Dacht juist dat de Amerikanen óns geholpen hebben met geld: Marshall-plan na de oorlog.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:38 schreef mediaconsument het volgende:
Dan heb ik het nog niet gehad over de momenten dat ons koningshuis de Amerikanen hielpen met hun onafhankelijkheidsstrijd, dmv. het lenen van geld. En de Fransen die zij hielpen met hun revolutie, door legers uit te lenen.
De Amerikaanse onafhankelijkheidsstrijd werd heel wat eerder gevoerd dan de 2de wereldoorlog.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dacht juist dat de Amerikanen óns geholpen hebben met geld: Marshall-plan na de oorlog.
Nederland erkénde in 1782 de Amerikaanse Republiek. Over geld heb ik niets gelezen.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:58 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
De Amerikaanse onafhankelijkheidsstrijd werd heel wat eerder gevoerd dan de 2de wereldoorlog.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Amerikaanse_onafhankelijkheidsoorlog
Ga maar eens wat rondkijken op google dan.quote:Op zondag 10 januari 2010 14:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nederland erkénde in 1782 de Amerikaanse Republiek. Over geld heb ik niets gelezen.
http://avalon.law.yale.edu/18th_century/fr-1783.aspquote:The second class comprehends the loan of five million Dutch florins, amounting, by a moderate valuation, to ten million livres tournois, the said loan made in Holland in 1781 for the service of the United States of North America, under the engagement of the King to refund the capital, with interest at four per cent per annum, at the general counter of the States General of the United Provinces of the Netherlands in ten equal portions, reckoning from the sixth year of the date of said loan; and under the like engagement on the part of the Minister of Congress and in behalf of the thirteen United States, to reimburse the ten millions of said loan in ready money at the royal treasury, with interest at four per cent per annum, in ten equal portions of a million each, and in ten periods from year to year, the first of which shall take place in the month of November, 1787, and the last in the same month, 1796; the whole conformable to the conditions expressed in the contract of 16th July, 1782.
Geleend, en ons Hollanders kennende hebben ze dat met rente terugbetaald.quote:Op zondag 10 januari 2010 14:09 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ga maar eens wat rondkijken op google dan.
http://www.let.rug.nl/usa/E/newnetherlands/nl8.htm
[..]
http://avalon.law.yale.edu/18th_century/fr-1783.asp
We hadden ze dus 5 miljoen florijnen geleend. En dat, was toen erg veel geld.
Lafayette had daar ook wat mee van doen toch?quote:Op zondag 10 januari 2010 14:48 schreef merlin693 het volgende:
De Lobby van de vrijmetselaar Benjamin Franklin
Het lijkt er dus op dat echt alles van wat we bij geschiedenisles hebben gehad op aperte leugens en misleiding berust.quote:Op zondag 10 januari 2010 23:15 schreef Aurora025 het volgende:
Ik raad jullie aan deze werkelijk fantastische documentaire te bekijken die weliswaar niet zeer bekend is, maar wel één van de betere.
secret history of america's beginnings
http://video.google.de/videoplay?docid=8143423336750529196&ei=0FBKS5_9CqeM2AKdzZXrCw&q=secret+history+america's+beginnings&dur=3#
LEARN THE INCREDIBLE SECRETS OF THE ESOTERIC TRADITIONS HIDDEN WITHIN THE MANIFOLD LAYERS OF SIGNS AND SYMBOLS IN OUR NATIONS' INFRASTRUCTURE: SYMBOLS THAT FOR MANY REPRESENT THE SECRET DESTINY OF THE WORLD'S GREATEST NATION. Secret Mysteries of America's Beginnings unfolds the fascinating history behind the founding of America, and exposes the esoteric underbelly of its design. Why is Washington D.C. built on the 77th Meridian? And are the Revolutionary War cities really built in perfect alignment with Stonehenge? Follow the journey of secret societies from England to the New World and learn of their "ancient hope" of establishing a democratic commonwealth that would one day extend to all nations. In the 16th century, Sir Francis Bacon was at the helm of such societies as the leader of the Rosicrucians and first Grand Master of modern Freemasonry. As such, he is considered by some to he the true founder of America. For centuries, controversy has surrounded this man who is said to be the illegitimate son of Queen Elizabeth I and the real author behind the Shakespeare plays. When Bacon penned his classic work, The New Atlantis he outlined his vision for the perfect society; a democratic commonwealth governed by scientific achievement. How were the founding fathers impacted by Bacon's plan? And is America being driven by this vision today?«
u gaat voor de koelkast , de bovenstaande docu omstreeks 1 uur na het begin verteld het verhaalquote:Lafayette had daar ook wat mee van doen toch?
Tof, stond toch al op de planning om eens te bekijken.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:23 schreef merlin693 het volgende:
[..]
u gaat voor de koelkast , de bovenstaande docu omstreeks 1 uur na het begin verteld het verhaal
Wat hebben die oorlogen met Israel te maken?quote:Op zondag 10 januari 2010 12:20 schreef Regal het volgende:
[..]
Irak. En voor Nederland al helemaal trouwens met de missie in Uruzgan.
Dit is een uitspraak van niets. Waar vindt die jihad plaats, en wie heeft hem uitgelokt? (Zionisten, natuurlijk...)quote:Simpel, omdat de Westerse wereld het probleem in het midden-oosten niet van beide kanten bekijkt. Natuurlijk, jihad is dan wel erg gevaarlijk, maar het is naar mijn mening ook te veel uitgelokt.
Dit is allemaal aperte onzin. Niemand heeft verklaard dat er bommen ontploften: en waarom zouden die ook moeten ontploffen? Waarom is gebouw zeven dan naar beneden gehaald, wat is daarvan het doel?quote:Verder is 9/11 geen aanslag waarbij de moslims betrokken zijn, want als je de beelden terugziet, dan zie je dat het een planning was. Building 7 ging geen vliegtuig doorheen en stortte ineens naar beneden en bij de andere twee torens kon je gewoon bommen af zien gaan toen de torens naar beneden gingen. Je hoort dat ook in interviews met burgers die de aanslag overleefd hebben.
Kortom: geen enkele Moslim is in staat dit te organiseren. Da's me nogal een uitspraak over een religie die vele honderden miljoenen aanhangers heeft.quote:Als je het een beetje onderzoekt, dan weet je dat moslims uit een grot of waar dan ook vandaan dit nooit gedaan kunnen hebben.
Ja, de meeste Polen die hier komen zijn ook rabiaat conservatief.quote:Lees nou even goed. Ik zeg niet dat alle moslims het kwaad zijn, maar waarom haal je moslims binnen als je tegelijkertijd een oorlog met ze voert? Om ze op te vangen? Ok. Maar de moslims die hier komen voelen zich altijd ten eerste verbonden met het midden-oosten, dus dan kun je reacties verwachten.
Weet je dat ik dit gemier heel zielig vind? Als jij je monddood laat maken door ''de'' media, dan betwijfel ik of je, bij afwezigheid van die media, wel trots zou zijn geweest op Nederland, want je laat je kennelijk nogal makkelijk intimideren.quote:Moslims hebben nog trots in hun achtergrond waar ze geleefd hebben. Veel meer dan de meeste Westerlingen die al tijden lang monddood zijn gemaakt via de multiculturele samenleving en politieke correctheid. Je kunt als Westerling nooit echt openlijk trots zijn op je land. Ja, alleen met de oorlog mogen we trots zijn, dat we voor onze 'veiligheid' en 'vrijheid' vechten. En daar worden we ineens ook flink mee gesteund door de media... hoe kan dat nou ook toch? Maar in onze eigen land krijgen we geen fatsoenlijke steun als we over problemen uitspreken in DIT land. Ondertussen krijgen we en de rest van het Westen vrijanden met de rest van de wereld.
De meeste Moslims in Nederland komen anders niet uit die regio.quote:Ook zien moslims vaak Israel anders dan de meeste Westerlingen, omdat wij er te ver van af zijn om te weten wat er nou precies gaande is en om er een realistische oordeling over te vellen.
Dat zijn zulke baanbrekende vondsten ten alle tijden, maar ik kan er genoeg opnoemen die Amerika linken aan de overige continenten.. laten we bijvoorbeeld eens beginnen met de cult van het maken van Piramides.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:07 schreef TitusPullo het volgende:
Nogal een omstreden vondst, als ik het begeleidend artikel mag geloven. Maar laat zoiets het stellen van een klinkende vraag niet verhinderen.
ik begrijp je even niet gezien dit kwam door zijn respect voor george ?quote:Vind de naam Georges Washington de la Fayette ook zo mooi overigens.
http://en.wikipedia.org/wiki/Georges_Washington_de_La_Fayettequote:Op maandag 11 januari 2010 18:17 schreef merlin693 het volgende:
[..]
ik begrijp je even niet gezien dit kwam door zijn respect voor george ?
Om het midden-oosten te verzwakken voor Israel. Het Westen met de zionisten-regering doet dan overduidelijk het vuile werk voor Israel. Je moet wel erg blind zijn om dat nu nog niet door te hebben. Iran is de volgende die uitgelokt zal worden. Iran is voor Israel het grootste gevaar, omdat het een president heeft met ballen. Daar zie ik dan ook het begin van de derde wereldoorlog.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:34 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Wat hebben die oorlogen met Israel te maken?
Grotendeels de zionisten ja. Ok, er worden daar uiteraard kinderen bij de jihad betrokken, maar zoals ik al zei, je moet het verhaal van twee kanten bekijken. Aan beide kanten merk je dat het niet helemaal snor zit. Bij de moslims is het alleen duidelijk zichtbaar, omdat dat meer 'in your face' is. Vandaar dat er ook altijd naar de moslims wordt gewezen. Maar vergis je niet in de machtige zionistische-joden hoor.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:34 schreef TitusPullo het volgende:
Dit is een uitspraak van niets. Waar vindt die jihad plaats, en wie heeft hem uitgelokt? (Zionisten, natuurlijk...)
Liegen al deze mensen dan?quote:Op maandag 11 januari 2010 13:34 schreef TitusPullo het volgende:
Dit is allemaal aperte onzin. Niemand heeft verklaard dat er bommen ontploften: en waarom zouden die ook moeten ontploffen? Waarom is gebouw zeven dan naar beneden gehaald, wat is daarvan het doel?
Natuurlijk kunnen moslims wel wat verrichten, maar waarom zouden ze 't WTC naar beneden willen brengen? Denk je nou echt niet dat de VS de oorlog is ingelokt in het midden-oosten door zionisten? En zoals ik eerder al zei, de enige optie zou een getrainde moslim moeten zijn in Florida, waar verhalen over waren. Maar dat is te makkelijk gegaan om geloofwaardig over te kunen komen.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:34 schreef TitusPullo het volgende:
Kortom: geen enkele Moslim is in staat dit te organiseren. Da's me nogal een uitspraak over een religie die vele honderden miljoenen aanhangers heeft.
Enige verschil is dat we geen oorlog met Polen hebben en dat Polen voor ons geen onbekende mensen zijn met een onbekende cultuur bij aankomst in Nederland. Verder ligt Polen in Europa, en dat ligt toch een beetje anders weer.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:34 schreef TitusPullo het volgende:
Ja, de meeste Polen die hier komen zijn ook rabiaat conservatief.
[..]
Ik ben altijd trots op Nederland, maar alle dingen wat Nederland leuk maakt worden steeds vaker verpest.. zoals Sinterklaas. Er komt nog wel een tijd dat we hier in Nederland definitief regenboogpieten op straat laten lopen door de multiculturele samenleving. Allochtonen hoeven maar even hun slachtofferrol in te duiken en ze krijgen hun zin al.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:34 schreef TitusPullo het volgende:
Weet je dat ik dit gemier heel zielig vind? Als jij je monddood laat maken door ''de'' media, dan betwijfel ik of je, bij afwezigheid van die media, wel trots zou zijn geweest op Nederland, want je laat je kennelijk nogal makkelijk intimideren.
Moslims zijn over het algemeen heel erg gebonden met hun eigen land, maar ook met de andere Islamitische landen.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:34 schreef TitusPullo het volgende:
De meeste Moslims in Nederland komen anders niet uit die regio.
Goeie post, je zou de docu moeten bekijken die ik vandaag in de BNW docu topic heb geplaatst.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:58 schreef Regal het volgende:
[..]
Om het midden-oosten te verzwakken voor Israel. Het Westen met de zionisten-regering doet dan overduidelijk het vuile werk voor Israel. Je moet wel erg blind zijn om dat nu nog niet door te hebben. Iran is de volgende die uitgelokt zal worden. Iran is voor Israel het grootste gevaar, omdat het een president heeft met ballen. Daar zie ik dan ook het begin van de derde wereldoorlog.
Ahmadinejad ziet het al aankomen, en daardoor in de volgende pers-conferentie zestig jaar terug te gaan tijdens de oorlog van Nazi-Duitsland. Nee, ik ben geen fan van Ahmadinejad ofzo, maar hij heeft gewoon een punt in de video.
Ja, de Joodse mensen (die mensen zeker) verdienen een land, maar de zionistische-joden willen meer.
[..]
Grotendeels de zionisten ja. Ok, er worden daar uiteraard kinderen bij de jihad betrokken, maar zoals ik al zei, je moet het verhaal van twee kanten bekijken. Aan beide kanten merk je dat het niet helemaal snor zit. Bij de moslims is het alleen duidelijk zichtbaar, omdat dat meer 'in your face' is. Vandaar dat er ook altijd naar de moslims wordt gewezen. Maar vergis je niet in de machtige zionistische-joden hoor.
[..]
Liegen al deze mensen dan?
Building 7:
[..]
Natuurlijk kunnen moslims wel wat verrichten, maar waarom zouden ze 't WTC naar beneden willen brengen? Denk je nou echt niet dat de VS de oorlog is ingelokt in het midden-oosten door zionisten? En zoals ik eerder al zei, de enige optie zou een getrainde moslim moeten zijn in Florida, waar verhalen over waren. Maar dat is te makkelijk gegaan om geloofwaardig over te kunen komen.
[..]
Enige verschil is dat we geen oorlog met Polen hebben en dat Polen voor ons geen onbekende mensen zijn met een onbekende cultuur bij aankomst in Nederland. Verder ligt Polen in Europa, en dat ligt toch een beetje anders weer.
Je kunt tenslotte niet allerlei culturen in Europa hebben. Dat betekent het einde voor Europa, omdat iedereen het anders wilt hebben hier. En door de linksen krijgen de nieuwkomers te veel hier. Dat op gegeven moment helemaal mis.
[..]
Ik ben altijd trots op Nederland, maar alle dingen wat Nederland leuk maakt worden steeds vaker verpest.. zoals Sinterklaas. Er komt nog wel een tijd dat we hier in Nederland definitief regenboogpieten op straat laten lopen door de multiculturele samenleving. Allochtonen hoeven maar even hun slachtofferrol in te duiken en ze krijgen hun zin al.
En dat is niet alleen met Sinterklaas, maar in alle dagen van het jaar. De media promoot dit en als we er op tegen zijn, zijn we racisten, omdat we de allochtonen geen kansen geven. Wat een onzin man.
[..]
Moslims zijn over het algemeen heel erg gebonden met hun eigen land, maar ook met de andere Islamitische landen.
Ik vind niet dat Amerika altijd de schuld is van alles. Vlak het MiddenOosten niet uit.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:07 schreef Schenkstroop het volgende:
De burger hou je onder de duim als je zijn/haar cashflow reguleert. Niet dan? Ik ben vandaag hiermee nog dieper met mn neus in de feiten gedrukt. De hopeloosheid die je dan voelt. En regels staan boven menselijkheid schijnt. Waar gaan we toch heen met deze wereld. Ik snap trouwens niet daat mensen nogsteeds niet zien waar de Amerikanen ook komen dat zij conflicten creeeren en uitlokken. En in de media lijkt het alsof zij bemiddelen. tsja..
Al Qaeda was toch de groep die de aanslagen heeft gedaan? Dus die waren er uitermate bij betrokken.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:19 schreef Schenkstroop het volgende:
Weet jij waarom Irak werd aangevallen vanwege de WMD's die er niet waren? En Bush achteraf grappend "Hm I need to find those wmd's maybe they're underneath this piece of paper". Vind men het gek dat die gasten dan kwaad worden. En wat heeft die Al Qaeda eigenlijk met irak te maken gehad vóór aanvang van de oorlog?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |