Als dat net zo goed gaat als met mijn NS-businesscard dan wordt het de komende maanden gratis reizen met de OV-chip in de trein. Voor de Ns-businesscard moet de conducteur zijn palmtop erbij pakken om het nummer in te kloppen en daar hebben ze geen zin in als de trein vol zit.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:17 schreef Ireyon het volgende:
Het enige wat de conducteur dan ziet, is of er op jouw OV-Chipkaart een Week- of Weekendabonnement staat.
De paaltjes kunnen er wel mee overweg, maar de software die er achter hangt is gewoon waardeloos.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:43 schreef jappas het volgende:Weet je zeker dat het zo is? Ik heb er namelijk juist van begrepen dat de NS automaten/paaltjes niet met het kortingsgedeelte in de studentenkaart overweg kunnen en daarom maar gewoon de volledige prijs afschrijven.
Voor de Chipkaart is het bij de conducteur gewoon een kwestie van ervoor houden + *ping*quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:45 schreef Cothen het volgende:
[..]
Als dat net zo goed gaat als met mijn NS-businesscard dan wordt het de komende maanden gratis reizen met de OV-chip in de trein. Voor de Ns-businesscard moet de conducteur zijn palmtop erbij pakken om het nummer in te kloppen en daar hebben ze geen zin in als de trein vol zit.
kost ook te veel tijd om in een volle trein per persoon een nummer over te moeten gaan nemen.
Mensen die nu een HSL verbinding willen kunnen toch ook de thalys al pakken?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat heeft de SP ook al eens gedaan... de uitkomsten waren vrij duidelijk: http://www.sp.nl/verkeer/(...)etigend_voor_ns.html
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat heeft de SP ook al eens gedaan... de uitkomsten waren vrij duidelijk: http://www.sp.nl/verkeer/(...)etigend_voor_ns.html
Yeah right, ze willen dus beweren dat de meerderheid voor een langzamere trein kiest als ze ook voor een snellere, even dure, trein kunnen kiezen. Dat is net zoiets als dat iedereen de sneltrein van Amsterdam naar Rotterdam zou kiezen, in plaats van de intercity...quote:De enquête die afgelopen week door lokale SP-afdelingen werd gehouden, wijst uit dat zelfs wanneer de HSL geen cent duurder wordt dan de Beneluxtrein, een meerderheid van de reizigers voor de huidige trein kiest.
'k Denk niet dat mensen uit Hoofddorp, Laan van NOI of Delft voor de intercity kiezen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:05 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
[..]
Yeah right, ze willen dus beweren dat de meerderheid voor een langzamere trein kiest als ze ook voor een snellere, even dure, trein kunnen kiezen. Dat is net zoiets als dat iedereen de sneltrein van Amsterdam naar Rotterdam zou kiezen, in plaats van de intercity...
Den haag, Dordrecht en Roosendaal verdwijnen wel als opstapplaats.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:05 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
[..]
Yeah right, ze willen dus beweren dat de meerderheid voor een langzamere trein kiest als ze ook voor een snellere, even dure, trein kunnen kiezen. Dat is net zoiets als dat iedereen de sneltrein van Amsterdam naar Rotterdam zou kiezen, in plaats van de intercity...
Ja dat is inderdaad waar, maar volgens mij krijgen ze allemaal wel een goed alternatief. Vanuit Den Haag kan je overstappen in Rotterdam en in Roosendaal komt de intercity naar Charloi. Als ik vanuit zou Den Haag zou komen zou ik het wel weten hoor, ik stap liever even over om met 300km/h in 1 keer naar Antwerpen te scheuren.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Den haag, Dordrecht en Roosendaal verdwijnen wel als opstapplaats.
Was het maar waar dat de sneltrein in Hoofddorp kwam.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:09 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Denk niet dat mensen uit Hoofddorp, Laan van NOI of Delft voor de intercity kiezen.
Het systeem werkt ook, maar men heeft er voor gekozen om alle informatie op de chipcard op te slaan ipv in een centrale computer. Het voordeel is dat er geen datalijn naar elk station hoeft worden aangelegd (was overigens toch niet nodig, aangezien elk station over een telefoonlijn beschikt) en dat er geen rekening hoeft te worden gehouden met de strenge wetgeving rond de opslag van persoonsgegevens (er wordt immers niks centraal opgeslagen).quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:05 schreef jappas het volgende:
@ Cothen, ik bedoelde dan uiteraard ook de achterliggende software. Dat paaltje zal inderdaad niet meer registreren als of er iemand in of uitstapt. Maar het blijft een schande dat er niet fatsoenlijk over nagedacht is en er niet gewoon vooraf al een compleet systeem is ontworpen dat ook werkt.
'k Zag ook net dat die via Haarlem rijdt..quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:19 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad waar, maar volgens mij krijgen ze allemaal wel een goed alternatief. Vanuit Den Haag kan je overstappen in Rotterdam en in Roosendaal komt de intercity naar Charloi. Als ik vanuit zou Den Haag zou komen zou ik het wel weten hoor, ik stap liever even over om met 300km/h in 1 keer naar Antwerpen te scheuren.
[..]
Was het maar waar dat de sneltrein in Hoofddorp kwam.
Beetje verwarring waar je wel en niet op saldo kan reizen:quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:43 schreef jappas het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het zo is? Ik heb er namelijk juist van begrepen dat de NS automaten/paaltjes niet met het kortingsgedeelte in de studentenkaart overweg kunnen en daarom maar gewoon de volledige prijs afschrijven.
Overigens kan de kaart wel in steeds meer bussen gebruikt worden, daar zou je hem dus gewoon kunnen gebruiken om op saldo te rijden.
Dat is niet zo vreemd. Vroeger hadden we de staat als monopolist, nu hebben we een commercieel bedrijf als monopolist. (aangezien er toch geen enkele politicus is die het aandurft om de NS een echte concurent te gunnen).quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:39 schreef Ascendancy het volgende:
Het is wel triest dat de NS winstbelang boven klantvriendelijkheid stelt.
ik stiefel 2-3 keer per dag met de rollator over de gang een stukje ja. onder begeleiding, en met een corset om. dolletjes hoorquote:Op dinsdag 5 januari 2010 08:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
Arme Flash....kan je/mag je al lopen?
Maar de staat is de enige aandeelhouder. Dus dat zijn gewoon dubbele belangen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:50 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dat is niet zo vreemd. Vroeger hadden we de staat als monopolist, nu hebben we een commercieel bedrijf als monopolist. (aangezien er toch geen enkele politicus is die het aandurft om de NS een echte concurent te gunnen).
En bedrijven met een monopolie kennen geen klantvriendelijkheid. Sterker nog, ze laten liever reizigers in de kou staan dan dat spoorwegpersoneel met creative klantvriendelijke oplossingen komt.
Goedemiddag, u bevindt zich op ProRail-terrein. Voldoet u aan de regels die hiervoor gelden? Mag ik van u een geldig Bewijs van Toegang, heeft u een WBI, draagt u de voorgeschreven schoenen en kleding? Bent u ploeglid (waar is uw VHM?) of alleenwerkende en kunt u aantonen de internetcursus "Veiligheid langs het spoor" met goed gevolg te hebben afgelegd?quote:
Kerel met bril geloof ik, wel een toffe kerel. Maar ja, kerel hè.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:04 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Fles, is je begeleidster wel een lekker ding toch?
Het is waar je van houdt, maar als ik in een ziekenhuis moet revalideren, dan heb ik liever een sexy zusterquote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kerel met bril geloof ik, wel een toffe kerel. Maar ja, kerel hè.
Niet allemaal natuurlijk, maar er loopt genoeg sappigs rond hier hoorquote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:04 schreef Ascendancy het volgende:
Fles, is je begeleidster wel een lekker ding toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |