abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:21:49 #151
262650 kitao
prikplaatje
pi_76504050
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:54 schreef El_Matador het volgende:

Ik ben iets jonger denk ik

Ik vind het reizen heerlijk. Maar wel in etappes, niet constant onderweg.
ik neem aan dat een 5-sterren hotel wel iets comfortabeler is dan om te moeten slapen boven een rammelende 1600 pk binnenvaartsschipmotor...
of in een barak nier ver van Karlsruhe Hannover voor een jaar als dienstplichtige ; in dat opzicht zou ik best met je willen ruilen.
bovendien zijn er veel continenten waar ik niet geweest ben , misschien ga ik nog eens naar Canada , daar woont schoonfamilie van mij , als ik de pegeltjes ervoor kan vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door kitao op 06-01-2010 22:42:01 ]
megalomaniac
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:22:53 #152
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76504107
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Voyeur hoopt dat ik bi ben. Dan doet ie altijd een beetje zo.

Verder is het een schatje.
Voyeur voert konijnen aan zijn hond, maar is verder inderdaad een schat. Helaaas ook al niet bi, dus de liefde tussen de sitierenvechter en mij zal platonisch blijven.
Here we are now, entertain us.
pi_76504194
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:21 schreef kitao het volgende:

[..]

ik neem aan dat een 5-sterren hotel wel iets comfortabeler is dan om te moeten slapen boven een rammelende 1600 pk binnenvaartsschipmotor...
of in een barak nier ver van Karlsruhe voor een jaar als dienstplichtige ; in dat opzicht zou ik best met je willen ruilen.
bovendien zijn er veel continenten waar ik niet geweest ben , misschien ga ik nog eens naar Canada , daar woont schoonfamilie van mij , als ik de pegeltjes ervoor kan vinden.
Canada schijn idd heel gaaf te zijn. Ben er ook nog niet geweest.

Maar ik heb ook veldwerk gedaan in 42 graden hoor (als dat iets troost biedt ). Maar het is een gave baan, das zeker waar.

Trouwens niks slaapt zo lekker als een boot.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:25:10 #154
262650 kitao
prikplaatje
pi_76504243
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:22 schreef voyeur het volgende:

Voyeur voert konijnen aan zijn hond, maar is verder inderdaad een schat. Helaaas ook al niet bi, dus de liefde tussen de sitierenvechter en mij zal platonisch blijven.
levende konijnen ?

dierenbeul

megalomaniac
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:26:57 #155
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76504350
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jaloers moet je niet zijn. Gewoon zelf zorgen voor een leuke baan man!

Olie graaf je niet he? (alleen in teerzanden)

Verder kan ik natuurlijk niet alle details prijsgeven, dat snap je.
Ik heb in een grijs verleden nog wat aardige AI software geschreven voor oliemaatschappen om dat zinloos zoeken wat bij te sturen. Is nog een groot succes geworden: minder bruinhemden nodig en een stuk goedkoper
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:27:26 #156
262650 kitao
prikplaatje
pi_76504376
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:24 schreef El_Matador het volgende:

Canada schijn idd heel gaaf te zijn. Ben er ook nog niet geweest.

Maar ik heb ook veldwerk gedaan in 42 graden hoor (als dat iets troost biedt ). Maar het is een gave baan, das zeker waar.

Trouwens niks slaapt zo lekker als een boot.
Slaapt echt niet lekker als die s'nachts of overdag heftig rammelend een stuk of 5 sluizen invaart terwijl je moet pitten in je vrije wacht.

megalomaniac
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:29:12 #157
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76504472
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:25 schreef kitao het volgende:

[..]

levende konijnen ?

dierenbeul

Nee, ze zijn dood, maar nog vol van lever. Mijn hond barft (zie google) omdat het een homo lupus is.
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:29:43 #158
262650 kitao
prikplaatje
pi_76504493
AI -software , van de Terminator ?

krijgen we al artificial intelligence computers of blijft het een (spook)droom ?
megalomaniac
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:32:19 #159
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76504630
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:29 schreef kitao het volgende:
AI -software , van de Terminator ?

krijgen we al artificial intelligence computers of blijft het een (spook)droom ?
Echte software, die op basis van duizenden metingen vrijwel feilloos wist aan te wijzen waar te boren. Rechten zijn verkocht, dus er valt niet veel meer over te vertellen zonder problemen, maar de experts weten wel waar het over gaat.
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:34:46 #160
262650 kitao
prikplaatje
pi_76504750
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:29 schreef voyeur het volgende:

Nee, ze zijn dood, maar nog vol van lever. Mijn hond barft (zie google) omdat het een homo lupus is.
barft is kotsen (?), en wat is het nu , een hond of een wolf ?

http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=275.0
megalomaniac
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:38:12 #161
262650 kitao
prikplaatje
pi_76504919
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:32 schreef voyeur het volgende:

Echte software, die op basis van duizenden metingen vrijwel feilloos wist aan te wijzen waar te boren. Rechten zijn verkocht, dus er valt niet veel meer over te vertellen zonder problemen, maar de experts weten wel waar het over gaat.
ik ben geen expert en als je liever die dingen voor je houdt , gedwongen of niet , dan begrijp ik eerlijk gezegd niet helemaal goed waarom je erover begint op een publiekelijk forum.
megalomaniac
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:43:47 #162
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76505177
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:34 schreef kitao het volgende:

[..]

barft is kotsen (?), en wat is het nu , een hond of een wolf ?

http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=275.0
Een hond, maar zoals alle honden in hart, nieren en spjsvertering een wolf.
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:48:30 #163
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76505369
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:38 schreef kitao het volgende:

[..]

ik ben geen expert en als je liever die dingen voor je houdt , gedwongen of niet , dan begrijp ik eerlijk gezegd niet helemaal goed waarom je erover begint op een publiekelijk forum.
Omdat het geen geheiim is dat oliemaatschappijen het zelfde algorithme gebruiken om hun aantal proefboringen te verminderen.
Troost het je als ik vertel dat de diagnose van ´restless legs´ met exact dezelfde software ook beter aanpepakt kon worden. Ik wil best meer vertellen over de software die ik geschreven heb, maar het is niet echt een SC topici lijkt me.
pi_76505888
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:32 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd waar je precies op doelt, maar dat doen we wel per pb dan.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_76506106
Werken? Wat is dat?
pi_76506755
het is in elk geval overgewaardeerd
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:21:48 #167
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76506800
Jep, dat blijkt steeds maar weer.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_76506861
Sowieso. Morgen weer lekker treinen; dat belooft.
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:26:19 #169
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76506993
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd waar je precies op doelt, maar dat doen we wel per pb dan.
Shannons theory over entropy maar dan geimplenteerd in een verdomd goed werkend computerprogramma. Ik neem aan dat google je vriend hiier verder wel is. Ik ben niet vrij er over te spreken. AI is best leuk.
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:52:09 #170
262650 kitao
prikplaatje
pi_76507893
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:48 schreef voyeur het volgende:

Omdat het geen geheiim is dat oliemaatschappijen het zelfde algorithme gebruiken om hun aantal proefboringen te verminderen.
Troost het je als ik vertel dat de diagnose van ´restless legs´ met exact dezelfde software ook beter aanpepakt kon worden. Ik wil best meer vertellen over de software die ik geschreven heb, maar het is niet echt een SC topici lijkt me.
ben je dan ook geoloog of trek je de data uit je duim ?

trouwens ook een docu gezien over noorweegse olie en daar stonden ze met een brilletje de drie-d grondlagen te bekijken , in kleur.
megalomaniac
  donderdag 7 januari 2010 @ 00:19:35 #171
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76508670
Ik kreeg de data onder een confidentialy overeenkomst. Daar hoefde je geen geoloog voor te zijn. Meer computertijd op Sara´s supercomputer te krijgen was in de praktijk moeiliijker. We kregen uiteindelijk access to a clasiefied program wat zoveel inhield dat we 10 minuten run time kregen ipvd 45 seconden, maar tegen die tijd hadden we het programma al herschreven voor de eerste PC. Liever drie dagen daar rekenen dan acht formulieren moeten invullen.
pi_76508830
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:52 schreef kitao het volgende:

[..]

ben je dan ook geoloog of trek je de data uit je duim ?
Je werkt samen in multidisciplinaire teams. Wij werken samen met veel fysici en software developers en zo komen we tot verbeterde software en inzichten.
quote:
trouwens ook een docu gezien over noorweegse olie en daar stonden ze met een brilletje de drie-d grondlagen te bekijken , in kleur.
Noorse

Ja, dat heb ik ook gedaan. Maar daar word je na 30 minuten helemaal gestoord van. Vaak bekijk je dat zonder 3D, dat effect is leuk voor TV en managers, maar het echte werk gebeurt gewoon zonder hoor.

pi_76508953
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:26 schreef voyeur het volgende:

[..]

Shannons theory over entropy maar dan geimplenteerd in een verdomd goed werkend computerprogramma. Ik neem aan dat google je vriend hiier verder wel is. Ik ben niet vrij er over te spreken. AI is best leuk.
Ah, dat gaat wel even wat dieper dan hoe ik het allemaal toepas. Een andere tak dan ook, denk ik zo.

Ik ben sowieso meer van een conceptuele "CSI-achtige" benadering.

donderdag 7 januari 2010 @ 00:31:54 #174
262650 kitao
prikplaatje
pi_76508983
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 00:25 schreef El_Matador het volgende:

Je werkt samen in multidisciplinaire teams. Wij werken samen met veel fysici en software developers en zo komen we tot verbeterde software en inzichten.
[..]

Noorse

Ja, dat heb ik ook gedaan. Maar daar word je na 30 minuten helemaal gestoord van. Vaak bekijk je dat zonder 3D, dat effect is leuk voor TV en managers, maar het echte werk gebeurt gewoon zonder hoor.
als je nog een oil/gas-(field)procesoperator nodig hebt dan stuur je maar een pm'tje

liefst in Nigeria..

megalomaniac
pi_76509056
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 00:31 schreef kitao het volgende:

[..]

als je nog een oil/gas-(field)procesoperator nodig hebt dan stuur je maar een pm'tje

liefst in Nigeria..

Aha, zit jij er zo diep in?

Genoeg vacatures online he?

Ik zit aan de exploratiekant. Veel spannender vind ik zelf.

Maar ik zal het onthouden. Wel klotetijden enzo he? Dik geld verdienen, maar dat zou mijn ambitie niet zijn (is het nu ook niet, anders zat ik ook wel in Nigeria of een ander kutland).

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')