abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 januari 2010 @ 19:32:46 #256
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76533764
Vandaag een dienstwissel meegemaakt:

Sneltrein uit Ddr naar Amf, Intercity uit Enkhuizen naar Ddr. Dit gebeurde voor Amsterdam Centraal.
  donderdag 7 januari 2010 @ 19:39:03 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76534012
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 19:26 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou? De Eurostartreinen zijn toch speciaal ontworpen dat de ene motorwagen de andere uit de brand helpt, mocht het misgaan?
Als dit hetzelfde probleem is als een paar weken geleden, zit er sneeuw in de electronica bij de motorwagens. En dat smelt en veroorzaakt kortsluiting.

Je weet op zo'n moment ook niet hoe het in de andere motorwagen zit, of daar sneeuw voor kortsluiting kan zorgen. Het lijkt mij veiliger om dan niet te proberen met de andere loc te rijden, maar om hulp in te roepen.

De treinen zijn inderdaad voor calamiteiten ontworpen: bij bijvoorbeeld brand in één deel van de trein, wordt iedereen naar de andere kant geëvacueerd: rijtuigen 1 t/m 9 of 10 t/m 18. Daarna kan de HC de andere loc bedienen (die is volledig bevoegd machinist) en die rijtuigen de andere kant optrekken. De koppeling en kabels tussen rijtuig 9 en 10 zijn zo ontworpen dat ze eenvoudig breken.

Maar dit soort weer is een heel ander probleem waarbij dit gewoon geen oplossing is... en waarschijnlijk alleen méér problemen oplevert: i.p.v. 1 defecte trein heb je dan 2 delen die je moet wegslepen, en die trein moet je dan ook nog eens opnieuw samenstellen.
pi_76534212
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 19:39 schreef James1988 het volgende:
Als dit hetzelfde probleem is als een paar weken geleden, zit er sneeuw in de electronica bij de motorwagens. En dat smelt en veroorzaakt kortsluiting.
De ontwerpers zijn er dus blijkbaar vanuit gegaan dat het door de opwarming van de aarde niet meer ging sneeuwen in noord Frankrijk en zuid Engeland
So we just called him Fred too
  donderdag 7 januari 2010 @ 19:58:56 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76535062
Nouja, als zulke hevige omstandigheden nog niet eerder zijn voorgekomen is het lastiger je erop voor te bereiden. De vloot bestaat nu zo'n 15 jaar (gebouwd door Alstom, De Dietrich, Bombardier en nog eentje). Als je sneeuwvoorbereidingen al 14 jaar afdoende blijken te zijn verwacht je dat ook voor de 15e winter...
  donderdag 7 januari 2010 @ 20:32:47 #260
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_76536701
Het probleem was toch niet zozeer sneeuw, maar condens als de trein de veel warmere tunnel inrijdt?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 7 januari 2010 @ 20:40:38 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76537068
Grote hoeveelheden stuifsneeuw die in de machinekamers komt, daar vastkleeft en gaat smelten in de warme tunnel.

Een beetje zoals het sneeuw-in-de-aircoprobleem van DD-IRM.
pi_76544733
Het sneeuwde vandaag in de DD-AR
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
pi_76545263
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 19:08 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hoe laat rijdt die dan? 'k Dacht dat ICRm alleen op Rsd - Zwolle, Den Haag - Venlo en wat spitstreinen Schiphol - Maastricht reed?
Dacht ik ook , maar was rond 13:15 tussen Driebergen-Zeist en De Klomp .
pi_76545788
stap ik uit de intercity uit Amsterdam -die 20 minuten vertraging had- bleek ook nog eens mijn nieuwe fiets gestolen te zijn
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_76546657
Dusch...

Ik heb reizen met saldo op gevraagd, geactiveerd en die meuk. Nu wil ik morgen van Bilthoven naar Nijverdal West. Volgens de NS Site kost dat 9,05 met de OVChip en 10 met een kaartje. [Dus evenveel als een weekendretour.] Maar hoe werkt het nou precies met de OV-Chip, kost het echt 9,05 of gaat er nog iets extra's af naast dat instaptarief wat je als een soort borg houdt?
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:49:03 #266
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_76546666
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:05 schreef Lemjur het volgende:
Het sneeuwde vandaag in de DD-AR
Zoiets?
http://englishrussia.com/?p=8282#more-8282
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_76549028
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:48 schreef Crientj het volgende:
Dusch...

Ik heb reizen met saldo op gevraagd, geactiveerd en die meuk. Nu wil ik morgen van Bilthoven naar Nijverdal West. Volgens de NS Site kost dat 9,05 met de OVChip en 10 met een kaartje. [Dus evenveel als een weekendretour.] Maar hoe werkt het nou precies met de OV-Chip, kost het echt 9,05 of gaat er nog iets extra's af naast dat instaptarief wat je als een soort borg houdt?
Kost jou gewoon 9.05 euro. Tenzij je vergeet uit te checken, dan ben jij jou 20.00euro borg kwijt.. (bij ns abonnees is dit 10.00 euro)

*thats-me zit over 6uurjes in het vliegtuig naar Gran Canaria
pi_76549927
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:48 schreef Crientj het volgende:
Dusch...

"Evenveel als een weekendretour"? Een weekendretour kost net zoveel als een normaal retourtje en dat is dus 18,10 met reductie. Je bedoeld natuurlijk 2x 9,05: en ja, dat was hier al genoemd, er is met OV chip geen verschil meer tussen een (dag of weekend)retour en een dubbel enkeltje.

@thats-me, mogelijk is Cirentj abonnementhouder (de prijzen die ze noemt zijn reductietarieven), tenzij ze bewust morgen met een "zoutkaartje" gaat reizen (iedereen mag buiten de spits met reductie reizen). Betwijfel of de OV chippalen het "zoutkaartje" begrijpen, dus mocht je daar gebruik van willen maken (ofwel: als je geen voordeeluren-abo of andere reductiekaart hebt), dan zou ik gewoon een papieren kaartje kopen. Zoals gezegd wordt er als abo-houder bij inchecken 10 euri afgeschreven en bij het uitchecken wordt er (in jouw geval) weer 0,95 teruggeboekt, vergeet je dat, dan blijft het bij 10,= (en ja, dat is gunstig als je Groningen-Vlissingen reist en dan expres niet uitcheckt).
Killing as few patients as possible.
pi_76551177
Ik heb een voordeeluren kaart

Maar ik wil het toch eens proberen. Ben benieuwd dusch vanavond.
pi_76551990
Zie ik vanmorgen dat de prijs van een maandnetkaart met 22,50 is opgeschroeft. Da's 6,5%... moet ik bijn volgende contract rekening mee houden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')