Jazeker. Zonder hulp oplossen heb ik maar opgegeven.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Goeie kick, het is TIJD vosssje![]()
Is het nog gelukt?
Valt mee. 4x4x4 is wel weer lastiger dan 3x3x3, maar 5x5x5 is niet echt veel nieuws. Het duurt vooral langer.quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:15 schreef __Saviour__ het volgende:
De echte nieuwe uitdaging ligt natuurlijk in de grotere kubussen
De grootste die nu verkrijgbaar is, is de 7x7x7
Check dan deze post.quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:07 schreef vosss het volgende:
Ik ga binnenkort eens kijken naar die Fridrich methode, kijken hoe dat werkt
Dat doet zo goed als iedereen.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:13 schreef Annen het volgende:
Ik kon het niet dus ik heb hem lekker uit mijn hoofd geleerd.
Ik heb het met 8 "formules" kunnen leren. Ik heb ze geleerd als bijv. riffribbrfi.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:13 schreef Annen het volgende:
Ik kon het niet dus ik heb hem lekker uit mijn hoofd geleerd. Als mensen het zien kijken ze heel verbaasd:D
Tof.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:04 schreef Arcee het volgende:
Vandaag 12 keer een poging met timer gedaan:
[ afbeelding ]
Kan zeker beter, maar toch best netjes.
En 2 keer binnen een minuut.![]()
Ik gebruik cross, F2L (intuïtief) en voor de LL gebruik ik 4 fases: randen draaien, hoeken verschuiven, hoeken draaien en randen verschuiven. Geen snelle finger tricks, gewoon draaien.
Dat heb ik met anderhalve minuut. Ik kan het binnen een minuut, maar aan de andere kant is het niet gegarandeerd dat ik binnen anderhalve minuut blijf.quote:Op vrijdag 9 april 2010 00:29 schreef vosss het volgende:
De standaard methode kom ik niet veel sneller mee dan 1 minuut 50 ongeveer.
Vaak ook net boven de 2 minuten als je pech hebt.
Ja.quote:Zijn die overige methodes moeilijk om onder de knie te krijgen Arcee?
Mijn kubus is inmiddels wel gaar hoor. Smeren helpt al niet meer.quote:De standaard methode kom ik niet veel sneller mee dan 1 minuut 50 ongeveer.
Ik doe hem zo dronken als een lor binnen 3 minuten. Dus de beginners methode zit er wel in denk ikquote:Het is belangrijk iig een beginnersmethode goed te kennen.
http://www.kubuswinkel.nl/producten/speedcube.htmlquote:Op vrijdag 9 april 2010 00:38 schreef vosss het volgende:
Mijn kubus is inmiddels wel gaar hoor. Smeren helpt al niet meer.
Het is zo een ding van rubiks zelf zegmaar. Voor 15 euro of iets geloof ik.
Zijn er geen betere? Die wat langer meegaan en wat soepeler draaien zegmaar?
Thanks! De binnenkant ziet er zo op het oog hetzelfde uit als die van mij.quote:Op vrijdag 9 april 2010 00:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
http://www.kubuswinkel.nl/producten/speedcube.html
Accept no substitute.
Jaquote:Op vrijdag 9 april 2010 08:44 schreef D. het volgende:
Begrijp ik goed dat het zonder formules bijna niet mogelijk is?
gewoon smeren.quote:Op vrijdag 9 april 2010 00:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Mijn kubus is inmiddels wel gaar hoor. Smeren helpt al niet meer.
Het is zo een ding van rubiks zelf zegmaar. Voor 15 euro of iets geloof ik.
Zijn er geen betere? Die wat langer meegaan en wat soepeler draaien zegmaar?
Ik probeer het nog steedsquote:Op vrijdag 9 april 2010 11:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja
Het plan om het op mn eentje zonder hulp te doen heb ik laten varen![]()
Dat slaat echt nérgens op.:')quote:
Is echt de beste uitleg. Gewoon het besef dat als je een hoekblokje in het eerste vlak wil draaien dat er dan altijd een rand meegaat. Bij F2L zorg je er voor dat gelijk de juiste rand (van de tweede laag) meegaat.quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:51 schreef vosss het volgende:
Ik had vanmiddag een 1 minuut 34, met beginnersmethode.
Gisteravond nog even naar F2L zitten kijken, maar dat ging me allemaal net iets te snel (die filmpjes die Arcee postte op de vorige pagina).
Cross doe ik ook vaak langer over, maar vind ik niet zo boeiend nog. Misschien wel nooit. Overigens kun je in de 15 seconden inspection time al een stuk bedenken hoe je de cross gaat draaienquote:Overigens nog een ander filmpje gezien over de eerste cross maken, die kan gemiddeld in 6 of 7x draaien, maar ik doe daar veel langer op, dus daar is ook zeker nog heel veel tijdwinst te halen, zeker als je daarna dat F2L een beetje redelijk onder de knie hebt
De eerste keer dat ik hem had opgelost was het zonder hulp van wie of wat dan ookquote:Op vrijdag 9 april 2010 19:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat slaat echt nérgens op.:')
Maar goed, we wachten in spanning op jouw zelfbedachte algoritmes.
Je moet F2L gewoon intuïtief doen, is veel beter. Ik gebruik ook geen algs daarvoor. Kijk een wat video's op youtube.quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:58 schreef starla het volgende:
personal best is 43 seconden met normale layer-by-layer zonder cross, gewoon retesnel draaien zeg maar
heb een tijdje friedrich geprobeerd, maar al die verschillende algoritmes gaan er bij mij niet in
Yup, door mij ook al herhaaldelijk genoemd idd.quote:Op zaterdag 10 april 2010 21:27 schreef EdNoolk het volgende:
Je moet F2L gewoon intuïtief doen, is veel beter. Ik gebruik ook geen algs daarvoor. Kijk een wat video's op youtube.
Zijn films zijn erg duidelijk:
Klinkt interessant, ik zal er naar kijken. Sommige friedrich algs weet ik nog wel, dus misschien kan ik die gebruiken als basis.quote:Op zaterdag 10 april 2010 21:27 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Je moet F2L gewoon intuïtief doen, is veel beter. Ik gebruik ook geen algs daarvoor. Kijk een wat video's op youtube.
Zijn films zijn erg duidelijk:
Btw vandaag personal best gehaad, 37.73, mijn eerste keer sub 40sec.
Mijn RA of 12 is gemiddeld zo'n 1 minuut en RA of 5 verschilt van 55sec tot 1.05. Best RA of 5 ligt nu op 54sec geloof ik!
Hou jij er ook rekening mee dat van elke zijde het middelste blokje vast zit? Dat is dan ook gelijk de kleur die die zijde krijgt.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:09 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Hoe kom je aan dat getal?
Want als ik het aantal mogelijke manieren waarop je zo'n ding door elkaar kunt gooien bereken kom ik op 519.024.039.293.878.272.000 uit. Dat is precies een factor 12 meer dan jouw getal.
Inderdaad, knap als je het zonder algoritmes wil oplossen (dus door maar willekeurig te draaien)quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Als je hem probeert op te lossen met willekeurig draaien, kun je heel lang bezig gaan zijn.
Maar er zijn allerlei methodes ontwikkeld voor het oplossen. Die bestaan uit het leren van een aantal algoritmes. Je herstelt daarmee de kubus steeds verder, waarbij dan de al opgeloste delen behouden blijven.
Ja dat klopt.quote:Op zondag 11 april 2010 02:49 schreef Nick-GizMo het volgende:
Anderhalve week 33 en dit jaar ook nog een 34 worden?
Al een tijdje terug jaquote:Op maandag 12 april 2010 23:30 schreef Riekozzz het volgende:
Is TS al begonnen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |