dan verdienen ze minder, kunnen minder geld uitgeven etc etc
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt, niet?
pi_76891557
quote:

Wat een film als Avatar eigenlijk zegt - als ik het goed begrijp, want ik heb 'm niet gezien - is dat we beter in berenvellen kunnen gaan lopen en onze moderne maatschappij af moeten zweren.
Is dat links dan ?
Natuurlijk zijn er mensen die zoiets wel eens zeggen.. linkse én rechtse mensen... En sommigen gaan er ook echt langere tijd in geloven.
Maar dit is toch echt niet de boodschap van geheel "Links" .
Daarbij.... Literatuur, films, etc.. het is allemaal sprookjes .... Ook actiefilms zijn sprookjes...
En sprookjes is flauwekul, niet realistisch, of verzonnen-realistisch, romantisering, iets verheerlijken..
Vooral doorgaan met dit .....we amuseren ons ermee.
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ook de conservatieve kant van het politieke spectrum heeft bij wijlen hevige kritiek op de consumptiemaatschappij, de massamens, de decadentie die daarvan het gevolg is, hè. Volgens mij wordt dat nu uitgevlakt.
Yip... dat heb je met het zwart-wit-links-rechts-denken ...
pi_76891664
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan verdienen ze minder, kunnen minder geld uitgeven etc etc
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt, niet?
Enkel vervelend omdat alles altijd duurder wordt, anders maakte dat niet echt uit.
Het is een kunstmatig fenomeen wat de mens zelf in stand houdt, maar het is niet per se nodig.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 15:51:12 #267
45206 Pietverdriet
pi_76892425
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:24 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Enkel vervelend omdat alles altijd duurder wordt, anders maakte dat niet echt uit.
Het is een kunstmatig fenomeen wat de mens zelf in stand houdt, maar het is niet per se nodig.
Ik geef het op, verdiep jij je eerst maar eens in basiseconomie.
pi_76893289
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik geef het op, verdiep jij je eerst maar eens in basiseconomie.

En dan kunnen we het weer over linkse propaganda hebben.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:37:17 #269
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76893692
welk probleem hebben (sommige) homo's dan met deze film? ik snap het niet zo...
batman!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:42:27 #270
45206 Pietverdriet
pi_76893829
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:37 schreef thingamajig het volgende:
welk probleem hebben (sommige) homo's dan met deze film? ik snap het niet zo...
Welk probleem heb jij met homos?
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:51:10 #271
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76894134
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Welk probleem heb jij met homos?
ze eten elkaars poep...

maar dat is mijn vraag niet... ik vraag me af wat homo's voor problemen hebben tegen deze film. Heb een beetje op die website rondgekeken, maar het wordt me niet echt duidelijk:

http://stopavatarmovie.blogspot.com/
batman!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 17:11:39 #272
45206 Pietverdriet
pi_76894755
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:51 schreef thingamajig het volgende:

[..]

ze eten elkaars poep...

maar dat is mijn vraag niet... ik vraag me af wat homo's voor problemen hebben tegen deze film. Heb een beetje op die website rondgekeken, maar het wordt me niet echt duidelijk:

Waarom vraag je het daar niet?
pi_76896995
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:51 schreef thingamajig het volgende:

[..]

ze eten elkaars poep...

Poep??? dat was toch gekookte babies?
  zaterdag 16 januari 2010 @ 18:33:52 #274
45206 Pietverdriet
pi_76897097
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 18:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Poep??? dat was toch gekookte babies?
waren dat niet joden, die christenkinderen slachten om er paasbroden mee te bakken?
pi_76897293
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

waren dat niet joden, die christenkinderen slachten om er paasbroden mee te bakken?
ook.. communisten ook... is één poot nat....

p.s. en satanisten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')