quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:48 schreef Crientj het volgende:Dusch...
Ik heb reizen met saldo op gevraagd, geactiveerd en die meuk. Nu wil ik morgen van Bilthoven naar Nijverdal West. Volgens de NS Site kost dat 9,05 met de OVChip en 10 met een kaartje. [Dus evenveel als een weekendretour.] Maar hoe werkt het nou precies met de OV-Chip, kost het echt 9,05 of gaat er nog iets extra's af naast dat instaptarief wat je als een soort borg houdt?
"Evenveel als een weekendretour"? Een weekendretour kost net zoveel als een normaal retourtje en dat is dus 18,10 met reductie. Je bedoeld natuurlijk 2x 9,05: en ja, dat was hier al genoemd, er is met OV chip geen verschil meer tussen een (dag of weekend)retour en een dubbel enkeltje.
@thats-me, mogelijk is Cirentj abonnementhouder (de prijzen die ze noemt zijn reductietarieven), tenzij ze bewust morgen met een "zoutkaartje" gaat reizen (iedereen mag buiten de spits met reductie reizen). Betwijfel of de OV chippalen het "zoutkaartje" begrijpen, dus mocht je daar gebruik van willen maken (ofwel: als je geen voordeeluren-abo of andere reductiekaart hebt), dan zou ik gewoon een papieren kaartje kopen. Zoals gezegd wordt er als abo-houder bij inchecken 10 euri afgeschreven en bij het uitchecken wordt er (in jouw geval) weer 0,95 teruggeboekt, vergeet je dat, dan blijft het bij 10,= (en ja, dat is gunstig als je Groningen-Vlissingen reist en dan expres niet uitcheckt).